אירועי דיומא – 04.03.2017: משחק עונה בספרד, קרב ענקיות באנגליה

כדורגל

ליגת העל – מחזור 25 / מתן גילור

20:00 עירוני קרית שמונה-הפועל באר שבע (ספורט 2). מבחינת הליגה, העונה של ק"ש הסתיימה באופן מעשי, כשההפסד 0:1 לבני יהודה חרץ את גורלה לשחק בפלייאוף התחתון. ערב המחזור, היא במקום ה-8 עם 29 נקודות, הרחק מהקו האדום. כרגע סביר להניח שחצי גמר הגביע מעניין אותה יותר מכל. לחצי הגמר היא העפילה אחרי ניצחון על אותה ב"ש באותו אצטדיון ביום רביעי האחרון 0:1. עבור ב"ש המשחק חשוב בהרבה, אחרי שבמחזור הקודם איבדה את המקום הראשון לאחר תיקו 1:1 עם י-ם. עם זאת, יש לה הזדמנות לחזור למקום הראשון, כשהיא רק נקודה מתחת לת"א. גם תיקורב שערים (3:3 ומעלה) ויעשה את העבודה, אם י-ם לא תנצח. בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 1:3.

21:00 בית"ר ירושלים-הפועל עכו (ספורט 1). אחרי התיקו בב"ש, כאמור, י-ם נותרה במרחק של נקודה בודדת מהמקום הראשון, עם 50 נקודות, כשהיא במקום השלישי, וחלק בלתי נפרד ממאבק האליפות. אחרי התיקו של ת"א אתמול הפער גדל ל-2, אבל קיים פוטנציאל שכבר היום הקבוצה תעפיל למקום הראשון, אם תנצח וב"ש לא. הואיל ולגביע התייצב הרכב משני, אין סכנת עייפות לקראת המשחק מול נועלת הטבלה שנראה שהשלימה עם ירידת הליגה, אחרי עוד הפסד, והפעם 1:2 לפ"ת. עכו במקום האחרון עם 12 נקודות. ערב המחזור מרוחקת 8 נקודות מהמקום בו נשארים בליגה. בסיבוב הקודם ניצחה י-ם 3:1.

פרמייר ליג – מחזור 28 / שגיא נאור 

15:30 ברייטון – ארסנל (ספורט1). הקבוצה "הישראלית" של הפרמייר ליג ממוקמת במקום ה-12 וניצחון היום ירחיק אותה 7 נקודות מהקו האדום ומעשית אמור להבטיח עונה נוספת לעולה החדשה. לצערנו, אחרי פתיחת עונה טובה, תומר חמד איבד קרדיט וממעט לקבל דקות. בירם כיאל רואה יותר דשא אבל גם הוא לא הצליח לתקוע יתד בהרכב. התותחנים יכולים לנשום לרווחה – את מנצ'סטר סיטי הם כבר לא יפגשו העונה אחרי שתי תבוסות 3-0 מול הקבוצה של פפ, בבית בליגה ובגמר גביע הליגה, אבל אם לשפוט לפי מאזן החוץ של ארסנל – הם לא מגיעים פייבוריטים. הם צברו רק 13 נק' ב-14 משחקי חוץ העונה ורחוקים 13 נק' מהמקום הרביעי. ארסן ונגר כבר עם רגל וחצי מחוץ למועדון איתו היה כה מזוהה במילניום הנוכחי.

18:00 מנצ'סטר סיטי – צ'לסי (ספורט1). כפי שצוין למעלה, הסיטיזנס לא התקשו לאסוף תואר ראשון העונה כשארסנל לא היוותה להם יריב ראוי. תואר ראשון לפפ באי הבריטי, השני יהיה האליפות שתהפוך לרשמית בעוד 3-4 מחזורים – אחת המרשימות בתולדות הפרמיירליג – כשהאתגר האמיתי יהיה בליגת האלופות משלב רבע הגמר, אחרי שהקבוצה תשלים את המשימה מול באזל ביום רביעי. גם לצ'לסי יש ליגת האלופות על הראש אבל היא תגיע לקאמפ נואו רק בשבוע הבא. עד אז, יש לה משימה לא פשוטה והיא להתברג בין 4 הראשונות. האלופה איבדה גובה בחודש האחרון וראתה את טוטנהאם וליברפול יוצאות לריצה ומשאירות אותה מאחור כשהיא סופרת רק 2 ניצחונות בשבעת המחזורים האחרונים. המעמד של קונטה רעוע ועתידו ייקבע במחזורים הקרובים כשהדחה מול ברצלונה יתקבל בהבנה מסוימת. זה, כשלעצמו, מעיד על העונה המאכזבת של הכחולים.

ליגה ספרדית – מחזור 27 / שגיא נאור

17:15 ברצלונה – אתלטיקו מדריד (ערוץ one). מאז הקלאסיקו ב-23.12 כל הפרשנים סגרו את הליגה ושלחו את בקבוקי השמפניה לחדרי ההלבשה בקאמפ נואו. מאז, ברצלונה ממשיכה לאסוף נקודות בקצב מרשים, היא עדיין בלתי מנוצחת העונה, השיגה 85% הצלחה, מסי וסוארס מקום 1 ו-2 במלכות השערים וההגנה, בראשות טר שטגן הנפלא, היא אחת הטובות שראינו מהבלאוגרנה לאורך השנים. ובכל זאת, למרות ההצטרפות של קוטיניו והחזרה מפציעה של עוסמאן דמבלה, משהו במכונה הקטאלונית לא דופק. האמת היא, שאובדן הנקודות בחודש האחרון (תיקו מול לאס פאלמאס, אספניול וחטאפה בחמשת המחזורים האחרונים) הוא סטטיסטיקה שמתיישרת כי בארסה ניצחה העונה לא מעט משחקים שלא הגיע לה לנצח, בעיקר בתחילת העונה,  וגם אם יאשימו את השופט זה לא ישנה את העובדה שהיכולת לא מספיק טובה. ואחרי כל זה – 85% הצלחה. אז איך בכל זאת הגענו למצב שיש לנו משחק עונה שיכול לפתוח לגמרי את הליגה? אתלטיקו של דייגו סימאונה ממשיכה להמציא את עצמה מחדש. הרבה קולות נשמעו בחודש נובמבר כשהקולצ'ונרוס הודחו מליגת האלופות וגמגמו בליגה. רובם דיברו על זה שצ'ולו עשה טעות כשהמשיך בקבוצה ושהיה צריך לעזוב אחרי העונות הפנומנליות וההישגים ההיסטוריים שהביא למועדון – אליפות על הראש של בארסה וריאל ושני גמרים שנגמרו במפח נפש מול היריבה העירונית. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. צ'ולו המשיך לעבוד, ההגנה הפכה לבלתי ניתנת להכנעה לאורך כל העונה ובמחזורים האחרונים גם ההתקפה התחילה לתקתק. דייגו קוסטה, שחזר הביתה אחרי עונה וחצי בצ'לסי, נראה כאילו לעולם לא עזב. הברזילאי-ספרדי מתאים לקבוצה כמו כפפה ליד – לוחם, נותן הכל, עושה פרובוקציות כשצריך ועובד למען הקבוצה כמו שסימאונה אוהב. עכשיו, כשאנטואן גרייזמן איפס כוונות, יש לוואלורדה המון סיבות לדאגה. הצרפתי, שעד לפני שבוע כבש 8 שערים, הוסיף בשני המחזורים האחרונים עוד 7 לרשת של לגאנס וסביליה והקבוצה סופרת 8 ניצחונות ב-9 המחזורים האחרונים שקירבו אותה מרחק 5 נקודות מהמוליכה. איך המשחק הולך להתנהל? האם אתלטיקו תסתפק בתיקו ותקווה שבארסה תמעד בהמשך בשביל לסגור את הפער או שדווקא המוליכה תסתפק ביתרון 5 הנקודות ותנסה לשמור על הסטטוס קוו בצמרת?

סרייה A – מחזור 27 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: מילאן-אינטר (ספורט 3 וספורט 5). הדרבי המילאנזי הוא בדרך כלל די באנקר בכל הקשור להמלצת צפייה, אך העונה זה לא כל כך המצב. הסיבה העיקרית היא כושרה של הקבוצה המדורגת (בינתיים) גבוה מבין השתיים – אינטר. הכחולים שחורים פתחו נהדר את העונה, ואף הוליכו את הטבלה למשך מספר מחזורים. אלא שהתקופה הנוכחית שחורה משחור, כשרצף התוצאות הלא מחמיאות נפסק רק מול בנבנטו הנמושה של הליגה. מהצד האדום שחור יש לנו קבוצה במצב הפוך בדיוק. הקבוצה פתחה את העונה בצורה מזעזעת, ואף הייתה קרובה לתחתית, אלא שההחלפה של המאמן וינצ'נזו מונטלה בבלם העבר ג'נארו גאטוסו חוללה קסמים, ולאחר תקופת הסתגלות קצרה הקבוצה די עלתה על דרך המלך. זה כולל הגעה לגמר הגביע, וניצחונות מרשימים על קבוצות כלאציו ורומא. לא פלא שהיא נראית כפייבוריטית במפגש הזה.

בונדסליגה – מחזור 25 / דוד "פאקו" סעדה

19:00: פרייבורג-באיירן מינכן (ספורט 3). באיירן רוקנה בשבוע שעבר את המחסנית על בשיקטאש בליגת האלופות עם 5:0, מה שאולי לא הותיר לה כח על מנת להמשיך את רצף 15 הנצחנות מול הרטה ברלין, והמשחק נגמר בתיקו מאופס. נו שוין, הפער בצמרת עומד על 19 נקודות, מה שאומר שבאיירן צריכה נצחונות בארבעה משחקים על מנת להבטיח רשמית את האליפות. המשחק מול קבוצת התחתית שמולה צפוי לספק לה את הראשון מבין הארבעה.

ליגה צרפתית – מחזור 28 / דוד "פאקו" סעדה

22:00: מארסיי-נאנט. אחרי צמד התבוסות לפ.ס.ז' השבוע, שהשנייה שבהם סיימה את דרכה בגביע, כל שנותר למארסיי לעשות הוא להתגושש עם מונאקו על המקום השני. הניצחון של האחרונה על בורדו בשישי ילחיץ מעט את מארסיי, ביודעה שהאלופה עשוייה לברוח לה אם תאבד נקודות. הקבוצה שמולה עשוייה להיות כר נוח להתאוששות. אמנם מדובר בקבוצה הנמצאת בחבורה שמתחת לצמרת, עם סיכוי מסויים לתפוס מקום באירופה, אך היא נמצאת בתקופה רעה מאד, כשבארבעת משחקיה האחרונים היא לא זכתה בניצחון.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 18

19:20 הפועל חולון – מכבי אשדוד (ספורט 5, שידור משולב). אחרי חודש פברואר מושלם מבחינתה בגזרה המקומית שכלל שני ניצחונות ליגה וזכייה בגביע המדינה פותחת הפועל חולון את חודש מרץ עם התמודדות לא פשוטה מול הקבוצה העקשנית של בראד גרינברג. אשדוד אמנם נסוגה קצת לאחרונה ואחרי שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, רשמה שני הפסדים למכבי ת"א בגביע ובליגה אבל עדיין מדובר בקבוצה שצריכה לעשות למחזיקת הגביע לא מעט צרות, ממש כמו בסיבוב הקודם אז היא נכנעה לחולון בהארכה רק אחרי 43 נקודות של גלן רייס ג'וניור. באשדוד יערוך הופעת בכורה הזר החדש והזמני הסנטר בן מקאולי שכבר צבר פז"מ ארוך באירופה וינסה לעזור לאשדודים. בחולון ייעדר קורי וולדן שיחזור רק בעוד כחודש.

19:30: הפועל ירושלים – בני הרצליה (ספורט 5 + לייב) – הפועל ירושלים ניצלה את הפגרה בשביל להתחמש במאמן חדש-ישן, עודד קטש ואחרי שהפסידה שלושה מתוך ארבעת משחקי הליגה האחרונים שלה (ועוד אחד בגביע) היא לא תתפשר על שום דבר זולת ניצחון על בני הרצליה, האחרונה בטבלה בשבילכם, הערב בארנה. הרצליה מצידה אכזבה במחזור הקודם כשקטעה את רצף שני הניצחונות שלה בשביל לבעוט בדלי ולהפסיד בבית לאילת החלשה ותקווה לכל הפחות לעשות לירושלים חיים קשים, דבר שלא קרה בסיבוב הקודם (78:90 לירושלמים באולם היובל). הרצליה תקווה לנצל את זה שירושלים מגיעה בסגל חסר ללא בר טימור וטרנס קינזי הפצועים וייתכן גם ללא ריצ'רד האוול שסובל מבעיות בגב. רונלד רוברטס, שגם הוא לא תמיד בקו הבריאות, דווקא ישחק.

19:40: מכבי ת"א – נס ציונה (ספורט 5, שידור משולב) – על זה שמכבי ת"א לא נמצאת בשיא הכושר או אפילו בתקופה טובה, יעידו שלושת ימי חמישי האחרונים שהסתיימו כולם בהפסדים (חולון, מלאגה, צסק"א). על זה שזה לא תירוץ למשחק מול נס ציונה יעידו המיקומים של שתי הקבוצות בטבלה – מכבי ת"א ראשונה ונס ציונה במקום העשירי. עם זאת, חשוב לציין ששלושת הפסדי הליגה של מכבי ת"א התרחשו בבית, סתם שתדעו. נס ציונה מצידה, מגיעה למשחק אחרי שבמחזור הקודם רשמה את משחק השיא של העונה שלה, עם ניצחון ביתי על הפועל ירושלים והיא נראית טוב הרבה יותר עם הצטרפותו של קליף וויאט. ועדיין, נס ציונה ניצחה רק פעמיים העונה מחוץ לאולם הביתי (וזה לא שבאולם הביתי היא ניצחה יותר מדי…) וגם מעולם לא ניצחה ביד אליהו. בשום מסגרת. דיאנדרה קיין המורחק ופייר ג'קסון שלא נרשם לא ישחקו בשורות מכבי ת"א. ג'רון ג'ונסון, מלך ההטבעות הטרי של הליגה, לא נרשם בנס ציונה.

19:50: מכבי חיפה – הפועל ת"א (ספורט 5, שידור משולב) – רגע לפני שיצאה לפגרה, לפני שלושה שבועות בדיוק, נזכרה מכבי חיפה איך מנצחים וגברה על עירוני נהריה בבית 73:84, במה שהיה הנצחון החמישי שלה העונה שהגיע אחרי שבעה הפסדים רצופים ואף הוציא אותה מהמקום האחרון. חיפה תנסה להמשיך את המומנטום מול הפועל ת"א אותה הביסה חיפה בסיבוב הקודם 74:95 ותסתייע לשם כך בזר החדש, הרכז טרבור ג'סקינס, שחקן נבחרת פנמה בן ה-28. הפועל ת"א מצידה חזרה לאכזב ובגדול וכדי לאזן את שלושת הניצחונות הרצופים שלה שהיוו את שיא המועדון בשנתיים האחרונות, הפסידה מאז פעמיים להרצליה בבית ולגלבוע בחוץ. תומר גינת בספק למשחק.

טניס / מתן גילור

סאו פאולו (250) – גמר

17:30 פאביו פוניני(2)-ניקולס ז'רי. כיאה לגמר של טורניר 250 בשבוע בו התקיימו 2 טורנירי 500 ורגע לפני 2 טורנירי 1000, המשתתפים בגמר בפרופיל יחסית נמוך. פוניני הוא כמובן הפיבורטית המובהק. לא לחינם הוא מדורג 43 מקומות מעל הצ'כי ולא לחינם המאזן ביניהם עומד על 0:3 לטובתו. השישי של פוניני או השני של ז'רי?

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות וויילס הפתוחה – גמר

15:15, 21:00: בארי הוקינס-ג'ון היגינס (יורוספורט 2, יורוספורט)

שני חצאי הגמר של אתמול הפגישו פייבוריטים מול סינדרלות. בראשון שביניהם, התאילנדי נופון סנגקהאם הלחיץ כיאות את בארי הוקינס, ואף היה קרוב להגיע למצב של פריים מכריע. אלא שהוקינס הצליח להתעשת בפריים העשירי לפני שזכה 6:4. המשחק השני בין ג'ון היגינס לגארי ווילסון נמתח זמן רב, ולמרות זאת, היה זה היגינס שניצל את נסיונו העודף על מנת לנצח 6:2 ולעלות לגמר.

למרות ההפתעות הרבות שזימן לנו הטורניר הזה, קיבלנו בו לבסוף גמר בין שני מתמודדים בפרופיל גבוה. להיגינס הייתה בינתיים עונה טובה למדי, בה זכה בטורניר אחד (אליפות הודו), והראה נוכחות פעילה ברוב הטורנירים האחרים. גם בטורניר הנוכחי המכשף נראה כשחקן הטוב והיציב מבין המתמודדים, גם אם לא תמיד הפגין את הסנוקר המזהיר שלו אנו רגילים ממנו (פרט לברייק הכמעט מקסימלי אותו השיג בסיבוב השני). אצל הוקינס, לעומת זאת, העניינים הפוכים. לאחד השחקנים הטובים של העונה הקודמת הייתה עונה מזעזעת לחלוטין, שבה לא הצליח להראות שמץ מיכולותיו. הגמר היום הוא השלב הגבוה ביותר אליו הגיע, בהפרש רב משאר הטורנירים. אם לשפוט לפי העונה, וגם לפי הטורניר הנוכחי, שחזור חצי גמר אליפות העולם אמור להסתיים בצורה דומה – לטובתו של המכשף.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פריס ניס – קטע 1

תחילת חודש מרץ מביאה לנו באופן מסורתי שניים ממירוצי הקטעים היוקרתיים והפופולרים שהענף מציע – פריס-ניס וטירנו-אדריאטיקו. מירוץ פריס-ניס, שנפתח היום, היה בשנה שעברה אחד המירוצים המרתקים ביותר שראינו, כשהוכרע על שניות בודדות. זהו מירוץ בן 8 קטעים, הכולל מספר קטעים שטוחים יחסית בתחילתו, קטע נג"ש אישי אחד, ושלושה קטעי טיפוס בסיום, שמן הסתם יהיו אלו שיכריעו את גורל המירוץ. בשנים האחרונות קבוצת סקיי השתלטה על המירוץ, עם חמישה נצחונות בשש השנים האחרונות, כולל המנצח הדרמטי של השנה האחרונה, סרחיו הנאו. הנאו יגיע גם השנה להגן על תוארו, כשחברו לקבוצה וואוט פולס ישלים איתו צמד עוצמתי למדי. מולם תתיצב נבחרת מטפסים מרשימה הכוללת את באוקה מולמה, דן מרטין, יאקוב פוגלסאנג, אסטבן צ'אבז, ז'וליאן אלאפיליפ, אילנור זכארין, האחים יון וגורקה איזאגיר, וורן בארגי, מארק סולר וטים וולנס. גם בקטעים השטוחים נראה תחרות יפה בין מאיצים כאליה ויוויאני, ארנו דמאר, אנדרה גרייפל, דילן גרונבייגן, אלכסנדר קריסטוף, ג'ון דגנקולב ונאסר בוהאני.

קטע 1 הוא קטע רולינג הילס קצר המסתיים בשיפוע של שני ק"מ. מיועד עבור ספרינטרים היודעים לטפס כארנו דמאר או פאנצ'רים כז'וליאן אלאפיליפ. שידור ביורוספורט 2 ב-16:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה רבה כל המשחקים המשמעותיים צוינו .

    1. מעניין מה הייתה האליפות המהירה באנגליה תאריכית ומחזורית נראה ל שיש מצב שסיטי תשבור זאת.

    2. ברצלונה -אתלטיקו עד כה בליגה 2 הקבוצות ביחד שיחקו 52 משחקים (51 לא כולל המפגשים ביניהם ).
    הפסד בודד של אתלטיקו .
    ברצלונה עם 20 -6 – 0
    אתלטיקו 18 -7 -1
    ברצלונה לקחה 66/78 הנקודות (85 אחוז )
    אתלטיקו 61/78 (78אחוז )
    זהו אחוז מטורף גם של אתלטיקו ..לא בדקתי אך אני משוכנע שזה אחוז בהצלחה העונתי הגדול ביותר שלה לפני אפילו עונת האליפות .
    משחק בו כל תוצאה אפשרית אך נראה שיהיה צמוד כשתיקו האפשרות המועדפת .
    35 אחוז לברצלונה
    45 אחוז לתיקו
    20 אחוז להתלטיקו .

    נעבור לכדורסל .
    חולון -אשדוד זה המפגש שלא התקיים בפיינל פור הגביע כי אשדוד הפסידה בחצי וחולון ניצחה זה מפגש שיכל להיות מרתק בגביע ולא שוחק נקבלו היום .
    אני זוכר שאחרי הזכייה פניני המנוסה חיפה ירידת מתחמתי כמה שבועות ….העמיין הוא שחולון למרות הירידת מתח ניצחה במס בראשון ונהנתה מפגרה של שבועיים והשאלה המרתקת האם ירידת המתח מחייבת המציאות ?
    כך או כך אשדוד קבוצה טובה שביום נתון יכולה לנצח לנצח אחת.

    מכבי חיפה -הפועל תל אביב צפוי להיות צמוד ומרתק עד הסוף מה שקשה לי לומר על המפגש המפגש מכבי נס ציונה
    וירושלים -הרצליה …אך נראה לי שההחתמה של קטש עשויה להציל לקבוצה את העונה ואני רואה אותם משחקים את משחק הגמר אחרי שלא ראיתי אותם עולים אפילו לפיינל פור (ויש מצב אפילו לנצח את הגמר ).

  2. המון שגיאות בגלל הנייד. (בכל הקשור למשחק חולון -אשדוד ).

    צ"ל.
    1. ירידת מתח .
    2. העניין הוא.
    3 . ניצחה בנס בראשון.
    4.

  3. המירוץ אל השמש .
    בקטע האחרון ראה דניס מנצוב הצעיר את הגלגל של….מי ?
    כשהוא מביס אותו בספרינט ?
    ומי ניצח באותו מירוץ אל השמש ולא הגיע לטור ?
    עבור מי עבדו בובי גוליש איבן באסו קרלוס סאסטרה ויתר האסים של הקבוצה ?
    מי ניצח בקטע הפתיחה ?
    מה היה כה מפתיע בקטע השני ?
    ומי היה שחקן השחמט הטוב ביותר באותו המירוץ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט