אירועי דיומא – 01.03.2018: דרבי גביע, מכבי ת"א מול צסק"א

כדורגל

גביע המדינה – רבע גמר (גומלין) / מתן גילור

*המלצת צפייה*20:50 הפועל חיפה-מכבי חיפה (2:2) (ספורט 5). שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסדים מאכזבים מאד בליגה. הפועל ספגה מפלה 0:4 מת"א ומכבי הפסידה 2:1 לנתניה, אחרי שכבר הובילה. התוצאות הרחיקו את הפועל ממאבק האליפות וקרבו את התחתית למכבי. במשחק הראשון מכבי התחילה חזק והובילה מהר ביתרון בן 2 שערים, בנוסף להחמצות מסמרות שיער. אך ככל שהתקדם המשחק הפועל השתלטה על מרכז השדה והצליחה להשיג את התוצאה שתחייב את מכבי להיות הקבוצה היוזמת. לנוכח יכולתה של הגנת מכבי, עושה רושם שכדי לעלות היא תאלץ לכבוש לפחות 2 שערים. לאור ההתרחשויות בשני הדרבים הקודמים, בהחלט כדאי לצפות במשחק. גם קהלים גדולים של שתי הקבוצות אמורים לפקוד את האצדטיון, כשאוהדי החוץ של מכבי כבר כילו את הכרטיסים ליציע המשפחות-צפוני, צפוני תחתון, רוב צפוני עליון ואפילו חלק מהדרומי.

פרמייר ליג – מחזור 29 / שגיא נאור

21:45 ארסנל – מנצ'סטר סיטי (ספורט1). שתי הקבוצות נפגשו רק לפני 4 ימים בגמר גביע הליגה והקבוצה של גוארדיולה לא התקשתה להוכיח את עליונותה ולזכות בתואר ראשון (ולא אחרון) העונה. שני דברים יכולים לשחק לטובת התותחנים הערב. ראשית, לא קל לנצח קבוצה פעמיים בטווח זמן כזה קצר ופפ יצטרך לעשות הרבה עבודה מנטלית על השחקנים שלו. בפרמטר הנוסף הוא מאזן הבית הנפלא של ארסנל העונה – 32 נקודות מ-39 אפשריות, רק לשתי הקבוצות של מנצ'סטר יש מאזן ביתי טוב יותר. ארסנל בחוץ זה כבר סיפור אחר (13 נק' ב-14 משחקים, מאזן של קבוצת אמצע טבלה). 10 נקודות מפרידות בין ארסנל למקום הרביעי וחלון ליגת האלופות הולך ונסגר. לא מן הנמנע שהתותחנים יעבירו את כובד המשקל לליגה האירופית בניסיון לזכות ולהעפיל משם לצ'מפיונס.

לה ליגה – מחזור 26 / שגיא נאור

22:30 לאס פאלמאס – ברצלונה (ערוץ one). עד לפני חודש היה נדמה שהליגה סגורה והתואר מונח בכיס של ברצלונה אבל אז אתלטיקו מדריד פשוט הפסיקה לאבד נקודות ונכנסה לכושר מטורף. רביעיה קלילה של גריזמן שלשום היתה חותמת נוספת לתקופה המזהירה של הקולצ'ונרוס ובקאמפ נואו מתחילים לנוע בחוסר נוחות בכסא. רגע לפני משחק העונה בין השתיים כשהגומלין מול צ'לסי קרב גם הוא, בארסה חייבת להישאר מרוכזת כדי להשאיר את השליטה בידיה. לאס פאלמאס, שנמצאת מתחת לקו האדום, לא אמורה להקשות עליה יותר מדי אבל תגיע להילחם.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 24

*המלצת צפייה*21:05 מכבי ת"א – צסק"א מוסקבה (ערוץ 10/14) – אם ההפסדים המיותרים בליגה לא שכנעו אתכם שמכבי ת"א רחוקה משיאה, הגיעו אובדן הגביע לפני שבועיים וההפסד האדיש למלאגה בשבוע שעבר ולימדו אותנו שהקבוצה של נבאן ספאחיה נמצאת בתקופה חלשה למדי. ועם זאת, אם הייתם שואלים את אוהדי הקבוצה וקברניטיה בתחילת העונה אם הם היו מוכנים להגיע למצב בו הם מצויים עכשיו – מקום שמיני ביורוליג עם פער של שני משחקים על המקום התשיעי ומקום ראשון בליגת העל – התשובה הייתה חד משמעית כן.

אלא שהדבר המדאיג במקרה של מכבי ת"א הוא המגמה והמגמה מלמדת אותנו שמכבי ת"א, אולי בניגוד להם מ'מבצע סבתא' התחילה הכי מהר שלה אבל לאט לאט האטה. בייחוד אמורים הדברים לגבי פייר ג'קסון ונוריס קול שפעם נראו כמו שניים שיסחבו את מכבי ת"א רחוק מספיק בשביל לשכוח את השנתיים הקודמות ועתה נראים כמו מי שלמדו כמה גינוני 'שכונה' מהשנים ההם.

לשמחתה, למכבי ת"א יש מספיק זמן לתקן ומצבה בהחלט ראוי. כשיש שבעה מחזורים לסיום למכבי ת"א יתרון של שני משחקים על פני באסקוניה ומלאגה והיא יכולה וצריכה שלא להגיע למצב בו המשחק בויטוריה, מחזור אחד לפני הסיום הוא המשחק המכריע. על מנת להגיע למצב הזה היא תצטרך לנצח משחקים כמו זה שיש לה היום. כן, אני יודע, צסק"א מוסקבה מוליכה את היורוליג, ניצחה תשעה מעשרת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות ומאז אותו משחק עגום מבחינתה במילאנו, ניצחה את מכבי ת"א 7 פעמים ברצף (אם סופרים משחקים בשלב הבתים בלבד מדובר על 10 ניצחונות רצופים לרוסים) ובכל זאת, צסק"א לא תמיד מגיעה בפוקוס למשחקים (ולראייה ההפסד בולנסיה לפני מספר שבועות), לא בלתי מנוצחת ומכבי ת"א כבר הראתה העונה שהיא מסוגלת להתעלות מול הקהל הביתי (מחזיקה במאזן 3-9 בבית העונה ואם אתם מתעקשים היא גם מחזיקה בסדרה מתמטית במשחקי הבית: ניצחה 1 והפסידה 1, ניצחה 2 והפסידה 1, ניצחה 3 והפסידה 1 ועכשיו היא עומדת על 3 ניצחונות…).  זה גם בהחלט יכול להיות המשחק שיחזיר את מכבי ת"א לתלם ומה גם שלאור פגרת הנבחרת היה לה לא מעט זמן להתאמן (שבוע שלם ללא משחק רשמי). בקיצור, למרות ההפסד הלא נעים במוסקבה בסיבוב הקודם (101:86) אני מהמר על משחק נהדר הערב שבסופו מכבי ת"א תצא כשידה על העליונה. ואתם?

20:00: ז'לגיריס קובנה – ברצלונה – אחרי ההפסד הביתי לחימקי, הליטאים חזרו לעצמם עם ניצחון חוץ על אנדולו האחרונה בטבלה והיא אחת מארבע קבוצות עם מאזן 9-14 במקומות 7-4 (יחד עם חימקי, פאו וריאל). מול ברצלונה, שמדורגת רק מקום אחד מעל יריבתם מהשבוע שעבר, תודות לארבעה הפסדים רצופים האחרון שבהם תבוסה ב-27 הפרש לריאל מדריד, ז'לגיריס תוכל להמשיך להתאושש. בסיבוב הקודם ניצחה קובנה בחוץ 75:81.

21:30: ולנסיה -באמברג – לא ירחק היום בו משחק של שתי הקבוצות האלה יהיה חסר משמעות. בינתיים, שתיהן עוד מפנטזות על קאמבק היסטרי במחזורי הסיום. ולנסיה רחוקה מהמקום השמיני ארבעה משחקים, באמברג שלושה בלבד ואחרי היום הם בהחלט יכולות להתשוות. אלופת ספרד, שאולי תיפרד בסוף השנה מהמפעל מנצחת לאחרונה ביורוליג בבית (ניצחה את צסק"א את חימקי ואת ברצלונה) הגרמנים, שהחליפו מאמן ומינו את עוזרו (אילייאס קנטוריס היווני מונה במקום טרינקיירי המוערך) חזרו בשבוע שעבר לנצח כשהביסו את הכוכב האדום 62:86. מי יודע אולי זאת תהיה הפעם הראשונה מאז המחזור החמישי שהם מנצחים פעמיים רצוף? בסיבוב הקודם נפגשו השתיים למשחק הראשון בהיסטוריה ביניהן ובאמברג ניצחה את ולנסיה 82:83 אחרי שחזרה מפיגור 12 ברבע הרביעי.

21:45: אולימפיה מילאנו – אנדולו אפס – לא, אנחנו לא נרחיב על המשחק בין שתי קבוצות שלרשותן 13 ניצחונות. ביחד… אנדולו תנסה להיחלץ מהמקום האחרון במשחק באיטליה. הפסד שלה והיא תאבד אפילו באופן תיאורטי סיכוי להעפיל לשלב הבא. בסיבוב הקודם ניצחו הטורקים 68:73.

22:00: באסקוניה – חימקי מוסקבה – משחק מעניין וסופר חשוב בשביל מכבי ת"א שתקווה שלפחות מוסקבאית אחת תנצח הערב ולו זו שמתארחת אצלה… חימקי בכושר מצוין ורשומת כבר חמישה ניצחונות בשישה משחקים כשהאחרון שבהם על פנאתינייקוס 61:78 מרשים במיוחד (וזה שלפניו, בקובנה, מרשים לא פחות). בשבוע שעבר קיבלה חימקי חזרה את תומאס רובינסון שחזר מפציעה ארוכה והיה אחד ממצטייני הקבוצה בתחילת העונה ופתאום הצהובים-כחולים ממוסקבה יכולים לפנטז אפילו על מקום בין ארבע הראשונות (הם במאזן שווה לריאל שמדורגת רביעית). אבל בשביל לשמור על המומנטום תצטרך הקבוצה של יורגוס ברצאוקאס לדלג מעל כמה משוכות לא פשוטות והראשונה שבהן היא היום בספרד. באקסוניה הפסידה את שני המשחקים האחרונים שלה, אמנם מול קבוצות עודפות ואמנם אחרי שהציגה יכולת טובה סה"כ אבל היא לא תוכל להרשות לעצמה עוד הפסד אם היא עדיין מפנטזת על מקום בין שמונה הראשונות (רמז: היא עוד מפנטזת). בקיצור, בהחלט משחק מעניין צפוי הערב בויטוריה בטח בהתחשב המשחק המרתק בין שתי הקבוצות בסיבוב הראשון שנגמר בניצחון דחוק של חימקי 90:91.

טניס / מתן גילור

דובאי (500) – רבע גמר

13:00 רוברטו באוטיסטה אגוט(3)-בורנה צ'וריץ' (ספורט 5 לייב).

15:00 סטפנוס ציציפאס-מאלאק ג'זירי (ספורט 5 לייב).

17:00 יואיצ'י סוגיטה(8)-לוקאס פויי(2) (ספורט 5+).

אחריו יבגני דונסקוי-פיליפ קריאנוביץ'(7) (ספורט 5+).

 

אקפולקו (500) – רבע גמר

00:00 פליסיאנו לופז-ג'ראד דונלדסון (ספורט 5 לייב).

02:00 ראיין האריסון-אלכסנדר זוורב(2) (ספורט 5 לייב).

אחריו היון צ'אנג-קווין אנדרסון(5) (ספורט 5 לייב).

06:00 חואן מרטין דל פוטרו(6)-דומיניק ט'יים(3) (ספורט 5 לייב).

 

סאו פאולו (250) – שמינית גמר

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

17:30 ניקולס ז'רי-גוידו פייה(6).

אחריו אלברט ראמוס וינולאס(1)-גילרמה סזר.

00:30 גאל מונפיס(4)-הורסיו זבלוס.

אחריו ניקולס קיקר-רוג'ריו דוטרה סילבה.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות וויילס הפתוחה – סיבובים שלישי ורביעי

אליפות וויילס הפתוחה היא הטורניר האחרון בסדרת טורנירי ה-Home Nations, ארבעת הטורנירים של האומות המרכיבות את בריטניה. למרות שמדובר בטורניר ותיק למדי, העובדה שמדובר בתקופה צפופה מבחינת טורנירים, וכן העובדה שהטורניר מחלק בסך פרסים קטן יחסית, מביאות לנפילת מתח אצל לא מעט שחקנים מוכרים. כך כאשר אנו מצטרפים לסיבוב השלישי של הטורניר (הטוב מ-32), אנו נפרדים מכמה בכירים שנפלו בשני הסיבובים הראשונים מול שחקנים יותר זוטרים. אלו כוללים שחקנים כמארק סלבי, דינג ז'ונווי, ג'אד טראמפ, אנתוני מקגיל, ראיין דיי, לוקה ברסל וניל רוברטסון. עקב ההפתעות הרבות בשני הסיבובים הראשונים, אנו לא צפויים ליותר מדי משחקים מסעירים היום. בין המשחקים הראויים לציון נמצא מפגש ותיקים בין סטיוארט בינגהאם למתיו סטיבנס בסשן המוקדם, ובין מרטין גולד למארק וויליאמס בסשן אחה"צ. סשן הערב יביא לנו את הסיבוב הרביעי (שמינית הגמר). שידורים ביורוספורט 2 ב-12:00 וב-16:00 וביורוספורט ב-21:00.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רבה.
    ראשית נזכיר שיש כדורגל אירופאי
    בצרפת הרבע גמר האחרון בין קון לליון

    באנגליה ארסנל תארח את הסיטי במסגרת המחזור ה 28 רגע לאחר שהסיטי הביסה אותם בגמר גביע הליגה.
    לארסנל המשחק קריטי אם ברצונה להעפיל לאלופות דרך הליגה.
    לסיטי הוא קריטי אם ברצונה להיות האלופה המהירה בהיסטוריה ….

    במוקד משחקי ההשלמה במסגרת המחזור ה 26 בספרד.

    בטיס -סוסיידד (20.30 ).
    אלבס -לבנטה (22.30).
    אך במוקד לאס פלמאס -ברצלונה (22.00 ).
    המארחת 2 נקודות מתחת לקו האדום .
    ברצלונה שהייתה נראית כאלופה בטוחה פתאום מוצאת עצמה ביתרון של 4 נקודות בלבד בלבד אתלטיקו וזה עוד ערב משחק העונה .
    בקיצור איבוד נקודות כאן ויש לנו משחק עונה של ממש ביום א' מול אתלטיקו .
    ניצחון כאן ומול אתלטיקו בראשון וההפרש חוזר להיות דן ספרתי .

    ולמנה העיקרית הדרבי של חיפה.
    ראשית נציין שעקב הייתה של מכבי מארחת בדרבי הראשון הרי ש0-0 או 1-1 והפועל עולה .
    3-3 ומכבי עולה (לא לפסול ).
    כמובן שהכרעה תעלה את המנצחת .
    במידה והפועל תעלה הרי שמובטח לנו גמר חדש בין 2 קבוצות שלא שיחקו זו מול זו בגמר .
    הגמר היחידי מהעבר שיכול להתקיים הוא בין בית"ר למכבי חיפה …שוחק אגב 3 פעמים בגמרים של 85+89+09 בכולם בית"ר ניצחה ….אבל בכולם חיפה סיימה לפני בית"ר בליגה והפעם זה ונהפוך הוא .

    כך או כך בשביל שישוחזר הגמר הדרך ארוכה.
    ראשית מכבי צריכה לעבור היום את הדרבי .
    שנית הם צריכות להימנע מלהיות מוגרלות בחצי הגמר ביום שני (באיגוד הכדורסל היה ניתן להניח שהם היו עומדות בכך …. ).
    שלישית שכל אחת מהן תעבור את החצי גמר בשלום.

    יורוליג .
    מכבי צסק"א .
    לדאבוני צסק"א גדולה על מכבי ובדרך הטבע צריכה לנצח….אבל
    1. לא כל יום פורים אבל היום כן !!!!!
    2. אולי צסק"א גם עושה חשבונות ? אם אני הייתי צסק"א (טוב הכוונה לאוהד צסק"א ) הייתי שמח לקבל דווקא את מכבי בטופ 8 בטח על חשבון באסקוניה ….בקיצור הייתי שמח להפסיד היום .
    3. ספאחיה טען כל העונה שהבעיה שלו זה חוסר בשעות אימון עקב הטיסות והמפגשים .
    אז החודש הוא קיבל 2 משחקי יורוליג בלבד ושבוע חופש מהליגה .
    גם אין לו יותר מדי שחקנים שהיו בנבחרת .
    אז הנה חובת ההוכחה ואולי יודעים ספאחיה יוכיח ?
    4. מכבי אוהבת את משחקי הבית מול הגדולות תשאלו את ריאל ופנרבחצה .

    למרות הכל לצערי חושב שצסקא .
    יתר המשחקים בעיניים של מכבי .
    המשחק המרכזי כמובן בבאסקוניה .
    מכבי לשיטתי ביתרון של משחק על באסקוניה שכן אם מכבי תהיה רק ב +1 בלבד הרי שזה סוג של שוויון כי הכל יוכרע שם במחזור ה 29 .
    בקיצור מכבי חייבת לשמור על +2 משחקים מהבסקים .
    היום זה אמור לרדת למקום המסוכן .
    ומכבי תתפלל לניצחון חימקי( הגם שייפגע בסיכויי המיקום של מכבי …אבל עניים חושבים על הישרדות בלבד ומכבי ענייה ולכן תקווה לקבל מתנות לאביונים ).

    יתר המשחקים .
    מילאנו -אפס לא מעניין .
    במברג -ולנסיה גם לא אבל לאפשרות שולנסיה תתקמבק ומכבי שם מחזור סיום כדאי לסמן את במברג.
    קובנה -ברצלונה ….מכבי תשמח למשלוח מנות וניצחון חוץ קטלוני.

    פורים שמח!.
    👺👹👻🎩🍺🍸🍷🍻🍹🐲

    1. כל שלושת הגמרים בין מכבי חיפה לביתר היו בעונות אליפות של חיפה. בעונת האליפות הראשונה ב-84' היא גם הגיעה לגמר והפסיד להפועל לוד.

    1. מצד שני מכבי זה מתכונת להפסיד בפיינל פור …מכיוון שצסקא לא תגיע לשם מספיק תחרותית 😡
      אם היא תקבל את באסקוניה אז היא תקבל פייט יפה שישאיר אותה בעניינים לפיינל פור ….

      1. לא מכבי של השנה אלא מכבי טובה יותר משמעותית כמו ב-2014 שלא לדבר על 2005-2004. ב-2006 צסק"א דווקא ניצחה בגמר הפיינל פור את מכבי.

  2. מכבי קלעה עכשיו שלושה שניה הערב. אמצע הרבע השלישי.
    צסק״א קורעת אותה עם ריבאונד התקפה

  3. טוב אז יהיה לנו גמר חדש שלא שוחק.
    תנחומיי לאחד מבעלי הפינה ואחד מהירוקים הכי גדולים שיש ותנחומיי גם לגיסי היקר.
    כל גמר יהיה חדש .
    3 קבוצות לקחו את הגביע כולם למעט רעננה שלא הייתה בגמר.

    בית"ר ירושלים עם 7 זכיות ב 10 גמרים זכייה אחרונה והופעה אחרונה בגמר הייתה ב 2008 בניצחון 1-2 על מכבי חיפה.

    הפועל חיפה 3 זכיות ב 7 גמרים (8 עם כוללים גמרים לפני קום המדינה).
    זכייה אחרונה 1974 בניצחון 0-1 על הפועל פתח תקווה.
    גמר אחרון 2004 כשהובסה 4-1 על ידי בני סכנין.

    הפועל קריית שמונה .1 זכייה בשתי גמרים.
    זכייה אחרונה וגמר אחרון ב 2014 כשניצחה 0-1 את מכבי נתניה.

    שימו לב 2 קבוצות פליאוף עליון + 2 בפליאוף התחתון .
    אלון תורג'מן מהפועל חיפה
    שון גולדברג וטל כחילה מבית"ר ירושלים זכו אשתקד בגביע ויכולים עדיין להגן על תאריהם.

    1. נמאס כבר לחזור מאוכזב מהמשחקים של מכבי, הועל עלו מההתחלה לשחק על תוצאה והצליחה במשימתה, מכבי לא הצליחה להתרומם מהגול המתסכל, קצת מעציב שלויטה היה השחקן המצטיין במחצית השניה, לקח שני גולים של 100 אחוז ואף עודד בטפיחות את שחקני ההגנה המבולבלים שלו,

      מכבי לא עלו טוב לחצי השני, ברגע שרוקאביצה ירד עקב פציעה הבנתי נגמר הסיפור,
      אחרי המשחק בשיח אוהדים רבים מאיתנו אולי יבואו לדרבי בליגה לעשות " מסיבת-סיום" לפלייאוף התחתון, רבים וטובים לא יטרחו להגיע,

      מהיום העיתונות ורדיו חיפה וכל המקומונים בעיר יקראו להחלפתו של פרד רוטן,
      משחק מתסכל ולא מדוייק,הטעות של גלזר כמו נעיצה של פגיון בלב, גלזר ללא משחק רגל זה ידוע, אבל הטעות שלו הערב היא טעות שמסיימת עונה שלמה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט