לא אמרתי לך להחמיץ, יא דפוק?
אני נהנה לפתוח את האתר (ואתרים אחרים בארה"ב) ולקרוא כבר בתגובות הראשונות שכשקבוצה מחורבנת שעושה 'טנקינג' מפסידה זה ברור מראש כי הכל "כדי לקחת בחירה ראשונה". אבל, אז, בתגובה אחרת, "יש יותר מדי קבוצות שמנסות להפסיד כדי לקחת את הבחירה הראשונה" (לידיעת הגולש שכתב זאת, בכל יום נתון חצי מהקבוצות מפסידות, רק למקרה שזה ברח לו מהראש). כשקבוצה פחות מחורבנת כמו הספארס מפסידה אז "אני מתחיל להרהר באפשרות שהמטרה שלהם העונה היא בחירת דראפט גבוהה ככל שאפשר (נניח בחירת 8 או 9 או משהו כזה; לכן, אולי, הם בוחרים להפסיד).
כל שחקני הקבוצה עורכים ישיבה קצרה בחדר ההלבשה (עם המאמן או בלעדיו) ומחליטים: "האם אנחנו הולכים היום על נצחון, או מפסידים בכוונה ע"י זלזולים בשמירה, וזריקות פרימטר קצרות בכוונה או ארוכות מדי בכוונה?". ההצבעה היא 7 עבור הפסד מכוון ו-5 עבור נסיון לנצח.
ה-VERDICT? "משחקים חרא כדי להפסיד". (לא בגלל שהקבוצה חרא אלא בגלל שהחליטו לשחק חרא)
אם מנצחים בטעות, ה-5 שרצו לנצח קונים פיצה ל-7 שרצו להפסיד כי הם הלכו נגד הזרם, ונגד "ההחלטה"' (ועכשיו ברור לכולם שה-5 הם אגואיסטים מחורבנים שלא שמעו על סוציאליזם ו'קיבוציות' וכל מה שחשוב להם זה החוזה הבא שלהם, ולא גורל הקבוצה! נבלות ממש)
אין בליגה יותר קבוצות חלשות. יש רק 16 קבוצות שהולכות על פלייאוף ו-14 קבוצות שמשחקות עבור טנקינג.
אני כנראה האדם היחיד בכדורסל שיודע את האמת: אין דבר כזה טנקינג. יש קבוצות טובות וישנן קבוצות מחורבנות.
אבל אני סתם מבזבז 15 דקות טובות של שמש בפלורידה בישיבה במלון וכתיבה, כי ממילא איש לא יאמין לי, וכולם ימשיכו להאמין בטנקינג, כמטרה של 14 קבוצות. אז מוטב שאעצור כאן ואצא לשחיית בוקר בבריכה.
שיהיה יום טוב לכולם.
מלובני
1 מרץ 2018 15:45:47אני לא חושב שיש מישהו שבא במנטילות של " כן הנה, אנחנו נפסיד היום בכוונה" …
פשוט מראש בונים את הקבוצה כקבוצה מחורבנת(כמו שאתה מציין במאמר) למען הבחירה הראשונה, מעיפים את השחקנים היותר טובים בשביל בחירות דראפט ,וזה טנקינג , לא כי השחקנים רוצים להפסיד, אלה פשוט כי המועדון בונה קבוצה חלשה יחסית בשביל זה.
מנחם לס
1 מרץ 2018 15:57:26זה סם הינקי. זאת "תכנית" שלוקחת שנים. זה דבר שלא ניתן לעשות במשך העונה כשפתאום מגלים שכיתת הדראפט היא משהו מיוחד.
Berch
1 מרץ 2018 15:58:43לו רק לזבוב על הקיר בישיבות של המאברי3ס היה ווי-פיי ומיקרופון…..
אף שחקן לא טנסה להפסיד, בזה אתה צודק.
אבל מספיק לראות את "התהליך" של הינקי בשביל להבין שכהחלטה אסטרטגית אין בעיה לעשות את זה.
ולפילי פתאום יש קבוצה מצויינת, צעירה, זולה ועם פוטנציאל…..
מנחם לס
1 מרץ 2018 16:08:541. מתי "ההחלטה האסטרטגית" נעשית?
2. מי מוזמן להשתתף בישיבה בה מחליטים "החלטה אסטרטוגית"?
3. כיצד מעבירים את "ההחלטה האסטרטגית" לשחקנים?
4. "לתת רק לצעירים לשחק". ושחקנים כאולדרידג' ופאו גאסול יישבו על הספסל בשקט ויקבלו את 'ההחלטה לשחק עם צעיריםן כמר גורלם
Berch
1 מרץ 2018 15:59:49גם "לתת זמן לצעירים" נופל בהגדרה הזו 🙂
מנחם לס
1 מרץ 2018 16:10:52פופ, כמנהל הקבוצה בחלונות הגבוהים,יחליט 'החלטה אסטרטגית', ופופ, המאמן, יגיד לפופ, המנהל, "קפוץ לי!"
ד"ר הופמן
1 מרץ 2018 18:07:47חחחחחחחח גדול 🙂 ומה עם פופ הבעלים?
מנחם לס
1 מרץ 2018 16:12:47מג'יק ג'ונסון יחליט ש"מתחילים להפסיד", ולוק וולטון, המאמן, יגיב, "NO PROBLEM!".
דור
1 מרץ 2018 17:04:29הלייקרס כבר שנים בטנקינג לא פחות מפילי ובחרו 3 שנים ברצף במקום השני בדראפט
מנחם לס
1 מרץ 2018 16:16:25מנכ"ל הניקס לג'ף הורנסאק: "הג'וב שלך מעתה ועד סוף העונה הוא לדאוג שאנחנו מסיימים לא יותר גבוה ממקום 13 במזרח"
ג'ף הורנסאק: "אין בעייה, אבל קודם תן לי חוזה ל-4 שנים לפחות"
doron bdalak
1 מרץ 2018 16:37:24Mel, for years u said there is no tanking….. can u just say you were talking bullshit?
like most times…
Ish
1 מרץ 2018 17:07:10עזוב, כשלס אומר שאין טנקינג הוא מתכוון לדבר אחד בזמן מסוים וכשהוא אומר שיש טנקינג הוא מתכוון לדבר אחר בזמן אחר, או לאותו דבר בזמן אחר. כמו עם כל דבר אחר עבורו, רק הרגע קיים ומה שנכון עכשיו יכול להיות כבר לא נכון בעוד שניה וגם לחזור להיות נכון ולא נכון אינספור פעמים בין שתי נקודות זמן רנדומלית.
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:17:26ISH, אולי תאמר לי מה אתה עושה באתר שלי?
Ish
1 מרץ 2018 19:41:07משלמים לי להגיב באתר. כבר אמרתי את זה הרבה פעמים. אני לא מבין למה זה לא ברור עדיין.
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:19:26בזבוז פראי של כסף
Ish
1 מרץ 2018 21:01:32לא אמרתי שמשלמים לי בכסף
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:13:26כשתגיד לי כיצד לבטא את שם משפחתך הדפוק אולי – אולי – אקדיש לך דקותיים מזמני להשיב לך
האתר הוא שלי. אני הקובע היחיד כאן. אז למה שלא תקפל את הזנב ותיעלם מכאן?
סכין בגב האומה
1 מרץ 2018 16:42:091. זו תמימות להאמין שקבוצות נותנות 100% כל משחק כשיש פרס כל כך גדול על להפסיד. לא ברמת השחקנים – אף אחד לא יחטיא זריקות או יאבד כדור בכוונה, אבל ברמת ההנהלה בטוח. אגב, זה לא דטומה 100%,
2. לגבי מאמנים – הכל תלוי במעמד ובאותיות הקטנות בחוזה. אף אחד לא יכול להגיד לפופוביץ לעשות טנקינג (או בכלל, להגיד לו מה לעשות). אבל למאמנים עם מעמד פחות מקובע או כאלו חוזים על סף סיום או אפשרות יציאה בלי פיצויים אפילו לא צריך להגיד שום דבר ישיר. מקסימום שיחה עם הג'נרל מנג'ר על זה שהפוקוס הוא לשנים הבאות. אף מאמן בנ.ב.א לא יעשה דווקא.
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:42:29מה אתה מקשקש? איזה קבוצה לא נותנת 100% כל משחק? תביא לי דוגמא ספציפית אחת. דוגמא אחת שקבוצה לא נותנת את כל שביכולתה כדי לנצח משחק? (הדבר היחיד שניתן לעשות זה לא להלביד 2 שחקנים טובים ביותר, לחטוף קנס גדול מאדם סילבר, ולקוות ששאר השחקנים בלי השניים שלא התלבשו, לא ינצחו בלעדיהם.
ואחרי הכל, ההפסד הנוסף לא מוריד ולא מוסיף בשום מקרה.
ואם אתה מבין קת\צת כדורסל – לא הרבה, רק קצת – אתה יודע שרק קבוצות הרצות לפלייאוף עושות דברים כאלה.
אז אני מציע שתכניס את הסכין לתחת
סכין בגב האומה
1 מרץ 2018 20:29:17טוב ליצן, אין טנקינג. אטלנטה שיחררו את בלינלי כי הוא לא היה יכול לתרום להם עד סוף שנה, לא כי זה מחליש אותם. או כי השחקן שעזב את ס"א בשביל סקרמנטו היה מאוכזב מההישגים המקצועיים של הקבוצה.
בלי קשר לטנקינג- תגיג, כשהיית צעיר יותר יצא לך להיתקל בכל מיני זקנים שפעם היו חכמים אבל לעת זקנה המח שלהם נהיה קוטג׳?
סכין בגב האומה
1 מרץ 2018 16:43:48** ה-"אגב זה לא דטומה 100%" שייך לסיפור אחר (וגם היה צריך להיות – זה לא דומה ב-100%, אבל זה לא משנה).
ולדי קוגן
1 מרץ 2018 17:02:18מנחם זו לא החלטה של שחקנים רק של הנהלות. הנהלות בונות בתחילת שנה קבוצות שאין להן סיכוי לנצח, ואז גם אם השחקנים נותנים 200 אחוז אין להם סיכוי לנצח 30 משחקים.
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:43:54תן לי דוגמה אחת של הנהלה שעשתה זאת מלבד – אולי, וגם כאן יש אולי גדול – הינקי.
אלון
1 מרץ 2018 17:04:10איך אפשר להסביר טריידים כמו של מירוטיץ' לפליקנס או באיאאווטים כמו של באלינלי? האינטרס ברור אם אתה קבוצה חלשה – היחלשות בטווח הקצר תשפר את הסיכוי להתחזקות בטווח הארוך (ואם אפשר לחסוך קצת מזומנים בדרך אדרבא ואדרבא).
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:44:32הטרייד של מירוטיץ לפליקנס היה מצויין לשני הצדדים.
אלון
1 מרץ 2018 20:54:24בדיוק. אבל הוא הפך את שיקגו לקבוצה פחות טובה כרגע, שזה צעד בדרך להפוך לקבוצה יותר טובה בעתיד.
בירדמן
1 מרץ 2018 17:31:19יש עכשיו כותרת באתר אי אס פי אן:
NBA tankathon: Who will win the best lottery odds?
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:18:37הם מטומטמים לא פחות מכמה מהמגיבים כאן
MBK
1 מרץ 2018 17:33:43יש 7 קבוצות שאין להם שום אינטרס לנצח עד סוף העונה ואלו הו
אטלנטה ,דאלאס ,ממפיס,פיניקס,סקרמנטו,אורלנדו ושיקגו
אם אתה חושב שזה מיקרי שהלייקרס ״הצליחה״ להגן על בחירות הדראפט שלה בשנים האחרונות ? אני חושב שלא
פיניקס סאנס הושיבה את השחקנים המובלים בחוץ בחלק נכבד של העונה שעברה
להאמין שאין טנקניג זה נאיביות
עידו גילרי
1 מרץ 2018 17:41:11האמת שהולך להיות מעניין. סילבר איים בעונשים כבדים על מי שיעשה מהלכי טנקינג ברורים. קשה לי לראות איך כמה מהקבוצות כאן לא ינסו אותו.
MBK
1 מרץ 2018 17:55:47זה כמו חופש מחלה …
לך תוכיח שהעובד באמת חולה ולא באילת
אני לא זוכר צפיפות כל כך גדולה בתחתית ובצמרת
בדרך כלל יש לא יותר מ 3-4 קבומות עם 25 ניצחונות ומטה
העונה יהיו 7 קבוצות כאלה והמזל של הנטס שאין לה אינטרס
עידו גילרי
1 מרץ 2018 18:02:49מה שהופך את זה לכל כך מפתה. לכן זה מעניין לראות איך סילבר מגיב לצעד הראשון שתהיה לו מראית כזו .
MBK
1 מרץ 2018 19:19:56הקנס לקויבן היה מגוחך
נראה מה הוא טומן בשרוול
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:25:15ה-600 אלף לקיובן מדירים שינה מעיניו. הוא איגו מניאק שאוכל אותו ממש כשאחד מעליו מכניס לו טוב טוב. ואם אתה מכיר עשירים, אז אתה צריך לדעת שהם שונאים לאבד או להפסיד כסף הרבה יותר משאר האוכלוסייה. העובדה שהוא לא הגיב לסילבר מראה עוד יותר כמה הוא אוכל את עצמו.
מה הוא מכין? אולי אפילו משהו גרנדיוזי כמו מין התאבדות אישית (כמובן לא פיזית) יחד עם קבוצתו
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:21:16מידן, ועל מה בדיוק כל הקבוצות האלה נלחמות (אני מדבר על הצפיפות בתחתית). תסביר לנו בבקשה על מה בדיוק הם נילחמים?
MBK
1 מרץ 2018 20:36:21על שיפור הסיכוי שלהם לבחור בחירה גבוהה
כאסטרטגיה מובנית זו שגיאה
אני עובד על פוסט שיוכיח את זה
אבל כאשר אתה נמצא בסיטואציה אתה צריך להוציא ממנה את המקסימום
האם בחירה 1 ובחירה 7 שוות ? ברוב מהמקרים ככל ששחקן נבחר גבוה יותר הוא טוב יותר
שגיא נאור
1 מרץ 2018 18:30:41לרוב הקבוצות האלה לא היה אינטרס לנצח גם בתחילת העונה, עדיין ניצחו איכשהו משחק על כל שני הפסדים.מלא כולם היו על קבוצות מאותו סטטוס.
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:26:30שגיא, אם לא היה להם אינטרסט לנצח בתחילת העונה, מה כן היה האינטרס שלהם, ובמה הם יזכו כשהאינטרסט ימולא?
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:47:12אז אולי תסביר לי כדי שגם אני אבין, על מי נלחמות 7 הקבוצות האלה, ואם אחת מהן תשיג את מה שהיא רוצה, במה זה יעזור לה? מה בדיוק היא רמת יעילות הנבואה בדראפט בין שחקן 3 ל-7? המנכ"לים זורקים קוביות כמו בלאס ווגאס. תסתכל למטה היכן ניבחרו שחקני החמישייה של הווריורס.
Benjo
1 מרץ 2018 17:59:55מנחם מה שמלמדים בכלכלה 5 שנים זה רק דבר אחד. ניתוח מוטיבציות. להבין איזה מוטיבציה נוצרת כתוצאה משינוי מדיניות כלכלית כזה או אחר מי ירוויח ומי יפגע ומה השיווי משקל החדש שיהיה בעקבותיה.. ההנחה היא שברגע שקיימת מוטיבציה כלכלית לעשות פעולה מסויימת היא תתרחש. דוגמא הכי פשוטה: אני רוצה שאנשים יפסיקו לעשן או יצמצו את הצריכה של סיגריות אני שם מס על הסיגריה ומעלה את המחיר. אני מייצר מוטיבציה כלכלית לצמצם צריכה. (מי שהעלה את המיסים על סיגריות לא לקח בחשבון שיווצרו מוצרים תחליפיים למשל טבק לסיגריות שאנשים מגלגלים בעצמם וכ אבל זה כבר דיון אחר).
באן בי יש כל כך הרבה מוטיבציה כלכלית לזכות בבחירת דראפט גבוהה שאין סיכוי שהטנדקינג לא יתקיים (אתה מקבל שחקן מעולה ל 4 שנים במשכורת נמוכה – חוסך מלא כסף על שחקן ותיק יקר ששיחררת , הקבוצה הופכת למעוררת עניין ואתה מוכר מלא מרצ'נדייס מעלה את מחיר הכרטיסים (שורה ראשונה 4000 דולר לכרטיס במקום 2500) וכ'. אני לא מזלזל במה שאתה אומר חס וחלילה מנחם ואין לי מושג איך הטנקינג מתרחש (זה לא השחקנים זה ההנהלות מן הסתם מילה של ה GM למאמן שאי אפשר שלא להבין את משמעותה וכ') אבל הוא מתרחש. כי יש מוטיבציה כלכלית חזקה מאוד לעניין.
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:49:05הורדת רמת עישון סיגריות לאומה שהוא פרוייקט ל-20-30 שנה, אינו דומה כלל וכלל ל-NBA בה רוצים לנצח בעונה הבאה (רק הינקי עשה תוכנית חומש, וגם היא לא תצליח כי פילדלפיה תהיה – לכל היותר – קבוצה ב ינונית עד די טובה.
האתר לטנקינג
1 מרץ 2018 18:11:45.
Mel less
1 מרץ 2018 18:20:07I'll answer when I return to the hotel
Some of you should stay away from my answers because I'm not in the best mood
Ish
1 מרץ 2018 19:10:05Bring it
רפי
1 מרץ 2018 19:17:59מנחם מסכים לגמרי עם מה שכתבת.
טאנקינג הוא מונח אהוב ע"י התקשורת , אוהדים לתאר מצג שוא של קבוצה שהולכת להפסיד בכוונה –
מאמן ושחקנים עולים לשחק בשביל לנצח אם הם טובים או גרועים.
ביום שבת האחרון צפיתי ב שלושה משחקים . שלוש קבוצות מחורבנות שעשו חיים קשים לקבוצות פלייאוף –
1. פילי- אורלנדו- פילי היתה גדולה על אורלנדו בכמה מספרים ובהפרש 20 בסוף הרבע השלישי הוציא מאמן פילי את החמישיה ( הם היו בחלק הראשון של B2B) והעביר את הרבע האחרון עם שחקני המשנה- ווגל קרע את שחקני החמישיה הראשונה שלו כל הרבע הרביעי לצמצם ולפוך את התוצאה ( היה רבע מעניין) – למחרת בכל המקומות היה כתוב שאורלנדו באו להפסיד בכוונה – ממש לא נכון.
2. פורטלנד – פיניקס . הסאנס הרגו את פורטלנד כל המשחק ונכנעו בשניות האחרונות להצגת ענק של לילארד – באתרי הספורט כתבו שקבוצת הטאנקינג של הסאנס נתנה את המשחק בדקות הסיום לטובת תרבות ההפסדים – ממש לא נכון.
3. יוטה – דאלאס – שחקני דאלאס נשכו ושרטו כל המשחק את יוטה , הובילו בסוף אך נכנעו רק בשניות האחרונות- אתה צופה בריק קרלייל , נוביצקי ובארנס ומשתאה – אלה אנשים שהולכים להפסיד בכוונה? שטויןת , הקבוצה שהרכיבו בדאלאס פשוט גרועה ( מה קורה שם עם נרלס נואל???) – למחרת חגגו בכל אתר הספורט על תרבות הטנקינג וההפסדים של דאלאס.
טאנקינג הוא באזז תקשורתי ונושא אהוב על טרולים וטקבקיסטים מתלהמים .
כן זה קיים שהנהלות רוצות להכנס לבנייה מחדש אז הן בונות קבוצות חלשות , אבל השחקנים והמאמן עולים כל משחק לתת את הכל על המגרש , ואת זה ראיתי את בשבת האחרונה בפילידלפיה , יוטה ופניקס.
Ish
1 מרץ 2018 19:45:35'טאנקינג הוא מונח אהוב ע"י התקשורת , אוהדים לתאר מצג שוא של קבוצה שהולכת להפסיד בכוונה –
מאמן ושחקנים עולים לשחק בשביל לנצח אם הם טובים או גרועים.'
איזה איש קש נחמד. אף אחד שמדבר על טנקינג לא מתכוון שהמאמן והשחקנים עולים למגרש בכוונה אחרת. כבר הסבירו את זה למנחם אלפי פעמים.
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:35:05סוף סוף ישנו כאן מישהו מבין כמו רפי, בין כל הבינוניים כ-ISH שחושבים שאם הם כותבים CUTE MESSAGE זה עושה אותם חכמים.
הנה הקבוצה הגדולה בכל הזמנים: גולדן סטייט ווריורס.
סטפן קרי – בחירה 7
קליי תומפסון – בחירה 11
דריימונד גרין – בחירה 35
קווין דוראנט – בחירה ראשונה נידמה לי, אבל הוא בא ברצונו. לא בגלל טנקינג ולא בטיח. אז הוא לא נחשב.
קלינט קפלה – בחירה 25.
אז יאללה, כולנו הולכים לטנקינג. אפילו סם הינקי היה בנזונה בר מזל כשהיה לו את אמביד, אחרת כל תכנית החומש שלו היתה נופלת. ללא אמביד כל ה-PROCESS היה נופל, וכאלה כמו אמביד באים במקרה אחת לעשר שנים, וגם אותו צריכים לזכות עם כדור פינג-פונג שנופל נכון.
ובינתיים ניתן לחשוב ממסרים של מומחי כלכלה וכו' שפילדלפיה הולכת לאליפות העונה, בעונה הבאה, או בחמש העונות הבאות.
כשפילדלפיה תהיה אלופה תחזרו אלי עם ה-"PROCESS" של הינקי שברא אלופה יש מאין.
הסיכוי שקבוצה שמסיימת אחרונה תזכה בשחקן הראשון בדראפט, ושהוא יביא סיכוי משמעותי להפיכת הקבוצה לקבוצה לפלייאוף הוא שואף לאפס. קבוצה העושה "טנקינג" כי ההנהלה עשתה מה שעשתה כדי לזכות בשחקן שיעשה מהפך מהסוג של לברון אף הוא שואף לאפס.
הדרך היחידה להצליח ב-NBA זה להיות ברי מזל, ולהיות בעלי חוש (כמוני) ולהביא שחקנים כקרי, תומפסון, גרין, ופקולה בבחירות דראפט או טריידים חכמים של מנכ"לים שיש להם חוש טוב לשחקנים (כמוני). ואז לקוות שייקחו אליפות ואז שחקן כמו דוראנט יצטרף. ואולי אפילו לברון בעונה הבאה.
אין אפילו דוגמא אחת בכל תולדות הכדורסל שקבוצה עשתה מהפך אמיתי ע"י "טנקינג". הטנקינג של פילדלפיה הצליח, כפי שכבר הסברתי, בגלל מזל עם אמביד. ואפשר לחשוב שפילדלפיה היא אלופה או אלופה בדרך. היא לא. כשהיא תהפוך לאחת מ-4 הקבוצות הטובות בליגה אז אסכים שבינוניים כמו ISH יפתחו את הג'ורה שלהם.
גיא הרשע
1 מרץ 2018 19:43:00סן אנטוניו ספרס.
בעונת הפציעה של רובינסון, הם בחרו שלא להחזיר אותו לפני סוף העונה, למרות שהוא כבר היה כשיר.
דנקן אחד אחר כך, וצמחה שם שושלת של 5 אליפויות.
כמובן שצריך מזל, מה השאלה בכלל.
אבל יש דרכים לשפר עמדות, כך שלמזל יהיה קל יותר להגיע…
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:51:58זאת דוגמה שכלל לא שייכת לעניין הטנקינג של קבוצות תחתית. זה תרגיל. כפי שהיה התרגיעל של רד אורבך עם לטארי בירד..
גיא הרשע
1 מרץ 2018 19:55:06לא להחזיר לסגל את השחקן הטוב ביותר של הקבוצה, על מנת למקסם את הסיכוי להתחזק בדאפט.
לטעמי, זה עונה בדיוק להגדרה של טנקינג.
עידו גילרי
1 מרץ 2018 20:06:12איזה תרגיל בדיוק אורבך עשה עם בירד?
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:28:48אני לא מדבר על תרגיל טנקינג. אני מדבר על תרגיל ששינה את עתידה של הקבוצה. אם אתה לא יודע איזה תרגיל הוא עשה, יש לנכדה שלי "ספר להבנת תרגילים"
עידו גילרי
1 מרץ 2018 20:33:01אז בוא תסביר מה התרגיל שהוא עשה.
מנחם לס
2 מרץ 2018 03:05:29אם אתה באמת לא יודע שאורבך בחר את בירד שנה למפרע בדראפט אז נתתי לך הרבה יותר מדי קרדיט על ידע היסטורי בכדורסל.
עידו גילרי
2 מרץ 2018 09:28:12את זה אני יודע לא פחות טוב ממך אבל מה בדיוק התרגיל כאן?
הוא קיבל הזדמנות בגלל שאחרים השתפנו וניצל אותה. איך בדיוק אתה משווה את זה למקרה של דאנקן. אם כבר תשווה למקרה של רובינסון.
אפלטון
1 מרץ 2018 19:53:00סן אנטוניו זו לא באמת דוגמא הכי מוצלחת כי זו החלטה שהגיעה בעקבות פציעות באמצע העונה.
תנועת האנליטיקס הכניסה את הטנקינג כחלק מוסדר מקבלת ההחלטות המנהלתית. מסתכלים שם על אחוזים בלבד, וכשהשיטה מקדמת השארת קבוצה בתחתית כמה עונות על מנת להגביר את הסיכויים לבחירות גבוהות, וכשהדבר נעשה מתוך החלטה יזומה כחלק מניצול השיטה, ויש עדויות ברורות לכך, אז זה כבר לקח את זה צעד קדימה. זו הסיבה שהזרקור הופנה אל הטנקינג בשנים האחרונות, כי מדובר על החלטה מחושבת רב שנתית, לא סתם ניהול גרוע.
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:55:02ניב, תן לי דוגמה ספציפית אחת כיצד העסק עבד, מלבד פילדלפיה, שאפילו בה הטנקינג עזר רק בצורה מסויימת, ורק בגלל אמביד.
אפלטון
1 מרץ 2018 20:39:33מנחם אני בכלל לא מדבר אם זה עובד או לא.
הינקי היה בעצם הראשון שעשה זאת בצורה פתוחה כחלק מהחלטה מנהלתית לשנים קדימה. הפחד הכי גדול של הנהלת הליגה היה שזה יעבוד ונראה את זה הופך לטרנד. זה גורם לבושה ומביך את הנהלת הליגה שמצטיירת כמי שמעודדת הפסדים, הדבר הכי הפוך מתרבות הספורט האמריקאי.
כשאנחנו רואים את העסק מחמיר ומקבל תאוצה מההנהלות, הבעלים והתקשורת הליגה נלחצת ולא סתם. להגיד 'זה לא קיים' על משהו שרואים ומדברים עליו בפה מלא זה סתם לנסות להתחמק מהבעיה האמיתית- שהיא השיטה.
מנחם לס
1 מרץ 2018 21:09:49ניב, בעלי הקבוצות והמנכלים לא מטומטמים. הם יודעים שזה לא עובד ולא יעבוד. כפי שכתבתי למטה, אף אחד עם טיפת הגיון לא יהרוס עונה שלמה לקבוצה (בזמן שניתן לבחור שיטה מסויימת, חמישייה די קבועה, חילופים מאורגנים, סדר) עבור הסיכוי (גם זה לא בטוח) לבחור בין שחקנים כאייטון, יאנג, דונצ'יק, באגלי, במבה, ג'קסון, פורטר, קרטר ועוד, כשלאף אחד אין מושג מי טוב ממי וכל שבוע סדר המוק דראפט משתנה, והסיכוי שאחד מהם יהפוך למשהו משמעותי בפחות מ-5 שנים הוא פעוט מאד.
מנחם לס
1 מרץ 2018 21:11:21כשפעם בדור מופיע בתיכון שחקן כצ'מברליין או לברון, זה סיפור אחר. אז יש בסוף העונה טנקינג פרוע בין האחרונות, להיות ממש האחרונה.
מוש השור
2 מרץ 2018 02:21:23דוראנט נבחר שני, קלינט קפלה לא משחק בג"ס. טנקינג נעשה אך ורק ברמת ההנהלות.
מנחם לס
2 מרץ 2018 03:06:10התכוונתי לפקוליה
גיא הרשע
1 מרץ 2018 19:52:52בשנה שעברה, אחרי 63 משחקים, מאזנם של הסאנס היה 21 – 42 , 33.3% הצלחה.
מאחורי הטיעון של "קידום צעירי הקבוצה", טייסון צ'אנדלר נשלח לספסל, בלדסו שנפצע, לא הוחזר לסגל אחרי שהחלים, ברבוסה נשלח לספסל.
לפני כן, בדד ליין, טאקר נשלח בטרייד תמורת כלום.
מאזן הקבוצה ב-19 המשחקים האחרונים של העונה?
3 – 16
15.8% הצלחה.
אני מסכים עם הקביעה ששחקנים לא מחפשים להפסיד בכוונה.
אבל הנהלות?
הן בהחלט מסוגלות להשפיע בדרכים עקיפות על מנת "לתרום" ליכולת הקבוצה להפסיד.
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:58:16בלדסאו נפצע. צ'אנדרלר וברבוסה נישלחו לספסל. ברבוסה לא משחק היום. אף אחד לא רוצה בו, וצ'אנדלר? מתי לאחרונה הוא היה גורם כלשהו? הם היו 15% כי הם קבוצה מחורבנת, והחירבון הפך הרבה יותר גרוע לקראת סוף העונה.
גיא הרשע
1 מרץ 2018 20:44:42לא נכון, מנחם. בלדסאו היה כשיר לחזור מפציעה, והקבוצה החליטה לא להחזיר אותו.
טייסון צ'אנדלר פתח ב-46 מ-47 משחקים, יהיה בהפרש הסנטר הטוב בקבוצה (11.5 רב' למשחק, בעונה שעברה).
אחרי הפציעה של בלדסאו, יוליס היה הרכז הפותח. בלי ברבוסה שסופסל, לא באמת היה לקבוצה רכז מחליף.
החרבון לא סתם הפך ל-"סופר חרבון". זה היה עם יד מכוונת.
מנחם לס
1 מרץ 2018 21:04:36אוקיי. אתה צודק. אז מה יצא מזה? תסביר לי מה היה הרווח שלהם מחירוב הקבוצה?
גיא הרשע
1 מרץ 2018 21:09:23המטרה של אותו טנקינג הייתה לזכות בבחירת דראפט גבוהה.
הם סיימו עם המאזן השני הכי גרוע, וחוסר מזל דרדר אותם לבחירה ה-4 בדראפט.
מנחם לס
2 מרץ 2018 03:06:44שוב, אז מה יצא מזה?
מנחם לס
1 מרץ 2018 19:53:11זאת דוגמה שכלל לא שייכת לעניין הטנקינג של קבוצות תחתית. זה תרגיל. כפי שהיה התרגיל על של רד אורבך עם לארי בירד.. זה תרגיל. זאת לא שיטה של לעשות 'טנקינג' כדי לעלות מהתחתית למעלה.
MBK
1 מרץ 2018 20:38:14זה הצליח ב 2 מקרים
לפלח עם דאנקן ולקליבלנד עם לברון
מנחם לס
1 מרץ 2018 21:03:04צודק. ועל זה 15 קבוצות עושות טנקינג כבר 50 שנה?
MBK
1 מרץ 2018 22:01:50מנחם אני לא מתווכח איתך לגביי אם טנקינג יעיל או לא רק לגביי זה שהוא קיים
אני בטוח שקבוצה כמו ממפיס מעדיפה לסיים 2-5 מהסוף מאשר במקום ב 19-22
זאת לא אסטרטגיה ,זו מציאות
מנחם לס
2 מרץ 2018 03:09:43אתה יודע מה היא צריכה לעשות לגמור מקום 29-30 במקום 22-23? היא צריכה לתת למרק גאסול כפית ציאניד בחודש פברואר
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:01:19הרבה מכם מדברים גבוהה-גבוהה. כל מה שאני מבקש היא דוגמא אחת, א-ח-ת, שתסביר בדיוק כיצד טנקינג של קבוצת תחתית העלה אותה לטופ תוך 3 שנים. דוגמה ספציפית אחת עם שמות, בחירות דראפט, באיזה מקום סיימו, איזה בחירת דראפט היתה להם, וכמה המצליחו עם בחירת הדראפט הזאת.
עידו גילרי
1 מרץ 2018 20:08:30מנחם אתה ממציא הגדרה ומבקש דוגמאות עבורה?
טנקינג הוא מונח שמגברת ספציפית על מהלכים של ההנהלה שיביאו לשיפור עמדות בדראפט.
על אם זה עובד או לא ניתן להתווכח. קשה להתווכח אם זה שקבוצות עושות צעדים כאלו.
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:38:58אני יודע את ההגדרה שלך לטנקינג. אבל אם זה לא עובד אז זה גם לא מעניין אותי . שזה עבד (עם מזל) במקרה של לברון אני יודע, אבל כמובן שגם עם מזל כי כדורי הפינג פונג נפלו כראוי. אבל אם על כל לברון ישנם 100 מקרי דראפט שההנהלות עשו כדי לבחור ולהשתפר, והם לא השתפרו, אז הגדרה או לא הגדרה, זה הכל צורת עבודה מופרכת ומוטעית כי רק אחת לדור ניבחר בדראפט שחקן ראשון שהפך גורל של קבוצה שלמה. ובמקרה כמו העונה כשאף אחד לא יודע בכלל מי טוב ממי, אז זאת בכלל דביליות לדבר על טנקינג. בקשתי שלוש פעמים בשרשור של התגובות הללו ש\מישהו ייתן לי דוגמא של טנקינג שעבד לאחרונה, מלבד זה של הינקי שבינתיים עובד חלקית, וכל אלה שדיברו על זה (כולל אחיך) בינתיים ממלאים פיהם מים, או שהלכו הערב לישון מוקדם.
עידו גילרי
1 מרץ 2018 20:49:34אבל כל הדיבור הוא לא על האם זה עובד או לא אלא על האם זה נעשה. אף אחד לא ממלא פיו מים אתה פשוט טוען נגד דברים שלא נאמרו על ידי אף אחד ( כמעט)
מנחם לס
1 מרץ 2018 21:01:41אם זה היה נעשה, היו כבר מביאים לי דוגמאות שזה נעשה. כשזה נעשה פעם ביובל על מנת להיות אחרונים ולזכות בווילט צ'מברליין או לברון (ז"א להגביר את הסיכוי לזכות בהם)? את זה אני יודע מעט טוב ממך. המקרים האלה ידועים ב-NBA. כל האחרים או שלא נעשו, או שלא הצליחו, ואם כן הצליחו, אשמח לשמוע ממך (או מאחיך) או מכל גולש אחר.
עידו גילרי
1 מרץ 2018 21:08:17כל דוגמא שמביאים לך אתה אומר שהיא תרגיל או לא הייתה.
איזה דוגמא טובה יותר מהינקי אתה צריך. הבן אדם הצהיר מפורשות שזה מה שהוא עשה. גיא הביא לך את פיניקס 'של העונה שעברה וגם שיקגו של העונה ויש עוד אינספור דוגמאות.
אתה רוצה טנקינג שלא הצליח – בוסטון עבור דוראנט. הכדורים לא התגלגלו כמו שהם תכננו.
ווילט בכלל לא קשור לסיפור כי הוא היה בחירה טריטוריאלית ואני עדיין מחכה שתסביר איזה טריק רד אורבך עשה עם לארי בירד.
עידו גילרי
1 מרץ 2018 20:14:45ואם כבר אתה רוצה דוגמא מצוינת לטנקינג שעבד (שמשום מה לא מתייחסים אליה) זה מה שהקאבס עשו לפני עונת 2002/03 כדי להשיג את לברון (או יותר נכון את הסיכוי לבחור בלברון).
Ish
1 מרץ 2018 21:20:26או ביותר פירוט קבוצה גרועה של 29 ניצחונות שולחת את השחקן הכי טוב שלה בקיץ בתמורה לכלום:
July 30, 2002
Traded Andre Miller and Bryant Stith to the Los Angeles Clippers for Harold Jamison and Darius Miles.
ואז תוך כדי החלפת מאמן באמצע העונה, מנצחת 17 משחקים בעונה(אותו מספר כמו דנבר למקום אחרון) וזוכה בסיכוי של 22.5% לזכות בבחירה הראשונה.
הסיכויים מתורגמים ללברון ג'יימס עליו הם בנו כאשר תכננו את הכל ובשבילו עבדו כל כך קשה ואני מעריך שאתה כבר יודע תוך כמה שנים הם כבר היו ב50 ניצחונות ותוך כמה זמן הם הגיעו לגמר.
עידו גילרי
1 מרץ 2018 21:27:57הם עשו אותו דבר גם עם עוד שחקן מרכזי – למונד מארי.
אור
1 מרץ 2018 22:32:47זה לא טנקינג, זה תרגיל!!
1Benjo
1 מרץ 2018 20:29:31תודה מנחם. ראשית כמובן שלא מתווכח עם הידע שלך אבל לגיטימי להחזיק בדיעה אחרת – אחרת מה הטעם? 🙂 סתם ככה מה שעולה לי זה מי קבע שטווח ההסתכלות של בעלים של מועדון מסוים הוא 3 שנים מהתחתית לטופ? שנית ברור לגמרי שאף אחד לא מבטיח שבחירת דראפט שניה תהיה יותר טוב מבחירה 13 אבל מה לעשות שהמוח של האנשים לא עובד ככה ובוא נגיד שהסתברותית בדרך כלל בחירת דראפט שניה תהיה טובה יותר שלא לדבר על ראשונה. שלישית יש דוגמאות די טובות לשיפור משמעותי בקבוצות בעקבות דראפטים -לאו דוקא בניית דבוצה אלופה אבל בניה של קבוצת פליאוף טובה. מיניסוטה השנה תהיה בפליאוף כנראה בזכות באטלר (בחירת דראפט נמוכה) אבל גם בזכות וויגינס ו kat שהם שתי בחירות ראשונות (וויגנס הגיע בזכות טרייד אבל לא משנה את העובדה שנבחר 1). הנה פילי חוזרת לפליאוף אחרי שנים בזכות בחירות ראשונות . זה גם בכלל לא משנה מבחינת בעלים של קבוצה אם אני יכול לקחת שחקנים מעולים בעלות נמוכה יחסית ולהרבה שנים זה משתלם לי. כל הטענה היא שאם זה משתלם זה בדרך כלל יקרה במיוחד בגלל שבסופו של דבר ה NBA זה עסק. קשה להוכיח את סה ובטענות שלך יש הרבה הגיון אבל עדין השיטה בליגה תאורטית מייצרת כדאיות להפסדים וזה מה שלא טוב.
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:53:11כמובן שאני מכבד דעות שונות משלי כשהן ניכתבות בסגנון שלך. הטענה שלי שהסיכוי לשיפור ע"י מין טנקינג הוא כה פעוט, שאילו אני הייתי בעל קבוצה לא הייתי חולם אפילו על מעשה הכי קטן שיימנע מקבוצתי לעשות הכי טוב שהיא יכולה, ולהתארגן לעתיד יותר טוב. אם יש בעל קבוצה או מנכ"ל שמוכן לקלקל את מה שקבוצתו מסוגלת להשיג העונה ע"י שיטה מוכרת, חילופים מוכרים, חמישייה קבועה, ושיטה מוכרת על מנת לזכות בדיאנדרה איטון, או ג'קסון, או מרווין באגלי, או טריי יאנג, או מייקל פורטר, או לוקה דונצ'יק, או וונדל קרטר, או מוחמד במבה (במיוחד שאף אחד בעולם לא יודע מי מהם יתעלה לרמת כוכב –
אם בכלל )- אלה כמה מהשמות שאני זוכר מהדראפט שהם ממילא משתנים משבוע לשבוע לפי טיב המשחקים שהם שיחקו בשבוע האחרון, אז את המנכ"ל הייתי מפטר על המקום.
אבל כמובן שאני לא בעל קבוצה. אני מביע רק את דעתי שלהרוס עונה שלמה על מנת לזכות בשחקן 1 עד 8 כשהסדר בטיבם כלל לא ידוע, היא דביליות לשמה.
1Benjo
1 מרץ 2018 21:32:06מנחם האמת שאני חושב בדיוק כמוך. אני בפירוש לא הייתי הורס עונה שלמה כדי לזכות באיזה באגלי דונצ'יץ' או איטון. אבל בדיוק כמוך לצערי אני גם לא בעלים של קבוצה והשיטה שקיימת היום בסופו של דבר כן מתמרצת הפסדים.קח לדוגמא את הבעלים של פילי הוא קנה את הקבוצה בזול הכריח אותה להפסיד והיום יש לו סגל ברמת פליאוף שהוא לא משלם לו הרבה והשביח את ערך הקבוצה הכל בזכות הטנקינג. לא אתפלא אם ימכור אותה דקה לפני שהיא הופכת יקרה מידי. העניין הוא שמי שנמצא בעסק הזה הם בדרך כלל אנשי עסקים שהדבר היחיד שמעניין אותם זה כסף והקבוצה זה רק דרך להשיג אותו. יש גם בעלי קבוצות כמו מייקל או הבעלים של הקליפרס שעושים את זה בשביל הכייף בין היתר אבל זה לא הרוב. אפשר בקלות לשנות את הלוטרי .. למשל לתת לכל הקבוצות שסיימו במקום 17-30 את אותה הסתברות בהגרלה או לא להבטיח לשלוש שסיימו אחרונות בחירת דראפט מספר 4 במקרה וכדור שלהן לא יצא ב 3 הראשונות. בדיוק מהטעמים שציינת הנה סטף נבחר 7 קליי 11 וגרין 35. כלומר הכוכבים הכי גדולים לא בהכרח מגיעים בראשונה אז אם הליגה יודעת את זה שתבטל את זה וזהו. שתעשה הגרלה שיוויונית ובזה מסתיים עניין הטנקינג.
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:07:33הדבר בעל ההשפעה הגדולה ביותר (והוא כמעט הדבר היחידי!) הוא לשכנע שחקן-על שיחתום אתך ברגע שהוא הופך לחופשי. כל השאר זה בעיקר בולשיט. אני מדבר על דוראנט, לברון, כריס פול, והרשימה נימשכת ונימשכת. לעשות "טנקינג" כדי לזכות באיזה קריס דאן או טאטום לא מזיז כהוא-זה על הטובים והחלשים בליגה. כפי שהיה הוא מה שיהיה. כפי שאמרתי, הדבר היחיד שעובד זה מזל עם מה שיש לך, ורכישת סופר-סטאר או שנייעם. כך תמיד היה וכך תמיד יהיה.
כל האנליטיקס וכל השאר זה סתם טישטוש האמת המרה שאתה טוב כמו השחקנים שיש לך, ואם אתה טוב ורוצה להיות מצויין שום טנקינג לא יעזור. הדבר היחיד שיעזור זה החתמת שחקן-על חופשי.
השרת
1 מרץ 2018 21:50:43זה נכון, אבל לא מדוייק.
בחירה גבוהה לא מספיקה להוציא אותך מהתחתית אבל היא כן עוזרת. ואם 20 משחקים לסיום העונה, בתור גי-אם יש לך את היכולת יחד עם המאמן, לטנקק ולשפר (הסתברותית) את הבחירה מ-8 ל-3 או מ-5 ל-1, זה עדיין משתלם. שוב, זה לא יציל את המולדת, אבל זה שווה.
איתמר
1 מרץ 2018 20:22:06"I'm probably not supposed to say this, but, like, I just had dinner with a bunch of our guys the other night, and here we are, you know, we weren't competing for the playoffs. I was like, 'Look, losing is our best option.'
"Adam [Silver] would hate hearing that, but I at least sat down and I explained it to them. And I explained what our plans were going to be this summer, that we're not going to tank again. This was, like, a year-and-a-half tanking, and that was too brutal for me. But being transparent, I think that's the key to being kind of a players owner and having stability."
מנחם לס
1 מרץ 2018 20:56:11אז מה אתה מנסה לומר לי? אני יודע שקיובן אמר זאת, ולשעתי הוא מביא רק הרס לקבוצתו. קרא את שתי תגובותי מעל.
חכם קאטו
1 מרץ 2018 21:28:43דרך אגב מנחם דוראנט נבחר שני, קצת קשה לשכוח את זה כי לפניו נבחר גרג אודן שהפך לאחד הבאסטים המפורסמים בהיסטוריה.
עוד משהו שצריך לזכור שזה שקפלה משחק ביוסטון ולא בגולדן סטייט.
יש דווקא משהו יפה בתרבות הטנקינג, כי הוא מגיע ממקום של שאיפה לווינריות. כששנהלות מבינות שהסגל הנוכחי שלהם הוא train to nowhere היא מעדיפות לשבור את הכול ולנסות לבנות מאפס קבוצה שאולי תוכל להתמודד על האליפות, במקום לנסות לשפצר ולתחזק קבוצה שברור שהתקרה שלה זה התמודדות על מקום בבפלייאוף.
מנחם לס
2 מרץ 2018 00:37:37התכוונתי לזאזא כמובן, לא לקפלה
מנחם לס
2 מרץ 2018 00:38:04זה ייקח שנים
השרת
1 מרץ 2018 21:41:16אני חושב שכל בעלים, מנהל, ומאמן (עם חוזה מובטח) באיזשהו שלב בעונה מתחיל לעשות חישובים, ויש קבוצות וסיטואציות שלמוח הקר והאנליטי משתלם בטירוף לעשות טנקינג עד סוף העונה. קיימות מספר דרכים לעשות זאת שחכמי האתר פה פירטו מעליי, וגם הצביעו על דוגמאות מובהקות של התופעה.
כתבתי זאת שלשום גם, כל עוד השיטה מתגמלת הפסדים (והשינוי בשיטה החל מעוד שנה יכול אפילו להחריף את התופעה) תמיד תהיה התופעה הזאת, חד וחלק.
מנחם, אני חולק עליך לגבי אם יש או אין טנקינג, אבל מסכים איתך בהחלט שהטנקינג לא באמת עובד. פילדלפיה אולי הדוגמא הנגדית היחידה, וגם היא עוד לא הוכיחה את עצמה. אה לברון גם, טוב בסדר, עדיין סטטיסטית לא משתלם.
*זאת אומרת – לא תמיד הבחירה הגבוהה תחזק יותר את הקבוצה הגרועה ובכך הליגה תהיה יותר שיויונית*
ולכן אני חושב שהליגה צריכה להוסיף פליאוף תחתון. בו נלחמים על הבחירות דראפט. תחשבו איזה מתח ועניין זה יוסיף. לכל קבוצה יהיה על מה לשחק בכל משחק.
עיקרון השיויוניות, גם ככה תלוי הרבה במזל, כלומר אם פגעת בבחירה או לא. בחירה שביעית 2008 – סטף, אותה בחירה שנה לפני – קורי ברואר. אה ובדראפט של ברואר נבחר אחד בשם דוראנט במקום השני. גרג אודן ראשון. מזל. רק אומר.
פליאוף עליון ופליאוף תחתון, כולם יוצאים מרוצים.
עידו גילרי
1 מרץ 2018 21:47:10דוראנט ואודן יצרו גם הם מירוץ טנקינג די עצבני. אפילו סיאטל שזכו בסוף עשו מאמצים לשפר עמדות כשריי אלן פתאום לא יכול היה לסבול יותר את הכאב והיה חייב לעבור ניתוח חודשיים לסוף העונה.
אור
1 מרץ 2018 22:35:23אני לא מבין מנחם, 90 אחוז פה חושבים ההפך ממך וכולם מטומטמים? אתה מקבל כמה דוגמאות (ואלו רק הקיצוניות) שאתה רוצה אז אתה קורא להן תרגיל?
Ish
1 מרץ 2018 22:40:40הוא אפילו לא חושב הפוך מאף אחד. הוא סתם בונה לעצמו מושגים שונים עבור טנקינג שאף אחד לא אומר שקיימים ואז אומר שזה לא קיים. זה שדה אנשי קש אחד גדול.
עידו גילרי
1 מרץ 2018 22:44:38ואופס פתחת תחום חדש בפיזיקה: straw theory
Ish
2 מרץ 2018 02:20:07מגניב אני אספר ליפתח שיפתח את זה. זה לא אמור להיות אבל straw field theory?
מנחם לס
2 מרץ 2018 00:40:14היו כאן עד עכשיו 3-4 דוגמאות מתוך מאות קבוצות ששיחקו בשנים האחרונות
מנחם לס
2 מרץ 2018 00:41:19אולי לא מטומטמים (מלבד ISH) אבל רפי הבנה (כמוך)
אור
2 מרץ 2018 01:56:20לא עושות עליי רושם הירידות האלו אבל לך אני מציע לא להתעצבן ולהגיב ככה לכל אחד שלא מסכים איתך. מילא טרולים מציקים אבל הרוב לא כאלה ועונים לך עניינית. רק בריאות
מנחם לס
2 מרץ 2018 03:15:02הרוב לא טרולים. הם פשוט נטולי הבנה כמוך וכל מה שאני מנסה לעשות זה ללמד אותם מה באמת הולך ולא הולך ב-NBA, ומה לעשות שללא העלבות זה לא PENETRATES את השכבה האפורה במוח.
עידו גילרי
2 מרץ 2018 09:36:42מי שמטריל כאן זה בעיקר אתה. הביאו לך הרבה דוגמאות ואפשר להמשיך להביא. אתה לא מסוגל לענות תשובה עניינית אז אתה קורא לכולם נטולי הבנה?
אני אסכם את מה שרוב האנשים אומרים כאן כדי לתת לך הזדמנות להגיב לעניין:
1. טנקינג לא מתייחס לפעולות ששחקנים עושים על המגרש אלא על פעולות של ההנהלה שגורמות לכך שסגל השחקנים על המגרש יהיה פחות טוב במטרה להפסיד כמה שיותר משחקים כדי לשפר עמדות לקראת הגרלת הדראפט.
2.הדיון אינו סביב האם טאנקינג עובד או לא אלא על זה שקבוצות עושות זאת. לגבי האם זה משתלם אפשר לפתוח דיון נוסף.
3. השנה נוצרה סיטואציה שלהרבה קבוצות יש אינטרס לעשות טנקינג (בגלל מאזנים דומים ודראפט שבתיאוריה לפחות עמוס כישרון בבחירות הגבוהות).
4. נקודה אחרונה שהיא משקפת רק את דעתי. כרגע הקבוצה היחידה שעשתה צעדי טנקינג מובהקים היא שיקגו. השאלה מה יהיה ככל שנתקרב לסיום העונה במיוחד לאחר שסילבר הזהיר את כולם שהוא יעניש בחומרה על צעדים כאלה.
Ish
2 מרץ 2018 02:31:57😂 You're so easy
האווי לאסוף
1 מרץ 2018 23:30:13יכול להיות שאין הרבה דוגמאות להצלחה של הטנקינג, אבל זה לא אומר שזה לא קיים, ושככל הנראה זה באופנה עכשיו.
מנחם, אתה מדבר על כך שלא חכם לזרוק עונה עבור סיכוי לא גדול, אבל זו לא הנקודה. מדובר בקבוצות שכבר כמה שנים בבטן של הליגה, בלי הצלחה, סיכוי למשוך שמות נוצצים או להשיג בחירת דראפט טובה. אם אתה משחרר כמה שחקנים, מקטין את סך המשכורות לאורך שנים וצובר כמה רוקיז, במקרה הכי גרוע אתה חוזר לאותו המקום, עם פחות הפסדים. ברוב התסריטים האחרים אתה משתפר, גם אם לא לאליפות תוך שנתיים שלוש
trusttheprocess
2 מרץ 2018 00:13:43מאיפה הגיע הרעיון שטנקינג מבטיח אליפות? היחיד שמביא את זה בתור דוגמה לטנקינג זה מנחם לס
אפילו סאם הינקי הגדול אמר שהמטרה של הטנקינג זה להעמיד קבוצה קונטנדרית לאורך שנים , ואז פתאום עם איזה החתמה או שניים או שחקן שמתפוצץ זה לוקח אותך אובר דה טופ , אבל זה לא וודאי שזה יקרה ולא סאם הינקי ובטח אף לא אוהד שתומך בטנקינג חושב שזה יוביל לאליפות בטוח.
אבל אני יכול להבטיח ב 100 אחוז שכל עוד ג'ואל אמביד ובן סימונס(פירות הטנקינג) בריאים אז פילדלפיה תהיה קונטנדר לאורך שנים.
מנחם לס
2 מרץ 2018 00:43:11זה הכל היה עניין של מזל עם אמביד וסימונס. תאר לך שסם הינקי היה מגיע שנה מוקדם יותר או שנה מאוחר יותר. פילדלפיה היתה היום באותו מקום בו תמיד היתה.
Ljos
2 מרץ 2018 01:10:20עם הינקי, אם אמביד וסימונס לא היו מגיעים, הם כנראה היו ממשיכים עד היום לשבור שיאי שפל.
Ido
2 מרץ 2018 02:17:46הטנקינג זה רק חצי עבודה. הבונוס האמיתי זה לקבל חוזה רוקי על שחקן חמישייה ולחסוך 15 מליון דולר על רול פלייר. יש מצב שהרוקי שלך עוד יהפוך לסטאר ואז בכלל..
trusttheprocess
2 מרץ 2018 06:03:24מה יש לכם בראש?
כל בחירה בדראפט היא מזל והימור(אוקפור ונואל לא עבדו) לכן עושים טנקינג 3-4 שנים כדי לקבל כמה שיותר הזדמנויות לטופ 3 בדראפט.
זה כל המטרה של הטנקינג לא לבחור את אמביד או סימונס באיזה דיוק של מנתח , אלא לקבל כמה שיותר בחירות גבוהות כי באסטים יהיו כל הזמן.
Ljos
2 מרץ 2018 13:17:45זוג עיניים שמחובר למוח. כדאי לנסות מתישהו במקום משקפיים ורודות שמחוברות להומר.
בטנקינג? כן, זו בערך המטרה. לרדת קצת, להשיג שחקנים טובים עם פוטנציאל, ולהתחיל לבנות למעלה.
ב"התהליך"? לא. המטרה היא להשיג שחקנים שמהרגע הראשון יובילו את הקבוצה ל-50+ נצחונות. לא פחות מזה. אם היו ממשיכים להיבחר קרטר-וויליאמסים או חלילה נואלים, הם היו ממשיכים את משחק המזל שלהם לנצח. לפי החשיבה של התהליך, בהתחשב שפילי אולי לא תגיע השנה ל-50 נצחונות, אולי צריך לתת את אמביד וסימונס למרבה בבחירות?
אדון שוקו
2 מרץ 2018 01:42:17לא הבנתי מה כזה מסובך..ככל שהמאזן שלך יותר גרוע הסיכוי שלך לעלות בדראפט עולה,ככל שהבחירה שלך יותר גבוהה יש לך יותר סיכוי לבחור שחקן יותר טוב.
Ido
2 מרץ 2018 02:14:47ולשלם גרושים על שחקן חמישייה למשך שלוש שנים. בכסף שאתה חוסך אתה מביא כוכב.
אם יש לך גם קצת מזל הרוקח שבחרת יהפוך לםרנצייז ואז בכלל דפקת את השיטה…
מנחם לס
2 מרץ 2018 03:18:49עידו, בקשתי דוגמה ספציפית ואתה בא כמו כולם עם מילים גבוהות. יש לך דוגמה להביא לנו מחמש השנים האחרונות? הרי אין לך אפילו מושג קלוש.
IDO
2 מרץ 2018 04:07:42זה שתגיד אין טנקינג אין טנקינג מאה פעמים לא עושה את זה נכון.
תקרא את 100 התגובות מעליי יש שמה 20 דוגמאות לטנקינג.
אבל הכי אני אוהב את LA. מלאו כבר 3/5 מהחמישייה בחוזי מינימום על רוקיס ולא מביאים עליהם אף פריינצייז פלייר כחלק ממדיניות של … טנקינג.
שנה הבאה יהיו להם 4/5 מהחמישייה על מינימום. מספיק אחד שיתפתח לסטאר זה מספיק. וגם יש להם מספיק כמישות למשוף כוכב או שניים. ואל תביאלי את החוזים השערוריתיים .. זו חלק מהמדיניות.
פילדלפיה עשתה טנקינג מראש המגדל אבל בשקט בשקט כם מינסוטה עשתה יופי של טנקינג למשך 3 שנים לפנות מקום בשכר לפרנצייז ולקוות שהדייג שלהם יעלה משהו חיובי.
מוקי
2 מרץ 2018 08:42:35הסיכוי של קבוצה לקחת אליפות בשנה מסויימת הוא שלושה אחוז.
כלומר איזו אסטרטגיה שתיבחר על ידי ההנהלה קרוב לוודאי שתיכשל, כי יש עוד הרבה מתחרים וגם אלמנט לא צפוי כמו פציעות ,ניצול הזדמנויות, ויחסים אישיים שמכניס כאוס גדול למערכת. גם טנקינג כמו כל אחת אחרת היא אסטרטגיה שבדכ מפסידה.
אם אין טנקינג וכל הקבוצות מתאמצות בטירוף לנצח. גם ברמה הניהולית וגם מצד המאמן וגם השחקנים. בעולם כזה כל שביב של טעות תגרום לך להפסיד. בעולם כזה קבוצת די ליג כמו ברוקלין היא מקום אחרון. זה לא המצב.
יש בליגה טנקינג בכל מני רמות בעיקר כי זה התמריץ של שיטת בדראפט.גם שנתונים חזקים או חלשים לא תמיד צפויים מראש ובסוף דירוג השנתון פחות חשוב אם אתה בוחר דאנקן כזה.
צריך לזכור שיש החלטות לגיטימיות שיכולות להחשב כטנקינג. אם יש תהליך של בניה לטווח רחוק יכול להתנגש עם נצחונות עכשיו.
Zivke
2 מרץ 2018 09:10:57ספורט מקצועני, כשמו כן הוא – שילוב של ספורט וביזנס. נדמה שבעבר הייתה נטייה יותר לכיוון של הספורט והיום יותר לכיוון של הביזנס. טנקינג, סופר-טימס וכו' הם רק סימפטומים לגישה הכללית בליגה (ולפי הרשתות החברתיות גם אצל אחוז גדול מהקהל הצעיר יותר) שהיא אליפות או לוטרי. זו לכאורה גישה עסקית "רציונלית", בניגוד לגישה ספורטיבית שרואה ערך בעצם ההתמודדות והתחרותיות בכל משחק בפני עצמו.
תכלס, אם בעלי הקבוצות והנהלת הליגה הפועלת מטעמם יגיעו למסקנה שליגת ראווה בסגנון WWF תגדיל את רווחיהם ואת ערך הנכס אז זה מה שיקרה. זכותם, וזכות כל אדם להחליט אם זה מעניין אותו או לא. אישית, אני פחות מתחבר לשואו, להאלהת הכוכבים ולכל התופעות האלה אבל אולי אני סתם קצת זקן ונוסטלגי.
אלכס רבינו
4 מרץ 2018 08:56:18אני מסכים עם כול מילה של מנחם. השנה הדראפט יהיה משופע בשחקנים מצויינים ולא יהיו הבדלים גדולים בין 8 הבחירות הראשונות. לכן קבוצה שהולכת עם טאנקינג רק מפסידה את הערכת המדיה והאוהדים.