אירועי דיומא – 24.02.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 24 / מתן גילור

16:00 הפועל רעננה-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 4). משחק סופר חשוב בין שתי מועמדות לירידה. המנצחת פה תעשה צעד גדול לקראת הישארות בליגה. שתיהן מגיעות אחרי ניצחונות במחזור שעבר. רעננה ניצחה את ת"א 1:0 ואשדוד את עדו 2:3. הקבוצות צמודות בטבלה, כשרעננה במקום 11 עם 21 נקודות ואשדוד במקום 12 עם 20 נקודות. הן רחוקות מהקו האדום 4 ו-5 נקודות בהתאמה. בסיבוב הקודם ניצחה רעננה 1:0.

18:00 הפועל אשקלון-איחוד בני סכנין (ספורט 5 לייב). עוד משחק תחתית חשוב מאד, בעיקר בשביל אשקלון. אשקלון הפסידה במחזור הקודם בק"ש 0:1 ועקב הניצחונות של אשדוד ורעננה מצבה הורע. היא במקום ה-13 עם 16 נקודות. סכנין ניצחה במחזור הקודם את מכבי 0:1. כעת היא במקום 9 עם 26 נקודות. ניצחון שלה והיא מבטיחה מעשית את מקומה בליגת העל גם בעונה הבאה. בסיבוב הקודם ניצחה סכנין 1:2.

18:15 מכבי חיפה-מכבי נתניה (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות למשחק אחרי הפסד. מכבי הפסידה לסכנין 0:1 ונתניה להפועל 0:2. כעת היא צריכה לחזור לאותו האצטדיון. מכבי מסובכת בתחתית. היא במקום ה-10 עם 24 נקודות, רק 8 מעל הקו האדום ו"הבטיחה" את מקומה בפלייאוף התחתון. לנתניה במקום ה-5 36 נקודות, 7 מעל הפלייאוף התחתון, מה שאומר שניצחון היום והיא מבטיחה פלייאוף עליון. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

*המלצת צפייה*20:30 מכבי תל אביב-הפועל חיפה (ספורט 2). אם בפתיחת העונה הייתי מספר לכם שהמשחק הזה יהיה בין הקבוצות במקומות 3-4, כשביניהן מפרידות רק 2 נקודות (ת"א עם 48 והפועל עם 46), כנראה שהייתם לועגים לי. זה בסדר, גם אני הייתי לועג לי. הקבוצות מרוחקות 2 ו-4 נקודות מהפסגה בהתאמה, כלומר חלק ממאבק האליפות. כמו כן, יש לזכור שמקום שלישי שווה אירופה ורביעי תלוי בזכות הזוכה בגביע המדינה. במחזור הקודם הפסידה ת"א לרעננה והפועל ניצחה את נתניה. בסיבוב הקודם הסתיים המשחק בין הקבוצות בשיוויון 2:2.

פרמייר ליג – מחזור 28 / שגיא נאור

17:00 ליברפול – ווסטהאם הקבוצה של קלופ חוזרת לליגה אחרי ההצגה המדהימה בדרגאו עם חמישיה לרשת של פורטו, שלושער של מאנה, סאלח עם שער ענק, הקבוצה הזאת רק הולכת ומשתבחת ככל שהעונה מתקדמת. הדבר היחיד שיכול למנוע מהאדומים ניצחון על הפטישים באנפילד הוא ירידת מתח רצינית ושאננות אבל אסור להם לאבד נקודות כדי לא להסתבך במאבק על המקום הרביעי. ווסטהאם, כמו חצי ליגה, מסתכלת בדאגה למטה כשרק 4 נקודות מפרידות בינה לבין הקו האדום אבל הניצחון שלה במחזור הקודם על ווטפורד נתן לה קצת חמצן במאבקי התחתית. ליברפול אוהבת לשחק על מתפרצות ולנצל את המהירות האדירה בחלק הקדמי ונראה איך הם יסתדרו מול המערך ההגנתי שתציב מולם האורחת.

לה  ליגה – מחזור 25  / שגיא נאור

17:15 ריאל מדריד – אלאבס (ערוץ one). הבלאנקוס בתקופה טובה וניצחו את לגאנס (שכזכור, הדיחה אותם מהגביע) 3-1 במשחק השלמה וטיפסו למקום השלישי. אם היה נדמה לפני כחודש שהמקום שלהם בין 4 הראשונות בסכנה, הם הורידו את זה מהפרק ועם המומנטום שאחרי הניצחון על פאריז בליגת האלופות, נראה שהעניינים מתחילים להסתדר בברנבאו, כשהעונה מתחילה להיכנס לישורת האחרונה. היריבה שלהם היום מדורגת רק במקום ה-15 אבל רחוקה 10 נקודות מהקו האדום ואין לה הרבה סיבות לחשוש לעתידה בליגה, היא תוכל להגיע משוחררת ותנסה להפתיע את הקהל בברנבאו, שהעונה יצא מאוכזב הרבה יותר פעמים ממה שהורגל בשנים האחרונות.

21:45 ברצלונה – ג'ירונה (ערוץ one). הדרבי הקטן של חבל קטלוניה בין המוליכה לקבוצה המפתיעה מהמקום השמיני. בארסה חוזרת אחרי משחק קשה בסטאמפורד ברידג' בו היא נראתה פגיעה כמו לא מעט פעמים העונה, התקשתה להגיע למצבים למרות שהחזיקה בכדור פי 3 מצ'לסי ורק טעות קשה בהגנת הבלוז הביאה לגול החשוב של מסי. גם במחזור הקודם מול אייבר הבלאוגרנה התקשו וגירדו ניצחון שלא הגיע להם והצליחו לשמור על פער 7 הנקודות מאתלטיקו, שלא מרפה וממשיכה לנשוף בעורפיהם. ג'ירונה מסתמכת על כריסטיאן סטואני המצוין שמוביל אותה עם 13 כיבושים העונה (מקום רביעי) כשכריסטיאן פורטו תורם 9 שערים משלו והם ינסו להדהים את הקאמפ נואו.

בונדסליגה – מחזור 24  / דוד "פאקו" סעדה

16:30: באיירן מינכן-הרטה ברלין (ספורט 3). כבר נמאס לכתוב את זה, אבל באיירן היא העונה כמה וכמה רמות מעל הליגה, וגם מעל רוב הקבוצות באירופה. לאלופה כבר עשרה נצחונות ברציפות בליגה, וכשיריבותיה למקום השני מתחלפות מדי שבוע, הפער שלה מהמקום השני כבר מגיע ל-19 נקודות. ה–5:0 על בשיקטאש (קבוצה שיכולה לאכלס את מרכז הטבלה בבונדסליגה) באלופות באמצע השבוע הוא רק עוד הוכחה לעוצמה של הבווארים בעידן היינקס. היריבה היא קבוצה שמאז העלייה לליגה הבכירה לפני מספר שנים די מג'עג'עת, כשהעונה הנוכחית לא יוצאת דופן בעניין. נראית כמו עוד תוצאה צפוייה מראש.

16:30: שטוטגארט-איינטראכט פרנקפורט (פריצות בספורט 3). פרנקפורט הייתה בשבוע שעבר הסיבה להתחלפות התורנית של הקבוצות במקום השני. זאת לאחר שגברה על לייפציג 2:1 במשחק צמרת. שני הנצחונות הרצופים הספיקו לה לעלות למקום השלישי, בעמדת זינוק מצויינת למאבק על מקום באלופות בעונה הבאה (אם כי בבונדסליגה של השנה אי אפשר לדעת). ליריבה גם שני נצחונות רצופים, שעזרו לה לצאת ממצב ביש בתחתית.

סרייה A – מחזור 26 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: אינטר-בנוונטו (ספורט 1). מה יהיה עם אינטר. אחרי הניצחון על בולוניה לפני שבועיים, ששבר בצורת ארוכה של נצחונות, היו לכחולים שחורים תקוות לצאת לדרך חדשה. אלא שההפסד לגנואה מהתחתית בשבוע שעבר, שנגרם גם בשל שער עצמי אומלל במיוחד, הוריד את הקבוצה למקום הרביעי. היום, כל תוצאה מלבד ניצחון על נמושת הליגה יהווה באמת הפתעה (ובושה), גם אם זו זכתה במחזור האחרון לניצחון נדיר במיוחד על קרוטונה.

ליגה צרפתית – מחזור 27 / דוד "פאקו" סעדה

18:00: טולוז-מונאקו (ספורט 5). המאבק על המקום השני בליגה הפך לדו ראשי בין מונאקו למארסיי. הקבוצה מהנסיכות תרמה את חלקה במאבק עם ניצחון 4:0 קל על דיז'ון, מה שמותיר אותה במקום השני, נקודה מעל יריבתה לצמרת. היום היא צפוייה לנצח את המארחת. זו קבוצה חלשה למדי, הנמצאת במרחק שתי נקודות מהקו האדום.

 

טניס / מתן גילור

ריו דה ז'נרו (500) – חצי גמר

22:00 ניקולס ג'רי-גאל מונפיס (ספורט 5 לייב). ג'רי ניצח את קוואבס. שוורצמן את מונפיס. זה המשחק הראשון בין השניים.

אחריו פרננדו ורדסקו(8)-פאביו פוניני(5) (ספורט 5 לייב). ורדסקו הפתיע את ט'יים. פוניני עשה את העבודה מול בנדה.

 

מארסיי (250) – חצי גמר

16:00 קארן חצ'אנוב(9)-תומאס ברדיך(4).

אחריו לוקאס פויי(3)-איליה איבשקה.

 

דלריי ביץ' (250) – חצי גמר

22:00 סטיב ג'ונסון-פיטר גוזוקזיק.

03:00 דניס שופובלוב-פרנסיס טיאפוא.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר הגראנד פרי העולמי – חצי גמר

21:00: מארק סלבי-דינג ז'ונווי (יורוספורט 2)

אתמול ננעל שלב רבע הגמר עם שני משחקים. אלוף העולם, מארק סלבי, נראה כחוזר לקצב שלו עם הניצחון הנינוח על מייקל ווייט. המשחק השני בין דינג ז'ונווי לאנתוני מקגיל היה מעט יותר צמוד, ובסיומו היה הסיני שסיים כשידו על העליונה. אתמול גם התקיים חצי הגמר הראשון בין רוני אוסליבן לסטיבן מגווייר. משחק טוב של מגווייר, לעומת יכולת דלה של אוסליבן בחלק הראשון של המשחק, העלו את מגווייר ליתרון 4:2. אלא שאז העלה רוקט רוני הילוך, וניצח ארבעה פריימים רצופים על מנת לזכות במשחק ולעלות לגמר.

חצי הגמר בין סלבי לדינג מפגיש שני שחקנים מצויינים העוברים כל אחד עונה לא פשוטה. במיוחד הדברים נאמרים על אלוף העולם, שסיים הרבה יותר מדי טורנירים בשלבים מוקדמים, אך גם דינג לא נראה העונה כמו השחקן העוצמתי שאותו אנו מכירים מהעונות הקודמות. היום, תהיה לאחד מהשניים הזדמנות לעלות על דרך המלך עם עלייה לגמר הטורניר היוקרתי. כפי שחצי גמר אליפות העולם בין השניים הראה, נראה שאף אחד מהם לא יוותר בקלות על ההזדמנות היום.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של אבו דאבי – קטע 4

קטע 3, הקטע השטוח האחרון במירוץ, הסתיים בנצחונו המפתיע למדי של פיל באוהאוס, ממש בפוטו פיניש לפני מארסל קיטל. הגרמני מקבוצת סאנווב הוא מאיץ צעיר וטוב שזכה במספר קטעי מיאוץ בעבר, אך הוא ודאי לא הגיע עדיין לדרגת המאיצים הגדולים שהגיעו למירוץ זה, כמו בן ארצו אותו ניצח על הקו. פסקל אקרמן השלים את הפודיום. אליה ויוויאני, שהגיע רביעי אתמול, ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו קריסטוף ובאוהאוס (3+), אקרמן (5+), ואן פופל וקיטל (7+).

קטע 4 הוא קטע הנג"ש האישי של המירוץ. זהו אמנם קטע קצרצר בן 12 ק"מ, אך השפעתו על המירוץ צפוייה להיות מכרעת. זאת כי הקטע של מחר הוא טיפוס קצר למדי, שלא צפוי לפתוח פערים בין המטפסים. המועמדים העיקריים לזכייה היום הם טום דומולאן ורוהאן דניס, שניים שגם יודעים לטפס היטב, וניצחון של מי מהם היום עשוי לתת לו מקדמה גדולה לניצחון במירוץ כולו. שידור ביורוספורט 2 ב-12:45.

 

מירוץ אומלופ הט ניוסבלאד

עונת הקלאסיקות נפתחת מסורתית בצמד המירוצים אומלופ נט ניוסבלאד וקורן-בריסל-קורן. צמד המירוצים נערך יום אחר יום בבלגיה, ולמרות שהם לא זוכים לאותה היוקרה של קלאסיקות אביב אחרות, יש בהם בדיוק את כל אותם המאפיינים המוכרים של הקלאסיקות. זה כולל תוואי קשוח עם עליות קצרות ומרובות, שחלקן בקטעי פאבה שוברי רגליים. מירוץ אומלופ נט ניוסבלאד הוא סוג של מהדורה מופחתת של קלאסיקות מהסוג הזה, אם אפשר לקרוא כך למירוץ עם עשרה קטעי פאבה. המירוץ ודאי ייזכר לטובה ע"י גרג ואן אוורמארט. הניצחון שלו במירוץ זה בעונה שעברה (על סאגאן, שלא ישתתף היום) בישר על תחילתה של עונה מופלאה לבלגי, שבסיומה אף סיים כרוכב המצטיין של UCI. לואן אוורמארט צפוייה תחרות קשה מאד מצד נבחרת קלאסיקנים שתגיע למירוץ, כשרובם לא יצטרכו לצאת מתחומי מדינתם. זה כולל את פיליפ ז'ילבר (שחברי קבוצתו ניקי טרפסטרה, איב לאמפר וזדנק שטיבאר הם מועמדים סבירים לזכייה לא פחות), ספ ואן מארק, אולי נסן, ארנו דמאר ואדוואלד בואסון האגן. עדיין, למירוצים מסוג זה יש דינמיקה מיוחדת (כולל תקלות בלתי צפויות הנובעות מהתוואי), כך שלא נתפלא אם רוכב אחר, לא מהפייבוריטים, יחצה ראשון את הקו. שידור ביורוספורט 2 ב-16:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. תודה רבה לכולכם, הפינה משתפרת מיום ליום. רוב המשחקים המעניינים מחר, אבל יש כמה דברים שנחמד לראות היום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט