אירועי דיומא – 23.02.2018: נבחרת ישראל מארחת את בריטניה במוקדמות אליפות העולם

כדורגל

הליגה האירופית – הגרלת שמינית הגמר / דוד "פאקו" סעדה

בהיעדר משחקים מעניינים היום, האירוע המעניין ביותר יהיה הגרלת שלב שמינית הגמר של הליגה האירופית. 16 הקבוצות שעלו הן: צסק"א מוסקבה, לוקומוטיב מוסקבה, ספורטינג ליסבון, לאציו, ויקטוריה פלזן, ליון, ר.ב. לייפציג, זניט סנט פטרסבורג, דינמו קייב, אתלטיקו מדריד, מארסיי, ארסנל, מילאן, רד בול זלצבורג, אתלטיק בילבאו ובורוסיה דורטמונד. אין כאן דירוג לקבוצות, ולמעט האיסור להפגיש קבוצות רוסיות מול אוקראיניות, כל הקומבינציות אפשריות. שידור בספורט 1 בשעה 14:00.

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות אליפות העולם – סיבוב ראשון – אירופה

המחזור השלישי מבין שישה ישוחק במהלך היום (נבחרת ישראל) והערב (שאר המשחקים) ויהווה את המחזור הראשון השבוע כשהשני יתקיים ביום שני הקרוב. נזכיר את הכללים: הנבחרות האירופאיות מחולקות לשמונה בתים של ארבע נבחרות ושלוש הראשונות מכל בית עולות לשלב הבא שם יוצלבו עם שלוש נבחרות מבית מקביל. שלוש הנבחרות הטובות ביותר מכל אחד מהבתים המשולבים יעלו לאליפות העולם שתיערך בקיץ הבא בסין.

בית ח'

14:00: ישראל – בריטניה (ספורט 5) – שלושה חודשים אחרי שניצחה את אסטוניה והובסה ביוון ניצבת הנבחרת של עודד קטש לאחד המשחקים המכריעים ביותר שלה בבית הנוכחי, משחק שאחריו נדע יותר טוב להיכן מועדות פניה של הנבחרת הלא מאוד מרשימה הזו. במשחק שיתקיים בדרייב אין בתל אביב תארח נבחרת ישראל את הנבחרת הבריטית שמגיעה לישראל חפה מניצחונות אחרי שני הפסדים במשחקים צמודים: 95:92 בבית ליוון לאחר הארכה ו-73:70 לאסטוניה מספר ימים מאוחר יותר.

בריטניה מגיעה לישראל מצוידת במאמנה החדש אלברטו לורנזו ששימש כעוזר המאמן של הנבחרת הבריטית בשלוש השנים האחרונות.  הבריטים מגיעים בהרכב חזק שכולל 9 שחקנים שהשתתפו ביורובאסקט האחרון, כולל גבריאל אולאסני (2.10 מ') שחקנה של פונלבראדה הספרדית, שלא שיחק בחלון בנובמבר והיה השחקן הבולט של הבריטים ביורובאסקט עם 16.8 נקודות למשחק ו-11.2 ריבאונדים. בסגל הבריטי נמצא גם דן קלארק (2.08) שחקנה של סן סבסטיאן מספרד, שגם הוא העמיד ממוצעים מרשימים ביורובאסקט עם 13.2 נקודות למשחק וכמעט 50 אחוזים מעבר לקשת. בחלון הנוכחי, הבריטים יחסרו את אוביה סוקו שחקנה של מורסיה גם היא מספרד שהוביל אותם בשני ההפסדים בנובמבר עם 15 נקודות ו-7.5 ריבאונדים למשחק והעונה פגש פעמיים את הפועל חולון במסגרת הצ'מפיונס ליג וסיפק 10 נקודות במשחק הראשון בספרד ומשחק ענק של 21 נקודות ו-10 ריבאונדים בארץ. לבריטים יש עוד כמה שחקנים שלא משחקים בארצם, לוק נלסון בבטיס מהליגה הספרדית הראשונה, וויל סנדרס משחק בליגה השנייה בספרד, אנדרו לורנס בקוסובו, טדי אוקופור ביוון, טריק פיליפ בהונגריה, ואריק בואטנג בליגה השלישית בצרפת. נבחרות ישראל ובריטניה נפגשו 3 פעמים בקיץ האחרון למשחקי אימון, ישראל ניצחה פעמיים בארץ והפסידה פעם אחת במשחק האחרון לפני היורובאסקט בפולין. לפני כן נפגשו השתיים באליפות אירופה 2013 וידם של הבריטים הייתה על העליונה במשחק הפתיחה של הטורניר עם 71:75.

אבל למרות כל מה שנכתב לעיל על הבריטים, ישראל היא עדיין הנבחרת המנוסה יותר (או לפחות בעלת המסורת המרשימה יותר) וזו שנהנית מיתרון ביתיות (או סובלת ממנו כמו שהוכיחה אליפות אירופה האחרונה…).  הסגל של מאמנה הטרי של הפועל ירושלים, עודד קטש, לא כולל שמות נוצצים אבל יש בו עדיין מספיק כישרון בשביל לעמוד במשימה. השחקנים הבולטים בסגל למשחק של קטש הם ריצ'רד האוול, שאמנם די חלוד מאז חזר מפציעה בת חודשיים אבל תודות להיסטוריה שלו בנבחרת בשנה האחרונה הועדף על פני ג'ו אלכסנדר כמתאזרח של הנבחרת; גל מקל שרושם עונה מוצלחת במדי גראן קנריה הספרדית; שון דאוסן שאמנם מדשדש עם הרצליה בליגה אבל עדיין מוביל את טבלת מלך הסלים הישראלי עם 15.3 נק' למשחק (ג'ו אלכסנדר מחזיק בממוצע דומה) ומחזיק הגביע הטרי, גיא פניני, שחוזר לנבחרת אחרי שלא זומן בשני המשחקים הקודמים, תודות לכושר נהדר בו הוא מצוי ויכולת המנהיגות המאוד חשובה שלו. לצידם יש בנבחרת של קטש הרבה חוטבי עצים ושואבי מים החל מעידן זלמנסון, אבי בן שימול, רפי מנקו וחואקין שוכמן וכלה במוזמן הטרי לנבחרת, הישראלי המפתיע של העונה בליגה, נמרוד לוי. תומר גינת שעשוי להתגלות כשחקן משמעותי בסגל; יובל זוסמן שמשמש כנציג היחיד של מכבי ת"א בנבחרת הנוכחית ורביב לימונד, שהניסיון שלו אמור לכפר על כך שהוא כבר מזמן לא מה שהוא היה פעם משלימים את הסגל של קטש. ועדיין, למרות השמות שהוזכרו לעיל מהסגל של אלו שלא משחקים בנבחרת ובהם ג'ו אלכסנדר, כארם משעור, ג'ייק כהן, ליאור אליהו, יותם הלפרין, יוגב אוחיון, תמיר בלאט (פצוע), עמית שמחון (לא זומן), עוז בלייזר (פצוע) היה אפשר לדעתי להגיע לקבוצה חזקה יותר (ועוד לא דיברנו על שחקנים כמו ג'ון דיברתלומיאו וסילביאן לנדסברג שלא יכולים לשחק כי הם נחשבים מתאזרחים.

אז האם נבחרת ישראל מועמדת לנצח את בריטניה? המשחק הזה מזכיר לי את היום הראשון של ליגת העל בכדורסל בו אנחנו נחשפים לראשונה למה שהקבוצות באמת שוות כי לפני כן אין לנו שום דרך לדעת. על פניו, ישראל צריכה לנצח, אני באמת שלא אתפלא אם זה ממש לא יקרה.

18:30: יוון – אסטוניה – היוונים ניצחו פעמיים ואחרי הניצחון בהארכה בבריטניה ממש לא התקשו מול הבחורים של קטש. הערב הם אמורים לשמור על המאזן המושלם מול אסטוניה הלא מרשימה וזאת למרות סגל יווני מדרג ב' שאינו כולל את השחקנים היוונים הבכירים שמשחקים בשתי קבוצות הייצוג היווניות ביורוליג ובקבוצות אחרות. מי שבכל זאת בולט בסגל היווני הוא יאניס בוריסיס שמשחק כיום בסין והוזעק להוביל את המשימה וכן הזוכים הטריים בגביע היווני במדי אא"ק אתונה דושאן שאקוטה, ואסילפופולוס ומברואידיס.

בית א'

18:30: בלארוס – ספרד –  המאמן הלאומי הספרדי סרג'יו סקורליו אמנם מדריך סגל שלא כולל שחקני NBA או יורוליג אבל גם לסגל ג' שלו אותו מובילים סרג' וידאל, פראן ואסקואס ורכזה של קזאן הרוסית קווינו קולום, יש מספיק כישרון ולראייה שני הניצחונות במונטנגרו ובבית על סלובניה, אלופת אירופה, ששמים את ספרד בראש עם מאזן מושלם. מאזן שיישאר מושלם גם אחרי המשחק הערב מול הנבחרת החלשה שהפסידה פעמיים עד כה.

21:00: מונטנגרו – סלובניה – משחק מעניין בפדגוריצה בין הנבחרת הביתית הנשענת על שחקני הליגה המקומית (שהבולטים בהם הם אינוביץ', רדוביץ' והאחים סהוביץ') לבין אלופת אירופה שלמרות שלא מגיעה עם שלושת השחקנים הבולטים שהובילו אותה לתואר (דונצ'יץ', דראגיץ' ורנדולף) וגם ללא המאמן איגור קוקושקוב שמשמש כעוזר מאמן ביוטה בימים אלו (ראדו טריפנוביץ' הוותיק אמון על המלאכה היום) עדיין יש בה לא מעט כשרון עם שחקנים כמו וידמאר, פרפליץ', צ'נצר, בלזאיץ', רבאץ', זגוראץ', מוריץ' ואחרים. שתי הנבחרות הפסידו לספרד וגברו על בלארוס והמשחק ביניהן היום בהחלט עלול להיחשב מכריע להמשך הדרך.

בית ב'

20:00: שבדיה – טורקיה – הנבחרת של אופק סריצ'ה ניצחה עד כה את לטביה בבית ובאוקראינה, כך שמשחק חוץ מול שבדיה שעדיין לא ניצחה במוקדמות לא אמור להקשות עליה יתר על המידה. מי שאמור להוביל את המשימה הטורקית הוא בובי דיקסון המכונה 'עלי מוחמד' שחקנה של פנרבחצ'ה ששוחרר מהקבוצה של אוברדוביץ' (לא משחק שם הרבה) בשביל המשימה הזו וכבר העלה את הצורך שהשחקנים באירופה יתאגדו וימנעו את ההשתתפות במפעלים מביכים מעין זה. לצידו יעטרו את הסגל הטורקי עוד שני שחקני יורוליג: בלבאי מאנדולו אפס ומהמטוגלו, חברו של דיקסון לקבוצה.

19:30: לטביה – אוקראינה – שתי הנבחרות ניצחו את שבדיה והפסידו לטורקיה ולכן הקרב בינהן בריגה חשוב עד מאוד. לטביה חסרה מאוד בטורניר ומגיעה ללא אף אחד מכוכביה כשזאניס פינרס מליטקבליס הליטאית הוא השם הבולט בה. אוקראינה מצידה תנסה לנצל את זה שהיא מגיעה לטורניר הזה בהרכב מלא שאפילו טוב יותר מההרכב בו הופיעה ביורובסקט האחרון תודות לשובו לנבחרת של סרגיי גלדיר שלצד קרבסטוב הענק ולוקשוב הרכז מהווה את הבסיס של הסגל.

בית ג'

19:45: ליטא – הונגריה – ליטא הביסה את פולין (20 הפרש) ואת קוסובו (38 הפרש) עד כה וגם בהרכב חסר יחסית (סיבוטיס הוותיק הוא השם הבולט בו. יסקוביציוס הרכז מוכר גם כן ואימנטאס בנדזיוס מאורבדויירו הספרדית הוא המצטיין עד כה) אמורה לגבור על הונגריה שגם בהרכב מלא (והיא חסרה את כוכב הנבחרת אדם האנגה) לא אמורה להוות לה תחרות.

19:00: פולין – קוסובו – פולין ניצחה את הונגריה והפסידה לליטא ומלבד זה שאת היריבה שלה הערב מאמן מיודענו בראד גרינברג (מאמן אשדוד), אין שום דבר מעניין במשחק ה'לא כוחות' שלה מול הנבחרת החדשה ביותר ביבשת.

בית ד'

19:00: קרואטיה – רומניה – הסיפור המרתק ביותר של המשחקים עד כה הוא העובדה שקרואטיה, נבחרת עם היסטוריה מפוארת, עדיין לא ניצחה (הפסד חוץ בהולנד ותבוסה ביתית לאיטליה). מול רומניה הלא מרשימה, שדווקא ניצחה את ההולנדים, חייבים החניכים של איביצ'ה סקאלין ובראשם זוראן פלאניניץ' הסנטר הוותיק (שפירק את חולון רק לפני שלושה שבועות במדי ססארי) וזילקו סאקיץ' לרשום ניצחון ראשון.

21:15: איטליה – הולנד – איטליה משייטת בדרכה הבטוחה למקום הראשון בבית בסוף הסיבוב וגם הולנד הבינונית אך עיקשת לא אמורה לעצור אותה. ארדורי וג'נטילה אמנם פצועים ולא ישחקו אבל עם דלה ולה הצלף, אריאל פילוי הצעיר, בארנס הגבוה והמתאזרח המוכשר ממילאנו אוובדו אבאס, לאיטליה יש מספיק כישרון בקצה המגף.

בית ה

21:45: צרפת – רוסיה – אחד המשחקים המעניינים של הערב יפגיש את הצרפתים שמגיעים עם מאזן מושלם (ניצחו בקלות בבלגיה ובבית את בוסניה) עם הרוסים השאפתניים בבית המכונה 'בית המוות' של המוקדמות. מכיוון שהקבוצות הצרפתיות לא משחקות ביורוליג לרשותו של המאמן הוותיק וינסנט קולה עומדים מיטב השחקנים הצרפתיים שמשחקים ביבשת הישנה (ובעיקר בליגה הצרפתית) ובין השמות שמעטרים את הסגל אפשר למצוא את אדווין ג'קסון, בוריס דיאו ופול לאקומב. ג'ואל אמביד, ששמועות עקשניות קושרות אותו בסגל הנבחרת הצרפתית לאליפות העולם עצמה (יש לו אזרחות צרפתית כך מסתבר), יישאר בפילדלפיה לעת עתה.

היריבה מרוסיה הפסידה הפסד לא מחייב המציאות בבוסניה ואם היא איננה רוצה להסתבך כדאי לה לשקול ניצחון הערב בשטרסבורג. בסגל הרוסי שמודרך בידי סרגיי בזרביץ',  בולטים סרגיי קרסב מסנט פטרסבורג, זובקוב מחימקי מוסקבה (שוחרר למשחק למרות משחק קבוצתו מול פנאתינייקוס הערב) וכן קובסטוב וקולגין מלוקמטיב קובאן.

21:00: בוסניה – בלגיה – הבוסנים רוצים לקרוא תיגר על אחד משני המקומות הראשונים בבית ומעוניינים להתחיל בקאמבק שלהם לרמות הגבוהות של אירופה דרך המפעל המשונה הזה. בלגיה לא אמורה להוות בעיה לנבחרת שללא כוכבי ה-NBA שלה נשענת על דזנאן מוסא בן ה-18 הצלף מצדביטה זאגרב ועל נמניה גורדיץ' הוותיק מבודצ'נוסט שטבח בהפועל ירושלים מוקדם יותר העונה.

בית ו'

18:00: בולגריה – צ'כיה – גם בלי כוכביה הגדולים זולת המתאזרח בלייק שילב, הצליחה הנבחרת של ננו גינזבורג הישראלי לנצח פעמיים את פינלנד ואיסלנד ולהתבצר במקום הראשון בבית עליו היא לא מתכוונת לוותר גם אחרי משחק הערב מול בולגריה שאמנם ניצחה את איסלנד אבל ללא כוכבה, וזניקוב מברצלונה, תתקשה להתעלות.

21:45: איסלנד – פינלנד – קרב נורדי בין שתי נבחרות ששיחקו אחת נגד השנייה ביורבאסקט האחרון. גם בלי לאורי מרקנן, הפינים שלרשותם יעמדו ותיקי הנבחרת כמו האף, מרפי, קויביסטו, קוטי ומעל לכל – ג'מאר ווילסון, אמורים לצאת מהמשחק כשידם על העליונה, לרשום ניצחון שני ולהשאיר את איסלנד נטולת ניצחונות.

בית ז'

20:30: גרמניה – סרביה – המשחק היחיד הערב שיכלול שתי נבחרות שלא נוצחו עד כה במפעל. גרמניה עשתה לאוסטריה אנשלוס במשחק הראשון עם ניצחון ב-41 הפרש בחוץ וגברה על גיאורגיה ב-9 הפרש בבית במשחק השני. סרביה הייתה צנועה יותר מול האוסטרים (21 הפרש בלבד) אבל ניצחה את גיאורגיה בצורה משכנעת ב-18 הפרש. כיאה למשחק צמרת, כל הכרטיסים למשחק בפרנקפורט כבר נמכרו והצופים יקוו ליהנות מקרב על הפרקט בין שחקנים כמו בנזיג, בארטל ומאיק צירבס ידידנו מהצד הביתי למירולסב רדוליצה האימתני (משחק בסין), סטפן פנו, סטפן בירצביץ' ומילנקו טפיץ' מצד האורחת.

19:00: אוסטריה – גיאורגיה – הגיאורגים משלימים משחק שלישי ברציפות בחוץ (החליפו ביתיות עם גרמניה כדי לא לנסוע יותר מדי בסבב המשחקים הקודם) ויקוו לפחות לרשום ניצחון אחד לפחות על אוסטריה הסופר חלשה. מייקל דיקסון הוא השם היחיד המוכר לעכברי הכדורסל בסגל של הגיאורגים.

מוקדמות אליפות העולם – סיבוב ראשון – משחקים נבחרים משאר העולם

17:00: לבנון – סוריה – משחק עם ארומה של מלחמת אזרחים בין שתי השכנות שלנו שמשובצות בבית ג' של אזור אסיה-אוסטרליה (שם משוחקת אותה שיטה ממש כמו באירופה). ללבנון ולסורים ניצחון אחד והפסד אחד כששתיהן הוכו בידי שכנתינו השלישית, ירדן וגברו על הודו שסוגרת את הבית.

5:00: ארצות הברית – קובה – כן, גם האמריקאים צריכים לסבול לראשונה זה עשרים שנה טורניר מוקדמות והם עושים את זה בבית ג' של יבשת אמריקה יחד עם פורטו ריקו (אותה הם ניצחו בחוץ 78:85) ומקסיקו (הובסה בארצות הברית 55:91). ואם תהיתם: לא מדובר ממש בנבחרת החלומות אלא יותר בנבחרת שחקני G-ליג מאומנת בידי ג'ף ואן גנדי שבולטים בה שמות כמו לארי דרו ג'וניור (הבן של המאמן ההוא ממילווקי), טרוויס וור, דיוויד סטוקטון (שאבא שלו דווקא כן היה בנבחרת החלומות האמיתית) ומרכוס תרונטון. קובה הפסידה פעמיים עד כה ולא אמורה להקשות על הגרינגוז במשחק שייערך בסנטה קרוז, קליפורניה.

יורוליג – מחזור 23

ולצד משחקי פיב"א הרבים, משחקים גם כדורסל אמיתי הלילה, היורוליג ישלים את המחזור ה-23 בדרך לסיום השלב הנוכחי במפעל בעוד קצת יותר מחודש.

19:00: חימקי מוסקבה – פנאתינייקוס – עם ארבעה ניצחונות בחמשת המחזורים האחרונים, האחרון שבהם המרשים ביותר (בקובנה על ז'לגיריס) תנסה חימקי להמשיך ולצבור תאוצה במשחק לא פשוט מול אלופת יוון שהפסידה את שני משחקי החוץ האחרונים שלה אבל עדיין מקווה להשיג את המקום השני מול הרוסים שהובסו על ידה בסיבוב הקודם 65:93.

18:30: אנדולו אפס – ז'לגיריס קובנה – הקבוצה של שאראס הפסידה פעמיים בשלושת המחזורים האחרונים וקצת איבדה מומנטום אבל אין משחק נוח יותר להחזיר אותו כמו התמודדות מול הקבוצה החלשה ביותר במפעל ומחזיקת הגביע הטורקי הטרייה, אנדולו אפס. בסיבוב הקודם זה נגמר ב83:91 לליטאים.

21:45: באמברג – הכוכב האדום בלגרד – הפסד חמישי ברציפות בליגה, לקבוצה הצנועה יינה, הוביל את אלופת גרמניה להיפרד מהמאמן האוהב אנדראה טרינקיירי שהתפטר. את מקומו יתפוס על הקווים הערב איליאס קנצוריס והיריבה הלא מוצלחת מסרביה, יכולה לאפשר לו טבילת אש קלה. בסיבוב הקודם זה נגמר בניצחון גרמני בבלגרד 69:75.

22:00: ברצלונה – ריאל מדריד – הקלאסיקו של הכדורסל הספרדי ידע ימים טובים יותר מאשר התמודדות בין קבוצה ששואפת גבוה יותר מאשר מאזן 9-13 ומקום שישי (ריאל) לבין קבוצה שהייתה מוכנה לתת לא מעט כסף בשביל להיות איפה שיריבתה (ברצלונה). כך או כך נקווה שהיריבות הגדולה תעשה את המשחק הערב מעניין לפחות כמו גמר הגביע ביניהן בשבוע שעבר שהסתיים בניצחון דחוק של ברצלונה 90:92. ריאל שממש חייבת את הניצחון אחרי שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים ששוב הפילו אותה בטבלה, תקווה לנקום הערב מול יריבה די אפאתית שעם 7 ניצחונות ב-22 מחזורים כבר לא תעפיל לשלב הבא… בסיבוב הקודם ניצחה ריאל 75:87 ומאזן השחקים ביניהן העונה עומד על 1:2 לקטלונים.

 

טניס / מתן גילור

ריו דה ז'נרו (500) – רבע גמר

20:00 ניקולס ג'רי-פאבלו קוואבס(7) (ספורט 5). ג'רי הפתיע את וינולאס. קוואבס עשה את העבודה מול אליאס. השניים נפגשו רק בטורניר קטן, פעם אחת, וידו של האורוגוואי היתה על העליונה.

אחריו גאל מונפיס-דיאגו שוורצמן(6) (ספורט 5). מונפיס הדיח את צ'יליץ' המדורג הבכיר. היהודי הטוב בעולם ניצח את דלבוניס בדרבי ארגנטינאי. 0:1 לצרפתי במאזן ביניהם.

אחריו פרננדו ורדסקו(8)-דומיניק ט'יים(2) (ספורט 5). ורדסקו ניצח את קיקיר. ט'יים נהנה מפרישה של אנדויאר. 0:2 לספרדי במאזן הפנימי, אך זה המפגש הראשון על חימר.

אחריו פאביו פוניני(5)-אלז' בנדה (ספורט 5). פוניני ניצח את סנדגרן. בנדה הפתיע את קרנו בוסטה.  0:7 לאיטלקי במאזן הפנימי.

 

מארסיי (250) – רבע גמר

15:00 ג'וליאן בנטו-קארן חצ'אנוב(9).

אחריו דמיר דז'ומור-תומאס ברדיך(4).

20:00 פיליפ קארינוביץ'(8)-לוקאס פויי(3).

אחריו ניקולס מאהו-איליה איבשקה.

 

דלריי ביץ' (250) – רבע גמר

19:30 יבגני דונסקוי-סטיב ג'ונסון.

21:30 ריילי אופלקה-פיטר גוזוקזיק.

01:00 דניס שופובלוב-טיילור פריז.

03:00 היון צ'אנג(8)-פרנסיס טיאפוא.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר הגראנד פרי העולמי – רבע וחצי הגמר

רבע גמר:

15:00: מייקל ווייט-מארק סלבי

15:00: דינג ז'ונווי-אנתוני מקגיל

חצי גמר:

21:00: רוני אוסליבן-סטיבן מגווייר (יורוספורט 2)

המשחקים ששוחקו אתמול בנעילת שלב שמינית הגמר היו הרבה פחות צמודים מקודמיהם, והסתיימו כולם בנצחונות משכנעים. שני נצחונות חלקים היו של אלוף העולם, מארק סלבי, מול ניל רוברטסון, ושל מייקל ווייט על ג'ו פרי. בשני הנצחונות האחרים, של דינג ז'ונווי על מארק ג'ויס ושל אנתוני מקגיל על סטיוארט בינגהאם, המנצחים נידבו פריים בודד ליריביהם. המגמה המשיכה ביתר שאת בשלב רבע הגמר, שנפתח בערב. רוני אוסליבן שיחק סנוקר מפחיד מול סייאו גואודונג, כשייצר 4 סנצ'וריז (ושני חצאים) בחמישה משחקים. למותר לציין שהוא ניצח בצורה חלקה במשחק. במשחק השני הפתיע סטיבן מגווייר את שון מרפי הפייבוריט כשגבר עליו 5:2.

שלב רבע הגמר יינעל היום עם שני המשחקים הנותרים. מארק סלבי יקווה שהניצחון המשכנע שלו אתמול על רוברטסון מעיד על שינוי כיוון בעונה העגומה שלו. יהיה לו קשה מול ווייט, המראה כושר מצויין בטורניר הזה. במשחק השני, דינג ומקגיל ינסו להמשיך בטורניר הטוב שלהם עד כה – שניהם הפסידו במצטבר שני פריימים כ"א. משחק חצי הגמר הראשון יביא את ההצגה הטובה בעיר – רוני אוסליבן, שיתמודד מול סטיבן מגווייר. מגווייר נותן טורניר טוב מאד, אבל מה שרוקט רוני עושה בטורניר הזה מזכיר את מה שעשה בכל כך הרבה הזדמנויות בעבר, ואם ימשיך כך, לא מגווייר ולא אף אחד אחר יעצרו אותו.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של אבו דאבי – קטע 3

קטע 2 הסתיים במיאוץ המוני, בלי תקריות מיוחדות לשמחתנו. את הקו חצה ראשון אליה ויוויאני, לפני דני ואן פופל ופסקל אקרמן. נראה שהשידוך של האיטלקי עם קוויק סטפ עושה טוב לשני הצדדים, עם זכייה שלו במספר קטעים מתחילת העונה ובמירוץ דובאי כולו. אי אפשר שלא להשוות זאת למרסל קיטל, שמאז עזיבת הקבוצה לקטיושה עדיין מחפש את עצמו (כולל במירוץ זה). ויוויאיני עבר להוביל במירוץ, כשאחריו אלכסנדר קריסטוף בזמן זהה, ואחריהם דני ואן פופל (4+), קיילב יואן ופסקל אקרמן (6+).

קטע 3 הוא הקטע השטוח האחרון במירוץ, לפיכך הוא צפוי להסתיים במיאוץ המוני כשני קודמיו. מעניין אם יביא לנו זוכה חדש, או שויוויאני וקריסטוף ימשיכו להתחלק בשלל.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רבה לכולם .
    הדיחה על הגרלת הליגה האירופאית שלב שמינית הגמר .
    16 העולות
    פלזן (מוליכת הליגה הצ'כית בשלב הקודם הדיחה את פרטיזן ).
    זלצבורג (האלופה ומוליכת הליגה האוסטרית הדיחה את סוסידד ).
    קייב (הסגנית האוקראינית הדיחה את אאק).
    לוקמוטיב (המוליכה הרוסית הדיחה את ניס ).
    צסק"א (האלופה הרוסית הדיחה את הכוכב האדום ).
    זניט (המחזיקה הרוסית הדיחה את סלטיק ).
    ס. ליסבון (סגנית המוליכה הפורטוגלית הדיחה את אסטנה ).
    מארסיי (ס.המוליכה הצרפתית הדיחה את בראגה).
    ליון (צרפת הייתה אשתקד בחצי הגמר הדיחה את ויאריאל )
    דורטמנד (המחזיקה וסגנית המוליכה הגרמנית הדיחה את אטלנטה ).
    לייפציג (סגנית האלופה הגרמנית הדיחה את נאפולי ).
    לאציו (האיטלקית הדיחה את סטיווה ).
    מילאן( האיטלקית הדיחה את לודוגרץ ).
    ארסנל (המחזיקה האנגלית ופינלסטית גביע הליגה הדיחה את ארסומטונדס ).
    בילבאו (הספרדית הדיחה את ספרטק מוסקבה ).
    א. מדריד (סגנית המוליכה הספרדית הדיחה את קופנהגן ).

    כאמור כפי שכתב מתן ההגרלה פתוחה לחלוטין למעט המגבלה הפוליטית של מפגש בין קייב האוקראינית לאחת הרוסיות .
    ההגרלה יכולה להוביל לשחזור גמרים אירופאיים מהעבר.
    למשל .
    1. קייב -אתלטיקו שחזור גמר מחזיקות 86 אז ניצחה קייב 0-3.
    2. שחזור גמר 05 צסק"א -ליסבון (1-3 צסק"א ).
    3. גמר אלופות 93 מארסיי -מילאן (0-1 מארסיי ).

    יורוליג בעיניים של מכבי (ועוד קצת ).
    חימקי -פאו לאור ההפסד של מכבי האינטרס הוא לניצחון חוץ ירוק.
    אפס-קובנה המפגש היחיד בין 2 מחזיקות גביע ביורוליג אחרי שבוע הגביע מכבי תתפלל לניצחון טורקי .
    במברג -הכוכב האכזבה על אבדן הגביע אצל שני הקבוצות בבמברג זה גרם לפרידה מהמאמן את האורחת זה היה עוד בהפסד בגמר בדרבי ליריבה השנואה פרטיזן .
    ברצלונה -ריאל שחזור גמר הגביע מתחילת השבוע לא משמעותי למכבי.

    מוקדמות אלופות העולם.
    דבר אחד יש לי לומר תודה רבה ליאיר שפתר לי שאלה ששאלתי שנים והיא מי עכבר הכדורסל הגדול ביותר בארץ (יש הרבה תאמינו לי אני אחד מהם ).
    יאיר זוכה בזהב ללא תחרות .
    מקווה שישראל תנצח הכל פתוח כמדומני רק נמרוד לוי יוכל לערוך הופעת בכורה בנבחרת .
    לא מובן לי הקטע של שמחון

  2. טוב הגרלת הליגה האירופאית מאחורינו .
    הנה המשחקים וכמה מילים שלי.

    תחילה תאריכים .
    מפגש ראשון 8 למרץ
    גומלין 15 לחודש.
    יום שישי הגרלת הרבע שישוחק ב 5 ו 12 לאפריל .
    הגמר בליון 16/5.

    1. לאציו -קייב מפגש בין 2 זוכות גביע מחזיקות בעבר.
    קייב ב 86 ולאציו בטורניר האחרון של המפעל .
    לאציו עשתה זאת מול מאיורקה וקייב מול אתלטיקו .
    במסגרת המקומית לאציו נאבקת על המקום השלישי המוביל למוקדמות האלופות ונמצאת בחצי גמר הגביע שם הוציאה 0-0 במילאן
    קייב מרוחקת 3 נקודות מהפסגה ועם משחק חסר כן עלתה לרבע גמר הגביע . לאציו הדיחה בשלב הקודם את סטיווה וקייב את אאק בזכות שער חוץ (1-1 בסיכום ובאתונה ).
    בלאציו מככב אימבוולה המוליך בראש טבלת מלך השערים בליגה האיטלקית .
    ובאחוזים 30-70 לאציו .

    2ליפציג -זניט
    ליפציג סגנית האלופה הגרמנית נמצאת גם השנה באזור שאחרי מינכן
    אך זה התואר היחידי בו תוכל לזכות העונה .
    היא הדיחה בשלב הקודם את נאפולי למרות שנוצחה בבית בגומלין 2-0 עקב שערי חוץ.
    הכוכב הגדול טימו ורנר שיהיה בסגל הגרמני במונדיאל ברוסיה זמן טוב מבחינתו לשחק מול קבוצה רוסית .

    זניט זכתה בגביע הזה בעבר לפני כעשור .
    היא רחוקה כמדומני 8 נקודות מהפסגה הרוסית ונאבקת עת מקום בליגת האלופות בשנה הבאה.
    היא עברה בשלב הקודם את סלטיק עם 1-3 בסיכום .
    באחוזים 40-60 לייפציג .

    3.אתלטיקו מדריד -לוקמוטיב מוסקבה
    אתלטיקו מודרגת שנייה בספרד מרחק 7 נקודות מברצלונה וביתרון 7 'על ריאל .
    היא עשתה חצי גמר אלופות אשתקד ובעברה אלופת הליגה האירופאית מלפני מספר שנים .
    הקשר הישראלי לא קטן אבי נמני שיחק בקבוצה וישראלי (עופר ) נהיה לאחרונה בעל המניות השני בקבוצה.
    היא עברה בקלות את קופנהגן הדנית בסיבוב הקודם
    בקבוצה כמה שחקני על בינלאומים
    כמו השוער אולבק ,הבלם גודין ,המגנים פראן ולואיס
    הקשרים גבי ,קוקה, סאול, קראסקו והחלוצום טורס ,גרמייו ,גריזמן וקוסטה .
    המאמן סימונה.

    לוקמוטיב יריבתה מוליכה בגאון את הטבלה הרוסית בפער 8 אחרי 20 מחןזרים שהם שני שליש ליגה בדיוק .
    בקבוצה מככב פרפראן הפרואני שיהיה במונדיאל .
    בסיבוב הקודם הדיחה הקבוצה את ניס הצרפתית .
    הקשר הישראלי כולל את הניצחון הגדול של מכבי חיפה על הקבוצה בעונת 93-4 במסגרת גביע המחזיקות 1-3 בארץ שמחק 1-0 במפגש הראשון
    הסיכויים 20-80 אתלטיקו

    4. צסק"א -ליון .
    צסק"א האלופה הרוסית היוצאת לקחה את הגביע הזה בשמו הקודם גביע אופ"א בשנת 05 .ליון לעומתה לא שיחקה בגמר אירופאי אך עשתה את החצי גמר אשתקד ובאמתחתה חצי גמר אלופות .
    2 הקבוצות נמצאות בצמרת בארצם אך רחוקות מתואר האליפות ונאבקות על הכרטיס לליגת האלופות .
    ליון נמצאת גם במאבקי הגביע המקומי כרגע ברבע הגמר .
    צסק"א הדיחה בשלב הקודם את הכוכב האדום וליון את ויריאל .

    הקשר הישראלי לא קטן .
    כמובן שנאתכו משחק בצסקא
    בעבר היא פגשה כמדומני כמה פעמים קבוצות ישראליות ואף הודחה כמדומני על ידי מכבי חיפה במסגרת המפעל הזה.
    בליון שיחק בעברו גיורא שפיגל והם פגשו בעברם את הפועל תל אביב למשחק בלתי נשכח בליגת האלופות עם שער המספרת של זהבי .
    בצסקא מככב גם גוסב .
    בליון מככבים כמה בעיקר דפאיי ופקיר ודיאס.
    הסיכויים 70-30 ליון .

    5. מארסיי -בילבאו .
    מארסיי אלופת אירופה 93 וסגנית המוליכה הצרפתית הדיחה בשלב הקודם את בארגה הפורטוגלית .
    בילבאו בעונה מאכזבת במסגרת המקומית הדיחה את ספרטק מוסקבה ורוצה להציל את העונה דרך המסגרת האירופאית בעברה פגשה את קריית שמונה במפעל .
    מככב אצלה ארודאיס בצד השני פייט
    הסיכויים 40-60 מארסיי .

    6. ס.ליסבון -פלזן .
    2 הקבוצות פגשו בישראליות בעברם .
    ליסבון סגנית מוליכת הליגה הפורטוגלית מרחק 5 נקודות מפורטו המוליכה בגיל את אסטנה מקזחסטן בשלב הקודם .
    פלזן מוליכה בגאון את הליגה הצכית בדרכה הבטוחה לזכייה באליפות .
    היא הדיחה את פרטיזן בלגרד בסיבוב הקודם .
    פלזן הודחה מהגביע המקומי בעוד ליסבון בחצי הגמר בפורטוגל .
    הסיכויים 55-45 ליסבון .

    7. דורטמונד -זלצבורג .
    דורטמנד סגנית המוליכה הגרמנית נמצאת במאבק במאבק צמוד הכרטיסים לליגת האלופות רחוקה מרחק בלתי עביר ממינכן המוליכה .
    הקבוצה הודחה מהגביע בו זכתה אשתקד ותנסה לזכות בליגה האירופאית מפעל בו זכתה בעבר שהיה גביע אופ"א זכתה גם בליגת האלופות בעבר.
    זלצבורג יריבתה אלופת אוסטריה מזה כמה שנים וגם השנה היא מוליכה בבירור בראשות הפסגה כשהיא גם ברבע גמר בגביע המקומי .
    הקשר הישראלי האוסטרי רב כיום דאבור מככב שם בעבר דמארי עבר שם והיסטוריית המפגשים עם הישראליות רב ומשמעותי במיוחד (העפלה הראשונה של קבוצה ישראלית לאלופות הייתה דרך זלצבורג הייתה זו מכבי חיפה ).
    בדורטמנד מככבים כמה שחקני על כגון רויס וגצה.
    דןרטמנד עברה בסיבוב הקודם את אטלנטה האיטלקית תודות לשער מאוחר של שמלצר.
    זלצבורג הדיחה את סוסידד הספרדית .

    הסיכויים 30-70 דןרטמנד .

    8. מילאן -ארסנל .
    הקרב המרכזי בין קבוצות עם מסורת שנפגשו 6 פעמים במסגרת המסגרת הזו המאזן 2-2-2 .
    מפגשם האחרון התרחש במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות 2012
    מילאן עלתה אך לאחר ניצחון 0-4 בבית היא חטפה 3-0 בלונדון .

    היו גם הרבה שחקנים ששיחקו בשתי הקבוצות כמו פליאני.
    הקשר הישראלי מסתכם בכך שמילאן הדיחה את הפועל תל אביב ברבע גמר המפעל 02 ובניון ששיחק בארסנל.
    יהיה זה קרה בין 2 קבוצות שזכו כבר בתארים אירופאיים והמפגש היחידי בשמינית בין 2 קבוצות שהיו בגמר ליגת האלופות .

    מצבם בליגה הוא כזה שהופך את המפגש ביניהם לקריטי.
    מילאן במרכז הטבלה רחוקה אפילו מהכרטיס למוקדמות הליגה האירופאית ואין מה לדבר על ליגת האלופות היא עדיין במסגרת בגביע אבל סיימה ב 0-0 בבית מול לאציו .
    ארסנל יריבתה הודחה מהגביע בו החזיקה אשתקד אך תשחק בגמר גביע הליגה מול הסיטי שניצחון יבטיח לה כרטיס לליגה האירופאית גם בשנה הבאה היא גם מדורגת שישית בליגה שמקנה כרטיס לליגה זו.
    אך ארסנל רוצה כרטיס לליגת האלופות ומהליגה היא רחוקה מאד ולכן נותר לה המפעל הזה.
    מילאן הדיחה את לודגרץ בשלב הקודם
    וארסנל את אוסטמארדס השבדית .
    בארסנל מככבים כמה כוכבי על כאוזיל מחטריאן (זוכה המפעל אשתקד עם היונייטד ) ,לאזקוט ועוד.
    הסיכויים 65-35 ארסנל .

    1. מכבי חיפה שיחקו מול טורפדו מוסקבה, לא זכור לי צסקא,
      גיורא הופיע עם קבוצתו דאז אולימפיק ליון ושיחק מחצית אחת איתם ומחצית עם נבחרת כוכבי ישראל במשחק הוקרה בקרית אליעזר,
      זה היה משחק באמצע השבוע והגיעו המון חיפאים למרות שזה היה משחק ידידות לכל דבר

      1. נכון טעות שלי מכבי חיפה הדיחה את טורפדו ולא לוקמוטיב.
        בכל זאת הקשר של לוקמוטיב עם הכדורגל שלנו רחב.
        היא הדיחה את חיפה ברבע גמר מחזיקות (98 ) עם 0-3 במוסקבה ו 1-0 בארץ .
        אך בעונת 2001-2 הדיחה אותה הפועל תל אביב בסיבוב 3 באופא עם 1-2 כאן ו 1-0 שם.

        ואת צסקא הדיחה מכבי חיפה בעונת 05-6 שלב
        1/32 עם 0-1 בסיכום .

      2. בוודאי שהדחנו את צסק"א. שער של קלאוטי בבלומפיד. 0:0 בולדיקווקז ו-0:1 ירוק ביפו. הפעם היחידה בהיסטוריה שקבוצה ישראלית עברה של נוק אווט אחרי שלב בתים.

        1. אני מדבר על נצחון הבתולין של מכבי באירופה שבו עברה סיבוב ראשון בהצלחה, במשחק במוסקבה במגרש עם תנאים לא סבירים מכבי הפסידה 1-0 קטן ובגומלין בק אליעזר תקענו להם שלישיה: מזרחי, הטיל של רומן פץ והדרדלה של שי הולצמן, אז שיחק בקישור הרוסי אוליאנוב שלימים כיכב בהפועל חיפה,

          בשלב הבא חיפה הודחה על ידי פארמה עם תומס ברולין, הנצחון על טורפדו מוסקבה כאמור היה נצחון ענק כנגד כל הסיכויים,
          מכבי היתה הראשונה לגעת באירופה ולא להתרפס

  3. ניצחון גדול תודות לוותיקים פניני +לימונד ובמיוחד בן שימול.
    יום ראשון אסטוניה
    מז"ט לנמרוד לוי על 39 שניות בנבחרת.

  4. למדתי משהו חדש מהדיונא: שבנו של ג'ון סטוקטון הוא שחקן כדורסל (וטוב מספיק לשחק בנבחרת ארה"ב, אפילו שהיא משחקני G-ליג

    אז מה? ישראל ניצחה את בריטניה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט