אירועי דיומא 22.2.2018: היורוליג חוזרת

כדורגל / שגיא נאור

הליגה האירופית – 32 האחרונות (משחק 2)

20:00 ר.ב לייפציג – נאפולי (ספורט2). הגרמנים חזרו עם מקדמה אדירה אחרי ניצחון 3-1 באיטליה כשהקבוצה מדרום איטליה עולה בהרכב חסר. נראה שהקבוצה של סארי החליטה להתמקד בליגה בלבד ולא לתת להסחות דעת חיצוניות כמו הליגה האירופית להפריע לה. מקווה שהיום היא תעלה בהרכב מלא בשביל כן לעבור לשלב הבא אבל אני די סקפטי. הגרמנים, שקיוו להיות בשלב הזה במפעל הבכיר ביבשת, נראים כמו קבוצה שיכולה ללכת רחוק, אולי עד הסוף.

20:00 ויאריאל – ליון (ספורט3). הצרפתים היו נהדרים במשחק הראשון וראויים לניצחון אבל במדריגל הסיפור יהיה שונה לחלוטין כששער החוץ שכבשה הצוללת הצהובה יכול להיות מה שמפריד בין הקבוצות. בכל זאת, אני סבור שלליון יש מספיק כשרון בחלק הקדמי עם ממפיס דפאי ונביל פקיר הנפלאים בשביל לכבוש ולהעפיל לשמינית הגמר.

22:05 אטאלנטה – בורוסיה דורטמונד (ספורט3). מהפך דרמטי של מיצ'י באטשואי, המושאל מצ'לסי, שנכנס במהירות הבזק לנעליו של אובמיאנג, נתן לצהובים-שחורים ניצחון גדול אבל התוצאה נזילה ומשאירה את הגומלין פתוח לחלוטין. האיטלקים הוכיחו לעצמם שהם יכולים להוות יריב אמיתי ואחרי ההתקדמות העקבית שלהם בליגה האיטלקית, ירצו להשאיר חותם גם מחוץ לזירה המקומית. אם ידיחו את דורטמונד בהחלט יוכלו לקבל את מבוקשם.

22:00 רד בול זלצבורג – ריאל סוסיאדד (ספורט5). 2-2 מהמשחק הראשון נותן לאוסטרים הזדמנות מצוינת לעשות הישג מצוין מבחינתם. מונאס דאבור לא מצא את הרשת באנואטה אבל כן כבש בסוף השבוע בליגה וינסה להמשיך בעונה הנהדרת שלו – כנראה השגריר הכי מצליח שלנו העונה. והכי מעניין – מפגש בין שתי הקבוצות של רד בול בשמינית הגמר? מבין 4 הספרדיות יש שתיים שנמצאות עם רגל וחצי בשמינית (בילבאו ואתלטיקו) כשסוסיאדד, כמו ויאריאל, נמצאות במצב בעייתי והסיכויים אינם לטובתן.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

הליגה הטובה באירופה חוזרת אחרי הפסקה קצרה והיא תהיה איתנו ברצף לשמונת המחזורים האחרונים בשלב הנוכחי שיכריעו את כל מה שנותר לו להיות מוכרע.

21:45 מלאגה – מכבי ת"א (ערוץ 10). אחרי הפסקה של שבועיים, במהלכם הפסידה את התואר היחידי בו זכתה בשלוש השנים האחרונות, גביע המדינה בכדורסל, חוזרת מכבי ת"א למפעל שמעניין אותה באמת ולמפגש מול קבוצה שיודעת שהמשחק הערב הוא ההזדמנות האחרונה שלה.

שלושה משחקים מפרידים בין מכבי ת"א לבין מלאגה ולמעשה, הקבוצה של חואן פלאסה שניצחה בתל אביב בסוף הסיבוב הקודם ונצמדה לצהובים של ספאחיה לא הצליחה מאז להמשיך את המומנטום המוצלח ואיבדה גובה בקרב על המקום השמיני במפעל. הצהובים לעומת זאת, ניצלו סדרת משחקים מול קבוצות חלשות יחסית ועם שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים נמצאים מרחק שני ניצחונות מעל באסקוניה שבמקום התשיעי וכשעד סוף העונה יש לפנינו שמונה מחזורים בלבד, מצבם של הצהובים די טוב.

אבל בשביל לא להסתבך חלילה הצהובים חייבים לנצח הערב באנדלוסיה ובמגרש בו מבחינה היסטורית הצהובים לא מלקקים דבש (הובסו בשלוש מתוך ששת המשחקים האחרונים במלאגה. מצד שני, את האחרים הם ניצחו). בסיבוב הקודם ניצחה מלאגה בתל אביב 78:89 תודות לרבע אחרון מצוין כשמכבי ת"א מתקשה להסתדר עם  הגבוהים ג'ף ברוקס וגיורגי שרמדיני (אקס מכבי ת"א) ועם הגארד הסרבי נמניה נדוביץ'. הפעם, כשמכבי ת"א דרוכה יותר, הניצחון מול הספרדים שהפסידו פעמיים בליגה ובגביע המקומיים לאחרונה, בהחלט נראה אפשרי.

19:00: צסק"א מוסקבה – באסקוניה – אם מכבי ת"א חוששת שבאסקוניה תסגור את הפערים ממנה במקרה של הפסד, אז היא יכולה להיות רגועה. לא רק שהמשחק של באסקוניה יסתיים לפני שהמשחק של מכבי ת"א תעלה לפרקט, אלא שהיריבה שלה הערב, מוליכת היורוליג ממוסקבה, לא אמורה לתת לזה לקרות. צסק"א בזבזה את מכסת ההפסדים החודשית שלה ביורוליג עם הפסד מפתיע לולנסיה במחזור הקודם ומול הבאסקים שהפסידו במחזור הקודם לפנאתינייקוס, הם לא ירשו לעצמם להפסיד שוב. בטח לא אם יזכרו בפעם ההיא שבאסקוניה, אז בשמה הקודם טאו ויטוריה, הרסה לה את החגיגות בפיינל פור של 2005. בסיבוב הקודם ניצחה צסק"א 81:90.

19:45: פנרבחצ'ה – מילאנו – ההפסד במחזור הקודם לכוכב האדום חרץ את דינה של מילאנו שכל מה שנותר לה לעשות הוא להיאבק על לא לסיים במקום האחרון בסוף העונה. המארחת שלה הערב, מהצד השני של הטבלה, נאבקת בשתי היווניות השכנות על המקום השני ולא תאפשר לעצמה לאבד את המשחק הערב כמו שכמעט קרה בסיבוב הקודם בו ניצחה אלופת אירופה באיטליה  86:92 לאחר הארכה.

21:00: אולימפיאקוס – ולנסיה – אחרי סדרה ארבעה הפסדים בשישה משחקים, היה נראה שאולימפיאקוס מאבדת גובה וגם את אחד משני המקומות הראשונים בטבלת היורוליג בהם דורגה מתחילת העונה. אבל כיאה לקבוצה עם לב ענק, בדיוק אז התעוררה סגנית אלופת אירופה וניצחה את שתי יריבותיה לצמרת. קודם כל את פנרבחצ'ה בבית 70:95 ובמחזור הקודם את ריאל מדריד במשחק חוץ צמוד 79:80 לא לפני שהשופטים לא שרקו לעבירה על קמפאסו הארגנטינאי של ריאל בשניית הסיום. הקבוצה של יאניס ספרופולוס תפגוש היום בהיכל השלום והאחווה את המפתיעה השנייה של הסיבוב הקודם, אלופת ספרד שנזכרה לשחק כדורסל מעט מדי ומאוחר מדי ועם צמד ניצחונות בית בשלושת המחזורים האחרונים על המוסקבאיות, רחוקה עדיין ארבעה ניצחונות, יותר מדי לכל הדעות, ממקום בין שמונה הגדולות. בסיבוב הקודם ניצחה אולימפיאקוס, שהפסידה בגמר הגביע היווני לאא"ק אתונה בשבת האחרונה, בולנסיה 68:72.

 

טניס / מתן גילור

ריו דה ז'נרו (500) – שמינית גמר

היום יתקיימו 5 המשחקים האחרונים מתוך 8 משחקי שמינית הגמר.

שידורים בספורט 5 לייב החל משעה 00:00.

21:30 אלז' בנדה-פאבלו קרנו בוסטה(3).

אחריו מארין צ'יליץ'(1)-גאל מונפיס. המשחק הופסק אתמול בתוצאה של 6:3, 6:6 (7:7) בעקבות גשם.

00:00 פאבלו אנדויאר-דומיניק ט'יים(2).

23:00 פאביו פוניני(5)-טנניס סנדגרן.

אחריו פרננדו ורדסקו(8)-ניקולס קיקר.

 

מארסיי (250) – סיבוב ראשון ושמינית גמר

היום יתקיימו 5 המשחקים האחרונים מתוך 8 משחקי שמינית הגמר.

13:00 מישה זוורב-קארן חצ'אנוב(9).

15:00 פיליפ קריאנוביץ'(8)-ג'יל סימון.

אחריו ג'ילס מולר(6)-ניקולס מאהו.

20:00 תומאס ברדיך(4)-סטפאנו טראבליה.

אחריו איליה איבשקה-סטניסלס וואוורינקה(2).

 

דלריי ביץ' (250) – שמינית גמר

היום יתקיימו 4 משחקי החלק התחתון של ההגרלה שינעלו את שלב שמינית הגמר.

19:30 ג'ראד דונלדסון-דניס שופובלוב.

21:30 מיכאל יוז'ני-טיילור פריז.

01:00 היון צ'אנג(8)-פרנקו סקוגור.

03:00 פרנסיס טיאפוא-חואן מרטין דל פוטרו(2).

 

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר הגראנד פרי העולמי – שמינית ורבע הגמר

אתמול הסתיים הסיבוב הראשון של הטורניר היוקרתי. מארק סלבי גבר בקושי רב על ג'ימי רוברטסון. דינג ז'ונווי גבר בקלות רבה יותר על מארק קינג, וסטיוארט בינגהאם גבר על מארק וויליאמס במפגש אלופי עולם. אתמול נפתח גם שלב שמינית הגמר, עם כמה קרבות צמודים מאד. רוני אוסליבן הצליח לגבור בפריים מכריע על יאן בינגטאו הצעיר, בסיומו של משחק איכותי ומרתק. עוד קרב מרתק שהוכרע על פריים מכריע היה זה שבין ג'ון היגינס לסייאו גואודונג, בו ניצח האחרון. משחק שלישי כזה היה זה שבו הצליח סטיבן מגווייר להתגבר על קאמבק של מייקל ג'ורג'יו המפתיע.

היום בסשן הצהריים יינעל שלב שמינית הגמר. מארק סלבי וניל רוברטסון ייאבקו בעוד מפגש אלופי עולם, מייקל ווייט וג'ו פרי ינסו להמשיך במומנטום החיובי שלהם זה מול זה, וכך גם סטיוארט בינגהאם מול אנתוני מקגיל. סשן הערב יביא לנו את חלקו השני של רבע הגמר. רוני אוסליבן וסייאו גואודונג ייאבקו בקרב מרתק, ושון מרפי אמור להיות פייבוריט מול סטיבן מגווייר. שידור ביורוספורט 2 של סשן הערב החל מ-21:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של אבו דאבי – קטע 2

קטע 1 במירוץ היה קטע שטוח עם סיום במיאוץ המוני, בו זכה אלכסנדר קריסטוף. אלוף אירופה וסגן אלוף העולם הצליח להשיג סוף סוף את הניצחון המיוחל, בהקדימו את אנדראה גוארדיני וקיילב יואן על הקו. אלא שהמירוץ נפתח בצורה הרבה יותר עגומה. זאת כאשר בקטע הניטרלי, עוד לפני שהרוכבים החלו להתחרות, הרכב המוביל עצר בפתאומיות (כנראה עקב מערכת בלימה אוטומטית), מה שגרם לכמה רוכבים שהיו מאחור להתרסק. הפציעה החמורה ביותר הייתה שייכת למארק קבנדיש, שספג זעזוע מח וצליפת שוט, וסיים את המירוץ.

קטע 2 הוא עוד קטע שטוח לחלוטין, הצפוי להסתיים במיאוץ המוני, בתקווה שלא ילווה בתקריות חמורות מהסוג של אתמול.

 

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה רבה.אשר ליורולוג
    שימו לב ש 8 קבוצות משחקות היום ואף אחת מהן לא לקחה גביע בארצה שכן חולק בשבוע שעבר .
    משחק משמעותי למכבי שחייבת לנצח ולדעתי תנצח .
    איני כל כך בטוח שבאסקוניה תפסיד ….אם יש קבוצה משוגעת שיכולה לנצח במוסקבה זאת הקבוצה מקווה שהיא תפסיד.
    פנרבחצה ואולימפיקוס צפויות לנצח בקלות.

    ולליגה האירופאית .

    לייפציג – נאפולי אם יש נשיא שקונס שחקנים על ניצחון והעפלה זה הנשיא של נאפולי שלא מעוניין להתקדם במפעל (מסתבר שלא רק בנ.ב.א יש בעלים שרוצים להפסיד ).
    בקיצור הגרמנים יעלו בהליכה.

    ויאיריאל -ליון.
    2 קבוצות טובות שהליגה האירופאית תפורה למידדתם.
    הם עשו הזו אחר זו חצי גמר מפעל …חבל שרק אחת תעלה ומי שזו לא תהיה יכולה להתקדם שוב לשלבים המכרעים .
    לליון יש מקדמה אפילו משמעותית אבל הכל אפשרי .

    אטלנטה -דורטמנד.
    מהמסקרנים.
    המקדמה הגרמנית שבירה מאד .
    אטלנטה קבוצת בית אטרקטיבית מאד.
    בכל זאת הניסיון של דורטמנד גדול והיא מהפייבוריטיות להגיע לגמר .
    אבל הכל יכול להיות.

    זלצבורג -סוסיידד .
    לפי תוצאת המשחק הראשון האוסטרים יעלו .
    לפי ההיסטוריה של זלצבורג הבסקים יעלו .
    אני הולך על היסטורית המעידות המפוארת של זלצבורג והולך על סוסיידד .

    יתר המשחקים .
    אז נציין שצסקא ניצחה אתמול את הכוכב 0-1 וזו הייתה התוצאה גם בסיכום ולכן עלתה.

    יתר המשחקים .
    לוקמוטיב -ניס .מוליכת הליגה הרוסית ניצחה בצרפת 3-2 ככה שהפסיד ביתי דחוק יעלה אותה .

    מילאן -לודוגרץ האיטלקים ניצחו 3-0 בבולגריה בכדי להתמקד במפעל היחידי שנותר להם להשיג בו משהו .

    ארסנל -אובטרסונדס.
    ארסנל ניצחה בקלות בשבדיה ותנסה להתקדם במקום הכי ראלי לתת לה את הכרטיס לליגת האלופות 2019.

    בילבאו -ספרטק מוסקבה .
    הביתיות והפגרה והתוצאה הטובה ברוסיה (1-1 ) צריכות לתת את הכרטיס לבילבאו .

    אתלטיקו מדריד -קופנהגן .
    המארחת ללא ספק הקבוצה הטובה במפעל מבחינת איכות והשיגי אירופה של השנים האחרונות השאלה היא האם היא הולכת בכל הכח על המפעל (התשובה תלויה במאבק האליפות שלה מול ברצלונה כרגע מינוס 7 ככל שיצטמצם אתלטיקו תתרכז בליגה ככל שיתרחב היא תנסה להשיג כאן את התואר ).
    כך או כך אתלטיקו עם מקדמה של 4-1 בדנמרק תסגור את הסיפור של הדנים.

    קייב -אאק.
    2 קבוצות שנמצאות בצמרת הגבוהה בארצם קרוב לפסגה.
    1-1 התוצאה מהמשחק הראשון .
    קייב יותר מנוסה באירופה ועם הביתיות היא הפייבוריטית .

    לאציו -סטיווה
    אחד המעניינים היום .
    לאציו צריכה למחוק 1-0 במפגש בין 2 קבוצות שזכו בעברם בתארים אירופאיים .

    פלזן- פרטיזן
    1-1 בסרביה עושה את המוליכה הצכית הפייבוריטית בקרב הליגות הקטנות שנותרו במפעל .

    בראגה -מארסיי .
    מאבק שקול וצמוד אך מארסיי בכושר נפלא בתקופה זו .

    ס. ליסבון -אסטנה .
    לפרוטוקול אחרי שהפורטוגלים סגרו את הסיפור בקזחסטן.

    זניט- סלטיק .
    סלטיק קבוצה בבעיה תחרותיות קשה.
    היא גדולה על הליגה שלה בכמה דרגות
    באותו האופן היא קטנה על אירופה בטח בליגת האלופות (ניצחון ו 5 הפסדים ).
    וזה לא נגמר בכך.
    היא מצד אחד קבוצת בית נפלאה שהשיגה שם כמה השגים הירואיים.
    מצד שני היא קבוצה שמובסת ללא תנאי מחוץ לביתה .
    לכן למרות שאני והסט' בגישה שניצחון 0-1 מהווה מקדמת ענק.
    ולמרות שזניט רק חזרה מתרדמת חורף ארוכה אני הולך על זניט.

    אגב מתן אתה זוכר מתי ההגרלה של שמינית הגמר ?

    1. המקורות שלך מנאפולי כנראה לא מאוד אמינים, האיטלקים אמנם הודחו אבל רק אחרי ניצחון 2-0 בגרמניה עם הרכב סופר חזק של מרטנס, אינסיניה והאמשיק.

  2. בינתיים המשחק מכבי-מלאגה טוב מאוד ודי צמוד. מכבי מנצלת רשלנות של מלאגה, לא בטוח שזה יחזיק גם למחצית השניה.

  3. שיפוט זוועה, לא יודע איך אף אחד לא מדבר על זה על כמעט כל משחק יורוליג השיפוט לרעת מכבי… מספיק לראות מצבים בהם קופצים ארבעה שחקני מלאה על ג'קסון/ מכות עד לטבעת על ת'ומאס ושום שריקות לעומת שיפור קל בצד השני שנישאר אוטומטית לעבירה. ושלא נדבר על זה פלאסה עומד בתוך המגרש וכלום, או כיף בין השופט לפלאסה, שזה לדעתי הרגע בו היה צריך לעצור את המשחק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט