אירועי דיומא – 21.02.2018

 

 

כדורגל / שגיא נאור

21:45 שחטאר דונייצק – רומא (ספורט +5). האוקראינים הצליחו להעפיל מבית לא קל על חשבון נאפולי אחרי שניצחו אותה במחזור הראשון והנאפוליטנים ניסו לתפוס אותם לאורך כל שלב הבתים אך ללא הועיל. במחזור האחרון הקבוצה מדונייצק היתה צריכה ניצחון כדי להבטיח העפלה ועשתה זאת בסטייל כשהנחילה למנצ'סטר סיטי את הפסדה הראשון העונה. הבעיה שלהם היא קבועה – מגיעים לשלבי הנוק אאוט לא בכושר בגלל פגרת החורף הארוכה. רומא עושה עונה סבירה מבחינתה, היא לא נאבקת על אליפות אבל זה רק בגלל שנאפולי ויובנטוס כמעט ולא מאבדות נקודות ובכל עונה אחרת רומא יכולה היתה להתחרות איתם על הסקודטו. היא מדורגת במקום השלישי והמטרה שלה היא להעפיל שוב לליגת האלופות אבל רק 2 נקודות מפרידות בינה ובין אינטר במקום החמישי. בשלב הבתים רומא הוגרלה לבית קשה עם אתלטיקו מדריד וצ'לסי ורוב הערכות המוקדמות דיברו על כך שהקבוצות מלונדון ומדריד יהיו אלו שיעפילו לשמינית הגמר. במאבק המשולש הזה כל קבוצה ניצחה משחק אחד, הפסידה אחד וסיימה שניים בתיקו אבל אתלטיקו פישלה פעמיים מול קרבאח ומצאה את עצמה בחוץ כשהרומאים תופסים את המקום הראשון בגלל מאזן עדיף מול הקבוצה של קונטה. בעיניי המאבק פתוח לגמרי, האלופה האוקראינית קבוצה מצוינת ותנסה להגיע לבירת איטליה עם מקדמה רצינית ואני חושב שעל אף שמגיעה במצב לא אופטימלי היא תצליח לגבור על הרומאים ולהעפיל לרבע הגמר.

21:45 סביליה – מנצ'סטר יונייטד (ספורט 5). הקבוצה מחבל אנדלוסיה פתחה את העונה בצורה מצוינת, עשתה שלב בתים טוב והצליחה להעפיל לשלב הבא מבית שכלל את ליברפול, ספרטק מוסקבה ומאריבור. המשחק הכי זכור היה הקאמבק המדהים מול ליברפול מפיגור 0-3 ל-3-3 כשהסיפור הגדול מאחורי הקלעים היה המאמן בריסו, שסיפר לשחקניו במהלך ההפסקה שהוא חולה במחלת הסרטן. אולם, הסיפור הרומנטי הזה לא נמשך הרבה זמן, הקבוצה איבדה גובה בצמרת הלה ליגה ובחמישה משחקים הצליחה להשיג נקודה אחת בלבד במהלכם היא חוטפת 2 חמישיות מול ריאל מדריד ובטיס. בריסו הלך הביתה ווינ'צנזו מונטלה, אחרי שנכשל במילאן, הגיע במטרה להרים את העסק מחדש. בחודש האחרון המצב קצת השתפר עם 3 נצחונות ב-5 משחקים אבל היא רחוקה 6 נקודות ומשחק עודף מריאל במקום הרביעי. בעונה שעברה היא נכשלה מול קבוצה אנגלית בשלב הזה – לסטר – למרות שהיתה עדיפה בשני המשחקים. היום היא מגיעה כאנדרדוג מובהק אבל אולי המסורת הנפלאה שלה בשנים האחרונות במסגרות האירופאיות יתנו לה השראה. השדים האדומים צריכים לשים את כל יהבם על ליגת האלופות כדי להפוך את העונה הזו להצלחה יחסית. האליפות כבר מזמן עשתה את דרכה לצד התכול של העיר ואמנם ליונייטד מחכה מאבק עיקש מול יריבותיה לצמרת על 3 המקומות הנוספים לליגת האלופות בעונה הבאה אבל זה  לא יכול להיחשב הישג מבחינתה. גם לא זכייה בגביע, בו העפילה לרבע הגמר. רק חצי גמר ומעלה יכול להחזיר את ההרגשה שהמועדון הענק הזה חוזר לקדמת הבמה. היא תפסה את אחת היריבות הכי נוחות בהגרלה אחרי שזכתה לבית מוקדם קל באופן יחסי עם בנפיקה, צסק"א ובאזל אבל גם בו לא הרשימה במיוחד, למרות שסיימה ראשונה. לוקאקו, פוגבה, מרסיאל ואלכסיס סאנצ'ס הגיעו בסכומים אדירים (סאנצ'ס זה בעיקר המשכורת המטורפת) ועם תקציב רכש שכזה מוריניו לא יכול לא לספק קבלות. היכולת לא מרשימה אבל בשלב הנוקאאוט צריך לעשות את העבודה גם בלי להרשים וליונייטד יש את הכוכבים שיכולים לזרוח במעמדים האלה. בתום שישה משחקים מתוך שמונת רבעי הגמר לא קיבלנו אף הפתעה והשדים האדומים לא רוצים להיות הראשונים שמופתעים. הם ינסו לחזור עם תוצאה טובה מהרמון סאנצ'ס פיחואן לקראת הגומלין בעוד שלושה שבועות בתאטרון החלומות.

טניס / מתן גילור

ריו דה ז'נרו (500) – שמינית גמר

היום יתקיימו 4 מתוך 8 משחקי שמינית הגמר.

שידורים בספורט 5 לייב החל משעה 00:00.

21:30 אלברט ראמוס וינולאס(4)-ניקולס ג'רי.

21:30 פדריקו דלבוניס-דיאגו שוורצמן(6).

00:00 מארין צ'יליץ'(1)-גאל מונפיס.

אחריו גסטאו אליאס-פאבלו קוואבס(7).

 

מארסיי (250) – סיבוב ראשון ושמינית גמר

היום יסתיים הסיבוב הראשון עם 3 המשחקים האחרונים.

13:00 מישה זוורב-בלאז קאביצ'יץ'.

אחריו ג'ילס מולר(6)-סרגיי סטקובסקי.

אחריו ניקולס מאהו-סטפאנוס ציציפאס.

בנוסף, יתקיימו 3 המשחקים הראשונים בשלב שמינית הגמר.

16:00 תומאס פביאנו-דמיר דז'ומור(7).

20:00 פייר הוג' הרברט-לוקאס פויי(3).

אחריו רוברטו באוטיסטה אגוט(5)-ג'וליאן בנטו.

 

דלריי ביץ' (250) – שמינית גמר

היום יתקיימו 4 מתוך 8 משחקי שמינית הגמר.

19:00 יבגניב דונסקוי-דונלד יאנג.

19:30 פיטר גוזוקזיק-ג'ון איזנר(6).

21:30 סטיב ג'ונסון-מילוש ראוניץ'(9).

01:00 ג'יק סוק(1)-ריילי אופלקה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של אבו דאבי – קטע 1

העונה המזרח תיכונית מגיעה לסוג של שיא עם הטור של אבו דאבי. הטור, הנכנס לשנתו הרביעית, הוא טור בן חמישה ימים, המציע לרוכבים השונים מגוון של סוגי קטעים. שלושת הראשונים מיועדים למאיצים, הרביעי הוא קטע נג"ש, והאחרון מסתיים בטיפוס (אם כי לא גבוה כמו זה של ההר הירוק בעומאן). נבחרת הרוכבים שהגיעה לטור לא תבייש אף גראנד טור, עם כמה מהם הפותחים את העונה במירוץ. מבין אלו אפשר למנות את טום דומולאן, פאביו ארו, ראפאל מייקה, אילנור זכארין וז'וליאן אלאפיליפ. הראשון הוא סוג של פייבוריט לזכות במירוץ עם תוואי הנראה די תפור עליו. עוד נראה כאן בין מועמדי ה-GC את אלחנדרו ואלוורדה, מיגל אנחל לופז, דומניקו פוצוביבו, סיימון ייטס ופייר רולאן. נבחרת מרשימה לכל הדיעות. בין המאיצים שיתחרו על שלושת הקטעים הראשונים נראה את זוכה טור דובאי, את אליה ויוויאני, מרסל קיטל, אנדריי גרייפל, מארק קבנדיש, קיילב יואן ואלכסנדר קריסטוף. מרשים לא פחות.

קטע 1 הוא כאמור קטע מיאוץ, בן 190 ק"מ ושטוח לחלוטין. פרטים על שידורים (אם יהיו) בהמשך.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר הגראנד פרי העולמי – סיבוב ראשון ושני

אתמול הסיבוב הראשון הביא לנו כמה משחקים צמודים ומותחים, כמו זה שבו ניצח סייאו גואודונג את מארק אלן על פריים מכריע, או שבין אלי קרטר לג'ון היגינס, בו ניצח האחרון על חוט השערה. פחות צמודים היו הנצחונות של מייקל ווייט על ג'אד טראמפ, של אנתוני מקגיל על קאו יופנג ושל שון מרפי על ריקי וולדן.

היום יינעל הסיבוב הראשון עם כמה משחקים מעניינים בסשן הצהריים. אלו יפגישו את מארק וויליאמס עם סטיוארט בינגהאם ואת דינג ז'ונווי מול מארק קינג. אלוף העולם, מארק סלבי, לא אמור להתקשות מול ג'ימי רוברטסון (אם כי בעונה זו שלו, אי אפשר לדעת). סשן הערב יביא לנו את פתיחת הסיבוב השני (שמינית הגמר), עם כמה מפגשים לוהטים כמו זה שבין רוני אוסליבן ליאן בינגטאו הצעיר, של סייאו גואודונג מול ג'ון היגינס ושל ג'ק ליסובסקי מול שון מרפי. שידור ביורוספורט 2 של סשן הערב החל מ-21:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה רבה.
    יש גם משחק השלמה בספרד בין לגאנס לריאל מדריד בשעה 19.45 (וואן ) כאשר אם ריאל תנצח היא תחלוף על פני ולנסיה בדרכה למקום השלישי .
    גם משחק הגומלין בליגה האירופאית בין צסקא לכוכב האדום ישוחק (19.00 ) לאחר 0-0 בבלגרד.
    במפגש בין אלופת אירופה 93 למחזיקת גביע אופ"א 2005.

    כמה משפטים שלי על מפגשי האלופות .

    שחטאר -רומא
    המנצחת תהיה הקבוצה אותה כולם ירצו בשלב הבא …לא שהם כאלו גרועות אך כשהאלטרנטיבות הם סיטי, ליברפול ,יונייטד ,מינכן
    חובה (או טוטנהאם ) ,ריאל (פריז ) ,ברצלונה (צ'לסי ) אז בוודאי תעדיף את רומא /שחטאר.
    בכל אופן זהו מאבק צמוד מאד ואכן אלמלא הפגרה הייתי הולך על שחטאר ש הדיחה כבר את נאפולי מוליכת הליגה האיטלקית.
    המנצחת תשווה את הישג השיא שלה בליגת האלופות רבע הגמר …אם כי בגביע אירופה לאלופות הגיעה רומא עד לגמר בשנת 84 גמר שנערך בביתה באולימפיקו בו נוצחה מהנקודה הלבנה על ידי ליברפול במה שהיה גמר גביע אירופה הראשון שראיתי .

    סביליה – יונייטד .
    מאבק בין 4 הזוכות האחרונות בליגה האירופאית .
    סביליה למרות הצלחתה בליגה האירופאית לא מצליחה לעבור את מחסום שמינית הגמר (0/3 כולל הפסדים לקבוצות קטנות יחסית כמו פנרבחצה או לסטר ).
    יונייטד רוצה גמר ראשון מאז 2011 באלופות ותואר ראשון מזה עשור מאז 2008 .
    נדמה לי שחואן מאטה מהיונייטד שיחק בעברו בסביליה
    האחוזים 80-20 ליונייטד .
    אבל היום הכל פתוח .

    1. נראה לי שאתה מעריך את יונייטד יתר על המידה. אין ספק שהם פייבוריטיים אבל 80/20 זה אם סיטי היתה משחקת. יונייטד בינונית להחריד.

      1. האמת שאין לי הערכה מיוחדת ליונייטד .
        הם רחוקים בהרבה לטעמי מברצלונה ,ריאל ,סיטי ומינכן .
        (לדעתי גם פ.ס.ז ויובה עדיפות ).
        אלא שחוסר הערכה שלי לסיבליה (למרות שהעפילה לגמר הספרדי ) הוא המכריע בו .
        חוסר הערכה הוא גם בגלל מצבה הנוכחי בליגה וגם עקב כישלונותיה המתמשכים לעבור שלב זה.
        אבל כפי שכתבתי היום יהיה צמוד תחושת בטן אומרת 1-1.
        נמתין בנחת .

  2. עוד אירוע שיכול להיות שיש לו כמה מתעניינים/מתעניינות: המשחק השני על תואר אלוף האלופים של דרום אמריקה בין גרמיו לאינדפנדיינטה. המשחק הראשון שהתקיים בארגנטינה הסתיים בתיקו 1:1.
    שידור ישיר בערוץ ספורט 1 בשעה 2:40 (ניתן להקליט, כמובן).
    השנה היו שני גמרים (קופה סוד אמריקנה וקופה ליברטדורס) בין שתי קבוצות מברזיל וארגנטינה והמשחקים היו טובים ומעניינים.

    נ.ב
    עכשיו מתקיימים משחקי המוקדמות לטורניר הקופה ליברטדורס של 2018. משחקים כמו בכדורגל של פעם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט