אירועי דיומא – 17.02.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 23 / מתן גילור

16:00 מכבי תל אביב-הפועל רעננה (ספורט 4). מוליכת הטבלה לא צפויה להתקשות מול קבוצת התחתית. ת"א מגיעה בכושר טוב. במחזור הקודם ניצחה בעכו 2:0 ועם 48 נקודות שמרה עם פער של נקודה מהמקום השני ושתיים מהמקום השלישי. רעננה מגיעה אחרי תיקו עם הפועל, מה שאפשר לה להתרחק 2 נקודות מהקו האדום וכעת יש לה 18. בסיבוב הקודם ניצחה ת"א 1:0.

18:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-הפועל עכו (ספורט 5 לייב). משחק רותח בין אשדוד במקום ה-12 עם 17 נקודות לעכו במקום ה-14 עם 12 נקודות. שתיהן הפסידו במחזור הקודם לשתי הראשונות, ב"ש ות"א בהתאמה. בסיבוב הקודם ניצחה עכו 0:1.

18:15 איחוד בני סכנין-מכבי חיפה (ספורט 4). משחק בין שתי קבוצות עם מרווח ביטחון מהתחתית לא להיות לחוצות מדי, אבל שעדיין לא יכולות לנוח על זרי העונה הבאה. סכנין מגיעה אחרי תיקו 1:1 עם נתניה והיא במקום ה-10 עם 23 נקודות. מכבי מגיעה אחרי ניצחון על ק"ש 4:0 והיא במקום ה9 עם 24 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה מכבי 0:2. המשחק לכאורה ביתי של סכנין, אך הואיל ומדובר על עכו, ספק אם הקבוצה הביתית תביא קהל רב יותר.

20:30 הפועל באר שבע-מכבי פתח תקוה (ספורט 4). ב"ש, כאמור, מגיעה מהמקום השני מרחק נקודה בודדת ממכבי ת"א, אחרי ניצחון על אשדוד 0:2. פ"ת איבדה הובלה והפסידה לבני יהודה ודי איבדה את היסכוי לפלייאוף עליון, כשכעת היא עם 27 נקודות במקום השביעי, מרחק 9 מאותה בני יהודה. בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 2:0.

הגביע האנגלי – שלב שמינית הגמר / שגיא נאור

19:30 האדרספילד – מנצ'סטר יונייטד (ספורט1). אתמול צ'לסי עשתה את העבודה עם ניצחון קל לפני המפגש עם ברצלונה בליגת האלופות והיום הקבוצה של מוריניו תנסה ללכת בעקבותיה לפני המפגש ביום רביעי עם סביליה. במשחק האחרון השדים האדומים נחלו עוד אכזבה עם הפסד לניוקאסל מהתחתית ואחרי שהחזיקו כל העונה במקום השני, באולד טראפורד מאוד לא רוצים להיכנס למאבק על מקום בצ'מפיונס בעונה הבאה. לפני אותו הפסד, שתי הקבוצות נפגשו וזה נגמר ב-2-0 ליונייטד משערים של לוקאקו ואלכסיס סאנצ'ס. האדרספילד ניצחה לפני שבוע את בורנמות' עם 4-1 גדול וקטעה רצף של ארבע הפסדים שדרדרו אותה אל מתחת לקו האדום. הניצחון הזה נתן לה קצת חמצן וכרגע היא נקודה מעל המקום המוביל לליגת המשנה. לא בטוח שהגביע נמצא בראש מעייניה אבל היא הולכת לתת פייט רציני ואני לא אופתע אם מוריניו יישאר אחרי מחר ללא אף תואר (אולי ליגת האלופות?!).

לה ליגה – מחזור 24 / שגיא נאור

17:15: אייבר – ברצלונה (ערוץ one). הפתעת העונה פוגשת את המוליכה שמגיעה לפני המפגש  מול צ'לסי אבל לא יכולה להוריד את הרגל מהגז בליגה אחרי שאתלטיקו צימקה את הפער ממנה ל-7 נקודות. למרות מאזן שערים שלילי, הקבוצה הביתית ממוקמת במקום השביעי ויכולה לחלום אפילו על מקום באירופה בעונה הבאה. מלך השערים שלה הוא צ'ארלס עם שישה כיבושים, ממולו מגיע לאו מסי שכבש 20 והוסיף 10 בישולים (מוביל את הליגה בשתי הקטגוריות). הוא אחראי לחצי משערי הקבוצה, טוב יותר מ-10 קבוצות ליגה. מעניין לראות איך ואלוורדה יחלק את הדקות ואת הרוטציה כשברור שמול צ'לסי הוא חייב את כולם כשירים ורעננים.  

21:45 מלאגה – ולנסיה (ערוץ one). משחק קצוות בין האחרונה בטבלה שכבשה עד היום רק 14 שערי ליגה ב-23 מחזורים ובין העטלפים , שהתחילו את העונה כל כך טוב אבל חווים ירידה רצינית בחודש האחרון. הניצחון בשבוע שעבר על לבאנטה בדרבי הגיע אחרי 3 הפסדים רצופים, כשבטווח הגיע הפסד כפול לברצלונה בגביע. איבוד נקודות מול נועלת הטבלה וגם המקום בין 4 הראשונות בדרך לליגת האלופות כבר לא יהיה מובן מאליו.

סרייה A – מחזור 23 / דוד "פאקו" סעדה

16:00: אודינזה-רומא (ספורט 5 לייב). רומא יצאה מהתקופה הרעה עם שני נצחונות רצופים, דבר שכבר מזמן לא זוכרים בבירה האיטלקית. היום היא צפוייה לפגוש יריבה ממרכז הטבלה הנמצאת בתקופת דשדוש. הרומאים יקבלו בחזרה מספר שחקנים החוזרים מהשעיות, מה שיסייע להם מול היריבה, כחלק מהמאבק הקשה על המקום השלישי.

21:45: גנואה-אינטר (ספורט 1). מזל טוב לאינטר. הגיע הזמן שהקבוצה תנצח. לאחר שמונה משחקים ללא ניצחון, הכחולים שחורים הצליחו להשיג ניצחון על בולוניה, ניצחון שהצליח להשאירם במקום השלישי. היום היא תנסה לחבר עוד ניצחון מול היריבה, אחת שהייתה עמוק בתחתית, אך הצליחה להיחלץ משם עם שלושה נצחונות רצופים. הסקורר של אינטר, מאורו איקארדי, בספק למשחק בגלל פציעה.

בונדסליגה – מחזור 23 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: וולפסבורג-באיירן מינכן (ספורט 3). קל, קל מדי לבאיירן בעונה זו. לא די שהקבוצה לא מפסיקה לנצח, יריבותיה בליגה לא מפסיקות להפסיד, מה שמביא את הפער הנוכחי שלה מהמקום השני ל-18 נקודות. הפער ודאי לא יקטן היום לאחר המפגש עם היריבה החלשה, שהפסידה במחזור האחרון לורדר ברמן, שכנתה לתחתית. חימום קנה טוב לבאיירן לפני המפגש באלופות מול בשיקטאש.

ליגה צרפתית – מחזור 26 / דוד "פאקו" סעדה

18:00: פ.ס.ז'-שטרסבורג (ספורט 5). העונה המושלמת של פ.ס.ז' נמצאת בסכנה ממשית לאחר ההפסד 3:1 במדריד באמצע השבוע מול ריאל. זה היה משחק נדיר למדי בו הפריסאים לא נראו בשליטה מוחלטת מול היריבה, ונראה אם יצליחו להתאושש מהמכה שחטפו. בליגה הסכנה לתוצאה דומה היא אפסית, ודאי מול היריבה מהתחתית, ופ.ס.ז' צפוייה לשמור על הפרש 12 הנקודות מהמקום השני גם לאחר המשחק של היום.

 

טניס / מתן גילור

טורניר רוטרדם (500) – חצי גמר

16:00 דויד גופן(4)-גריגור דימיטרוב(2) (ספורט 5+). שחזור גמר טורניר המאסטרס 2017. גופן נהנה מפרישה של ברדיך. דימיטרוב ניצח את רובלב בשתי מערכות לא קשות מדי ולא קלות מדי. המאזן ביניהם עומד על 5:1 לטובת הבולגרי. 8:1 אם כוללים גם טורנירים קטנים. המאצ'-אפ

20:30 רוג'ר פדרר(1)-אנדראס ספי (ספורט 5+). קבלו את המדורג מספר 1 בעולם, רוג'ר פדרר. המבוגר ביותר שאחז במקום הראשון בעידן הפתוח. כמובן שפדרר יאריך עכשיו את שיאו שעומד על 302 שבועות בראש הדירוג. סביר להניח שלפדרר צפויה סוג של נפילת מתח, אבל לשמחתו הוא משחק נגד ספי שאפילו לא העפיל הממוקדמות (LL), ולכן בכל זאת צפוי להעפיל לגמר. המאזן בין השניים עומד על 1:13 לטובת השוויצרי.

 

טורניר ניו יורק (250) – חצי גמר

20:00 אדריאן מאנארינו(4)-סאם קווארי(2).

02:30 קאי נישיקורי(5)-קווין אנדרסון(1).

 

טורניר באנוס איירס (250) – חצי גמר

19:00 פדריקו דלבוניס-אלז' בנדה.

20:30 גאל מונפיס-דומיניק ט'יים(1).

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה של אנדלוסיה (רוטה דל סול) – קטע 4

קטע 3 היה קטע שטוח שהסתיים כצפוי במיאוץ המוני. גם כצפוי, האיטלקי סאשה מודולו, השם הגדול מבין המאיצים במירוץ זה, חגג בסיום את הניצחון, לאחר שהחמיץ אותו בקטע הראשון. כמו בקטעים רבים מהסוג הנ"ל, הוא היה מלווה בהתרסקות קרוב לקו הסיום. מוביל המירוץ, וואוט פולס, הצליח לחצות את הקו בשלום, וכך גם שאר מתחריו. תמונת ההובלה במירוץ נותרה ללא שינוי, עם פולס בראש, כשאחריו סאנצ'ז (2+), וולנס (2+), לאנדה (4+), פוגלסאנג (4+), סולר (17+) ופרום (27+).

קטע 4 יחזיר אותנו לתחרות בין המטפסים. הוא כולל טיפוס קשה מאד באמצעו, אך ממשיך בתוואי גבעי עד הסיום. יהיה מעניין לראות את ההתנהלות של קבוצת סקיי, ובעיקר של וואוט פולס המוביל, אם נמשיך לראות התקשות של פרום בטיפוס, כפי שראינו לפני יומיים. די בטוח שמתחרים כלאנדה, סאנצ'ז ופוגלסאנג ינסו להיכנס בתפר בין השניים. יהיה מעניין. שידור ביורוספורט 2 החל מ-16:30.

הטור של עומאן – קטע 5

קטע 4 של אתמול היה קטע גבעי שהסתיים במיאוץ המוני. המאיץ הדני של קבוצת אסטנה, מגנוס קורט נילסן, היה הראשון לעבור את הקו לפני ג'ובאני ויסקונטי ואלברטו בטיול האיטלקים. מוביל המירוץ, גרג ואן אוורמארט, הגיע עם קבוצת המובילים, והצליח לשמר את הובלתו במירוץ עוד יום נוסף לפני לוטסנקו (11+), נתן האס (13+) וגורקה איזאגיר (16+).

קטע 5 צפוי להיות קטע המפתח לזכייה במירוץ. הקטע מסתיים בהר הירוק, והוא היחיד הכולל טיפוס קשה המתאים למטפסים הכבדים יותר. וינצ'נזו ניבאלי ינסה לשחזר את זכייתו מלפני שנתיים במירוץ על אותו הקטע, אך יהיה לו קשה עם המטפסים האחרים המצויים לפניו בדירוג הכללי, כגורקה איזאגיר ומיגל אנחל לופז.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט