לא רק בפוטבול הולך להם – השבוע החלומי של פילדלפיה נמשך עם ניצחון 100-82 על ניו-אורלינס / עידן עופר

 

זה היה אמור להיות אחד המשחקים עם המאצ' אפים המעניינים בליגה, קאזינס ודיוויס בצד אחד נגד אמביד וסימונס בצד השני, קנטקי נגד קנזס ולואיזיאנה סטייט, ביג מנים עם סייז של פעם שמשלבים משחק אולד סקול עם הגב וקליעה מבחוץ. המאצ' אפ הזה כמובן לא יתקיים בעקבות הפציעה של קאזינס אבל נקווה שמירוטיץ' יהווה תחליף ראוי.

למרות הטרייד שהביא לקבוצה את הפורוורד הספרדי\מונטנגרי, הפליקנס לא נמצאים בשיאם, וזה בלשון המעטה. המדורגת שמינית במערב עם מאזן של 28-25 הינה אחת מקבוצות ההגנה הגרועות בליגה השנה עם ממוצע ספיגה של 111.1 נק' למשחק (29 בליגה) ורייטינג הגנתי (כמות נקודות למאה פוזשנים) של 110 נק' למשחק, לא משהו שאפשר להתגאות בו. דווקא בצד השני של המגרש הפליקנס מצטיינים עם 110.7 נק' למשחק אבל איך הפתגם הידוע אומר – "כדורסל מנצחים דרך ההגנה".

דיוויס. הרבה על הכתפיים שלו עכשיו שקאזינס בחוץ.

אמקה אוקאפור, זוכרים אותו ? 

זה בסדר אם לא, אתם לא היחידים. אחד מהסיפורים המעניינים והלא מוכרים של העונה הוא הבחירה השנייה בדראפט 2004 שלא ראה פרקט (במשחק רשמי) של קבוצת אן בי איי מאז עונת 2012-2013. הסנטר מאוניברסיטת קונטיקט התחיל את העונה עם פילדלפיה ואז עבר לקבוצת הג'י ליג שלהם, עד שב-3 בפברואר קיבל את שיחת הטלפון המיוחלת מהפליקנס  שמצאו את עצמם דלילים ביותר בעמדה מס' 5 אחרי הפציעה של קאזינס וחוסר היכולת של שחקני הספסל למלא את החלל שנוצר, אפילו במעט. 

לפני המשחק פגשתי את אמקה בחדר ההלבשה לשיחה ארוכה על התהליך שעבר – "עברתי שיקום מהפציעות שלי, זה לקח ארבע שנים ורציתי לחזור אז מצאתי את עצמי בג'י ליג והנה אני כאן", על מה מנע ממנו לפרוש ועוד לא מעט דברים בריאיון מעניין במיוחד עם בנאדם מרתק. 

דבר המאמן

אחד הדברים שאני הכי אוהב (בלא מעט פעמים גם לא) בלפגוש את השחקנים והמאמנים זה להבין מי הבנאדם שעומד מאחורי אותה אישיות. בעזרת סיטואציה מוזרה במסיבת העיתונאים שלפני המשחק הגעתי למצב שאני מנהל שיחה מרתקת עם מאמן הפליקנס, אלווין ג'נטרי. המאמן המנוסה ההמשיך מאיפה שהפסיק לדבר עם שאר המדיה ודיבר איתי על בן סימונס ומה שהוא יכול להיות (וגם יהיה אם אתם שואלים את ג'נטרי) כשיפתח את הקליעה שלו. הנושא הזה הוביל לשיחה על הצורה שבה המשחק משוחק כיום בליגה ואיך, בלי ששמנו לב, רוב הסנטרים יודעים לשמור מס' רב של עמדות ולקלוע מבחוץ. ג'נטרי אף נתן כדוגמא את בוגי קאזינס שלא ניחן בקליעה טובה מחוץ לקשת כשהגיע לליגה אבל הצליח להפוך את עצמו לשחקן שקולע 2.2 שלשות במשחק.

מחצית ראשונה

אמביד עם חמש נקודות ראשונות מרים את הקהל ומרמז לנו איך הרבע והמשחק כולו הולך להיראות.  אמבידממשיך בשלו לוקח את מירוטיץ' ודיוויס לטיול וזה 14-2, פחות מארבע דקות מהפתיחה. הפתיחה המחשמלת של הסיקסרס ממשיכה עם האלי הופ של אמביד ושלשה של סאריץ' שמרימה כל אוהד באולם על הרגליים, 23-4 אחרי 6 דקות במשחק, וואו.

אחרי משחק בכורה נהדר ומשחק שני פושר למדי, ניקולה מירוטיץ' מראה הערב שה-16.4 נק' למשחק שהוא קולע העונה הם לא בטעות ועם 8 נק' במשחק מצליח להוריד את הפער ל-12 בתחילת הרבע השני. האוהדים באולם שמחים מהרגיל. עונת הפוטבול נגמרה באליפות, כל העיר מלאה בדגלים, חולצות וכובעים של האיגלס, כל מה שנותר עכשיו הוא להנות מ"התהליך" של העיר, בתקווה שהוא יגיע לפלייאוף. 

מירוטיץ'. סוף סוף העונת שיא שלו באה לידי ביטוי במקום תחרותי.

הפליקנס עדיין בפיגור אבל מאז שרונדו נכנס הם בפלוס 7, הרבה בגלל התשעה אסיסטים שהוא מסר ב-14 דקות בלבד. אולי ג'נטרי צריך לחשוב על להחזיר אותו לחמישייה? נקודה למחשבה.  למרות שהיתרון ירד, פילי בשיאה עם הגנה נהדרת שמגבילה מאוד את הנעת הכדור של היריבה והתקפה יעילה ביותר שמייצרת מצבים נוחים לכוכבים שלה.

רונדו. את המשחק ד"א הוא סיים עם 10 אסיסטים.

אם לא מספיק הטירוף שאמביד וחבריו מכניסים באוהדים אז באחד מפסקי הזמן מופיעים שניים משחקני האיגלס והקהל פה יוצא מכלל שליטה, כמה גאווה יש להם בקבוצות הספורט שלהם. 

הסטטוס קוו נמשך עד סוף המחצית שנגמרת בצורה הזו :

מחצית שנייה

אם למישהו לא היה ברור עד עכשיו, אמביד מנצח בדו קרב עם אנטוני דיוויס. בנוק אאוט. "התהליך" עושה ככל העולה על רוחו היום ובתחילת הרבע השלישי כבר מעמיד דאבל דאבל של 22 נק' ו-12 ריבאונדים כשמנגד דיוויס עומד על 12 נק' ו-4 ריבאונדים בלבד.

התהליך היה היום במיטבו נגד "הגבה".

איזה כיף לראות את טי ג'יי מקונול. "You Go Hard, T.J" האוהדת שמאחוריי צועקת לו, כמה שהיא צודקת. הרכז מאוניברסיטת אריזונה שלא נבחר בדראפט מראה כל פעם מחדש איזו אינטליגנצית משחק אדירה יש לו ושמספרים זה לא הכל, גם במציאות של היום. "אייברסון הלבן" כמו שקורה לו רון טחן, מוביל את הסיקסרס לעוד רבע גדול עם מלחמה ענקית ואסיסטים גדולים שבעצם גומרים את המשחק בהתחשב בעובדה שהרבע נגמר בהפרש של 32 נקודות.

בסיום: 100-82. 

קצת מספרים על שתי הקבוצות

  • סאריץ' ואמביד קלעו כל אחד 24 נק', אמביד הוסיף אליהן גם 16 ריבאונדים בעוד משחק מפלצתי..
  • סימונס היה קרוב לעוד טריפל דאבל עם 10 נק', 8 אס' ותשעה ריבאונדים. לפני המשחק דרך אגב הוא אמר ש"הוא כבר לא יודע מה זה אולסטאר" ושהוא יודע מה המספרים שלו" אחרי שלא נבחר להחליף שחקן פצוע בפעם השלישית.
  • אמקה אוקאפור סיים עם 8 ריבאונדים וארבע חסימות בעשרים דקות בלבד. אז מה אם זה היה בגארבג' טיים.
  • אנטוני דיוויס היה בעל המדד פלוס מינוס הגרוע בקבוצה שלו עם 29-.
  • ג'רו הולידיי שפתח היום בעמדת הרכז סיים עם 0 ! אסיסטים.
  • אחרי שניצחו ארבעה משחקים ברציפות, הפליקנס הפסידו חמש מתוך ששת המשחקים האחרונים שלהם.
  • הפעם האחרונה שניו אורלינס ספגו פחות ממאה נקודות הייתה ב-24 לינואר.
  • אחרי שהפסידו 3 משחקים ברציפות, פילי כבר עם ניצחון 2 ברציפות ושלישי בארבעה משחקים האחרונים.
  • בארבעה משחקים בחודש פברואר הסיקסרס עומדים על ממוצע ספיגה של 95.25 נק' (ממוצע עונתי עומד על 106.5, מקום 19 בליגה), הכי טוב שלהם העונה.
  • בחודש הנוכחי סאריץ' קולע בממוצע 19.25 נק' בממוצע, הכי גבוה שלו העונה.
סימונס. מי חושב שהוא היה צריך להיבחר כמחליף לאולסטאר?

ד"ש לבולס

בסיום המשחק פגשתי שניים מהשחקנים המרכזיים בקבוצה המאכזבת של הבולס בעונה שעברה, ראג'ון רונדו וניקולה מירוטיץ'. תחילה שוחחתי עם מירוטיץ' על הקבוצה החדשה שלו (לא נראה כאילו הוא מתגעגע לבובי פורטיס), מה שונה בעונה הזו לעומת הקודמות (קולע שיא קריירה של 16.4 נקודות) וכמובן מה דעתו על לוקה דונצ'יץ'.

כמה דקות לאחר מכן שוחחתי עם אחד השחקנים היותר מסקרנים בליגה בעיניי על הדרך שבה הוא מביא לידי ביטוי את הניסיון שלו בקבוצה שצמאה לכך, על הדמיון בין אנטוני דיוויס לקווין גארנט ששיחק איתו בבוסטון ועל פול פירס שיזכה ביום ראשון הקרוב לראות את מס' 34 שלו עולה לתקרת האולם.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה רבה עידן
    הראיון עם רונדו מעניין ,פירס שחקן קלפים טוב לא מפתיע עם כישוריי הבלופים שלו ( ההצגה שלו על כסא גלגלים היא הגדולה בתולדות המשחק )
    פילדלפיה עיר ספורט נהדרת הקומפלקס של האיצטדונים נהדר
    ממליץ לשלב באפריל משחק של הפיליס בביסבול

  2. תודה רבה עידן.
    מירוטיץ' שחקן לא רע, ניו אורלינס הרוויחה שחקן נהדר ולא וויתרה על יותר מדיי בשבילו. אמביד נראה מפחיד, לא מבין איך סימונס לא נבחר למחליף ע"ח קמבה ווקר.

      1. כן ,סיאטל אחלה עיר , עיר של ספורט , התמיכה של הקבל בניו אורלנס ממש מאכזבת מאז ומתמיד ,אפילו מייק ג'ימס ביקש להשתחרר כדי לחתום בפנאתניקוס

  3. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    פילדלפיה קבוצה מעניינת שיכולה להגיע רחוק העונה, אפילו לפיילאוף, הכל תלוי עוד כמה משחקים ישחק אמביד. סימנס צריך קיץ עם מאמן קליעה כדי לשפר את התנועה ולצבור ביטחון, ביחד עם סאריץ' העתיד נראה טוב בפילי.

    תודה עידן

    1. טוב אני הצטרפתי למחנה מקונל אבל לגבי סימונס הוא צודק. אין סיבה שלא יהיה באולסטאר וקמבה יהיה לפניו. בשום מצב ושום הגיון.

          1. אני חושב שלא רצו לתת לפילי 2 אולסטארים כשהם ממוקמים במקום השמיני במזרח. קשה להשוות בינו לבין יאניס..הוא קולע הרבה פחות, גם בריבאונדים הוא לא קרוב ובטח לא בהגנה.

          2. ליוסטון יש אולסטאר אחד כשהם שווים למאזן הכי טוב בליגה. לא נראה לי שסופרים אולסטארים לפי קבוצות (אלא אם זה גולדן סטייט שחייבים לקבל 4 אוטומטית).

          3. עידן, זו בדיוק הסיבה שיאניס נכנס בבחירות עצמן וסימונס לא. יש למישהו (פרט לאשך) ספק שסימונס עדיף על קמבה העונה?

    2. צרמה לי מאוד התגובה של סימונס. אני כן מחזיק ממנו כשחקן אבל רבאק, תשתוק יא פספוס קטן. רק אתמול הגעת לליגה וכבר אתה חושב שמגיע לך יותר מלאחרים?

  4. נהדר עידן.
    נגעת בטרייד דד ליין בשיחה עם אוקאפור. ממש מעניין אם תוכל לשאול את אחד מהשחקנים מה הם מרגישים לגבי היום הזה. איך הם מתכוננים אליו נפשית, אם בכלל. מה הם חושבים על הקטע הזה שמעבירים את החיים שלהם מהיום למחר ואם הם חושבים שno trade claus כמו שהיה בתחילת הnba לכל שחקן זה משהו שהיו רוצים או שזה חלק מהמקצוע והם לא מתרגשים מזה.

    1. אני מסכים שזה יום מעניין הבעיה שלרוב התשובה מאוד שבלונית- ״זה הכל ביזנס״ אז הפעם החלטתי לוותר על זה.

  5. נפלא עידן, חבל שרונדו לא פירגן איזה סיפור טוב על פירס.
    הנפילה של הפליקנס פותחת לגמרי את המאבק על הפלייאוף מול הקליפרס ויוטה ומבין השלוש השקנאים כנראה יהיו אלה שיישארו בחוץ.
    פילי זה נעלם גדול, יש ימים שהם יכולים לתת בראש לכל קבוצה בליגה וימים שהם מפסידים לנמושות. ממש סקרן לראות אותם בפוסט סיזן אם יעפילו.

  6. שמע עידן, אתה שווה זהב לאתר. אני פשוט מעריץ אותך על הנכונות לנסוע לפילדלפיה ברכבת והכל.

    הנה דבר שאני מבקש ממך לעשות: שלח לנו מאמר עם הכותרת שאני מצווה "ספור משחק בפילי, מא' ועד ת' ". תתחיל לתאר את היום בו יש משחק בפילדלפיה, מהרגע שאתה יוצא מביתך ועד שאתה חוזר הביתה. האוטובוסים (אם יש), הרכבת התחתית, הרכבת לפילי (עם כמה מילים על פן סטיישיון), הנסיעה, כיצד אתה מגיע לאולם, ואז את כל החזרה הביתה. הכל עם לוח זמנים כך שהמאמר ייראה כך:

    3:00 יוצא מהבית לכיוון…
    3:25…
    וכו'
    עד שאתה מגיע הביתה.

    ענה לי כאן אם זה נראה לך!

    (מת על הראיונות שלך!)

  7. תודה עידן על כל ההשקעה. יהיה מעניין לשמוע את כל הסיפור שמאחורי המשחק, כמו שמנחם תיאר.
    מירוטיץ׳ נשמע כמו בחור נחמד, רונדו מנוסה מדי ולא התפתה לנדב אינפורמציה.

    1. האמת ? מאוד התאכזבתי ממנו, במיוחד בצד ההגנתי . יש לילות שהזריקות לא נכנסות אבל בהגנה אמביד עשה לו בית ספר. הבעיה שאין לו ממש עם מי לשחק .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט