יאניס. אנטטוקומפו. – הגריק פריק משליט אימה בגארדן עם ניצחון 103-89 והאלי הופ מהסרטים / עידן עופר

 

דמיינו את עצמכם נכנסים לאצטדיון המפורסם בעולם, "המכה" של הכדורסל – בצד ימין שלכם החד קרן הלטבי מחמם את הידית שלו. בצד השמאלי והרחוק הגריק פריק עובד על הקליעה שלו וממשיך להדהים את הסובבים אותו עם האורך והכישרון האינסופי, גם אם זה רק בחימום. 2 מהשחקנים הטובים בעולם שעונים על ההגדרה של חד קרן ופריק (לטביאן פריק יכול לעבוד) נפגשים הערב במדיסון סקוור גארדן למה שיום אחד יכול להפוך (עם הרבה עזרה בצד של הניקס) לאחת מהיריבויות הגדולות במזרח, בעיקר בזכות 2 השחקנים הללו.

גם חד קרן אפשר לקרוא לו
לטביאן פריק

הבאקס הנהדרים מגיעים לגארדן אחרי שבילו בניו יורק מיום ראשון, אז ניצחו את הנטס, ניצחון 6 בשבעת המשחקים האחרונים. "הרבה יותר החטאות, אני לא יודע" עונה לי בחיוך אחד המצטיינים במשחק, ג'ון הנסון בהתייחסות שלו לעובדה שקבוצה שלו קלטה נגד הנטס שיא עונתי של 54 ריבאונדים כאשר 18 מהם נלקחו על ידו.

מה עם היריבה של הבאקס היום אתם שואלים ? הניקס הפסידו 6 משחקים מתוך השמונה האחרונים, טים הארדווי ג'וניור עומד על 5 מ-33 מהשדה בשלושה משחקים האחרונים וקייל אוקווין עדיין עושה שמח בבר מצוות (אמר לי לפני המשחק שאוסף הכיפות שלו כבר עומד על 2..). בקיצור, שמח בתפוח הגדול.

מחצית ראשונה

הבאקס מפתיעים את כולנו עם הודעה שהנסון פצוע ולא יישחק, מה שאומר שמייקר קופץ למים העמוקים היום. 

מייקר. קיבל את המקום בחמישייה היום.

הניקס פותחים את המשחק לא טוב עם הרבה החטאות מהעונשין (4-1 לחד קרן בתחילת המשחק) אבל מצליחים לרסן את יאניס בצד השני בזכות הגנה נהדרת של אותו פורזינגיס שגם התחיל לקלוע מבחוץ, 14-10 לניקס. הרכש הנהדר של הבאקס, אריק בלדסו, מראה כל משחק מחדש כמה טוב היה הטרייד הזה בשבילו ובשביל הקבוצה שלו ועם 10 נק' מתוך ה-19 של הקבוצה כולה, הבאקס חזרה במשחק.

כיאה לקבוצה כמו הניקס, אי אפשר בלי איזה מהלך לשאקטין א' פול.. ביזלי החביב רצה למסור לשחקן אחר אבל התבלבל עם השופט, שמצידו לא טעה והתכופף. ושלום לאוהד בר המזל שתפס את הכדור.

ישר לשאקטין א' פול

כמה דקות עברו והנה מגיע לו עוד רגע של שאקטין א' פול. סטרלינג בראון חוטף לניקס את הכדור, מתאמץ רבות להשאיר אותו במשחק ודווקא כשהצליח הוא..מחטיא את הדאנק בשלומיאליות. נתראה ביום חמישי בתכנית של TNT. 

הרבע השני ממשיך עם הניסיון של יאניס למצוא את הרשת אבל פורזינגיס מונע ממנו את זה עם חסימה גדולה שלאחריה תפר שלשה בצד השני. הניקס מרגישים שהם במומנטום והלטבי מרים את הקהל עם דאנק גדול על הראש של יאניס אחרי בק דור נהדר.

אז זהו, שלא הכל ורוד. ממש לא. האולסטאר הטרי נפצע במהלך כמו שבטח שמתם לב וזמן קצר לאחר מכן גילינו את חומרת הפציעה – הכוכב של הניקס קרע את הרצועה הצולבת בברך שמאל שלו וככל הנראה יחמיץ את השנה הקרובה, רק בריאות קריסטפס. 

הניקס ניסו וגם הצליחו להמשיך ביכולת הטובה שהראו עד כה כשהארדווי ג'וניור לוקח פיקוד עם 4 נקודות רצופות וריקוד אחד שהרים את הגארדן על הרגליים.

ג'ו פראנטי, מאמנה החדש של הבאקס שם לב שהדברים לא הולכים בכיוון שלו ומחזיר את בלדסו ומייקר למגרש והם מצידם עוזרים לחברים שלהם לצאת לריצה גדולה של 20-7, 50-46 במחצית.

מחצית שנייה

זה מטוס? זה ציפור? לא, זה יאניס אנטטוקומפו. הגריק פריק סיכם את המחצית השנייה עם מהלך אחד שיכנס לטופ 10 של העונה ואולי של העשור עם האלי הופ עצום על טים הארדווי ג'וניור האומלל. וואו.

הדאנק הזה והפציעה הכואבת של פורזינגיס הוציאה לניקס את כל הרוח מהמפרשים והבאקס שייטו לניצחון קליל, 103-89 בסיום.

המספרים שעומדים מאחורי הקבוצות

  • יאניס ובלדסו קלעו כל אחד 23 נקודות. בלדסו הוסיף 8 אסיסטים ויאניס 11 ריב', 6 אס' ו-2 חסימות.
  • מבלי שנשים לב, מידלטון מתפקד נהדר השנה כסקורר השני בקבוצה עם 20.1 נק' למשחק אליהן הוא מוסיף 5.3 ריב' ו-4.2 אס'. היום היו לו 20 נקודות ומדד פלוס מינוס של 27+, השני הכי גבוה בקבוצה.
  • 20,17,14 – זה גרף העלייה בדקות של ג'בארי פארקר מאז שחזר לשחק. ג'בארי עוד נראה חלוד בלא מעט שלבים במשחק אבל עדיין הצליח לקלוע בדאבל פיגרס בכל אחד מהמשחקים הללו.

    ג'בארי. חוזר לעצמו.
  • מבלי שנשים לב, ג'ון הנסון משחק השנה בצורה הכי יעילה בקריירה שלו. הסנטר מצפון קרולנייה (שסיפר לי ששמע לא מעט דברים טובים על ת"א מחברו הטוב, טרנס קינזי) קולע השנה 9 נק' בקצת יותר מ-25 דקות למשחק עם אחוזי יעילות הכי גבוהים בקריירה – TS%-61.
  • הבאקס עומדים על מאזן של 8-7 מאז הפיטורים של ג'ייסון קיד ומאזן כללי של 30-23 שמציב אותם במקום החמישי במזרח, משחק אחד מאחורי וושינגטון.
  • בשישה מתוך השמונה משחקים האחרונים היריבה של הבאקס לא קלעה מעל 100 נקודות.
  • הניקס…מה עוד כבר אפשר לכתוב עליהם ? מאזן שלילי של 23-32 , אולסטאר של יותר מ-22 נקודות שקרע הערב את הרצועה בברך וטים הארדווי שהפך לכוכב של הרשתות החברתיות, מהצד הלא נכון.

ריאיון עם אגדה

בין כל השחקנים הצעירים של הבאקס יש אחד שכבר לא כזה צעיר, אפילו מבוגר במונחים של שחקן כדורסל. ג'ייסון "דה ג'ט" טרי קוראים לו. את טרי האגדי פגשתי בסיום המשחק בחדר ההלבשה כשיאניס, בלדסו, אנוכי וכמובן אלוף האן ביי איי משנת 11\2010 דיברנו על דארקו מיליצ'יץ' ואנדראה בארניאני. כן כן, אתם קוראים נכון. בזמן שיאניס שמע ממני מה קרה לברניאני (לקח חופשה לזמן לא ידוע מהכדורסל אחרי שסירב למספר הצעות בליגות הראשונות באיטליה), טרי סיפר על החווה שמיליצ'יץ' מגדל (יאניס ישר זרק שהוא גם היה מתאגרף) ועל כך שכששיחק איתו בבוסטון הוא הגיע לאימון ואמר שהוא עוזב, שם זה נגמר.

המשכנו לצחוק ולדבר על הדאנק של יאניס כשטרי נמצא במרכז העניינים ומסתלבט על כולם וסיימנו בריאיון הכי מרתק שיצא לי לעשות. טרי התחיל כמובן עם הדאנק של יאניס וההשוואה המתבקשת להטבעה של לברון עליו וגם להטבעה המפורסמת של וינס קארטר באולימפיאדה, המשיך בסיפור מרתק על נוביצקי מעונת האליפות וקינח בגילוי לב על הילדות שלו בסיאטל, השחקנים שגידלו אותו ואלו שהוא גידל וסיים את הויכוח האין סופי של מי הוא ה"ג'ט" האמיתי.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. עוד סיקור מרשים.
    אני אחרי משמרת לילה ולכן אקרא אותו לאחר שאקום.

    כואב על הפציעה של פורזינגיס. שוב פעם הכוכבים נפצעים בלי סוף …התחלנו עם 5 דק' בתוך העונה וזה לא נפסק מאז.
    והעונה אנחנו עם עונה "מרווחת" יותר…

  2. ראיון ענק עם JET!. משהו מעודד אחרי הלילה המבאס הזה.
    הוא אחד מהקבוצה המובחרת של כאלו שזכו באליפות בתיכונים, מכללות ו-NBA. תמיד יש לו פינה חמה בלב אצלי על היותו חלק מהקבוצה האדירה של הווילדקאטס שזכתה באליפות יחד עם דיקרסון, ביבי, ומיילס סיימון.

    1. יכול להבין למה אבל היה למשחק הזה יותר סיכוי להיות תחרותי..בנוסף-ראיתי את יוסטון יחסית הרבה פעמים ואת הבאקס לא .

  3. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    ראיונות מעולים עם הנסון ובמיוחד עם הג'ט. מעניין מאוד שהוא לא הזכיר את ריק קרלייל בתור אחד המאמנים שהוא לוקח בתוך מודל חיקוי, ולעומת זאת את דוק הוא כן ציין, למרות שלאחרונה הרבה שחקנים אומרים שהוא הבעיה בקלייפרס.
    הניקס איבדו את התקווה האחרונה שלהם להיכנס לפלייאוף!!! 🙁
    מצד שני ההנהלה קיבלה פס על הטרייד דד ליין של החורף. אחרי שהחד קרן ציין שהוא רוצה חיזוק כדי להתנסות בפלייאוף, עכשיו הם לא צריכים להתמאץ יותר מדי כי הוא לא ישחק השנה.

    תודה עידן

    1. היי אפלטון, יש לי שאלה אלייך
      יש לי חבר שמתכנן לקנות יאכטה בשנה הבאה בארהב ולהפליג עם המשפחה לשנה בקריבים (סקיפר מנוסה, כבר הפליג תקופות ארוכות, רק לא באזור הזה).
      אם אני זוכר נכון, אתה עובד וחי באזור הזה, ולבטח מכיר אותו על בוריו. יש מצב לקשר ביניכם? הוא ישמח לדבר עם כמה שיותר אנשים שיוכלו לתת לו עצות

  4. סיקור מעולה, תודה רבה. הראיון עם טרי נהדר, לא יודע אם כל השחקנים כאלה, אבל הוא מצטייר כאדם נחמד, ומאוד משתף פעולה. עושה רושם שאתה כבר בן בית בלא מעט חדרי הלבשה בליגה, כבוד

  5. תודה עידןו. ראיון לפנתיאון עם טרי, וגם הסיקור ברמה גבוהה כרגיל.
    רק חבל על הפציעה של הלטבי הגבוה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט