תמצאו מי שיעצור אותו – הגריק פריק והבאקס עם ניצחון 109-94 על הנטס, 6 ב-7 האחרונים / עידן עופר

 

באן בי איי יש מעט מאוד שחקנים שמצליחים להביא קהל למשחק חוץ. אחד מהשחקנים שכן מצליח לעשות את זה ובצורה מרשימה למדי, הוא יאניס אנטטוקומפו. היווני העצום הגיע ביחד עם קבוצתו למשחק מוקדם במיוחד בברוקלין באחד הימים היותר חשובים לעם האמריקאי, יום הסופרבול. למרות שמדובר בסוף שבוע ושעוד כמה שעות טום בריידי ינסה לזכות בטבעת שישית, האוהדים היוונים הגיעו בהמוניהם עם חולצות של יאניס ודאגו לעודד אותו מהשנייה הראשונה ועד האחרונה.

עם מוטת ידיים לא נגמרת ומאסת שרירים שנפרסת על 211 סנטימטרים שנראים כמו הרבה יותר, אי אפשר שלא להתרשם מהאולסטאר היווני. יאניס היה השני שעלה להתחמם היום בבוקר (מיד אחרי סטרלינג בראון, אחיו של שאנון בראון ששיחק בלייקרס וידוע בעיקר בזכות הקפיצים שיש לו ברגליים – "אני בדרך להיות מטביע יותר טוב ממנו" אמר לי בהקשר הזה. נחכה ונראה) וגרם לאנשים מסביב להתרשם עוד יותר מהמוסר עבודה שלו. 

גריק. פריק.

אחד מאותם שחקנים כשרוניים שנמצא בסגל של הבאקס ובמקרה גם שיחק בברוקלין העונה הוא שון קילפטריק. למרות ממוצא קריירה של יותר מ-10 נקודות למשחק, השוטינג גארד המוכשר שלא נבחר בדראפט מתקשה למצוא את מקומו בליגה ואחרי שהועבד בטרייד מברוקלין הוא מצא את עצמו בקבוצה יותר טובה עם תקווה לדרך חדשה. "הדבר הזה והזה קרו לי, אסור לך להסתכל על זה ככה. אתה חייב להמשיך הלאה ולהסתכל קדימה. לא לשכוח אבל להסתכל קדימה" הוא אומר לי בהתייחסות לסיטואציות שנקלע אליהן. על הטריידים דרך אגב, הוא שומע מהסוכן שלו ולא מווג' כמו כולנו – "הופס הייפ? זה האתר שאתם קוראים את הכל? לא ידעתי את זה. אני לא מכיר את ווג', אני שומע הכל מהסוכן שלי. יש שמועות כל הזמן, אי אפשר להאמין להכל". אחרי שהמשכנו לדסקדס על סניקרס ועל הנעל האישית שלו, הגענו לדבר על הכוכב של הקבוצה שלו – "אני חושב שבעוד שנתיים הוא יכול להיות השחקן הכי טוב בליגה, ללא ספק. הוא מסוגל לקיים את הדברים שמג'יק ג'ונסון אמר עליו (שהוא יביא אליפות למילווקי)" , אם מג'יק אמר, מג'יק יודע. 

קילפטריק. טיפוס חביב ביותר.

למרות הפציעה האחרונה של מלקולם ברוגדון, השוטינג גארד הפותח שלו הקבוצה, הבאקס נמצאים בפורמה טובה ועומדים על מאזן של 5-1 מאז הפיטורים המפתיעים משהו של ג'ייסון קיד. "זה מאמן חדש, יש לו סגנון משחק שונה, פילוסופיה שונה. אנחנו עושים דברים בדרך שלו וזה עובד לנו" הן רק חלק מהסיבות שקריס מידלטון ציין בפניי לגבי השינוי שהתבצע בעמדת המאמן. 

תקציר המשחק

הבאקס מתחילים את המשחק באותה הדרך שבה הם משחקים לאחרונה והגיעו במהרה ל-22 נקודות אל מול 15 של ברוקלין. לאחר 14 נקודות משותפות של מידלטון והנסון (שהיה אדיר היום מתחת לסלים עם 18 כדורים חוזרים שהתווספו ל-19 נקודות שלו), יאניס, ג'בארי ומייקר גם נכנסו לקצב וסייעו לבאקס לסיים את הרבע הראשון ביתרון 14, 36-22.

הנטס, שנשארו בחיים ברבע הראשון בעיקר בזכות 7 נקודות של אוקאפור ודקות טובות של קארול, הפסיקו לשחק ברבע השני ונתנו לקהל להנות מדקות טובות מאוד של פארקר (דקות שגרמו ללא מעט אנשים בקהל לפנטז על איך הקבוצה הזו תיראה כשכולם יחזרו לכשירות מלאה) ושל יאניס, 62-41 במחצית. רק מחצית וכבר נגמר?

פארקר. אם הוא נשאר בריא, כמה טובים הבאקס יכולים להיות?

למרות שינוי בחמישייה של ברוקלין, הבאקס ממשיכים בשלהם עם היילייטס גדולים של יאניס שהטביע על הראש של ג'ראט אלן המוכשר וחסם את דינווידי לאחר שזה הפיל 2 מחבריו לקבוצה בשינוי כיוון ענק, שישמור משהו לאולסטאר. למרות ניסיון חזרה יפה של הנטס בזכות שלשות של אייסי, סטאוסקאס ודינווידי, אריק בלדסו ומידלטון ידעו לשמור על קוח רוח, גם בלי יאניס ודלבדובה שנפצעו בקרסול במהלך הרבע השלישי ויצאו עם הניצחון, 109-94 בסיום. 

אריק בלדסו הוביל את הבאקס עם 28 נק' גדולות, יאניס ומידלטון הוסיפו 16 כ"א והנסון כאמור סיים עם דאבל דאבל עצום של 19 ו-18.

בברוקלין לוורט וקארול ניסו עם 15 נק' כ"א, אלן הוסיף 14 נק' ו-7 ריב' ודינווידי מסר 10 אס' ביחד עם התשע נקודות שלו.

כמה רחוק השניים האלו יכולים להגיע?

בסיום המשחק פגשתי את אחד השחקנים הצעירים היותר נחמדים שנתקלתי בהם בליגה, ת'ון מייקר. הסנטר הדקיק מסודן נמצא בעונתו השנייה בליגה, עונה שלא מאירה לו פנים עד כה כשבשמונה דקות יותר מבשנה שעברה הוא קולע השנה רק 0.6 נק' יותר ועושה זאת באחוזים פחות טובים. "בתחילת השנה חשבתי יותר מדי, עכשיו אני מרגיש יותר משוחרר. ברגע שאני מקבל את הכדור אני ישר עושה משהו, תוקף את הסל, מוסר וכו' במקום לחשוב שההוא משחק ככה או השני ככה" הוא מספר בכנות לא רגילה במהלך אחד הריאיונות המעניינים שיצא לי לעשות, מומלץ.

המספרים לא משקרים (מאז הפיטורים של קיד)

  • בחמישה מתוך ה-7 משחקים ששיחקו הם לקחו מעל ל-40 כדורים חוזרים ( ה-54 היום הוא שיא עונתי), נתון מצויין בהתחשב בעובדה שזו הקבוצה הגרוע בליגה בתחום הזה עם 38.7 ריב' למשחק.
  • כנראה שחמש זה מספר המזל. בחמישה משחקים מאז הפיטורים הקבוצה ספגה פחות מ-96 נק', 9.1 נק' פחות מהממוצע העונתי שלהם.
  • 6 ניצחונות מתוך 7 משחקים . צריך יותר?

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. יופי של סיקור, ת'ון מייקר איש נחמד.
    רק כדאי לשים בפרופורציה את 6 הנצחונות האחרונים מ-7 משחקים –
    פיניקס בית, ברוקלין בית, שיקגו חוץ, פילדלפיה בית, הפסד למינסוטה, ניקס בית, וברוקלין חוץ. יפה אבל כל הנצחונות למעט אחד על קבוצות לוטרי.

  2. תודה על הסיקור. מייקר נראה אדם נחמד. אני עדיין חושב שזו הייתה טעות מצידה של מילווקי לוותר על קיד. אולי להעביר אותו לעמדת עוזר המאמן היה פתרון הרבה יותר טוב

  3. אחלה סיקור משחק.
    הזווית שלי: הטרנינגים של הבאקס נראים לי הכינשווים בליגה !!!
    המעבר של בלדסו יותר הגיוני לי עכשיו 🙂

  4. הבאקס באמת נראים יותר טוב.
    מקווה שמייקר יתפתח לשחקן משמעותי, הוא לא עשה את הקפיצה לה ציפו במילווקי.
    סטרלינג בראון נראה כמו שחקן חמישייה לגיטימי ועוזר להתגבר על הפציעה של ברוגדון.
    עם החזרה של פארקר והשיפור של הנסון הבאקס בהחלט יכולים לקרא תיגר על כל קבוצה במזרח.

  5. אחלה סיקור, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    מילווקי ברמה מעל ברוקלין. אם זאת ברוקלין לא שיחקה טוב, דינוודי והאריס לא הגיעו לחצי הראשון והיחידי שהקלע לברוקלין היה קארול.
    בחצי השני גם אלן (עם הלוק המגניב ביותר בנבא) הצטרף למשחק.
    ראיון אדיר עם מייקר, שחקן עם הרבה פוטנציאל שעדיין לא מצא את הזריקה שלו. אחלה ראיון עם מידלטון.

    תודה עידן

  6. איזה תמונות מקסימות (בנוסף לריאיונות מצויינים ותאור שמחמם את הלב על הבוקר)
    תודה לעידן שהפך למקצוען

  7. תודה על הסיקור המצויין עידן.

    הראיון עם ת'ון מייקר,
    למרות הספקולציות על הגיל האמיתי שלו.
    לפי הדיבור שלו,
    ושפת הגוף,
    רואים שהוא עדיין ילד.

    אני מקווה בשבילו, ובשביל הליגה, שהוא באמת יהיה אולסטאר בעוד 5 שנים.
    המזרח משווע למספרי 5 דומיננטים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט