יומן ממפיס – תעודת מחצית / מאת הגולש אסף

לוגו ממפיז גריזליס

 

יומן ממפיס – תעודת מחצית / מאת הגולש אסף

היות וזו הפעם הראשונה שאני כותב פוסט לאתר (וגם כי מולי ביקש) אפתח בהצגה קצרה של עצמי: בן 34, מורה לחינוך מיוחד, מתגורר בקיבוץ בעמק הירדן החם והלח רוב ימות השנה, אבא לשניים: ילדה בת 5 וילד בן 2.5.

אוהד של הלייקרס מאז שנות ה-90 ובשנים האחרונות מגלה חיבה לגריזליס והסגנון שלהם.

 

"ישנן יפות יותר ממנה אך אין יפות כמוה…"

במקור נכתב המשפט ע"י אלתרמן ,נדמה לי שעל עיר הבירה הבלתי רשמית של מדינתנו הלוא היא ת"א. מבחינתי המשפט הזה מתאר את הקבוצה מעירו של המלך המקורי (והסליחה עם לברון):

ממפיס גריזליס , קבוצה אשר בשנים האחרונות עבורי הפכה להיות סוג של מאהבת לאהובה המקורית והראשית שמלווה אותי אי שם מאזור אמצע שנות ה-90 , הלייקרס של פוסט עידן מג'יק וטרום עידן קובי ושאק.

לממפיס של השנים האחרונות יש בעיניי קסם ייחודי ,היא בוודאי לא הייתה הקבוצה הכי זוהרת או מלהיבה, אך קסמה מתבטא דווקא באפרוריות שלה, העקשנות שלה והוצאת המיטב כמעט כל עונה מסך חלקי השלם שלה.

 

אז מה היה לנו?

כהרגלה בקודש בעונות האחרונות בטרום העונה, ממפיס לא נספרה יותר מדי במערב.

נראה לי שרוב התחזיות צפו לה מיקום אי שם בין הדחה אחרי מאבק בסיבוב הראשון ועד למקומות המבאסים שלא מבטיחים בחירת דראפט בטוחה גבוהה מדי, אי שם באזור מקומות 7-10 במערב.

אך  כהרגלה, לפחות בפתיחת העונה, ממפיס החליטה לצחוק לתחזיות בפנים ונתנה חודש ראשון נהדר בו גאסול וקונלי הוכיחו שלא נס לחם, ויחד עם צוות מסייע יעיל בראשם של טייריק אוונס,

עם גניבת הדראפט המפתיעה דילון ברוקס ולא להאמין אפילו עם פרסונס שהראה סימני חיים חיוביים, הדובים רצו למאזן חיובי של 7-4 כולל שני ניצחונות על הטילים מיוסטון ואחד על האלופה מהמפרץ גולדן סטייט.

ואז הגיעה הפציעה של קונלי ויחד אתה קריסה מוחלטת של הדובים על המגרש ומחוצה לו.

על המגרש, הקבוצה נשארה בלי בעל בית והאיש שניווט את הספינה וספגה הפסדים בצרורות.

מחוץ למגרש ובצעד מאוד לא ברור מקצועית,  ממפיס החליטה להיפרד ממאמנה המצליח בשנה האחרונה פיידזיל.  לטענת ההנהלה בגלל ההישגים בתחילת העונה, אך לפי שלל השמועות הפיטורים הגיעו על רקע יחסים מעורערים עם כוכב הקבוצה מארק גאסול .

נכון לכתיבת שורות אלו עומדים הדובים על מאזן  שלילי 15-28 ומגרדים את בור הרפש של הליגה.

 

חלוקת תעודות מחצית

המפתיע: דילון ברוקס  הרוקי, שנבחר לו אי שם באמצע הסיבוב השני , השתלב מהר מאוד ברוטציה של קבוצתו ועם  ממוצעים של 8 נק' (45% אחוז מהשדה, 38% מהשלוש), 3 ריב' ואסיסט בודד בכמעט 28 דק' בממוצע, מראה שבהחלט יש לו מה לתרום לדובים המתבגרים בעמדות הגארד. ברוקס הוא נכס שבהחלט ראוי לפתח  ולשמור עליו.

הטוב: טייריק אוונס– בגיל 28 ואחרי שתי עונות לא משהו בניו אורלינס (וגיחה חזרה לקינגס) אוונס  מנסה לחפות (אומנם בחוסר הצלחה) על היעדר קונלי, אך רושם את ממוצע הנק' הגבוה ביותר שלו מאז עונת הרוקי שלו אי שם ב- 2009 עם: 19.5 נק'  ואחוז ה- TS הגבוה בקריירה שלו 57%. בנוסף, טייריק מפנק את חבריו עם 5 אסיסטים ומוסיף 5 ריבאונדים. ניצחונות זה לא ממש מביא אבל בעונה העגומה של ממפיס עד כה  הוא נקודת אור שיש לציין.

המאכזב: ההגנה של ממפיס– העונה בולטת מאוד דווקא הפגיעה בצד ההגנתי של הקבוצה, צד בו היא לרוב הייתה טובה מאוד בעונות האחרונות ודורגה בשליש העליון של הליגה.

גם כאן מורגשת הפציעה של קונלי, ובתוספת העזיבה של הסטופר ההגנתי טוני אלן ומחסור בתחליף הולם, נשאר מארק גאסול כמעט העוגן היחיד ההגנתי.

כך לפתע, הגריזליס מדורגים בחצי התחתון של הליגה בקטגוריה הזו עם דיפנסיב רנטינג של 106.2, הנמוך ביותר שלהם מאז 2010!

הרע: סאגת פייזדיל והפיטורים שלו– אחרי שנה מאוד מוצלחת כמאמן ראשי על הקווים בממפיס, ואחרי פתיחת עונה טובה עד פציעתו של קונלי, החליטה לפתע ההנהלה להחליפו. הטענה הרשמית הייתה ההישגים המקצועיים מפתיחת העונה (7-12 תחת פייזדיל). ואולם,  ככל שחולף הזמן, מתחילות מעט להתבהר השמועות די ברור שהרקע לפיטורים הוא לא היכולות המקצועיות של האיש אלא כנראה חתול שחור שעבר בינו לבין האיש הגדול בצבע והפנים של הקבוצה: מארק גאסול. לטעמי, המהלך של הנהלת הקבוצה הוציא אותה בצורה לא מוצלחת היות והתוצאות מאז גרועות הרבה יותר.  גם  גאסול עצמו נפגע כאשר תדמיתו לפתע הרבה פחות נקייה. גם לכוכב השקט, מסתבר, יש אגו – וכנראה לא קטן.

הלא נודע: בעתיד הנראה לעין, לא ממש ברור כרגע לאן מועדות פני המועדון. העונה הנוכחית די ירדה לטמיון בשל הפציעה של קונלי, הקבוצה עדיין מחויבת על חוזים כבדים, והמניה העונה לשם מארק גאסול הולכת ומתבגרת, ונראה אחרי שנת שיא בעונה החולפת, גם מושפעת מכך ודועכת. ממפיס תצטרך להחליט לאן פניה: ניסיונות להישאר תחרותיים או צעידה אל עבר הטנקינג והבנייה מחדש, תוך ניצול של שני הנכסים העיקריים שלה: גאסול את קונלי.

(מצורף קישור לפוסט מעניין בנושא מתוך אתר האוהדים של הדובים)

 

ואיך אפשר לסיים יומן של ממפיס בלי הסמל של העיר ומלך הרוקנרול הבלתי מעורער?

הנה שיעור קצר על אהבה ללא תנאים כמו שלרובנו יש לקבוצת הספורט שלנו:

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. ברוך הבא! אחלה כתיבה.
    החוזים של קונלי ופרסונס גמרו את הקבוצה הזו. עשרות מיליונים שנשפכים על חבר'ה שרוב השנה באים למגרש על אזרחי.

  2. אחלה יומן אסף.

    ממש מאכזב מה שקורה שם בממפיס.
    הפיטורים של פיזדייל אכן פגעו בתדמית של המועדון, ובטח בזו של גאסול.

    גם לא ברור לי מתי זה התחיל. אני זוכר שקראתי שפיזדייל פיתח עמו קשר מאוד חם.

  3. הפנטזיה שלי היא לראות את גאסול ביוסטון (אנדרסון+קאפלה+ בחירת דרפט אחת או שתיים).
    קאפלה שחקן מצוין אבל לא מישהו שיאלץ את הדאבס להתאים את החמישייה אליו.
    גאסול כבד אבל הוא שחקן הגנה נהדר ואיום יותר גדול בהתקפה מקאפלה ואנדרסון ויאלץ את הדאבס לשחק עם סנטר בדקות שלו.
    גאסול את קונלי זה צמד אדיר.
    גאסול את הארדן/פול זה כבר צמד אגדי.

  4. עוד נקודה בקשר לפיטורי פיזדייל.
    ממפיס היא חור (מבחינת המדייה) היא לא מעניינת מספיק בגלל זה כמעט אף פעם לא שומעים על לחשושים לגביה ואם שומעים משהו זה רק אחרי אירוע דרמטי בקבוצה (פיטורי מאמן) או התעניינות קבוצה אחרת באחד משחקניה (הליקרס רצו את גאסול גאסול כבר הביע רצון לעזוב אבל התקשורת לא עשתה מזה ביג דיל ואני באמת לא זוכר שהיו סביבו שמועות על טריידים עד שהגיעה הליקרס).
    תזכרו חברה במקרה של גרי סאלון שאימן את יוטה שני עשורים ופוטר בהפטעה ורק לאחר מכן גילו ש דארון וויליאמס לא סבל אותו.
    קבוצה קטנה+אין שחקן על בקבוצה+ אין כיסוי תקשורתי מסייבי+ אין הדלפות ושמועות= מופתעים מפיטורים של מאמן שהיה סבבה לא יותר מזה

  5. תודה על התגובות המפרגנות.
    מסכים מאוד עם הדברים שנכתבו, האופי של המועדון ושילוב של לו"ז נוח אפילו לא מאפשר לטנקק כראוי עם 6 נצחונות בעשרת המשחקים האחרונים. איפה הינקי שצריך אותו???

  6. כיף לקרוא.
    פעם חיבבתי אותם מאוד. שלישית גאסול ראנדולף קונלי יחד עם טוני אלן והשאריות עשו צרות לכולם ולרגע נראו כמו איום אמיתי. ואז משכו קצת יותר מדי, ראנדולף עזב, קונלי קיבל חוזה מוגזם, גאסול התחיל להתעייף מהעסק ושום דם חדש משמעותי לא נכנס. מי שלא מתקדם, נסוג ואז נופל

  7. אחלה יומן ! . ממפיס צריכה לעשות טרייד על גאסול וקונלי לקנות את החוזה של פארסונס . הבעיה שלהם בכל מקרה שבדראפט היו להם בחירות איומות

  8. נהדר!!!
    איך נהניתי מהם בעונה שעברה נגד הספרס, וזה היה בעיקר בזכות פיזדייל- הרוח שהוא הביא הייתה שהם יעשו הכל למרות הנחיתות הן על המגרש והן על הקווים. ושרק כוחות רשע מונעים מאיתנו את התענוג הגדול- את הפייט שבסופו הסינדרלה היא המצליחה. ולכן, כמו שכתבת הפיטורים האלה רעים קודם לתדמית ולכוח הממגנט הלוחמני של המועדון, ואח"כ להצלחה על המגרש.
    לגבי החוזה של קונלי היום ברור שהוא לא טוב, בל צריך לזכור את האטמוספירה שבה הוא נעשה שיסודה בצפי בעליה גדולה בתקרת השכר יורת ממה שקרה בפועל. רק צריך לא לשכוח את סימן השאלה הנוסף שעומד מעל החוזה הזה, והיא שאלת "הפציעתיות" שלו. לדעתי היו צריכים להוסיף בחוזה סעיף דומה למה,- שעל פי השמועות קיים בחוזהו של אמביד. ולמרות שלא מדובר "ברגלי זכוכית" כשל אמביד עדיין היה מקום, בעיקר בגלל גודל החוזה להכפיף אותו למינימום משחקים כלשהו- כך שבעונה כמו הנוכחית- הכיס של הקבוצה לא יפגע- ואולי למתוח את כמות המשחקים לאורך כל החוזה כך שהיא יכולה הייתה להיות גמישה יותר תחת התקרה.

  9. יומן מצוין. אוואנס כרגע הוא הנכס הגדול שלה בטריידים. הבעיה זה שלא נראה שהם בעצמם יודעים לאיזה כיוון הם הולכים, אבל מפחדים לוותר על גאסול וקונלי כדי לא לאבד רלוונטיות.
    יכול להיות שעונת טנקינג עכשיו מבלי ללכת לפול רבילד זה הכיוון שלהם. לא בהכרח כזה נוראי

  10. אם אני לא טועה, הבחירה של ממפיס בדראפט של 2019 הולכת לסלטיקס, לכן אני לא רואה איך הם מפרקים הכל והולכים לבנייה מחדש. הבחירה שלהם בדראפט הקרוב הולכת להיות טופ 3 כמו שזה נראה (אם ירגיעו קצת עם הניצחונות) ומאוד יכול להיות שהבחירה הזו תשמש לטרייד רציני, אולי אפילו יצליחו להיפטר מהחוזה של פארסונס. גם אם לא יצליחו, הבחירה הזו שווה אולסטאר בקבוצה שתרצה ללכת לבנייה. בסיס של גאסול, קונלי ועוד אולסטאר והם שוב כוח רציני בליגה.

    1. +1000 כל מילה. דוקא מהמצב הקשה הזה יכולה לצאת קבוצה מפוארת של קונלי גאסול ובחירת דראפט גבוהה. מעבר לכך אחלה יומן אהבתי.

  11. מסכים רק שדורש מהם במובן מסוים ללכת נגד ה-DNA שלהם טלטנקק ,מה עוד שלסמוך על הבריאות של גאסול בגילו לא פשוט. שעון החול מתקתק…מצד שני לך תביא פרנצייז למועדון כזה בדרך אחרת, לא סתם הגדרתי את זה הלא נודע.

  12. יומן מצויין אסף, וסגנון כתיבה שוטף ונעים מאד לקריאה. נהניתי מאד מהיומן.
    ממפיס תמיד מצליחה איכשהו לשרוד אבל לא מצליחה לשבור את הסף ולהגיע לגדולה. כאילו "לא מגיע לה". קבוצה שתמיד נראית כזאת משעממת וכאילו "לא שייכת". קשה לי להסביר במילים מה אני תמיד מרגיש כלפי ממפיס (בכדורסל, לא העיר עצמה. העיר עצמה היא אחלה עיר!)

  13. מנחם תודה על המחמאה ! אני מאוד התחברתי לסגנון העיקש וההחמצה נגד הזרם בעונות האחרונות שלהם (לא חובב גדול של סמוך בול שהשתלט בכל מקום)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט