אירועי דיומא – 20.01.2018

כדורגל

ליגת העל – מחזור 19 / מתן גילור

16:00 הפועל חיפה-עירוני קרית שמונה (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות אחרי תוצאת תיקו 1:1 מול קבוצה עדיפה (ב"ש וי-ם, בהתאמה), שתיהן הובילו משער מהיר ושתיהן ספגו שוויון מאכזב. הפועל שומרת על פער 2 הנקודות מהמקום הראשון עם 36. ק"ש שומרת על מרחק 8 נק' מהפלייאוף העליון ו-8 נק' מהקו האדום עם 20. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 1:0.

18:00 הפועל רעננה-בני יהודה תל אביב (ספורט 5 לייב). רעננה התאוששה עם ניצחון על אשקלון 1:0 ונצמדה אליה בטלבה עם 16 נקודות, 4 מעל הקו האדום. בנ"י חזרה לנצח עם מהפך שהוביל ל-1:2 על עכו. היא במקום החמישי עם 30 נקודות. קרובה מאד להבטיח מעשית את מקומה בפלייאוף העליון. בסיבוב הקודם ניצחה בנ"י 0:1.

18:15 מועדון ספורט עירוני אשדוד-מכבי חיפה (ספורט 4). למרות שני פנדלים שנשרקו לחובה וכן שחקן שהורחק לה, השכילה אשדוד לסיים בתיקו 2:2 עם נתניה, אך הניצחון של רעננה הרחיק אותה מהמקום בו נשארים ליגה מרחק 4 נקודות. הקבוצה במקום ה-13 עם 12 נקודות. ניצחון היו יכול לתת לה הרבה תנופה במאבק על הישארות בליגה ולהכניס את מכבי לאותו המאבק בדיוק. מכבי הפסידה 3:1 למכבי ת"א והיא במקום ה-10 עם 19 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה מכבי, שאמורה לקבל חלק מקשריה הפצועים בחזרה, 0:1.

20:30 הפועל עכו-הפועל באר שבע (ספורט 4). קרב קצוות בין מובילת הטבלה לבין נועלת הטבלה. ב"ש סיימה בתיקו 1:1 עם הפועל, כאמור. היא במקום הראשון עם 38 נקודות. עכו שהפסידה לבנ"י, במקום האחרון עם 9 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 1:3.

בפרמייר ליג – מחזור 24 / שגיא נאור

14:30 ברייטון – צ'לסי (ספורט1). המארחת בתקופה פחות טובה והתוצאות האחרונות הורידו אותה עד המקום ה-16, 3 נקודות בלבד מהקו האדום. היא ניצחה רק פעם אחת ב-12 המשחקים האחרונים אחרי שספרה 4 ניצחונות ב-11 המשחקים הראשונים. גם האלופה בתקופה קצת פחות טובה, שני משחקיה האחרונים הסתיימו בתיקו וגם בגביע היא גברה על נוריץ' מליגת המשנה רק בפנדלים, אחרי הארכה במשחק חוזר. ארסנל, ובעיקר טוטנהאם, אורבות על המקום הרביעי הנחשק והבלוז לא יכולים להרשות לעצמם איבוד נקודות נוסף מול קבוצת תחתית.

17:00 ארסנל – קריסטל פאלאס (ספורט1). מאזן הבית ל התותחנים נראה ככה – 8 נצחונות, 2 תיקו מול צ'לסי וליברפול והפסד ליונייטד. המסקנה היא שבאמירויות הם לא מאבדים נקודות מול קבוצות שאינן בצמרת הטבלה. העונה של קריסטל פאלאס נראית ככה: 7 הפסדים ב-7 המשחקים הראשונים, 4 נקודות אחרי 11 מחזורים. מאז, היא צברה 21 נקודות מ-36 אפשריות. פשוט מהפך מדהים. היא מגיעה ללונדון אחרי 2 נצחונות רצופים ותנסה להדהים את ונגר והחבורה שלו, בצל המעבר המסתמן של אלכסיס סאנצ'ס לקבוצה של מוריניו.

17:00 ברנלי – מנצ'סטר יונייטד (ספורט2). ברנלי עדיין ההפתעה הכי גדולה העונה בליגה, ההגנה שלה עדיין מדהימה (רביעית בליגה בספיגות) אבל בחודש האחרון היא בירידה ולא ניצחה כבר שישה משחקים. חלק מזה נובע מהעובדה שהיא פגשה את טוטנהאם, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד בתקופה הזו אבל זה לא מצדיק להבקיע רק 3 שערים באותם משחקים. אצל היריבה שלה היום העניינים די התייצבו בזמן האחרון, אחרי 3 תוצאות תיקו מול קבוצות מרכז טבלה ודרומה הגיעו 2 ניצחונות חלקים והשדים האדומים חזרו למקום השני. אחרי ההפסד של סיטי באנפילד הפער קוזז ל-12 נקודות, מישהו באולד טראפורד מאמין שהאליפות שוב על הפרק?

19:30 מנצ'סטר סיטי – ניוקאסל (ספורט1). לכל דבר טוב יש סוף וגם הריצה המדהימה של החבורה של פפ הגיעה לסיומה בשבוע שעבר מול ליברפול. אז אמנם הסיטיזנס לא יצליחו לשחזר את העונה נטולת ההפסדים של ארסנל אבל 62 נקודות מ-69 אפשריות זאת עדיין סטטיסטיקה מדהימה. ניוקאסל שקועה עמוק בתחתית אבל אחרי שחוותה משבר גדול באמצע העונה כשהשיגה נקודה בלבד מ-7 משחקים, היא השיגה 8 נוספות בחמשת המשחקים האחרונים שנתנו לה קצת חמצן במאבקי ההישרדות.

לה ליגה – מחזור 19 / שגיא נאור

17:15 אתלטיקו מדריד – ג'ירונה (ערוץ one). אחרי שניצחה בשבוע שעבר, אתלטיקו ראתה את ברצלונה בפיגרו 2 שערים והתחילה להאמין שהאליפות עוד לא סגורה. הקטאלונים חזרו עם קאמבק אדיר והחזירו את הפער ל-9 נקודות אבל הקולצ'ונרוס, שהפסידו העונה רק פעם אחת, ימשיכו לחכות למעידה של המוליכה בשביל לנסות לפתוח את סיפור האליפות. היריבה שלה היום מגיעה אחרי הניצחון הגדול בתולדותיה – 6-0 על לאס פאלמאס ותנסה למשוך את המומנטום גם למטרופוליטן המאיים.

21:45 לאס פאלמאס – ולנסיה (ערוץ one). אז כאמור, לאס פאלמאס היתה מהצד השני של המשחק מול גירונה והצליחה גם בעונה כל כך גרועה, להגיע לנקודת שפל. עם 7 נקודות מהמקום שבו נשארים בליגה, נראה שרק נס יגרום לנו לראות אותה בליגה הראשונה גם בעונה הבאה. העטלפים התייצבו במשחקים האחרונים אחרי תקופת גמגום והם מחזיקים במקום השלישי עם פער 8 נקודות מריאל מדריד. אין ספק שמקום בליגת האלופות יהיה הישג נהדר בשבילם וקשה להאמין שזה לא יקרה.

בונדסליגה – מחזור 19 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: פרייבורג-ר.ב. לייפציג (ספורט 3). כל הצמרת שמתחת לבאיירן העונה היא נדנדה אחת גדולה, אם תרצו, הוכחה מסויימת לחולשת הבונדסליגה השנה. אז השבוע מי שחזרה לשם היא לייפציג. לרד בולים הייתה תקופה זוועתית לפני פגרת חג המולד, בה השיגו שתי נקודות בארבעה משחקים. אלא שבמשחק האחרון מול שאלקה (שאחזה במקום השני לפני המשחק) הם ניצחו 3:1, ועלו למקום השני. בינתיים באיירן מתרחקת (כבר 13 נקודות), והאליפות כבר מזמן נראית לא רלוונטית. המארחת היא קבוצת תחתית, שמצליחה לא רע בתקופה האחרונה, מה שהרים אותה קצת מעל לבור בו הייתה בתחילת העונה.

19:30: המבורג-פ.צ. קלן (ספורט 3). קרב תחתית פסיכי בין שתי נועלות הטבלה. שתי קבוצות הפאר מצאו עצמן במקום נוראי העונה. במיוחד מדובר בקלן, שאוחזת במקום האחרון מתחילת העונה, ועד לא מכבר בוששה להשיג נקודות, מה שנראה כמסלול בטוח לירידת ליגה. אלא שלאחר הניצחון הדרמטי בשבוע שעבר על מנשנגלאדבך מהצמרת (משער בדקה ה-95), הקו האדום במרחק של 7 נקודות בלבד. המארחת מצאה את עצמה מתחת לקו האדום בתקופה האחרונה, לאחר שלושה הפסדים רצופים, ואיבוד נקודות נוסף רק ישקיע אותה עמוק יותר בבור.

כדורסל

ליגת העל – מחזור 14

18:30: מכבי ת"א – גלבוע/גליל  – המסורת במשחקים בין שתי הקבוצות האלו בשנה וחצי האחרונות היא שהם צמודים ומותחים. רק בשנה שעברה נפגשו הקבוצות ארבע פעמים, בשלוש פעמים מהם ניצחה גלבוע, פעמיים עם הבאזר ופעם אחת, בגביע זה נגמר באותה צורה לטובת הצהובים. גם בסיבוב הראשון המשחק בין הקבוצות היה מותח ומכבי ת"א נחלצה באור שיניה מהפסד ליגה ראשון 72-74.

אלא שהפעם נראה שמשהו הולך להיות שונה. מכבי ת"א, אמנם לא מבריקה לאחרונה, בליגה ובאירופה אבל את הניצחונות היא משיגה בדרך כלל, בעיקר מול קבוצות הדרג הבינוני ומה שעבד מול הכוכב האדום בהחלט צריך לעבוד מול הקבוצה של אריאל בית הלחמי. התל אביבים עומדים על שני ניצחונות ליגה רצופים מאז הפסידו בדרבי והדבר הבולט בהם הוא היכולת המשופרת של כארם משעור עם 29 נקודות בשני המשחקים האחרונים, ממש כמו שהיו לו בכל הסיבוב הראשון. גלבוע מצידה מגיעה אחרי שני הפסדים רצופים, לקבוצות שאינן נמנות על אריות הליגה – נס ציונה ואשדוד, והיא כנראה תספוג הערב את ההפסד השלישי…

20:30 הפועל ירושלים – הפועל ת"א (ספורט 5). קרב האדומות של הליגה שייערך בירושלים יפגיש את הקבוצה הביתית שנמצאת בכושר טוב ומפה לשם ניצחה כבר ארבעה משחקים ברצף עם הקבוצה הבלתי יציבה של דני פרנקו, שהרצף היחיד שהיא מחזיקה בו הוא של חוסר יכולת לעשות בשני משחקים את אותה תוצאה (הפסד או ניצחון).

ירושלים, כאמור, בכושר נהדר ונראה שהסגל היחסית לא נוצץ עושה את שלו. ריצ'רד האוול וטרנס קינזי פצועים אבל רונלד רוברטס המצוין צפוי לחזור ואיתו ירושלים נראית טוב ומצליחה לנצח בצורה מרשימה. הפועל ת"א מצידה מגיעה בסגל מלא אבל אחרי שניצחה את מכבי ת"א, הפסידה להפועל חולון ושוב ניצחה את עירוני נהריה עושה רושם שהפעם מגיע תורו של ההפסד. דני פרנקו, טוני גפני ורפי מנקו שזכורים מימיהם מירושלים ינסו לנקום אבל לאל בטוח שזה יצליח. בסיבוב הקודם זה נגמר ה84-100 לטובת ירושלים ולא בטוח אם הפעם זה הולך להיות יותר קשה לאדומים מהבירה.

טניס / מתן גילור

אליפות אוסטרליה – סיבוב שלישי

שידורים ביורוספורט בין השעות 02:00-15:15 וביורוספורט 2 בין השעות 02:00-14:00.

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

דומיניק ט'יים(5)-אדריאן מאנארינו(26). לשני השחקנים הלך לא קל בסיבוב השני. ט'יים נזקק ל-5 מערכות נגד קודלה ואמאנארינו ל-4 מערכות נגד וסלי.

מקסימיליאן מאטרר-טנניס סנדגרן. מארטרר הזיע רבות כדי לנצח ב-5 מערכות את ורדסקו. סנדגרן, למרבה ההפתעה, טייל מול וואוורינקה, כשהוא מאבד 7 משחקונים בלבד.

נובאק ג'וקוביץ'(14)-אלברט ראמוס וינולאס(21). זה התחיל לא פשוט לנולה שאיבד את המערכה הראשונה למונפיס, אבל אחרי זה החום והאגרסיביות הכריעו את הצרפתי. וינולאס פגש עד כה בשני אמריקאים ואת שניהם ניצח 0:3. יש לי הרגשה שהיום הוא כבר יאבד מערכה או יותר.

יון צ'אנג-אלכסנדר זוורב(4). צ'אנג כבר הדיח זוורב אחד בסיבוב הראשון. לא הייתי מהמר על סוויפ למשפחה.

ג'וליאן בנטו-פאביו פוניני(25). בהפתעת הטורניר עד כה, בנטו הדיח את גופן. הוא בהחלט מסוגל להיות יריב שקול גם לאיטלקי.

תומאס ברדיך(19)-חואן מרטין דל פוטרו(12). יופי של משחק בין שני שחקנים מוכשרים שיודעים לייצר עצמה מהקו האחורי, אבל גם בעלי ידי טניס טובות.

סאם קווארי(13)/מרטון פוקסוביץ'-ניקולס קיקר/לוקאס לשקו. המנצח במפגש הזה יהיה פיבוריט מובהק בשמינית הגמר.

רישאר גאסקה(29)-רוג'ר פדרר(2). שניהם נראים טוב. שניהם טרם שמטו מערכה בטורניר. עד עכשיו פדרר לא מטייל ומנצח את המערכות במקסימום שבירה הפרש. ברור שהוא הפיבוריט, אבל גאסקה יכול להקשות עליו יותר מאשר נראה על הנייר.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס – חצי הגמר

15:00: ג'אד טראמפ-קיירן ווילסון (יורוספורט 2).

21:00: מארק אלן-ג'ון היגינס (יורוספורט).

החצי השני של רבע הגמר הביא לנו משחק שהבטיח וקיים בין ג'אד טראמפ לשון מרפי. המשחק היה צמוד לכל אורכו, עד ששני סנצ'ורי ברייקס של טראמפ הכריעו אותו. המשחק השני בין ג'ון היגינס לראיין דיי היה כבר הרבה פחות צמוד, עם ניצחון משכנע של סגן אלוף העולם על יריבו הוולשי.

בחצי הגמר היום נראה קודם את המשחק בין ג'אד טראמפ לקיירן ווילסון. שני השחקנים סומנו כהבטחות גדולות מגיל צעיר. טראמפ בינתיים ממש חלקית את ההבטחה, עם זכייה בעשרה טורנירי דירוג באמתחתו, אם כי פרט לזכייה מוקדמת באליפות בריטניה, הוא לא הצליח לזכות בטורנירים החשובים באמת (לרבות אליפות העולם). גם אצל ווילסון, למרות הכושר העקבי, יש רק תואר אחד, זניח למדי על החגורה (השנחאי מאסטרס לפני שנתיים). משחק היום הוא הזדמנות טובה לכל אחד מהם לשדרג את מעמדם בסבב. במשחק השני בין ג'ון היגינס למארק אלן קיבלנו התמודדות בין שני שחקנים ותיקים וטובים, אלא שבעוד שהיגינס הוא אחד השחקנים המעוטרים ביותר בסבב (כולל 4 זכיות באליפות העולם), אלן אוחז בהרבה פחות תארים מכפי שמעמדו בסבב לאורך השנים חייב.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור Down under – קטע 5

קטע 4 של אתמול הביא לנו מנצח לא צפוי – פטר סאגאן. אלוף העולם שרד את העלייה המסיימת בת ששת הקילומטרים בסיום הקטע יחד עם כל המטפסים שמסביבו, וכשזה הגיע למיאוץ המוני בסיום, באמת שלאף אחד לא היה סיכוי נגדו. על פודיום הקטע עלו איתו דאריל אימפי הדרום אפריקני ולואיס לאון סאנצ'ז הספרדי. לסלובקי זהו ניצחון שני אחרי קטע הפרולוג, והוא כעת מוביל במירוץ לפני אימפי (2+), סאנצ'ז (9+), ג'יי מקארתי (10+) וכל חבורת הפייבוריטים הנמצאת במרחק 14 שניות.

קטע 5 של היום הוא קטע המלך של המירוץ. סופו של הקטע ימצא את הרוכבים עולים פעמיים את גבעת ווילונגה – עלייה קצרה ותלולה למדי, שבכל המהדורות הקודמות של המירוץ הייתה זו שהכריעה אותו. סאגאן כנראה כבר לא יוכל לנצח היום (למרות שאצל הרוכב הזה כבר אי אפשר לדעת). מי שכן צפוי להיות בפוקוס הם רוכבים כריצ'י פורט ורוהן דניס, האחים איזאגיר ודומניקו פוצוביבו, דייגו אוליסי ולואיס ליאון סאנצ'ז הוותיק והטוב.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. ריצ'י פורט בפעם המי יודע כמה הוא מלך הגבעה על הווילונגה כשהוא בורח מהדבוקה -1.5 ק"מ האחרונים. דריל אימפי אבל עושה מאמץ משלו כדי למזער נזקים לשמור על ההובלה בהפרש לא קיים כדי שיהיה עניין גם מחר בקטע הסיום.

  2. שיא כולם ב-60 מטר באולם נשבר בקלמסוו בתחרות היום – 6.37 שניות על ידי מדליסט הכסף באליפות העולם, כריסטיאן קולמן

        1. אם אתה לא טועה עשית תוצאה מדהימה ובלתי נתפסת .
          אני למשל היית ספורטאי לא רע (אלוף הישיבות ברוחק ומשולשת .
          בכיתה ח 60 מטר רצתי 8.8 ודורגתי חמישי בכיתה .

  3. המשחק המעניין של היום קיריוס מול דמיטרוב. האחרון נראה זוואה ממש. ואז רבע שטןת מול טופ 50. ואז הקאב מול נאדאל ביום שישי.
    קיריוס הבין את גודל המעמד ופרש מהזוגות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט