אירועי דיומא – 21.01.2018: גמר המאסטרס בסנוקר

כדורגל

ליגת העל – מחזור 19 / מתן גילור

19:00 מכבי פתח תקוה-מכבי נתניה (ספורט 5 לייב). מכבי פ"ת עשתה צעד חשוב על מנת להתרחק מהתחתית, כשניצחה את סכנין 2:0. נתניה מעדה נגד אשדוד וגרדה 2:2 כולל החמצת 2 פנדלים של ערן לוי וכרטיס אדום לויקטור גנב מאשדוד. זהו משחק על 6 נקודות על מקום בפלייאוף העליון. תיקו יהיה טוב לנתניה הואיל וערב המחזור היא עם 28 נקנדות במקום השישי בעוד שפ"ת עם 22 נקודות במקום השביעי. הקישור של פ"ת עם פירס ובריק האגרסיביים יכול להקשות על ערן לוי את ניהול המשחק של נתניה, בהעדרו של עלי מוחמד. מנור סולומון יכול לנצל את חולשת ההגנה הנתניתית. בסיבוב הקודם ניצחה נתניה 0:4, אבל מאז המומנטום של הקבוצות השתנה משמעותית.

20:30 מכבי תל אביב-הפועל אשקלון (ספורט 1). נכון להיום, מכבי ת"א היא הקבוצה בכושר הטוב בליגה והמועמדת העיקרית לאליפות. היא מגיעה למשחק אחרי ניצחון על מכבי 3:1, רק שער המפרש מב"ש במקום הראשון, כשלשתיהן 38 נקודות. אשקלון במצב רע וזקוקה לנקודות. היא הפסידה בביתה לרעננה 1:0 ורחוקה 4 נקודות בלבד מהמקום ממנו יורדים ליגה. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 2:2.

פרמייר ליג – מחזור 24 / שגיא נאור

18:00 סאותהמפטון – טוטנהאם (ספורט1). אחרי מספר עונות שהסתיימו בשיפולי הצמרת תוך שהם מגדלים כוכבים ומוכרים אותם בסכומי עתק (שניידרלין, לאלאנה, לוק שואו ואחרים) העונה הקבוצה ביתית בצרות. הם אומנם המשיכו להכניס כסף למועדון עם מכירת הענק של וירג'יל ואן דייק לליברפול אבל הם נמצאים מתחת לקו האדום ובכושר הגרוע בליגה. הקבוצה צברה 5 נקודות בעשרת המשחקים האחרונים ונראה שתיאבק על מקומה בליגה עד הסוף. טוטנהאם מצידה מגיעה בכושר פנטסטי, ניצחה 6 משבעת המשחקים האחרונים שלה כשההפסד היחיד היה למנצ'סטר סיטי ונמצאת חזק במאבק על אחד מארבעת הכרטיסים לליגת האלופות. ניצחון הערב והיא יכולה לעבור את ליברפול, שתשחק מחר, במקום הרביעי.

לה ליגה – מחזור 20 / שגיא נאור

17:15 ריאל מדריד – דפורטיבו לה קורוניה (ערוץ one). העונה המסויטת של ריאל נמשכת כשמסביב השמועות רוחשות על עתידו של רונאלדו כשגם הכסא של זידאן מתנדנד. אין ספק שמאמן אחר כבר היה מזמן מאבד את תפקידו אבל זיזו הרוויח בשנתיים האחרונות את הקרדיט המוגבר שהוא מקבל כעת. ראיתי לא מעט משחקים של ריאל העונה ואני לא חושב שהם משחקים כל כך רע, יש להם המון חוסר מזל והם מחמיצים המון, בעיקר כריסטיאנו שנמצא בכושר נוראי. קבלו נתון די מטורף – אף שחקן של ריאל לא כבש יותר מ-4 שערי ליגה. פאוליניו לבדו כבש 8 ואני לא מדבר על סוארז ומסי. הניצחון אתמול של ויאריאל הוריד את הבלאנקוס למקום החמישי, יש תסריט שאלופת אירופה בשנתיים האחרונות לא תהיה בצמפיונס בשנה הבאה? קשה לי להאמין וגם אם המשימה העיקרית שלהם כרגע היא שמינית הגמר מול פ.ס.ז הלוהטת הם חייבים לצבור ביטחון דרך הליגה. הם פוגשים קבוצה שמסובכת עמוק בתחתית עם הגנה שספגה 37 שערים (רק לאס פאלמאס ספגה יותר) ולא יכלו לבקש משחק נוח יותר לצאת מהמשבר.

21:45 בטיס – ברצלונה (ערוץ one). המוליכה יוצאת למשחק לא קל בכלל בסביליה אבל מגיעה בטוחה אחרי שאתלטיקו איבדה נקודות וולנסיה הפסידה. אם במחצית המשחק מול סוסיאדד היה נראה שהליגה פתוחה והפער היה 5 נקודות בלבד, הקאמבק באנואטה בתוספת ניצחון היום והפער יגדל ל-11 נקודות. המארחת מגיעה במומנטום מצוין – ניצחון אדיר 5-3 בדרבי בחוץ לווה בניצחון בית 3-2 מול אספניול והירוקים לבנים נראים מצוין. אנטוניו סנאבריה מוביל אותם עם 7 שערים, סרחיו לאון מוסיף 6 והם יהיו אלה שינסו להפתיע את המוליכה ולהקפיץ את בטיס למקום השביעי.

סרייה A – מחזור 21 / דוד "פאקו" סעדה

13:30: אטאלנטה-נאפולי (ספורט 5). מוליכת הטבלה נאפולי ממשיכה לנצח ולגלות יכולת עקבית במה שנראה כעת כמאבק דו ראשי מול יובה על האליפות. אלא שברבע גמר הגביע היא ספגה שברון לב מידי אותה הקבוצה עימה היא מתמודדת היום. ניצחון היום הוא הזדמנות טובה לנקמה, ללא קשר להשגת הנקודות הנדרשות מול יובה. המארחת הייתה בעונה הקודמת אחת מהקבוצות המלהיבות בליגה, והעונה, אחרי תקופה פחות טובה, היא חוזרת לעניינים ולמאבק אפשרי על מקום באירופה, לאחר כמה תוצאות יפות כמו הניצחון על רומא.

16:00: לאציו-קייבו (ספורט 4). לאציו חזרה בשבועות האחרונים לעניינים לאחר תקופה לא טובה. היא עלתה לחצי גמר הגביע, ובשבוע האחרון ניפקה תצוגה מול ספאל בניצחון 5:2, כשהסקורר שלה, צ'ירו אימובילה, כובש רביעייה נדירה. הקבוצה נמצאת כעת בעמדת זינוק טובה להתמודד על המקום השלישי. היריבה היא קבוצת תחתית הטובה רק במעט מאותה ספאל, מה שכנראה יביא לעוד ניצחון של הקבוצה הרומאית.

21:45: אינטר-רומא (ספורט 2 וספורט +5). משחק צמרת בין שתי קבוצות במשבר כמעט זהה. אינטר הוליכה את הטבלה עד לא מכבר, אך בארבעת המשחקים האחרונים בליגה השיגה שתי נקודות בלבד, ובגביע הודחה מול היריבה העירונית מילאן. גם רומא לא ראתה ניצחון בארבעת המשחקים האחרונים, והודחה אף היא מהגביע ברבע הגמר. נראה שנותר לשתי הקבוצות היום רק המאבק על הכרטיס לליגת האלופות.

בונסליגה – מחזור 19 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: באיירן מינכן-ורדר ברמן (ספורט 2). באיירן ממשיכה לנצח בקלילות את יריבותיה לליגה ולגביע, ולצפות בהנאה איך כל הקבוצות ש"רודפות" אחריה מאבדות נקודות בקצב עקבי (פער 12 נקודות לפני המשחק). קבוצת התחתית שממול ראתה ימים הרבה יותר יפים, אך היא כעת נקודה בודדת מעל לקו האדום, כשמשחק היום לא צפוי להקל על מצבה.

19:00: שאלקה 04-האנובר (ספורט 2). דווקא לאחר תקופה טובה מבחינתה, שאלקה ספגה הפסד כואב ללייפציג במחזור הקודם, הפסד שהוריד אותה מהמקום השני. הקבוצה תתנחם בעובדה שעלתה לפני מספר ימים לרבע גמר הגביע, ובכך שיריבותיה למאבק על המקום השני איבדו נקודות, מה שעשוי להחזירה לשם במקרה של ניצחון. היריבה היא קבוצת מרכז טבלה עם כמה תוצאות משוגעות בתקופה האחרונה, ויחד עם אי היציבות של כל הקבוצות שלא עונות לשם באיירן, כל תוצאה תיתכן כאן.

ליגה צרפתית – מחזור 22 / דוד "פאקו" סעדה

22:00: ליון-פ.ס.ז' (ספורט 5). משחק 1-2 בד"כ מלווה בתארים מהסגנון "משחק העונה". אלא שכאן המרחק בין הקבוצות רחוק כמרחק מזרח ממערב. פ.ס.ז' היא ללא ספק ההצגה הטובה ביותר ביבשת כרגע. השיא היה במשחק האחרון מול דיז'ון בליגה, כשפ.ס.ז' פירקה אותה 8:0, התוצאה הגבוהה ביותר שנראתה אי פעם באיצטדיון בפריס. ארבעה מבין השערים בשמינייה הושגו ע"י ניימאר, בעוד שקבאני השווה את שיאו של זלאטן ככובש המצטיין של הקבוצה בכל הזמנים. ליון עצמה במומנטום מצויין, שעזר לה לתפוס את המקום השני במאבק הקשה מול מארסיי ומונאקו, אלא שלא ברור אם היא תמשיך לאחוז בו לאחר המפגש עם המפלצת.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 14

19:45  הפועל חולון – בני הרצליה – אחרי ההפסדים המפתיעים של הפועל ירושלים ומכבי ת"א אמש תרצה בני הרצליה, נועלת הטבלה בשבילכם, להנחיל גם היא הפסד בית לקבוצה השלישית בדבוקת הצמרת, הפועל חולון. הרצליה התחילה את הסיבוב עם מאמן חדש, אריק שיבק, על הקווים ונראית מאז טוב יותר. לפני שבועיים היא גברה על נס ציונה ובשבוע שעבר הובילה בבית מול מכבי ת"א ברוב שלבי המשחק לפני ששמטה את המשחק ברשלנות בלתי מובנת. הקבוצה מהשרון תקבל היום חזרה את שון דאוסן, שנפצע בגבו ולא שיחק בשבוע שעבר ותקווה להתאושש ולהיפטר, לפחות ליממה אחת, מהמקום האחרון.

חולון מצידה לא נמצאת בכושר שיא ועדיין מחפשת את האיזון מאז שובו של טו הולוואי לסגל. לחולון יש המון כשרון אבל גם שלושה שחקנים לפחות (גלן רייס ג'וניור, ג'ו אלכסנדר וטו הולוואי) שרוצים את הכדור ומשמשים כתחנה אחרונה ברוב הפעמים שהוא בידיהם. בשבוע שעבר זה עלה לקבוצה בהפסד לאילת ובהפסד נוסף באירופה לקרשיאקה הטורקית ואם חולון לא תהיה מרוכזת יותר, זה עלול אפילו להסתיים בהפסד ביתי להרצליה. עם זאת, חשוב לציין שחולון בבית, במיוחד בליגה, היא קבוצה אחרת לחלוטין ומלבד ההפסד להפועל אילת במשחק הבית הראשון העונה, לא טעמה טעם של הפסד באולם בפארק פרס.

טניס / מתן גילור

אליפות אוסטרליה – שמינית גמר

שידורים ביורוספורט וביורוספורט 2.

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

04:00 (שעה משוערת) פאבלו קרנו בוסטה(10)-מארין צ'יליץ'(6). קרנו בוסטה ממשיך להרשים וניצח את ג'ילס מולר 1:3. צ'יליץ' אמנם ניצח את האריסון ב-3 מערכות, אבל 2 מהן הגיעו לשובר שוויון. השניים נפגשו פעם אחת וידו של הקרואטי היתה על העליונה.

06:00 (שעה משוערת) רפאל נדאל(1)-דיאגו שוורצמן(24). נדאל ממשיך להראות הכי טוב בטורניר. מוך 9 מערכות עד כה 5 הוא ניצח בתוצאה 1:6. מדהים. גם שוורצמן לא צפוי למנוע ממנו העפלה קלה לרבע הגמר. בטח לא כשהמאזן ביניהם הוא 0:3 לספרדי.

07:00 (שעה משוערת) קייל אדמונד-אנדראס ספי. אדמונד נזקק ל-5 מערכות בשיא החום כדי לנצח את בסילשווילי. קרלוביץ' שחקן מיוחד. המשחק בינו לבין ספי כלל 3 שוברי שוויון במערכות 2-4 ומערכה חמישית בה ניצח ספי 7:9. משחק פתוח לחלוטין בין 2 סינדרלות. המאזן ביניהם 0:1 לאדמונד.

*המלצת צפייה* 10:00 גריגור דימיטרוב(3)-ניקוס קריוס(17). שני משחקים מצוינים שהלכו ל-4 מערכות היו בין דימטרוב לרובלב ובין קריוס וטסונגה. פרט מעניין הוא שאת כל המערכות שניצח קריוס הגיעו לשובר שוויון. איש לא היה נופל המכיסא אם המשחק הזה היה בשלב גבוה יותר. המאזן ביניהם 1:2 לבולגרי, אבל הניצחון של האוסטרלי היה החודש…

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס – גמר

*המלצת צפייה* 15:30, 21:30: קיירן ווילסון-מארק אלן (יורוספורט 2, יורוספורט).

המשחק הראשון בין ג'אד טראמפ לקיירן ווילסון היה ודאי המשחק הטוב והמותח מבין אלו שראינו באליפות הזו. טראמפ כבר עלה ליתרון מבטיח של 5:2, אלא שווילסון זכה בארבעה פריימים רצופים על מנת לעלות לגמר על חודו של פריים. המשחק השני בין מארק אלן לג'ון היגינס היה הרבה פחות צמוד, ובו שלט אלן במשחק כפי שעשה בכל המשחקים עד כה בטורניר, על מנת לנצח את סגן אלוף העולם 6:3.

הגמר היום בין אלן לווילסון הוא ודאי מהפחות צפויים שיכולנו לקבל. למרות שמדובר בשני שחקנים מצויינים, המצויים בכושר טוב מתחילת העונה, מדובר בסוג של אנדר אצ'יברים בצורה יחסית. במקרה של ווילסון בן ה-24, אולי קצת קשה לומר זאת מפאת גילו, אך הציפיות ממנו מרקיעות שחקים, ובינתיים הוא רק הנפיק זכייה בטורניר אחד זניח (השנחאי מאסטרס). במקרה של אלן אפשר לומר זאת בפה מלא: מדובר באחד השחקנים הטובים, ההתקפיים והעקביים ביותר לאורך הקריירה (הוא בן 35), הממוקם בדרג הגבוה באופן קבוע, אלא שזה הניב רק זכייה בשלושה טורנירי דירוג זניחים (פעמיים ה-world open ופעם אליפות גיברלטר). גם בטורניר הנוכחי הוא היה ללא ספק השחקן המרשים מבין ה-16 שהשתתפו, וזכייה בתואר המאסטרס ודאי תעשה צדק עם השחקן המצויין הזה. בכל מקרה נראה כאן היסטוריה היום, כאשר שם חדש יצטרף לאלו המניפים את הגביע המשולש של המאסטרס.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור Down under – קטע 7

בקטע המלך של המירוץ, שכלל את שתי העליות התלולות לגבעת ווילונגה, ראינו את האוסטרלי ריצ'י פורט תוקף וזוכה בניצחון בקטע כדרכו בקודש. אלא שדאריל אימפי, הדרום אפריקני מקבוצת מיצ'לטון, הצליח לעבור את המטפסים שבדרך ולהגיע שני, 8 שניות אחרי פורט. היתרון המוקדם של אימפי על פורט הספיק לו על מנת לעבור לחולצת המוביל, בזמן זהה לזה של פורט, כשההולנדי טום ילטה סלאגטר (שהגיע שלישי בקטע) שלישי במרחק 16 שניות.

קטע 7 של היום הוא הקטע הנועל של המירוץ. כמו בקטע הפרולוג, זהו קטע קצר ושטוח בן 90 ק"מ, הנערך במתכונת קריטריום (מירוץ סיבובים) בעיר אדלייד. כיוון שכך, אנו צפויים כאן לזכייה של אחד המאיצים כיואן, סאגאן, גרייפל או ויוויאני. בכל מקרה נראה שלקטע לא תהיה השפעה על זוכה המירוץ, ואימפי יהיה זה שיחגוג את הזכייה הכללית היום.

 

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. דימי נראה זוועה בטורניר. רק פייט ולב הביא אותו לשמינית. קיריוס יכול לנצח כל אחד על קשים. אני מקווה שהטמפיטיות לא תפריע לו ונראה חצי גמר בין קיריוס לראפא.
      ואגב שווארצמן הקטן מאד מאד מרשים

      1. שוורצמן מגלה הרבה אופי כשחוזר מפיגור שבירות.
        הבעיה עם קריוס זה שהוא יכול בגלל כדור אחד שלא נכנס לו טוב או קריאה שלא מוצאת חן בעיניו של השופט לזרוק את כל המשחק.

          1. העונה רק התחילה, אז קשה לדעת, אבל בעונה שעברה במזרח (ספטמבר, אזא"מ), היתה קריאה אחד שעצבנה אותו במשחק נגד רפא ומשם הוא איבד את העשתונות. מקווה שאכן יש שינוי.

  1. גרייפל מנצח בקלות בספרינט הסיום באדלייד לפני יואן וסאגאן. בדירוג הכללי סטטוס קוו כשאימפי זוכה לפני פורט בזכות מיקומים עדיפים.

  2. קיריוס נגד דימיטרוב זה מתנה לקבל בטורניר כזה, ברמה כזאת של טניס של שניהם. לצערי לא אוכל לראות, אבל אין ספק שיהיו מספיק היילייטס לראות אחר כך.

  3. תודה רבה יום מרתק .
    נזכיר גם את מינכן -ברמן בגרמניה .
    את טוטנהאם שיוצאת לסאותהמפתון
    וכמובן בספרד משחק חשוב לריאל מול דפורטיביו על כניסה לטופ 4 בספרד .
    כשברצלונה יוצאת לבטיס.
    תחושה שלי היום יתחיל המהפך באיטליה כאשר נאפולי תפסיד באטלנטה (או לכל היותר תסיים בתיקו ויובה מחר תחלוף על פניה ).

  4. ואני בחור עם המון מזל! לפני חודשיים אשתי קנתה לי כרטיס ליום שני סשן הבוקר ברוד לייבר.
    סדר המשחקים פורסם ואני מקבל שלטשה משחקים. גרסיה מול קיז. קרבר. ואחד רוגר פדרר…. רק שלא ייפול עליי מטאור הלילה.

  5. שיט קיריוס נשבר בשנייה.
    הטמפיט לא מתח את הרקטות לטנשן הנכון. עוד 10 דקות תגיע רקטה רקטה נכונה. עד אז שאלוהין יעזור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט