אירועי דיומא – 16.01.2017: מכבי ת"א מתארחת אצל אולימפיאקוס

 

כדורגל

גביע המדינה – 1/16 גמר / מתן גילור

20:00 עירוני קרית שמונה-הפועל עפולה (ספורט 5 לייב). משחק שנדחה בעקבוצ פגעי מזג האוויר ויחתום את השלב. המנצחת תארח בשלב שמינית הגמר את הפועל שפרעם. כלומר מדובר על משחק שלמנצחת בו סיכוי טוב מאד להעפיל, לפחות, עד לשלב רבע הגמר. ק"ש סיימה ביום שבת בתיקו 1:1 עם בית"ר י-ם ועצרה את המומנטום השלילי. ובכל מקרה כשקבוצת מרכז טבלה בתיגת העל פוגשת קבוצת מרכז טבלה בליגה הלאומית, ועוד בביתה, ברור מי פיבוריטית.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 18

21:00 אולימפיאקוס – מכבי ת"א (ערוץ 10). בקושי בקושי, לחלוטין בשיניים ואחרי פיגור בן 8 נקודות באמצע הרבע הרביעי – מכבי ת"א הצליחה לרשום ביום חמישי ניצחון צולע על באמברג הגרמנית ביד אליהו. צולע, צולע, אבל ניצחון. הצהובים של ספאחיה עלו למאזן 8-9 ומלבד באסקוניה שמפגרת אחריהם בנקודה ונמצאת במקום התשיעי, ממנו לא עולים להצלבה, נראה שהתל אביבים צברו מספיק פער בשביל לנשום לרווחה.

אולי בגלל זה המשחק הערב הוא הפחות חשוב מבין שני משחקי השבוע (השני מול הכוכב האדום בלגרד בבית ביום חמישי משמעותי בהרבה). לא רק שמכבי ת"א מתארחת אצל אולימפיאקוס, סגנית אלופת אירופה והקבוצה המדורגת שנייה ביורוליג בשבילכם, אלא שמדובר גם במגרש בו לא ניצחה העונה קבוצה שאיננה יוונית (פנאתינייקוס היא היחידה לנצח בהיכל השלום והאחווה) ובקבוצה שחטפה בשבוע שעבר הפסד בלתי מוסבר בן 32 נקודות לבאקסוניה ולא תרצה ליפול פעמיים ברצף.

וחוץ מזה, אולימפיאקוס היא גם קבוצת כדורסל טובה יותר, קבוצת ההגנה הטובה במפעל, ניצחה את מכבי ת"א בסיבוב הקודם גם בלי ספאנוליס 68-69 ומה גם שמכבי ת"א תחסר את נוריס קול וג'נה בולדן, שני שחקנים בהחלט חשובים ברוטציה שלה. או במילים אחרות: התירוצים כבר יש, עכשיו רק נשאר לראות אם למכבי ת"א או אולימפיאקוס יש במקרה תכניות אחרות…

20:00: הכוכב האדום בלגרד- חימקי מוסקבה- היורוליג יגיע עוד מעט לישורת האחרונה של העונה הרגילה ואם הכוכב האדום רוצה להיות חלק ממנו גם בשלבים הבאים, היא חייבת לנצח השבוע פעמים את שתי הקבוצות שנמצאות מעליה בטבלה – חימקי מוסקבה ומכבי ת"א. המשחק היום הוא אולי (בדגש על אולי) הקל יותר מבין שני המשחקים השבוע ואלופת סרביה והליגה האדריאטית שנמצאת שני משחקים מאחורי יריבותיה השבוע שמדורגות בין 8 הראשונות חייבת לנצח אותו. חימקי מצידה יודעת שהמשחק הערב הוא הזדמנות לפתוח פער ותקווה לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד בשבוע שעבר לריאל מדריד. בסיבוב הקודם זה נגמר 78-85 לרוסים.

21:00: באמברג – ז'לגיריס קובנה – אלופת גרמניה סוחבת חמישה הפסדים רצופים ביורוליג, האחרון שבהם בתל אביב. אלופת ליטא, לעומתה ניצחה שישה משבעת המשחקים האחרונים שלה. בין השתיים מפרידים חמישה ניצחונות לטובת הליטאים ובסיבוב הקודם ניצחה הקבוצה של שאראס 84-88. לסיכום, ניצחון קל לליטאים, לא? ובכן, ליורוליג חוקים משלו ולי יש תחושה שפה הם ידברו לטובת הגרמנים.

21:30: ולנסיה – ברצלונה – שתי הקבוצות הספרדיות שניצחו פתאום פעמיים ברצף אחרי תקופת חולשה ארוכה, חזרו להפסיד במחזור הקודם. ברצלונה הפסידה ביוון לפנאתינייקוס ואילו ולנסיה הפסידה בבית לפנרבחצ'ה. המפגש ביניהן היום הוא אולי ההזדמנות האחרונה שלהן בשביל לנסות ולחזור לעניינים. ברצלונה, שציפתה להרבה יותר מאשר אלופת ספרד, שידעה שתתקשה בעונת בכורה ביורוליג, צריכה את הניצחון הרבה יותר… השתיים נפגשו פעמיים העונה (ביורוליג ובליגה) ובשתיהן ניצחה ברצלונה בביתה.

ליגת האלופות של פיב"א – מחזור 11 – בית א'

21:00 הפועל חולון – פינאר קרשיאקה (טורקיה) (ספורט 5+) העונה האירופאית של חולון נמשכת וכרגע עושה רושם שהיא תימשך גם אחרי שלב הבתים הנוכחי, בירידה לשלב הבתים של היורופקאפ. חולון מדורגת במקום השישי בבית שלה עם ניצחון אחד יותר מאשר יובנטוס הליטאית (מולה יש לה יתרון פנימי) ואניסיי הרוסית (מולה היא עדיין לא שיחקה פעמיים) ועם תסיים במקומות חמש או שש אכן תרד למפעל השני בחשיבותו של פיב"א. לחולון יש גם עדיין סיכוי קטן לסיים בין ארבע הראשונות ולהעפיל לשלב הבא במפעל הנוכחי אבל בשביל זה היא תצטרך לנצח את כל ארבעת משחקיה הנותרים כשהראשון שבהם היום מול האורחת מטורקיה.

קרשיאקה מדורגת שלישית בבית עם מאזן 4-6 (לחולון מאזן של 7-3) והיא ניצחה את הסגולים-צהובים בסיבוב הקודם באיסטנבול בתוצאה 91-98. בליגה הטורקית מצבם של הטורקים בכי רע והם מדורגים במקום ה-13 בלבד עם מאזן 10-5, שני מקומות מעל המקום ממנו יורדים ליגה. היא גם הפסידה שלושה מתוך ארבעת משחקיה האחרונים באירופה. בשורתיה בולטים הפאוור פורוורד ג'רוד ג'ונס שקולע 20.4 נק' למשחק במפעל ושני האקסים של חולון הפורוורד די.ג'י קנדי (שיחק בה חצי עונה ב-2014, קולע 20.1 נק' וקוטף 9.5 ריב' בליגת האלופות העונה) ודומיניק ווטרס (שיחק בחולון ב2012-13, קולע 15.9 נק' ומוסר 6.7 אס' למשחק במפעל).

טניס / מתן גילור

אליפות אוסטרליה – סיבוב ראשון

שידורים ביורוספורט בין השעות 02:00-15:15 וביורוספורט 2 בין השעות 02:00-14:45.

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

דומיניק ט'יים(5)-גויידו פייה.

סטיב ג'ונסון-דניס קודלה.

ואצלב ספראנק-ג'רי וסלי.

פיליפ קראג'ינוביץ'-אדריאן מאנארינו(26).

רוברטו באוטיסטה אגוט(20)-פרננדו ורדסקו.

סדריק מרסל סטבה-מקסימיליאן מאטרר.

ג'רמי צ'ארדי-טנניס סנדגרן.

ריקרדס בראנקיס-סטניסלס וואוורינקה(9). משחק הראשון של סטן אחרי הפציעה הארוכה. נקווה שיחזור להציג את הטניס שהציג לפניה.

נובאק ג'וקוביץ'(14)-דולנד יאנג. אם פדרר זכה ממקום 17, למה שנולה לא יזכה ממקום 14?

גאל מונפיס-ג'ימבו מונאר.

טים סמיזק-אלכסיי פופירין.

ג'ראד דולנלדסון-אלברט ראמוס וינולאס(21).

מישה זוורב(32)-יון צ'אנג.

ת'נאסי קוקינקיס-דניאיל מדבדב.

מיכאיל קוקושקין-פיטר גוזוקזיק.

תומאס פאביאנו-אלכסנדר זוורב(4).

דויד גופן(7)-מאטיאס באצ'נגר.

ג'וליאן בנטו-טארו דניאל.

אבגני דונסקוי-פלוריאן מאייר.

הוראסיו זאבאלוס-פאביו פוניני(25).

תומאס ברדיך(19)-אלכס דה מינאור. פוטנציאל גדול להפתעה. הצעיר המקומי מגיע בכושר מצוין לפתיחת העונה.

גויירמו גארסיה לופז-בנואי פייר.

קארן חצ'אנוב-פיטר פולנסקי.

פרנסיק טיאפוא-חואן מרטין דל פוטרו(12).

סאם קווארי(13)-פליסיאנו לופז.

ראדו אלבוט-מרטון פוקסוביץ'.

ניקולס קיקר-ג'ורדן תומפסון.

לוקאס לשקו-מילוש ראוניץ'(22).

רישאר גאסקה(29)-בלאז קאבצ'יץ'.

לורנצו סונגו-רובין האסה.

סון וו קוון-יאן לאונרד סטורף.

אלז' בנדה-רוג'ר פדרר(2).

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס – סיבוב ראשון

15:00: רוני אוסליבן-מארקו פו (יורוספורט 2).

21:00: בארי הוקינס-קיירן ווילסון (יורוספורט).

במשחקי אתמול, נפרדנו מהנציגות הסינית בטורניר. במשחק הראשון, הפתיע ראיין דיי את דינג ז'ונווי, כשגבר עליו 6:4. הנציג הבכיר של סין יצטרך לשפר את משחקו כדי לחזור ולהיות פקטור משמעותי בטורנירים הגדולים, כפי שהיה בעונות הקודמות, בעוד שהוולשי ממשיך בכושר הטוב מהעונה הקודמת. במשחק השני, גבר ג'אד טראמפ על ליאנג וונבו בתוצאה זהה, במשחק שהיווה המשך ישיר למגמות של השניים בעונה זו.

המשחק המוקדם של היום, בין אוסליבן לפו, הוא שחזור של חצי גמר המאסטרס בשנה שעברה, אולי אחד המשחקים המהנים ביותר לצפייה של 2017. אלא שלא בטוח שהנאה זו תשוחזר, כי מתחילת העונה שני השחקנים הלכו לכיוונים מנוגדים. אוסליבן הוא ללא ספק השחקן המצליח ביותר מתחילת העונה, עם זכייה בשני טורנירים (כולל אליפות בריטניה היוקרתית) והגעה לשלבים הגבוהים בכמעט כל טורניר אחר בו השתתף. נראה שלרוקט רוני חזרה ההנאה מהמשחק, ובגיל 42 הוא משחק בדיוק כפי ששיחק כששלט ללא מצרים בענף (מה שגם הקפיץ אותו כעת למקום השני בעולם). פו לעומתו חווה עונה זוועתית לחלוטין, עונה שלא מזכירה במאום את העונות הקודמות והמצויינות שלו. אשר למשחק המאוחר, אפשר לומר על הוקינס בדיוק את מה שנאמר על פו, כשהשחקן הנהדר הזה לא קרוב להציג את היכולת המצויינת מהעונה הקודמת. ווילסון לעומתו מראה יכולת עקבית ולא רעה, מה שהספיק לו רק כדי לעלות לשני גמרים ללא זכייה בטורניר העונה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור Down under – קטע 1

בסיקור שלפני המירוץ אמרנו שלא בטוח באיזה כושר פטר סאגאן יגיע אליו בשלב זה של העונה. אז בקטע הפרולוג הקצר של יום ראשון, אלוף העולם נראה שלא משנה השלב, משנה הרוכב, כשהצליח לגבור במיאוץ המוני על גרייפל ויואן, והתכבד בזכייה הראשונה של 2018.

קטע1 היום הוא קטע rolling hills בן 145 ק"מ עם סיום שטוח. בקטעים כאלו מאד קשה לנבא מי יזכה. במקרים רבים מתפתחת בהם קבוצת בריחה שהמנצח מגיע ממנה, אך הסיום השטוח מחד, והעובדה שזוכה היום צפוי להוביל במירוץ, עשויים להוביל לסיום במיאוץ המוני עם זכייה של אחד המאיצים.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה רבה .
    הייתי מציין גם את מחזור אמצע השבוע בצרפת מארסיי שבכושר נהדר תארח את שטרסבורג ומונקו את ניס .
    מארסיי ומונקו צלע משולש עם ליון שהולך ראש בראש על המקום השני שמבטיח שלב בתים האלופות או שלישי שמבטיח פליאוף במוקדמות האלופות .
    באוסטרליה יהיה מעניין במיוחד לשמוע על פדרר ,דיוקוביץ דל פטרו וורוניקה ולהתרשם מסיכוייהם להמשך.

    ביורוליג .
    מכבי הבעיה קשה זה לא רק צמד שחקני המפתח זה גם תומאס שלא בטוח שיכול לשחק מעבר ל 20 דקות שבתוך כך צריך לא לשחוק ולא לצמצם את הרוטציה לקראת המפגש ביום חמישי .
    מכבי השיגה ניצחון צולע אך החשוב ביותר שלה העונה מול במברג השבוע זה שבוע קלאסי של 1-1 .
    אבל בעוד ההפסד ברור על הניצחון יהיה צריך לעבוד קשה מאד.

    בעיניים של מכבי עדיף שכל הביתיות ינצחו .
    הכוכב האדום עדיין רחוקה וטוב שמנצח את חימקי .
    במברג מחוץ לטווח כרגע שתסבך קצת את קובנה.
    וברצלונה היא קבוצה שמסוגלת להתקמבק שתפסיד לולנסיה .

    אשר לחולון היא בכישלון טוטאלי ומביך באירופה (לא מצליח להבין איך קבוצת טופ 3 בליגתינו נמצאת במאזן מביך שכזה במפעל המצחיק הזה ) התירוץ היחידי שזה אולי שכר לימוד …אם היא תיפול למפעל המשני היא צריכה לסמן לזכות בו (אם כבר משתתפת ) אין שום סיבה שלא !.

    1. בחייך אהרון, הפועל חולון לא מפשלת בענק ולא שום דבר. היא רק משקפת נאמנה את מצב הכדורסל בישראל. איך הם יכולים להצליח באירופה יותר אם ההגנה שלהם עדיין חדירה יותר מחדר אוכל בקיבוץ? בחולון יש המון כישרון אבל רמת השכונה שם גדולה מתמיד. דן שמיר הוא אחלה מאמן אבל הגישה שלו לתת לשחקנים לעשות מה שהם רוצים עובדת בארץ אבל רחוקה מלעבוד בחו"ל שם משחקים הגנה ויש עמדות. שלא נדבר על זה שהצבע של חולון חדיר לחלוטין, וכל אחד עושה שם מה שהוא רוצה.

      בקיצור, אני ממש לא מתפלא על התוצאה, אולי בפוטנציאל זה יכול להגיע ליותר אבל המציאות רחוקה בהרבה מזה.

  2. אני שמעתי אתמול את וויס אומר שנוריס קול חוזר. נצפה להתפתחות.

    לדעתי אולימפיאקוס גם הפסידה בתחילת השבוע בליגה. והם במצב חסר. (אני לא זוכר עכשיו מי אבל בבירור שהם על סף משבר) יחסית יש למכבי סיכויים טובים (27%) לנצח שם

  3. טעות קשה של הווינר לדעתי. נתנו רק 7+ למכבי.
    יותר הגיוני שאולימפיקוס יגיעו ל 20 ולקראת הסוף יורידו גז לאזור ה 12

  4. דפוק אני שלא הימרתי ביותר.
    לא היה שום סיכוי למכבי אפילו להתקרב למשחק. הפחד היחידי שלי היה האם אולימפיקוס יגיעו להפרש גדול ואז יתנו למכבי לצמצם.

    מכבי מאוד חלשים. אבל צריך להתרגל כי הסיפור של מכבי נגמר.
    זה פחות או יותר הכי טוב שלהם וגם שנה הבאה יהיו סביב מקום 7-8 במקרה הטוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט