אירועי דיומא – 15.01.2017 פתיחת אליפות אוסטרליה

 

כדורגל

ליגת העל – מחזור 18 / מתן גילור

21:00 מכבי חיפה-מכבי תל אביב (ספורט 5). שתי הקבוצות מגיעות אחרי שבוע מוצלח שכלל העפלת שלב וגביע וניצחון באצטדיון נתניה 3:0. מכבי ניצחה את רעננה בעוד שת"א גברה בביתה על נתניה. ערב המחזור מכבי במקום ה-8 עם 19 נקודות. 8 נקודות הן מהקו האדום והן מהפלייאוף העליון. ת"א ניצלה את התיקו של ב"ש כדי לצמצם את הפער מהפסגה לשתי נקודות בלבד. הקבוצה במקום הרביעי עם 35 נקודות. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 0:0 ובתי כרטיסים אדומים 1:1.

פרמייר ליג – מחזור 23/ שגיא נאור

22:00 מנצ'סטר יונייטד – סטוק (ספורט1). השדים האדומים ראו את צ'לסי וארסנל מועדות וההפסד של סיטי אתמול לליברפול קבע שניצחון של יונייטד והפער ירד ל-12 בלבד. על פניו, בשלב כזה של העונה, אין סיבה לסגור את הליגה אבל עם היכולת שהקבוצה של מוריניו מציגה לעומת זו של פפ, קשה לי לראות הרבה אוהדי יונייטד שמאמינים שמאבק האליפות עדיין פתוח. לסטוק יש מטרות משלה, היא מתחת לקו האדום וכל נקודה קריטית מבחינתה במאבק ההישרדות. ההגנה שלה היא הגרועה בליגה וספגה כבר 47 שערים ב-22 מחזורים, לא נתונים מעודדים להגיע איתם לאולד טראפורד.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 13

20:00 גלבוע/גליל – נס ציונה (משולב ספורט 5+). חודש שלם ללא הפסדים ניגמר בשבוע שעבר בשביל הגלבועים עם הפסד במשחק חוץ למכבי אשדוד. משחק ביתי מול נס-ציונה, האחרונה בטבלה, הוא הזדמנות להתחיל רצף חדש. הגלבועים מדורגים במקום הרביעי ערב המחזור ואמורים להיות חזקים יותר מהאורחים שלהם הערב. במשחק בין הקבוצות בסיבוב הראשון הייתה זו דווקא נס ציונה שניצחה 71-79. גלבוע.

20:20: מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים (משולב ספורט 5+). מאז שעברה למשחק אחד בשבוע בלבד, הפועל ירושלים עלתה על דרך המלך. מאזן 0-5 במשחקים האחרונים, שלושה ניצחונות ליגה ושניים בגביע ופתאום הכל בבירה נראה יותר רגוע. אז אולי בירושלים קורה משהו טוב יותר תחת מודי מאור ואולי היריבות בחודש האחרון לא היו מאיימות מי יודע מה. כך או כך, השקט בבירה הוא מצרך חשוב וכשבגזרת הכדורסל קיילין לוקאס, סטרטוס פרפרוגלו ובעיקר רונלד רוברטס נכנסים לעניינים – ירושלים בהחלט נראית כמו אלופה או לפחות משהו באזור חיוג הזה.

הערב יתקלו החניכים של מודי מאור במשוכה קצת יותר קשה בדמות מכבי ראשון לציון. הכתומים ניצחו בשבוע שעבר את מכבי חיפה בבית והשוו את מאזנם ל6-6. למרות המאזן הלא מאוד מרשים וחוסר  היציבות של הקבוצה מעיר היין היא עדיין מסוגלת ביום טוב להתחבר ולעשות צרות לירושלמים, ממש כמו במשחק הקודם בין שתי הקבוצות שהסתיים בניצחון ירושלמי קשה 85-90. ראשון תחסר את שולמן וחנוכי הפצועים, ירושלים את קינסי שלא נרשם לסגל. הקבוצה של שמוליק ברנר תקווה שהסטטיסטיקה לפיה בכל פעם שירושלים משיגה שלושה ניצחונות ליגה רצופים היא מפסידה את המשחק הרביעי (קרה לה במחזור הרביעי ובמחזור השמיני) תימשך גם הערב. לדעתי, הסטטיסטיקה תמיד מתיישרת. ירושלים.

טניס / מתן גילור

אליפות אוסטרליה – סיבוב ראשון

ברוכים הבאים לטורניר הכי גדול החורף (קיץ עונה מקומית) והגראנד סלאם הראשון של השנה. שני הדברים שמאפיינים את הטורניר הם המשטח המהיר ומזג האוויר הקיצי שגורם לכך ששעת המשחק עשויה להכריע את זהות המנצח.

128 משתתפים וזוכה אחד שיאלץ לנצח 7 משחקים כדי לחגוג זכייה במייג'ור.

בשנה שעברה זכה רוג'ר פדרר (שדורג 17!) כשניצח בגמר את רפאל נדאל.

אנדי מארי יעדר מהטורניר.

רבעים פוטנציאלים:

רפאל נדאל-מארין צ'יליץ'.

גריגור דימיטרוב-ג'יק סוק.

אלכסנדר זוורב-דומיניק ט'יים.

רוג'ר פדרר-דויד גופן.

שידורים ביורוספורט בין השעות 02:00-15:15 וביורוספורט 2 בין השעות 02:00-14:45.

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

רפאל נדאל(1)-ויקטור אסטרלה. משחקו הראשון של נדאל העונה. יהיה מעניין לראות האם הפציעה עדיין מציקה לו.

ניקולאס ג'רי-לאונרדו מאייר.

ג'ון מילמן-בורנה צ'וריץ'.

פאולו לורנצי-דמיר דז'ומו(28).

דיאגו שוורצמן(24)-דושאן לחוביץ'.

קאספר רוד-קוונטין האליס.

אלכסנדר דולגופולוב-אנדראס היידר מאורר.

מאטיהו אבדאן-ג'ון איזנר(16).

פאבלו קרנו בוסטה(10)-ג'ייסון קובלר.

ג'יל סימון-מריוס קופיל.

סלבטורה קרוזו-מאלאק ג'זירי.

פדריקו דלבוניס-ג'ילס מולר(23).

פאבלו קוואבס(31)-מיכאל יוז'ני.

דודי סלע-ראיין האריסון. הגרלה לא פשוטה לסלע בסיבוב הראשון, אבל כזו שביום נתון על משטח מהיר בהחלט יכול לעבור.

דאסטין בראון-ג'ו סוזה.

יאן חסון לו-מארין צ'יליץ'(6).

גריגור דימיטרוב(3)-דניס נובאק. זוכה טורניר גמר הסבב הראה שהוא יכול לעשות צעד קדימה. אבל האם יכול לעשות שניים ולזכות כבר בגראנד סלאם? לא דמיוני. לא כל שכן כששני הסיבובים הראשונים זימנו לו יריב מהמוקדמות.

מקנזי מקדונלד-אליאס אימר.

מרקוס בגדטיס-יוקי בהמבר.

דויד פרר-אנדריי רובלב(30).

ניקוס קריוס(17)-רוג'ריו דוטרה סילבה. תקוות המקומיים ואחד השחקנים שמשלבים הכי הרבה כישרון עם עצמה ינסה למשמש את הפוטנציאל בטורניר מייג'ור בפעם המי-יודע-כמה. אם הראש במקום הוא בהחלט יכול ללכת עד הסוף.

ויקטור טרוצקי-אלכס בולט.

סטפנוס ציציפאס-דניס שופובלוב. ניחזיק אצבעות גם לחצי ישראלי הצעיר שלראשונה פותח עונה בתור שחקן שיודעים להיזהר ממנו.

קווין קינג-ג'ו וילפריד טסונגה(15).

קווין אנדרסון(11)-קייל אדמונד.

פייר הוג' הרברט-דניס איסטומין.

ג'ראלד מלצר-ניקולוז בסילשווילי.

רובן במלמאנס-לוקאס פויי(18).

פיליפ קולשרייבר(27)-יושיהיטו נישיוקה.

אנדראס ספי-קורנטין מאהו.

איבו קרלוביץ'-לאסלו דייר.

יואיצ'י סוגיטה-ג'יק סוק(8).

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס – סיבוב ראשון

15:00: דינג ז'ונווי-ראיין דיי (יורוספורט 2).

21:00: ג'אד טראמפ-ליאנג וונבו (יורוספורט).

משחקי אתמול הביאו לנו קרב מותח ביותר בין מארק סלבי למארק וויליאמס, בסיומו יצא האחרון (שוב) כשידו על העליונה לאחר פריים מכריע. הוולשי ממשיך את המומנטום המצויין של תחילת העונה, שהביא לו את הזכייה באליפות צפון אירלנד, בעוד שאלוף העולם כבר מראה חולשה בטורניר גדול נוסף – מה שכבר אמור להפעיל את פעמוני האזעקה שלו. המשחק השני היה כבר הרבה פחות צמוד, ובו גבר מארק אלן בנינוחות על הבלגי לוקה ברסל.

היום, המשחק המוקדם יפגיש את דינג ז'ונווי מול ראיין דיי. לשני השחקנים יש בינתיים עונה סולידית למדי. דינג זכה בטורניר ה-World Open בארצו, מה שעזר לו להישאר בצמרת הדירוג העולמית (כרגע במקום הרביעי). מעבר להופעה בטורניר זה, הוא לא הטביע חותם של ממש על שאר התחרויות העונה. דיי מסתובב כבר תקופה ארוכה בשולי ה-16 הראשונים, והעונה הוא חגג לראשונה זכייה בטורניר דירוג – טורניר המאסטרס של ריגה הפותח את העונה. המשחק המאוחר יהיה כנראה המשחק המהיר ביותר בו נחזה בסיבוב הראשון בכל הקשור לקצב המשחק, זה שבין ג'אד טראמפ לליאנג וונבו. טראמפ היה האחד השחקנים הטובים ביותר העונה, עם זכייה בטורניר המאסטרס האירופי, והגעה לשלבים גבוהים בטורנירים רבים אחרים. ליאנג לעומתו לא מצליח לשחזר את העונה הטובה הקודמת, ולמזלו שיטת הדירוג הדו שנתית היא הסיבה היחידה לכך שהוא נכלל ב-16 הגדולים לפני הטורניר הזה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

    1. בנשים כל האמריקאיות הפסידו (אבל ממש כל מי ששיחקה). בסה"כ 8 טניסאיות כולל המדורגות וונדאווי (10), ונוס וויליאמס (5) וסטיבנס (13) .
      למעשה האמריקאי היחיד שעלה בינתיים זה האריסון שניצח את דודי.

  1. דמיטרוב נראה חד היום. סטוסר אהובתי הצליחה להפסיד וכל מי שהגיע משיטהול הפסידה. קיריוס נאדאל ודימינור יעלו אחרי ארוחת הערב

  2. תודה רבה.
    1. בליגת העל רגל שמתם לב שניצחון תל אביבי ב 3 שערים ומעלה יציב אותה בראש הטבלה ? כן זו אותו מכבי עם אותו מאמן שרצו לפטר לפני חודש …הכל נזיל בכדורגל הישראלי …למעט היריבה שמפגינה את היציבות הכי גדולה בשנים האחרונות בבינוניות גדולה.

    2. המשחק של גליל הוא מוקש לא קטן .
    ירושלים תעמוד למבחן בשבוע הגביע בחודש הבא.

    3. אוסטרליה מעניינת סלע היה קרוב לצערנו הודח הלוואי שיהיה עוד כח לפדרר אני בתחושה שדיוקוביץ יתקמבק ויילך עד הסוף.

    1. נובאק דינה את הסרב דלו למשהו פחות שטוח. התוצאה פחות 20קמש והרבה פחות מדוייק. אני בספק עם הוא יעשה שלושה נצחונות…

  3. מכבי יש רק אחת….אתה מבולבל ומבלבל אחרים בטור שלך…
    חיפה נגד מכבי….
    לכתוב מכבי נגד ת"א פשוט לא שגור בפי רוב האוהדים….

  4. תודה חברים, כל הכבוד על ההשקעה היומיומית. באמת.
    עדיין לא ברור לי מה הסיפור עם הליגה הישראלית בכדורסל עם ה 2 משחקים ביום אבל שיהיה.
    לגבי הטניס, מה הסיפור עם הפציעה של נדאל? משהו רציני?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט