אירועי דיומא – 17.01.2017

כדורגל

רבע גמר הגביע הספרדי/ שגיא נאור

20:00 אתלטיקו מדריד – סביליה. שתי קבוצות שמגיעות במגמות הפוכות לחלוטין. אתלטיקו נמצאת המומנטום מצוין, מנצחת בליגה בלי הפסקה ואפילו מצליחה להלחיץ מעט את ברצלונה. סביליה, שפתחה את העונה בצורה טובה, דועכת בחודש האחרון ומאז התבוסה הכואבת בברנבאו (0-5, כבר במחצית) היא השיגה נקודה אחת בלבד בחמשת משחקיה האחרונים. בריסו, המאמן שלה, כבר איבד את משרתו ואולי בגביע הקבוצה תצליח לצאת מהמשבר.

22:00 אספניול – ברצלונה. הקבוצה הקטנה של העיר עוברת עונה די בינונית בליגה ונמצאת רק במקום ה-14 אבל רחוקה 8 נקודות מהקו האדום, לכן יכולה להרגיש די בטוחה. מלך השערים שלה העונה הוא ג'רארד מורנו שכבש 8 שערים, חצי מהכמות של כל הקבוצה – אחת ההתקפות החלשות בליגה. הקבוצה של ואלוורדה מגיעה אחרי ששבר את הנאחס באנואטה עם קאמבק אדיר אבל איבדה את עוסמן דמבלה ששוב נפצע, לחודש. אחרי ההפסד של סיטי באנפילד, בארסה נשארה היחידה בליגות הגדולות ללא הפסד. נצחון היום יקרב אותה לתואר אחד מבין השלושה אליהם היא מכוונת העונה.

ליגה צרפתית – מחזור 21 / דוד "פאקו" סעדה

20:00: גנגאן-ליון (ספורט 5). ליון נלחמת העונה על המקום השני מול מארסיי ומונאקו. היום תהיה לה הזדמנות טובה לעלות אליו, זאת לאחר התיקו של מונאקו מול ניס. היריבה היום נמצאת במומנטום מצויין עם ארבעה נצחונות מחמשת משחקיה האחרונים, אך כנראה זה לא יספיק לה כדי לתפוס מקום המוליך לאירופה בסיום העונה.

22:00: פ.ס.ז'-דיז'ון (ספורט 5). פ.ס.ז' ממשיכה לנצח בליגה ולהגדיל את הפער (כעת 11 נקודות) מהיריבות הלא יציבות שמאחוריה. ה-1:0 על נאנט במחזור הקודם (משער של אנחל די מאריה, שחקן שבהדרגה הופך ליותר ויותר חשוב בהרכב הקבוצה) ייזכר בעיקר בגלל האירוע הביזארי בו שופט המשחק בעט בשחקן נאנט. היריבה החרדלית והבלתי יציבה ממרכז הטבלה לא צפוייה להקשות במיוחד על המובילה היום.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 18

19:00: צסק"א מוסקבה – אנדולו אפס – מפגש קצוות בבירת רוסיה בין מוליכת היורוליג ערב המחזור לבין המדורגת לפני אחרונה. הטורקים החליטו לצאת לדרך חדשה בסיבוב השני והחתימו את טוני דאגלאס המנוסה לצורך כך ובינתיים זה עובד להם עם שני ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים. לצערם הניצחונות האלה הגיעו בבית ואילו המשחק היום נערך מחוץ לאיסטנבול, שם ניצחה אנדולו בפעם האחרונה באמצע נובמבר (את מכבי ת"א). בקיצור, צפו לעוד ניצחון מוסקבאי ממש כמו בסיבוב הקודם (80-90 לצסק"א על אנדולו באיסטנבול)

 *המלצת צפייה* 19:45: פנרבחצ'ה – פנאתינייקוס – טורקים נגד יוונים; השועל מארח את קבוצתו לשעבר; אלופת אירופה מארחת את הקבוצה החמה של היורוליג; המדורגת חמישית פוגשת את המדורגת שנייה – מה עוד נבקש? משחק ממש כמו בסיבוב הקודם בו ניצחה אלופת יוון את אלופת טורקיה 68-70 בתום קרב צמוד ומותח. היוונים בכושר נהדר אבל עדיין הפסידו שניים מתוך שלושת משחקי החוץ האחרונים שלהם במפעל, הטורקים ניצחו פעמיים בסיבוב השני אחרי שסיימו את הסיבוב הקודם עם שני הפסדים. רק נקווה שההר לא יוליד עכבר..

21:45: ריאל מדריד – באסקוניה – ריאל מדריד כבר שכחה שהייתה פעם במשבר עם שישה ניצחונות יורוליג רצופים ושנים עשר בכל המסגרות. על באסקוניה אפשר לכתוב כמעט אותו דבר אם כי הבאסקים שקרעו את אולימפיאקוס לגזרים בשבוע שעבר 54-86, כן מפסידים מדי פעם. הקבוצות ניצחו פעמיים העונה בויטוריה: ביורוליג המשחק היה במעמד צד אחד ובאסקוניה ניצחה 75-105, בליגה הספרדית זה נגמר ב69-81 למדרידאים במשחק שנערך לפני שבועיים.

21:45: אולימפיה מילאנו – מלאגה – אם מלאגה רוצה להישאר בעניינים, ויש להניח שהיא רוצה, היא תצטרך לעצור את רצף שני ההפסדים שלה בתחילת הסיבוב ולנצח את האחרונה בטבלה במשחק הערב. מילאנו מצידה רוצה לקטוע בעצמה רצף של ארבעה הפסדים, להפסיק את המריבות הפנימיות (גאודלוק ופיאנג'יאני) ולהיחלץ מהמקום האחרון. אם זה לא יקרה הפעם למילאנו, זה כנראה כבר לא ייקרה העונה. בסיבוב הקודם זה נגמר ב-71-74 למלאגה.

טניס / מתן גילור

אליפות אוסטרליה – סיבוב שני

שידורים ביורוספורט בין השעות 02:00-15:15 וביורוספורט 2 בין השעות 02:00-15:00.

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

רפאל נדאל(1)-לאונרדו מאייר. נדאל שייט בסיבוב הראשון עם 3 פעמים 1:6. גם בסיבוב השני הוא לא אמור להתקשות יותר מדי, אבל סביר להניח שיפסיד יותר מ-3 משחקונים.

ג'ון מילמן-דמיר דז'ומור(28). דווקא דז'ומור המדורג הוא זה שנזקק ל-5 מערכות בעוד שמילמן עבר את צ'וריץ' ב-3.

דיאגו שוורצמן(24)-קאספר רוד. היהודי הטוב בעולם התקשה נגד לחוביץ' וניצח 9:11 במערכה החמישית. אם העייפות לא תשפיע עליו, אזי שנגד עולה מהמוקדמות אמור להיות לו קל יותר.

אלכסנדר דולגופולוב-מאטיהו אבדאן. אבאדן עם יופי של פתיחה כשהפתיע את איזנר. ועדיין דולגופולוב הוא הפייבוריט.

פאבלו קרנו בוסטה(10)-ג'יל סימון.

מאלאק ג'זירי-ג'ילס מולר(23).

פאבלו קוואבס(31)-ראיין האריסון.

ג'ו סוזה-מארין צ'יליץ'(6).

גריגור דימיטרוב(3)-מקנזי מקדונלד. האיש שאמור להאתגר את נדאל בחצי העליון של ההגלרה נראה מצוין והפסיד בסיבוב הראשון 6 משחקונים בלבד. סביר להניח שגם את השני יעבור ב-3 מערכות.

מרקוס בגדטיס-אנדריי רובלב(30).

ניקוס קריוס(17)-ויקטור טרוצקי. הקונגרו השחור של האליפות פתח מצוין. טרוצקי לא פראייר, אבל הכל תלוי בניק.

דניס שופובלוב-ג'ו וילפריד טסונגה(15). לקנדי-ישראלי אין סיכוי גבוה, אבל נחזיק לו אצבעות. הוא מאד מוכשר וביום נתון יכול לעשות את זה.

קייל אדמונד-דניס איסטומין. אדמונד עם הפתעה מדיח את אנדרסון, פיינליסט הפלשינג מדו, כבר בסיבוב הראשון.

ניקולוז בסילשווילי-רובן במלמאנס. עוד הפתעה כשהבלגי גובר על פויי ויש לו סיכוי לא רע גם מול הגאורגי.

יושיהיטו נישיוקה-אנדראס ספי.

איבו קרלוביץ'-יואיצ'י סוגיטה.  סוגיטה עם הפתעת הטורניר עד כה מדיח את סוק המדורג 8 כבר בהתחלה.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס – סיבוב ראשון

15:00: שון מרפי-אלי קארטר (יורוספורט 2).

21:00: ג'ון היגינס-אנתוני מקגיל (יורוספורט).

משחקי אתמול הביאו לנו את הקרב החד צדדי ביותר של הסיבוב הראשון, בו המשיך רוני אוסליבן את העונה המצויינת שלו כשליהטט מול מארקו פו, וזכה מולו בניצחון חלק. המשחק השני בין בארי הוקינס לקיירן ווילסון היה הרבה יותר צמוד, ובסיומו הצליח ווילסון לנצח 6:4.

היום הסיבוב הראשון נחתם עם עוד שני משחקים. המשחק המוקדם של היום מפגיש בין שון מרפי לאלי קארטר. מרפי הוא ללא ספק אחד השחקנים המצליחים העונה. כשבאמתחתו זכייה בטורניר אלוף האלופים והגעה לעוד שלושה גמרים העונה, אף אחד לא יתפלא אם יניף גם את גביע המאסטרס בסיום הטורניר. במקרה של יריבו, אין הדבר כך. ה"קפטן" הוותיק לא רושם עונה מוצלחת במיוחד, ובכללי נראה שהוא בצד היורד של הקריירה. במשחק המאוחר נקבל דרבי סקוטי בין ג'ון היגינס לאנתוני מקגיל. השניים מכירים זה את זה היטב, ואף שיתפו פעולה באליפות העולם לזוגות העונה. היגינס, סגן אלוף העולם, רושם עונה סולידית בה זכה באליפות הודו הפתוחה. יריבו הג'ינג'י לא ממש מרשים העונה, כשההישג הגדול ביותר שלו הוא הגעה לגמר אותה אליפות הודו – בו הפסיד להיגינס.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור Down under – קטע 2

בקטע 1 של המירוץ קיבלנו פלאשבק לכמה עונות אחורה, כשאנדריי גרייפל הצליח לעבור ראשון את הקו לפני יואן וסאגאן, בסיומו של מיאוץ המוני. הגורילה בן ה-35 נראה בעונה הקודמת מחוץ לעניינים לחלוטין, והחזרה שלו כעת לחזית המאיצים צריכה לשמח מאד את חובבי התחרות בענף. גרייפל כעת גם מוביל במירוץ, 4 שניות לפני קיילב יואן ו-וויל קלארק האוסטרלים.

קטע 2 היום הוא עוד קטע rolling hills בן 149 ק"מ, אלא שבניגוד לקודמו, הוא בעל סיום בעלייה, מה שיכול להתאים לניצחון מתוך קבוצת בריחה, או לכזה של אחד המטפסים או אולי אפילו של פטר סאגאן.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רבה לכולם !.
    נציין עוד
    כמה משחקי השלמה חוזרים בגביע האנגלי במוקד צלסי נוריץ.
    ברבע גמר הגביע הספרדי תשחק גם אלבס שמתחת לקו האדום ושלא זכתה מעולם בגביע מול ולנסיה .חדאדי מאלבס מול קבוצתו אשתקד.

    אספניול- ברצלונה .
    דרבי אספניול אספניוח 4 גביעים לאחרונה ב 06 .
    ברצלונה שיאנית הזכיות עם 29 כולל 3 האחרונות ו 4 גמרים ברצף

    אתלטיקו -סביליה .
    אתלטיקו עם 13 גביעים אחרון ב 2013.
    סביליה עם 5 גביעים אחרון ב 2010 .
    ויטולו וגראמיו שזכו עם סביליה 3 פעמים בליגה האירופאית יתמודדו היום מולה.
    מהצד השני באנקה שזכה באותו המפעל עם אתלטיקו ……יפגוש בקבוצתו לשעבר.
    המצב בליגה הוזכר אבל דווקא באלופות סביליה עדיין באלופות (יוניטד בשמינית ) לעומת אתלטיקו שנפלה לליגה האירופאית .

    יורוליג בעיניים של מכבי .
    צסק"א -אפס לא באמת משנה . (אם מתעקשים צסק"א )
    כנ"ל פנרבחצה -פאו (פנרבחצה ).
    החשוב שריאל תנצח את באסקוניה.
    גם ניצחון של מילאנו על מאלגה יתקבל בברכה .

  2. תודה רבה. ברצלונה אספניול, דרבי מיד מעניין. חשוב מאד שבאסקוניה לא תנצח את ריאל, למרות שיש לי חשש יותר מסביר שזה יקרה.

  3. תודה חברים. נדאל ממשיך לשייט באוסטרליה.
    ניק קיריוס כמובן נהיל רומן עם השופט ואילץ אותו לכבות את המיקרופון ולצעוק את הניקוד. כמה דרמה בשחקן אחד יאללה.

  4. פאקו, מה אתה יודע להגיד על זה שהתאחדות האופניים הישראלית מתירה לרכב עם אופניים עם בלמי דיסק?
    מראש לא ברור לי האיסור, ולמה הדיסקים האלה באמת יוצרים סיכון במקרה של נפילה המונית בפלוטון. הרי (נניח) במקרה של נפילה המוט של בלם היד יכול להיכנס למישהו ישר לתוך העין; יכולים לקרות עוד כמה דברים זוועתיים בהתרסקויות, פציעה מהדיסק נשמעת כמו עוד סכנה אחת מיני רבים (?)

    1. כתבתי בטור ההוא שמדובר לדעתי בהיסטריה מיותרת. הטענות הן לא במקרה של נפילה המונית, אלא שהבלם עשוי לגרום לנפילה המונית. זאת במקרה שלחלק מהרוכבים יש בלם מסוג אחד ולחלק אחר בלם מסוג אחר, ואז מאפייני הבלימה הם שונים. נראה לי גם כאן כהיסטריה מיותרת.

  5. הקלפים מסתדרים למכבי שנהנית מההפסד הדרמטי של באסקוניה לריאל ומההפסד המיותר של מאלגה במילאנו …עכשיו נותר לנצח מחר את הכוכב אם זה יקרה.
    1. מכבי תהיה במאזן חיובי .
    2. מכבי תגיע למס' ניצחונות דו ספרתי ותשווה את המאזן לעונה שעברה אז בכל העונה היו לה 10 ניצחונות.
    3. מכבי תפתח פער של 2 משחקים כמדומני ממקום 9

כתיבת תגובה

סגירת תפריט