אירועי דיומא – 14.01.2018: ליברפול-סיטי, פתיחת עונת האופניים וטורניר המאסטרס בסנוקר

כדורגל

ליגת העל – מחזור 18 / מתן גילור

19:00 הפועל אשקלון-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). ערב המחזור הקודם שתי הקבוצות היו רק 2 נקודות מהקו האדום. אשקלון ניצחה בעכו והתרחקה משם. כעת היא במקום ה-11 עם 16 נקודות. רעננה הפסידה למכבי 3:0 ונותרה במקום ה-12 עם 13 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה אשקלון 3:0.

*המלצת צפייה*20:30 הפועל באר שבע-הפועל חיפה (ספורט 1). שתיים מתוך רביעיית הצמרת ראש בראש. שתיהן גיעות למשחק אחרי תוצאה מאכזבת. ב"ש סיימה בתיקו 0:0 ביתי עם בני יהודה. היא נותרה במקום הראשון עם 37 נקודות, אבל הפער מהמקום השני הצטמק לנקודה בודדת כשהפועל שהפסידה לבית"ר י-ם בביתה והיא במקום השלישי וכן מכבי ת"א במקום הרביעי עם 35 נקודות. צמוד. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

פרמייר ליג – מחזור 23 / שגיא נאור

15:30 בורנמות' – ארסנל (ספורט1). הקבוצה הביתית רק נקודה מעל הקו האדום וניצחה פעם אחת בלבד בעשרת משחקיה האחרונים. בצל השמועות על עזיבה אפשרית בחלון העברות של הכוכב שלה, אלכסיס סאנצ'ס, התותחנים ממשיכים במרדף אחרי מקום בארבע הראשונות ורחוקים משם חמש נקודות, במשחק מהסוג הזה היא לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד נקודות.

*המלצת צפייה* 18:00 ליברפול – מנצ'סטר סיטי (ספורט1). אולי המשחק הכי אטרקטיבי בפרמייר ליג העונה בין שתי ההתקפות הכי פוריות בליגה. בסיבוב הראשון זה נגמר בנוק אאוט של הקבוצה של פפ עם רביעיה ללא מענה אבל הרחקה של מאנה במחצית הראשונה אחרי עבירה על אדרסון, השוער של סיטי, שינתה את המשחק לחלוטין. היום, האדומים ינסו להוכיח שהם על אמת אבל אחרי העזיבה של קוטיניו לברצלונה הם איבדו כוח אש מאוד משמעותי. בכל זאת, יש להם את מוחמד סלאח בעונה פנומנלית ולצידו בהתקפה מאנה ופירמינו. אפשר להניח שסיטי תשלוט במשחק ותחזיק יותר בכדור אבל זה בדיוק הסגנון שנוח לליברפול שהכוח העיקרי שלה הוא בהתקפות המתפרצות. ואן דייק, הבלם שהגיע מסאות'המפטון בסכום שיא, ינסה לייצב את ההגנה. סיטי, מצידה, יכולה לחלום על הישג שלא נעשה מעולם בכדורגל האירופי – זכייה בארבעה תארים בעונה אחת כשהאליפות כבר כמעט מונחת בכיס, הם ניצחו במשחק הראשון בחצי גמר גביע הליגה ועברו שלב גם בגביע. ליגת האלופות זימנה להם הגרלה די נוחה והדרך לרבע הגמר נראית סלולה. לפחות בזירה המקומית קשה לראות מי יכול עצור אותם.

לה ליגה – מחזור 19/ שגיא נאור

21:45 ריאל סוסיאדד – ברצלונה (ערוץ one). המוליכה מתקשה מאוד באנואטה ולא ניצחה שם כבר עשור. גם היום אני בטוח שלא תלקק דבש למרות שמגיעה בכושר מצוין ואחרי 5-0 על סלטה ביום חמישי בדרך לרבע גמר גביע המלך. קוטיניו וירי מינה הקולומביאני הצטרפו אבל לא יטלו חלק במשחק, מי שכן חוזר לעניינים הוא עוסמן דמבלה הצעיר הנפלא, שמשולב בהדרגה אחרי שהיה פצוע 4 חודשים. אתמול אתלטיקו וולנסיה ניצחו וצמצמו את הפער מהקטלונים ל-6 ו-8 נקודות בהתאמה ומי שחשב שריאל תהיה זו שתאיים על התואר קיבל עוד מכה לתחזיות עם הפסד ביתי נוסף לויאריאל. המקומיים נמצאים רק במקום ה-13 אבל מרכז הטבלה כל כך צפוף ורק 5 נקודות מפרידות בין המקום השביעי למקום ה-15 והבאסקים ינסו להתקדם במעלה הטבלה לכיוון המקום שמוביל לאירופה.

בונדסליגה – מחזור 18 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: פ.צ. קלן-בורוסיה מנשנגלאדבך (ספורט 2). מנשנגלאדבך היא אחת מתוך החבורה הצפופה שמתחת לבאיירן, כשכל אחת מהקבוצות לוטשת עיניים למקום בליגת האלופות (בידיעה שאת האליפות כבר לא תשיג). המפגש היום עשוי לסייע לה במאבק קשה זה. היריבה, קבוצת פאר בעבר, היא נמושת הליגה, עם ניצחון בודד וסיכויים ודאיים להיפרד מהבונדסליגה בתום העונה.

19:00: בורוסיה דורטמונד-וולפסבורג (ספורט 2). דורטמונד היא עוד חברה באותה החבורה שמתחת לבאיירן, משהו שהיא שמחה עליו כפי שהעונה הזו נראתה עד לא מכבר. לאחר ההתרסקות בהנהגתו של פטר בוס, הוחלף הנ"ל בפטר שטוגר, והתוצאה היא שני נצחונות רצופים וחזרה לצמרת. בגביע היא אמנם הפסידה לבאיירן, אבל מדובר בתוצאה צפוייה למדי. היום היא צפוייה להמשיך את המומנטום בליגה מול הקבוצה מעיר המכוניות. זו חווה עוד עונה חלשה למדי (כמו בקודמת, בה ניצלה מירידה ברגע האחרון), ורחוקה 4 נקודות מהקו האדום.

ליגה צרפתית – מחזור 20 / דוד "פאקו" סעדה

22:00: נאנט-פ.ס.ז' (ספורט 5 לייב). פ.ס.ז' ממשיכה לשייט בכל המסגרות. במהלך פגרת החורף בליגה שוחקו משחקים בגביע ובגביע הליגה, ובשניהם היא זכתה לנצחונות קלים (כמו ב-6:1 על רן, אותו השיגה ללא קבאני). היום היא חוזרת לליגה עם פער של 9 נקודות על המקום השני, ובלי שנראה שאיזושהי קבוצה תוכל לאיים עליה. המארחת מצוייה במקום החמישי, כשהמטרה העיקרית שלה היא מקום בליגה האירופית, אלא שאת הנקודות עבור השגת מטרה זו היא תצטרך לחפש מול קבוצות אחרות.

כדורסל/ יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 13

20:00: מכבי חיפה – מכבי אשדוד (משולב ספורט 5) – אחרי שהתחילה רע וחזרה לעצמה ושוב נכנסה לרצף של הפסדים, מכבי חיפה תנסה לעצור את המפולת מול מכבי אשדוד, שבניגוד אליה, דווקא די מנצחת לאחרונה. חיפה זוכרת היטב את שני ההפסדים השנה ליריבתה הערב, האחרון שבהם רק לפני כמה שבועות בשמינית גמר גביע המדינה 70-77 ותקווה שלא לרדת מנוצחת בשלישית מול אשדוד. היריבה מהדרום ניצחה את ארבעת משחקיה האחרונים (שניים בליגה ושניים בגביע) והיא ומאמנה בראד גרינברג, לשעבר במכבי חיפה, ירצו לראות את הירוקים מנוצחים על ידם עוד פעם, בדרכה של אשדוד למאבק על מקום בין 8 הראשונות.

20:40: הפועל ת"א – עירוני נהריה (ספורט 5) – האופוריה של החניכים של דני פרנקו אחרי הניצחון על מכבי ת"א לפני שבוע וחצי נגמרה מהר מאוד עם הפסד להפועל חולון ששוב לימד אותנו את מה שידענו זה מכבר – הפועל ת"א לא מסוגלת לצבור מומנטום חיובי משמעותי. במסגרת הנד-נד של משחקי הקבוצה האדומה מתל אביב, היא אמורה לחזור הערב למסלול הניצחונות עם משחק ביתי מול היריבה הדי נוחה מהצפון. נהריה הפסידה במחזור הקודם לירושלים בארנה והיא רושמת כבר ארבעה הפסדים ברציפות בליגה ועוד אחד בגביע בדרך לעונה מאכזבת ביותר עד כה. בסיבוב הקודם ניצחה נהריה את האדומים 87-102.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס – סיבוב ראשון

16:30: מארק סלבי-מארק וויליאמס (יורוספורט 2).

21:00: מארק אלן-לוקה ברסל (יורוספורט).

טורניר המאסטרס הוא אחד מהטורנירים היוקרתיים בלוח השנה של הסנוקר. הטורניר, אחד משלושת טורנירי ה"טריפל קראון" (יחד עם אליפות בריטניה ואליפות העולם), מפגיש את 16 השחקנים המדורגים גבוה ביותר בסבב. ארבעת הימים הראשונים של הטורניר מאכלסים את הסיבוב הראשון. היום נפתח בקרב במשקל כבד בין שני אלופי עולם – המכהן מארק סלבי, ואלוף העבר מארק וויליאמס. סלבי פתח את העונה חלש יחסית לסטנדרטים שלו, כשמלבד הזכייה באליפות הבינלאומית, הוא לא היווה פאקטור בטורנירים של החצי הראשון של העונה. מעריציו (הלא רבים) לא ממש צריכים לדאוג – אלוף העולם בונה בד"כ את הכושר שלו בהדרגה לאורך העונה. הוולשי שמולו הראה לא מכבר שכוחו עדיין במותניו, כאשר זכה באליפות של צפון אירלנד. השניים נפגשים רבות בתקופה האחרונה, ודווקא וויליאמס זכה לרוב הנצחונות. במשחק המאוחר נראה את מארק אלן מול לוקה ברסל. אלן נמצא בצמרת הענף כבר תקופה ארוכה מאד, אך מתקשה לתרגם זאת לזכיות רבות בטורנירים. ברסל שמולו חווה עונת פריצה. הבלגי הצעיר והמצויין זכה העונה בטורניר הראשון שלו, אליפות סין הפתוחה, ושני רק לרוני אוסליבן בנקודות שצבר מתחילת העונה, מה שגם הביא אותו להשתתף לראשונה בטורניר זה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור Down under – קטע הפרולוג

ברוכים הבאים לפתיחת עונת 2018 באופני כביש. העונה נפתחת באופן מסורתי במירוץ (ראשון מתוך כמה) באוסטרליה, בה שורר כעת הקיץ. טור דאון אנדר הוא טור בן 7 קטעים (יותר נכון פרולוג ו-6 קטעים) המציין השנה את המהדורה ה-20, ונערך באיזור אדלייד. רוב הקטעים בטור יעניינו בעיקר את המאיצים, מלבד שני קטעי טיפוס, שמין הסתם יקבעו את זהות מנצח הטור. הגם שמדובר במירוץ וורלד טור, התזמון המוקדם של המירוץ משאיר את רוב התותחים הכבדים (בעיקר מבין המטפסים) בבית. עדיין נוכל לראות כאן לא מעט שמות גדולים. הפוקוס יהיה קודם כל על הרוכבים האוסטרלים, המגיעים בדרך כלל בכושר טוב לתחילת העונה לפני שאר יריביהם. השם הגדול הראשון הוא ריצ'י פורט, זוכה השנה שעברה, שינסה להשאיר מאחור את אותה התרסקות זוועתית בטור דה פראנס האחרון. עוד שם אוסטרלי הוא המאיץ קיילב יואן, שבמירוץ של שנה שעברה השאיר אבק לשאר יריביו. יואן ימשיך להתחרות במסגרת קבוצתו מהעונה הקדמת, שהחליפה את השם מאוריקה-סקוט למיצ'לטון-סקוט. אשר למתחריהם של האוסטרלים – בגזרת המאיצים, השם הגדול הראשון הוא של אלוף העולם המשולש פטר סאגאן, אם כי לא בטוח שתחילת העונה תמצא אותו בכושר שאליו אנו מורגלים ממנו. עוד מאיצים שנראה הם אנדריי גרייפל, שינסה לשים את העונה הגרועה הקודמת מאחוריו, ואליה ויוויאני, שעבר מסקיי לקוויק-סטפ. בגזרת המטפסים, יהיה מעניין לראות קודם כל את השלישייה של קבוצת בחריין מרידה – האחים הבאסקים יון וגורקה איזאגיר והאיטלקי דומניקו פוצוביבו, כשהשניים האחרונים הצטרפו השנה לקבוצה. עוד נראה כאן כמה סוסים ותיקים כרוי קושטה, תומאס דה גנט ולואיס לאון סאנצ'ז, ואת הסוס הצעיר יותר, מארק סולר.

קטע הפרולוג של המירוץ הוא סוג של מירוץ נפרד, הנקרא People's Choice Classic (המירוץ אחריו יתחדש ביום שלישי). זהו קטע קצר ושטוח, בן 50 ק"מ, הנערך כקריטריום (מירוץ הקפות) בעיר אדלייד. זהו קטע המיועד למאיצים, עם סיכוי גדול שקיילב יואן יתכבד בו בזכייתו הראשונה השנה. המירוץ לצערנו לא משודר בארץ. לינקים לשידור יפורסמו כאן בהמשך.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה רבה .
    1. לא מבין את ערוץ הספורט בכל הכבוד לקלאסיקו בין מכבי חיפה לת"א הרי שהם יהיו עוד שבוע בגביע והיה צריך לשדר את המשחק של היום בין ב"ש להפועל חיפה בו המנצחת תסיים את המחזור במקום הראשון .

    2. ליברפול -סיטי משחק מסקרן מאד על הנייר מומלץ בהחלט למי שיכול.

    3.בליגת הכדורסל שלנו נראה לי שכל תוצאה אפשרית בין הפועל תל אביב הלא יציבה לבין נהריה שנמצאת במשבר עמוק מאד.

    1. המשחק המרכזי נקבע כמה שבועות מראש (היה עדיף לו היה נקבע כבר בתחילת העונה, אבל שוין) ואי אפשר לשנות.
      מעבר לזה שערוץ הספורט רוצה רייטינג. אין בכלל שאלה באיזה משחק יצפו יותר אנשים.

  2. תודה לכותבים ולשוקו ,מישהו יכול לספר מיהו המוביל של מוביסטאר קרלוס משהו . .?
    ואיך זה שמגיעים למירוץ הסה כל כך הרבה רוכבים שחא שמעתי את שמם מעולם ?
    בקשר לפורט , מקוה שהוא בריא סוף סוף , משהו אצלו מקרין הרבה מאד שחצנות. הוא אמנם ספורטאי לא רע אך בכלל לא מודע למגבלותיו ,למעשה יש בו סוג של לברוניות דוחה.
    פרום לעומתו הרבה יותר זהיר בהתנהלותו ,והרבה יותר מעמיק בהכנה לקטעים , ולכן הפך. למנצח סדרתי בענין זה שלקח ,שיהיה ברור שכולם לוקחים …

  3. 4-1 ליברפול!!!

    איך שהתחיל המשחק היה נראה שהלחץ של ליברפול מאד יעיל, וחוסם את סיטי במקומות הראשוניים של המגרש. השאלה הייתה מי התפרק ראשון, ביינתים זו סיטי.

  4. איזה משחק היה באנפילד .
    סיום ליברפול 4 סיטי 3 …ובינתיים בארץ בן בסט מעלה את הפועל חיפה ל 1-0 כבר בדקה הראשונה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט