אירועי דיומא 22.12.2017 – ארסנל – ליברפול והדרבי של מוסקבה ביורוליג

כדורגל

פרמייר ליג – מחזור 19/ שגיא נאור

21:45 ארסנל – ליברפול (ספורט1) במחזור השלישי ארסנל הגיע לאנפילד, יצאה משם חפוית ראש עם ארבעה כדורים ברשת (סה"כ 8 ספיגות בשלושת המשחקים הראשונים) והראש של ארסן ונגר היה על המוקד. כמו עשרות פעמים בשנים האחרונות, האוהדים מחו אבל ראו את המנג'ר הצרפתי מקבל גיבוי ונשאר בתפקידו והקבוצה התייצבה, ניצחה ב-8 מ-11 המשחקים ונצמדה לצמרת הגבוהה. בעונה נורמלית אולי אפילו היו מדברים באמירויות על אליפות (בליגה בלי סיטי) אבל אז הגיע הפסד ביתי מתסכל מול דה חאה יונייטד ושתי תוצאות תיקו מול סאות'המפטון וניוקאסל שעצרו את המומנטום, כרגע במקום החמישי. הקבוצה של קלופ סופרת כבר 10 משחקים ללא הפסד מאז שחטפה רביעיה מטוטנהאם (ההפסד השני העונה היה 0-5 מול סיטי – כשמפסידים אז עד הסוף). היא מגיעה אחרי 4-0 קליל על בורנמות שהיה פיצוי על שתי תוצאות תיקו מאכזבות מול אברטון בבית ותיקו מאופס מול ווסט ברומיץ ועם הרביעיה הקדמית הקטלנית שלה היא תגיע גם היום בשביל לנצח. התותחנים מחזיקים במאזן בית אדיר – 8 נצחונות מ-9 משחקים (והפסד לאוטובוס של מוריניו), ויעקפו את האדומים במקרה של ניצחון.

כדורסל

יורוליג – מחזור 14/ יאיר זעפרני

19:00 צסק"א מוסקבה – חימקי מוסקבה – גם ליורוליג מגיע דרבי ומוסקבה, החל מהשנה מספקת את אחת משתי ההתמודדויות היחידות בין שתי קבוצות מאותה העיר (הדרבי השני הוא באיסטנבול בין אנדולו אפס ופנרבחצ'ה). אם מסתכלים על טבלת היורוליג ערב המחזור אז גם מדובר במשחק צמרת של מפעל העילית של אירופה – צסק"א מדורגת שנייה עם מאזן 3-10 וחימקי מפתיעה במקום השישי עם מאזן 5-8. אבל למרות שהקבוצות לא רחוקות אחת מהשנייה בטבלה ולמרות שאומרים שלדרבי חוקים משלו עושה רושם שבמשחק הספציפי הזה צסק"א אמורה לנצח בנקל. החניכים של דמיטריוס איטודיס הפסידו כבר פעם אחת השבוע, לאולימפיאקוס במשחק בין מוליכות הליגה (ובכך הפסידו את המקום הראשון) וקשה לראות אותם רושמים הפסד שני ברציפות ביורוליג, מאורע נדיר ביותר בשביל הצסק"אים.

19:30: אנדולו אפס – אולמפיאקוס – הניצחון הדחוק של אולימפיאקוס על צסק"א מוסקבה 86-88 ,תודות למשחק נהדר של ג'מאל מקלין הציב את הקבוצה היוונית במקום הראשון ביורוליג והם בוודאי שואפים לשמור אותו עד סוף הסיבוב. על מנת לעשות כך הם צריכים לנצח שני משחקי חוץ באיסטנבול ובקובנה, כאשר המשחק הערב מול החניכים של ארגין עותמאן אמור להיות החלק הקל יותר במשימה. לעומת אולמפיאקוס שמשקיפה על שאר 15 הקבוצות מלמעלה, אנדולו עושה את זה בדיוק מהכיוון ההפוך ומדורגת אחרונה. שלושה הפסדים רצופים, האחרון שבהם במוסקבה לחימקי, לימדו אותנו שהפתיחה החלשה של הטורקים לא הייתה מקרית וסיכוי ההתאוששות קלושים. ניצחון שלהם הערב בקרב הקצוות יהיה בבחינת סנסציה רצינית.

20:30: באסקוניה – ברצלונה – 5 קבוצות ספרדיות יש ביורוליג ובעוד הדשדוש של ריאל מדריד מוסבר בגלל פציעות, של באסקוניה מנומק בפתיחת עונה חלשה ושל מלאגה וולנסיה מובן לאור היותן עולות חדשות במפעל, הסיפור של ברצלונה כלל לא ברור ומהווה את אחת האכזבות הגדולות במפעל השנה. הקבוצה של סיטו אלנוסו ממשיכה להפסיד ביורליג וברביעי האחרון הייתה קורבן להתאוששות של מלאגה כשהפסידה לה בפלאו בלאגוגרנה 90-83, רשמה הפסד רביעי ברציפות (לא ניצחה מאז הביסה את מכבי ת"א) וסה"כ עומדת מאזן מחפיר של 9-4. באסקוניה, כאמור התחילה את העונה רע מאוד ובמחזור הקודם חזרה אל חיק ההפסדים (אחרי חמישה ניצחונות בשישה משחקים) עם הפסד במילאנו. הקבוצה של פדרו מרטין מתדפקת על דלתות השמינייה הראשונה ובשביל להגיע לשם היא תצטרך להתגבר על הקבוצה שניצחה אותה במחזור הפתיחה של הליגה הספרדית 82-87 (שתי הקבוצות צמודות אחת לשנייה בליגה המקומית עם מאזן 4-8).

21:45: מלאגה – ארמאני מילאנו – במילאנו מאמינים שהסיבוב השני ביורוליג יהיה מוצלח בהרבה מהראשון ומקווים לסיים את הראשון עם נזק מינימאלי לקראת הבאות. הניצחון ביום רביעי על באסקוניה היה בהחלט התחלה טובה והיום תנסה הקבוצה של סימונה פיאג'יאני לרשום ניצחון שני ברציפות על קבוצה ספרדית משתקמת. מלאגה שניצחה רק שלוש פעמים באחד עשר המשחקים הראשונים, שניצחה פעמיים רק בשבוע האחרון ותקווה לרשום את השלישי תוך שמונה ימים במשחק ביתי מול אלופת איטליה מהתחתית ולחזור לרלבנטיות לקראת המחזור האחרון בו תפגוש את מכבי ת"א.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה רבה משחקים מעניינים ומסקרנים.
    הייתי מוסיף את המשחק של אתלטיקו מדריד באספניול שיהיה חשוב מאד גם בהיבט של הקלאסיקו מחר …שלצערי כשומר שבת לא אצפה בו וזו ההזדמנות לומר שתיקו וכ"ש ניצחון של ברצלונה יעניק לה לדעתי את כתר האליפות כבר מחר בסביבות 16.00

  2. תודה רבה, ארסנל ליברפול זה קרב בין שני מועדונים גדולים שלצערי הרב זכו ביושר בכינוי "לוזרים", מעניין לראות איזה מועדון הוא פחות לוזר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט