אירועי דיומא 21/12/2017 – אלופת אירופה מגיעה להיכל

כדורסל / יאיר זעפרני

יורליג – מחזור 14

*המלצת צפייה*: מכבי ת"א – פנרבחצ'ה (ערוץ 14 / 10 / כל התשובות נכונות). – אם יש משהו שלמדנו מהשבוע וחצי האחרונים ביורוליג זה שמכבי ת"א כנראה לא תהיה אלופת אירופה השנה. פתיחת העונה המוצלחת (בטח ביחס לשנתיים הקודמות), הכדורסל המאומן של נבאן ספאחיה והשקט התעשייתי בו הקבוצה מתנהלת השנה גרמו לרבים מ'חובבי הניסים' להאמין שאולי, אולי, השנה מכבי ת"א תצליח לגנוב תואר. אלא שאז בא חנוכה ובניגוד לשנים עברו, המכבים לא הביאו באמתחתם שום ניסים. צסק"א מוסקבה ופנאתנייקוס העמידו את מכבי ת"א במקומה והמאזן שעמד על 4-7, הצטמצם ל6-7 הרבה יותר ריאלי לכוחם של הצהובים-כחולים השנה.

אז אם מכבי ת"א לא תהיה אלופת אירופה (כנראה) אז מזל שאלופת אירופה יכולה לבוא לבקר בהיכל ולבדוק האם אחרי חנוכה מכבי ת"א יכולה להנפיק כמה אסים מהשרוול ולתת פייט הגון לקבוצה של אוברדוביץ'. מכבי ת"א הייתה הקבוצה היחידה בעונה שעברה שניצחה את הטורקים פעמיים אבל מוזר ככל שיהיה הנתון הזה, הוא לא מלמד כלום על מה שצפוי הערב. הקבוצה הטורקית (שאין בה טורקי אחד שתורם באופן משמעותי. "ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר"…) מגיעה לת"א אחרי שהביסה את הכוכב האדום 56-82 ביום שלישי והוציאה קצת אגרסיות שהתחבאו אחרי ההפסד המפתיע שלה בשבוע שעבר לז'לגיריס קובנה. בשורות הקבוצה אותה מאמן השועל זליקו אוברדוביץ' מככבים השנה יאן וסלי הצ'כי, שהפך להיות הפנים של הקבטצה ותורם 14.3 נק' לערב; לואיג'י דטומה שאמנם קולע כמות מכובדת של 11.3 נק' למשחק אבל מתמחה בעיקר בהגנה; קוסטאס סלוקאס היווני הבינלאומי שקולע אותה כמות למשחק ומשמש גם כראש מחלקת אסיסטים עם 5.9 בונובונים לערב; ג'יימס ננאלי, אקס מכבי אשדוד עם 11.2 נק'; חביבו של דיויד בלאט, בראד וונמייקר עם 13.5 נק' ו4.5 אס' לערב; ניקולה מלי, מרקו גודריץ' וג'ייסון תומפסון הזכור לחובבי ה-NBA מימיו בקינגס.

פנר עברה אתמול את אולימפיאקוס כקבוצה ההגנתית שסופגת הכי מעט נקודות למשחק (73.08 אם נדייק) והיא בהחלט מצטיינת בצד הלוחמני של המגרש כיאה לקבוצה של השועל. עם זאת מדובר בקבוצת התקפה רחוקה מלהיות רעה (שישית במפעל) וקבוצה יחסית קבוצתית (רביעית ביורוליג באסיסטים). המשימה של מכבי ת"א בהחלט קשה אבל חשוב לציין שלפנר היו נפילות העונה ולמרות חמשת הניצחונות של הטורקים בששת משחקיהם האחרונים לא בשמיים היא לצאת מפה עם ניצחון. אחרי שני הפסדים, מכבי ת"א תצטרך להגיע עם המון אנרגיות, מוטיבציה ואמונה בעצמה. ואז, גם אם היא לא תהיה אלופת אירופה בסוף השנה, יהיה לה עוד רגע משמעותי לזכור מעונת 2017-18.

20:00: הכוכב האדום – פנאתנייקוס – אחרי שלושה ניצחונות רצופים הסרבים נעצרו אצל פנרבחצ'ה ותקועים עדיין בחלק התחתון של המפעל עם חמישה ניצחונות בלבד. פנא לעומת זאת הסתדרה היטב בלי ניק קלאת'יס, שיחסר גם הערב, וגברה על מכבי ת"א. אלופת יוון עדיפה אבל בבלגרד ארינה תמיד יכולות לקרות הפתעות.

21:00: במברג – ריאל מדריד – אלופת גרמניה המשיכה ברצף של ניצחון -הפסד -ניצחון – הפסד כשהפסידה בשלישי לז'לגיריס קובנה. בשביל להמשיך אותו היא תאלץ לעבור הערב משוכה קשה בדמות ריאל מדריד שדי חזרה לעצמה עם שני ניצחונות אחרי רצף ההפסדים הארוך שלה ותצטרך להוכיח שהיא מסוגלת לנצח גם קבוצות לא ספרדיות.

21:45: ולנסיה – ז'לגיריס קובנה – בולנסיה לא טעמו טעם של ניצחון ביורוליג מאז ה27/10, שם ניצחו את מלאגה ב-38 הפרש. רצף ההפסדים של אלופת ספרד עומד על תשעה, האחרון שבהם לריאל מדריד בשלישי וקשה להגיד שהמשחק הערב מול אלופת ליטא הוא הזדמנות קלה להשיג סוף סוף את הניצחון המיוחל. הקבוצה של שאראס בכושר טוב מאוד ואחרי שגברה בשבוע שעבר על אלופת אירופה בביתה המשיכה במסלול הניצחונות עם ניצחון שלישי רצוף, הפעם על במברג ביום שלישי בדרך למקום השישי והמפתיע ערב המחזור.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. נהנה מאד מהאתר לאחרונה, אבל, היי.. "אלופת אירופה" זו נבחרת, בקבוצות זו יכולה להיות מחזיקת גביע כזה או אחר

    1. תודה אבל חולק עליך לגבי המינוח. אלופת אירופה היא בהחלט גם קבוצה וחיפוש פשוט בגוגל ייתן לך אסמכתאות לכך שזה בשימוש

  2. יאיר שאתה תכנה אלופת יורוליג בתואר אלופת אירופה *
    זה ממש חילול הקודש.
    במהות מבחן קשה מאד ברף גבוה מאד למכבי .
    מכבי תילחם להערכתי עד הסוף על כניסה לטופ 8 היא תילחם על כך עם בערך חצי ליגה שכן הפערים בין כולם צמודים מאד ( וכמובן שצסקא אולימפיקוס פנרבחצה ריאל יהיו שם ).
    בכלל כל המשחקים היום מעניינים שכן הקבוצה העדיפה משחקת בחוץ.
    תודה רבה יהיה ערב מעניין .

  3. אלופת אירופה בכדורסל היא סלובניה ואלופת אירופה בכדורגל היא פורטוגל ועד שלא תיערך אליפות אירופה הבאה בהתאמה, שום קבוצה לא תוכל להחליף אותן

    1. אם אתה ממש חייב לדעת אז הקבוצות נפגשו 12 פעמים בעבר (מאז 2007-8 ועד ימינו, לא נפגשו לפני). ריאל ניצחה 11 פעמים וב15/12/2010 באמברג רשמה את ניצחונה היחיד 75-82.

  4. אגב, סתם לידע כללי לא חשוב-

    הייתי במשחק של מכבי לפני שבועיים מול ולנסיה.
    האורחים הביאו למשחק 200 צופים (4 אוטובוסים מלאים) שחוץ מלעודד בחן רב גם המשיכו יום אח"כ לטיול בירושלים. יפה להם.

    1. זה במסגרת חילופי שבויים עם הסעודים…והישראלים שנוסעים לקלאסיקו אבל אני יכול להבטיח לך כי האוהדים הישראלים במסגרת החבילה לא נוסעים לטלדו כדי לראות את התמונה של אל גרקו .
      ויתרה מזו אפילו לא נוסעים למדריד כדי לחזות בציורו של פיקאסו גרניקה .
      שכבר הוזכר על ידי יאיר בעבר .
      אפילו ללאס צימניאס הבנין שבנה גאודי הגאון בברסה ולסגרדה פמיליה הם לא נוסעים …
      אז יפה שאתה נותן קרדיט ובצדק לולנסיאניים שהם ברובם צאצאי האנוסים , ומבחינה תרבותית עולים בהרבה על יושבי ביביסטאן, היהודים האותנטיים האמורים להיות מפותחים יותר ולא לחזות במשחקי מכבי מטעמי מצפון ! .

  5. אלוף אירופה סקי מיים הוא גיא פיהרר , ואלוף העולם סקי מיים הוא ליאור סופר .
    אך מכבי ת"א מוכיחה את הטענה שאפשר להרוס את הספורט הישראלי , ועדיין יהיו מספיק פראיירים שיתנו לזה יד וישלמו כסף על משחק בין קבוצות חסרות לאום .

  6. והקישור :
    רק לפני הקישור שאלה יאיר למה שלא תכתוב פעם על ספורט ישראלי , כי לכתוב אתה יודע .
    ובעצם למה שלא תגיע פעם לסקי מיים בפארק בגין ותכתוב באתר כאן על החוויה הזו ?
    אני יכול להבטיח לך שתראה שם ספורטאים ישראלים ברמות העולמיות הגבוהות ביותר הקוטפים את התארים הנחשקים ביותר בלי שום חיזוק זר .
    אם תרצה לברר איך הדבר אפשרי אז הנה עובדה , ומבחינתך תל אביב קרובה יותר אליך מאשר סן פרנסיסקו , הוכחה אחרת לאותו הדבר בדיוק …אפרופו סן פרנסיסקו אשתו של עומרי כספי היא חברתו לשעבר של עומרי בן נתן מאמן נבחרת הסקי מיים שלנו , אז הנה אירגנתי לך גם תחקיר!

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4559220,00.html

כתיבת תגובה

סגירת תפריט