אירועי דיומא – 23.12.2017: אל קלאסיקו ויובה מול רומא

כדורגל

ליגת העל – מחזור 15 / מתן גילור:

16:00 הפועל עכו-מכבי נתניה (ספורט 4). השבוע עכו התבשרו בחדשות טובות, סוף כל סוף. בית הדין ביטל את עונש הפחתת 2 הנקודות (את אחד העונשים הכוונה, השני נותר בעינו). למרות זאת, עקב ההפסד 1:2 לסכנין במחזור הקודם, הקבוצה עדיין ממוקמת במקום האחרון עם 6 נקודות בלבד. נתניה, לעומתה, הגיעה למשחק מול האלופה בתקופה פחות טובה ובלי עלי מוחמד, אחד מהמרכזיים שבמשחקני הקבוצה אם לא המרכזי שבהם, וניצלה פציעות והשעיות כדי לנצח 0:1. עכת היא במקום החמישי עם 23 נקודות. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 2:2, כשעכו משווה על הבאזר.

18:00 בני יהודה תל אביב-הפועל אשקלון (ספורט 5 לייב). יוסי אבוקסיס אימן עד כה 3 קבוצות: הפועל ת"א, איחוד בני סכנין ובני יהודה תל אביב. באף לא אחת מהן הוא השכיל להפסיד למכבי. "מַה שֶּׁהָיָה הוּא שֶׁיִּהְיֶה, וּמַה שֶּׁנַּעֲשָׂה הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה, וְאֵין כָּל חָדָשׁ תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ." אמר קהלת. אמר וצדק. שוב אבוקסיס מגיע לאבירן ושוב הוא יוצא עם הנקודות. בנ"ד היתה עדיפה בהרבה, ניצחה 2:0 והיא במקום השישי עם 23 נקודות, מרחק 4 ממקום שביעי. פלייאוף עליון נראה לחלוטין בהישג יד. אשקלון ממשיכה להראות שהיא קבוצת בית לא רעה בכלל וסיימה בתיקו 0:0 עם הפועל. היא במקום ה-11 עם 13 נקודות. רק 5 מעל הקו האדום. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

18:15 הפועל חיפה-מכבי פתח תקוה (ספורט 4). הפועל בתקופה פחות טובה ורושמת תיקו שני ברציפות. תם חלום האליפות? לא בהכרח. ב"ש, כנזכר לעיל, הפסידה והפועל במקום השני עם 29 נקודות, רק נקודה מהמוליכה. מכבי פ"ת ממשיכה להיות הלמל"מ של הליגה. הפעם תיקו 1:1 עם אשדוד. היא במקום ה-10 עם 16 נקודות. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 2:0.

20:30 מכבי תל אביב-עירוני קרית שמונה (ספורט 4). גמורה? שבעה? לא מני ולא מקצתי. מכבי ת"א חוזרת לעניינים ובגדול. בשבוע וחצי האחרונים היא סופרת זכייה בגביע הטוטו על חשבונה של ב"ש, ניצחון בטדי 2:1 וצמצום הפער מהפסדה לכדי 4 נקודות. ק"ש בהפסד מאד מאכזב מבחינתה נכנעה בביתה לקבוצת התחתית מרעננה 2:0. בסיבוב הקודם ניצחה ת"א 2:1 ובתווך הספיקה לנצח את ק"ש גם בחצי גמר גביע הטוטו.

ליגה ספרדית – מחזור 17 /שגיא נאור

*המלצת צפייה* 14:00 ריאל מדריד – ברצלונה (ערוץ one) בכל יום בשנה, ללא תלות במצב בטבלה ובכושר הקבוצות – זה המשחק הכי מסקרן בעולם. הקרב הכי טעון, היריבות הכי גדולה. כל זה היה עוד לפני המאבק הקטאלוני לעצמאות שרק מוסיף נופך נוסף למשחק הזה. אבל אנחנו פה, לפני הכל, לדבר כדורגל. אלופת העולם לקבוצות חוזרת לליגה אחרי שגרפה עוד תואר אבל ראתה את בארסה מגדילה את הפער ל-11 נקודות באחד ממשחקיה הטובים העונה, עם כדורגל שוטף והמון מצבים. אמנם לריאל יש משחק חסר אבל אין ספק שכל תוצאה פרט לניצחון מדרידאי ישרת את הקטאלונים. אחרי פתיחת עונה מגומגמת, ריאל התייצבה וממעטת לאבד נקודות אבל כשהיריבה שלה משיגה 87% הצלחה (מבחינת צבירת נקודות זה אולי יותר מרשים מסיטי מאחר וואלוורדה מאמן חדש) לא נשאר לריאל מרווח לטעות נוספת. בארסה עוד תאבד נקודות העונה והתוצאות קצת מטעות כי בהרבה משחקים היא גנבה ניצחונות במשחקים חלשים אבל ריאל תהיה חייבת להיות שם בשביל להלחיץ אותה באמת. כריסטיאנו רונאלדו שהיה בספק, לא יחמיץ כזה משחק ובתקופה האחרונה הוא בכושר מצוין. בארסה יכולה לבוא יחסית רגועה למשחק כי לא חייבת לנצח, לריאל אין ברירה. מה ישפיע יותר, הלחץ על ריאל לצאת עם 3 נקודות או הדרייב והטירוף להסתער על המשחק?  אם הייתי צריך להמר – ניצחון לבן.

פרמייר ליג – מחזור 19 / שגיא נאור 

14:30 אברטון – צ'לסי (ספורט2) עומס המשחקים של חג המולד התחיל אתמול עם משחק ענק והיום מצטרפת גם האלופה שיוצאת למשחק לא קל בגודיסון פארק. אברטון, שפתחה את העונה בצורה נוראית, התאוששה יפה ומוצאת את עצמה במקום ה-9 ויכולה אפילו לפזול למקום באירופה בעונה הבאה. אחרי התקלה מול ווסטהאם, הבלוז ניצחו פעמיים ברציפות וירצו להמשיך את הרצף.

17:00 מנצ'סטר סיטי – בורנמות  מה נשאר להגיד על הקבוצה הזאת? או שהיא מפציצה עם רביעיות וחמישיות או שהיא מגלה אופי ומגרדת נצחונות בתוספת הזמן. כך או כך, 17 נצחונות מ-18 משחקים – הסטטיסטיקה אומרת הכל. היריבה שלה היום נאבקת על חייה ונמצאת רק נקודה מעל הקו האדום, כנראה שאת הנקודות היא תצטרך לחפש במקום אחר.

19:30 ברנלי – טוטנהאם מי היה מאמין שלמשחק הזה הקבוצה הבכירה, לפחות מבחינת הטבלה, תהיה דווקא ברנלי. איך היא עושה את זה? הגנה. אין אף קבוצה בליגה שספגה פחות שערים ממנה וכך, למרות שכבשה רק 16 שערים, היא תופסת את המקום השישי. התרנגולים איבדו יותר מדי נקודות לאחרונה, למרות שהארי קיין בכושר טוב ונותן עוד עונה אדירה. אחרי שסיימו בשנתיים האחרונות במקום השני, נראה שהעונה מקום בארבע הראשונות יהיה הישג נאה.

21:45 לסטר – מנצ'סטר יונייטד אחרי מאבקי תחתית קשים בעונה שעברה אחרי עונת האליפות המדהימה, העונה לסטר עוברת עונה רגועה באמצע הטבלה. ביום רביעי היא שיחקה 120 דקות מול סיטי בגביע הליגה לפני שהודחה בפנדלים ואולי העייפות תהיה בעוכריה. השדים האדומים הודחו גם הם אבל בצורה די משפילה מול בריסטול מליגת המשנה. מבחינת צבירת נקודות מוריניו עושה את העבודה אבל שלב הבתים בליגת האלופות לא היה מרשים במיוחד בבית קל יחסית ובליגה היכולת רחוקה מלהרשים. מי שמנסה בכל משחק מול קבוצה גדולה לא להפסיד, לא יכול לדגדג את סיטי ואני לא אופתע אם גם ליברפול וצ'לסי יקדימו אותה בסוף העונה. אם גם ארסנל תעשה את זה תהיה רעידת אדמה באולד טראפורד וכתם לקריירת האימון של "המיוחד" (בעיני עצמו).

סרייה A – מחזור 18 / דוד "פאקו" סעדה

13:30: לאציו-קרוטונה (ספורט 2). נראה מאד אמיתי המשבר של לאציו. עד לפני מספר מחזורים, קבוצות כמו אטאלנטה היו נגרסות בקלות על ידיה, אבל במשחק נגדה במחזור הקודם, הקבוצה מעיר הבירה הצליחה לחלץ בקושי תיקו 3. התוצאות האחרונות הרחיקו את הקבוצה כבר למרחק 9 נקודות מהפסגה. היום מול האורחת הנושקת לקו האדום ויחד עם צ'ירו אימובילה החוזר להרכב, לא אמורות להיות לה סיבות לאבד נקודות.

16:00: ססואולו-אינטר (משולב בספורט 5). אינטר היא עוד קבוצה במשבר, גם אם קצר יותר בזמן. זה התחיל ביכולת הלא טובה שהפגינה במשחק מול יובה, המשיך בהתקשות התמוהה מול קבוצה מהליגה השלישית בגביע, והמשיך בהפסד לאודינזה, שהיה הראשון העונה בליגה. ההפסד הוריד את הקבוצה מהצמרת למקום השלישי. לא נעים, אבל המרחק משם הוא בסה"כ שתי נקודות, והסרייה העונה בלתי צפוייה לחלוטין. ססואולו החלשה היא בהחלט קבוצה העשוייה להחזיר את הכחולים שחורים למסלול הנצחונות.

16:00: נאפולי-סמפדוריה (משולב בספורט 5). נאפולי ניצלה עד תום את המשבר האינטרי על מנת לסיים את המשבר שלה עם ניצחון חוץ מרשים בטורינו, ולחזור לראשות הטבלה. בנוסף, מארק האמשיק הסלובקי עשה היסטוריה כשכבש והשתווה למארדונה כמלך שערי המועדון. היריבה נראתה עד לפני ארבעה מחזורים כאחת שתוכל לרוץ בצמרת, כולל ניצחון מרשים על יובה, אך מאז היא בנפילה חופשית עם נקודה בודדת ואף הפסד לססואולו החלשה.

19:00: מילאן-אטאלנטה (ספורט 3). אוי מילאן, מילאן. לפי התוצאות כבר מזמן אין טעם להזכירה כאן, אולי כסוג של אתנחתא קומית. אז אחרי שהיא הייתה הקבוצה הראשונה שאיבדה נקודות לנמושת הליגה בנוונטו, בא המחזור האחרון ועימו התבוסה 3:0 ללפני אחרונה, ורונה. האורחת צמודה למילאן בטבלה עם אותו מספר נקודות, וגם היא לא קבוצה צפוייה במיוחד, כך שמדובר במשחק פתוח (ובעיקר חסר חשיבות).

*המלצת צפייה* 21:45: יובנטוס-רומא (ספורט 2 וספורט +5). יופי של משחק צמרת. יובה בשבועות האחרונים מתמודדת מול כל אחת מהיריבות לצמרת, ונראית מצויין במפגשים אלו. את נאפולי היא ניצחה בחוץ, ומול אינטר היא סיימה בתיקו רק בזכות תצוגה פנומנלית של שוער היריבה. בכלל האלופה נראית כרגע כיציבה ביותר בין הקבוצות המרכיבות את רכבת ההרים של צמרת הסרייה. גם רומא יכולה להיחשב לכזו – לקבוצה, שלא רבים נתנו לה סיכוי להצליח עקב השינויים בהרכבה בקיץ, רצף תוצאות מצויינות, כשפער 3 הנקודות שלה מיובה שבמקום השני נובע רק ממשחק חסר. דווקא בגביע היה לה שברון לב באמצע השבוע, כשהופתעה ע"י טורינו. משחק פתוח שבו כל תוצאה לא תפתיע.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

גביע המדינה בכדורסל – שמינית הגמר

בליגת העל בכדורסל מתחשבים בזרים הרבים שמסתובבים בליגת העל ולכן החליטו לפרגן להם בהפוגה במשחקים לקראת השנה החדשה וחגיגות חג המולד. אז במקום משחקי ליגה, היום ומחר תשתתפנה מרבית קבוצות ליגת העל (להוציא את גלבוע/גליל שהודחה) במשחקי גביע המדינה בכדורסל שיתקיימו במתכונת של משחק אחד על הכל הקופה ובכל התמודדות בין קבוצה מהליגה הלאומית לקבוצה מליגת העל ישוחק המשחק במגרשה של הקבוצה מהליגה הנמוכה יותר.

18:30 בני הרצליה – הפועל ת"א (ספורט 5) – מישהו מוכן להסביר מה עובר על בני הרצליה? חורף אמנם אין בארץ אבל כדור השלג ממשיך להתגלגל על הקבוצה החביבה הזו וההפסד הביתי לראשון לציון במחזור האחרון השאיר את הרצליה במקום האחרון בליגה. חמושה במאמן החדש, אריק שיבק, שהפעם דווקא יקבל שכר בעבור עבודתו, תנסה הרצליה לשכוח קצת מתלאות הליגה ולטפס אל רבע גמר הגביע. מולה תתייצב משוכה לא קלה בדמות הפועל ת"א שמאז שעלתה לליגת העל לא מצליחה להגיע למעמדי חצי גמר בליגה או בגביע. החניכים של דני פרנקו יציבים מאוד בחוסר היציבות שלהם וכבר הביסו את הרצליה בליגה באולם היובל 64-88, הם יקוו שהרצליה תשמור על הדיכאון שלה לפחות לעוד משחק אחד. איכשהו, נדמה לי שזה יהיה של הרצליה.

19:10: מכבי רחובות – הפועל אילת (ספורט 5, משולב)  – הפועל אילת נמצאת בתחתית ליגת העל עם מאזן לא מרשים של 6-4 אבל אם מסתכלים מקרוב מגלים שהמאזן האילתי נובע בעיקר ממשחקי הבית שכן בחוץ מאזנה עומד על 1-3. ובכן, איתרע מזלה של הפועל אילת ואת שלב שמינית גמר הגביע היא תבלה במשחק חוץ, כאשר היריבה שלה היא מכבי רחובות מהליגה הלאומית.

מהליגה הלאומית? נסו יותר מוליכת הליגה הלאומית. מכבי רחובות הפסידה רק פעם אחת בעשרת המחזורים בליגה הלאומית ועם הפרש סלים של 14.7+ בממוצע למשחק עושה שמות ביריבותיה. הקבוצה אותה מאמן אבנר יאור, הפסידה לאחרונה בסוף אוקטובר ובהחלט מסמנת את ליגת העל כמטרה בסוף העונה. בשורותיה מצטיינים הזרים אלונזו קולמן שקולע 19.9 נק' ומוריד 10.8 ריב' למשחק, מרכוס רלפורד שמוסיף 17 נק' למשחק והישראלים הוותיקים עודד שעשוע, גור פורת וינעם אירם והצעירים דולב דראפיץ' (הבן של סלובדן, מאמן מכבי נתניה בכדורגל), אליאב אוחנון ויבגני חולודוב. רחובות בהחלט עשויה להפתיע את אילת ונקווה למשחק מעניין בין סינדרלה של השפלה לבין הקבוצה הדרומית של שרון דרוקר שיאור, מאמן רחובות היה העוזר שלו במשך שלוש שנים.

20:30: עירוני נהריה – הפועל ירושלים – אחרי שהודחה הלכה למעשה מגביע היורוקאפ ובכך הסתיים החלום האירופאי שלה, מתפנה הפועל ירושלים לנסות ולא לנפץ חלום נוסף, גביע המדינה, בו לא זכתה אלופת ישראל מזה עשור. המשימה של הירושלמים לא תהיה קלה כבר בשלב שמינית הגמר עת תתארח אצל הקבוצה שהיא אוהבת לפגוש, עירוני נהריה. המארחת קצת איבדה גובה בליגה ומצויה כיום בסימן 5, במקום החמישי בליגה עם חמישה ניצחונות וחמישה הפסדים. לנהריה יש זרים טובים, אבל חבורה ישראלית די מוגבלת והיא מתקשה מאוד במשחקים מחוץ לאולמה הביתי בנהריה. בבית, לעומת זאת, הפסידה נהריה רק לבכירות של הליגה, מכבי ת"א והפועל ירושלים שניצחה אותה במחזור הפתיחה 68-76.

המשחק בין שתי הקבוצות מליגת העל אמור להיות המשחק המרכזי של הסיבוב בגביע המדינה. נהריה תקווה לנצל את המשבר בירושלים ואת חסרונם של גבוהי הקבוצה, אוסטיין דיי, אלן אומיץ' שעתידם לא ברור וריצ'רד האוול הפצוע שעשה לנהריה הרבה צרות בסדרה ביניהן בשנה שעברה. רונלד רוברטס אמור להיות שחקן מפתח אצל הירושלמים ונהריה תקווה להצר את צעדיו הקפיציים. ירושלים מצידה תקווה להסתמך על הניסיון של שחקניה הישראלים ובמקביל לקוות שג'רום דייסון יקום על צד ימין. אם זה לא יעזור, ירושלים תנשק לשלום לעוד מפעל. וכך יהיה.

 

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תוצאות ההחירות בקטלוניה ,הקטלנים דורשים עצמאות !
    יאיר לא קראתי מילה ממה שכתבת , מאחרהולא מצאת לנכון להגיב על ההערה שלי לפני יומיים ,אז מעכשיו אני מתעלם ממך במפגיע , תכתוב על ספורט ישראלי אתיחס ,אן תמשיך לכתוב על הספורט המזויף הזר הזה אתעלם .

    1. שמחי בן משה ואתה זה אותו אדם? איך אני אמור לדעת?!
      בכל אופן, כמובן שאתה לא חייב לקרוא ולו מילה אחת וכמובן שאני לא אלך לראות סקי מים כי העניין שלי בזה אפסי. אני לא חובב ספורט דגול, אני חובב כדורסל

  2. קטגוריה: קפד ראשו
    מועמדים: יצחק רבין, שמעון פרס, אריאל שרון

    קטגוריה: לשבור ביצים כדי להכין חביתה
    מועמדים: נעמה ואיתם הנקין, שירה בנקי, אלברטו ניסמן

    קטגוריה: מחלת ניוון שרירים נדירה
    מועמדים (רשימה סופית?): מאיר איינשטיין, צביקה לוי, דוד כהן, אהינעם בוכריס, גל סונט, דב לאוטמן, "דבי אדמוני",…

    קטגוריה: טריז בטחנות הצדק
    מועמדים: עדי אזר, דייויד וינר

    קטגוריה: או רובורוס
    מועמדים: מאיר דגן, אמיר גוטפרוינד, גבי שושן.

    בהצלחה לכל המתמודדים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט