אירועי דיומא – 24.12.2017

כדורגל

ליגת העל – מחזור 15 / מתן גילור:

19:00 הפועל רעננה-איחוד בני סכנין (ספורט 5 לייב). שתי הקבוצות תגענה למשחק במצב רוח מרומם, אחרי ניצחון במחזור הקודם. רעננה מגיעה למשחק אחרי ניצחון גדול 2:0 בק"ש, מה שהרחיק אותה לכדי 3 נקודות מהקו האדום. ערב המחזור היא במקום ה-12 עם 11 נקודות. סכנין ניצחה את עכו בעכו במשחק ביתי 1:2. היא במקום ה-8 עם 18 נקודות. 5 נקודות מהפלייאוף העליון. ניצחון היום והיא לחלוטין במאבק. בסיבוב הקודם ניצחה סכנין 1:2.

20:15 מועדון ספורט עירוני אשדוד-בית"ר ירושלים (ספורט 1). אשדוד ממשיכה להראות שהיא הקבוצה החלשה בליגה בצוותא עם עכו. אחרי 14 משחקים יש לה ניצחון בודד ו-5 תוצאות תיקו, כולל 1:1 עם פ"ת במחזור הקודם. ערב המחזור היא במקום ה-13 עם 8 נקודות. בית"ר ירושלים מגיעה למשחק אחרי מכה מורלית. היא קיבלה את מכבי ת"א תחת עומס משחקים גדול, באצטדיונה הביתי שהפעם, לשם שינוי, גם התכבד לאחר כמות נכבדה של קהל. זו גם זו, היא ידעה שניצחון במשחק שווה מקום ראשון. אך כבר אחרי מספר עשרות שניות היא רשמה פיגור ועל סף המחצית הוא הוכפל. אמנם הקבוצה צמקה בבעיטה חופשית ושלטה במשחק בדקות האחרונות, עקב עייפות היריבה, אך לא היתה מסוכנת כלל ועיקר. למרות שערב המחזור י-ם במקום השלישי עם 27 נקודות, רק 3 מהמוליכה, עם הפרש השערים הטוב ביותר וההתקפה הטובה ביותר, לא שקט בקבוצה. במהלך שבוע שעבר נזף "המנהל", אלי אוחנה, במאמן. כך לפי פרסומים. בסיבוב הקדום ניצחה י-ם 1:4 ישנה הרגשה שהיא מקבלת פה יריבה בהזמנה.

 

גביע המדינה – הגרלת סיבוב ח' / מתן גילור:

17:00 הגרלת סיבוב ח' בגביע המדינה (ספורט 5).

קבוצות ליגת העל מצטרפות לסבב המשחקים בשלב 1/16 הגמר. יצוין כי בניגוד לעבר הרחוק אין מגבלה וכל קבוצה יכולה לקבל כל קבוצה כבר מהשלב הנוכחי.

להלן רשימת הקבוצות שתשתתפנה בהגרלה:

ליגת העל: הפועל באר שבע, הפועל חיפה, בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב, מכבי נתניה, בני יהודה תל אביב, עירוני קרית שמונה, איחוד בני סכנין, מכבי חיפה, מכבי פתח תקוה, הפועל אשקלון, הפועל רעננה, מועדון ספורט עירוני אשדוד, הפועל עכו.

ליגה לאומית: הפועל כפר סבא, הפועל תל אביב, מכבי אחי נצרת, הפועל קטמון, הפועל ראשון לציון, הפועל ניר רמת השרון, הפועל חדרה, הפועל פתח תקוה, הפועל עפולה, הפועל מרמורק, הפועל רמת גן.

ליגה א': סקציה נס ציונה, בית"ר כפר סבא, מועדון ספורט כפר קאסם סוהיב, הפועל שפרעם.

ליגה ב': הפועל כאוכב, בני ממב"ע הגולן והגליל.

ליגה ג': בני מוסמוס.

כדורסל

גביע המדינה בכדורסל – שמינית הגמר

משחקי שמינית הגמר שהחלו אתמול בהפעלתן של הפועל ת"א, הפועל אילת והפועל ירושלים לשלב רבע הגמר יחתמו היום עם חמישה משחקים. במחצית המשחק בין מכבי רעננה למכבי ת"א תיערך הגרלת רבע הגמר אך אל דאגה: מכבי ת"א והפועל ירושלים לא יפגשו אחת את השנייה ומכבי ת"א קרוב לוודאי תפגוש את הקבוצה הקלה ביותר בנמצא, קרי, המנצחת במשחק הלאומיות היום בין באר שבע להפועל ר"ג/גבעתיים. במקריות, כמובן.

19:00: מכבי הוד השרון – הפועל חולון (משולב ספורט 5+)- הפועל חולון אחרי שני הפסדים, אחד בליגה להפועל ירושלים ואחד בליגת האלופות למונאקו (תבוסה, יותר נכון) תחפש לחזור למסלול הניצחונות עם משחק לא קשה בגביע המדינה מול הוד השרון הבינונית.. הקבוצה מהליגה הלאומית מדורגת במקום השמיני עם מאזן של חמישה ניצחונות וחמישה הפסדים. היא מאומנת בידי חנן הירשוביץ' ובולטים בה הזרים ג'ורדן וושינגטון שקולע 21.8 נק' ומוריד 11.7 ריב' למשחק וורנון טיל שקולע 18.5, קוטף 9 ריב' ומוסר 6.5 אס' למשחק ולצידם הישראלים יותם שירן המוכשר (17.6 נק' ו7.2 ריב' למשחק), עידו סטולרו, שון דניאל, שי בסיס ואילן ברקוביץ' הוותיק. חולון לא אמורה להתאמץ בכדי לדלג מעל המשוכה מהלאומית והשאלה היחידה שפתוחה לגבי המשחק היא בעיניי האם גלן רייס ג'וניור יגיע במלוא המוטיבציה ואולי בטעות יגיע ל-50 נקודות.

19:00: הפועל באר שבע – הפועל רמת-גן/ גבעתיים (משולב ספורט 5+)- המשחק היחיד בסיבוב על טהרת הליגה הלאומית יפגיש את המארחת שמדורגת שביעית בליגה (מאזן 4-6, די מאכזב מבחינת הקבוצה מהדרום) עם הקבוצה המדורגת רביעית בליגה (מאזן 3-7). את באר שבע מאמן יניב בורגר, בעונה שעברה היא הגיעה לגמר הליגה הלאומית אבל הפסידה בסוויפ לנס-ציונה, השחקנים המצטיינים שלה הם הזר סטורם וורן שקולע 22.8 נק' וקוטף 9.8 ריב' ואנדל קומבבאץ' (למרות השם המוזר הוא אמריקאי ולא יוגוסלבי) שקולע 21 נק' וקוטף 7.8 ריב'. בגזרת הישראלים בולטים בבאר שבע אור סולומון ועדי כהן סבן ולצידם חבורת מתאזרחים מכובדת שכוללת את אנטוני פישר, טוני יאנגר והרכש החדש יחסית דזי בארמור ג'וניור. באר שבע מגיעה למשחק אחרי שלושה ניצחונות רצופים ותקווה להמשיך את המומנטום מול הקבוצה לה הפסידה במחזור הפתיחה של הליגה הלאומית 85-89.

את קבוצת האוהדים של הפועל רמת גן מאמן מתן חרוש המנוסה, הזר המצטיין שלה רוברט גלן שהוביל את הליגה הלאומית בנקודות נפצע ואת מקומו ממלא החל מהמשחק האחרון בליגה (תבוסה לרחובות) בריאן הרפר. הזר השני הוא ראשד מאדן שקולע 18.4 נק', קוטף 7.8 ריב' ומוריד 4.6 אס' ובגזרת הישראלים בולטים הצעירים נועם ליש, עומר טל ואיליה איליב, יוני ניר המנוסה ושני הוותיקים אורי קוקיה (4.1 נק' ו5.2 ריב' למשחק) וליאור ליפשיץ (3 נק' ו3.5 אס' למשחק).

19:05: מכבי חיפה – מכבי אשדוד (משולב בספורט 5+) – הקרב בין שתי הקבוצות בליגת העל יפגיש את המארחת שמגיעה בכושר מצוין למרות ההפסד לגלבוע/גליל שהגיע אחרי שלושה ניצחונות רצופים עם קבוצת עיר נמל אחרת, אשדוד שלא ממש נכנסה לכושר טוב מאז תחילת העונה ומדורגת בתחתית. חיפה הובסה בידי האשדודים 61-90 במחזור השני אבל יש לציין שזה קרה אחרי השיבה של הקבוצה של ג'ף רוזן ממסע המשחקים ב-NBA ובכושר אחר. הפיקנטריה במשחק היא העובדה ששתי הקבוצות נפגשו בשנה שעברה ברבע גמר הגביע (אשדוד ניצחה בבית) וגם המפגש בין בראד גרינברג לקבוצתו לשעבר. חיפה שהתחזקה בזר ג'ואי גרהאם על חשבונו של לוק מרטינז ששוחרר אמורה להיות טובה יותר ולנקום על מה שקרה בשנה שעברה. מצד שני, אשדוד מוכיחה בשנים האחרונות שהיא קבוצת גביע טיפוסית כך שקל זה בטח לא יהיה. אנחנו נקווה שיהיה מעניין לכל הפחות.

19:10: מכבי ראשון לציון – עירוני נס ציונה (משולב בספורט 5+) דרבי הכתומות של ליגת העל, ישוחק בין שתי הקבוצות מהערים הסמוכות בדרום גוש דן. ראשון חזרה לנצח במחזור האחרון אחרי שלושה הפסדים רצופים כשהיא מנצלת את חולשתה של הרצליה. נס ציונה מצידה חזרה להפסיד, להפועל ת"א בחוץ, ותקווה שלגביע חוקים משלו. במשחק הליגה בין השתיים ניצחה ראשון בנס ציונה 71-85 וגם היום היא אמורה להיות הקבוצה הטובה יותר.

21:00: מכבי רעננה – מכבי תל אביב (ספורט 5) – מכבי ת"א לא הפסידה תשע שנים בגביע המדינה. זה קרה בפעם האחרונה ב22 לדצמבר 2008 ועל הקווים של תל אביב התרוצץ פיני גרשון שכעס על שחקניו שהפסידו 85-99. מאז, כאמור, הצהובים-כחולים רק מנצחים בגביע עם שמונה זכיות רצופות שמצטרפים לסך גביעים של 44 עד כה.

את כל זה אני מספר לכם רק כדי שתקחו בחשבון שמה שלא קרה בתשע שנים האחרונות לא ייקרה גם היום. מכבי ת"א הדי טובה של ספאחיה, שניצחה את אלופת היורוליג ביום חמישי, ממש לא אמורה להתקשות באולם מטרווסט מול הקבוצה של ברק פלג הזכור לטוב. רעננה אמנם הקבוצה היחידה מהלאומית שהדיחה קבוצה מליגת העל בגביע המדינה (את גלבוע/גליל בסיבוב הקודם) אבל בליגה הלאומית היא עדיין לא ממש מתפקדת ועם מאזן שלילי 6-4 מדורגת במקום התשיעי ממנו לא רואים את הפליאוף. אצל רעננה, שפעם הייתה הקבוצה מספר 2 בישראל, בולט סמואל גיבנס שקולע 18.6 נק' ומוריד 9.6 ריב' ולצידו משחק הזר דיאנג'לו המילטון. בגזרת הישראלים בולטים גל לביא, גיל בני ורועי נציה ורשימה נאה של בנים של שחקני עבר ובהם מייקל בריסקר ובר שפע. כל זה כאמור לא יעזור לרעננה מול מכבי ת"א שתעלה למשחק ללא פייר ג'קסון שלא נרשם, דשון תומאס שפצוע וג'ון דברתולימאו שקיבל מנוחה.

 

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה רבה …כאשר כל הליגות באירופה (למעט האיטלקית ).
    די נסגרו חוזרים לליגה ולגביע המקומיים .
    בית"ר קבוצה שיקרית מאד והטבלה בעיניינה בהחלט משקרת איבוד נקודות היום יוציא אותה מחלומות האליפות ואולי יבוא מאמן ראוי לשמו סוף סוף.

    2. הגרלת הגביע בכדורגל מעניינת מאד .
    ראשית לראשונה מזה שנים גך הליגות מייצגות כולל ליגה ג'.
    שנית לא פחות מ 4 קבוצות בליגה הלאומית זכו בגביע בעבר (כולם בתוך 30 השנה האחרונות 2 מהם גם בעשור האחרון ).
    מדובר בהפועל תל אביב ,הפועל רמת גן , הפועל פתח תקווה והפועל כפר סבא …כאשר גם ראשון לציון שיחקה בעברה בגמר. ….מה שאומר שנראה קבוצות "גביע טיפוסיות" ויכול להיות מעניין בהגרלה .

    3. בגביע בסל מעניין לראות את שון דניאל פעם תקווה גדולה נגד הקבוצה בה שיחק הוא ואביו וסבו ז"ל….אביו מוטי והסבא מוסא היו כמובן שמות גדולים מאד בכדורסל הישראלי לדורותיו
    כמדומני שבמהלך מחצית המשחק של רעננה -מכבי תתקיים הגרלת רבע הגמר גם כאן עשוייה להיות הגרלה מעניינת ….

  2. עדכון הגרלת גביע המדינה
    14/32 הקבוצות שנותרו היו קבוצות ליגת העל ההגרלה עיוורת אך משחק אחד בלבד היה על טהרת ליגת העל.
    9 משחקים הם בין ליגת העל לליגת המשנה.
    עוד שני מפגשים בין ליגת העל לליגה א'
    מפגש אחד בין ליגת העל לליגה ב'
    עוד מפגש בין ליגה לאומית לליגה א'
    עוד מפגש בין ליגה לאומית לליגה ב'
    וכן מפגש בין ליגה א' לליגה ג'.
    ולמשחקים בהרחבה.
    1. קרב ליגת העל אשקלון (פינליסטית 2007 ) לאשדוד .

    2. המפגש המרכזי בין הפועל תל אביב למכבי חיפה שחלקו את התואר במשותף 16 פעם ועוד 15 פעם הגיעו לגמר (לא כולל 6 תארים ו 8 גמרים לפני קום המדינה).
    הקבוצות הנ"ל נפגשו כבר בשני גמרים בשנים 2011+2012 בשניהם יד האדומים הייתה על העליונה (0-1 ו 1-2 בהתאמה ).

    3. עוד מפגש שהוא שיחזור גמר הוא המפגש בין הפועל פ"ת להפועל חיפה בשנת 74 החיפאים ניצחו 0-1 במה שהיה הגביע האחרון שלה ..פ"ת זכתה בתואר לאחרונה בשנת 1992.

    4. ק"ש מארחת את עפולה מחזיקת גביע הטוטו ללאומית.

    5. אחי נצרת מארחת את האלופה הפועל באר שבע.

    6. הפועל רמת גן תארח את מחזיקת הגביע בני יהודה אשתקד ניצחה בני יהודה את ר"ג מהלאומית 0-1 בחצי הגמר לר"ג היסטוריה גדולה בגביע שכוללות 2 זכיות היסטוריות בשנים 2003 בהיותו בליגה הלאומית וב 2013 בתור יורדת ללאומית.

    7. הפועל חדרה תארח את מכבי נתניה האחרונה עשתה דברים גדולים בכדורגל המקומי אך בכל הקשור לגביע יש לה אחד בודד משנת 78 מאז נתניה לא לקחה ובילתה בגמר פעם בודדת ב 2014.

    8. הפועל ראשון -בית"ר ירושלים.
    ראשון הייתה בגמר לאחרונה ב 1996
    בית"ר עשתה 10 גמרים ו 7 זכיות לאחרונה שיחקה בית"ר בגמר 2009 עת ניצחה את האלופה מכבי חיפה 1-2.

    9. מכבי פ"ת -הפועל כפ"ס.
    פ"ת זכתה לאחרונה בגביע בשנת 52 אם תזכה תעשה זאת לאחר הכי הרבה שנים ללא גביע (65 מבין אלו שזכו ).
    כפ"ס זכתה בתואר ב 1990.

    10. רעננה -רמה"ש סוג של דרבי וקורצקי מול קבוצתו לשעבר.

    11. עכו .מ.ס כפר קאסם (ליגה א').

    12. נס ציונה -סכנין … נ"ס מוליכת ליגה א' דרום .

    13. מכבי תל אביב (הפינליסטית) -בני ממב"ע (ב') במפגש הקצוות הכי גדול בגביע הזה . (גם בהפרש הליגות ).
    האחרונה עם היסטוריה בשלב הזה הראשונה עם 17 זכיות +10 גמרים רק מאז קום המדינה כמובן שמדורגת ראשונה בתחום

    14. קטמון (לאומית ) בית"ר כפ"ס א' נדמה לי שהמנצחת תעשה היסטוריה עם שמינית הגמר ..קטמון התקשתה מאד וניצחה רק מהנקודה את רובי שפירא חיפה.

    15. מרמורק -הפועל כואכב (ב ) [

    16. וקרב הסינדרלות בגביע יפגיש את הפועל שפרעם (א') מול בני מוסמוס מליגה ג' שהדיחה את בני לוד מהלאומית בסיבוב הקודם.

    בקיצור מובטחת נציגה אחת לפחות לקבוצה מליגה נמוכה מהלאומית בשמינית הגמר.

  3. ונעבור להגרלת רבע גמר הגביע בסל לאחר שמינית נטולת הפתעות למעט אולי הניצחון של אשדוד וגרינברג האקס בחיפה .
    במוקד רבע הגמר הדרבי התל אביבי בין מכבי מחזיקת הגביע ב 8 השנים האחרונות להפועל .
    הם נפגשו כבר ב13 גמרים (2-11 מכבי ).
    הגמר האחרון ב 94 מכבי ניצחה במה שהיה למעשה גם הגמר האחרון בכלל של הפועל .

    אילת תפגוש באשדוד בקרב בין 2 קבוצות שעשו גמר בעשור האחרון אך עדיין לא לקחו גביע .

    ראשון תפגוש בחולון ראשון הייתה בגמר אך טרם זכתה בגביע חולון הייתה האחרונה שלא מכבי תל אביב לזכות בו ב 2009 .

    ירושלים שהצפינה בסיבוב זה לנהריה תדרים לבאר שבע מול הקבוצה המקומית נציגת ליגת המשנה היחידה שנותרה.
    כמה משועלי הגביעים על הקווים עדיין כאן פרנקו ושמיר .
    גרינברג וספאחיה יריביהם טרם לקחו גביע (אך לקחו אליפות ).
    דרוקר ברנר רחימי וברוגר ישלימו שמניית מאמנים מעניינת ביותר .
    כך או כך בפיינל פור צפויות להיות מכבי תל אביב ,ירושלים ,חולון ואילת .
    יהיה מעניין .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט