אירועי דיומא – 20.12.2017: דר קלאסיקר בכדורגל, ההזדמנות האחרונה של ירושלים בכדורסל

כדורגל

גביע גרמני – שמינית גמר / דוד "פאקו" סעדה

19:30: מנשנגלאדבך-באייר לברקוזן (ספורט 4). שתי קבוצות צמרת, שבליגה נלחמות על המקום השני, נפגשות היום לקרב שקול. אם המחזורים האחרונים משקפים, אנו צפויים כאן למפגש עם שערים רבים.

*המלצת צפייה* 21:45: באיירן מינכן-בורוסיה דורטמונד (ספורט 4). שמינית גמר הגביע הגרמני מביאה לנו את ה"דר קלאסיקר". שתי הקבוצות נאלצו להחליף מאמנים בשלב מוקדם של העונה, לאחר תקופה מחורבנת לכל אחת. באיירן החליפה בשלב מוקדם מאד את קרלו אנצ'לוטי ביופ היינקס, והתוצאות היו מיידיות בדמות רצף נצחונות ארוך בליגה ופער בפסגה, שנראה כעת בלתי מחיק. דורטמונד התעוררה הרבה יותר מאוחר, כשהחליפה רק לפני שבועיים את מיודענו פטר בוס בפטר שטוגר. הנזק הגדול נגרם באי ההעפלה לשלב הבא של ליגת האלופות ובאיבוד הסיכוי המעשי לאליפות. בכל זאת, מאז חילופי הגברי על הקווים, הקבוצה הצליחה לחבר שני נצחונות רצופים, משהו שהיא כבר לא זוכרת מתי עשתה לאחרונה. בעונה הקודמת המפגש בחצי הגמר הסתיים לזכות דורטמונד, שהמשיכה וגם זכתה בגביע. כעת, קשה להמר שהתוצאה תשוחזר, אבל זו בדיוק הייתה גם התחזית בעונה הקודמת.

גביע איטלקי – שמינית גמר / דוד "פאקו" סעדה

18:30: רומא-טורינו (ספורט 2). רומא בתקופה מצויינת, ונמצאת בליגה כפסע מהצמרת. היא גם גילתה אופי במשחקה האחרון עם ניצחון בדקה ה-94 על קליארי. היום היא הפייבוריטית הוודאית מול טורינו שבמרכז הטבלה. זאת אמנם קבוצה חלשה יותר, אך היא די בלתי צפוייה, כפי שגם הוכח בניצחונה על יריבתה העירונית של רומא.

21:45: יובנטוס-גנואה (ספורט 3). לא ממש כוחות הקרב הזה. יובה די חוזרת לעצמה לאחר פתיחת עונה מפוקפקת, והיא בליגה כבר במקום השני במרחק נקודה מהצמרת. האורחת לא צפוייה להערים קשיים בדרך לרבע הגמר – זו אחת הקבוצות החלשות בסרייה, הנמצאת מעל הקו האדום רק בזכות הפרש שערים.

ליגה צרפתית – מחזור 19 / דוד "פאקו" סעדה

22:00: פ.ס.ז'-קון (ספורט 5). פ.ס.ז' קיבלה בשבת בחזרה את ניימאר להרכב במשחק מול רן. זה נגמר בצמד שלו, יחד עם שערים של חבריו לשלישייה הקטלנית. קון היא קבוצה ברמה של רן, ותצוגה נוספת של השלישייה נראית כתרחיש צפוי גם היום.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוקאפ – מחזור תשיעי – בית ב'

19:30: הפועל ירושלים – רג'יו אמיליה (ספורט 1) – כמה פעמים כבר כתבנו בפינה הזו שזה אחד המשחקים החשובים של הפועל ירושלים באירופה? לא מעט. ובכן רבותיי, הערב הפועל ירושלים מגיעה למשחק הכי חשוב שלה באירופה העונה, לפחות עד זה של שבוע הבא. רגע לפני סיום הסיבוב הפועל ירושלים במצב אנוש עם מאזן 6-2 בתחתית בית ב'. בימים כתיקונם זה היה מספיק בשביל להדיח אותה מהמפעל אלא שהבית היחסית משונה שירושלים נוטלת חלק בו, בית בו לבאיירן מינכן יש מאזן מושלם וכל השאר במקרה הטוב במאזן חצוי, מאפשר לירושלים לא רק להצליח לעלות לשלב הבא למרות 25% אחוזי ההצלחה שלה עד כה, אלא אפילו מותיר את הסיכוי לעשות זאת בידיים שלה.

בשביל לעלות שלב ירושלים צריכה פשוט לנצח את שני המשחקים שנותרו לה. ניצחון הערב על רג'יו אמיליה והיא עוברת אותה בטבלה (לרג'יו אמיליה מאזן 5-3) ואז ירושלים תצטרך לנצח בטורקיה את גלטסראיי (מאזן 5-4 כרגע) בטורקיה בהפרש הגדול מ-11 נקודות (ההפרש בו ניצחו הטורקים בירושלים) מה שיגרום לכך שירושלים ככל הנראה (זה לא 100%, כי יש סיטואציה של בית משולש שירושלים עוד עלולה ליפול ממנו) תעפיל מהמקום הרביעי.

כך או כך המשימה היום היא לא משימה פשוטה. האיטלקים אמנם הפסידו לירושלים במשחק הראשון באיטליה, אבל היה זה במשחק צמוד (ג'רום דייסון עם שלשה הכריע את המשחק לטובת הירושלמים. 61-63) והפערים לא גדולים. שורות הקבוצה האיטלקית אותה מאמן מזה שבע שנים מסימליאנו מנטי, מככבים הקלע האיטלקי אמדאו דה לה ולה (18.1 נק' למשחק עד כה במפעל), הזרים ג'יילן ריינולדס, ג'יימס וייט וג'וליאן רייט (שיחק עונה אחת במכבי ראשל"צ וכמה משחקים בבני הרצליה) ושחקן נבחרת גיאורגיה מנוטשר מרקושווילי ששיחק בארץ ביורובסקט האחרון.

ירושלים תקווה שהניצחון ממשחק הליגה האחרון בחולון יהיה תחילתו של מומנטום חיובי שיסחוף את הקבוצה קדימה. הזרים החדשים רונלד רוברטס וקיילין לוקאס שהיו טובים מול חולון יחד עם ג'רום דייסון, כוכב הקבוצה העכשווי יקוו להוביל אותה להצלחה הנקודתית הזו. ריצ'ארד האוול יחסר.

יורליג – מחזור 13

19:00: חימקי מוסקבה – אנדולו אפס – חימקי פתחה את העונה מצוין אבל מאז התקבעה על זה שהיא קבוצה טובה, לא טובה מאוד אבל עם אחד השחקנים הטובים במפעל ומועמד ל-MVP, אלכסיי שבד. טובה יותר או פחות, היא עדיין צריכה להיות טובה יותר מאנדולו אפס שלא מצליחה להרים ראש מתחתית המפעל ועם שלושה ניצחונות בלבד מדורגת במקום הלפני אחרון.

*המלצת צפייה* 21:00: אולמפיאקוס – צסק"א מוסקבה – משחק רותח יתקיים הערב ביוון שם תארח המדורגת שנייה ביורליג את המדורגת ראשונה. אלמלא היינו משחקים בשיטת הפיינל פור היה אפשר לקרוא לזה משחק עונה. בצד האחד של המתרס – אולמפיאקוס. המפתיעה התמידית של המפעל שוב ממצה כל גרם מהפוטנציאל שלה ולמרות שרשמה בשבוע שעבר את הפסדה השלישי העונה (לבאמברג) יודעת שניצחון הערב והמקום הראשון הוא שלה. בצד השני – צסק"א, הקבוצה הנוצצת והאימתנית ביותר של המפעל. לפחות כל עוד מדובר על העונה הסדירה… הרוסים מדורגים ראשונים עם שני הפסדים בלבד (ארבעה ניצחונות ברציפות) ואחרי שהכניעו ללא תנאי את מכבי ת"א הם מעוניינים להיות הקבוצה הלא יוונית הראשונה העונה לנצח ביוון. המשחק הזה הוא גם קרב בין ההתקפה הטובה במפעל (צסק"א) להגנה הטובה במפעל, או בקיצור, חתיכת מלחמה צפויה פה ונקווה שההר יוליד לכל הפחות גבעה.

21:45: אולימפיה מילאנו – באסקוניה – הספרדים כבר מזמן שכחו שהם היו בתחתית ועם מאזן מאוזן וחמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים הם כבר במקום התשיעי עם אפשרות להשתוות למכבי ת"א שלפניה. מילאנו? מהמקום האחרון עם שלושה ניצחונות בלבד וארבעה הפסדים רצופים האחרון שבהם לפנאתנייקוס, נראה שהעונה הזו כבר אבודה לאלופת איטליה.

22:00: ברצלונה – מלאגה – שתי הספרדיות דבוקות זו לזו ולספרדית הנוספת ולנסיה בתחתית המפעל. בארסה עם שלושה הפסדים רצופים האחרון לצ'ילבה ממדריד, כבר מתחילה לחשוש שהיא שכחה איך לנצח. מלאגה מצידה רשמה ניצחון במחזור הקודם על חימקי ובכך קטעה רצף של חמישה הפסדים. מישהי מהן תצטרך לנצח ולמארחים לא תהיה הזדמנות טובה מזו.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

    1. העניין הוא כזה:
      המצב בבית בהנחה שירושלים מנצחת הערב הוא שלירושלים ורג'יו אמיליה יש נקודה אחת פחות מגלטסראיי, פוניבז' ובודצנוסט.
      במחזור האחרון רג'יו מארחת את באיירן (שאין לה על מה לשחק אבל זה לא הפריע לה עד כה), בודצנוסט מארחת את פוניבז' וגלטסראיי את ירושלים.
      ניצחון של ירושלים (לא משנה ההפרש), הפסד של בודצ'נוסט וניצחון של באיירן – ירושלים בחוץ (כי הפסידה פעמיים לבודצ'נוסט) ותסיים חמישית.

      ניצחון של ירושלים, ניצחון של בודצ'נוסט וניצחון של באיירן – ירושלים תצטרך לנצח בטורקיה ב-11 הפרש, לא בשביל לעבור את גלטסראיי אלא בשביל לעבור את פוניבז' בבית הפנימי. במקרה כזה היא תסיים רביעית ואם תנצח ב-15 תסיים שלישית.

      ניצחון של ירושלים, ניצחון של בודצנוסט וניצחון של רג'יו אמיליה יצור בית מרובע מטורף שבו ירושלים תגיע עם עודף (כי ניצחה פעמיים את רג'יו) ולכן תסיים שלישית.

      ניצחן של ירושלים, ניצחון של פוניבז' וניצחון של רג'יו אמיליה ייצור בית מרובע מטורף שבו ירושלים תצטרך לנצח את גלטסראיי בלמעלה מ-10 נקודות כי במאזן הפנימי היא תהיה שווה רק לטורקים (רג'יו הפסידה פעמיים לירושלים ותסיים אחרונה, בודצנוסט ניצחה את ירושלים פעמיים ותסיים שלישית).

  1. קשה לי להאמין שירושלים תעפיל שלב
    בכלל ההתנהלות שם בקיץ לא מובנת בכלל
    נראה שמה שעבד בעונה הקודמת ( זיוף בעונה הרגילה ואליפות ) לא יעבוד העונה

  2. תודה רבה :
    1. אשר לירושלים אני עם מיידן בייחוד כשיש בעיה בגובה והאוול ייעדר .

    2.אשר ליורוליג המשחק המעיין הוא של אולימפיקוס -צסק"א אבל כתבתי פעם שמי שיבדוק את התוצאות ביניהם בעונה הסדירה יקבל 100 אחוז או קרוב לכך לטובת צסק"א ..אלא שזה מגיע לפיינל פור הכל משתנה ושם תמיד אולימפיקוס מנצחת ..אחד הנתונים הכי הזויים שיש בספורט המקצועני אבל ככה זה…והיום כמדומני משחקים בעונה הסדירה ככה שאני הולך על צסק"א

    3. מינכן -דורטמנד קרב האלופה מול מחזיקת הגביע או האלופה מול סגניתה אך קשה לראות את דורטמנד יוצאת מהמשחק הזה עם הכרטיס לרבע הגמר.

    4. נזכיר גם את המשחק משחקי הסיבוב המוקדם בגביע הישראלי כשהיום מועדון ספורט הפועל רובי שפירא חיפה מוליכת ליגה א' צפון תפגוש את הפועל קטמון השלישית בליגה הלאומית לדרבי קבוצות אוהדים חם ביותר.
    הפועל תל אביב מוליכת הלאומית את מ.ס דימונה המדורגת 14 בליגה א' דרום.
    זה המקום לציין שאתמול היה יום סנסציוני בגביע אמנם ליגות נמוכות אבל סנסציות גדולות.
    בראש ובראשונה.
    הפועל בני מוסמוס מוליכת ליגה ג' מחוז יזרעל הדיחה את בני לוד מהלאומית (14 ) לאחר שהשוותה בדקה ה 90 ולבסוף סיימה ב 2-2 אך ניצחה בדו קרב מהנקודה הלבנה.
    עוד הפתעות תחילה של מופתעות הלאומית.
    הפועל שפרעם מליגה א' ( מקום 9 בא' צפון ) ניצחה בנשר מהלאומית 2-1 (נשר 16 ואחרון ) משער ניצחון בדקה ה 90.

    ביתר כפ"ס אף היא מליגה א' ( 4 באזור הדרום ) ניצחה בחוץ את בית"ר תל אביב רמלה מהלאומית (7 ) 2-1.
    צמד לעידן סרור למי שזוכר אותו…
    נס ציונה מוליכת ליגה א' דרום הביסה את הרצליה מהלאומית 0-3 (15 ).
    עוד הפתעות של קבוצות ליגות נמוכות.
    הפועל כוכאב מליגה ב' ( 1 באזור צפון א') הביסה בבית שאן את הפועל המקומית מליגה א' ( 15 צפון ) 3-0
    בני ממבע הגולן והגליל קבוצה מליגה ב' באזור צפון א' ( 6 ) ניצחה בטדי את בית"ר נורדיה מליגה א' דרום (10 ) 3-2.
    יתר התוצאות .
    ניר רמה"ש מהלאומית (6 ) ניצחה בכפר שלם מליגה א' ( 7 דרום ) 3-1 לאחר שפיגרה 1-0.
    מועדון ספורט כפר קאסם המדורגת 8 בליגה א' צפון הפתיע באיכסל את הפועל המקומית 2-0 .(מדורגת 2 באזור הדרום ).

    הפועל רמת גן מהלאומית (12 ) גברה 0-1 על קביליו יפו מליגה א' דרום (3).
    אחי נצרת מהלאומית (4) ניצחה בקלות את אור יהודה מליגה ג' מחוז תל אביב (15 ולפני אחרונה) 0-3.

    הפועל פ"מ מהלאומית (8 ) ניצחה את מ.ס דבוריה מליגה ב' (צפון ב' מדורגת שנייה) 1-2.
    ובקרב על טהרת הליגה הלאומית ניצחה מחזיקת גביע הטוטו הלאומית הפועל עפולה את נצרת עילית 2-3 מהנקודה הלבנה לאחר 0-0 ב 120 דקות משמימות.
    נקווה להמשך הפתעות וסנסציות גם היום וגם בשלבי ההכרעה .
    ההגרלה במהלך שבוע הבא (כמדומני יום שלישי ).

  3. בכדורסל כצפוי ירושלים סיימה את העונה ומעניין מה יעשו שם עכשיו עם סגל כל כך רחב .
    ביורוליג משחקי היום הלכו לטובת מכבי עם הפסדי ברצלונה ובאסקוניה.
    בכדורגל האירופאי שער מרגש לזלאטן.
    בארץ הפועל תל אביב מוחקת פיגור לניצחון בדקה ה 89 על דימונה מליגה א (1-2 ).
    קטמון חטפה שער דקה 120 מרובי שפירא לשוויון 2-2.
    קטמון הוליכה 3-1 מהנקודה אחרי 3 בעיטות.
    בבעיטה השישית שפירא כבשה וקטמון הייתה על סף הדחה לבסוף יצאה מזה לניצחון 7-6 מהנקודה.
    ההגרלה ביום ראשון כל הליגות יהיו מיוצגות כולל נציגה לליגה ג .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט