אירועי דיומא 19.12.2017: מכבי ת"א מתארחת אצל פנאתינייקוס

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 13

 

21:15: פנאתינייקוס – מכבי ת"א (ערוץ 10) – היורוליג מעלה הילוך לקראת סוף הסיבוב הראשון עם שני משחקים בשבוע וגם מכבי ת"א מעלה הילוך בכל מה שקשור לרמת היריבות שלה ואחרי שפגשה את צסק"א בשישי (והפסידה) היא מתארחת אצל אלופת יוון החזקה המדורגת רביעית עם ניצחון אחד יותר מהקבוצה של נבאן ספאחיה.

פנא היא גם אחת הקבוצות הטובות במפעל וגם אחת מהקבוצות שמצויות בכושר הטוב ביותר. היוונים הפסידו שלושה מתוך חמשת המשחקים הראשונים שלהם במפעל אבל מאז הם מנצחים ומנצחים והפסידו רק פעם אחת בשבעת המשחקים האחרונים. ואם הנתון הזה לא מספיק, אז כדאי גם לציין שפנא לא הפסידה העונה בבית ביורוליג (היחידה עם מאזן ביתי מושלם) כאשר מאזנה בליגה היוונית גם הוא נקי מהפסדים בבית (וגם בחוץ) ועומד על 0-9 כללי. מה כל-כך טוב בפנא? ראשית נציין שמדובר באחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה (רביעית בטיבה), קבוצה שקולעת היטב מחוץ לקשת (שנייה במפעל בכמות השלשות שהיא קולעת למשחק. מכבי אחרונה) ושבאופן כללי בחירת הזריקות שלה טובה עם אחוזים גבוהים מ-3 ומהשדה. מעבר לזה חשובות לציין הנפשות הפועלות ובראשן ניק קלאת'יס הנהדר, מלך האסיסטים של היורוליג עם 7.9 מסירות לסל במשחק (כמעט חצי מהאסיסטים של פנא הם שלו) ולצידם 13.6 נק'. כשאיתו בולטים קי.סי ריברס, הסמול פורוורד האמריקאי (11.7 נק' למשחק), ניקוס פאפאס שותפו לקו האחורי (10.5 נק' למשחק), ג'יימס גיסט הוותיק בסנטר וגם כריס סינגלטון ומאט לוג'סקי ששניהם נחשבים כבר שועלי יורוליג. בסגל של פנא אפשר למצוא גם את תאנסיס אנטטקנומפו, האח הפחות מוכשר של הגריק פריק (ועדיין כנראה שיותר מוכשר מכל הישראלים של מכבי ת"א) ואת קני גבריאל, שחקן מכבי אשדוד בעבר.

האם מכבי ת"א מסוגלת לנצח באתונה? בהחלט כן, אבל זו הולכת להיות משימה קשה מאוד. הקבוצה של צ'אבי פסקוואל היא אחת היציבות בליגה, קבוצה ביתית ואיכותית, עם קשיחות, היררכיה ברורה וכדורסל לא מתפשר. יהיה חם באוואקה ומכבי ת"א תקווה שימי המנוחה שהיו לה מאז המשחק מול צסק"א יתמנו לה אנרגיה לנצח את היוונים, ממש עם סיום חג החנוכה.

19:45: פנרבחצ'ה – הכוכב האדום בלגרד – אלופת אירופה הופתעה במחזור הקודם בביתה ע"י קבוצה מפתיעה וחמה ממדינה לא עשירה עם מורשת כדורסל נוצצת  והערב היא תארח עוד קבוצה מפתיעה וחמה ממדינה לא עשירה עם מורשת כדורסל נוצצת. הקבוצה של אוברדוביץ' הזכירה לנו במחזור הקודם שגם היא בשר ודם בהפסד הביתי לז'לגיריס המצויינת, הפסד שקטע רצף של ארבעה ניצחונות והיא תקווה לחזור לסורה מול הסרבים שמתשקמים לאיטם עם שלושה ניצחונות רצופים, האחרון שבהם בולנסיה. זה יהיה המשחק שאמור להחזיר את הסרבים לקרקע ואת הטורקים למסלול הניצחונות, אבל ביורוליג כמו ביורוליג, נראה כבר שהכל יכול להיות.

20:00: ז'לגיריס קובנה – באמברג – מפגש המפתיעות של הסיבוב הקודם יפגיש את המארחת שהכניעה בחוץ את אלופת אירופה מול אלופת גרמניה, שהנחילה לאולימפיאקוס את הפסדה השלישי העונה. זלג'יריס בכושר טוב ואחרי שהפתיעה את פנאתינייקוס ואת פנרבחצ'ה היא אמורה לקבל חיים יותר קלים מול באמברג ואולי אפילו למצוא את עצמה עם מאזן נהדר של 5-8 לקראת סוף הסיבוב. באמברג מצידה נמצאת ניצחון אחד אחרי הליטאים כשהם ממשיכים לשמור על חוסר יציבות ומתקשים ליצור רצפים משמעותיים של ניצחונות או הפסדים..

21:45: ריאל מדריד – ולנסיה – ריאל מדריד חזרה לעצמה עם ניצחון ביתי על ברצלונה בשבוע שעבר 75-87, ניצחון שהיה בסך הכל השני שלה בשמונת המחזורים האחרונים. שני הניצחונות הגיעו מול יריבותיה לליגה הספרדית ובמובן הזה המדרידאים יכולים להיות מעודדים לקראת ההתמודדות הערב מול אלופת ספרד ולנסיה. העטלפים מתקשים לזכור מתי הם ניצחו לאחרונה ביורוליג סופרים כבר שמונה הפסדים רצופים ולא יכולים להאשים אף אחד חוץ מאת עצמם. בליגה הספרדית ולנסיה מדורגת שנייה, אחרי ריאל מדריד שהייתה היחידה שניצחה אותה בבית 82-86.

ליגת האלופות של פיב"א – מחזור 9 – בית א'

19:30: מונאקו – הפועל חולון – רצף הניצחונות של הפועל חולון בליגה נקטע בגסות בשבת בבירת ישראל אחרי קאמבק של הפועל ירושלים בדקות האחרונות ועתה חולון יכולה לחזור בראש שקט אל המקום בו הפסדים שלה הם דבר שבשגרה – המסגרת האירופאית. חולון שמחזיקה במאזן לא מחמיא של 6-2 במפעל, כולל הפסד ביתי בשבוע שעבר למורסיה הספרדית תצא הערב למשחק חוץ קשה עד בלתי אפשרי מול מונאקו הצרפתית, הקבוצה היחידה במפעל שעוד לא נוצחה וזו שקרעה את חולון בסיבוב הקודם באולם פרס 56-85. את מונאקו מובילים להצלחה הזו ג'רלד רובינסון, אקס גלבוע/גליל שקולע 13.5 נק' למשחק ומנווט את המשחק הקבוצתי מעמדת הגארד, הסמול פורוורד אמרה סי שקולע 13.1 נק' למשחק, הסנטר הבוסני אלמדין קילקנוביץ' שקולע 14.5 נק' למשחק והפאוור פורוורד כריס אוונס (ששיחק 9 משחקים בהפועל ת"א לפני עונתיים וגם 9 דקות בנהריה ממש באותה עונה) שתורם 12.3 נק' למשחק.

המצב של חולון במפעל די אנוש ולמרות שנותרו לה עוד שישה משחקים קשה לראות את הקבוצה של דן שמיר מצליחה להתברג באחד מארבעת המקומות הראשונים שמובילים לשמינית גמר המפעל. חולון תנסה לנתב את כוחה למקום השישי, ממנו נושרים לשמינית גמר היורופקאפ ובו היא יכולה לזכות לאור העובדה שהיא בשוויון נקודות עם אניסיי הרוסית ויובנטוס הליטאית. כך או כך קשה לראות את חולון מנצחת הערב והתקווה היא לפחות לצאת מהמשחק מול הצרפתים עם הפסד מינימלי.

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה רבה יאיר משחק קשה מאד למכבי
    אבל אנו בחנוכה ובחנוכה היה נס.
    אבל נס לא נעשה סתם כך צריך משהו שיכול עליו ….אז אולי הבסיס לכל הוא הפציעה של קלאת' יס שלא ישחק היום.

    דבר נוסף ראוי לציין שיש היום יום גביעים מעניין מאירופה .
    למשל נאפולי – אודינזה באיטליה .
    ובעיקר רבע גמר גביע הליגה האנגלי בין ארסנל לווסטהאם ולסטר לסיטי .
    כמו כן ישוחק שלב 1/32 בגביע שלנו בערוץ הקיבוץ תמיד יש משחקים והפתעות /סינדרלות שווה לעקוב. (בהשתתפות הליגה הלאומית …ליגת העל החל מהשלב הבא ).
    גם שמינית גמר הגביע הגרמני (חלק 1 ) ישוחק היום וכן ישחקו בגביע ההולנדי .
    בספרד הללה ליגה בכדורגל למדה את הפטנטים של ליגת העל בכדורסל והמחזור ה 17 ישוחק היום ,מחר,מחרתיים ובסוף השבוע שיאו של המחזור הקלאסיקו בשבת ….היום יחל המחזור במפגש של לאגנס -חטאפה.

    1. תלוי. אתה חובב קיצורים או ראשי תיבות?
      (תכלס, בעקבות מגיפת הספונסרים בכדורסל האירופאי, אני לא בטוח עד כמה פאו עדיין רלוונטי)

      1. בצדק. פאו הם ראשי התיבות של המועדון – פנאתינאייקוס אתליטיקוס אומילוס (PAO). או, לפחות היו ראשי התיבות. עכשיו הם פנאתינאייקוס סופרפוד אתונה. שמלבד שהוא מצטרף למגמה הנוראית של שינוי השמות של הקבוצות לשמות של ספונסרים (כולנו איתך, רולקס פדרר), גם אם מתעלמים ממנו השם אומר – אתונה של אתונה-רבתי. שזה אומר כלום בעצם.
        פנא נראה לי כמו סתם קיצור בסגנון ברסה לברצלונה.

        1. תודה על ההסבר המלומד. איתך בסלידה משינוי השם לטובת הספונסור (אוי, אוי, מה קרה לך ויטוריה)
          סופרפוד אתונה=אתונה רבתי?!

      1. שנה שעברה דווקא ממש נהניתי מהליגה האירופית. משחקים מותחים, כדורסל עם פחות כישרון אבל יותר השפעה של מאמנים. כמובן עזר הכיסוי הנהדר כאן באתר להיכנס לעניינים. השנה קצת פחות עוקב גם כי פחות מפמפמים את זה כאן באתר, אבל יאיר ממשיך להחזיק אותי בעניינים.

      2. תראה, אני עדיין אוהב משחק איטי, חזק ופיזי, עם הגנות חזקות וסנטרים שחופרים. וכמובן שמאמן חזק.
        באירופה יש את האלמנטים האלה וגם הסקור מאוד נמוך, אבל הרבה פעמים הרמה לא משהו, הכישרונות הגדולים מגעים לנב"א (רק תראה את כספיתון שלנו, שבאירופה הוא שחקן די בכיר)

  2. משחק מעצבן. עם עוד קצת ריכוז מכבי היתה יכולה לגנוב את זה.
    ההגנה היתה הרבה יותר חדירה מאשר בדרך כלל. עייפות החומר או הנפש?
    פאו ממש לא בשמיים, ניצחה הרבה בזכות הביתיות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט