אירועי דיומא, הדרבים של מנצ'סטר וליברפול וגמר אליפות בריטניה – 10.12.2017

כדורגל

ליגת העל – מחזור 13 (סוף הסיבוב הראשון) / מתן גילור:

19:00 עירוני קרית שמונה-הפועל עכו (ספורט 5 לייב). ק"ש מגיעים אחרי הפסד בב"ש, מה שהוריד אותה למקום השביעי עם 16 נקודות, כלומר, כרגע, מחוץ לפלייאוף העליון. עכו רשמה עוד הפסד, הפעם 3:1 לירושלים, ועקב הפחתת הנקודות הכפולה היא במקום האחרון עם 4 נקודות בלבד.

20:15 איחוד בני סכנין-הפועל באר שבע (ספורט 1). סכנין מגיעה אחרי תבוסה לבנ"ד 0:3 והיא במקום התשיעי עם 15 נקודות. האלופה ניצחה את ק"ש כאמור וערב המחזור היא במקום השני כששער בודד בהפרש השערים מפריד בינה לבין המקום הראשון. במקרה שלה שוב צריך להזכיר את העומס הכבד על הקבוצה ששיחקה באירופה ביום חמישי, מה שבהחלט עלול להשפיע. נזכיר גם שהמשחק בעכו מה שמבטל במידה רבה את הביתיות של סכנין.

14:00 פרמייר ליג – מחזור 16

14:00: סאותהמפטון – ארסנל (ספורט2) אחרי ההפסד הכל כך מתסכל במחזור הקודם לתצוגה פנומנלית של דוד דה חאה שקטע לתותחנים 8 נצחונות בית רצופים, ארסנל תנסה לנצל את ההפסד של צ'לסי ואת הקרב הגדול באולד טראפורד בשביל לבסס את עצמה ברביעיה הראשונה. ארסן ונגר ממשיך לקבל קיתונות של ביקורת אבל אני דווקא נותן לו קרדיט, הקבוצה שלו לא שופכת כספים כמו יריבותיה לצמרת וגם אם העונה הזו לא תיגמר באליפות, אני לא רואה אותה נופלת מאף אחת אחרת מלבד הקבוצה של פפ ובניגוד לחלק מקבוצות הצמרת, הכדורגל שלה תמיד מהנה והתקפי. היריבה שלהם ניצחה רק פעם אחת בששת המשחקים האחרונים והמקום ה-12 בו היא ממוקמת קצת משקר כי הקו האדום קרוב אליה מרחק 4 נקודות בלבד.

16:30: ליברפול – אברטון (ספורט2) קבלו את ההתקפה הלוהטת באירופה. ליברפול חוזרת לליגה אחרי שביעיה שניה בשלב הבתים והפעם לא מול נמושה אלא מול אלופת רוסיה שהגיעה לאנפילד להיאבק על העליה לשמינית. סלאח, פירמינו, מאנה וקוטיניו פשוט נראים בלתי ניתנים לעצירה ואם לקלופ היתה הגנה נורמלית אולי הם כבר היו קרובים לסיטי ונאבקים ברצינות על האליפות. אני חושב שבליגת הלופות הם יכולים להיות סוג של ג'וקר ולתת ריצה עד הסוף בגלל היכולת הזאת להתפוצץ ובשלב הנוקאאוט זה יכול להיות קריטי. ביום שני בהגרלה נראה לאן העונה שלהם יכולה ללכת – אני מהמר על שמינית מול ריאל מדריד.

אבל היום יש להם קרב על העיר מול אברטון, שפתחה את העונה בצורה קטסטרופלית, העזיבה של רומלו לוקאקו היתה קריטית והחזרה הביתה של ווין רוני לא מילאה את החסר. הם פתחו את העונה עם 2 נצחונות ב-10 המחזורים הראשונים אבל מאז התייצבו ומגיעים אחרי 2 נצחונות רצופים. מצד שני, המאזן שלהם מול חמש הראשונות – נקודה אחת ויחס שערים 15-3.

**המלצת צפייה** 18:30: מנצ'סטר יונייטד – מנצסטר סיטי (ספורט2). המשחק שכולם מחכים לו מפתיחת העונה נמצא בסימן שאלה בגלל סופת שלגים. השדים אדומים בקצב צבירת נקודות היסטורי אבל מול סיטי בכושר הנוכחי זה נדחק לשוליים. החזרה של פול פוגבה מפציעה החזירה את החבורה של  מוריניו לעיניינים ואיתו הם קבוצה אחרת לגמרי שכמעט ולא מאבדת נקודות אבל היום הם יצטרכו להסתדר בלי הקשר הצרפתי אחרי שהורחק מול ארסנל לשלושה משחקים אחרי דריכה מכוערת על שחקן של התותחנים. היכולת של יונייטד מרשימה הרבה פחות מאחוזי ההצלחה ובהרבה משחקים הם נזקקו לדה חאה בשיאו בשביל לגרד נקודות כשגם הם לא ממש מצליחים מול הגדולות כשהטקטיקה של המיוחד היא קודם כל לא להפסיד והמאזן שלו מול הגדולות בשנים שלו ביונייטד חלש מאוד. כל כך הרבה מילים נשפכו על סיטי שכמעט כבר אין מה לומר, לא רק 14 נצחונות ב-15 משחקים מפתיחת העונה, לא רק 46 שערים וממוצע של 3 כיבושים למשחק, זה בעיקר היכולת המרהיבה שלהם, הדומיננטיות המוחלטת וההרגשה שהיא פשוט 2 רמות מעל הליגה. אז איך בכל זאת אפשר להיות אופטימיים שהליגה עוד לא גמורה? סיטי בשבועות האחרונים לא מציגה את אותה יכולת מפתיחת העונה – היא נזקקה לשני שערים סופר דרמטיים של ראחים סטרלינג בשביל לנצח את שני משחקי הליגה האחרונים וגם ההפסד באמצע השבוע לשחטאר דונייצק, גם אם הגיע מול הרכב משני, בטח לא הוסיף לתחושות באיתיחד. הימור שלי? מוריניו ינסה בכל מחיר לא להיות מושפל מול אחד היריבים הכי גדולים שלו והסיטי הולכת לשלוט בתיאטרון החלומות בצורה מוחלטת.  לפני שש שנים זה נגמר עם 6-1 מהמם שסימן את עלייתה של הקבוצה הקטנה בעיר לכוח שאי אפשר להתעלם ממנו. לא יודע אם כך זה יסתיים היום אבל אם דה חאה יוציא 3 מהרשת אני לא אפול מהכסא.

ליגה ספרדית מחזור 16/ שגיא נאור

17:15 בטיס – אתלטיקו מדריד (ערוץ one). אחרי שסיימה את דרכה בליגת האלופות, אתלטיקו יכולה להתרכז בליגה ואולי , מבחינתה, מאז יצא מתוק. בארסה וריאל יתמודדו בשתי החזיתות והחבורה של סימאונה יכולה להיות סוג של סוס שחור במאבק הזה. דייגו קוסטה יצטרף בינואר ואולי איתו היא תצליח לשחזר את ההישג הגדול מלפני שלוש שנים. כרגיל, היא מתבססת על הגנת ברזל שספגה רק 7 שערים ב-14 מחזורים אבל חייבת לשפר את המשחק ההתקפי בשביל להמשיך לרוץ עד הסוף. הירוקים מסביליה ירצו להימנע מגורל דומה לזו של היריבה העירונית שחטפה חמישיה מול הקבוצה הגולה של מדריד. בטיס קבוצת אמצע טבלה טיפוסית אבל נצחון שלה היום יכול להזניק אוותה עד המקום השביעי וחלומות על מאבק רציני על מקום באירופה בעונה הבאה.  

21:45 ויאריאל – ברצלונה (ערוץ one). המוליכה מגיעה לאל מדריגל למשחק לא פשוט מול הצוללת הצהובה אחרי ששמטה 2 נקודות במחזור הקודם מול סלטה בבית ואחרי שראתה את ריאל מתפוצצת על סביליה ואת ולנסיה ממשיכה לרוץ ולצמצם את הפער ל-2 נקודות בלבד. בארסה עם 11 נצחונות ב-14 משחקים אבל ביכולת בינונית בסה"כ, עם פתיחת עונה רעה של לואיס סוארז ובלי פתרון אמיתי לחסרון של ניימאר. מסי נותן את שלו אבל לאורך זמן קשה לי להאמין שהיכולת הזו תספיק בשביל להוליך את הטבלה לאורך זמן. אולי עם החזרה הצפויה של דמבלה בקרוב יהיה מישהו נוסף שיוכל לתת את הניצוץ בנוסף לגאון עם הסיפרה 10. ואם לא מספיק שהיכולת בהתקפה לא מלהיבה, אומטיטי, השחקן הכי יציב בהגנה של הקטלונית, נפצע וייעדר בתקופה קרובה. הקבוצה הביתית ממשיכה לרוץ יפה אחרי פתיחת עונה רעה וחילופי המאמנים הוכיחו את עצמם. ההפסד ביום חמישי למכבי תל אביב בליגה האירופית הגיע אחרי שהקבוצה הבטיחה את מקומה ב-32 האחרונות אבל היא מגיעה אחרי 2 הפסדים רצופים, אחד מהם היה בבית מול סביליה אחרי ששמטה יתרון 2-0.

סרייה A – מחזור 16 / דוד "פאקו" סעדה:

13:30: קייבו-רומא (ספורט 5). רומא חזרה לנצח בליגה, והיא נמצאת בעמדה מצויינת בצמרת. גם בליגת האלופות, הניצחון שלה על קרבאח הבטיח לה עלייה לשלב הבא. סה"כ תקופה לא רעה לקבוצה מעיר הבירה. הקבוצה החלשה שממול ספגה חמישייה מאינטר בשבוע שעבר, ונראה שגם היום היא לא צפוייה להשאיר נקודות במגרשה.

16:00: נאפולי-פיורנטינה (ספורט +5). נאפולי הורדה בשבוע שעבר מהפסגה בצורה הכואבת ביותר האפשרית, כשספגה שער מידי האקס היגוואין במדי יובה. ההפסד בליגת האלופות (שגם בלעדיו הקבוצה לא הייתה מעפילה לשלב הבא) לא ממש תרם למצב הרוח. אלא שכבר היום תהיה לה הזדמנות לתקן את המעוות, בחסות התיקו המאופס של יובה ואינטר אתמול. ניצחון היום של דריס מרטנס וחבריו על היריבה הלא יציבה יחזיר אותם היום מחדש לפסגה.

21:45: מילאן-בולוניה (ספורט 2). אם חשבנו שהעונה של מילאן מחורבנת, לא ראינו כלום עדיין. המשחק האחרון מול נמושת הליגה בנוונטו, אחת שלא השיגה אף נקודה עד המשחק, הסתיים בשער שוויון של נועלת הטבלה בזמן הפציעות, ועוד מראשו של שוער נועלת הטבלה. אוי לאותה הבושה. המאמן הטרי של מילאן, ג'נארו גאטוסו, טען שדקירה בחזה הייתה פחות כואבת מתוצאת המשחק (ואפשר להאמין לו שהוא אף חווה זאת). גם ההפסד לרייקה הקרואטית בליגה האירופית באמצע השבוע לא הוסיף שנות חיים למאמן. היריבה היום צמודה למילאן בטבלה, ואוחזת במאזן משחקים זהה. בימים כתיקונם מילאן הייתה פייבוריטית, אך אלו לא ימים כאלו.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 9

20:30 מכבי ראשון לציון – הפועל אילת (ספורט 5, פריצות) – הפועל אילת בילתה חלק יפה מעונה שעברה בקצה של הליגה. גם עכשיו היא נמצאת בקצה של הליגה אלא שיחי ההבדל הקטן – בעונה הקודמת זה היה במקום הראשון, השנה הזו – היא אחרונה. אילת, מצוידת במאמן החדש שרון דרוקר במשחקו השני בקבוצה, תצא הערב לראשון לציון לפגוש אקסית של דרוקר (שפוטר ממנה על לא עוול בכפו לפני עונתיים) ובתקווה לרשום ניצחון שלישי העונה. אילת ניצחה רק פעמיים העונה, שתיהן בחוץ, כך שמשחק בביתה של הקבוצה שהדיחה אותה ברבע גמר הפליאוף בעונה שעברה, יכול להיות הזדמנות לרשום עוד ניצחון.  בשביל לעשות כן אילת תצטרך לקבל יותר מהזר בחדש דרווין קיצ'ן (עוד אקס ראשון) שבמשחק הראשון שלו בקבוצה הסתפק בנקודה אחת ונראה חלוד מאוד. ראשון מצידה, תקווה לעלות למאזן חיובי אחרי שבשבוע שעבר הפסידה אותו בהפסד להפועל ת"א. בבית, היא משחקת יותר טוב אבל עם הקבוצה הלא יציבה של שמוליק ברנר, קשה לדעת מה יהיה מצב הרוח. ראשון.

21:00: מכבי ת"א – הפועל חולון (ספורט 5) – ממבט על טבלת ליגת העל, זה נראה כמו משחק העונה שכן הקבוצה הראשונה בטבלה נפגשת עם זו שמדורגת במקום השני. אלא שכאן נכנסים לתמונה שני עניינים: הראשון, מכבי ת"א העונה היא ליגה בפני עצמה ועם כל הכבוד לדולקות אחריה, לרמה, ליציבות ולעקשנות שמציגה הקבוצה של נבאן ספאחיה אין אח ורע בליגה ולא נראה שיש מי שיקרא עליה תיגר נכון לרגע זה; השני, הפועל חולון אמנם בכושר טוב ואמנם רושמת כבר שישה ניצחונות רצופים והתחילה לנצח גם באירופה אבל עדיין מדובר בקבוצה חסרה מאוד (טו הולוואי וג'ו אלכסנדר שניים מהבולטים בקבוצה יעדרו. שלומי הרוש ייתכן שגם כן) שהסגל הנוכחי שלה לא עמוק מספיק לתת פול גז בשתי מסגרות בשבוע וכנראה שגם לא להתחרות במכבי ת"א העמוקה.

אז קורי וולדן, תמיר בלאט, גיא פניני במפגש ראשון מול האקסית (טקס לכבודו יתקיים לפני תחילת המשחק) וכמובן – גלן רייס ג'וניור ישתדלו לתת פייט אבל עושה רושם שהמשימה הזו קצת גדולה עליהם. מייקל רול וארט פרחוסקי לא נרשמו במכבי ת"א למשחק הערב (ריבוי זרים).

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – הגמר

*המלצת צפייה* 15:00, 21:00: רוני אוסליבן-שון מרפי (יורספורט 2, יורוספורט)

אתמול בחצי הגמר קיבלנו שני משחקים דומים למדי במהלכיהם. בראשון שבין רוני אוסליבן לסטיבן מגווייר, רוקט רוני הוביל כבר 4:0, כשמגווייר עשה קולות חזרה והגיע עד ל-5:4, אלא שאז רוני סגר עניין בפריים הבא. גם במשחק בין שון מרפי לראיין דיי, רוב המשחק התנהל בהובלתו של מרפי, כשחזרה אפשרית של דיי נעצרה לבסוף ע"י הקוסם.

אם היינו צריכים לבחור את שני השחקנים הטובים ביותר בסבב מאז תחילת העונה, השניים שעלו היום לגמר ודאי יענו על הקריטריונים בצורה הטובה ביותר. השניים זכו במספר טורנירים (אוסליבן בשניים ומרפי באחד), ועלו לשני גמרים. אוסליבן, אם יזכה, אף יהיה השחקן הראשון בסבב החוצה את רף הזכיות במיליון ליש"ט בעונה זו. גם בראייה היסטורית מדובר בשניים מהשחקנים הפעילים הטובים ביותר. על הרוקט כבר אין מילים להכביר, אך גם מרפי אוחז בתואר המכובד של זוכה טריפל קראון (אליפות בריטניה, מאסטרס ואליפות העולם). השניים נפגשו השנה בגמר טורניר אלוף האלופים, ואז ידו של מרפי הייתה על העליונה. המשחק היום (בפורמט הטוב מ-19) פתוח לחלוטין, ואף תוצאה לא תפתיע בו. בכל מקרה מדובר בשניים מהשחקנים המהנים ביותר בסבב, וזכייה של כל אחד מהם בטורניר היוקרתי תהיה ראוייה ביותר.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. נפלא ממש תודה רבה
    הסיטי יקררו שמפניות לאחר המשחק .
    משחק קשה מאד לברצלונה .
    ראשון -אילת אש.
    מעניין האם פניני יעשה משהו למכבי

  2. תודה רבה חברים. פאקו סחטיין על עדכוני הסנוקר, כיף לקרוא.
    יאללה חולוניה, הקבוצה שלי השנה בליגת החובבים.
    פרחובסקי זה זר? הייתי בטוח שזה עוד כישרון מבוזב של נבחרת העתודה ז על ספסל מכבי

  3. וואווו. סיטי נגד יונייטד. ישנו כאן פאב בריטי גדול שהוא גם המרכז של הכדורגל המקומי. שם אהיה בעוד שעתיים, ואז שעתיים מכון כושר, ואז דטרויט – בוסטון. יום לא רע של ספורט הייתי אומר.

    ואתמול טורונטו ניצחה באליפות ה-MLS את סיאטל 0-2 במשחק שלא היה מבייש משחק אירופאי חשוב. הקהל היה בטרוף כאילו גמר המונדיאול

  4. אני נקרע פה בין הקבוצה שלי, יונייטד, ותחושת הגועל מהמשחק הפחדני של מוריניו. זה פשוט אנטי כדורגל וממש קשה לי לרצות שזה יצליח. בניגוד לקבוצות אחרות שמניעות את הכדור 50 מטר מהשער, סיטי עושה את זה ותוך כדי מייצרת מצבים ונכנסת לרחבה המון.

  5. איזה יום מדהים .
    רוני זוכה סוף סוף מול מרפי .
    חולון מנצחת את מכבי עם רייס בלאט והאקסים פניני ואלכסנדר.
    הסיטי מקררת שמפניות .
    ב"ש חוזרת לראש.
    ברסה צולחת מוקש לא קל .
    אילת מנצחת בהארכה.
    נאפולי מפספסת את הפסגה .
    רוני משווה בדרבי של ליברפול ….ועכשיו מחכים להגרלה של מחר באלופות .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט