אירועי דיומא, ריאל מדריד מול סביליה ויובה מול אינטר – 09.12.2017

כדורגל

ליגת העל – מחזור 13 (סוף הסיבוב הראשון) / מתן גילור:

16:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-הפועל חיפה (ספורט 4). שתי קבוצות שמגיעות אחרי תוצאה מצוינת מבחיתן, אבל במצב שונה מאד בטבלה. אשדוד סיימה בתיקו חוץ 1:1 עם מכבי ת"א. כעת במאזנה 6 נקודות והיא במקום ה-13. הפועל ניצחה בדרבי 0:1 וממשיכה להוביל את הטבלה עם 27 נקודות, כשהיא מובילה בהפרש שער על הפועל ב"ש. המשימה של קלינגר תהיה לא מעט מנטלית להוריד את השחקנים שלו לקעקע. כמו כן הקבוצה תאלץ לשנות שיטה מתגובה ליוזמה.

16:00 מכבי נתניה-בני יהודה תל אביב (ספורט 5 לייב). נתניה אחרי תיקו שני ברציפות והפעם 1:1 באשקלון. הקבוצה במקום החמישי עם 10 נקודות. בנ"ד נשיגה ניצחון ביתי מרשים מאד 0:3 על סכנין והיא במקום ה-6 עם 17 נקודות. לגמרי בתמונת הפלייאוף העליון.

18:15 מכבי חיפה-הפועל אשקלון (ספורט 4). למכבי 15 נקודות והיא במקום השמיני. רק נזכיר שמדובר על הקבוצה עם התקציב השני בגובהו בליגה… לאשקלון 11 נקודות במקום ה-11. עבור מכבי מדובר על משחק שיחזיר אותה לעניינים במאבק על הפלייאוף העליון ועבור אשקלון על משחק שייתן לה עוד מרווח מהתחתית.

20:30 בית"ר ירושלים-הפועל רעננה (ספורט 4). ירושלים חזרה לנצח 3:1 בעכו, לרבות שערים לפנתאון. במאזנה 24 נקודות, רק 3 מהפסגה, והיא מציגה את ההתקפה הפוריה בליגה עם 30 שערי זכות, אך הוא להגנה עם 17 שערי חובה, רק 2 פחות מרעננה שסיימה בתיקו 0:0 ביתי עם מכבי פ"ת וממוקמת במקום ה-12 עם 8 נקודות, רק 2 מעל הקו האדום.

פרמייר ליג – מחזור 16 / שגיא נאור:

14:30 ווסטהאם – צ'לסי (ספורט2). הדרבי הראשון של המחזור. הפטישים בעונה רעה מאוד ונמצאים מתחת לקו האדום, הרבה בגלל ההגנה החלשה שלהם שספגה כבר 32 שערים העונה – הכי הרבה בליגה. הבלוז חוזרים מליגת האלופות אחרי התיקו הביתי עם אתלטיקו מדריד שהוריד אותם למקום השני, מה שיכול להיות קריטי מאחר והסיכוי שלהם לפגוש את ברצלונה הוא 44% ו-28% לפגוש את פ.ס.ז. הם רחוקים 11 נקודות ממנצ'סטר סיטי וחייבים לחזור עם 3 נקודות על מנת להשאיר לעצמם סיכוי להתחרות על התואר.

17:00 האדרספילד – ברייטון (ספורט1). הקבוצה של חמד וכיאל לא רוצה ליפול למאבקי התחתית והמשחק מול קבוצה המדורגות במקום ה-15 יכול להיות הזדמנות לא רעה לצבור נקודות ולשמור על טווח בטיחות מהאזור המסוכן.

17:00 טוטנהאם – סטוק סיטי (ספורט2). התרנגולים סגרו שלב בתים נפלא, הצליחו להעפיל מבית קשה מאוד לעשות את זה בסטייל עם במקום הראשון, לפני אלופת אירופה. בליגה הם מגמגמים לאחרונה ואיבדו נקודות במשחקים שקבוצה עם מטרות כמו שלה לא יכולה להרשות לעצמה. קבוצות הצמרת לא מחכות והקבוצה של פוצ'טינו מוצאת את עצמה במקום השישי, 4 נקודות מליברפול במקום הרביעי המבטיח הופעה נוספת בליגה של הגדולים. סטוק תנסה לגרד נקודה בוומבלי.

ליגה ספרדית – מחזור 15 / שגיא נאור:

*המלצת צפייה* 17:15 ריאל מדריד – סביליה (ערוץ one). כריסטיאנו רונאלדו חוזר אחרי זכיה שישית בכדור הזהב שלוותה בהכרזת "אני הגדול בהיסטוריה" אבל בשביל להיות מועמד לפרס גם בשנה הבאה הוא והקבוצה שלו חייבים לעשות סוויץ' רציני ביכולת. הם סיימו במקום השני בליגת האלופות אבל ביום שני יהיו פייבוריטים מול כל יריבה שתזדמן להם. אחרי איבוד הנקודות של בארסה בשבוע שעבר, היתה לבלנקוס הזדמנות פז לצמצם את הפער אבל היא לא הצליחה לחזור מבילבאו עם נצחון וההפרש נותר 8 נקודות. גם היום הם לא הולכים ללקק דבש מול הקבוצה מאנדלוסיה שאומנם לא הצליחה לנצח את מאריבור באמצע השבוע אבל נהנתה מהנצחון הגדול של ליברפול ותהיה ב-16 האחרונות. הם צמודים לריאל בטבלה אבל עם התקפה שכבשה רק 19 שערים (העשירית בטיבה בליגה) יהיה להם קשה להתחרות על מקום בליגת האלופות גם בעונה הבאה.

21:45 ולנסיה – סלטה ויגו (ערוץ one). סלטה כבר הוכיחה שיש לה מה למכור גם מול הגדולות אחרי שבמחזור הקודם סיימה ב-2-2 בקאמפ נואו ותנסה לתת פייט רציני גם במסטאיה. העטלפים איכזבו עם הפסד מפתיע לחטאפה וינסו לחזור למסלול הנצחונות ולהמשיך את פתיחת העונה הנפלאה שלהם.

סרייה A – מחזור 16 / דוד "פאקו" סעדה:

*המלצת צפייה* 21:45: יובנטוס-אינטר (ספורט 1 וספורט +5). איזה משחק קיבלנו בדרבי דל איטליה היום. יובה, למרות פתיחת העונה המהוססת שלה, הופכת לגורם שמכניס את העניין הרב ביותר לצמרת הסרייה. נצחון החוץ שלה על נאפולי לפני שבוע הוריד את האחרונה מהפסגה, וצופף את הצמרת האיטלקית עוד יותר. הניצחון הושג בזכות כיבושו של האקס של אותה נאפולי, גונסאלו היגוואין, אחד שמתחיל לחזור לכושר האימתני בו אחז בעבר, והיום יצטרך לחפות גם על מנדז'וקיץ' הפצוע. פציעה נוספת ומשמעותית יותר בשורות האלופה היא זו של הקפטן והשוער, ג'יג'י בופון. אם יובה תצליח לנצח בלעדיו, היא תחלוף היום על פני היריבה, בדרך אולי לכיבוש הפסגה. אלא שמובילת הטבלה שממול עשוייה להתברר כאגוז קשה עוד יותר מאשר נאפולי. זוהי קבוצה מאוזנת ומאומנת לעילא, ללא הפסדים בליגה העונה עדיין, ועם מלך שערי הליגה, מאורו איקארדי. הנ"ל הוא אחד מחלוצי הרחבה הטובים באירופה, הכובש כמעט בכל משחק, אולי גם היום ללא בופון שיהלך עליו אימים. מאד לא כדאי להחמיץ.

ליגה צרפתית – מחזור 17 / דוד "פאקו" סעדה:

18:00: פ.ס.ז'-ליל (ספורט 5). נו, גם לפ.ס.ז' ההפסד היה אמור להגיע, וכשזה הגיע, זה הגיע פעמיים בשבוע. זה התחיל בסוף השבוע כשהפסידה ללא קבאני לעולה החדשה שטרסבורג, והמשיך בהפסד חסר החשיבות לבאיירן בליגת האלופות באמצע השבוע. ברור לכולם שאלה מכות קלות בכנפיים, שלא אמורות להשפיע במיוחד על המפלצת הפריסאית בעתיד הקרוב. הקבוצה שממול עברה לא מעט תהפוכות העונה. ההבטחה, שבדמות המאמן מרסלו ביילסה, התנפצה לקרקע המציאות לאחר חצי עונה קטסטרופלית, בה ירדה הקבוצה אל מתחת לקו האדום. לאחר פיטורי הארגנטיני ומינוי צוות אימון חדש, הקבוצה מתאוששת, וזוכה לארבעה נצחונות בחמשת משחקיה האחרונים.

21:00: מונאקו-טרואה. כבר ברור שהמאבק בליגה יהיה העונה על המקום השני, ולאחר המחזור הקודם, מונאקו מצטופפת בו יחד עם ליון ומארסיי כשכולן במרחק 9 נקודות מפ.ס.ז'. העונה הגרועה הביאה את הקבוצה למנות את כדורגלן העבר, מייקל אמאנלו, לתפקיד המנהל המקצועי. נראה שמול העולה החדשה היום, הוא לא יצטרך לתרום מדי מנסיונו.

בונדסליגה – מחזור 15 / דוד "פאקו" סעדה:

16:30: איינטראכט פרנקפורט-באיירן מינכן (ספורט 3). המעידה החד פעמית בעידן היינקס, נגד מנשנגלאדבך לפני שבועיים, לא ממש פגעה באלופה, שממשיכה להוביל את הטבלה עם 6 נקודות לפני המקום השני. הבווארים אף התכבדו בהנחלת ההפסד הראשון בליגת האלופות לפ.ס.ז'. מול כל זאת, קבוצת מרכז הטבלה שממול לא אמורה להוות אתגר מדי עבורם.

19:30: בורוסיה מנשנגלאדבך-שאלקה 04 (ספורט 3). קרב 3-4 משובח, גם אם הוא מפגיש שתי קבוצת שהמומנטום שלהן נעצר. הריצה המצויינת בצמרת של שאלקה נעצרה עם שתי תוצאות תיקו. אם התיקו 4 המטורף מול דורטמונד שימח את הקבוצה, התיקו במחזור האחרון מול קלן, נמושת הליגה, ודאי גרם לתחושות הפוכות. מנשנגלאדבך שבמקום הרביעי כנראה התבשמה מהניצחון על באיירן לפני שבועיים, מה שאולי הביא לתבוסה שלה לוולפסבורג במחזור הקודם. עדיין מדובר במשחק שווה למדי בין שתי קבוצות טובות.

גמר MLS/ מנחם לס

23:00: טורנטו נגד סאונדרס

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 9

20:30  גלבוע/גליל – הפועל ירושלים (ספורט 5) – גלבוע/גליל היא הקבוצה הכי קשוחה בליגה. שום דבר לא יפיל אותה לקרשים. בשנה שעברה סגל חלש הצליח להנפיק כדורסל מצוין ולסיים במקום התשיעי, השנה שחקנים מרכזיים מהסגל ההוא עזבו, הזרים עשו ריפריש ופציעות פקדו את הקבוצה ובכל זאת הגלבועים פתחו את העונה היטב ומצאו את עצמם בשמינייה הראשונה ואז הודיע הזר המצטיין של הקבוצה טיילור סטון שהוא עוזב. האם זה הפריע לגלבוע? לא במשחק הראשון בלי סטון הם ניצחו ב-25 הפרש את הרצליה. ולא, הם לא שיחקו עם זר מחליף… בקיצור, הקבוצה של אריאל בית הלחמי היא קבוצה שלא מספידים ואל תספידו אותה לפני משחק הערב מול הפועל ירושלים אליו היא תעלה עם הזר החדש, טריסטן ספרלוק.

ובמקום שבו גלבוע מפתיעה תמיד, מוצאת את עצמה ירושלים השנה כמאכזבת שממשיכה לאכזב למרות השינויים שקורים. ירושלים כבר פיטרה את המאמן וכבר הצטיידה בזרים חדשים (אחד לאירופה, אחד לכל המסגרות) אבל המאזן באירופה ממשיך להתדרדר (5-2) וגם ההופעה מול מכבי ת"א הייתה חיוורת והסתיימה בתבוסה. בקיצור, הערב ייפגשו בגן נר קבוצה שאוהבת להפתיע וקבוצה שבפוטנציאל להיות מופתעת. ואמנם עדיין האורחים מהבירה חזקים יותר, אבל אם תשאלו אותי יש כאן ריח חריף של הפתעה באוויר, כזאת שמסמנת משבר חריף מתהווה בירושלים ואולי גם מאמן חדש, קצת יותר מנוסה מזה הקיים.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – חצי הגמר

אתמול ברבע הגמר ראינו את רוני אוסליבן בדרך לחסל במהירות את הקרב המהיר מול מרטין גולד, כשעלה כבר ל-5:0. גולד השיב בשלושה פריימים רצופים לפני שנכנע לרוקט בפריים הבא. הקרב בין סטיבן מגווייר לג'ו פרי היה העתק מדוייק לחלוטין, כשכאן מגווייר היה זה שגמר את הקרב בצורה כמעט חלקה, כששלושה ניצחונות רצופים של היריב הספיקו רק ל-6:3. מי שבכלל מחסל את הקרבות במהירות בשלבים האחרונים הוא הקוסם שון מרפי, שעליו הקסם של מארק קינג לא עבד, בדרך לניצחון 6:1. משחק אחד צמוד מאד לכל אורכו היה זה שבין ראיין דיי למארק ג׳ויס, בו זכה לבסוף דיי בפריים מכריע.

היום בחצי הגמר הראשון נראה את אוסליבן מול מגווייר, שניים שהאליפות הזו לא זרה להם. לרוקט רוני יש חמש זכיות בה באמתחתו, האחרונה לפני שלוש שנים, בעוד שלסקוטי יש אחת כזו, אלא שהיא הייתה ב-2004. אוסליבן הוא בבירור הפייבוריט, זאת במידה וכל הברגים שלו במקום. בקרב השני בין מרפי לדיי, הקוסם מרפי נראה בכושר קטלני באליפות זו, ולכן הוא יהיה פייבוריט ברור מול הוולשי.

משחקי חצי הגמר:

15:20: רוני אוסליבן-סטיבן מגווייר (יורספורט 2)

21:00: ראיין דיי-שון מרפי (יורוספורט)

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. אינטר-יובה הולך להיות מלחמת עולם שלא ראינו באיטליה כבר הרבה שנים.

    הליגה האנגלית כרגיל, כדורגל משמים עם עטיפה נוצצת. לא מצפה ליותר מדי מהדרבי של מנצ'סטר.

  2. תם עידן לוזון .
    מתן מקווה שתתייחס לכך …..אבל אני הגעתי למסקנה שקבוצה שמחליפה כל כך הרבה מאמנים הבעיה לא במאמן.
    אני מאד אוהב את שחר. …אולי איש הכדורגל שאני הכי מעריך במדינה אבל …..משהו צריך להשתנות (מקווה ששחר יראה את השינוי מבפנים ).

    1. עם כל הביקורת שיש לי על לוזון גם אני הגעתי לאותה מסקנה שלא יכול להיות שכל המאמנים שעברו בקבוצה בשנים האחרונות היו הבעיה היחידה.
      מצד שני, כשחושבים על קריירת האימון של בנאדו, עטר, סטאנויביץ ואחרים אחרי שאימנו במכבי מראה שמאמנים גדולים הם לא.
      לגבי לוזון – בניגוד למאמנים הקודמים הפעם הוא קיבל ממש יד חופשית לבנות ואני חושב שהסגל הזה באמת איכותי, אם לא לאליפות אז לפחות להיות במאבק ובצמרת. הבעיה היא ששני שחקנים שהוא הביא שיהיו באנקרים בהרכב פשוט לא טובים/רעים – אלברמן ובן הרוש בהתאמה. גם קאיו שהגיע להיות שחקן מוביל נראה פשוט רע למרות שקיבל קרדיט בלתי מוגבל ביחס ליכולת. גם היווני שמרוויח משכורת עתק נראה חושך.

  3. לדעתי הבעיה גם בשחר עצמו, שחר עשה את שלו מצידי שחר יכול ללכת,
    מה כבר יהיה?
    שיעלו עם הנוער עדיף, ירדו ליגה? לא נורא, יתחשלו, יבנו דרך חדשה לשנים הבאות.
    שחר מקובע מדי, מבוגר מדי ועקשן מדי,
    בגיל של שחר כבר לא משתנים, שחר היה טוב לזמנו כעת עבר זמנו,
    איפה לעזעזל הקשרים שלו עם המגה סוכן פיני זהבי?
    מאבוקה? סתם שחקן חסון שרץ גיו דיו ולא הכי יודע מה לעשות עם הכדור, קאיו? עדיף לא להרבות במילים

    אני לא מת על לוזון והרגע היחיד ששמחתי היום ששמעתי בפאנל של רדיו חיפה שהזדחלנו בפקקים הערב בתום ההתמודדות את אחד הכתבים מודיע על סיום עידן לוזון,

    חייכתי בדיוק לדקה עד שירד האסימון והבנתי שבשבת הבאה מול בני יהודה שוב נראה את אלברמן המזדקן ואת ההחמצות של דמארי ,
    עם כל הכבוד למו אלאף הוא לא משחק על המגרש, גם לא רובי מאס העוזר,
    זה כנראה לא יקרה בטח לא בזמן הקרוב אבל מה שבאמת ישמח אותי זה ששחר יעזוב את המועדון וישאיר אותו לידיים צעירות ורעבות להישגים, לא ירושה לבן שלו שישים את המועדון על המדף, אולי ההתחלה תהיה קשה אבל בסופו של הליך ימצאו רוכשים אני משוכנע בכך,

    גם לפוליטיקאי בכיר לא בריא ולא תקין להסריח כמה קדנציות,שחר במדרון ההישגי שלו מבחינת המועדון, אבן ריחיים, שלום שלום ושלא יבוא לנו בחלום

  4. אליפות העולם בגלישה גם מתחילה היום (עכשיו דחו למחרת עקב תנאי גלישה) – מדובר באירוע האחרון בהוואי של הסבב העולמי.

    4 מתחרים על התואר כאשר הכי צמוד בין ג'ון פלורנס (הוואי) ולגבריאל מדינה (ברזיל במקומות 1 ו-2.

    גם לג'ורדי סמית (ד. אפריקה) וג'וליאן וילסון (אוסטרליה) במקומות 3 ו-4 יש סיכוי לנצח את התואר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט