אירועי דיומא – 08.12.2017

כדורגל

ליגה צרפתית – מחזור 17 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: בורדו-שטרסבורג (ספורט 5). הסיבה היחידה לציין כאן את המשחק הזה היא הכבוד שצריך לתת לשטרסבורג. העולה החדשה היממה את פ.ס.ז' (נטולת קבאני) במחזור האחרון, כשהנחילה לה את הפסדה הראשון העונה. הניצחון הקפיץ אותה כמה מקומות מעל למקום המוליך למבחנים בו שהתה. בורדו, אחת מהקבוצות המהוללות של הכדורגל הצרפתי, חווה עונה מחורבנת למדי. היא אוחזת רק ביתרון של שתי נקודות על פני יריבתה היום. זאת, גם בגלל ההפסד הדרמטי לדיז'ון במחזור הקודם (שהושג למרות שכבשה את אחד השערים היפים שראינו באירופה בזמן האחרון).

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 9

14:00: עירוני נס ציונה – עירוני נהריה (אתר ערוץ הספורט) – מחזור וחצי ישוחקו בליגת העל בשבוע המתקרב והראשון בהם יתחיל כבר היום בצהריים בנס ציונה. נס ציונה חוותה מפח נפש במחזור שעבר כאשר יתרון בן 17 נקודות שלה ברבע השלישי מול הפועל חולון נגוז כלא היה בדרך להפסד שלישי ברציפות של נס ציונה (כמעט טריפל דאבל של טל דן – 17 נק', 8 ריב', 10 אס', לא סייעו לכתומים). אחרי שמונה מחזורים, הקבוצה של נדב זילברשטיין מוצאת את עצמה בתחתית עם 2 ניצחונות בלבד ומאזן זהה לשתי הדולקות אחריה – אשדוד והפועל אילת.

שלושת ההפסדים האחרונים של נס ציונה היו מול שלוש הקבוצות המדורגות ראשונות בטבלת הליגה והיום תפגוש נס ציונה את זו שמדורגת אחריהן – עירוני נהריה. הקבוצה של אריק אלפסי ניצחה בשבוע שעבר את מכבי אשדוד, לא בלי מאמץ, והיא במאזן לא רע של 3-5 בעיקר בזכות שני הזרים המצוינים שלה אלכס יאנג וקורי וובסטר. נהריה התחזקה בגארד כריס סמית' בן ה-30 שנבחן בקבוצה זה מכבר ולאחרונה קיבל אזרחות ישראלית לאור תהליך הגיור שעבר בארצות הברית. הנתון המעניין ביותר לגבי סמית' הוא אחיו הגדול – גי'.אר מקליבלנד קאבלירס. סמית' לא ישחק היום אבל נהריה רוצה להמשיך במומנטום החיובי גם בלעדיו. הסגולים ניצחו רק פעם אחת בחוץ העונה (באילת) ויקוו שמול קבוצת התחתית מנס ציונה זו תהיה הפעם השנייה. יש לי תחושה שלא…

יורוליג – מחזור 11

20:00: הכוכב האדום בלגרד – אנדולו אפס –  שתי קבוצות מתחתית היורוליג ייפגשו הלילה בבלגרד למשחק שסוף סוף יבדיל אותן אחת מהשנייה. השתיים שדומות אחת לשנייה במאזן (7-3), רשמו ניצחון אחד מתוך השלושה על מכבי ת"א, ניצחון שני מתוך השלושה על ברצלונה ואת הניצחון השלישי בשבוע שעבר. אנדולו ניצחה במחזור הקודם בבית את מילאנו ואילו הכוכב האדום הדהימה בחוץ את ריאל מדריד וקטעה בכך רצף של חמישה הפסדים. שתיהן ירצו לשמור על רצף חיובי כדי להתקרב אל המקום ממנו אפשר לפנטז על שמונה הגדולות.

*המלצת צפייה* 21:00: אולימפיאקוס – ריאל מדריד – המשחק המרכזי של מחזור היורוליג מספר 11, יגיע מיוון שם תארח אולימפיאקוס, שיחד עם צסק"א מוסקבה מחזיקה במאזן הטוב ביותר במפעל את קבוצת הפאר של ריאל מדריד שעם חמישה הפסדים בשישה מחזורים התדרדרה עד למקום השביעי. נתחיל מהקבוצה הביתית שדוגלת שניצחה בשבוע שעבר את ולנסיה ומוצאת את עצמה במאזן 2-8. את כל זה עשו היוונים בלי הכוכב הגדול של הקבוצה ואסילאס ספאנוליס ויהיה מעניין לראות מה החזרה שלו הערב להרכב הקבוצה תעשה להצלחה הנהדרת הזו. ריאל מדריד מצידה הולכת ונראית כמו קבוצה במשבר עם סף שבירה נמוך. בשבוע שעברה נכנעה ריאל בבית לכוכב האדום בלגרד וגל הפציעות של גבוהי הקבוצה שכולל את אנתוני רנדולף, אוגנן קוזמיץ' וגוסטבו איון בהחלט נותן את אותותיו על התוצאות של הקבוצה. כל האמור לעיל לא אומר שהאריות הפצועים ממדריד לא מסוכנים אבל אם הם מתכננים לחזור למסלול ההצלחות דווקא הערב, זה הולך לעלות להם בדם, יזע ודמעות.

22:00: ברצלונה – פנרבחצ'ה – ברצלונה היא הקבוצה הכי חידתית במפעל הכי חשוב באירופה. הקבוצה הקטלונית מסוגלת לנצח משחק נתון, להפסיד בו, להיות מובסת או להביס באותה מידה. בינתיים, המאזן שלה שלילי (6-4) ואחרי שני ניצחונות על ולנסיה ומכבי ת"א היא חזרה להתחבק עם הפסדים אחרי שנוצחה במוסקבה ע"י צסק"א. הערב היא תארח את אלופת אירופה, פנרבחצ'ה ותנסה לשוב ולנצח במשימה שנראית קשה אבל לא בלתי אפשרית, בטח אם הקטלונים יתפסו יום כמו שהם יודעים ומסוגלים. פנר מגיעה למשחק אחרי שלושה ניצחונות רצופים מרשימים על שתי המוסקבאיות ועל בסקוניה (מהקבוצות החמות במפעל) והיא לא מתכננת לתת לברצלונה להפריע לה בדרכה לצמרת (הטורקים מדורגים במקום השלישי עם מאזן 3-7).

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות בריטניה – רבע הגמר

אתמול ננעל שלב שמינית הגמר. רוני אוסליבן התקשה בפעם הראשונה בטורניר הזה, במשחקו מול התאילנדי אקאני סונגסרמסאוואד, אך הצליח לנצח בפריים מכריע. גם המשחקים של מרטין גולד מול סייאו גואודונג ושל מארק ג׳ויס מול ליו האוטיאן היו צמודים למדי, אך הסתיימו לבסוף בנצחון הבריטים. צמוד ממש לא היה לשון מרפי מול ריקי וולדן, כשגבר על האחרון 6:1.

קיבלנו היום גמר כל בריטי עם כמה משחקים מצויינים. המפגש בין רוני אוסליבן למרטין גולד צפוי להיות סופר מהנה, היות וגולד אוחז בסגנון התקפי מאד, הדומה לזה של הרוקט. מארק קינג ינסה למשוך את הקסם לעוד סיבוב, אך שון מרפי עשוי להיות משוכה גבוהה מדי עבורו. ראיין דיי אמור על הנייר לא להתקשות מול הסינדרלה של השלב, מארק ג׳ויס, והמשחק האחרון מפגיש בין הסוסים הוותיקים סטיבן מגווייר וג׳ו פרי למאבק צמוד. שידורים ביורוספורט 2 ב-15:00 וביורוספורט ב-21:00.

משחקי רבע הגמר:

15:00: ראיין דיי-מארק ג'ויס

15:00: שון מרפי-מארק קינג

21:00: סטיבן מגווייר-ג'ו פרי

21:00: רוני אוסליבן-מרטין גולד.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. לי הדיומא עוזר כל כך! רוב המשחקים משודרים אבל ללא דיומא אין לי מושג עליהם כי אינם מפורסמים בשום תכנית טיווי.
    תודה

  2. עדכון TCEC

    הודיני 6.03 משלים את המלאכה בשבוע האחרון וזוכה באליפות העולם לתוכנות שחמט מול קומודו 1970. אבל…

    הבאזזזZZZ הכי מסעיר, שגונב את ההצגה מגיע מכיוון אחר לגמרי…

    A0

    AlphaZero

    1. מייסד Deepmind הפועלת תחת המטרייה של גוגל, ואחראית לישות AI הזו, הוא פרודיג'י שחמט לשעבר, שבזמנו היה עם ה ELO השני הכי טוב לגילו, אחרי יהודית פולגר, שהיתה אז ה רב אמן הצעיר ביותר בהיסטוריה.

  3. תודה לכולם .
    מתן חיכתי דווקא למדרגה …עוזר לי לעשות סדר במאזן הישראליות העונתי .
    לא בוער נחכה ליום שני .

    ביורוליג שני משחקים סופר מעניינים גם בין בארסה לפנרבחצה .
    משהו לא טוב עובר על הספרדיות .
    מאזנם הכולל (אם לא טעיתי בחישוב המהיר ) 33-20 אף אחת לא במאזן חיובי ……מעניין האם זה ישתנה בהמשך העונה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט