אירועי דיומא – 30.11.2017

כדורגל

גביע הטוטו – חצי גמר / מתן גילור:

21:00 הפועל באר שבע-מכבי חיפה (ספורט 5+). המשחק יתקיים באצטדיון היהלום בנתניה. שתי הקבוצות צפויות לפתוח בהרכבים משניים. ב"ש בעקבות עומס משחקים גדול ומכבי בעקבות פציעות רבות ורצון לשמור את שחקני המתפח לדרבי. מכבי חוזרת לאצטדיון בו ביום שבת האחרון סיימה בתיקו 1:1 עם מכבי נתניה לאחר חזרה מפיגור. ב"ש מגיעה אחרי ששמטה יתרון בתוספת הזמן מול 10 שחקני בית"ר ירושלים. במשחק הליגה העונה בין הקבוצות ניצחה מכבי 1:3. זהו הפסד הליגה היחיד של ב"ש עד כה.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור 10

21:05 מכבי ת"א – ז'לגיריס קובנה (ספורט 5) – מכבי ת"א חוזרת הביתה אחרי התבוסה בשבוע שעבר בברצלונה ואין יריבה טובה יותר מאשר ז'לגיריס קובנה בשביל להתרפק בערגה על ימים טובים בהם תבוסה לא הייתה עומדת על הפרק. וזה לא שמצבה של מכבי ת"א רע -הקבוצה של נבאן ספאחיה עומדת על מאזן חיובי 4-5 ומדורגת שישית ביורוליג כשלה מספר נקודות דומה לקבוצות במקומות 9-5.

ביורוליג השנה הכל אפשרי והיריבה מליטא מוכיחה זאת. הקבוצה שמאומנת ע"י אגדת עבר בצהוב, שארונאס יסקביצ'יוס, מחזיקה גם היא במאזן זהה לזה של מכבי ת"א וניצחה שלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים שלה: את מילאנו ומלאגה בחוץ ואת אנדולו אפס בבית. את הירוקים מוביל השנה הגארד הקנדי קווין פנגוס שקולע 11.9 נק' למשחק ומוסר 5 אסיסטים ולצידו צמד שחקני נבחרת ליטא – הפורוורדים פאולוס יאנקונאס (12.8 נק' למשחק) ואדגארס אולנובאס (9.6 נק' למשחק). עם זאת חשוב לציין שבדומה למכבי ת"א, קובנה היא קבוצה די מאוזנת וביום נתון יכולה לקבל תרומה גם מהשחקן העשירי בסגל. מדובר בקבוצה קבוצתית מאוד (שנייה ביורליג באסיסטים, שאוהבת לרוץ ולקלוע (שנייה ביורוליג באיבודים, רביעית בנקודות). מאידך, רק שתי קבוצות שומרות פחות טובות מהליטאים שסופגים 82.44 נק' למשחק (שזה קצת יותר ממה שהם קולעים בממוצע למשחק).

אז בהחלט צפוי הערב בהיכל משחק לא פשוט לצהובים וכזה שיכול להתפתח לכל כיוון. עם קצת ריכוז, התל אביבים שהפסידו שניים מתוך שלושת המשחקים האחרונים שלהם, אמורים לצאת כשידם על העליונה.

19:00: חימקי מוסקבה – באמברג – חימקי התחילה את העונה היטב אבל נסוגה קצת במשחקים האחרונים עם שלושה הפסדים רצופים. ההפסד האחרון באיסטנבול לפנרבחצ'ה היה כואב במיוחד אחרי קאמבק נאה שלא הספיק והרוסים, שאולי פשוט חזרו לגודלם הטבעי (מאזנם 4-5) ינסו לחזור למסלול הניצחונות עם מפגש ביתי מול אלופת גרמניה. הגרמנים גם הם, כמו בערך חצי ליגה, מחזיקים במאזן של 4-5 כשהם מקפידים בחמשת המחזורים האחרונים לנצח ולהפסיד לסירוגין. עם הסטטיסטיקה הזו תימשך, הגרמנים שניצחו בשבוע שעבר את ולנסיה אמורים לצאת כשידם על התחתונה.

19:30: אנדולו אפס – ארמאני מילאנו – קרב תחתית בין שתיים מארבע הקבוצות החלשות ביורוליג כיום. המארחים אמנם ניצחו בתל אביב אבל מאז הפסידו לפנאתניקוס ולז'לגיריס, המארחים, שנמצאים בתקופה טובה יחסית, הפסידו בנקודה בשבוע שעבר לאולימפיאקוס אחרי שני ניצחונות רצופים ויקוו לניצחון נוסף שיקרב אותם למרכז הטבלה.

*המלצת צפייה* 21:30: באסקוניה – פנרבחצ'ה – מפה לשם, הבאסקים הם הקבוצה החמה ביורוליג עם שלושה ניצחונות רצופים וארבעה בחמשת המחזורים האחרונים שהם למעשה כל ארבעת הניצחונות שלהם במפעל העונה. בשבוע שעבר ניצחה הקבוצה של פדרו מרטינס בבלגרד והשבוע הרף כבר עולה כשלמגרשה הביתי תגיע אלופת אירופה, פנרבחצ'ה. הטורקים מצידם, ממשיכים להפגין כושר לא יציב אבל כזה שמצליח תמיד להוכיח את הפוטנציאל הגבוה עם ניצחונות במשחקים החשובים. הקבוצה של זליקו אוברדוביץ' השלימה ניצחון כפול בשבוע שעבר על שתי הקבוצות ממוסקבה אחרי משחק בית קשה מול חימקי ותנסה להוכיח לבאסקים שלהיות בכושר טוב זה נחמד אבל לא מספיק מול אלופת היבשת שמדורגת שלישית עם מאזן 6-3.

21:30: ולנסיה – אולימפיאקוס – ומהקבוצה בכושר הטוב ביותר ביורוליג לזו שבכושר החלש ביותר, ומי היה מאמין שהן מאותה מדינה. ולנסיה התחילה את העונה בצורה סבירה אבל הפסידה מאז חמישה משחקים רצופים. עם זאת, חשוב לציין שולנסיה שיחקה רק שלושה משחקים העונה בבית מתוכם היא ניצחה שניים, כך שארבעת המשחקים הביתיים שנותרו לה עד סוף הסיבוב עלולים להיטיב עם מאזנה. ההתחלה, הערב, צפויה להיות קשה שכן היריבה מיוון מדורגת שנייה ביורוליג עם מאזן מצוין של 2-7 ושלושה ניצחונות רצופים.

גביע המדינה בכדורסל – סיבוב ראשון

19:30: מכבי קרית גת – בני הרצליה (שידור ישיר באתר איגוד הכדורסל) – הסיבוב הראשון של גביע המדינה ינעל הערב, חודש באיחור, עם משחק מעניין בין אחת הקבוצות הטובות בליגה הלאומית עם אחת הקבוצות החלשות (נכון להיום) בליגת העל.

האורחת מקרית גת מדורגת שנייה בליגה הלאומית עם מאזן נאה של 1-6. הקבוצה הדרומית מאומנת ע"י שועל הקרבות של הליגה הלאומית, רועי חגאי ומככבים בה שני הזרים הגארד קנדריק מייז והפורוורד ג'ון וויליאמסון ששיחק בעבר בהצטינות בהפועל נהריה ובהפועל ת"א (וויליאמסון פצוע וכנראה שלא ישחק הערב). לצידם יש לקרית גת סגל ישראלי גדוש ומנוסה שכולל את רוברט רותבארט' הוותיק והטוב (19.7 נק' ו13.7 ריב' למשחק בליגה הלאומית השנה), נמרוד טישמן (7.1 אס' למשחק העונה), אלון ספיר, כרמל בוכמן, תומר זלמנסון, אור קורלניוס, עמית זיס ועידן פז.

להרצליה, שמגיעה אחרי שהודחה מאירופה (נותר לה עוד משחק אחד לפרוטקול) והיא מדורגת במקום השמיני בליגה עם מאזן חלש של 5-2, זה בהחלט הולך להיות מבחן קשה שיכול להוות עוד  מסמר בארון הקשר בין הקבוצה ומאמנה מיקי גורקה. בשורות הקבוצה מהשרון יערוך הופעת בכורה אבירם זליקוביץ', קפטן הקבוצה בעבר, שחזר אליה אחרי אפיזודה קצרה ולא מוצלחת במדי הפועל ירושלים ותקופה קצרה ללא קבוצה. צפו למשחק מעניין ואולי להפתעה. המנצחת תתמודד מול הפועל ת"א בשמינית הגמר.

 

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. יאיר מצטרף למחמאות.
    ברגל חיפה תפתיע.
    ביורוליג הכל יכול להיות עם מכבי.
    עוד ערב מעניין וריח הפתעה בסל ….בגביע.

  2. תודה רבה.

    לגבי מכבי זה פשוט מאד,- אם זה הולך למשחק של 3, אין למכבי סיכוי. לדעתי הם עם +40% ל3. אם המשחק הולך למשחק פנים מכבי תנצח.

    לגבי ההגנה שלהם זה קצת מטעה, ולדעתי הסטטיסטיקה עוד תתיישר בעניין הזה.

  3. פאקו, אתה יוצא השנה ל desert challenge? זה אמור להיות ממש עכשיו לא?
    מחר הצ'ימיצ'ורי הדרומי, אני יוצא עם אח וחברים. נקווה שלא נגמור כמו מוטי בננה בציריך (כלומר לא כמו בצ'ימיצ'ורי הצפוני באפריל)

    1. זה אכן בשבת הבאה. לצערי לא משתתף, כי נוסע בשבוע הבא לאנגליה, ונוחת ממש יום לפני. בהצלחה בצ'ימיצ'ורי. זה אותו מסלול כמו בפעם הקודמת?

  4. אחרי שלפני כמה שבועות תיקנתי את יאיר שהמשחק לא משודר בערוץ 14 (עשר) אני שמחתי לגלות שהים המשחק ב-14 🙂 עוד סיבה טובה לצפות במשחק!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט