אירועי דיומא – 26.11.2017

כדורגל

ליגת העל – מחזור 11 / מתן גילור:

19:00 מועדון ספורט עירוני אשדוד-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). שתי נועלות הטבלה במשחק שיקבע מי תוכל להוציא קצת אוויר ואצל מי הלחץ יעלה. אשדוד במקום ה-13 עם 5 נקודות ורעננה במקום ה-14 עם 4 נקודות. לשתיהן ניצחון בודד. במחזור הקודם הפסידה אשדוד 0:1 בעכו ורעננה הפסידה למכבי ת"א באותה התוצאה.

*המלצת צפייה*20:15 הפועל חיפה-מכבי תל אביב (ספורט 1). משחק מצוין על הנייר בין מוליכת הטבלה ערב המחזור לבין המדורגת 4, כשביניהן מפרידות 3 נקודות בלבד. הפועל מגיעה אחרי הפסדה הראשון העונה 0:2 לנתניה. העייפות יכולה לשחק תפקיד אצל ת"א ששיחקה ביום חמישי באירופה, למרות שלא פתחה עם ההרכב החזק ביותר.

פרמייר ליג – מחזור 13 / שגיא נאור

16:00 ברנלי -ארסנל (ספורט2). הקבוצה המפתיעה של שון דייץ' מחזיקה בהגנה השלישית בטיסה בליגה, קשה מאוד לשחק נגדה והיא מוציאה מעצמה את המקסימום, נכון לשלב זה של העונה. התותחנים קבוצת בית מעולה אבל בחוץ הרבה פחות ואני מהמר שהם לא חוזרים ללונדון עם 3 הנקודות.

18:00 האדרספילד – מנצ'סטר סיטי (ספורט 2). אחרי הנצחון של יונייטד, סיטי רוצה להחזיר את הפער בפסגה ל-8 נקודות והקבוצה מהמקום העשירי, שכבשה רק 8 שערים ב-12 משחקים, לא תהיה זאת שתעצור אותה. ההתקפה האימתנית של פפ כובשת יותר מ-3 שערים למשחק בהובלת אגוארו, סאנה, גבריאל ז'סוס ומעלה כולם, המאסטרו, קווין דה בריינה.

ליגה ספרדית– מחזור 13 / שגיא נאור

*המלצת צפייה* 21:45 ולנסיה – ברצלונה (ספורט one). משחק העונה הראשון מפגיש את הקבוצה המפתיעה באירופה, הקבוצה שחוזרת לקדמת הבמה אחרי שנים קשות של דשדוש ובעיות ניהוליות וכלכליות עם המוליכה מקטלוניה. העטלפים מגיעים אחרי 8 נצחונות רצופים עם התקפה נפלאה שכבשה כבר 32 שערים (שנייה בליגה) המורכבת מסימונה זאזא האיטלקי שסוף סוף מצא את מקומו, גדש המושאל מפ.ס.ז ורודרי המקומי הנהדר. הערב יש להם הזדמנות להוכיח שהמיקום שלהם אינו מקרי והם הולכים לטרוף את הדשא. בארסה מגיעה אחרי שלאו מסי שם סוף לדיבורים וחתם על חוזה שישאיר אותו בבית עד סוף הקריירה (לפני שיחזור לעונת פרישה בארגנטינה) ואפילו קיבל קצת מנוחה מול יובה באמצע השבוע, סימן לרצינות בה לוקח המאמן ואלוורדה את היריבה. למרות צבירת הנקודות המרשימה, היכולת של בארסה אינה משכנעת ולא הייתי ממהר לסגור את הליגה, גם אם יחזרו הביתה עם נצחון ופער 7 נקודות בסוף הערב.

ליגה צרפתית – מחזור 13 / דוד "פאקו" סעדה:

*המלצת צפייה* 22:00: מונאקו-פ.ס.ז' (ספורט 5). מפגש 1-2 ענק בסטאד לואי השני. פ.ס.ז' ממשיכה לשבור את שיאי ההבקעות של עצמה, כשהשבוע הביסה בליגה את נאנט של ראניירי 4:1, ואח"כ התעללה בליגת האלופות בסלטיק עם 7:1. לא ברור מי בכלל יכול לעצור את המפלצת הפריסאית, בעיקר עכשיו כשניימאר חוזר לעניינים. אולי מונאקו תצליח לעשות זאת. האלופה צופה בעיניים כלות כיצד קיליאן אמבפה, הילד שהתפרסם בשורותיה, הפך לבורג חשוב במכונה של פ.ס.ז'. הקבוצה איבדה בשבוע שעבר שתי נקודות מול אמיין הקטנה, מה שהגדיל את הפער מהיריבה ל-6 נקודות, כך שניצחון פריסאי צפוי לסגור מעשית את סיפור האליפות כבר היום.

סרייה A – מחזור 14 / דוד "פאקו" סעדה:

16:00: גנואה-רומא (ספורט 3). בדרבי של רומא במחזור הקודם, הוכיחה רומא שדווקא היא הנציגה החמה של עיר הבירה, כאשר השיגה ניצחון חמישי רצוף, ועל הדרך קטעה את רצף הנצחונות של היריבה השנואה. הניצחון שם את הקבוצה בעמדה מצויינת בצמרת – במקום הרביעי בפער חמש נקודות מהפסגה עם משחק חסר (אפקטיבית מקום 2-3). גם בליגת האלופות מצבה של הקבוצה לא רע לפני המחזור האחרון, למרות ההפסד באמצע השבוע לאתלטיקו מדריד. אחרי המשחקים מול אריות היבשת, גנואה שמתחת לקו האדום נראית כיריבה נוחה במיוחד היום.

16:00: מילאן-טורינו (ספורט 4). הצרות של מילאן נוחתות עליה בצרורות. אם לא די בעונה המזוויעה של הקבוצה עד כה, כעת ניחתה על הקבוצה קטסטרופה נוספת מכיוון החברה הסינית שרכשה אותה בעונה הקודמת. מסתבר שהבעלים של החברה הוא טיפוס מפוקפק שנחשד בעבר בהתחזות, וייתכן שאין ברשותו את כל הכספים הנדרשים לאחזקה היקרה של הקבוצה. אופ"א כבר החלה בחקירה בעניין, ועשוייה להרחיק את הקבוצה מהמפעלים האירופיים למספר שנים. לא ברור מה יותר גרוע – העונש הצפוי, או העובדה שהוא כלל לא נראה רלוונטי בתנאים הנוכחיים. היריבה היום, הסמוכה למילאן במיקומה בטבלה, היא קבוצת מרכז טבלה טיפוסית – מנצחת את הקבוצות הפחות טובות ממנה ומפסידה לטובות ממנה. נותר רק להבין לאילו מהקטגוריות שייכת כעת מילאן.

16:00: אודינזה-נאפולי (משולב בספורט 5 לייב). נאפולי התאוששה מהמשברון שפקד אותה לפני פגרת הנבחרות, ולאחר שקיבלה כמו בהזמנה את מילאן במחזור הקודם, היא ממשיכה לאחוז בפסגה. היריבה החלשה היא לא זו שצפוייה להפיל את נאפולי מהפסגה.

19:00: לאציו-פיורנטינה (ספורט 4). ההפסד הכואב ליריבה העירונית רומא במחזור הקודם קטע ללאציו רצף של תשעה נצחונות. היום צ'ירו אימובילה וחבריו אמורים לנצח בקלות את היריבה ממרכז הטבלה. זו מצוייה בתקופה רעה מאד עם נקודה בודדת משלושת מפגשיה האחרונים, שכללו קבוצות חלשות כספאל וקרוטונה.

21:45: יובנטוס-קרוטונה (ספורט 4). ההדחה הטראומטית של נבחרת איטליה בפלייאוף המונדיאל פגעה ישירות ביובנטוס. זאת כי השוער בופון והמגן קייליני, הכואבים את ההדחה, ביקשו שלא לשחק מול סמפדוריה במחזור הקודם. בלעדי השניים, הגנת האלופה, שגם כך נראית פחות טוב השנה, ספגה שלישייה מרגלי ההתקפה המצויינת של סמפדוריה, מה שהוביל להפסד של האלופה במחזור הקודם. היום השניים אמורים לחזור להרכב, וגם כך היריבה היא קבוצה הרבה פחות טובה מסמפדוריה, כך שיובה צפוייה לנצח היום.

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות אליפות העולם – סיבוב ראשון – מחזור 2

בית א'

19:30: ספרד – סלובניה – המשחק של הערב במוקדמות האליפות – אלופת אירופה הנוכחית מתארחת אצל אלופת אירופה הקודמת. אה, רגע, מדובר בסגלים משניים. טוב, נו, אולי בכל זאת נגרד מפה משחק כדורסל. ספרד שיחקה לא רע מול מוטנגרו וחנקה את הנבחרת האקס יוגוסלבית הגנתית עם 66-79 כשפראן ואסקז הוותיק שמשחק בטנריף מצטיין עם 17 נקודות וג'וליאן קולום ברפורט, שבכלל נולד באנדורה ומחזיק באזרחות אנדורית וגם משחק בקבוצת אנדורה אבל לא יכול לשחק בנבחרת אנדורה כי אין ממש כזאת, עוזר לו עם 15 נקודות. סלובניה מצידה ניצחה את בלארוס בבית באותו הפרש ממש כאשר השחקנים המשלימים מאליפות אירופה תופסים את המושכות. צ'נצ'ר הוביל אותם עם 20 נקודות, בלאזאיץ הוותיק קלע 14, וידמאר הוסיף 11 ופרפליץ' הגיע קר עם 9 נקודות בלבד. לפי השמות שבסגל – סלובניה עדיפה, אבל לכו תדעו…

19:30: בלארוס – מונטנגרו – בלארוס הפתיעה לטובה עם הפסד סביר בסלובניה, מונטנגרו הפסידה בבית לספרד ולא יכולה להרשות לעצמה להפסיד שוב אם היא רוצה לסיים בין שלושת הראשונות בבית הקשה הזה.

בית ב'

17:00: שבדיה – לטביה – שתי הנבחרות הפסידו במחזור הראשון, שבדיה בבית לאוקראינה ולטביה בחוץ לטורקיה. מי שתפסיד היום, תמצא את עצמה עם סיכויים הולכים ופוחתים להעפיל לשלב הבא ולאליפות בכלל.

18:00: אוקראינה – טורקיה – טורקיה לא הרשימה מול לטביה אבל נהנתה מ-24 של מחמוטוגולו שלא רואה מספיק דקות משחק בפנרבחצ'ה ושוחרר למשחק. אוקראינה דווקא הרשימה יותר עם ניצחון בשבדיה שהושג בזכות 17 נקודות של ויצ'סלב קרבסטוב ועוד 16 נקודות של סרגיי גלאדיר שלא הופיע באליפות אירופה וחשוב מאוד לנבחרת האוקראינית במוקדמות הללו. סה"כ אוקראינה מגובשת מאוד וגם כישרונית ולדעתי היא פייבוריטית לנצח פה ולתת לעצמה מקדמה בדרך לשלב הבא ולראשות בית אופציונאלית.

בית ג'

19:30: ליטא – פולין – ליטא לא נזקקה לשמות גדולים בשביל להביס את קוסובו של בראד גרינברג ללא תנאי 61-99 בחוץ. אדאס יסקביצ'יוס השם הכי גדול שיש לליטאים בסגל הוביל אותה. היום תארח ליטא לדרבי שכנות את פולין, שלא ליקקה דבש עד שניצחה את הונגריה 60-70. עם פונטיקה, קוליג ווזינובסקי לפולין יש מספיק ניסיון וכישרון בסגל ולמרות שזה לא בא לידי ביטוי במשחקם הראשון, הם בהחלט יכולים לעשות צרות לליטאים.

19:00: הונגריה  – קוסובו – למרות ההעפלה לשמינית גמר אליפות אירופה האחרונה, הונגריה לא נבחרת חזקה במיוחד. אלא שהמבצע הזה לא בתוקף מול קוסובו החלשה שלידה גם נבחרת לבנון היא אימפריה.

בית ד'

18:00: קרואטיה – איטליה – שתי הנבחרות שיתמודדו הערב בזאגרב לא הרשימו כלל במשחקן הראשון. איטליה גירדה איכשהו ניצחון על רומניה החלשה 70-75 בטורינו (חשוב לציין שרומניה נגסה בהפרש ברבע האחרון בצורה דראסטית) ונהנתה מ-16 נקודות של אראדורי ודה לה וולה. מאידך, קרואטיה הייתה לנבחרת הכי משמעותית שהופתעה בערב המשחקים הראשון כשהפסידה להולנד בחוץ 68-61 במה שנראה כמו עוד מסמר בארון של הכדורסל הקרואטי המתדרדר. זליקו סאקיץ' מקלוז' הרומנית הוביל את קרואטיה עם 24 נקודות, כמעט חצי מהנקודות של קבוצתו שנראתה לא מגובשת וחלודה. הערב, זה עשוי להיות צ'אנס אחרון לקרואטים לעלייה לרכבת שמובילה אל אליפות העולם.

19:00: רומניה – הולנד – ההפתעה ההולנדית בדמות ניצחון על קרואטיה אמורה לתת לנבחרת הזו זריקת עידוד לקראת המשחק הערב מול רומניה, שאמורה להיות החלשה בבית.

טניס / מתן גילור

גביע דיוויס – גמר:

צרפת(2)-בלגיה(1)

אתמול התקיים משחק הזוגות, בו באופן די צפוי ניצחו הצרפתים, הגם שזה הלך להם קשה מהצפוי עם 1:3 ולא מעט דפיקות לב מיותרות.

היום יתקיימו משחקי היחידים שיכריעו את ההתמודדות.

*המלצת צפייה*14:30 ג'ו וילפריד טסונגה-דויד גופן (ספורט 5 גולד). התמודדות מאד מעניינת בין שני טניסאים נפלאים בעונה נהדרת. שני מחבטי 1 ניצחו את מחבטי 2 0:3 והוכיחו שהם בכושר טוב. השניים נפגשו בעבר 6 פעמים והמאזן הוא 2:4 לצרפתי, כולל ניצחון במפגש היחיד השנה, גם הוא באולם. טסונגה מדורג 15 בעולם וגופן 7.

מיד אחריו לוקאס פויי-סטיב דארסיס (ספורט 5 גולד). אם יהיה צורך נגיע למאבק בין מחבטי 2, אשר בניגוד למשחק הקודם, אשר נראה שקול "על הנייר", פה יש יתרון ברור לפויי המדורג 18 על פני דארסיס המדורג 76. זהו המפגש הראשון בין השניים.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי אבו דאבי

המירוץ באבו דאבי הוא האחרון לעונה. האליפות כזכור הובטחה ע"י לואיס המילטון לפני שני מירוצים, מה שהפך את שני האחרונים להיות מירוצים לפרוטוקול. בקודם בברזיל, הייתה לסבסטיאן פטל שמחת עניים, כשהגיע ראשון לפני בוטאס, רייקונן והמילטון. היום פטל, המילטון וכל השאר ייאבקו בעיקר על היוקרה שבזכייה במירוץ שבנסיכות. בפול פוזישן האחרון של העונה יתכבד הפיני ואלטרי בוטאס, כשלידו יזנק חברו לקבוצת מרצדס המילטון. שידור משולב בספורט 5 לייב ב-15:00.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות צפון אירלנד הפתוחה – הגמר

14:45, 21:00: יאן בינגטאו-מארק וויליאמס (יורוספורט 2)

שני משחקי חצי הגמר הסתיימו כצפוי (עד כמה שאפשר להגיד צפוי על משהו באליפות זו) בנצחונות של הפייבוריטים בתוצאות זהות של 6:2 – מארק וויליאמס גבר בקלות על אליוט סלסור, בעוד שיאן בינגטאו גבר על בן ארצו, ליו האוטיאן (למרות שלו זה לקח מעט יותר זמן).

הגמר שקיבלנו היום בין וויליאמס ליאן הוא מאד מעניין. וויליאמס הוא מהשחקנים הפעילים המעוטרים ביותר – אלוף עולם פעמיים, עם 18 תארים באמתחתו. אלא שטורניר הדירוג האחרון בו זכה הוא בתחילת העשור הנוכחי, ואליפות העולם האחרונה בה זכה היא אי שם בתחילת העשור הקודם. יאן בינגטאו בן ה-17, לעומת זאת, הוא אחד הכשרונות המבטיחים ביותר שיש. אמנם אין לו עדיין טורניר דירוג באמתחתו (הוא כן זכה באליפות העולם לזוגות יחד עם חברו ז'ו יואלונג, כאשר היה בן 15), אך בכל הטורנירים הגדולים הוא כבר מתמודד מזמן כשווה בשווה מול כל הגדולים. אם יזכה היום, הוא יהפוך לשחקן הצעיר ביותר הזוכה בטורניר דירוג (השיא הנוכחי מוחזק בידי אחד, רוני אוסליבן). נותר לראות מי היום יזכה בטורניר – נציג העבר או נציג העתיד.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. דיומא אדיר ….תודה ליאיר שאפילו בטורניר נבחרות בו גביע הטוטו /ווינר נראים כמו מונדיאל /אולימפיאדה לידו .עדין ישנו סיקור מעניין .
    סקירת הכדורגל משובחת מאד .
    המשחק המרכזי של הערב הוא ולנסיה מול ברצלונה .
    בדיוויס זה נראה כצפוי גם אם גופן ינצח את צונגה העדיפות הצרפתית והביתיות תבוא לידי ביטוי במפגש המכריע אך לדעתי צונגה עצמו יסגור את ההתמודדות .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט