אירועי דיומא – 27.11.2017

כדורגל

ליגת העל – מחזור 11 / מתן גילור:

*המלצת צפייה*21:00 בית"ר ירושלים-הפועל באר שבע (ספורט 5). המשחק המרכזי של המחזור מפגיש את הקבוצות שערב המחזור נמצאות בקומות 3 ו-2, בהתאמה, כשלב"ש 23 נקודות ולי-ם 20 נקודות. י-ם מגיעה אחרי הפסד לבנ"ד 2:3, אך אחרי פתרון סאגת עידן ורד. ב"ש ברצף של 5 ניצחונות, כולל 2:0 על פ"ת במחזור שעבר. העייפות עלולה להשפיע על ב"ש שגם שיחק בפגרה במשחק השלמה וגם ביום חמישי בשוויץ.

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות אליפות העולם (אירופה) – סיבוב ראשון – מחזור 2

בית ח'

17:00 יוון – ישראל (ספורט 5) – נבחרת ישראל פתחה את הופעותיה במוקדמות אליפות העולם ברגל ימין עם ניצחון נאה על אסטוניה 68-88. היום, תגיע ישראל למשחק השני בטורניר כשהיא עוברת מהמשחק הכי קל (על הנייר) בסיבוב הנוכחי למשחק הכי קשה (על הנייר) בסיבוב הנוכחי – מול נבחרת יוון במשחק חוץ בכרתים. הנבחרת של עודד קטש שטפה את המשחק במחצית השנייה נגד האסטונים החביבים וברחה אל הניצחון. בשורות הנבחרת הצטיינו ריצ'רד האוול כששון דוסון וג'ייק כהן מסייעים לו ובסך הכל זה היה משחק מוצלח בשביל נבחרת שחצי משחקניה לובשים לראשונה בבוגרים את המדים הלאומיים.

אבל כאמור, מול יוון זה לא אמור להיות קל באותה מידה, אפילו להיפך. היוונים התקשו במשחק החוץ שלהם מול בריטניה ביום שישי וניצחו רק לאחר הארכה 92-95. מי שבלט אצל היוונים הוא יאניס בורוסיס הענק שקלע 27 נק' ועזרו לו במלאכה ינוליס לרנצקיס, קלעה בן ה-24 של אא"ק אתונה ויואניס אטיניו, רכזה בן ה-30 של אריס עם 18 נקודות. בורוסיס לא ישחק היום בשל מחויביות קודמות אבל ישראל לא יכולה להתעודד לגמרי שכן לסגל היווני יצטרפו שלושת שחקני פנאתנאיקוס ניק קלאת'יס, ת'אניס אנטטקונומפו (שניהם בעלי עבר בליגה הטובה בעולם) והסנטר יאן וויקאס שאמורים לשדרג את הנבחרת הזו.

אז אמנם יוון לא מאיימת כמו פעם, בעיקר בשל העובדה ששחקני ה-NBA שלה ושחקני היורוליג של פנאתניקוס לא משחקים אבל העומק היווני עדיין גדול משל נבחרת ישראל וגם שחקני דרג הביניים של יוון שווים ברמתם (לפחות) לבכירים שלנו. ישראל תקווה לדגדג את היוונים, להישאר צמודה ואולי לעקוץ עם ניצחון. בינתיים, גם הופעה טובה ולחימה, עלולה להשביע את רצונם של אוהדי הנבחרת. יוון ב-5.

19:00: אסטוניה – בריטניה – משחק בין שתי המפסידות של המחזור הראשון. המפסידה הערב תצטרך לעשות דרך ארוכה בשביל לחזור לתמונת הסיכויים להעפלה לאליפות העולם.

בית ה

16:00: רוסיה – בלגיה – רוסיה הופתעה במחזור הראשון בבוסניה 76-81 כאשר 25 נקודות של ויטלי פרידזון לא הספיקו מול דז'נאן מוסא בן -18 ונמניה גורדיץ' הוותיק יותר. הרוסים לא יתנחמו גם בכך שזה היה המשחק האיכותי ביותר של ערב המשחקים הראשון. אלא שעכשיו כשצרפת היא הנבחרת הרביעית בבית, רוסיה מבינה שניצחון על בלגיה הערב הוא חובה.

21:45: צרפת – בוסניה – המשחק המסקרן של הלילה במוקדמות יפגיש את שתי מנצחות המחזור הראשון בבית חמש. הבוסנים שבקושי עלו מהמוקדמות למוקדמות התחילו לטפס את דרכם חזרה לשורה הראשונה של הנבחרות האירופאיות עם כוכב העתיד (וגם ההווה) שלהם דז'נאן מוסא הצעיר מצדביטה זאגרב. צרפת הציגה סגל עמוק ומאוזן בראשו אדווין ג'קסון וניצחה בחוץ בקלות יחסית את בלגיה. זה בהחלט עלול להיות משחק מרתק שהמנצחת בו תעשה צעד משמעותי לקראת כיבוש מקום ראשון בבית המוות.

בית ו

18:30: פינלנד – צ'כיה – פינלנד הרשימה מאוד עם ניצחון חוץ קשה בבולגריה 80-82 תודות ליכולת טובה של ג'מאר ווילסון המתאזרח שקלע 20 נקודות ובלט עם קליעות עונשין בסיום.  צ'כיה לא התקשתה עם ניצחון ביתי על איסלנד הצנועה 69-89 כשגרומיר בוהצ'יק מנימברוק מצטיין עם 20 נק'. אלא שאצל פינלנד הביתית, יהיה לצ'כים קשה בהרבה. הפינים ניצלו היטב את המגרש הביתי באליפות אירופה ולמרות העובדה שהם חסרים את שני הכוכבים של הנבחרת – פטרי קופנן ולאורי מרקונן (וגם את ג'רלד לי הפצוע ממכבי אשדוד) הם פייבוריטים ברורים.

20:45: איסלנד – בולגריה

בית ז

21:00: סרביה – גיאורגיה – סגני אלופי אירופה לא התקשו מול אוסטריה החלשה במשחק הראשון בטורניר עם ניצחון קליל 64-85 במשחק שהיה סגור כבר במחצית תודות לעדיפות של הסרבים בראשות מריוסלב רדוליצה שמשחק כיום בסין ומרקו סימונוביץ' הוותיק שמשחק בסנקט פטרסבורג. כפרס על ההופעה הטובה יארחו הערב הסרבים את גיאורגיה שהפסידה בגרמניה ובהרכב החסר שלה (בלי פאצ'וליה, שנגליה ושרמדיני) תתקשה מאוד לתת פייט לסרבים.

21:20: אוסטריה – גרמניה – הגרמנים שניצחו בבית 70-79 את גיאורגיה תודות ל-25 נקודות של רובין בנזיג ועוד 17 של מיודענו מאיק ציברס, לא אמורים להתקשות מול האוסטרים החלשים, גם לא כשמדובר במשחק חוץ.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה רבה מתן ויאיר .
    בכדורגל ב"ש אמנם עייפה אך בירושלים חסר ורד בעיני השחקן הטוב בקבוצה ….יהיה מרתק מכיוון שעל הנייר זה לא משחק של תיקו.
    בית"ר בבית תרצה לנצח ולתת הצהרה חד משמעית וזה יקרה רק עם הכרעה .
    ב"ש מצידה יודעת שניצחון יעלה אותה לפסגה.
    לפסגה תוצאה אפשרית (כולל תיקו ☺)
    אני הולך על 1.

    בכדורסל אני קצת מעודד מכך שקטש מכיר את המגרש ואת יוון .
    יוון עדיפה אך המיגבלות מאפשרות הפתעה נקווה שכך יהיה .

  2. יופי של סיקור.'עלולה'- בדרך כלל על דבר שלילי העשוי להתרחש. 'עשויה' יותר מתאים כאשר מדובר על משהו חיובי או נייטרלי

  3. הייתי בהפועל חיפה – מכבי ת"א ומאד נהניתי. אבל מגרש 3/4 ריק. היה כדורגל לא רע בכלל. מכבי היו טובים יותר בכללי אבל הפועל החמיצה 2 שערים ב-ט-ו-ח-י-ם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט