אירועי דיומא – 24.11.2017

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות אליפות העולם בכדורסל – סיבוב ראשון – אירופה

היום יוצאות לדרך מוקדמות אליפות העולם בכדורסל (טור נוסף עם הסבר על המפעל ההזוי עלה היום באתר) בהשתתפות 32 נבחרות ובהן נבחרת ישראל. יום המשחקים הראשון כולל 16 משחקים, כאשר חלק גדול מהנבחרות, בוודאי החזקות בהן, מופיע בסגל חסר, ללא שחקני NBA ויורוליג (אשר מקיים ערב משחקים היום וקיים אחד נוסף אתמול).

בית ח'

14:00: ישראל – אסטוניה (ספורט 5) – נבחרת ישראל פותחת את הופעותיה בטורניר במשחק שהוא אולי הכי קל בבית כולו (לפחות על הנייר. מהיכרות עם הנבחרת שלנו אין דבר כזה משחקים קלים), מול אסטוניה, שהעפילה לבית משלב המוקדמות למקודמות (כן, גם את זה פיב"א המציאו).  הנבחרת האסטונית שיחקה לאחרונה באליפות אירופה בשנת 2015 וסיימה אחרונה בבית עם מאזן 4-1. הישג השיא של האסטונים עומד על מקום 5 באליפות אירופה (פעמיים) אלא שכאן חשוב לציין שהפעם האחרונה שזה קרה הייתה ב-1939…

עם זאת, לא מדובר בנבחרת שכדאי להקל בה ראש. קודם כל חשוב לציין שהסגל של המאמן ושחקן העבר של אסטוניה טיט סוק, הוא סגל ותיק ומגובש שרץ מספר שנים ביחד ברובו. שנית, בפעם האחרונה שאסטוניה התארחה בישראל, אי-אז באוגוסט 2012, יצאו הבחורים מהמדינה הקטנה לחופי הים הבלטי עם ניצחון (ישראל נקמה עם ניצחון ב-20 הפרש באסטוניה). בנוסף, חשוב לציין כי בשל העובדה ששחקניה לא נוטלים חלק ברמות הגבוהות של הכדורסל האירופאי, אסטוניה מגיעה לארץ עם סגל כמעט מלא. ואם כבר הזכרנו סיבות לא להיות שאננים, כדאי להזכיר שנבחרת ישראל, בכושר הנוכחי ובסגל הנוכחי (שחסר את שחקני מכבי ת"א) היא לא בדיוק להיט היסטרי (והייתי נדיב).

וזה אולי הזמן להכיר לכם את נבחרת ישראל מודל נובמבר 2017. הנבחרת של עודד קטש (משחק בכורה כמאמן ראשי בנבחרת) מונה 14 שחקנים. הקפטן הוא גל מקל והוא יחד עם ריצ'רד האוול המתאזרח של הפועל ירושלים אמורים להיות השחקנים הבולטים שלה. מי שעוד אמורים לשאת בעול הם שון דאוסן, שמצוי בכושר טוב יחסית ובר טימור, שהופך בקונסטלציה הנוכחית להיות אחד הוותיקים בסגל. האחרונים שמשלימים את הסגל ונמנו עליו גם באליפות אירופה האחרונה הם עוז בלייזר (לא נרשם למשחק הנוכחי) ועידן זלמנסון.

לצד הגווארדיה היחסית מנוסה, תכלול הנבחרת של קטש עוד כמה שחקנים שכדאי לתת להם תשומת לב: תמיר בלאט, מצטיין נבחרת העתודה שסיימה שנייה באליפות אירופה, יקבל יחד עם מאמנו מהעתודה את המושכות בבוגרת; ג'ייק כהן, נציג מכבי ת"א היחיד, קיבל אישור להיחשב כישראלי (ולא כמתאזרח) ויהווה מכפיל כוח לגבוהים של הנבחרת; תומר גינת עושה התקדמות משמעותית בליגה ויכול בהחלט לקבל דקות משמעותיות (בכלל, ביחס לנבחרת ישראל, הנבחרת הזאת מצטיינת דווקא בצבע ופחות חזקה בעמדות הגארדים); חואקין שוכמן, שעושה השנה קפיצת מדרגה בגלבוע, יקבל הזדמנות להוכיח את עצמו גם בבוגרת; אבי בן שימול, זומן לנבחרת לראשונה בגיל 32.5 (אף פעם לא מאוחר…) ותום מעיין, רפי מנקו, בן אלטיט ויפתח זיו (לא נרשם למשחק הקרוב) ישלימו את הסגל.

באסטוניה אמורים לבלוט כריסטיאן קנגור הוותיק (בן 36, חזר השנה לאסטוניה ושיחק בעבר בבאסקוניה, סיינה, מילאנו, וילרבאן ועוד לא מעט קבוצות איטלקיות); ראיין ויידמן הקפטן יחד עם קנגור שמשחק באודינה מהליגה האיטלקית השנייה; ראייט ריבו לנה שמשחק בליגה השנייה ביוון; ג'נאר טטלאס הגבוה המנוסה  וסטן סוק, הרכז שהוא גם בנו של המאמן (דוק ואוסטין, מאחוריכם).

יחסי הכוחות במשחק בהחלט נראים לא רחוקים מלהיות שקולים. האסטונים מגובשים יותר ומנוסים יותר, הישראלים ביתיים יותר ועשויים להגיע עם המון מוטיבציה של הופעות ראשונות ובאמת שנראה שכל תוצאה אפשרית. אם אהיה זהיר, אגיד שמסתמן יתרון קל לאסטונים ולדעתי, הם גם יהיו אלו שינצחו בסופו של דבר.

19:30: בריטניה – יוון – המשחק השני בבית הישראלי מפגיש את הנבחרת החזקה בבית (על הנייר, הכל על הנייר בהרכבים הנוכחיים) עם בריטניה החידתית.   הנבחרת היוונית, נטולת שחקני NBA ויורוליג מבליטה את יאניס בוריסיס, הסנטר הוותיק שמשחק השנה בליגה הסינית, אלא שהוא ייעדר בשל פציעה. השם הבולט אצל היוונים זולתו הוא הסנטר הענק קונטיניוס מיטודוגלו ששוחרר מפנאתניקוס לרגל המשימה ולצידו חבורה אלמונית יחסית שמורכבת משחקני אא"ק, אריס סלוניקי ופאוק. הם ימצאו מולם את נבחרת בריטניה שהשתתפה בלי הצלחה יתרה באליפות אירופה האחרונה. הסגל הבריטי יכלול את השחקנים הבולטים של האליפות הזו – הקלע אנדרו לאונרס, הסנטר אריק באוטנג והרכז טדי אוקארפור. הביתיות גורמת לי לחשוב שאולי דווקא הבריטים עדיפים.

בית א'

20:00: מוטנגרו – ספרד – אולי המשחק המרתק ביותר בליל המשחקים הנוכחי במסגרת בית המוות שכולל גם את אלופת אירופה, סלובניה ואת בלארוס. אה לא, רגע, שתי הקבוצות יופיעו עם שחקנים מהדרג השני. במונטנגרו אמורים לבלוט ג'בונטה גרין (זה לא שם מונטנגרי קלאסי. הוא אמריקאי שהתאזרח) שחקנה של טרייסטה האיטלקית, סואד סחוביץ' וניקולה איבנוביץ' מבודנצ'נוסט ונמניה רדוביץ' מאוברדיירו הספרדית. ספרד תגיע בסגל שחקני משנה שהבולטים בהם פראן ואסקז הוותיק מטנריפה, סרגיי וידאל העוד יותר ותיק מחובנטוד בדלונה, וצ'אבי רבסדה מגראן קנאריה. בסגל של ספרד ישחק גם, בהופעת בכורה בנבחרת הלאומית, אלברט אוליבר שיחגוג 40 אביבים ביוני הקרוב.

20:30: סלובניה – בלארוס – אלופת אירופה תארח לראשונה מאז זכתה משחק ביתי ולמרות שהסגל יחסר את שלושת הטנורים שהצעידו את הסלובנים לאליפות אירופה – דראגיץ', דוניצ'יץ' ורנדולף עדיין יכללו בו לא מעט מגיבורי האליפות ההיא ובכללם – קלמן פרפליץ' הנהדר, מאטיץ רבאק, גספאר וידמאר היעיל וולטקו צ'נצ'ר הלוחם. את הסגל יאמן ראדו טריפונוביץ' ששימש כעוזר מאמן באליפות האחרונה. מול בלארוס החלשה צפויה להם חגיגה.

בית ב'

19:00: שבדיה – אוקראינה

19:00 – טורקיה – לטביה – לטורקיה, למרות שתי קבוצות ביורוליג, יש כמה שחקנים מוכרים בסגל דוגמת סמיח ארדן הוותיק, פורקן אלדאמיר המוכשר, דוגוס באלבי ששוחרר מאנדולו לטובת המאמץ ונליח מחמוטגולו ששוחרר מפנרבחצ'ה מאותה סיבה ממש. ללטביה לעומת זאת, אין יותר מדי מה למכור בלי פורזינגיס, האחים ברטנאס ויאניס תימה.

בית ג'

18:15 – פולין – הונגריה

19:00: קוסובו – ליטא – את קוסובו מאמן בראד גרינברג, מאמן מכבי אשדוד וזה הדבר הכי מעניין לספר על הנבחרת הצעירה הזו בקמפיין ראשון שלה בליגה של הגדולים. ליטא לא כוללת שמות גדולים זולת קשישטוף לברינוביץ', אשר כשמו כן הוא, קשיש(טוף) בן 38. אבל היו סמוכים ובטוחים שבכדורסל הליטאי יש מספיק כישרון ויסודות לצלוח את הבית הזה בקלות.

בית ד'

20:00: הולנד – קרואטיה

20:15: איטליה – רומניה

בית ה'

18:45: בוסניה – רוסיה – לרוסיה יש לא מעט כישרון בסגל עם סרגיי קראסב מסנקט פטרסבורג, פרידזון ואנטונוב מצסק"א, בורבין וחבסטוב מקובאן והאחים המוכשרים לבית קולאגין. בבוסניה כדאי לשים לב בעיקר לד'זנאן מוסא בן ה-18 שנחשב לאחד משחקני העתיד של הכדורסל האירופאי.

20:30 : בלגיה – צרפת – צרפת איכזבה מאוד באליפות אירופה האחרונה, מה שפחות אמור לקרות לה במוקדמות. הסגל של וינסט קולה לא נוצץ במיוחד ללא שחקני ה-NBA והיורוליג אבל יפה לראות בו את בוריס דיאו, השנה בלבלואה שמתייצב בשורות הנבחרת כל אימת שקוראים לו. יחד עם אדווין ג'קסון, פול לאקומב, אלן קופי ואקסל בוטוואל צרפת פייבוריטית למרות הסגל הבלגי הדי מלא.

 

בית ו'

18:00: צ'כיה – איסלנד

19:00: בולגריה – פינלנד

בית ז'

19:30: גרמניה – גיאורגיה – גרמניה בסגל אלמוני למדי שהשם המוכר בו הוא מאייק צירבס, אקס (שלא נאמר צ'ילבה) של מכבי ת"א שמשחק כיום בבאיירן מינכן. לגיאורגיה, שפגשה את הגרמנים באליפות אירופה האחרונה יש את מרקשווילי ודיקסון ששיחקו באליפות האחרונה לסגל כמה גיבורים אלמוניים ההליגה המקומית.

20:00: סרביה – אוסטריה – סרביה עם סגל לא מוכר יחסית בראשות מילאן מ'צבאן (עוד אקס מכבי ת"א מבאיירן מינכן) שהיה נהדר באליפות אירופה האחרונה ומירוסלב רדוליצה שעושה קאמבק לנבחרת ומבלה את העונה הרגילה בסין. אוסטריה, לא אמורה להיות יריבה. חשוב לשים לב שבית ז', מצטלב עם הבית הישראלי (שלוש העולות ממנו ושלוש העולות מהבית הישראלי ישחקו בבית משותף).

יורוליג – מחזור 9

19:45: פנרבחצ'ה – חימקי מוסקבה – פנרבחצ'ה הוכיחה בשבוע שעבר עם ניצחון במוסקבה על צסק"א שלמרות הגמגומים כשהיא רוצה, היא יכולה. הערב היא תפגוש את חימקי מוסקבה שמול מכבי ת"א רצתה אבל לא יכלה. מצב הרוח שאיתו תגיע אליפות אירופה למשחק, יקבע את הכל.

*המלצת צפייה* 21:00: פנאתנאיקוס – ריאל מדריד – אחרי שלושה הפסדים רצופים ריאל מדריד התפוצצה במחזור הקודם על מלאגה. פאו מצידה, נכנסה לכושר עם שלושה ניצחונות רצופים ועוד לא הפסידה על אדמת יוון העונה ביורוליג.  כל זה נותן את התחושה שמדובר במשחק המעניין של הערב.

21:45: מלאגה – צסק"א מוסקבה – על שתי הקבוצות עבר מחזור קשה בשבוע שעבר. צסק"א קטעה את רצף הניצחונות שלה עם הפסד ביתי לפנר, מלאגה חטפה בראש מריאל מדריד. אם מישהי אמורה להשתקם יותר טוב, זו צסק"א.

 

טניס / מתן גילור

גביע דיוויס – גמר:

צרפת(0)-בלגיה(0)

שתי הנבחרות הנהדרות ורוויות הכישרון נפגשות אחרי אחלה עונה של הטניסאים המובילים. בפעם האחרונה שהצרפתים ארחו את הגמר הם הפסידו לשוויץ וממש לא ירצו שהדבר יחזור על עצמו.

בדרך לגמר ניצחה צרפת את יפן, בריטניה וסרביה, בעוד בלגיה ניצחה את גרמניה, איטליה ואוסטרליה.

15:00 לוקאס פויי-דויד גופן (ספורט 5+). שני שחקנים מצוינית בעונה מצוינת. פויי מדורג 18 וזכה ב-3 תארים. גופן מדורג 7 וזכה בשני תארים, אך ההישג המרשים ביותר הוא העפלה לגמר בלונדון, כולל ניצחונות על נדאל ופדרר. השניים נפגשו בעבר 3 פעמים, שלושתן בשנת 2016, בשלושתן ניצח הצרפתי.

18:00 (שעה משוערת) ג'ו ווילפריד טסונגה-סטיב דרסיס (ספורט 5+). מפגש בין שני טניסאים ותיקים. בניגוד למשחק הקודם, על הנייר, הפערים פה גדולים. טסונגה מדורג 15 בעולם וזכה השנה ב-4 תארים. דרסיס מדורג 76. בכל הקריירה זכה בשני תארים "בלבד". השניים לא נפגשו במהלך קריירת הבוגרים שלהם, אלא רק בתור נערים בשנת 2002, במשחק בו דרסיס פרש במערכה הראשונה.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות צפון אירלנד הפתוחה – רבע הגמר

יום אתמול על שני סיבוביו היה רווי בהפתעות. זה התחיל בסיבוב השלישי, בו רוני אוסליבן נפרד מהטורניר עם הפסד מפתיע לאליוט סלסור האלמוני. בהפסד זה איבד רוקט רוני את ההזדמנות לזכות בפרס מיוחד של מיליון ליש"ט, שיועד לזוכי כל ארבע האליפוית בסבב ה-Home Nations. גם סגן אלוף העולם, ג'ון היגינס, נפרד מהטורניר לאחר מפגש מותח עם גארי ווילסון. אלוף עולם שלישי, ניל רוברטסון, הודח ע"י רוברט מילקינס. גם מארק קינג לא יזכה להגן על תוארו המפתיע מהשנה שעברה, כשהפסיד בסיבוב השלישי ליאן בינגטאו הצעיר, וגם אנתוני מקגיל היה במודחי הסיבוב עם ההפסד ללי יואן האלמוני. ההפתעות המשיכו לשמינית הגמר, שם הודח ג'ו פרי ע"י מייק דאן. כך קיבלנו רבע גמר עם מינון גבוה של שמות לא מוכרים. מבין הפייבוריטים הבודדים, נראה היום את מארק וויליאמס הוותיק, אך הוא ודאי לא שיער בנפשו שיגיע לשלב זה כמדורג הבכיר ביותר (16 בעולם). שידורים ביורוספורט 2 ב-13:45 וביורוספורט ב-20:45. משחקי רבע הגמר:

יאן בינגטאו-רוברט מילקינס

טיאן פנגפיי-ליו האוטיאן

לי יואן-אליוט סלסור

מייק דאן-מארק וויליאמס

 

המדרגה (79) – 24/11/2017 / מתן גילור

דירוג הליגות

הואיל ומספר הנציגות והסיבוב בו יתחילו את השתתפותן בעונה הבאה כבר נקבע, נתמקד בדירוג לעונת 2019/2020.

להלן המצב נכון לכתיבת שורות אלה – אחרי המחזור החמישי בשלב הבתים בליגת האלופות האלופות ובליגה האירופאית: (עמודת המשתתפות מציגה כמה נציגות יש במקור וכמה טרם הודחו.)

דירוג מדינה 13/14 14/15 15/16 16/17 17/18 מצטבר משתתפות
16 קרואטיה 4.375 6.875 4.500 5.125 4.625 25.500 1/4
17 דנמרק 3.800 2.900 5.500 8.500 4.750 25.450 1/4
18 קפריסין 2.750 3.300 3.000 5.500 7.000 21.550 2/4
19 ישראל 5.750 1.375 2.250 6.750 5.125 21.250 2/4
20 פולין 3.125 4.750 5.500 3.875 2.875 20.125 0/4
21 רומניה 6.875 5.215 2.250 3.300 2.500 20.050 1/5

כפי שציינו בטורים הקודמים, היעד הוא המקום ה-18, אשר בסבירות גבוהה יאפשר לאלופה להתחיל מסיבוב המוקדמות השני (במקום הראשון) בליגת האלופות ו/או למחזיקת הגביע בסיבוב המוקדמות השלישי (במקום השני) ולסגנית האלופה בסיבוב המוקדמות השני (במקום הראשון) בליגה האירופאית. הכל בתנאי שאלופת/אלופות המפעלים תגענה מהליגות הבכירות ותעפלנה למפעלים גם דרך ההקצאה שניתנה לליגה שלהן.

*

להלן הישגי הנציגות הישראליות בעונת 2017/2018:

קבוצה סיבוב מוקדמות 1 סיבוב מוקדמות 2 סיבוב מוקדמות 3 פלייאוף בתים סך נקודות העונה
הפועל ב"ש 2 ניצחונות ניצחון+הפסד ניצחון+הפסד ניצחון+תיקו+3 הפסדים 7
בנ"ד ת"א ניצחון+תיקו ניצחון+הפסד 2.5
מכבי ת"א 2 ניצחונות 2 ניצחונות 2 ניצחונות ניצחון+תיקו תיקו+4 הפסדים 8.5
בית"ר י-ם 2 ניצחונות תיקו+הפסד 2.5
סה"כ       20.5

מהטבלה לעיל ניתן ללמוד שישראל השיגה בעונת 2017/2018, 6.125=20.5/4 נקודות וסה"כ צברה 21.250 על פני 5 שנים.

נכון למועד זה, הליגה הישראלית מדורגת במקום ה-19. הליגה שמפרידה בינה לבין המקום ה-18 היא הליגה של קפריסין.

להלן סקירתה:

קפריסין: לקפריסין, נכון לכתיבת שורות אלה, 21.550 נקודות (0.300 נקודות דירוג מעל לישראל – ללא שינוי). 2 מתוך 4 נציגותיה טרם הודחו.

ליגת האלופות:

  1. אפואל ניקוסיה – הפסד בית 6:0 לריאל מדריד (ספרד). מדורגת במקום הרביעי בבית H עם 2 נקודות . במחזור הבא תפגוש למשחק חוץ את טוטנהאם הוטספר (אנגליה).

ליגת אירופה:

  1. אפולון לימסול – הפסד חוץ 0:4 לאולימפיק ליון (צרפת). מדורגת במקום השלישי בבית E עם 3 נקודות. במחזור הבא תפגוש למשחק בית את אברטון (אנגליה).

*

דירוג הקבוצות

הפועל באר שבע:

הפסד חוץ 0:1 ללוגאנו (שוויץ). מדורגת במקום הרביעי בבית G עם 4 נקודות. במחזור הבא תפגוש למשחק בית את ויקטוריה פלזן (צ'כיה).

נכון לכתיבת שורות אלה, הניקוד של הפועל ב"ש, בסיום העונה, יהיה, לכל הפחות, 10.000, מה שמעלה אותה – נכון להיום – למקום 118, עליה של 32 מקומות ביחס למקום 150, בו סיימה את העונה שעברה.

 

מכבי תל אביב:

הפסד בית 2:0 סלביה פראג (צ'כיה). מדורגת במקום הרביעי בבית A עם נקודה 1. במחזור הבא תפגוש למשחק חוץ את ויאריאל (ספרד).

נכון לכתיבת שורות אלה, הניקוד של מכבי ת"א, בסיום העונה, יהיה, לכל הפחות, 21.500, מה שמעלה אותה – נכון להיום – למקום 64, עליה של 24 מקומות ביחס למקום 88, בו סיימה את העונה שעברה.

*

עדכון נוסף יפורסם לאחר סיום שלב הבתים בליגת האלופות ובליגה האירופאית.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. דיומא מעניין מאד.
    נתחיל מהסוף …..מי שרוצה נחמה הרי שמאז הישראליות חיובי השנה .
    16 ניצחונות 5 תיקו ו 11 הפסדים ( 57 אחוז )…😊…..( לא ציינתי את שמות המתמודדות במוקדמות ).

    2. כדורסל נבחרות ….בכל הכאוס הזה מצאתי משהו שלפחות אותי עניין בעבר .
    בעבר אמרתי לעצמי שבשביל למדוד חוזק של מדינה הרי שלפעמים יותר נכון לבחון את איכות הקבוצה העשירית שלה בליגה או את הנבחרת החמישית …..
    בצורה מסויימת זה מה שקורה באליפות הזו שכן המדד הוא בערך כזה ככל שהמדינה יותר מתפתחת ככה היא תשלח את הסגל הפחות טוב שלה …..ככה שאסטוניה ובריטניה למשל יציגו את הנבחרת הבכירה שלהם בעוד ספרד למשל את נבחרת 3-4 שלה …..
    בהפוך על הפוך זה יוצר איזון מסויים .
    כאשר לנבחרת ישראל אז מבחינתי ….מצד אחד הנבחרת הבכירה שלנו הולכת ופוחתת אך מאידך ביתר הליגה ישנם מגוון רחב של שחקנים ברמה לא פחותה מאלו שלא זומנו כמו למשל שלומי הרוש, בלייזר ועוד .

    3. יורוליג …..יהיה משחק אש בין פאו לריאל. ….גם חימקי יכולה לתת פייט בטורקיה מול אלופת היורליג .
    מאלגה תתקשה לנצח מול צסק"א המצוברחת.

    4. גמר דיוויס …..ליבי עם גופן אך צרפת הביתית עם יתרון באיכות השחקנים הכללית פייבוריטית די ברורה לזכייה נוספת במפעל שלפי מה שהבנתי תהיה ראשונה לצונגה הוותיק ( כמו בן שימול גם בטניס ….אף פעם לא מאוחר ).

  2. http://tcec.chessdom.com/live.php

    עדכון מאליפות העולם לתוכנות שחמט מתקדמות :

    עד עתה קומודו מצליח לעצור את הדימום עם כמה תוצאות תיקו רצופות, אך מוטיב כרגע לא פועל לטובתו, והוא שהוא אינו מצליח ליצור כמעט שום יתרון בלבן, ובשחור הוא בנחיתות מתמדת ממנה הוא מצליח להיחלץ בטיפות ה "טמפו" האחרונות.. אם זה ימשך לאורך זמן, הוא לא יחזיק מעמד, והודיני בלבן יצליח להכריע כמה משחקים כמו שעשה עד עכשיו .

    כרגע משוחקת פתיחת "נימצו – הודית" הודיני בלבן, כשבשחור סיים אותה בתיקו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט