אירועי דיומא – 23.11.2017

כדורגל / שגיא נאור

הליגה האירופית – שלב הבתים

בית 1

22:00 מכבי תל אביב – סלביה פראג. הצהובים איבדו כל סיכוי להעפיל אחרי הפסד הבית במחזור הקודם לאסטנה הקזחית וינסו להמתיק במשהו את הקמפיין המאכזב שלהם. המטרה הראשונה תהיה להבקיע שער ראשון אחרי 4 משחקים נטולי כיבוש. הצרות של מכבי לא מעניינות את הצ'כים שניצחון שלהם בנתניה יכול לעשות מבחינתם את ההבדל בניסיון להעפיל ל-32 האחרונות.

בית 7

20:00 לוגאנו (שוויץ) – הפועל באר שבע (ספורט 5) משחק קריטי לקבוצה של ברק בכר שתלויה בעצמה ואם תנצח בשווייץ ובמחזור האחרון, בבית, את ויקטוריה פלזן, תבטיח את מקומה ב-32 האחרונות של המפעל ותשחזר את ההישג מהעונה שעברה. גם השוויצרים עדיין בתמונה ונצחון שלהם ישאיר להם סיכוי לא רע להעפיל בעצמם.

20:00 ויקטוריה פלזן – סטיאווה בוקרשט גם פלזן תלויה בעצמה ונצחון ביתי יכול לסדר לה העפלה כבר הערב במידה וב"ש לא תנצח. נצחון של האדומים לצד נצחון צ'כי יגרום לזה שתיקו של פלזן בטרנר במחזור הסיום יספיק להם בשביל להעפיל. הרומנים הבטיחו את מקומם בשלב הבא ושני המשחקים הנותרים חסרי משמעות מבחינתם, אולי יתנו מאמץ מסוים בשביל להבטיח את המקום הראשון.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות צפון אירלנד הפתוחה – סיבובים שלישי ורביעי

הסיבוב השני אתמול לא הביא לנו דרמות מיוחדות (פרט להחמצת פריים מקסימלי של ג'ו פרי). "קפטן" אלי קארטר סיים את האליפות לאחר הקרב מול סייאו גואודונג, וכמוהו גם ג'ק ליסובסקי הצעיר שהפסיד לריקי וולדן. היום נראה ברצף את הסיבובים השלישי (הטוב מ-32) והרביעי (שמינית הגמר). בסיבוב השלישי צפויים לנו משחקים מעניינים בין זוכה השנה שעברה, מארק קינג, לבין יאן בינגטאו הצעיר, ובין סייאו גואודונג לג'ו פרי. בשמינית הגמר אנו עשויים לקבל מפגש סקוטי מצויין בין ג'ון היגינס לאנתוני מקגיל ובין ניל רוברטסון לריקי וולדן. שידורים ביורוספורט ב-15:00 וב-21:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה לא לשכוח שיש היום מחזור יורוליג כולל ברצלונה -מכבי .
    וכן קובנה -אפס.
    במברג -ולנסיה .
    מילאנו -אולימפיקוס .
    והכוכב – באסקוניה.
    כל המשחקים מעניינים וללא פייבוריטית מובהקת .
    אשר למכבי יהיה לה קשה בברצלונה שמגיעה כשהיא חייבת את הניצחון ….ברצלונה עם מאזן מאכזב ביורוליג למרות שבליגה המקומית היא ניצחה כבר את ריאל .
    מדובר בקבוצה שטובה ממאזנה.
    יהיה מעניין .

    1. ההפתעה הושלמה ורוני בחוץ. חייב לומר שראיתי את זה מגיע. רוני מצליח יפה השנה בעיקר כי הוא משחק בכיף ובלי לחץ. טורניר כזה, שבו הוא יודע שאם ינצח בו הוא שומר על סיכוי למיליון פאונד, שם וואחד לחץ על הכתפיים.

  2. פרשתי באכזבה אחרי המשחק של רוני אז לא צפיתי בשאר ההדחות. בערב אזפזפ בין הסנוקר לפוטבול, משחק טוב מתחיל עוד מעט

  3. http://tcec.chessdom.com/live.php

    עדכון מאליפות העולם לתוכנות שחמט מתקדמות :

    בלילה הקודם הודיני 6.03 ניצח בלבן את קומודו 1970.00 בפתיחות – "הגנה צרפתית" ו "גמביט בודפשט" עם חידושים התקפיים מאוד בפתיחה עם שימוש אגרסיבי ברגלים האגפיים, קומודו לעומת זאת לא מצליח ליצור יתרון בלבן בפתיחות. גם היום הודיני הצליח ליצור יתרון מוקדם מבטיח מאוד בפתיחה :
    "הגנת קארו קאן, וריאנט טרטקובר פנטזי"
    אך קומודו הצליח להחזיק להגן, והמשחק הסתיים בתיקו
    כרגע, שני המנועים משחקים את
    "גמביט המלכה נדחה, Exchange, Main Line"
    כשקומודו דווקא בשחור מצליח לייצר לחץ על המלך של הודיני, לאחר שהמשחק הראשון הסתיים בתיקו.

    כרגע הפער עוד עומד מהלילה הקודם על 4 נק', והתוצאה היא :
    10.5 – 6.5 לטובת הקוסם הבלגי על לטאת הכוח האמריקאית.

    *מדי פעם האב הגאה והמתכנת של הודיני – Robert Houdart משתתף בפורום של האתר TCEC בקישור שהעלתי למעלה.

    1. חריף ביותר מה שהולך עכשיו ב "גמביט המלכה נדחה"..!

      הודיני עם מתקפת נגד, וריתוקים בכל פינה של מלך קומודו..

      אששש… משחק אדיר ונדיר.

    2. נראה שאיפשהו הודיני פספס את זה עם מיני בלנדר.. תיקו.

      אבל תיקו של אלופים..

      ומעבר חד לפתיחה :

      "הגנה סיציליאנית, וריאנט ריכטר – ראוזר"

      1. תכלס ככל שהתוכנות האלו הולכות ומחכימות לא היית מצפה לתיקו בכל משחק?
        בהקשר לזה המשחקים הגנתיים יותר או שיש "אופי" שונה לכל תכנה שחלקן יותר אגרסיביות במהלכים התקפיים וחלקן יותר הגנתיות בבסיסן?

        1. קודם כל תיקו לא בהכרח מעיד על איזשהו פגם, ז"א חוסר הכרעה זה לא תמיד דבר רע, אפילו להפך, ראינו משחקיים היסטוריים עוצרי נשימה בכל ענפי הספורט, וגם בשחמט יש משחקיי תיקו אדירים, הבעיה היא משחקי תיקו "של רבי אומנים" שזה לסגור על תיקו עם היריב למשל אחרי 10 מסעים רק כי התוצאה משרתת אותך או משהו כזה, שזה בוא נאמר המקבילה השחמטאית ל "בוא נסגור על 0 – 0" הכדורגלני…

          שחמט לא קרוב בכלל להיות פתור, אנחנו מדברים על משחק עם מספר פוזיציות יותר גדול ממספר האטומים ביקום, וגם אז יש וריאנטים של משחקיי שחמט כמו "שחמט 960", "CRAZY HOUSE" "שחמט ל 4" ואחרים שאם משלבים ביניהם (עד היום אף אחד לא שילב – זה רעיון שלי..) המשחק הופך להיות איןסופי. אבל כן, הידע התאורטי פוגע בהנאה שלי לפחות, בגלל חוסר היכולת והרצון לשנן ולזכור אלפיי פתיחות, בגלל זה נטשתי את השחמט הקלאסי, ועברתי לוריאציות האחרות שלו, זה לא מפריע לי להנות מהרמה הגבוה ביותר שיש לשחמט הקלאסי להציע בתחום התוכנות, כי שם כבר מדובר על חופים בתוליים, המנועים האלו הם כמו מגליי ארצות, יבשות וטלסקופים לחלל האינסופי של השחמט הקלאסי.

          לכל תוכנה אופי משל עצמה והיבטים שהמתכנתים שמו עליהם יותר דגשים אסטרטגיה לעומת טקטיקה, שאיפה למורכבות/פשטות, נסיון להגיע לסיומים/חלוציות ומקוריות בשלב הפתיחה וכ"ו
          כרגע למשל אני יכול לומר מהמשחקים שצפיתי בהם ש הודיני הוא התוכנה הכי התקפית שראיתי בהפרש, מאוד אגרסיבית, המסע רגלי H4 שבפתיחות מסוימות מאוד הרפתקני משוחק אצלו הרבה מאוד, מזכיר את רב האמן לבון ארוניאן אולי היצירתי ביותר בעולם כיום, שנודע בחיבה למסע הזה..

          זה ראיון עם המתכנתים של 2 המנועים, קומודו והודיני.

          http://www.chessdom.com/interview-with-robert-houdart-mark-lefler-and-gm-larry-kaufman/

          1. מעניין מאוד, במיוחד ה"אופי" שהמתכנתים שמים לתוכנות.
            דווקא אין רע בתיקו אלא שבמשחק מושלם של שני מתחרים מן הסתם היית דווקא מצפה שיהיה תיקו, כי אין טעויות.

          2. אין משחק מושלם, מהסיבה שהשחמט לא פתור.

            והתוכנות האלו לא קרובות להיות מושלמות

            עוד שנה והודיני 6.03 יפסיד להודיני 6.04 גם בלבן.

    3. חחח…

      המתכנת של הודיני עכשיו בפורום של המשחק, הולך טראש טוק עם כל המעריצים הממורמרים של האלוף היוצא-המנוע סטוקפיש, שלא העפיל לגמר הנוכחי… הם טוענים כמובן ש "המאץ'אפ בין הודיני לסטוקפיש היה נראה אחרת.." "סטוקפיש המנוע הטוב בעולם" וכאלה…

      הוא בתגובה :

      "SF clearly is the best in getting third undefeated"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט