אירועי דיומא – 18.11.2017

כדורגל

ליגת העל – מחזור 6 / מתן גילור

20:30 הפועל באר שבע-הפועל עכו (ספורט 1). משחק השלמה מהמחזור השישי. משחק חשוב מאד לשתי הקבוצות. מבחינת ב"ש ניצחון שווה שוויון נקודות עם הפועל בצמרת ופער על מכבי ת"א, יריבתה העיקרית במאבק האליפות. מבחינת עכו כל נקודה חשובה בניסיון להימלט מהתחתית. ב"ש סופרת כבר 4 ניצחונות ליגה רצופים לפני המפגש הזה. גם עכו ניצחה במשחק האחרון – ניצחון שהעלה אותה מעל הקו האדום.

 

פרמייר ליג – מחזור 12 / רועי ויינברג

14:15-המלצת צפייה: ארסנל-טוטנהאם (ספורט 1). המשחק המעניין של המחזור. טוטנהאם לפני משחק שיכול להבטיח לה את המקום הראשון בליגת האלופות מול דורטמונד אבל דה פקטו הם הבטיחו עלייה לשלב הבא. התרנגולים, ביחוד הארי קיין, בכושר נהדר ומעניין לראות איך ימשיכו אותו לאחר הפגרה. ארסנל הפסידה כצפוי לסיטי ולא רעה, אבל קבוצה בינונית ביחס למה שראינו בשנים האחרונות אצל ונגר. הם ינסו להפתיע את טוטנהאם בדומה לתיקו שהשיגו מול צ'לסי, אבל תבוסה היא תרחיש יותר סביר.

17:00-ליברפול-סאות'המפטון (ספורט 2). וירג'יל ואן דייק סוף סוף מגיע לליברפול, אבל לא במדים הנכונים מבחינת החבורה של קלופ. האורחת עם ניצחון אחד בששת המשחקים האחרונים והולכת לנסות לסחוט נקודה מאנפילד ולכפות משחק הגנתי. הקבוצה האדומה של מרסיסייד הבקיעה לא מעט במשחקיה האחרונים ותקווה לנצח גם פה ולשמור על המומנטום לפני משחקים קריטיים בליגת האלופות (בסביליה) ובליגה (מול צ'לסי), אבל יכולה לצאת מאוכזבת.

17:00-לסטר סיטי-מנצ'סטר סיטי (ספורט 1). משחק בין האלופה הבלתי נשכחת של 2015/16 לאלופה העתידית של 2017/18. מנצ'סטר דורסת כל דבר שזז ותנסה להוציא 3 נקודות מלסטר החלשה שפיטרה מאמן ותנסה להשאר בליגה. כרגע זה לא בטוח בכלל.

17:00-ווסט ברומיץ'-צ'לסי (משולב בספורט 1). צ'לסי הפתיעה את יונייטד לפני הפגרה ולא יציבה במיוחד עד עכשיו. המשחק מול ברום ההגנתית יכול להיות קשה לה כשהיריבה תנסה להחנות את האוטובוס בבית ולהוציא נקודה. הבלוז ירצו לנצח לפני המשחק מול ליברפול בשבוע הבא וזה מבחן אופי לכל דבר עבורם.

19:30-מנצ'סטר יונייטד-ניוקאסל (ספורט 1). אחרי רצף תוצאות רעות יונייטד כבר לא בקצב של סיטי אלא נאבקת על המקום השני יחד עם שאר הגדולות. הם ירצו לנצח את ניוקאסל הבינונית ובניטז וסביר מאוד שיעשו כן. יכול להיות שנראה פה משחק בסגנון של תחילת העונה – שער אחד ושעמום ב-75 הדקות הראשונות ואז שלושה שערים ברבע שעה.

סרייה A – מחזור 13 / דוד "פאקו" סעדה

*המלצת צפייה* 19:00: רומא-לאציו (ספורט 4). דרבי ענק ברומא. שתי קבוצות המגיעות בכושר מצויין למפגש. לאציו היא אחת הקבוצות החמות באיטליה, האבלה על אי ההעפלה למונדיאל. אחת הסיבות לאי ההעפלה של הנבחרת היא היעדרותו מצמד המשחקים מול שבדיה של החלוץ האיטלקי הטוב יותר כיום – צ'ירו אימובילה. מלך שערי הסרייה נפצע לפני המחזור האחרון, והנבחרת הכחולה נראתה חסרת אונים בהתקפה בהיעדרו. היום החלוץ ימשיך להיעדר מההרכב, אך גם בלעדיו יש לתכולים מספיק כלים על מנת לנצח. מנגד, היריבה מהצד האדום של העיר היא אחת ההפתעות הנעימות של העונה. אמנם מדובר בקבוצה שפקדה את הצמרת בעונות האחרונות, אך השינויים בהרכב שעברה לפני פתיחת העונה רימזו שהיא לא תצליח להחזיק בצמרת הגבוהה, מה שהוכח ע"י אדין דז'קו וחבריו כלא נכון. שתי הקבוצות מצויות במקומות 4-5 עם משחק חסר, כשניצחון ישאיר אותן קרובות מאד לצמרת.

19:00: נאפולי-מילאן (ספורט +5). נאפולי הייתה הקבוצה החמה בליגה, ואחת החמות באירופה עד לא מכבר, אלא שהשבוע שלפני פגרת הנבחרות לא היטיב עם מוליכת הטבלה. זה החל עם איבוד נקודות לקייבו החלשה בליגה, מה שאיפשר ליריבות להתקרב אליה בצמרת. בהמשך היא הפסידה בבית למנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, מה שחיסל את סיכוייה לעלות לשלב הבא. היום תהיה לה הזדמנות מצויינת להשתחרר מהתקיעה – מילאן שממול, על אף שני נצחונותיה על יריבות חלשות, היא קבוצה במשבר חריף, וניכר שהבנייה השאפתנית שלה מתחילת העונה לא תביא אותה לשום מקום.

לה ליגה – מחזור 12 / שגיא נאור

17:15: לגאנס – ברצלונה (ספורט one) מוליכת הטבלה חוזרת מהפגרה ותנסה להמשיך בפתיחת העונה המצוינת שלה מבחינת אחוזי הצלחה לפני שתצא לטורינו למפגש מרתק מול יובנטוס. לגאנס הצנועה פתחה את העונה בצורה טובה וממוקמת במרכז הטבלה כאשר במשחקיה מובקעים הכי מעט שערים והיא מחזיקה בהגנה השלישית בטיסה בליגה מבחינת ספיגת שערים.

*המלצת צפייה*: 21:45 אתלטיקו מדריד – ריאל מדריד. שתי הקבוצות צמודות עם 23 נק' במקומות שלוש-ארבע ומסתכלות על ברצלונה וולנסיה מלמטה. ביחס לשנים האחרונות הכל כך דומיננטיות של שתיהן בליגה הספרדית ובליגת האלופות, אין ספק שפתיחת העונה שלהן מאכזבת עד עתה. ריאל מאכזבת בעיקר בליגה כשכריסטיאנו רונאלדו ממש לא רגיל להיות עם שער אחד אחרי כמעט שליש עונה (חייבים לציין שנעדר מ-4 משחקים בגלל השעיה) ובלעדיו המכונה מקרטעת.

בצד האדום-לבן של העיר הקשיים הם בעיקר בליגת האלופות כשהמשחק מול רומא באמצע השבוע יהיה קריטי לסיכויי ההעפלה של הקולצ'ונרוס. בכל מקרה, הערב ריאל מגיעה למטרופוליטנו החדש והמרהיב לביקור בכורה והפסד ביתי יכול להיות חותמת רשמית על סיכויי האליפות של הקבוצה של דייגו סימאונה.

ליגה צרפתית – מחזור 13 / דוד "פאקו" סעדה

18:00: פ.ס.ז'-נאנט (ספורט 5). הכל דבש בממלכת פ.ס.ז'? לא אם תשאלו את מאמנה, אונאי אמרי. למרות ההצלחה האדירה של הקבוצה בכל המסגרות, נראה שימיו של הספרדי בקבוצה ספורים, זאת עקב יחסיו העכורים עם כוכב הקבוצה ניימאר. בינתיים הקבוצה ממשיכה לנפק תצוגות מפלצתיות, כמו בניצחון 5:0 על אנז'ה בליגה. מנגד, מאמן הקבוצה היריבה, קלאודיו ראניירי, לא הולך לשום מקום בקרוב. האיטלקי, הזכור מהאליפות ההיסטורית עם לסטר, המשיך לאחר הפיטורים האכזריים מלסטר לנאנט, קבוצת פאר בעבר, המדשדשת בשנים האחרונות. נראה שבינתיים הקסם שלו עובד גם בנאנט, והקבוצה ממוקמת בצמרת הגבוהה. עם כל זאת, נראה שניצחון פריסאי היום הוא די צפוי.

בונדסליגה – מחזור 12 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: באיירן מינכן-אאוגסבורג (ספורט 3). אצל באיירן החיים באמת דבש מאז הגעתו של יופ היינקס. המאמן הקשיש כנראה סובב את הברגים הנכונים במכונה הבווארית, ומאז קבוצתו לא איבדה נקודה באף מסגרת. בליגה היא כבר מוליכה את הטבלה בהפרש 4 נקודות, מקום טבעי בהרבה מאלו שבהם שכנה בתחילת העונה. היום רצף הנצחונו של באיירן צפוי להתארך. היריבה פתחה את העונה טוב למדי, אך מאז הידרדרה, והיא זוכה לניצחון בודד בששת המחזורים האחרונים.

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 7 / יאיר זעפרני

18:30: מכבי ראשון לציון – עירוני נהריה (ספורט 5+). המארחת ספגה במחזור הקודם תבוסה כואבת 104-74 מול הפועל חולון שהיוותה את ההפסד השני ברצף שלה ותקווה להתאושש באמצעות משחק ביתי מול האורחים מנהריה. עם הכתומים מעוניינים לנצח, הם יצטרכו לקבל את ההגנה שלהם במלוא הדרה. בהפסדי הקבוצה העונה ההגנה ספגה מעל 90 נקודות למשחק. בניצחונות הם ספגו עד 73. וזה בדיוק ההבדל בין השניים.

הקבוצה של אריק אלפסי, מצידה, מגיעה למשחק אחרי ניצחון נאה על מכבי חיפה לא לפני פיגור דו-ספרתי מול הקבוצה הירוקה. נהריה סוגרת את ארבעת המובילות של ליגת העל עם מאזן של 2-4 וכדורסל די טוב רוב הזמן. היא תרצה להמשיך את המומנטום בעיר היין אבל נדמה לי שלאור שני ההפסדים של ראשון, הפעם המשוכה תהיה גדולה מדי לאורחים מהצפון.

21:00: מכבי אשדוד – הפועל חולון (ספורט 5) – מכבי אשדוד הייתה בעניינים מול מכבי ת"א בשבוע שעבר במשך שלושה רבעים אבל בסופו של דבר יצאה כשידה על התחתונה. היא תרצה לשמר את היכולת הזו מול הפועל חולון ובתקווה שהפעם זה יספיק. באשדוד יערוך הופעת בכורה טרנס ווטסון, אקס קרית גת והפועל כפ"ס מהלאומית ויחד איתו מקווים באשדוד לחזור למסלול הניצחונות. האשדודים יחסרו את אדם אריאל שנפצע בקרסול וייעדר כחודש כמו גם את ג'ראלד לי שהעדרו לתקופה ממושכת היא הסיבה להחתמת ווטסון.

אלא שהמשימה של אשדוד לא קלה כלל ועיקר. הקבוצה מעיר הנמל תארח את הפועל חולון, הקבוצה החמה של ליגת העל, שרושמת ארבעה ניצחונות רצופים בליגה ומציגה יכולת טובה. חולון תציג לראווה לראשונה במשחק את המתאזרח החדש טי.ג'י קליין, גבוה שהגיע מגלטסראיי ואמור להיות שדרוג רציני לקו הקדמי החולוני. חולון תחסר את טו הולוואי שייעדר לתקופה לא קצרה אבל אם תמיר בלאט ימשיך ביכולת שלו משבוע שעבר (שיא קריירה של 22 נק'), ג'ו אלכסנדר ימשיך להראות שיש דברים בהם הוא עדיין עולה על מרבית השחקנים בליגה (29 נק' בשבוע שעבר. גם כן שיא קריירה מקומי) ובעיקר גלן רייס ג'וניור ימשיך להראות שהוא גדול בשתי דרגות על הליגה הזו – אז חולון אמורה להמשיך לנצח. אני, בכל זאת, אלך עם אשדוד.

טניס / מתן גילור

טורניר לונדון (1500) – חצי גמר

16:00 רוג'ר פדרר-דויד גופן (ספורט 4). פדרר סיים ראשון בבית בוריס בקר עם 3 ניצחונות מ-3 משחקים. גופן סיים שני בבית פיט סמפראס עם ניצחונות על רפאל נדאל ודומיניק ט'יים והפסד בודד לגרגור דימיטרוב. השניים נפגשו בעבר על כל משטח אפשרי: חימר, דשא, קשה בחות ובאולם. בכל אותם 6 משחקים הצליח גופן לזכות ב-2 מערכות בלבד. האחרונה שבהן בשנת 2015. מאז שוחקו עוד 8 מערכות ובכולן ניצח פדרר. המפגש האחרון היה בבאזל בחודש שעבר ונגמר באופן חד צדדי, כשגופן מצליח לנצח 3 משחקונים בלבד.

22:00 גרגור דימיטרוב-ג'יק סוק (ספורט 1). דימיטרוב סיים במקום הראשון בבית פיט סמפראס עם מאזן מושלם. וסוק במקום השני בבית בוריס בקר עם שני ניצחונות והפסד בודד. השניים נפגשו 4 פעמים בעבר. את המשחק הראשון בשנת 2014 ניצח דימיטרוב, אך מאז סוק ניצח את כל 3 המפגשים הבאים, כולל באינדיאן וולס העונה.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר שנחאי מאסטרס – הגמר

*המלצת צפייה* 09:00,13:45: ג'אד טראמפ-רוני אוסליבן (יורוספורט).

אתמול בחצי הגמר ראינו שני נצחונות נינוחים של הפינאליסטים היום. ג'אד טראמפ, אחד שנחשב בזמנו לאחת ההבטחות הגדולות של הענף, סיים את דרכו בטורניר של ג'ק ליסובסקי, אחד שנראה בינתיים כהבטחה גדולה אף הוא. בחצי הגמר השני ראינו עוד קרב בין רוני אוסליבן לג'ון היגינס, שני יריבים המכירים זה את זה טוב יותר מכל שני שחקנים אחרים בענף. אלא שנראה שבתקופה האחרונה יש לרוני את המספר של יריבו הוותיק, כשאתמול גבר עליו שוב בקלות, הפעם בתוצאה 6:2.

הגמר היום בין טראמפ לאוסליבן הוא כנראה המפגש המהנה ביותר שניתן להעלות על הדעת בענף. מדובר בשניים מהשחקנים המהירים וההתקפיים ביותר שיש, המצויים בכושר מצויין מתחילת העונה. המפגש האחרון שלהם בגמר טורניר, המאסטרס האירופי בעונה שעברה, היה כיף טהור, ואין סיבה שהגמר (הטוב מ-19 בשני סשנים) היום יהיה שונה.

.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה רבה.
    הכדורגל חוזר אחרי פגרת הנבחרות ויש היום אחלה משחקים.
    דרבי לונדוני דרבי של מדריד 2 משחקים חזקים באיטליה ליברפול סיטי יונייטד ברצלונה וגם משחק השלמה של באר שבע שאותי מעניין בתור אוהד הפועל חיפה

    1. ושכחתי את צ’לסי.
      רוב הגדולות משחקות היום בשבת כפי שקורה תמיד שיש מחזור ליגת האלופות בשלישי רביעי והמשחקים

  2. רוני לוקח את הטורניר אחרי 10:3 על טראמפ. מנצל בצורה מושלמת טעויות של טראמפ כדי לקחת את הפריימים האחרונים (המיוחד את הלפני אחרון)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט