אירועי דיומא – 19.11.2017

כדורגל

סרייה A – מחזור 13 / דוד "פאקו" סעדה

16:00: סמפדוריה-יובנטוס (משולב בספורט +5). האלופה יובה חוזרת לליגה לאחר פגרת הנבחרות, שהייתה כואבת במיוחד לכמה משחקניה. כמה מהם, כמו הקפטן והשוער ג'יג'י בופון, והמגינים קייליני וברצאלי, יתפנו להתרכז בקבוצתם לאחר פרישתם מהנבחרת. הקבוצה אמנם בכושר פחות טוב מזה של העונה הקודמת, אך המעידה של המובילה נאפולי בשבוע שעבר מול קייבו מותירה אותה קרוב קרוב לצמרת. האלופה פוגשת יריבה בכושר מצויין – סמפ ניצחה בארבעת משחקיה האחרונים, האחרון מול יריבתה העירונית גנואה.

21:45: אינטר-אטאלנטה (ספורט 4). אינטר החמיצה במחזור הקודם הזדמנות פז לעלות לצמרת, לאחר שסיימה בתיקו מול טורינו. היום היא אמורה לנצח את הקבוצה שהיוותה את אחת אחת ההפתעות המרעננות של הסרייה בעונה הקודמת, אך העונה נראית כצל של עצמה.

ליגה צרפתית – מחזור 13 / דוד "פאקו" סעדה

22:00: בורדו-מארסיי (ספורט 5 לייב). משחק בין שתיים מקבוצות הפאר בעבר של הכדורגל הצרפתי. מארסיי הייתה בכותרות לפני משחקה האחרון בליגה, כששחקנה הוותיק, פטריס אברה, בעט באוהד במהלך משחק (תקרית שהזכירה צרפתי אחר, אריק קנטונה). השחקן ספג השעייה להמשך העונה, ושוחרר מהקבוצה. גם בלעדיו הולך לקבוצה טוב, והיא ממוקמת במקום הרביעי. המארחת פתחה טוב את העונה, אך כרגע מצוייה בכושר קטסטרופלי עם נקודה בודדת בחמשת משחקיה האחרונים, מה שדרדר אותה במורד הטבלה.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל בכדורסל – מחזור 7

18:30: גלבוע/גליל – הפועל אילת (משולב בספורט +5) – קרב הקצוות של מפת ישראל בליגת העל מפגיש את הקבוצה שלא מפתיע שהיא מפתיעה מהגלבוע עם המדורגת לפני בטבלה, הפועל אילת. גלבוע מגיעה למשחק אחרי שני ניצחונות רצופים, על נהריה בבית והפועל ת"א בחוץ ובתחושה שהסגל הצנוע שלה מצליח להוציא מעצמו הרבה יותר גם השנה כשהבולטים מכולם הם טיילור סטון, הזר המצטיין בליגה עד כה (מלך הסלים והריבאונדים) וחואקין שוכמן, שפשוט עשה קפיצת מדרגה אדירה השנה וגם זומן לסגל הנבחרת למקודמות אליפות העולם. בגלבוע כבר מפנטזים על עונה טובה עוד יותר מהמקום התשיעי של העונה שעברה.

מול גלבוע תתייצב הפועל אילת, מחוזקת במאמן החדש, שרון דרוקר שעושה קאמבק למגרשי ארצנו אחרי אפיזודה לא מוצלחת בבולגריה. דרוקר היה חלק מהפועל אילת כשחקן אבל  עוד לא אימן בקבוצה וזו הקבוצה הישראלית השישית שהוא מאמן. הוא יקווה לפחות אפאתיות מהסגל שלו לעומת מאיר טפירו ובנוסף לחיזוק במקום אלאנדו טאקר המאכזב ששוחרר. ניצחון בגלבוע יכול להיות התחלה טובה אבל זה בהחלט לא הולך להיות פשוט לקבוצה שניצחה רק פעם אחת העונה. עם זאת, יש לי תחושה שהם הולכים לעשות זאת.

19:00: בני הרצליה – הפועל ירושלים (5+) – בני הרצליה אמנם ניצחה בשבוע שעבר באילת ונתנה לשחקנים ולמאמן מיקי גורקה קצת אוויר לנשימה אבל הטלטלות בקבוצה ממשיכות כאשר השבוע מצטרף לקבוצה מייק אפברחה (Efeverha), גארד ניגרי ותיק בן 33 ששיחק לאחרונה בליגה הקוראנית ובעברו ידע כמה ימים בניבמרוק הצ'כית ובנבחרת ניגריה. הרצליה, שהודחה באופן רשמי מאירופה (באופן פורמלי נשאר לה משחק אחד), רוצה להמשיך במומנטום בליגה הישראלית שנשארה המטרה היחידה שלה כרגע.

אלא שמול הרצליה תתייצב היום הפועל ירושלים שאחרי הטלטלה בדמות חילופי המאמנים שעברה לפני כשבוע וחצי רשמה כבר שני ניצחונות בליגה ובאירופה. ירושלים אמורה להופיע למשחק עם לפחות אחד משני הזרים החדשים שלה – קיילין לוקאס ורונלד רוברטס ומקווה להמשיך לראות מאוסטין דיי, את הדומיננטיות שהוא מפגין בביצה המקומית. הירושלמים לא יתפשרו על פחות מניצחון ולמרות היריבה המוכשרת על הנייר, הם גם צפויים לצאת מהשרון עם אחד כזה.

21:00: הפועל ת"א – מכבי חיפה (משולב בספורט 5) – למרות הפרופיל הנמוך של המשחק, מדובר אולי במשחק המעניין ביותר שיש למחזור מספר 7 להציע, שכן הוא מפגיש בין שתי קבוצות שפשוט חייבות לנצח. המארחת (לפחות על הנייר, מדובר במשחק רדיוס של הפועל ת"א בגן נר), קבוצה שחובבת משברים אמנם נמצאת במאזן 3-3 אבל ההפסד לגלבוע/גליל מעלה חשש בקרב האדומים שגם השנה הפרויקט שכבר מזמן אמור היה לכבוש את צמרת הכדורסל הישראלי בסערה הולך להיתקע עוד שנה בסבך הבינוניות. הקבוצה של דני פרנקו נכשלה במציאת מחליף למאט הווארד הפצוע ולאחר שהחתימה את אחמד ניבינס, גילתה שהסנטר החדש לא בכושר משחק ושיחררה אותו. אי לכך האדומים יופיעו למשחק הערב עם שלושה זרים בלבד כאשר אחד מהם (ג'ף אלן) לא בדיוק מוערך על ידי הצוות המקצועי.

ואם הפועל ת"א נראית כמו קבוצה לחוצה, מה תגידו על מכבי חיפה שניצחה פעם אחת בשישה מחזורים (וגם בה אחרי הארכה) והפסידה ארבעה משחקים העונה כבר בהפרש דו-ספרתי. הקבוצה של עופר רחימי לא התחברה עדיין ולוקה מאוד התקפית עם התקפה שרק פעם אחת העונה עברה את סך 75 הנקודות למשחק. המאמן החיפאי בוודאי מבין שהקרדיט שנותנים לו בהנהלת הקבוצה הולך ואוזל ויקווה ששחקניו, בדגש על הישראלים שבהם יתעוררו וייתנו לו קצת חמצן חיוני. רג'ינלד באקנר, הזר החדש וברנדון באומן, שותפו לקו הקדמי אמורים להיות שחקני המפתח שייתנו יתרון לחיפאים על הצבע הדליל של האדומים מתל אביב. אני בספק אם זה יספיק. הפועל ת"א.

21:05: נס ציונה – מכבי ת"א (ספורט 5)- לכתומים של נדב זילברשטיין יש מסורת להציק למכבי ת"א במשחקים שנערכים באולם לב המושבה. כך היה בשנה הראשונה של נס ציונה בליגת העל, בה ניצחה הקבוצה את מכבי ת"א על חודו של סל וכך היה גם בשנה שעברה, עת נס ציונה, קבוצת ליגה לאומית כמעט הדיחה את מכבי ת"א מגביע המדינה והפסידה רק אחרי מאבק הירואי ושריקות הזויות של השופטים.

את כל זה אני כותב כמובן כי מה שהיה לא הולך להיות. מכבי ת"א בלתי מנוצחת בליגת העל ומפגינה עליונות ברורה על יריבותיה, בעיקר ברבע המכריע . נס ציונה, שניצחה פעמיים בשישה משחקים לא תרשום הערב את הניצחון השלישי ותגיד תודה לאל, אם תצא מהמשחק הזה ללא הפסד דו-ספרתי.

 

טניס / מתן גילור

טורניר לונדון (1500) – גמר

20:00 דויד גופן-גרגור דימיטרוב (ספורט 1). גופן בטורניר מרשים מאד אשר כולל ניצחונות על נדאל ופדרר גילה הרבה אופי והעפיל לגמר אחרי פיגור מערכה נגד השוויצרי. דימיטרוב המשיך להיות האיש הכי מרשים בטורניר וניצח את סוק בחצי הגמר 1:2. בשלב הבים המשחק ביניהם היה מאד חד צדדי ונגמר 0:6 2:6 לטובת הבולגרי.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רבה. המשחקים הבאים של מכבי ממש מעניינים.
    ירושלים עוד שבועיים. מבחן גדול לירושלים. לראות אם היא לא נופלת מהרגליים, ומצ'אפ מעניין מתחת הסלים. ובשבוע שלאחר מכן חולון, המסקרנת.

  2. תודה רבה .
    ברגל מעניין לראות את בופון וקלייני מתאוששים מהמפלה בנבחרת.
    בליגה שלנו בתל אבביות וגליל ינצחו .
    לתחושתי הרצליה תפתיע את ירושלים .
    דמיטרוב הולך לקחת תואר יוקרתי מאד היום בטניס .
    יום טוב לכולם .

  3. וואו איזה צמוד. דימיטרוב לוקח עם 3 נקודות שבירה מול 2 של גופן.לא מתאים לרמות האלה. סרבים מתחת לכול בביקורת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט