אירועי דיומא – 16.11.2017

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוליג – מחזור שמיני

19:00 חימקי מוסקבה – מכבי ת"א (ערוץ 10) – מכבי ת"א נפלה מאיגרא רמה של ניצחון על ריאל מדריד בחמישי שעבר לבירא עמיקתא של הפסד ביתי לאנדולו אפס. אבל האמת, קשה להגיד שזה לא היה צפוי כי האמת – מכבי ת"א היא קבוצת ביניים ביורוליג ולא שום דבר אחר כרגע (וזה בסדר גמור. בטח ביחס לשנתיים האחרונות).

הערב יוצאת הקבוצה של נבאן ספאחיה למוסקבה לפגוש את אחת הקבוצות המפתיעות של המפעל – העולה החדשה, חימקי מוסקבה. הרוסים שמחזיקים במאזן 2-5 ומדורגים במקום השלישי, מאומנים ע"י יורגאס ברצאוקס המנוסה והסגל שלהם כולל כמה שמות ידועים. בראש ובראשונה מככב בקבוצה אלכסיי שבד שממשיך את אליפות אירופה לנבחרות החזקה שלו עם 19 נק' למשחק. לצידו שני זרים עם עבר ב-NBA -ג'יימס אנדרסון אקס פילדלפיה ועוד מספר קבוצות ותומאס רובינסון, אקס פורטלנד ועוד לא מעט קבוצות. אנתוני גיל (בספק), צ'ארלס ג'נקינס, סרגיי מוניה והרכז הסריב סטפן מרקוביץ', הם עוד שמות בולטים בסגל של חימקי כאשר מלקולם תומאס, ששיחק לפני חמש שנים במכבי ת"א, הוא השם המוכר לעם היושב בציון.

חימקי הובסה בידי פנאתנאיקוס ב-28 הפרש ביום שלישי האחרון. גם היא וגם מכבי ת"א יקוו לחזור לפוקוס במשחק הערב וסביר שהן יעשו כך. אני צופה משחק צמוד שיכול להסתיים בהפרש קטן לכאן או לכאן.

19:30: אנדולו אפס – פנאתנאיקוס – שת הקבוצות שהביסו ביום שלישי את הקבוצות מהמשחק שהוזכר קודם, ייפגשו הערב בטורקיה למשחק חם אש. אנדולו עומדת על שני ניצחונות רצופים באירופה (וארבעה סה"כ כולל הליגה הטורקית) אבל היא עדיין לא ניצחה בביתה ביורוליג. פנאתנאיקוס נכנסה לכושר מפלצתי בשבוע האחרון ואחרי שגברה בחוץ על אולמפיאקוס, הביסה את חימקי מוסקבה החזקה. מצד שני, היוונים עדיין לא ניצחו מחוץ ליוון. דבר אחד בטוח" אחת מהן תצא מנצחת ותשבור את הסטטיסטיקה.

20:00: ז'לגריס קובנה – באסקוניה – עוד משחק בין שתי קבוצות שניצחו ביום שלישי. ז'לגיריס עשתה את זה בסטייל עם סל ניצחון של יולנובאס עם הבאזר על מלאגה בהארכה. המאזן של הליטאים עומד על 3-4 והיא בהחלט בין הקבוצות המפתיעות לטובה עד כה. באסקוניה הביסה את ריאל ונראה שהיא מתאוששת אט אט מפתיחת העונה הקשה שלה עם ניצחון שני בשלושת המשחקים האחרונים. הערב היא תנסה להביא את השלישי.

22:00: ריאל מדריד – מלאגה – מי שחשב שמכבי ת"א היא קבוצה ענקית אחרי הניצחון בשבוע שעבר על ריאל מדריד, הפנים ביום שלישי שאולי הסיפור הוא אחר. לא רק שמכבי ת"א הובסה בבית מול אנדולו אפס, ריאל מדריד חטפה תבוסה מול בסקוניה 105-75 ועם הפסד שלישי ברציפות ביורוליג מאבדת גובה. זה קורה בעיקר בגלל מכת פציעות בקו הקדמי (קוזמיץ' ואיון), מכה שהחמירה עם פציעתו של רנדולף (את סרחיו יול כבר שכחנו). היום ריאל תנסה להתאושש בבית מול מלאגה אבל פשוט זה לא יהיה. הקבוצה מאנדלוסיה חוותה שיברון לב עם הפסד על חודו של סל לז'לגיריס לאחר הארכה ביום שלישי ובכך תם רצף שני הניצחונות שלה.

טניס / מתן גילור

טורניר לונדון (1500)

היום יתקיים מחזור המשחקים השלישי והאחרון בבית B.

16:00 רוג'ר פדרר-מארין צ'יליץ' (ספורט 1). פדרר ניצח את זוורב 1:2 וצ'יליץ' הפסד לסוק באותה התוצאה. לפיכך, נקבע כי פדרר הבטיח את מקומו בחצי הגמר, אך ניצחון במשחק יבטיח לו גם את המקום הראשון. לצ'יליץ' נותר לשחק על נקודות דירוג, כסף ויוקרה, אבל לשלב הבא הוא כבר לא יעפיל. השניים נפגשו בעבר 8 פעמים והמאזן הוא 1:7 לטובת השוויצרי, כולל בגמר טורניר ווימבלדון העונה.

22:00 אלכסנדר זוורב-ג'ק סוק (ספורט 1). משחק ראש בראש על המקום בשלב חצי הגמר. בסיטואציה מסוימת ניצחון יכול להעניק גם את המקום הראשון, אבל הסיכוי לא גבוה. השניים נפגשו בסבב פעם אחת בשנה שעברה וידו של סוק היתה על העליונה. אם ממש מתעקשים להתחשב גם במוקדמות וטורנירים קטנים (לא נהוג) אז המאזן 3:1 לאמריקאי.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר שנחאי מאסטרס – שמינית ורבע הגמר

הטורניר הקצר תופס קצב. גם אתמול בסיבוב השני לא נפלו הפתעות מיוחדות, אך היו לנו כמה משחקים טובים. רוני אוסליבן התגבר על הג'ט לג ועל העובדה שנאלץ לשחק שני משחקים ביום, אך זה לא הפריע לו לעבור בקלות את גארי ווילסון ואת ג'ו פרי. לאלוף העולם, מארק סלבי, הלך הרבה יותר קשה מול אלן מקמנוס, כאשר גבר על הסקוטי הוותיק בפריים מכריע. סקוטי וותיק אחר, ג'ון היגינס, גבר בקלות על ז'או יואלונג הצעיר, וגם בארי הוקינס זכה לניצחון יפה על מייקל ווייט. היום יתקיימו ברצף שלבי שמינית ורבע הגמר, עם המון משחקים מצויינים. כך נראה את אוסליבן מול הוקינס, את סלבי מול וויליאמס, את היגינס מול וונבו ואת טראמפ מול מגווייר. רבע הגמר ישודר ביורוספורט ב-12:30. הנה משחקי שמינית הגמר, כאשר המנצחים של כל זוג משחקים סמוכים יתמודדו ברבע הגמר:

מיי סי וון-קורט מאפלין

מארק אלן-ג'ק ליסובסקי

גרהאם דוט-לוקה ברסל

סטיבן מגווייר-ג'אד טראמפ

ג'ון היגינס-ליאנג וונבו

מרטין גולד-מארקו פו

בארי הוקינס-רוני אוסליבן

מארק וויליאמס-מארק סלבי

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה רבה אשר ליורוליג.
    מסכים איתך יאיר שמכבי קבוצת ביניים ביורוליג אבל בעיני בשלב הזה כל הקבוצות למעט צסק"א עונות על ההגדרה הזו .
    ליגה בה כל אחת יכולה לנצח כל אחת.
    אתמול במברג מחקו 23 הפרש לניצחון על ברצלונה.
    שלשום באסקוניה הביאה לריאל 30 הפרש.
    אפרופו ריאל שהתחילה עם 0-4 ועכשיו 3-4 .
    עד כה אין היגיון בשיגעון …וגם היום הכל יכול להיות בכל המשחקים .
    למרות שריאל תנצח את מאלגה…על היתר (כולל מכבי) קשה להתחייב.

    1. כצפוי.
      הבנתי שהחלוקה לדרגים תהיה אך לפי דירוג (עם רוסיה כמארחת בדרג הראשון ).
      אם כך יהיה לא תהיה שום אופציה לשחזור בית מוקדם מהעבר למעט אפשרות אחת בודדת והיא…..
      שחזור בית 6 ממונדיאל 2002
      עם שבדיה אנגליה ,ארגנטינה ונגריה.
      זו האופציה היחידה שבה כל 4 המשתתפות מבית בעבר עונות לקיטריונים הנ"ל
      1. כולם עלו גם למונדיאל הנוכחי.
      2. כל אחת בדרג אחר.
      שבדיה תהיה בדרג 3
      אנגליה בדרג 2
      ארגנטינה בדרג הראשון
      וניגריה בדרג 4.
      כמובן שסיכוי הגרלה שכזו הוא כמעט אפסי .

  2. רבע הגמר בשנחאי מאסטרס:
    מאפלין-ליסובסקי (ליסובסקי כוכב עולה, גבר על אלן)
    טראמפ-ברסל (הזדמנות לטראמפ לנקום בבלגי על השחיטה באלוף האלופים)
    היגינס-גולד (קרב הגנה-התקפה)
    אוסליבן-וויליאמס (רוני שחט את הוקינס, וויליאמס עבר את סלבי)

  3. תודה חברים.
    אין ספק שכרגע צסק"א נראית רמה מעל השאר ומתחתיה – כמאמר הקלישאה – כל אחת יכולה לנצח ביום נתון.

  4. פנאתנייקוס גברה על אנאדולו במשחק דרמטי בטורקיה 82-81 . משחק יוצא דופן של קלאת'ס 29 נק' 10 אסיס' ו9 ריבאונד. מקולום מיודעינו נחסם כשניסה לנצח עם הבאזר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט