אירועי דיומא – 15.11.2017

כדורגל / רועי ויינברג:

גביע העולם – פלייאוף: אסיה/מרכז אמריקה:

11:00-אוסטרליה-הונדורס (0:0 במשחק הראשון). הגומלין פתוח לחלוטין אחרי משחק ראשון מחוסר שערים. הונדורס קבוצה ביתית חזקה והמשחק היה מאוד צמוד, אבל אוסטרליה פייבוריטית כמעט ברורה במשחק.

4:15-פרו-ניו זילנד (0:0 במשחק הראשון). פרו שלטו במשחק הראשון בחוץ כשבעטו 11 פעמים לשער (3 פעמים למסגרת). הם קבוצה ביתית חזקה מאוד ומאומנת היטב שיכולה לנצח בבית.

כדורסל / יאיר זעפרני

יורוקאפ – שלב הבתים – מחזור שישי – בית ב'

20:15: הפועל ירושלים – ליטקבליס פוניבאז' (ליטא) (ספורט 1) – הפועל ירושלים פותחת את הסיבוב השני בשלב הבתים עם משחק מול הקבוצה הליטאית שניצחה אותה בסיבוב הקודם 72-86. ירושלים תגיע למשחק עם המאמן החדש והאלמוני מודי מאור (יותר צעיר ממני 🙁 ) על הקווים ותקווה להמשיך את המומנטום ממשחק הליגה מול נס ציונה שניגמר בניצחון מוחץ של האדומים. אחרי ההפסד בשבוע שעבר לגלטסראיי שמציב את ירושלים במקום האחרון בבית עם מאזן מחפיר של 4-1, שום דבר חוץ מניצחון לא יתקבל טוב.

אלא שהליטאים, ואת זה ראינו במשחק הקודם בין הקבוצות, בהחלט לא פראיירים ולצד עשיית חיל בליגה הליטאית (שם הם מדורגים שניים עם מאזן 1-10, הפסד בודד לז'לגיריס) הם מחזיקים במאזן 2-3 באירופה ומתכננים לעלות לשלב הבא אם לא יפריעו להם…הליטאים זניס פיינרס והאחים לברנוביץ' הוותיקים (אחד מהם כבר מזמן קשיש-טוף) מובילים אותה בנקודות לצד הרכז ומנווט המשחק לורנזו וויליאמס.

זה לא הולך להיות קל לירושלים שהמגרש הביתי שלה בינתיים לא עושה את העבודה (הניצחון היחיד שלה היה בחוץ), הלחץ בהחלט צפוי להיות גדול וההזדמנויות הולכות ונגמרות. ומה שבטוח – הקבוצה של מודי מאור תשלח עין אחת אל משחקה של מילאנו האיטלקית והאקסים סימונה פיאנג'יאני וקרטיס ג'רלס. לא בגלל האקסים אלא בגלל שבצורה מוזרה למדי כל תוצאה שמילאנו משיגה ביורוליג, ירושלים משיגה אח"כ ביורוקאפ (שתי הקבוצות הפסידו שלושה משחקים, ניצחו את הרביעי והפסידו את החמישי. מילאנו הפסידה גם את השישי והערב יהיה השביעי שלה…).

ליגת האלופות של פיב"א – שלב הבתים – מחזור שישי – בית א'

21:30: דינמו ססארי (איטליה) – הפועל חולון  – ימים טובים עוברים על הפועל חולון. שני הפסדי הליגה במחזורי הפתיחה, פינו את מקומם לארבעה ניצחונות רצופים; הפציעה של טו הולוואי נשכחה תודות ליכולת מצוינת של תמיר בלאט והזר החדש והמלהיב גלן רייס ג'וניור ואפילו באירופה נרשם ניצחון ראשון בשבוע שעבר על יניסיי הרוסית. אז מה הפלא שעם האוכל בא התיאבון וחולון רוצה להמשיך במסלול הניצחונות הערב באיטליה מול ססארי?

הקבוצה מהאי סרדיניה סיימה את העונה שעברה כסגנית אלופת איטליה אך השנה מדורגת רק במקום התשיעי בליגה האיטלקית עם מאזן של שלושה ניצחונות וארבעה הפסדים. גם באירופה האיטלקים לא עושים חיל והם צמודים בתחתית הבית להפועל חולון עם ניצחון אחד וארבעה הפסדים (הניצחון היחיד היה בספרד על מורסיה). בשורות הקבוצה אותה מאמן פדריקו פסקוויני בולטים הקלעים האמריקאים סקוט באמפורת' (18 נק' למשחק עד כה במפעל) ולוי רנדולף (12.4 נק' למשחק) וכן הפוינט גארד האמריקאי וויל האטצ'ר והסנטר שון ג'ונס, המוכר לנו מהעונה שעברה בהפועל ירושלים. דרקו פלאניניץ' הקרואטי הוא השם המוכר של ססארי מה שלא בא לידי ביטוי ממש בסטטיסטיקה במפעל כרגע והשם המקומי המוביל הוא הפורוורד אצ'ילה פולונורה. הקבוצה האיטלקית היא בהחלט קבוצה שחולון יכולה לנצח, אבל במשחק חוץ ובהרכב קצת קצר, זה לא הולך להיות פשוט. או במילים אחרות: הכל פתוח.

יורופקאפ – שלב הבתים – מחזור חמישי – בית ו'

20:15: טסמוקי מינסק – בני הרצליה (ספורט 5+ וערוץ היוטיוב של פיב"א) – בני הרצליה מגיעה לישורת האחרונה של שלב הבתים וכמו שזה נראה, גם לישורת האחרונה של הופעותיה באירופה השנה. הקבוצה של מיקי גורקה חטפה תבוסה ביתית קשה בשבוע שעבר לאלבא ההונגרית 93-68 ועכשיו אפילו לא ממש תלויה בעצמה לקראת הבאות. להרצליה ניצחון אחד ושלושה הפסדים, בעוד ליריבה שלה הערב ולהונגרים שני ניצחונות ושני הפסדים ולשרלואה הבלגית שלושה ניצחונות והפסד. בשביל לעלות שלב הרצליה תצטרך לנצח פעמיים (הערב ואת הבלגים בארץ בשבוע הבא) ושהניצחון הערב יהיה בפער של 6 נקודות ו/או שהניצחון בשבוע הבא על הבלגים יהיה בפער של 4 נקודות ומעלה.

אבל האמת, כמו שהרצליה נראית במפעל אולי עדיף לה פשוט להרים ידיים ומה גם שהסיכויים לא גבוהים. הקבוצה מהשרון אמנם ניצחה בליגה בשיניים את הפועל אילת ביום ראשון ובכך נתנה למאמן מיקי גרוקה מעט אוויר לנשימה אבל היכולת עדיין רחוקה מלהשביע רצון. גם המזל לא ממש משחק לצד הרצליה והזר החדש של הקבוצה, טים קומפטון ג'וניור נפצע במשחקו הראשון בארובת העין וישוחרר כנראה.

היריבה הערב היא אלופת בלארוס והיא יודעת שניצחון הערב יתן לה מקדמה רצינית לקראת עלייה אפשרית לשלב הבא. הרכז הבוסני פיליפ אדמנוביץ', הפורוורד האמריקני דיויד קרביש והקלע השבדי כריס קזרפוביץ' הם השחקנים המסוכנים של הבלארוסים שהרצליה סבלה מנחת זרועם במשחק הקודם וצריכה לעצור אותם הערב.

מוקדמות אליפות אירופה לנשים – בית ד'

19:30: ישראל – פורטוגל (ספורט 5)  – נבחרת הנשים של ישראל ספגה במוצאי שבת הפסד מתסכל ומרגיז בשפילד מול נבחרת בריטניה 90-87 לאחר הארכה. הווי אומר שעל המשחק הערב מול הפורטוגליות בדרייב אין יש חותמת 'מוכרחות לנצח'. היריבה הפסידה בבית ליוון בתוצאה 60-66 ונחשבת ליריבה החלשה בבית והסגל הישראלי המוכשר בראשות המאמן עדן ענבר בהחלט צריך לעמוד במשימה.

יורוליג – מחזור שביעי

*המלצת צפייה* 19:45: פנרבחצ'ה – אולימפיקוס – באמת שלא היינו מתרגשים במיוחד ממשחק בין קבוצה טורקית לקבוצה יוונית אלמלא שתי סיבות: הראשונה, מדובר בשתי מדינות שהיריבות ביניהן תמיד הלהיטה רוחות במגרשי הספורט; השנייה, מדובר במפגש בין אלופת אירופה לסגניתה.

פנר לא פתחה את היורוליג בצורה טובה ומצאה את עצמה במאזן 2-3 אחרי חמישה משחקים עם הפסדים מרגיזים לפנאתניקוס ומלאגה. אולי בגלל זה היא התפוצצה בשבוע שעבר על חשבונה של באמברג עם 57-80 בגרמניה. אולימפיאקוס לעומתה התחילה טוב עם ארבעה ניצחונות בארבעת משחקיה הראשונים אלא שאז הגיעה תבוסה במשחק חוץ בברצלונה (51-73) ובעקבותיה הפסד ביתי ראשון לפנא בדרבי היווני. ההרכב החסר של היוונים כנראה משפיע… שתי הקבוצות ירצו לנצח הערב ויש לי תחושה שזה יהיה משחק מעניין בהחלט.

20:00: הכוכב האדום בלגרד – צסק"א מוסקבה – צסק"א, די כצפוי, היא המוליכה של היורוליג בשלב הזה עם מאזן של 1-5 (הפסד יחיד לריאל במדריד). ככה זה במועדון הדגל הרוסי כשלא מגיעים למאני טיים… היא תנסה להמשיך את המומנטום הערב בבלגרד במצבר הביתי של הכוכב. הסרבים סוחבים שני הפסדים רצופים (ומאזן 4-2 בסה"כ) אחרי שהפסידו בשבוע שעבר למלאגה ולפני כן בבית לבאמברג. מול צס"ק"א הם בהחלט ירצו להתאושש אבל לא בטוח שיש להם את היכולת לכך.

21:00: באמברג – ברצלונה – בגרמניה ייפגשו שתי הקבוצות אולי הכי פחות צפויות במפעל. מישהו מוכן להסביר לי מה עובר על ברצלונה? הם התחילו את העונה עם תבוסה ביתית שהנחילו לפנאתנאיקוס, המשיכו בהפסדים בבלגרד, בבית לז'לגיריס ובמילאנו, הפתיעו עם עוד הבסה של קבוצה יוונית (אולימפיאקוס) ואז נזכרו להיות הראשונים שמעניקים ניצחון לאנדולו אפס… אצל באמברג המצב לא הרבה יותר טוב בכל מה שנוגע ליציבות. אחרי שני הפסדים במחזורי הפתיחה, הם ניצחו שלושה משחקים (כולל אחד מרשים בבלגרד) רק בשביל לחטוף תבוסה ללא תנאי לפנרבחצ'ה. ולאור זה – אני אשאיר לכם לנחש את התשובה לשאלה – מי תנצח הערב?

21:45: ולנסיה – מילאנו – מילאנו, האחרונה בטבלת היורוליג, ממשיכה לאכזב ותבוסה ביתית 94-62 לז'לגיריס קובנה בשבוע שעבר נראית כבר כמו שיא השפל. האמנם? הערב בספרד מול ולנסיה שמחזיקה במאזן 3-3 והפסידה את שני המשחקים האחרונים שלה (לפנרבחצ'ה ולצסק"א) יש סיכוי שנגלה שהרע ביותר עוד לפניהם…

טניס / מתן גילור

טורניר לונדון (1500)

היום יתקיים מחזור המשחקים שני בבית A.

16:00 גרגור דימיטרוב-דויד גופן (ספורט 1). שני המנצחים של המחזור הראשון במשחק ראש בראש. דימיטרוב גבר על ט'יים 1:2 וגופן ניצח את נדאל באותה התוצאה. השניי נפגשו בעבר 4 פעמים, מתוכם 3 השנה. ב-3 ניצח הבולגרי, ובאחד, המפגש האחרון, הבלגי.

22:00 דומיניק ט'יים-פאבלו קרנו בוסטה (ספורט 4). אחרי 2:40 על הברך, נדאל נאלץ לפרוש ופינה את המקום לבן ארצו. הואיל ובכל ארבעת המפגשים ביניהם בעבר ניצח האוסטרי והואיל והספרדי צריך עדיין להיכנס לעניינים, ט'יים פיבוריט ברור.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר שנחאי מאסטרס – הסיבוב השני

חודש נובמבר עמוס לעייפה בטורנירים (חמישה ליתר דיוק), ואחרי טורניר אלוף האלופים, בו זכה שון מרפי, הגענו לטורניר השנחאי מאסטרס. זהו טורניר דירוג קצר יחסית, הנערך כנגזר משמו בשנחאי. פרט לאותו מרפי, שכנראה חזה את זכייתו בטורניר אלוף האלופים, נראה כאן את כל שחקני הצמרת שראינו גם בטורניר הקודם, ומעניין אם וכיצד הג'ט לג במעבר מאנגליה לסין ישפיע עליהם. אתמול התקיים הסיבוב הראשון, והוא לא גרר הפתעות מיוחדות. משחק אחד מהסיבוב נדחה להבוקר – זה של רוני אוסליבן מול גארי ווילסון, זאת עקב סמיכות משחקו של הרוקט לגמר הטורניר הקודם בו השתתף. היום בסיבוב השני (הטוב מ-32) נוכל לראות כמה משחקים מעניינים. בסשן המוקדם נוכל לראות את בארי הוקינס מול מייקל ווייט ואת אלוף העולם, מארק סלבי, מול אלן מקמנוס הוותיק. בסשן המאוחר נוכל לראות את "קפטן" אלי קרטר מול סטיבן מגווייר, את ג'ון היגינס מול ז'או יואלונג במפגש בין דורי, ואם אוסליבן יצלח את הג'ט לג ואת גארי ווילסון – משחק מעניין שלו מול ג'ו פרי. שידורים ביורוספורט ב-8:30 וב-12:30.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רבה !.
    1. לפנות בוקר נדע את כל 32 העולות למונדיאל .
    תהיה הפתעה גדולה מאד אם אחת הביתיות לא תעלה .

    2. בכדורסל מדהים אותי המאזן העלוב של הישראליות …אם ספרתי נכון 14-7 למעט מכבי כולם שליליות …..וזה לא שהם משחקות ביורוליג. ..רוב הקבוצות הם בכלל לא מוכרות .
    מדהים ומסתכל .

    3. היום מחזור יורוליג מרתק וקשה לנבוי למעט ולנסיה -מילאנו .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט