יום ששי בערב ה-NBA מצווה על הקבוצות והשחקנים: "חובה לעמוד בנגינת ההמנון!" / מנחם לס

Memo reinforces rule that NBA players, coaches stand for anthem

*

חוקת הליגה (1:10) מחייבת את השחקנים לעמוד דום בשעת השמעת ההמנון! (אגב, בעזרת 'החוקים' הללו ששחקנים חותמים עליהם דייויד סטרן הצליח להכריח את השחקנים להתלבש בצורה 'מכובדת' כפי שכתוב, ולהשאיר את השרשרות והעגילים בבית).

איזה שחקן שיתבע את ה-NBA שהחוק הוא בניגוד ל-FIRST AMENDMENT (שינוי חוק) בתחוקה האמריקאית, המאפשר "חופש ביטוי", הליגה תענה לו שה-NBA היא חברה פרטית ואם זה לא מוצא חן בעיני השחקן שיעבור לשחק בספרד או ישראל (לדוגמא, כל עובדי IBM חייבים לענוד עניבות כשהם באים ליום עבודה)

*

כל שחקן שחותם על חוזה עם קבוצתו חותם גם שהוא קרא והוא מקבל את חוקי הליגה.

*

יהיה שמח

*

הממו נישלח הערב (יום ששי) לכל הקבוצות המזכיר לכל השחקנים והמאמנים שחובה עליהם לעמוד בשעת השמעת ההמנון.
*
בגלל יום כיפור, הממורנדום, נישלח ע"י סגן הקומיסיונר מרק טאטום ולא אדם סילבר היהודי, והוא מזהיר:
*
"the league office will determine how to deal with any possible instance in which a player, coach, or trainer does not stand for the anthem."

הממורנדום מזהיר את הקבוצות שאין להן רשות "TO WAIVE" את חוק הליגה הזה

I"Individual teams do not have the discretion to waive the rule that players, coaches and staff stand for the anthem. The league has the discretion to discipline players who violate the rule. It is not clear if the league would exercise it in the event of any protest. The league also does not want teams independently disciplining players, sources say, and has encouraged open dialogue within teams.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 72 תגובות

  1. אי אפשר להדחיק מחאה כזו. אם הם ירצו אז הם יעמדו, אבל יעשו תנועה אחרת, אן ילבשו פריט, או יעצמו עיניים ויכווצו את הגבות… עם זאת אני חושב שהשחקנים יכבדו את בקשת הליגה. האנ בי איי תמיד כיבד את זכות השחקנים להתבטא בצורה חופשית

  2. אני די בטוח שניתן היה ללמוד בהתנצחויות האינסופיות להן אני שותף,
    שאני בעד חופש הביטוי.

    אבל צריך לזכור –

    ה-CBA (ההסכם הקיבוצי בין השחקנים לבין הקבוצות) הוא לא איזה הסכם דרקוני שהונחת על השחקנים.
    זה הסכם שהושג אחרי משא ומתן ארור.
    גם הנציגים החוקיים של השחקנים,
    וגם בעלי הקבוצות הסכימו, וחתמו, עליו.

    בנוסף –
    ה-CBA נחתם מחדש השנה. זה לא איזה הסכם עתיק שלא קשור למציאות.
    זה נחתם אחרי שמחאת קפרניק וההמנון היו חלק בלתי נפרד מעולם הספורט.
    השחקנים יכלו, אם זה היה מספיק חשוב עבורם,
    לנסות ולשנות את הסעיף הנ"ל.

    כך שהדרישה של סילבר היא לא הפתעה מזעזעת.
    מי ששמע ראיונות אתו, יודע שהוא תומך במחאה,
    והוא יתמוך בהפגנת אחדות (שילוב הידיים וכדומה) כמו שחלק מקבוצות ה-NFL עשו.
    בנוסף הוא אמר שה-NBA תמשיך להימנע מלהתערב בבחירת השחקנים למחות, או להביע דעה בנושאי חברה, כמו שהם עשו בעבר (חולצות I CAN'T BREATHE לדוגמה)

    אני מנחש שהסיבה לעמדת ה-NBA בנושא היא תומאות הסקרים המראים עד כמה ארה"ב מפולגת סביב צורת המחאה הנ"ל.

    אני סומך על שחקני ה-NBA,
    שיימצאו דרכים מקוריות משלהם, להביע מחאה.
    דרכים שה-CBA לא יכול למנוע.

  3. לא חושב שמירי גרב תאשר לעומרי כספי לעמוד בהימנון של הגויים….
    הנה, הלך השחקן הישראלי הראשון (האשכנזי) ב NBA
    🙂

    1. מודק, לא ברור למה השחקנים מחפשים בכח דרך לריב עם מי שמשלם להם מליונים. אין מקום עבודה שהיה מסכים שינהלו קרבות פוליטיים על המותג שלו

      1. אני דווקא התכוונתי לזה לגמרי מהכיוון השני, למה הליגה מבלבלת את הביצים על קוד לבוש, המנונים, איסור על הבעת רגש במשחק? כוסומו תנו לשחק כדורסל.
        אין מקום עבודה ששווה כל כך הרבה רק בגלל עובדי הקצה שלו כמו ליגות הספורט, לא שאני חושב שהשחקנים הם אלילים או משהו (והמשכורות שלהם בעיני גבוהות ברמה לא הגיונית), אבל אני כן חושב שלאור המצב הזה ׳מקום העבודה׳ הזה צריך לכבד קצת יותר את חופש הביטוי של עובדי הקצה שלו (כמו כל מקום עבודה בעיני, אגב). בסופו של דבר כל התאגידים האלה שוכחים לפעמים שאם הם ידחקו עוד ועוד את העובדים שלהם, משהו יקרה בסוף, ערך המותג של הNBA למשל יצנח צניחה חופשית אם לברון, קארי ודוראנט (3 השחקנים שבמרכז המחאה כרגע, אולי חוץ מדורנאט) יקחו את המזוודות לליגה הסינית. כמו שאפל תישאר עם המלפפון בידי אם כל המתכנתים שלה יעברו לגוגל לצורך העניין.
        שחררו, לסתום פיות ולהראות למי יש את השוט ביד (נטו מתוך ניסיון להראות למי יש יותר גדול) זה ניסיון עלוב לשמר מצב של עבדות מודרנית. (לעובד אין דיעה, או זכות להביע אותה לפחות, שהכושי יעשה מה שאומרים לו ויסתום את הפה)

        1. קודם כל, אני לא חושב שלהשתמש בביטוי "הכושי עשה את שלו" היה משמח את העובדים שאתה כזה חפץ ביקרם – נדמה לי שנכתב לפחות עוד פתגם או שניים בנושא. דבר שני, השחקנים האלו יודעים לסתום טוב טוב את הפה כשיש איזה שערוריה תורנית או רצח עם בדראפור בשביל המותג הפרטי שלהם, שיעשו אותו דבר בשביל החברה שמקדמת אותם.

          1. ראשית- דווקא בגלל ההקשר מצאתי את הפתגם רלוונטי יותר, אבל אם שחקן NBA ממוצא אפרו-אמריקאי קרא ונפגע (וכל אדם אחר אגב), אני מתנצל, לא הייתה כל כוונה לפגוע (נהפוכו!). 🙂

            שנית- אין פה שום קשר. כמו שבארץ לא תראה הפגנות המוניות נגד רצח עם באפריקה ככה (לצערנו אולי) גם אין סיבה שתראה את זה בארצות הברית של אמריקה. זה רחוק יותר, מן הסתם מחאות קורות סביב הדברים שקורים קרוב אלינו. וגם אם לא- זכותו של אדם למחות על מה שמתאים לו (כל עוד לא פוגע מסיט וכו׳).

          1. הבאתי את רצח העם בדראפור כי כל קליבלנד הסכימו לחתום חוץ מלברון ג׳יימס + זה שהוא מממן לו את הקנסות, לא כי זה מקרה הבוחן, יש עוד הרבה מקרים כאלה. עכשיו, ברור שזכותו של בנאדם למחות, וכל אחד מהם יכול להעלות וידאו שלו כורע ברך לצלילי ההמנון (אגב, אני נגד להשמיע את ההמנון לפני משחקי ליגה). אבל מה לעשות שבהסכם הקיבוצי הויכוח של השחקנים היה על גודל החוזה ולא על גבולות הביטוי האישי? מה שאני אומר זה שכולם שם אנשי עסקים. לא שמעתי את דוראנט מספר על זה שהוא חתם בנייק ולא באנדר ארמור בגלל התנאים של העובדים במפעלים.

    1. לא ברורה השאלה –
      מה זאת אומרת "אם זו חברה פרטית" ?
      זה לא משהו שהוא בסימן שאלה.
      ה-NBA היא תאגיד. תאגיד שהוא ליגה פרטית בבעלות שווה של כל בעלי הקבוצות בליגה.

      למה הם בוחרים לנגן את ההמנון לפני משחקים?
      כי כאלו הם האמריקאים.
      יש להם רגשות עזים כלפי הדגל וההמנון –
      לכן מחאת קפרניק מצליחה כל כך.

      1. יש להם רגשות עזים אתה אומר?
        כבוד הרב לענייני רגשות, לשיטתך ראוי שינגנו את ההמנון ויעמדו בכל יום בכל מקום עבודה, כמו גוגל או מקדונלדס.
        יש משהו מאד מטומטם בהחצנת הפטריוטיזם בכל הזדמנות, מה הקשר הגדול בין ארגון פרטי שמארגן משחקי כדורסל לבין ההמנון?
        מעבר לכך, תחליטו, או שאתם רוצים להיות גלובאליים, עם שחקנים מלאומים, דתות ואמונות שונות, או שאתם רוצים לעמוד ולסמל פטריוטיזם אמריקאי. שני הדברים לא בהכרח סותרים, אבל למה לדחוף את ההמנון בכל הזדמנות?

      1. קוראים לזה "מחאה לא אלימה".
        אם מהלך ההמנון היה נהוג שכל שחקן עושה מה שבראש שלו,
        אז זו לא באמת הייתה מחאה.

        ההבדל בין ה-NBA ל-NFL?

        ב-NBA כתוב במפורש ב-CBA עליו השחקנים חתומים שהם מחויבים לעמוד בזמן ההמנון.
        ב-NFL –
        לא.

          1. לדעתי, התקנון היה ככה עוד לפני מחמוד עבדול ראוף.
            גם אותו הכריחו לבסוף לעמוד. אבל הפשרה הייתה שבזמן ההמנון הוא עצם עיניו והתפלל.

            אני מנחש שלעמוד ולהתפלל עונה להגדרה:
            "stand and line up in a dignified posture during the anthem"

      2. מבחינת המוחים יש בעייה בלעמוד ולשמוע את המילים land of the free ולהמשיך לשחק את המשחק. הם יודעים שהחופש שלהם כשחורים באמריקה הוא בערבון מוגבל, הם יודעים שהם חופשיים עד שרואה אותם שוטר, ואז הם כבר חשודים מיידיים, בסכנת מעצר ואפילו מוות, הם יודעים שב-land of the free יש כמעט 7 מיליון אנשים במתקני מעצר ובתי כלא, ושמתוכם 40% שחורים אף על פי שהם רק 13% אחוזים מהאוכלוסייה.
        הם מכירים את הסטטיסטיקה המטורפת הזאת: By age 23, 49% of black males have been arrested. אז, כן, יש סיפור לעמוד בהמנון ולשמוע את הland of the free הזה בכל פעם מחדש. סיפור רציני.

  4. לאדם סילבר יש קרדיט עצום אצל השחקנים, שמתחיל בהדחה של דונלד סטרלינג מהקליפרס. לא כל כך מהר ייכנסו איתו לעימות קשה, אבל זה בלי ספק מבחן מענין.

  5. בסופו של דבר השחקנים מוחים בזמן עבודה והם יכולים לעשות את זה רק באישורו של המעסיק. אין לשחקנים את כל הזכויות של אזרח רגיל כל עוד הם בזמן עבודה. אם סילבר קובע שאסור אז אסור ואני לא מאמין שיחתרו תחתיו וימחו בכוח.

    1. לא קשור כלל לאישור המעסיק.
      קשור ישירות להסכם הקיבוצי עליו חתומים השחקנים.
      ההסכם מציין שעל השחקנים לציית לתקנון הקיים ב-NBA,
      והתקנון במפורש מציין
      (כפי שציין הרבה לפני שסילבר התמנה לקומישינר) :

      players, coaches and trainers must stand and line up in a dignified posture during the anthem.

      אם זה לא היה חלק מהתקנון בזמן חתימת ה-CBA,
      אז לסילבר היה קשה הרבה יותר לאכוף את הדירשה לעמוד בזמן ההמנון.

      1. שזה בעצם אותו דבר, ההסכם הקיבוצי הוא הסכם תנאי עבודה ולכן הם לא יכולים למחות בלי אישור כי אסור להם. גם החולצות השחורות שהם לא יכולים לנשום נחשב כמחאה. כשאני הולך לעבודה עם חולצה כזו לאף אחד לא איכפת ואני לא משודר בטלויזיה אבל שחקנים כן וגם את זה יכלו לא לאשר להם ללבוש בחימום. הליגה בסהכ נותנת להם לבטא יחסית את מה שעל ליבם אבל היא יכולה בכל רגע לעצור את זה. לא טוב לך? שחק באירופה.

  6. מוכרח להגיד שמדובר במחאה קצת ילדותית ואני מבין את סילבר. יש הרבה דרכים חוקיות ולגיטימיות למחות והייתי מצפה מאנשים שמקבלים ה מ ו ן כסף להתנהג בבגרות. רוצים למחות על משהו בבקשה – יש הרבה דרכים לעשות את זה, שלברון הצ׳וקר יצייץ משהו וכו

  7. וואו כמות הדמגוגיה בשקל פה שוברת שיאים חדשים.

    קודם כל בואו נתחיל מהדברים הטכנים-
    NBA הוא מקום עבודה, ומקום העבודה מעגן בתוך הסכם העבודה מה אסור ומה מותר.
    כמו שאסור להגיד בראיון "אדם סילבר הוא בן זונה חסר מושג" כך גם אסור למחות בזמן הההמנון.
    כמו שלי אסור הרבה דברים בזמן העבודה וגם לכם כך גם שחקני הנ.ב.א בזמן שהם משחקים.
    לפני או אחרי העבודה? אין שום בעיה תעשה מה שבא לך.
    זה לא נותנים לכרוע ברך זו אינה פגיעה בחופש הביטוי כפי שהאיסור לקלל אינה פגיעה בחופש הביטוי אלו בסך הכל נהלים וכללי עבודה.

    יותר מזה, גם השחקנים עצמם אינם באמת רוצים לכרוע ברך זה פשוט היה שם אותם במלכודת כיוון שהקהילה השחורה מאוד תוקפנית כלפי עצמם ומי שלא מוחא ביחד איתם הוא בהכרח לא רגיש לנושא.
    לא כולם חושבים שכריעת ברך היא המחאה הנכונה. ועוד בזמן המנון.
    ישנם עוד מיליון דרכים להביא מחאה. באמת מיליון. כריעת ברך בזמן המנון היא כנראה הצעד הפחות חכם מבין כולם אז דווקא לבחור בצעד הזה??
    והתקשורת, מה היתה עושה התקשורת הצמאה לדם- מנתחת כל שחקן למה כן עמד למה לא עמד, הנושא היה מפלג את הליגה ואת הקבוצות ועל מה? על עניין שכמעט כולם מסכימים! מחאה בזמן המנון היא לא רלוונטית! אבל הלחצים מתוך הקהילה עצמה היו גורמים לפילוג.

    ואחרון חביב, המחאה איבדה כל צל של כיוון ועניין. ב NFL זה הפך לבדיחה. קפרניק שהתחיל את הסיפור בכלל לא רלוונטי לליגה ולמעשה נמחק ממנה. היום גם שחקנים לבנים והיספנים מוחים עלק, זה הפך להיות בדיחה.
    ובכלל שכחו שהרעיון המקורי היה ברוטליות השוטרים והיום הפכו את זה לקטע של "בא לי להציג את חופש הביטוי אז אני מוחה על ההמנון"

    אדם סילבר בפעולה אחת הציל את הליגה מכניסה לביזיון הזה והציל בעיקר את השחקנים עצמם מכל הבלאגן הזה.

    1. תכל'ס- צודק.
      בהחלט הפיתרון האידיאלי לכולם. סילבר מוכיח שהוא קומישינר טוב- רק נותר לבטל טכניות על כלום, לבטל את ההליכה לוידאו על כל נאד ובא לציון גואל.

    1. דקסטר, הפריבילגיה הלבנה מדברת מגרונך (או כותבת מתוך מקלדתך). להיות שחור באמריקה זה בהרבה מובנים להיות נרדף. זה טורף את כל הקלפים, בטח כשיש בבית הלבן טיפוס שמזדהה עם האלט-רייט וזוכה לאהדת הק.ק.ק (תן לי לנחש – אתה ממעריציו)

      1. לא צריך להיות תומך טראמפ כדי להסכים עם דקסטר. והסיבה היחידה שכל שחקני הNFL יורדים על ברך בהסכמת הבעלים היא שטראמפ תקף אותם בעקיפין וקרא להם בני זונות.
        לפני זה זה רק היו 2-3 שחקנים שמחו. אז זה קצת צבוע שפתאום כולם יורדים על ברך וכל המחאה איבדה את כיוונה.
        ואין לי לך ולכל מועסק זכות להפגין ולמחות בזמן שאנחנו על השעון. כולל שחקנים.

  8. אני בטוח כמעט שבתוך תוכי ליבם השחקנים השחורים נושמים לרוחה עם המסר שקיבלו שחובה עליהם לעמוד כי הם חתומים על כך.

      1. סליחה? זו האמא של הדמגגויה. הוא כורע ברך לא כי בא לו, אלא כדי לסמל משהו – כביכול ״האפליה״ שיש נגד שחורים בארה״ב. כל הכורעים שוכחים לספר על הכנופיות, הרצח, השוד, התרבות הקלוקלת שפושה באינר סיטיס בארה״ב. קל להאשים החלטה מפגרת של שוטר כלשהו אחת לחצי שנה בכל התחלואים של הקהילה הזאת.

    1. חבר לא כל דבר צריך להיות מקוטלג ישר לשמאל וימין. באמת שהמחאה של השחקנים ב NFL לא מזיזה לי את קצה ה….. וכל אחד יכול למחות כמה שבא לו, אבל ״המחאה״ או דרך המחאה במקרה הזה היא לא לעניין. אין קשר בין שמאל וימין רפובליקאים ודמוקרטיים ואפרופו אין קשר, הגיע הזמן שגם אנשי ימין יוציאו את האצבע מהתחת שלהם ויבינו שלא כל טענה כנגד השלטון בישראל קשורה לעמדה פוליטית אלא למצב עובדתי קיים כשגם דמגוגיות (גיא הסביר יופי מה זה בדיוק) לא מצליחות לשנות את המציאות

      1. אני לא מבין מה מפריע לך שאדם יורד לברכו כאות מחאה, מחאה שקטה ולא אלימה. הירידה על הברך היא לא יריקה לפרצוף החיילים אלא מחאה שקטה שאמורה לפתח שיח

  9. אז בעצם לעמוד בהמנון עם ראש מורכן ואגרוף מונף בתוך כפפה שחורה, לא סותר את חוקי הליגה.
    לפחות עד שיוציאו תיקון לחוק שמחייב את השחקנים לעמוד דום או לחילופין עם יד אחת על הלב והשנייה צמודה לצד הגוף.

  10. האמת אני לא מצליח לקלוט איך העסק איבד את כלל הפרופורציה.
    איך מה שהתחיל שתרגיל יחצנות מקוון של ספורטאי די שולי, one year wonder, שחליט באמצעות קמפיין פרובוקטיבי להישאר רלוונטי (הבחור עצמו , דרך אגב, לא ידע צער מהו מגיל שנתיים בערך) הפך את עולם הספורט האמריקאי לתוהו ובוהו פוליטי.
    למה מלכתחילה התייחסו אליו?!
    הוא לא הראשון, לא המציא את השיטה ( כריס ג'קסון, או מהשמו עבדול ווטאווה, באמת לא זוכר ואין לי כח לבדוק, ניסה הרבה לפניו וזה לא עשה כלום לאף אחד. ולא ג'ורדן ולא ברקלי ולא שום כוכב אחר דאז לא אץ רץ לתמוך בו.
    ברמת קשה לי להבין…

  11. מדהים איך הם משחקים באינטנסיביות של פלייאוף בפרה סיזן, וזורקים על האולסטאר…

    מורשת לברון

  12. נראה כאילו גולדן החליטה להעביר את הפגנת המחאה שלהם לפרקט.

    זאזא טחן כל הקיץ אצ'רולי חצ'פורי.

  13. התגובה הראויה לדבריו של סילבר היא שכל השחקנים, כולם, ללא יוצא מהכלל, כלל מאמנים ושאר אנשי צוות, יכרעו ברך בהמנון.

    הלוואי וזה מה שיקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט