ממש הרגע: טראמפ ביטל הזמנת גולדן סטייט לבית הלבן / מנחם לס

 

אמול סטפן קרי הודיע שוב שהוא לא יגיע לבית הלבן אם יוזמן.

הבית הלבן הודיע עכשיו שהקבוצה כולה לא מוזמנת. אני לא זוכר מתי משהו כזה קרה לאחרונה.

Donald Trump says Warriors not welcome atWhite House

הוא עשה זאת כרגיל דרך הטוויטר "הבוקרי" (מהמילה בוקר) שלו:

 

Donald J. Trump

@realDonaldTrump

Going to the White House is considered a great honor for a championship team.Stephen Curry is hesitating,therefore invitation is withdrawn

באותה הזדמנות הוא אמר גם:

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
108 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
אסף
אסף
23/09/2017 17:41:35

מנחם מצד שני בלי לשלוט בכל היסטוריית הנשיאים האם אי פעם היה לאמריקאים נשיא כמו טראמפ? אני מתבונן מהצד על מה שקורה סביב צפון קוריאה כרגע למשל ותוהה האם יש מבוגר אחראי בסיפור הזה? האיש לא עושה רושם של אדם יציב במיוחד….
כנראה שבמקרה הזה אפילו טראמפ עצמו הבין את הסאגה המביכה שהולכת להיווצר סביב אי הגעה של הקבוצה והעדיף במקרה זה להמנע מכך…

אפלטון
אפלטון
23/09/2017 17:42:49
הגב ל  אסף

אני מציע שיעשה נאום לאומה ויאיים למחוק את גולדן סטייט מהמפה.
ויפה שעה אחת קודם.

עידו גילרי
עידו גילרי
23/09/2017 17:44:03
הגב ל  אפלטון

האם הוא מסוגל להתמודד עם קצב שיגור השלשות שיבוא בתגובה?

אפלטון
אפלטון
23/09/2017 17:46:15

אל תדאג הוא יבנה חומה. ויתן לסן אנטוניו לשלם עליה.

עידו גילרי
עידו גילרי
23/09/2017 17:46:46
הגב ל  אפלטון

חומה שקופה

אפלטון
אפלטון
23/09/2017 17:51:23
הגב ל  אפלטון

ספרדי כפול חריף

אסף
אסף
23/09/2017 18:35:12
הגב ל  אפלטון

אם הפלח אפילו הוא לא מעז להתעסק

no funny shtuff
no funny shtuff
23/09/2017 18:58:46
הגב ל  אפלטון

חזק 🙂

גיא
גיא
23/09/2017 20:07:23
הגב ל  אסף

היה אחד קנדי שכמעת פתח מלחמת עולם עם ברית המועצות, אבל אותו ציירו כגיבור.

Ljos
Ljos
23/09/2017 17:46:54

שחקני הפוטבול מסתכלים על שחקני הנבא וכל כך מקנאים.

מנחם לס
מנחם לס
23/09/2017 17:47:45

טראמם הוא כנראה איגו מניאק ברמה קליניק שעושה ממנו בלתי יציב. הבעיה היא שהוא יכול בהרמת טלפון אחת להכחיד את צפון קוריאה והצוו שלו לא עובר שום ביקורת מאף אחד.

זהו סיכון איום

שי אבן צור
שי אבן צור
23/09/2017 18:28:01
הגב ל  מנחם לס

אם הבנתי נכון, יש איזשהוא הליך של בקרה ואפילו יכולת לא לבצע בתנאים מסוימים

מנחם לס
מנחם לס
23/09/2017 22:56:38

אין כל תהליך בקרה. היה על זה אייטם מיוחד ב-CNN

עם הנשיא – THE BUCK STOPS HERE

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/09/2017 13:01:33
הגב ל  מנחם לס

להכחיד את צפון קןריאה זה דווקא טוב ולא איום!

גיא הרשע
גיא הרשע
25/09/2017 13:11:37

זה המוסר שלך?
להכחיד?

אתה מבין שאתה מדבר על מדינה עם 25 מיליון תושבים.

ככה, בלי למצמץ, אתה כותב "להכחיד את צפון קןריאה זה דווקא טוב ולא איום!"

בשואה נרצחו 6 מיליון יהודים חפים מפשע.
לטעמך, מותם של עשרות מיליונים,
זה "דווקא טוב ולא איום"
ועוד עם סימן קריאה בסוף.

אבל גסויות וזימה –
זה לא מוסרי…

Ish
Ish
25/09/2017 13:22:15
הגב ל  גיא הרשע

אל תהיה מופתע גיא, כבר לפחות שנה אני מנסה להסביר לכם שטבח זה דבר מוסרי עבור המגיב הזה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/09/2017 22:54:55
הגב ל  Ish

מה לעשות ושליטי צפון קוריאה מסוכנים לעולם ואם אכן אפשר לחסלם בלי השמדת האזרחים אז כך צריך לעשות.

Ish
Ish
25/09/2017 23:06:49
הגב ל  Ish

אתה מבין את ההבדל בין להכחיד את צפון קוריאה ובין לשחרר את אזרחיה מהמשטר העריץ שלה? אתה בחרת לומר את הראשון וזה לא במקרה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/09/2017 23:35:31
הגב ל  Ish

אז אבהיר באופן מדויק את דבריי: אם האפשרות היא להשמיד את צפון קוריאה או שיתממשו הסכנות מהנהגת המדינה אז מוטב להשמיד את מוטב להשמיד את צפון קוריאה.
אך אם ניתן למנוע את הסכנות בלי להשמיד את המדינה אז כך יש לעשות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/09/2017 23:36:59
הגב ל  Ish

*בטעות הוקלד פעמיים "מוטב להשמיד".

שי אבן צור
שי אבן צור
23/09/2017 17:53:42

לא מוזמנים עאלק. הם אמרו מספיק פעמים שהם לא מתכוונים ללכת.

יאיר
יאיר
23/09/2017 18:33:46

It's Miri Regev and the Israeli academy of film all over again…

אפלטון
אפלטון
23/09/2017 18:37:50
הגב ל  יאיר

זהו? אז טראמפ מפסיק את המימון ל nba?

יאיר
יאיר
23/09/2017 18:45:29
הגב ל  אפלטון

"אני לא אתן שיבואו אנשים וישחירו ככה את פניה של ארצות הברית ויציירו מצג שווא של חברה פתוחה ומקבלת שמוכנה לתת מקום לפריקים מכל הארצות ושבה הלבנים נמצאים בעמדת נחיתות"

דובי
דובי
23/09/2017 18:44:43

קטעים עם הנשיא הזה

דדי
דדי
23/09/2017 18:55:58

ואני ביטלתי את ההזמנה לדייט ששלחתי לשרליז ת'רון.

אז שני אירועים שמעולם לא עמדו להתקיים, לא יתקיימו.

דובי
דובי
23/09/2017 18:58:06
הגב ל  דדי

חבל שביטלת. לא יהיה לה תירוץ לסרב לי והיא תאלץ להודות באמת.

דדי
דדי
23/09/2017 19:09:41
הגב ל  דובי

מצד שני, התפנה לך מקום ביומן להזמין את הווריורס.

דובי
דובי
23/09/2017 19:29:12
הגב ל  דדי

חשיבה חיובית! לייק איט!

no funny shtuff
no funny shtuff
23/09/2017 19:00:31
הגב ל  דדי

חזק 🙂

Shohat
Shohat
23/09/2017 20:02:48
הגב ל  דדי

מצוין.

דובי
דובי
23/09/2017 18:56:45

והכי מצחיק שהנשיא מתעסק בשטויות האלה במקום בצונאמי שעומד להחריב את ארצות הברית תוך כמה שעות.
או האסטרואיד

ולדי קוגן
23/09/2017 18:58:55
הגב ל  דובי

אלוהים כועס שמלו עדיין לא עבר?

דדי
דדי
23/09/2017 19:08:31

חיטטתי הרגע באף ויש שם חרון שחבל לך על הזמן.

דובי
דובי
23/09/2017 19:30:18

ולדי יא מצחיק יש נבואה. אל תעשה את עצמך טמבל.

דובי
דובי
23/09/2017 19:40:19

מנחם תוסיף את הטוויטר של לברון!

שי אבן צור
שי אבן צור
23/09/2017 19:48:22
הגב ל  דובי

100+

מלך או לא מלך?

אור
אור
23/09/2017 19:49:01

חשבתי שזה סתם שטות לא מעניינת אבל אני רואה שזה נהיה סיפור, ספורטאים מתחילים להגיב ולתקוף את טראמפ

עידו גילרי
עידו גילרי
23/09/2017 19:52:26
הגב ל  אור

תהיה בטוח שמחר תהיה תגובה מסיבית במגרשים.

אור
אור
23/09/2017 20:03:29

בקטע של kneel המוני או לא רק?

מה שבטוח הטמבל הזה מצליח גם לעורר את התגובה ההפוכה וגם לריב עם מי שתמך בו (כמו הבעלים בNFL שתרמו לו אחרי שנבחר)

עידו גילרי
עידו גילרי
23/09/2017 20:05:05
הגב ל  אור

לא יודע. אבל תהיה תגובה. הוא קרא לכל מי שהעז למחות בן זונה ודרש לפטר אותו. זה לא יעבור בשתיקה.

דובי
דובי
23/09/2017 20:07:00

Chris Paul: And I doubt he’s man enough to call any of those players a son of a bitch to their face…

עידו גילרי
עידו גילרי
23/09/2017 19:51:41

ברגעים כאלה צריך להודות לויסוצקי:
https://m.youtube.com/watch?v=zlS7sgRD3NQ

דובי
דובי
23/09/2017 19:52:48

U bum @StephenCurry30 already said he ain’t going! So therefore ain’t no invite. Going to White House was a great honor until you showed up!

דובי
דובי
23/09/2017 19:53:26

Damian Lillard: “I don’t want to spend the night at your house ” … “ok well you can’t spend the night at my house anymore”

דובי
דובי
23/09/2017 19:54:41

Chris Paul: With everything that’s going on in our country, why are YOU focused on who’s kneeling and visiting the White House???

דובי
דובי
23/09/2017 19:56:48

Replying to @realDonaldTrump
🙄Okay… Donate to earthquake relief here!!!

דובי
דובי
23/09/2017 19:57:09
הגב ל  דובי

איישה קארי בטוויטר

Berch
Berch
23/09/2017 19:58:03

לא אתפלא אם מתחילים לתכנן חומה מסביב לסאן פרנסיסקו…
צחוקים באמריקה. חייבים לציין שטראמפ אפילו יותר קורע מביל קלינטון
אני לא מודאג. בסוף הקדנציה יחליף אותו מנהיג שמרן בטירוף (מישהו פנוי במשפחת בוש?). הוא לא יכול להיות דיקטטור כי אין מנגנון/מפלגה/ארגון דתי מאחוריו.
כל מה שנשאר זה להתרווח על הספה, בקבוק גולדסטאר ולהנות מהשואו. כי זה מה שדונלד טראמפ בשלוש וחצי שנים הבאות.
אלא אם יעיפו אותו קודם על איזה תת סעיף 🙂

תודה על העדכונים החמים מהשטח

דובי
דובי
23/09/2017 19:58:21

Bradley Beal: How you gonna withdraw an invite that somebody already said they weren’t attending? 🤔🤡

סוסמעץ
סוסמעץ
23/09/2017 19:59:53
Shohat
Shohat
23/09/2017 20:35:06

ההתבטאות של לברון חסרת תקדים. מחר יהיה מרד כריעות בפוטבול. באמריקה לדברים האלה יש משקל. זה כאילו רכילות אבל בעצם משמעותי מאד.

Ljos
Ljos
23/09/2017 20:47:02
הגב ל  Shohat

מקווה שאתה צודק.
ושיצטרפו כל מי שיש לו חוזה מובטח בליגה (כמה כאלה יש?).

שי אבן צור
שי אבן צור
23/09/2017 21:02:03
הגב ל  Ljos

אמן ואמן!

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
23/09/2017 21:13:35

הציוץ הבא של טראמפ "הרוקט מן המשוגע דוראנט לא איכפת לו שעמו ירעב, כל האופציות על השולחן כולל מלחמת רוקט נגד אוקייסי"

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
23/09/2017 21:14:09
הגב ל  ד"ר הופמן

ואין לי את זה ביותר הזוי

שי אבן צור
שי אבן צור
23/09/2017 21:35:31
הגב ל  ד"ר הופמן

רק שתבין עד כמה המצב הזוי – לרגע זה נשמע הגיוני שטראמפ יגיד את זה.

סתםפאקראחד
סתםפאקראחד
23/09/2017 21:56:20

כל הדושבאגים חוטפים היום…הניקס ניקו את האורווה קצת ואף אחד לא רוצה להתארח אצל בובו הליצן הגזען

קובי
קובי
23/09/2017 22:48:30

וואלה עם כמה שטראמפ אדיוט התגובות של השחקנים די מדהימות אותי,
לא חייבים לחבב את האדם או להסכים איתו אבל להתייחס בכזאת בוטות לנשיא זה לא מכובד.
די מדהים לראות את אמריקה הגדולה מתחייסת כך לנשיא שלה,
הבאנדם נבחר בבחירות דמוקרטיות,לא חייב לאהוב אותו אבל קצת כבוד מינימלי,וואלה לא נתנו לו סיכוי מהתחלה לטעמי.

עידו גילרי
עידו גילרי
23/09/2017 22:50:31
הגב ל  קובי

תקשיב, הבן אדם קרא "בני זונות" לאנשים שהעזו להביא מחאה פומבית.
הבן אדם עושה צחוק מהמוסד.

יונתן .S.
יונתן .S.
23/09/2017 23:30:27

לאן הגענו….אנשי ציבור מדברים ומתנהגים בצורה לא ייצוגית ורבים בציבור עוד מגבים אותם.

נשיא קרה היום לספורטאים שמביעים את דעתם "בני כלבות" וזה נראה למישהו הגיוני? הוא מבצע השחזת חרבות עם דיקטטור נחפז, שאוחז אצלו בנשק לא קובנציונלי, ונראה שבשביל להשביע את האגו שלהם רבים לא יהיו מופתעים אם הם יתקפו אחד את השני.

והדוגמאות בארץ ממש לא חסרות….אנחנו לא חייבים להסכים על הכל, אבל לטעמי צריכה להיות לנו מאותם נבחרי ציבור דרישה מינימאלית של ייצוגיות וכבוד לאזרחים במדינה שאותם הם מייצגים.

רועי ויינברג
23/09/2017 23:32:33

בלי קשר למסכים או לא מסכים עם מה שטראמפ אמר – סחתיין על קרי שהעז להביע עמדה ציבורית שלא כל כך בקונצזוס. יפה שזכה לגיבוי משחקני הליגה.

דובי
דובי
23/09/2017 23:41:19

צודק מאה אחוז

zivke
zivke
23/09/2017 23:48:59

נו באמת, הסיבה היחידה שהפרסונות האלו מרשים לעצמם להתייחס ככה לטראמפ זה שהם לא חושבים (כנראה בצדק) שיש להם מה להפסיד מזה, אלא להיפך. בואו נראה מישהו מהם מסרב להזמנה למשרדי הנהלת NIKE העולמית בגלל הניצול של ילדי העולם ה-3 או חילוקי דעות פוליטיים עם ה-CEO…
קצת מזכיר את אנשי התקשורת והתרבות בארץ (כמובן גם שונה מאוד כי ארה"ב מחולקת 50-50 ובישראל זה בערך 80-20) שלא פצו פה במשך עשורים של רודנות תרבותית, אבל עכשיו בוכים לאן הולכת המדינה.

עידו גילרי
עידו גילרי
23/09/2017 23:50:51
הגב ל  zivke

הסיבה היחידה שה"פרסונות" האלו מרשים לעצמם להתייחס ככה לטראמפ היא בגלל שמדובר בנשיא של המדינה שלהם שלא סופר אותם.

zivke
zivke
23/09/2017 23:52:57

כל נשיא "לא סופר" חלק מהציבור במובנים מסוימים, אתה רוצה להאמין שהוא עושה זאת כדי לממש את המנדט שקיבל מיתר הציבור.

עידו גילרי
עידו גילרי
23/09/2017 23:54:38
הגב ל  zivke

כן, רק שהוא לא נותן לגיטימציה לקבוצות באוכלוסיה שרואות את עצמן עליונות עליהם או קורא בני זונות לאלו שמוחים בצורה דמוקרטית וקורא לפטר אותם.

zivke
zivke
23/09/2017 23:58:14

שוב, הוא עושה מה שכל נשיא/מנהיג עושה ועשה. אפשר להתווכח על הסגנון והבוטות, אבל אי אפשר להתעלם שהסגנון והבוטות היו ברורים מאוד במהלך הקמפיין של טראמפ וכל הקריירה המאוד מסוקרת שלו.

עידו גילרי
עידו גילרי
24/09/2017 0:03:49

לא,לא כל מנהיג נותן לגיטמציה לגזענות וזה שהסגנון היה ברור וידוע לא הופך אותו פתאום ללגיטימי כשהוא נהיה נשיא.

דובי
דובי
23/09/2017 23:54:47
הגב ל  zivke

אף נשיא עוד לא אמר שהוא לא סופר חלק מהציבור. בטח לא במילים של טראמפ.

zivke
zivke
24/09/2017 0:02:11
הגב ל  דובי

דובי, רבין בתקופת אוסלו אמר על המתנחלים ש- "הם יכולים להסתובב כמו פרופלורים" בהתייחס לריקודי מעגלים בהפגנות שלהם.
אבל עזוב דוגמאות מהעבר, כל נשיא/מנהיג לא סופר חלק מהציבור, פשוט פוליטיקאים מקצועיים עושים את זה עם וועדות פרלמנטריות ותוך כדי שהם מחייכים לאותן קבוצות בפנים. הסגנון של טראמפ יחודי משהו, אבל הוא לא שונה מהאחרים. אפשר לנחש שגם אובמה לא תיקצב יוזמות שיעזרו לאוכלוסיות מוחלשות במחוזות/חתכים לבנים רפובליקניים מובהקים

דובי
דובי
24/09/2017 0:08:15
הגב ל  דובי

אני דווקא נזכרתי ברפול שאמר על הערבים שהם יסתובבו כמו ג'וקים מסוממים בבקבוק.
אבל גם רפול וגם רבין ז"ל רלוונטיים לתקופה של לפני שניים וחצי שלושה עשורים. היום טראמפ הולך חמישה קילומטר הצידה מהפוליטיקלי קורקט…
בעיניי זה הופך את העסק למגניב ומצחיק, בטח עדיף על השעמומון המלוקק הרגיל של התבטאויות מנוסחות היטב.

דובי
דובי
24/09/2017 0:09:29
הגב ל  דובי

עזוב פרופלורים… את שלום חבר ניסחו קופירייטרים!
בשבילי לגלות את זה היה משבר אמון ענק לא פחות מזיוף הנחיתה על הירח!

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
25/09/2017 13:13:20
הגב ל  דובי

zivke אתה דתי?
כי אתה טועה – רבין אמר את זה על מתיישבי הגולן בהקשר של נסיגה מהגולן בהסדר שלום עם רוסיה.
לא קשור בכלל למתנחילם ולהקפות.

zivke
zivke
23/09/2017 23:52:10
הגב ל  zivke

נ"ב – מאוד חסר לי איזה שיח של חשבון נפש דמוקרטי על הטעויות של ממשל אובמה שהביאו את האומה למצב שהיא הצביעה למועמד אקסצנטרי וחסר ניסיון, רק לא עוד נשיא/ה דמוקרט. בשיחות עם דמוקרטים נשמע כאילו אובמה היה גלגול של ישו שלא שגה ולא טעה מימיו. עזבו נכון לא נכון, זה כבר פשוט לא רציונלי וקצת מפחיד.

דובי
דובי
23/09/2017 23:54:00
הגב ל  zivke

לא בטוח שכאן תמצא את השיח הזה.
נכון שאנחנו מתרחבים מעבר לכדורסל, אבל תמיד יש איזשהו תירוץ שקושר את הפוסט לליגה.

גיא א
גיא א
23/09/2017 23:59:35
הגב ל  zivke

על איזה רודנות פוליטית אתה מדבר? כל מקסימום שמונה שנים התחלף השלטון

zivke
zivke
24/09/2017 0:13:05
הגב ל  גיא א

עידו הפלת את פצצת ה-"גזענות" שאמורה לסיים את הדיון?

אני מניח שטראמפ יהיה החבר הכי טוב שלך, בלי קשר לצבע העור, אם יחשוב שיוכל להוציא ממך משהו. חלקים גדולים באוכלוסיה המזדהה כשחורה בחרו צד מובהק במערכת הבחירות האחרונה, וכמו שהיו מרוויחים אם הסוס שלהם היה מנצח, כך הם אמורים לסבול משהפסידו. שוב, מה שונה בין ממשל טרמפ לכל ממשל אחר? חוץ אולי מההפתעה בצד הדמוקרטי, בשילוב הבושה (המוצדקת) שהפסידו למועמד מוזר וחסר ניסיון או תמיכה פנים-מפלגתית. ושוב, איפה חשבון הנפש הפנימי על הטעויות שהביאו את הצד המפסיד להפסד הזה? הדמוקרטים לוקחים כיוון לא בריא מבחינה פוליטית וזה עלול להתפוצץ להם בפנים לדעתי.

עידו גילרי
עידו גילרי
24/09/2017 0:24:59
הגב ל  zivke

אתה הופך את זה לדמוקרטים מול רפובליקנים כשהבעיתיות בטראמפ בכלל לא קשורה לזה. חלקים גדולים באוכלוסיה השחורה בחרו צד מובהק בדיוק בגלל מה שטראמפ מייצג. טראמפ רחוק מלייצג אידאולוגיה רפובליקאית למען האמת הוא רחוק מלייצג כל אידאולוגיה. במקום שעובדות לא קיימות איך תהיה אידאולוגיה?

יונתן .S.
יונתן .S.
24/09/2017 0:26:06
הגב ל  zivke

Zivke, אני מבין לאן אתה חותר, אבל אתה מאבד את הנקודה העיקרית כאן – טראמפ אינו נציג ציבור ייצוגי במעשיו ודבריו ואפילו תומכיו מאבדים את האמונה בו ומי שעוקב אחר החדשות שם באופן עקבי (✋) מודע לכך.

מעבר לכך, להאשים את הדמוקרטים בכך שבחרו כעת בנשיא כל כך אקצנטרי הוא ביצוע הסקה שטחית ולא מדויקת לטעמי.
המשכילים בכל חברה מעולם לא היו רוב וכאשר אתה עושה כל שניתן בכדי לפנות לדלת העם באופן אינטרסנטי ולא ממקום שהינך באמת רוצה בטובתם מוביל רבות למצב כזה וההיסטוריה מביאה לנו מספיק דוגמאות לכך. לצד זה חשוב גם לחדד -ארצות הברית לא היו במשבר מדיני מסויים שהוביל לתמיכה במועמד מאוד שונה. אלו היו רבים מדלת העם, גזענים וקרתנים שמאסו בדמות נשיאותית שמייצגת המון ממה שהם מתעבים בכל נפשם.

אני יכול לדבר על הנושא הזה רבות, אבל זה בעיניי באמת לא המקום.
השורה התחתונה כאן היא שאפשר לצאת בהאשמות ואפשר להסתכל למציאות בעיניים ללא הפניית אצבעות – הנשיא של ארצות הברית לא עושה את עבודתו נאמנה ברמה הבסיסית ביותר בכך שאינו מכבד פלחים בחברה האמריקאית, משסע אותה במקום לנסות לפחות להרגיע את הרוחות ומהווה בכל רמח איבריו אדם צר אופקים וחסר שיח תרבותי ומכבד.

zivke
zivke
24/09/2017 0:42:28
הגב ל  יונתן .S.

זה באמת לא המקום, אז תגובה אחרונה שלי בנושא.

א. אני לא תומך טראמפ (או ליכוד), אבל לדעתי יש בעיה בכך שציבור בדמוקרטיה (ימין או שמאל) מפסיק לדבר על האג'נדה שלו במובנים של אינטרסים והופך אותה ל-"ערכים" שמי שלא מקבל אותם הוא מוקצה מחמת מיאוס. זה בכלל לא רלבנטי לטראמפ דוורא, אלא לאוכלוסיות שלמות בארה"ב.

ב. עור שחור הוא בעייה בארה"ב, על זה אין ויכוח. אבל התמיכה המסורתית של הקהילה השחורה בדמוקרטים נובעת מאינטרסים כמו תקצוב של תוכניות רווחה וכד' שתורמות קולות לפוליטיקאים באותה קהילה (ואולי גם משפרות את מצב הבוחרים עצמם), מה שממשל פדרלי רפובליקני לא נוטה לתקצב. לפני כ-9 שנים, כשלא מעט שחורים "ערקו" מהרפובליקנים לדמוקרטים בגלל צבע עורו של אובמה (וכנראה גם אמונה שישפר את מעמדם של השחורים) זה יצר קרע קשה לאיחוי בין הקהילה כולה למפלגה הרפובליקנית, לכן טראמפ "לא סופר" אותם בצורה בוטה. מנהיג רפובליקני אחר היה עושה אותו דבר, רק בצורה יותר מתורבתת כנראה.

ג. יונתן – לא יודע מה שיעור התמיכה הנוכחי בטראמפ, אבל אני כן יודע שבשביל מי שניזון מגופי תקשורת הילארי היא הנשיאה (וגם פרס, עמרם מצנע, אמנון ליפקין-שחק וכו').

ד. אין לי בעיה עם הפוזה של טראמפ, סה"כ צפוי אם מסתכלים על התת-תרבות שאנחנו חיים בה כבר עשרות שנים. מה שבאמת עצוב בכל הסיפור הוא שבחיים לא היה נבחר נשיא שחור עם פוזה כזו. לא, מאובמה ציפו להיות משכיל, תרבותי ובעל נימוסים טובים, רק חסר לו להתנהג קצת בשכונתיות.

יונתן .S.
יונתן .S.
24/09/2017 0:50:34
הגב ל  יונתן .S.

כמו שסיכמתי ואגיד שוב – הבעייה שלנו היא בדיוק עניין הערכים. לא האינטרסים. כשאיש ציבור לא עומד בסטנדרטים הכי בסיסיים שאמורים להיות לו כנבחר ציבור, המעבר לשיח על אינטרסים הוא פחות רלוונטי.
אין מה לדבר על שיפורים שהממשל של טראמפ מבצע, אם הגענו למצב שהוא קורא לחלק מהאוכלוסייה שלו "בני כלבות".
זה לא עניין של דו פרצופיות. זה עניין של יצירת אנטגוניזם מובהק נגדו שנעשהנבכוונה בכדי לעודד רבים מדלת העם שאינם משכילים מספיק בכדי להבין לעומק את הבעיות שהתנהלותו של טראמפ יוצרת.

אין פה עניין של ימין או שמאל. יש פה עניין של ירידה ברמת הדרישות שלנו כאזרחים מנציגי הציבור שלנו. אדרבה, הצבת האינטרסים שלנו מעל הכל מבלי להתחשב כלל בערכים שיש לדרוש שיהיו לאותם נבחרי ציבור. זה כמו שבגרמניה תמכו בהיטלר נטו כי הוא ייצג את האינטרסים שהם רצו שהתממשו, מבלי להסתכל לעומק לערכים הבעייתיים שהוא מביא איתו (ההשוואה קיצונית במכוון – כדי להבהיר את הנקודה. צריך להבין שאין כאן שחור ולבן. כשאנו זורקים את הערכים לצד, כולם עלולים להיפגע בסוף).

יונתן .S.
יונתן .S.
24/09/2017 1:02:50
הגב ל  יונתן .S.

על תקשורת אין לי בכלל מה להגיד הרבה – זה אירוני בעיניי שנציגי ציבור (שמייצגים דעות מסויימות מהציבור ולא בהכרח יהיו אמינים לחלוטין בכל דבריהם) מתלוננים על גופי תקשורת שמסקרים חדשות. יש ספקטרום רחב של גופי תקשורת. בחירה שלך כאזרח היא לבחור למה להקשיב ולהאמין. אז תקשורת דעתנית היא בעייתית, אבל נציגי ציבור לא אמינים ולא מכבדים הם יותר טובים? זאת נבלה וטריפה.

ציבור השחורים בארה"ב – זכותו לתמוך במי שירצה. התנכלות בו עקב שינוי דעתו היא כביכול נתפסת כמציאותית, אך עדיין אינה נכונה לטעמי. זה עדיין ציבור שרבים ממנו קשיי יום ועקב היסטוריה רבת טלאות במדינה מבלי שבאמת מצאו דרך לשקמה באופן ברור מוביל להתנהלות כזאת מהם.

תמיכה בהילרי ע"י גופי תקשורת ברמה שמתייחסים אליה כנשיאה – זה מה שנקרא fake news. שום גוף תקשורת שמכבד את עצמו לא יתנהל בצורה כזאת קיצונית. יש לתמוך בה ויש להתעלם לחלוטין מהנשיא הנוכחי שלך ואף גוף נחשב לא עושה זאת. הם מבקרים את טראמפ רבות (שזהו גם תפקידם להזכיר לכולם) וזה לא שהוא נותן להם מנוחה בנושא הביקורת כלפיו…

zivke
zivke
24/09/2017 1:06:57

מצטער, קשה לי להתאפק.

יונתן, אתה כנראה מחזיק בדעה שונה ממני על האנושות וההיסטוריה. אם להמשיך את הדוגמה הקיצונית שנתת – הסיבה היחידה שהיטלר נחשב לאדם רע היא העובדה שהפסיד. אם היה מנצח אז ה-"ערכים" שבשמם נלחם היו כנראה נתפסים כחיוביים (כמו שנתפסו בחלק מאירופה כל עוד הצבא הרייך לא הפסיד). תראה את השחרת הפנים שהקפיטליזם עשה לקומוניזם מאז שנת 1989. הקומוניזם הייתה משנה ערכית חיובית סה"כ שסבלה, בין היתר, מניוון מנהיגותי נוראי, מה יש לקפיטליזם להציע לנו חוץ ממימוש של אינטרסים? והנה הוא מנצח בגדול, וכולם רוצים עוד ועוד. ואגב, אם לחזור לדיון המקורי, אנחנו עוסקים בויכוח בין 2 תוצרים קפיטליסטיים – טראמפ וכוכבי ספורט מקצועני. בעולם ערכי אנחנו צריכים בכלל לקרוא את המאמרות הקונפוציים או את הקפיטל… 🙂

לילה טוב!

IDO
IDO
24/09/2017 1:54:46
הגב ל  zivke

על פי חוקי הטוקבק ברגע שאמרת היטלר או נאצים הפסדת בדיון. אז יונתן מפסיד פה.

ואני מסכים אם הנקודה של צביקה – האם המערב הוא כזה עליון מוסרית על כל דבר אחר? בינתיים מה שקיבלנו זו התפלגות לא הגיונית של הכסף העולמי. הזנייה של כדור הארץ והתחממות לרמה של אסונות טבע כל שני וחמישי, פיצוץ ילודה, ומרוץ חימוש גרעיני – כי זו הדרך היחידה שלא תמחק מהמפה אם אתה מסרב לציית לסדר העולמי הזה.

יונתן .S.
יונתן .S.
24/09/2017 2:05:53
הגב ל  zivke

IDO, אם אינני חשוף לחוקים אז איך אקח בהם חלק?

ול-zivke, כמו שאמרתי – אין שחור ולבן בחיים ואתה לוקח זאת בכוונה לנקודות שלא נוגעות בנקודה שאני מבהיר.
אמרתי – ערכיו של טראמפ אינם חיוביים עקב הבוטות שלו. חד וחלק. בוטות שעלולה להוביל אף לאירועים חמורים כמו שיסוע חברתי ומלחמות לא נחוצות עם רודנים חולי מגלומניה מהמזרח הרחוק.

וסליחה, אבל הרעיונות של הקפיטליזם באופן שהינו טהור אינם ניתנים למימוש כנראה ואם צורת השלטון הזאת נכשלת עד כה בכל מקום להעמדת חברה יציבה כלכלית, כנראה שיש סיבות לכך. אותו דבר גם אגיד על הקפיטליזם הטהור שנכשל בארצות הברית בתקוםת הברונים השודדים. צריך להיות איזון. שוב – אין שחור ולבן.

ולגביי תמיכה במערב – לא אומר דארצות הברית היא "המשיח הכל צודק", אבל לטעמי האישית, הגישה שלה עדיפה על אלטרנטיבות אחרות שהיו לאורך ההיסטוריה.

אסכם בכך שעולם ערכי הוא גם לא מה שאני שואף אליו בדבריי, אלא עולם מאוזן ככל האפשר, בין הערכים והאינטרסים. ושוב – עד כמה שהמציאות שלנו מאפשרת. כיום אנו נוטים יותר ויותר להסתכל נטו על האינטרסים ולא על הקווים הצנחים הבסיסיים שעליהם ביססנו את החברות המתקדמות שקיימות כיום בזמננו.
פשוט תחשבו על זה במקום. אל תתקפו ותשללו את דעתי, כי אני מפסיד על פי איזשהם חוקים מעורפלים, או לא לוקח צד. אחד בלבד ותומך בו.

IDO
IDO
24/09/2017 2:27:30
הגב ל  יונתן .S.

הגיוני לא? אם שתה טוען שמשהו הוא רע כמו היטלר אז אם משהו הוא רק חצי רע אז מה הוא היטלר רק בלי חורבן פולין?

טיעון תובל בחוסר הגיונות ולכן ברגע שנגעת ב VOID הזה אין לך שום טענות הגיוניות להשמיע ולכן הפסדת מיידית!

להבא המנע מה VOID הזה בעתיד.

יש גם חוק שני: אם אתה לא מסוגל להגיע לעיקר תוך משפט אחד אז לא יקראו אותך. ואז שוב הפסדת בדיון.

IDO
IDO
24/09/2017 2:32:28
הגב ל  יונתן .S.

ואגב יונתן – אולי המגלומן הרודן הוא לא קים הקוריאני אלא טראמפ?
TOTAL DISTRACTION""

יונתן .S.
יונתן .S.
24/09/2017 2:45:11
הגב ל  יונתן .S.

לפי החוק השני אני מבים לטעמי איך אתה פועל, כי שוב נראה שלא ירדת לעיקר בדבריי.

לא שללתי שטראמפ כביכול מייצג בעצמו גם רודן, אך השלטון תחתיו וזה שהוא מייצג מאפשר לו פחות להיות כזה.

דבר שני, הנקודה עם היטלר לא הייתה טיעון, אלא דוגמא שמנסה להוציא את המיטב בטיעון. ולכן יש הבדל. לא הייתה כאן השוואה אחד לאחד, אלא לנקודה עצמה שניסיתי להעביר.

אתה יכול לבחור להקשיב לדבריי ואתה יכול לבחור להתעלם מהם בשביל לשמוע את מה שאתה רוצה להעביר דרך מילותיי.

IDO
IDO
24/09/2017 3:19:16
הגב ל  יונתן .S.

אם אתה לא מסוגל להסביר את עצמך למה אתה מצפה ממני להבין מה שאתה באמת מנסה להביע? ( :

יונתן .S.
יונתן .S.
24/09/2017 4:32:27
הגב ל  IDO

אם אתה לא מסוגל להקשיב (ואתה מודה בזה בעצמך בכך שאתה ממציא חוקים אישיים שלטענתך על פיהם יישק דבר), הבעייה כנראה לא אצלי. טול קורה מבין עינייך. ישנם דברים בחיים שלא תוכל להבין במשפט אחד. הם מורכבים יותר. אם אין ברצונך לטרוח ולהבין את רזי המשמעות של אותם מורכבויות, זוהי זכותך ושיבושם לך.

אמיר ל.
אמיר ל.
24/09/2017 1:12:36

אני זוכר שגם סטיב קר המאמן יצא בגנותו של טראמפ – זכותם כמובן אבל גם זכותו לא להזמינם ובעיניי גם ניתן להבין זאת.
לי גם אין צד פוליטי מובהק אבל למיטב ידיעתי אובמה בת'כלס לא סיפק את הסחורה (בנושאי פנים וחוץ) ועשה הרבה יח"ץ. והילרי ממשיכת דרכו. אולי בסוף התוצאות של הג'ינג'י המחוספס הזה יהרבה יותר טובות לארה"ב ולעולם, לך תדע…

IDO
IDO
24/09/2017 1:50:18

לא חושב שניתן למצוא נשיא מחורבן מטראמפ. אפילו בתחרות מול בוש הבן הוא מנצח. הוא בליגה של צוואז פינושה ומילשאוביץ'

אבל זו הזדמנות נהדרת לאמריקאים לעשות שינוי אמיתי בתהליך הדמוקרטי המקולקל שלהם.

להוציא את הכסף מהבחירות. לתקן את תהליך ההצבעה למשהו שמייצג 100% מהעם ולא את שיטת הקולג'ים והאלקטורים. ואפשרות לחתוך כהונה של נשיא מכהן.

ינתי
ינתי
24/09/2017 6:19:18
הגב ל  IDO

אובמה לוקח אותו בהליכה. מה עושה את טראמפ לנשיא גרוע? הפעולות שלו עד עכשיו טובות לכלכלה טובות לבטחון

Ish
Ish
24/09/2017 7:51:59
הגב ל  ינתי

על בסיס מה אתה טוען זאת? אני לא ראיתי שום עדות לכך ששיפר לא את הכלכלה בארה"ב ולא את הבטחון בה.

מתן
מתן
24/09/2017 2:45:27

הקלידו את התגובה כאן…

מתן
מתן
24/09/2017 2:50:06

תשמעו אני חושב שהספורטאים האלה הם חסרי כל בושה וחסרי כבוד מוחלט אני מבין שהם לא מסכימים עם טראמפ על שלל נושאים אבל חבר'ה תתעוררו זה לא איזה סנאטור או סתם מישהו עשיר זה נשיא ארצות הברית שרוב העם האמריקאי בחר מי אתם בכלל שתדברו עליו בצורה כזאת מי הם בכלל מה הם יודעים לעשות חוץ מ להקפיץ כדור מעפן שהתעוררו על החיים שלהם כי מה שהם עושים זה רק מפלג את העם שלהם יותר ויותר וזה לא אומר שטראמפ חף מטעויות אבל זה פשוט מטורף בעיניי זה נשיא ארצות הברית!!!!!!

יונתן .S.
יונתן .S.
24/09/2017 2:56:10
הגב ל  מתן

איך היית מרגיש אם ביבי היה קורא לך (מתנצל על השפה מראש) בן זונה? ושיפטרו אותך? מסית נגדך, רק בגלל מה שאתה מאמין? כשמאידך, הוא לא מגנה בתוקף גורמים קיצוניים שרוצים בהשמדתך?

קל להגיב למצב מהצד. כמו שקל לרבים להגיב מהצד על הסכסוך הישראלי פלסטיני, אך רבים לא מבינים אותו לעומק כמו רבים מאיתנו החיים כאן וחווים אותו יותר מקרוב.

Ish
Ish
24/09/2017 7:49:28
הגב ל  מתן

אם אתה מעוניין לדייק בעתיד אז תדע שרוב העם לא בחר בו

מתן
מתן
24/09/2017 3:04:37

בגלל זה אמרתי שהוא לא חף מטעויות אבל לקרוא לנשיא ארצות הברית אפס פה חייבים לשים גבול מי זה לברון בכלל מי הוא סתם אחד שיודע לשחק כדורסל מה הוא מבין למה הוא אף פעם לא דיבר ככה על מיסטר אובמה או הילרי שהרסו לחלוטין את המזרח התיכון וגרמו למוות של מאות אלפים ווגם גרמו לנזק בלתי הפיך אצל האירופים והרסו את הכלכלה באמריקה למה אז הוא לא דיבר למהההה פתאום שנשיא אחר עושה טעויות הוא יוצא עליו ככה הבנאדם הזה(טראמפ) נבחר על ידי מרבית העם אין מה לעשות שיקבל את זה זה מה שרוב העם רצה אז הולכים עם הרוב ואם זה לא נוח לך אתה רשאי לעזוב

IDO
IDO
24/09/2017 3:15:54
הגב ל  מתן

מתן – דמוקרטיה זה גם חופש הביטוי והזכות לקרוא "אפס" למי שרוצים. כולל נשיא ארה"ב.
לנשיא ארה"ב הברית שמורה הכות לקנות בני זונה גם את מי שבא לו אבל כיוון שהוא לא במשטר טוטליטרי אז ניתן לענות לו חזרה.

הנה התיקון הראשון לאחר המהפכה הצרפתית: "כל האנשים שווים בפני החוק"

IDO
IDO
24/09/2017 3:19:46
הגב ל  IDO

לקנות = לכנות

מוש השור
מוש השור
25/09/2017 4:12:05
הגב ל  מתן

טראמפ זלזל בכל מוסד אמריקאי בצורה בוטה ומגעילה, בבתי המשפט עם פרשת הצו הנשיאותי, בבולשת הפדרלית עם פרשת קומי, בעיתונות החופשית עם הפייק מחוז האידיוטי שלו ועכשיו בזכות המחאה וחופש הביטוי. להתלונן על איך שמדברים אליו זה בגדר טובל ושרץ בידו " האמת היא שלדעתי הם מאוד עדינים איתו.

מתן
מתן
24/09/2017 3:33:08

אוקיי אני מניח שאתה צודק בזה אבל תענה על שאר הדברים

IDO
IDO
24/09/2017 3:47:24
הגב ל  מתן

לא רלוונטי.

כמו שאני אגיד לך שאני לא אוהב גלידה ואתה תשאל אותי אבל למה אתה אוהב חרדל. כל מקרה לגופו.

מתן
מתן
24/09/2017 5:31:06

אני שואל שאלה פשוטה איפה כל לוחמי הצדק האלה (לברון, דוראנט קרי, וחבריהם) היו כשצמד האיוולים האלה אובמה והילרי היו עסוקים בלהרוס את הכלכלה האמריקאית ולהחריף את המצב של הקהילה השחורה באמריקה ולהרוס חצי עולם עם החלטות הזויות איפה הם היו אז בבקשה תענה לי, כשמדובר בגזענות כביכול אז חייבים להגיד הנשיא אפס ובן זונה אבל כשמדובר בחיים של מיליונים שנהרסו בגלל הנשיא השחור הדביל וחברתו אז כל מקרה לגופו

גיא הרשע
גיא הרשע
24/09/2017 5:36:13
הגב ל  מתן

אז בו ונזכיר לך –
קפרניק, מי שהתחיל את המחאה בפוטבול כאשר לא כרע ברך,
עשה זאת לראשונה כאשר אובמה היה עדיין הנשיא.
ולברון, כאשר לבש את חולצת i can't breathe בעקבות מותו של אריק גארנר,
גם זה היה בתקופת שלטונו של טראמפ.

מי שהסיט את האש לרמה אישית זה למעשה טראמפ,
כאשר תמך באולטרה ימין,
כאשר כינה את המוחים "בני כלבות".

מתן
מתן
24/09/2017 9:15:16

שווו