אירועי דיומא – 24.09.2017

כדורגל

ליגת העל – מחזור 5 / מתן גילור:

19:00 מכבי פתח תקוה-איחוד בני סכנין (ספורט 5 לייב). מכבי פ"ת כבר במשברון. הקבוצה הפסידה 1:3 לק"ש ופיטרה את מאמנה קובי רפואה, אותו החליף המאמן המפוטר של בית"ר ירושלים, שרון מימר. סכנין סיימה ביתקו 0:0 עם אשדוד החלשה מה שגם מבחינתה לא מבשר טובות.

21:00 מכבי תל אביב-מכבי חיפה (ספורט 5). המשחק המרכזי של המחזור. זה לא הולך פשוט לתל אביבים, אבל הם מגרדים ניצחון אחרי ניצחון ומאז ההפסד בפתיחת העונה הם עם 3 ניצחנות ליגה, כולל 3:2 על נתניה הנהדרת, אחרי פיגור כפול. מכבי מצדה נראית לא משהו. בינתיים היא לא השיגה נקודות בחוץ ולא שמטה נקודות בבית, כולל ניצחון 2:4 על רעננה במשחק האחרון, בו בישל שלומי אזולאי, הרכש ממכבי ת"א, את כל 4 השערים. המפגש בין עטר ואזולאי לקבוצותיהם לשער הופך את המפגש הטעון ממילא לעוד יותר פקנטי. מבחינת מאצ'-אפס העיניים תהיינה נשואות לרוקביצה המהיר מצד אחד וקיארטנסון, חיית הרחבה שכבר התעלל בדקל קינן בעבר, מצד שני.

פרמייר ליג – מחזור 6 / רועי ויינברג:

18:00-ברייטון-ניוקאסל (ספורט 1). ניוקאסל משחקת כדורגל טוב מאוד. הם עם 3 ניצחונות ליגה רצופים בהם ספגו במצטבר שער אחד. למרות שזה היה מול יריבות חלשות (ווסטהאם, סוונסי וסטוק סיטי) באופן יחסי רפא בניטז יכול להיות מעודד מהכושר של הקבוצה שצפוי להספיק לעונה נוספת בליגה הבכירה. ברייטון, עולה חדשה נוספת, במצב פחות טוב. הם ניצחו את ווסט ברומיץ' לא מזמן אבל זה הניצחון היחיד שלהם בפרמייר ליג. הקבוצה של תומר חמד הבקיעה 4 שערים ב-5 משחקים וצפויה להתקשות מול ההגנה המתואמת של ניוקאסל.

לה ליגה – מחזור 6 / רועי ויינברג:

13:00-אספניול-דפורטיבו לה קורוניה (ONE). שתי קבוצות בלי יותר מדי הגנה – דפור ספגה 11 שערים ב-5 משחקים, אספניול 8. זה יכול להבטיח משחק עם לא מעט שערים, אבל בהתחשב בזה ש-2 הקבוצות עמוק בתחתית, לא יהיה כאן משהו מעניין מדי.

17:15-חטאפה-ויאריאל (ONE). ויאריאל אכזבה בחמישי עם תיקו מול אספניול, אבל היא עדיפה על חטאפה בצורה משמעותית. המשחק לא יהיה קל בחוץ, אך חשוב לזכור שלמארחת יש ניצחון אחד ב-5 משחקים.

19:30-לס פלמאס-לגאנס. לס פלמאס לא רעה בכלל. היא ניצחה 2 מ-3 משחקיה האחרונים ולוח משחקים לא קל, שכלל מפגשים מול ולנסיה, אתלטיק בילבאו ואתלטיקו מדריד, הוביל לכך שהיא עם 6 נקודות עד כה. לגאנס עם נקודה אחת מ-3 משחקיה האחרונים אחרי פתיחה טובה של העונה והמומנטום נגדה, אבל הכוחות שווים על הנייר.

19:30-אייבאר-סלטה ויגו (ONE). ויגו עם 4 נקודות מ-5 משחקים ולא מרשימה בלשון המעטה. יכול להיות שהם ירדו ליגה. אייבאר במצב טיפה יותר טוב אבל עם הגנה חלשה שספגה 10 שערים ב-5 משחקים. הם הצליחו לנצח פעמיים העונה ומאוד סביר שהיום נראה את הפעם השלישית.

21:45-המלצת צפייה: ריאל סוסיאדד-ולנסיה (ONE). המשחק הטוב של הערב מבחינת כדורגל. המשחקים של סוסיאדד מלאים בשערים (22 ב-5 משחקים). ההגנה שלהם לא מרשימה וחטפה שלישייה מלבאנטה. ולנסיה קבוצת הגנה טובה בהרבה שלא הפסידה העונה וספגה 3 שערים (2 מריאל מדריד בברבנאו) ב-5 משחקים. האורחת פייבוריטית ברורה.

בונדסליגה – מחזור 6 / דוד "פאקו" סעדה:

16:30-האנובר-פ.צ. קלן (ספורט 2). האנובר החמיצה הזדמנות פז להיצמד לצמרת במחזור הקודם, כשספגה שער מאוחר מפרייבורג. הקבוצה המפתיעה תהיה עדיין פייבוריטית ברורה מול נועלת הטבלה. קלן מביישת את ההיסטוריה המפוארת שלה כשהיא ניצבת עדיין ללא נקודות ועם שער זכות בודד.

19:00-באייר לברקוזן-המבורג (ספורט 2). מפגש תחתית בין שתי קבוצות שראו ימים טובים יותר.

ליגה צרפתית – מחזור 7 / דוד "פאקו" סעדה:

22:00-מארסיי-טולוז (ספורט +5).

סרייה A – מחזור 7 / דוד "פאקו" סעדה:

13:30-סמפדוריה-מילאן (ספורט 5). מילאן השאפתנית התאוששה מהתבוסה ללאציו בעזרת שני נצחונות קלים על יריבות חלשות בתוך שבוע. היום היא תתארח אצל סמפדוריה, שפתיחת העונה הטובה שלה נעצרה עם שלוש תוצאות תיקו רצופות.

16:00-אינטר-גנואה (ספורט 1). אינטר איבדה את המאזן המושלם בתיקו באמצע השבוע מול בולוניה החלשה. היא אף לא הייתה רחוקה מהפסד, אלא שהסקורר שלה, מאורו איקרדי, הצליח להצילה בפנדל מאוחר. היום היא תתמודד מול קבוצה חלשה אף יותר – האורחת עם שתי נקודות בלבד, כשרק הפרש שערים מציב אותה מעל לקו האדום.

16:00-קליארי-קייבו (משולב בספורט +5).

16:00-קרוטונה-בנוונטו (משולב בספורט +5).

21:45-פיורנטינה-אטאלנטה (ספורט 4).

 

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות היורופקאפ – סיבוב ראשון

19:30: בני הרצליה – אוסטרוב (פולין)

עונת הכדורסל החדשה נפתחת עם משחק רשמי ראשון. הזירה היא מוקדמות היורופקאפ, המפעל השני בחשיבותו של פיב"א (ויחד עם שניים שמפעילה יול"ב, הרביעי בחשיבותו באירופה). הרצליה תשאף לגבור על הנבחרת הפולנים בשני המשחקים הצפויים לה נגדם ובהמשך לנצח את פורטו הפורטוגלית בדרך לשלב הבתים הראשון במפעל.

הדבר הבולט בקיץ של הקבוצה של מיקי גורקה הוא נושא ההמשכיות. שלושה זרים (ג'ף אדריאן, חליל קניסביץ' וטוריאן גרין), שלושה ישראלים (אור לאומי, תום מעיין ודי.ג'י שארפ) והמאמן ממשיכים מהעונה שעברה ומי שמכיר את הליגה הישראלית יודע כמה זה ייחודי. אליהם הצטרפו השנה שון דאוסן שינסה להתגבר על הקיץ האומלל שלו במדי הקבוצה הקטנה מהשרון, הפורוורד דומיניק ארצ'י שהגיע מהליגה האיטלקית, הגארד אקסבייר ת'יימס שהצטיין בליגה המקדונית ובליגה האדריאטית וכן המתאזרחים סם סינגר (ששיחק בנבחרת ארה"ב שזכתה במכביה) ואלכס רוזנברג שהגיע מקרית גת.

היריבה הפולנית סיימה שלישית בליגה הפולנית אשתקד ובשורותיה מככבים הגארד האמריקאי ארון ג'ונסון והמקומיים מתיאס קוסטרבסקי ומיכאל צ'ילינסקי.

ריצה / מתן גילור

מרתון ברלין:

*המלצת צפייה* המסלול בעל התנאים הטובים בעולם (מאלה שעומדים בתקנות לצורך שיא עולם) מפגיש 3 רצים היסטוריים, מה שיוצר עניין גדול וסיכוי גדול לשבירת שיא העולם:

אליהוד קיפצ'וגה – 2:00:25 במרתון המהונדס של נייקי, אלוף אולימפי, אחוזים מטורפים בניצחונות במרתונים בהם השתתף.

וילסון קיפסנג – נמצא הכי הרבה זמן בטופ מהשלושה ובעל מקבץ ריצות פסיכי.

קנניסה בקלה – אחד מרצי הארוכות הגדולים בכל הזמנים אם לא הגדול שבהם. שיאן העולם ב-5 ק"מ ו-10 ק"מ ובעל התוצאה השניה במרתון בכל הזמנים (מרתון ברלין כמובן…)

שידור בספורט 1 החל משעה 09:30.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר World Open – הגמר:

דינג ז'ונוויקיירן ווילסון

חצאי הגמר אתמול היו צמודים ואף עצבניים. כך היה זה של דינג מול לוקה ברסל, ואף יותר זה של ווילסון מול אלן, שהסתיים בפריים מכריע. היום ינסה דינג לשמח את הקהל המקומי בזכייה שלו מול ווילסון (התואר המקומי האחרון היה שלו באליפות העולם לזוגות, יחד עם ליאנג וונבו השנה). לווילסון, המראה כושר טוב באליפות הנוכחית, יהיו ודאי כמה מילים לומר בנושא. שידור ביורוספורט ב-9:00 ב-14:30.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

אליפויות העולם במירוצי כביש – מירוץ הכביש לגברים:

*המלצת צפייה* הגענו לגולת הכותרת של שבוע האליפויות – מירוץ הכביש לגברים. מדובר באחד המירוצים הארוכים ביותר השנה – 267.5 ק"מ, שבחלקם הגדול מתנהלים ב-11 הקפות של 19 ק"מ. אותה גבעה בשם סלמון היל, אותה ראינו במירוץ הנשים אתמול, תככב גם היום במירוץ. אפשר להיות בטוחים שאותה הגבעה תשמש כפלטפורמה לטרוף את הקלפים בפלוטון, כמו בניסיונות של הנבחרות החזקות לפצלו, או כדי להתנער ממאיצים.

אם נתייחס למועמדים לניצחון, מן הראוי להזכיר קודם את הרוכבים מהולנד. למדינה זו היה שבוע חלומי, כאשר רוכביה זכו בשני תארי הנג"ש לגברים ולנשים, ואתמול הוסיפה שאנטל בלאק את התואר במירוץ הכביש לנשים. ההולנדי הבכיר שנראה כאן היום הוא ניקי טרפסטרה – מועמד ראוי ביותר לתואר, אך ישנם רבים הנחשבים לפייבוריטים עליו. הפייבוריט העיקר לפני האליפות היה אלוף העולם, הנוכחי, פטר סאגאן, שלו הזדמנות היסטורית לזכייה שלישית ברציפות. אלא שהמחלה שממנה סבל הסלובקי בתחילת השבוע, ושבגללה גם לא ניצב למירוץ הנג"ש הקבוצתי, מביאה אותו למירוץ במצב לא ברור. מלבד עניין המחלה, סאגאן מן הסתם יסומן ע"י הנבחרות האחרות, שינסו לנצל את הצוות המסייע החלש יחסית שלו על מנת לבודדו. נבחרת אחת שוודאי תעשה זאת היא נבחרת בלגיה. הנבחרת החזקה במירוץ כוללת מספר בלתי נתפס של מועמדים לזכייה. ראש וראשון להם יהיה גרג ואן אוורמארט, הנהנה מעונה אדירה, אך שאר הנבחרות יצטרכו לשים לב גם לרוכבים כפיליפ ז'ילבר, אולי נסן, יאספר סטויבן או טים וולנס – משימה בלתי אפשרית כמעט. שניים נוספים שיובילו נבחרות חזקות הם מייקל מתיוס האוסטרלי ומתיאו טרנטין האיטלקי. את הראשון ראינו מככב בטור דה פראנס, ואת השני מככב בוואלטה. אחד שוודאי מסוגל להחזיר לעצמו את התואר העולמי הוא מיכל קביאטקובסקי הפולני, שנהנה אף הוא מעונה מצויינת, כולל זכייה בשלוש קלאסיקות. הקהל הנורבגי הנפלא שראינו השבוע יעודד את אדוואלד בואסון האגן ואת אלכסנדר קריסטוף. עוד נראה כאן את ז'וליאן אלאפיליפ הצרפתי, ואת פרננדו גביריה הקולומביאני, שיקווה לסיום במיאוץ המוני. ג'ון דגנקולב הגרמני ייעדר מסיבות בריאותיות. שידור ביורוספורט מהשעה 11:00.

 

 

 

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. מתן, איפה מרתון ברלין? אירוע ספורט עם פוטנציאל היסטורי. עם כל הכבוד לפתח תקוה – בני סכנין, קיפצ'וגה , בקלה וקיפסאנג הולכים בעוד שעתיים וחצי במוצהר על שיא העולם.

  2. יום נפלא. סאגאן ייקח כמו גדול. חיפה יעקצו את מכבי תל אביב, כמו שהם עשו לב"ש הבעיה שלהם היא מול עכו ודומותיה.

    תודה על הסיקור ושאוקלוהמה יזיינו את הלוחמים אמן.

  3. במירוץ היום בברגן תהיה גם נציגות נכבדה ל-ICA:
    גיום בווין -קנדה
    מיקל ראיים – אסטוניה
    קריסטס ניילנדס -לטביה.
    כמובן שלא מדובר ברוכבים שמועמדים לניצחון אבל בהחלט מדובר ברוכבים החזקים של הקבוצה ויהיה מעניין לעקוב גם אחריהם.

    1. אדולה כוכב עולה.
      העברתי לשידור המרתון וראיתי את הדקות האחרונות. ברגע הראשון אמרתי לעצמי "מי זה?! לא נראה שהוא מתאמץ בכלל? לעומת קיפצובה 🙂 שרץ בצורה הרבה יותר כוחנית (אם בכלל אפשר לומר על איילה כמוהו דבר כזה).

      1. תוצאה טופ 15 בהיסטוריה. די ברור שתהיה גם שיא להופעת בכורה. לא הייתי בטוח לגבי זה שהוא לא רץ את המרחק קודם.

  4. אחרי כמה ק"מ מטורפים קבוצה חזקה של 8 רוכבים תפסה פער של 40 שניות כשנותרו עוד 3 הקפות. בקבוצה וולנס(בלגיה), בום (הולנד), דה מרצ'י (איטליה), הייג (אוסטרליה), דה לה קרוז (ספרד) פאנטאנו (קולומביה) ועוד רוכב מאוסטריה ורוכב מנורבגיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט