אירועי דיומא – 23.09.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 5 / מתן גילור:

18:00 הפועל עכו-בני יהודה תל אביב (ספורט 4). שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסדים שלמרות שהסתיימו בהפסד על חודו של שער בודד, במקרה של עכו בתוספת הזמן, שתי הקבוצות הפגינו יכולת נחותה משמעותית מהירבה. עכו הפסידה 1:2 באשקלון ובנ"ד הפסידה לאלופה משער עצמי.

19:00 הפועל רעננה-הפועל אשקלון (ספורט 5 לייב). משחק בין שתיים מהקבוצות החלשות בליגה, אך המומנטום שונה. בעוד שאשקלון השיגה את ניצחונה הראשון העונה, רעננה הפסידה 2:4 למכבי, אחרי שכבר פיגרה 0:4.

19:15 מועדון ספורט אשדוד-מכבי נתניה (ספורט 3). נועלת הטבלה השיגה נקודה ראשונה במחזור הקודם אחרי 0:0 עם סכנין, אבל עדיין נראית רע מאד. נתניה דווקא נראתה מצוין נגד מכבי ת"א, אבל נאיביות רבה הובילה להפסד 3:2, הראשון של נתניה העונה.

20:30 הפועל חיפה-הפועל באר שבע (ספורט 4). הפועל רשמה הפסד נקודות ראשון במחזור הקודם, אבל יצאה מרוצה מאד, אחרי שער שוויון של עב"ב בתוספת הזמן שהוביל לשוויון 3:3 בטדי. הקבוצה עדיין במקום השני. האלופה מתאוששת מהפתיחה החלשה ורושמת כבר 3 ניצחונות רצופים (2 בליגה ו-1 באירופה).

 

פרמייר ליג – מחזור 6 / רועי ויינברג:

14:30-ווסטהאם-טוטנהאם (ספורט 1). דרבי לונדוני שמפגיש בין 2 קבוצות בלי יותר מדי הצלחה במגרשיהן הביתיים. ווסטהאם פתחה את העונה עם 3 הפסדים רצופים, אבל עם 4 נקודות מ-2 משחקי הליגה האחרונים בהם נראה שההגנה התייצבה ולא ספגה שער אחד, לאחר 9 שערים ב-3 המשחקים הקודמים. טוטנהאם עם הפסד בודד בליגה עד עכשיו אבל אכזבה עם תיקו מול ברנלי וסוונסי בוומבלי. בחוץ הם טובים בהרבה וצפויים לנצח.

17:00-מנצ'סטר סיטי-קריסטל פאלאס (ספורט 1). קריסטל פאלאס ללא שער זכות וספגה 8 שערים ב-5 משחקים. מנצ'סטר סיטי הבקיעה 15 שערים ב-3 משחקיה האחרונים (לא כולל גביע הליגה) ובכושר מפחיד. זה הולך להיות מאוד חד צדדי.

17:00-סאות'המפטון-מנ'צסטר יונייטד (ספורט 2). כשלסיטי יש את המשחק הכי קל בעונה, על הנייר, יונייטד לא יכולה להרשות לעצמה לאבד נקודות. סאות'המפטון בינונית ועם 4 נקודות מ-3 המשחקים האחרונים. עם כל הכבוד לואן דייק וההגנה של המארחת, היא לא תעצור את ההתקפה החזקה של יונייטד האפקטיבית.

17:00-סטוק סיטי-צ'לסי (ספורט 3). היום נראה אם צ'לסי יכולה להגשים את הקלישאה ולעשות זאת בלילה קר בסטוק. הם לא הרשימו בתיקו מול ארסנל, אבל הראו רצף ניצחונות מרשים לפני המשחק וכדורגל שמתקרב לרמה של עונת האליפות משנה שעברה. סטוק לא רעה מול הגדולות כשניצחה את ארסנל וסיימה בתיקו מול יונייטד, מה שהופך את המשחק הזה למעניין.

19:30-לסטר סיטי-ליברפול (ספורט 1). הקבוצות נפגשו בגביע הליגה בהרכבים משניים ולסטר ניצחה, 2:0. היא פייבוריטית מול ליברפול שבכושר רע, מחמיצה בצרורות ולא ניצחה מאז החזרה מפגרת הנבחרות או בספטמבר. המשחק הזה חשוב מאוד עבור האורחים, שיקוו לנצל את זה שלסטר ניצחה עד כה רק את ברייטון בליגה.

לה ליגה – מחזור 6 / רועי ויינברג:

14:00-המלצת צפייה: אתלטיקו מדריד-סביליה (ONE). משחק נהדר לפתיחת יום של כדורגל. אתלטיקו מארחת באיצטדיונה החדש ומגיעה למשחק כשהיא עדיין ללא הפסד העונה ועם 2 ניצחונות רצופים בליגה. ההגנה שלה, כמו תמיד, טובה מאוד והם הבקיעו 10 שערים ב-5 משחקים. סביליה מדורגת מעליה בטבלה וספגה רק שער אחד העונה. המארחת עם 4 ניצחונות וההגנה הכי טובה בלה ליגה, מה שמבטיח מפגש מעניין.

17:15-אלאבס-ריאל מדריד (ONE). ריאל בבעיה. הקבוצה מרחק 7 נקודות מברצלונה ולא פוגעת כשהם עם המון בעיטות לשער ומעט שערים. לכן אלאבס היא יריבה בהזמנה. הקבוצה ללא שער או נקודות עד עכשיו העונה וכל תוצאה שהיא לא ניצחון מוחץ של האלופה תהיה סנסציה בקנה מידה עצום שתראה שהם באמת במשבר.

19:30-מלאגה-אתלטיק בילבאו (ONE). בילבאו לא מרשימה יותר מדי ועם 4 שערים בלבד עד עכשיו העונה. הם ינצלו את זה שאתלטיקו וסביליה נפגשות בשביל להתקדם מול מלאגה, שספגה 11 שערים ב-5 משחקים ולא תקשה על הבאסקים יותר מדי בהגנה.

21:45-ג'ירונה-ברצלונה (ONE). 2 קבוצות קטלניות נפגשות. מצד אחד יש את ברצלונה שמציגה את מסי בכושר הבקעה נדיר, הבקיעה 17 שערים ב-5 משחקים ולא הפסידה אפילו משחק אחד. ג'ירונה הדרדרה אחרי פתיחת עונה טובה ועם 5 נקודות מ-5 משחקים. היא קבוצה חביבה, אבל לא כזאת שתנצח את ברצלונה בכושר הזה.

בונדסליגה – מחזור 6 / דוד "פאקו" סעדה:

16:30-ר.ב. לייפציג-איינטראכט פרנקפורט. שתי קבוצות האוחזות במאזן זהה לחלוטין במרכז הטבלה, אך אם במקרה של האורחת זה היה צפוי, במקרה של המארחת – פחות. סגנית האלופה מלייפציג חשבה כבר שעלתה על המסלול הנכון בסוף השבוע, אך ההפסד לאאוגסבורג באמצע השבוע הותיר אותה רחוקה מהצמרת. אצל האורחת המיקום במרכז הטבלה טבעי יותר, והניצחון על קלן החלשה באמצע השבוע עזר לה להתאושש מההפסד לאותה אאוגסבורג.

19:30-בורוסיה דורטמונד-בורוסיה מנשנגלאדבך (ספורט 2). ברכות לדורטמונד. הקבוצה חזרה לראשות הטבלה לאחר שהביסה גם את המבורג. חשוב מכך – הקבוצה עשתה זאת בלי לספוג שער, וכשהיא כובשת 13 שערים, יותר מכל קבוצה בליגה. בנוסף, יריבתה הגדולה באיירן איבדה אתמול שוב נקודות, מה שיאפשר לדורטמונד להתרחק ממנה עוד. היא תהיה היום פייבוריטית ברורה מול הבורוסיה השנייה, שזכתה השבוע סוף סוף לניצחון לאחר שלושה משחקים נטולי ניצחון.

ליגה צרפתית – מחזור 7 / דוד "פאקו" סעדה:

18:00-מונפלייה-פ.ס.ז' (ספורט 5). פ.ס.ז' מושלמת בכל המסגרות עד כה, אלא שהמצב בקבוצה רחוק מלהשביע רצון. הפיצוץ המתוקשר בין ניימאר לאדינסון קבאני צף אל מעל פני השטח השבוע בכל עוזו, והקבוצה נזקקה לשני שערים עצמיים של ליון במשחק האחרון על מנת לנצח. בינתיים ניימאר הספיק להתנצל על התנהגותו בניסיון להוריד את גובה הלהבות, מה שלא הפריע למאמנו להשאירו מחוץ להרכב היום באמתלה של פציעה. גם בלעדיו פ.ס.ז' תהיה פייבוריטית היום מול היריבה הבינונית, ולפחות לא תהיה שאלה מי יבעט פנדל אם יישרק כזה לטובת הקבוצה.

סרייה A – מחזור 7 / דוד "פאקו" סעדה:

16:00-רומא-אודינזה (ספורט 4). כפי שהיה צפוי מדילול הסגל שלה בתחילת העונה, רומא כבר די התרחקה מהצמרת. למזלה היא פגשה שתי נמושות במחזורים האחרונים, מה שהיתרגם לשני נצחונות קלים. האורחת היום יכולה להיחשב בהחלט כעוד נמושה, מה שצפוי להאריך את רצף הניצחונות הרומאי.

19:00-ספאל-נאפולי. נאפולי היא ללא ספק הקבוצה הלוהטת בליגה כרגע. הקבוצה ממוקמת בפיסגה, כשיחד עם יובה היא היחידה האוחזת במלוא הנקודות, אך עם 19 שערים – הרבה יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. באמצע השבוע היא מחצה את לאציו החזקה 4:1 בחוץ (מומלץ לחפש את השער של דריס מרטנס). המשחק היום מול העולה החדשה, הקרובה לתחתית, צפוי להסתיים בתוצאה דומה לפחות.

21:45-יובנטוס-טורינו (ספורט 1). למרות המאזן המושלם, יובה היא לא אותה הקבוצה הדורסנית של השנים האחרונות, כפי שגם נראה בניצחון הקשה על פיורנטינה. היום צפוי לאלופה עוד משחק קשה נגד יריבתה העירונית שבצמרת, גם אם זו אוחזת במיקומה הנוכחי עקב לוח משחקים קל יחסית מתחילת העונה.

ליגה סקוטית – מחזור 7 / דוד "פאקו" סעדה:

14:00-ריינג'רס-סלטיק (ספורט +5). הדרבי של העיר גלאזגו, או בכינויו הידוע – ה"אולד פירם". סלטיק שולטת בליגה ללא מיצרים, ואוחזת כבר בשש אליפויות ברציפות, עם 56 משחקים ברציפות ללא הפסד. גם העונה היא מובילה את הטבלה בנינוחות, כשאחריה ממוקמות אברדין וריינג'רס. ריינג'רס חזרה בשנה שעברה לליגה לאחר ארבע עונות שבהן התרוצצה במרתפי הכדורגל הסקוטי. למרות שניצחון של הכחולים יצמצם את הפער שלהם מהירוקים לשתי נקודות בלבד, הסבירות שזה יקרה שקולה לזו שבה נמצא רוב פיכח של אוהדים לאחר המשחק.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר World Open – חצי הגמר:

רבע הגמר של הטורניר הנערך אתמול בסין לא איכזב. הבלגי הנהדר, לוקה ברסל, התאמץ מאד על מנת לזכות בפריים מכריע מול אנתוני מקגיל. גם דינג ז'ונווי התאמץ מאד מול בן ארצו, לי האנג, כשהצליח לחזור מפיגור מולו בדרך לניצחון. ברסל ודינג ייפגשו היום למשחק מצויין. בשני המשחקים האחרים של רבע הגמר הדברים הלכו יותר בקלות, כאשר קיירן ווילסון ניצח 5:1 את מארק וויליאמס, בעוד שמארק אלן זכה בתוצאה דומה מול דייויד גילברט, מה שסיים את הריצה של האחרון מול הבכירים. ווילסון ואלן ייפגשו היום בחצי הגמר המוקדם. שידורים ביורוספורט ב-9:00 וב-14:30. משחקי חצי הגמר:

9:00-מארק אלן-קיירן ווילסון

14:30-דינג ז'ונווי-לוקה ברסל

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

אליפויות העולם במירוצי כביש – מירוץ הכביש לנשים:

האליפות בברגן מתקדמת לעבר השיא, והיום נראה את מירוץ הנשים. כמו במירוץ הגברים שייערך מחר, מדובר על מסלול קלאסי לאול-אראונדריות – מסלול באורך 152 ק"מ שבחלקו העיקרי כולל שמונה הקפות של 19 ק"מ, עם גבעה בשם "סלמון היל" באמצעה של כל אחת. לא בטוח מי כאן נחשבת לרוכבת הפייבוריטית, אך ברור לחלוטין מי הנבחרת הפייבוריטית – הולנד. הנבחרת (ממדינה שלה אליפות קסומה בינתיים) שולחת שלוש רוכבות אימתניות לתחרות – אנה ואן דר ברחן, אנמיק ואן פלויטן ומריאן ווס. ואן דר ברחן, האלופה האולימפית, היא זו שתיחשב כנראה כמועמדת העיקרית לזכות, היות והיא נחשבת כעת לחזקה ולמגוונת מבין השלוש. ואן פלויטן מצוייה אף היא בעיצומה של עונה נפלאה, כששיאה הוא הזכייה בתואר הנג"ש העולמי באמצע השבוע. ווס היא אחת הרוכבות המעוטרות בכל הזמנים, ולמרות שהיא בצד היורד של הקריירה, זכייה שלה לא תפתיע אף אחד. גם שאר ארבע חברות הנבחרת (כמו אלן ואן דייק) יכולות למצוא את עצמן בראש הפודיום, בפרט בתרחיש של בריחה. מועמדת אחת מול הכח ההולנדי היא אלופת העולם הנוכחית, הדנית אמלי דידריקסן, המצוייה בכושר טוב, אך חזקה יותר בסיומי מיאוץ. מועמדת אחרת היא אלופת העולם הקודמת, הבריטית ליזי דייגנן, שהמסלול בהחלט יכול להתאים לה, אך היא מתאוששת מניתוח תוספתן. רוכבות נוספות העשויות לדבר חזק הן האמריקנית קורין ריברה (שזכתה השבוע בנג"ש הקבוצתי עם קבוצת סאנווב) והאיטלקיות אליסה לונגו בורגיני וג'יורג'יה ברונזיני הוותיקה. הנבחרת של ארצנו תשלח שלוש רוכבות – אלופת הארץ עומר שפירא, אלופת הארץ לשעבר רותם גפינוביץ' (שאגב משמשת כדומסטיקית של אותה מריאן ווס) והילה יצחק הצעירה. שידור ביורוספורט 2 ב-16:00.

 

פוטבול מכללות / מנחם לס

משחקים חשובים:

צהריים:

צפון קרולינה סטייט בפלורידה סטייט

פיטסבורג בג'ורג'יה טק

טקסס A@M בארקנסאו

ווסט וירג'יניה בקנזס

3:30 ו-4:00

בוסטון קולג' בקלמסון

לואיזיאנה סטייט בדרום קרולינה

אלבאמה בוונדרבילט

USC בקליפורניה ברקלי

TCU באוקלהומה סטייטט

דוק בצפון קרולינה

מישיגן בפורדו

7:30 ו-8

סירקיוז ב-LSU

פן סטייט באיובה

אוקלהומה בביילור

אאובורן במיסיסיפי

נוטר דאם במישיגן סטייט

10:30

UCLA בסטנפורד

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. הלילה סיים שחר צוברי במקום הרביעי באליפות העולם בהפרש נקודה ממדליית הארד. הוא סיים חמישי בשיוט המדליות והיריב שלו סיים שמיני… אם היריב היה מסיים תשיעי או צוברי רביעי אז צוברי היה לוקח מדליה. ואני אומר כבר עכשיו זה הייתה מכירת שיוט שבו שלושה סינים שיתפו פעולה בשביל לקחת שתי מדליות שאחת מהן זהב. בנשים דרך אגב הם לקחו 3 מדליות… אז אני לא יודע ממתי הם כאלה טובים אבל בלי קשר היום מכרו את שיוט המדליות. לפי השידור הישיר של השיוט – https://www1.yachtrace.jp/sp510.html?folder=170918RSX&dataprefix=men%20medal%20race

      1. הוא לא התלונן וגם לא ראיתי את זה בשום מקום… אבל אירי שראיתי את מהלך השיוט אני מרגיש שהיה שם הרבה שתפ של הסינים

          1. הם הגיעו לגמר במצב כזה
            1. סיני 33 נקודות
            2. שוויצרי 33
            3. סיני 52
            4. צוברי 59
            7. סיני שלא יכול לזכות
            שיוט מדליות הוא כפול ולכן צוברי צריך מרחק של 4 מקומות בינו לבין הסיני במקום השלישי. ובין השניים הראשונים זה מי שמגיע ראשון.
            צוברי סיים 5 , הסיני במקום השלישי סיים 8 הסיני במקום הראשון סיים 9 והשווייצרי אחרון במקום ה10.

            שמסתכלים במהלך השיוט אפשר לראות שרוב השיוט הסיני שהיה במקום הראשון היה לפני הסיני במקום השלישי והשווייצרי אחריהם. המטרה הייתה ליצור מרחק בין השוויצרי לסיני על ידי זה שהסיני שבמקום השלישי יהיה ביניהם. בהקפה האחרונה הסיני במקום הראשון נתן לסיני במקום השלישי לעקוף אותו. כדי ששניהם יהיו על הפודיום. זו התחושה שלי.

          2. זה ממש לא נכון. בהתחלה המקום הראשון פיגר אחרי השוויצרי והיה ביניהם קרב כל הדרך. נראה לך שהוא ייתן למישהו לעבור אותו ולסכן את המקום הראשון. הם היו יכולים לעשות את זה הרבה יותר פשוט אם הסיני האחרון פשוט היה משתרך מאחור.
            בקיצור לא קונה את תיאורית הקונספירציה שלך.

          3. הסיני והשווייצרי לא עניין אותם המירוץ עצמו אלא רק איפה השני וזו גם הסיבה שהם מקום אחרון. הם רצו להיות בזווית העין ….

          4. נכון, אבל רוב המירוץ השוויצרי הוביל על שני הסינים ומי שעקף אותו ראשון היה זה שסיים במקום השלישי. רק במצוף האחרון הסיני המנצח הצליח לעקוף אותו. בקיצור לא מבין את הטענה שלך.לא היה מצב שבו הסיני המנצח הוביל ובינו לשוויצרי היה הסיני שסיים שלישי.
            כפי שציינתי הייתה להם דרך הרבה יותר פשוטה להבטיח את הנקודות .

    1. טוב הוא גם התלונן על שופטים נוראיים ששורקים עבירות על תיקולים יפים בפוטבול ודרש לפטר שחקנים שכורעים בזמן ההמנון. אולי צריך לבדוק גם אצלו סימנים ל-CTE.

    2. אני חושב שהמהלך של טראמפ צודק. נשיא לא צריך לחכות ולהתחנן שיבואו וזה גם אופייני לו כבריון שתמיד ישלוף אחרון

    3. חחח אחרי שלא הסכימו לבוא …
      חוץ מזה הוא יכול לטעון שהם ממדחנה אחרת קליפורניה ולא שייכים לארהב הרפובליקנית ….בטח קיבל עצות מביבי …

  2. למי שצופה במירוץ הנשים: 57 ק"מ לסיום אפשר לראות את עומר שפירא במספר 41 מחזיקה בשיניים בפלוטון (השתיים האחרות כבר כנראה לא שם). כרגע בריחה של 35 שניות של שלישיה הולנדית-בריטית-אוסטרלית.

  3. 8 ק"מ לסיום בנשים. אחרי מתקפה עוצמתית של ההולנדיות הן 3 מתוך 7 בבריחה יחד עם אנמיק ואן פלויטן ואנה ואן דר ברחן. המירוץ שלהם להפסיד עכשיו.

    1. ברגע שהגיעו שלוש הולנדיות לבריחה, שלחו אותה קדימה והשאירו את שתי החזקות מאחור. לשאר הרוכבות בבריחה היה ברור שאם ינסו לסגור את הפער, שתי החזקות ייקחו את המירוץ. אז הבריחה שלה תפסה. דוגמא קלאסית לעוצמה של נבחרת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט