אירועי דיומא – 20.09.2017

צוות האתר מאחל שנה טובה לכל בית ישראל.

כדורגל / רועי ויינברג:

בונדסליגה – מחזור 5:

19:30-פ.צ. קלן-איינטרכט פרנקפורט (ספורט 4). קלן עם שער בודד בליגה ו-4 הפסדים, לצד הפסד נוסף בליגה האירופית. המצב של פרנקפורט טיפה יותר טוב כשהם עם 4 נקודות וינסו להשיג עוד 3, בעונה בה הם ינסו להאבק על הירידה. קלן, בלי שינוי גדול, תסיים את העונה בבונדסליגה השנייה.

21:30-הרטה ברלין-באייר לברקוזן. 2 קבוצות אמצע טבלה שבמצב לא משהו בלשון המעטה עם 5 ו-4 נקודות כל אחת. להרטה היה לוח טיפה יותר קשה וההגנה העדיפה שלהם הופכת אותם לפייבוריטית, במשחק שלא יתעלה לרמה גבוהה.

21:30-המבורג-בורוסיה דורטמונד (ספורט 4). למרות ההפסד לטוטנהאם דורטמונד עדיין נראית גדולה על הליגה ועם 10 נקודות מ-4 משחקים. המבורג במקום השמיני עם 2 ניצחונות, אבל הם באים למשחק מאמצע הטבלה ונחותים בכל פרמטר מבורוסיה.

21:30-פרייבורג-האנובר 96. האנובר, העולה החדשה, משחקת אחלה כדורגל ועם 10 נקודות מ-4 משחקים, בדיוק כמו דורטמונד. כשפרייבורג עם 2 תוצאות תיקו, שער זכות בודד וללא ניצחון, קשה לראות את המארחת מצליחה להוציא נקודות מהמשחק הזה.

21:30-מיינץ-הופנהיים. מיינץ עם ניצחון בודד ו-3 הפסדים כשהם ספגו 7 שערים ב-4 מחזורים. הופנהיים עדיין ללא הפסד וספגה 3 שערי ליגה עד כה, כשהיא פוגשת את באיירן מינכן, הרטה ברלין ובאייר לברקוזן החזקות.

לה ליגה – מחזור 5:

21:00-המלצת צפייה: אתלטיק בילבאו-אתלטיקו מדריד (ONE). משחק הכדורגל הטוב ביותר של היום. בילבאו, למרות ההפסד המפתיע ללאס פלמאס בראשון, קבוצה טובה מאוד שספגה שער בודד בחמשת משחקיה האחרונים. מדריד למרבה ההפתעה הבקיעה לא מעט בתחילת העונה, אבל עם שער אחד בשלושת משחקיה האחרונים מול ולנסיה, רומא ומלאגה. זה יכול להוביל למשחק הגנתי בלי יותר מדי עניין, אבל כשקבוצות ברמות האלה נפגשות תמיד יש ניצוצות של כדורגל משובח.

21:00-לגאנס-ג'ירונה. ג'ירונה עם 4 נקודות מ-4 משחקים, כשפתיחה קשה הובילה לכך שהמצב שלהם לא מדהים כרגע (פגשו את אתלטיקו מדריד, אתלטיק בילבאו וסביליה בנוסף למלאגה אותה ניצחו). הם יכולים להעלות את זה ל-5 או ל-7 נקודות מול לגאנס שפתחה את הליגה עם צמד ניצחונות והפסידה פעמיים מאז במשחק די שקול.

22:00-דפורטיבו לה קורוניה-אלאבס. שתי הקבוצות ביחד עם נקודה אחת עד עכשיו. זה משהו שבטוח ישתנה אחרי המשחק, אבל רמה גבוהה לא תהיה פה ואיש לא יפול מהכיסא אם נראה את המשחק הזה בליגה המשנית בשנה הבאה.

23:00-ריאל מדריד-ריאל בטיס (ONE). ההגנה של בטיס ספגה 7 שערים ב-4 משחקים ותתקשה להתמודד מול ההתקפה הפורה (9 שערים ב-4 משחקים בלי רונאלדו) של המדרידאים.

23:00-סביליה-לאס פלמאס. סביליה עדיין ללא הפסד העונה ובכושר פשוט נפלא. לאס פלמאס במקום העשירי עושה רושם של קבוצת אמצע טבלה קלאסית וככזאת המארחת לא צריכה לאבד מולה נקודות.

סרייה איי – מחזור 5:

19:00-בונבנטו-רומא בונבנטו, העולה החדשה, ללא נקודות וספגה 10 שערים עד כה. כשהם מול רומא, שלא מחוררת רשתות העונה אבל עם 6 נקודות מ-3 משחקים, המארחים לא צפויים להשיג נקודות ראשונות לשנה הזאת.

21:45-לאציו-נאפולי. משחק משובח שלא משודר בארץ. נאפולי עם ממוצע שנושק ל-4 שערים במשחק, ללא הפסד ונראית כמו איום אמיתי על האליפות בצמרת המרתקת שיש עד עכשיו באיטליה. לאציו במקום הרביעי עם 10 נקודות, גם היא ללא הפסד (3 ניצחונות ותיקו) וקבוצה התקפית ביותר. יכול להיות כאן כדורגל נהדר.

21:45-יובנטוס-פיורנטינה (ספורט 3). יובה אחת משלושת המושלמות עם 12 נקודות והפרש שערים של 3-13. פיורנטינה עם 2 ניצחונות ו-2 הפסדים כשמלבד אינטר הם לא פגשו קבוצה חזקה מדי. הגברת הזקנה תמשיך להשאר מושלמת אחרי המשחק הזה.

21:45-מילאן-ספאל. עם 8 שערי זכות ו-9 נקודות לא כדאי להספיד את מילאן במירוץ לאליפות. את ספאל, במקום ה-14 עם 4 נקודות, כדאי להספיד. הם ישמחו להשאר בליגה ולא לספוג יותר מדי מול פטריק קרוטונה וכוכבי מילאן תהיה התחלה טובה מאוד.

21:45-קליארי-ססואלו.

21:45-אטאלנטה-קרוטונה.

21:45-ורונה-סמפדוריה.

21:45-גנואה-קייבו.

21:45-אודינזה-טורינו.

גביע הליגה האנגלי – סיבוב שלישי:

21:45-ארסנל-דונקסטר. האם דונקסטר מהליגה השלישית תצליח להדיח את ארסנל באמירויות ולהדהים את עולם הכדורגל? לא. אבל בספורט תמיד יש סיכוי לסנסציה.

22:00-מנצ'סטר סיטי-ווסט ברומיץ'. סיטי בכושר נהדר וצפויה להמשיך להבקיע גם מול ווסט ברום שלא מרשימה עד עכשיו עם הכושר של ז'סוס ואגוארו. ברומיץ' קבוצה הגנתית יותר מליברפול, ווטפורד ופיינורד אותן סיטי ניצחה לאחרונה, מה שיכול להפוך את המשחק למעניין.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר World Open – סיבוב שני:

טורניר ה-World Open הוא טורניר דירוג הנערך בעיר יושאן שבסין, הממשיך את רצף הטורנירים אותם אנו רואים במדינה מתחילת השנה. אנו מצטרפים לטורניר בסיבוב השני, לאחר שהסיבוב הראשון (כרגיל, אפשר לומר) שלח הבייתה כמה מהמדורגים הבכירים ביותר, כשפגשו שחקנים זוטרים מהם. בין אלו נמצא את אלוף העולם, מארק סלבי, ואת בארי הוקינס, ליאנג וונבו ושון מרפי. הסיבוב השני כבר מפגיש כמה מהשחקנים הידועים פנים אל מול פנים. כך נוכל לראות בסשן המוקדם את ג'ו פרי מול ראיין דיי, ובסשן המאוחר את סייאו גואודונג מול דינג ז'ונווי, את אנתוני מקגיל מול סטיבן מגווייר ואת קיירן ווילסון מול מייקל הולט. שידורים ביורוספורט ב-9:00 ובירוספורט 2 ב-14:30.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

אליפויות העולם במירוצי כביש – מירוץ הנג"ש לגברים:

אחד האירועים המעניינים ביותר של שבוע האליפויות בברגן, הן בשל המסלול הבלתי שגרתי והן בשל הפרופיל הגבוה של המתחרים. המסלול בן 31.5 הק"מ היה יכול להיחשב למסלול נג"ש קלאסי לכל דבר, אלמלא היה מסתיים כפי שבחרו מארגני האליפות לסיימו. אלא שה-3.5 ק"מ האחרונים בהר פלויין, בשיפוע ממוצע של 9 אחוזים, משנים את התמונה לחלוטין, והופכים את המסלול למתאים במיוחד למטפסים. לא מעט רוכבים צפויים להחליף את אופניהם לפני אותה העלייה מאופני נג"ש לאופניים רגילים (המתאימים יותר לטיפוס). מבין הפייבוריטים נראה כמובן את כריס פרום, שזכייה שלו בתואר תמשיך שנה היסטורית לרוכב העל הזה. אלא שהפייבוריט המסתמן לזכייה (גם לפי פרום עצמו) הוא טום דומולאן. את ההולנדי ראינו ביום ראשון סוחף את קבוצת סאנווב לניצחון מפתיע, לפני קבוצות פייבוריטיות כ-BMC וסקיי, ונראה שהוא הגיע בכושר אימתני לברגן. אגב זכייה שלו תשלים דאבל נוסף, זאת לאחר שקבוצת סאנווב זכתה גם במירוץ הנג"ש הקבוצתי לנשים, אזי הפעם מדובר בדאבל הולנדי, היות וזוכת הנג"ש האישי לנשים אתמול הייתה בת ארצו, אנמיק ואן פלויטן. פייבוריט נוסף שנראה כאן הוא האוסטרלי רוהאן דניס, אולי השען הטוב ביותר בעולם היום, ואחד שהוכיח שהוא גם יודע לטפס. שענים מטפסים נוספים העשויים לדבר חזק היום הם טי ג'יי ואן גרדרן האמריקני, אילנור זכארין הרוסי ופרימוז רוגליץ' הסלובני. בין השענים הקלאסיים יותר, שמטבע הדברים נחשבים לפחות פייבוריטים היום, נראה את אלוף העולם, טוני מרטין הגרמני, את ואסיל קיריינקה הבלארוסי, יונתן קסטרובייחו הספרדי, סטפן קונג השוויצרי ומאצ'יי בודנאר הפולני. שידור ביורוספורט החל מ-14:00.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

    1. למה יש חצי שעה הפרש לפני הקונטנדרים?
      העלייה בסיום גורמת לזה שיום קצת לא טוב ואתה נעקף. לשמחתו של מרטין הוא מזנק אחרון, כי מצב לא רע שיסיים יותר מדקה וחצי מאחורי המנצחים.

  1. טוני מרטין די בעצבים על המסלול שנבחר לנג"ש. האמת שאני די מסכים איתו. זה מוציא את הנג"שסיטים המקצועיים מהמשחק וזה קצת לא פייר. לפרום, דומולאן וחבירהם יש את הגראנד טורס להראות את יכולתם.

    1. חצי מוצדק בעיניי. קודם כל יש לו ארבעה תארים, אז למה להיות חזיר. מדובר בתחרות שיש כל שנה, אז למה לא לגוון. מזכיר קצת את הטענות שיש לספרינטרים מצד אחד ולמטפסים מצד שני נגד התוואי של אליפות העולם.

  2. אני הולך על פרימו ….כי הוא ישראלי….
    וברצינות מזג האויר הכי מתאים לו , אגב איך מחליפים אופניים במינימום זמן וכמה עולה בזמן החלפת אופניים ?
    אני שואל כי פשוט לא זכורים לי מקרים כאלו ,והנגש טיפוס היחיד שכני זוכר היה באסקוריאל בוולטה 2003 ואז כולם החלו ונשארו עם האופניים הרגילים .

    1. קונטאדור עשה את זה השנה באחד ממירוצי הקטעים בספרד (לא זוכר איזה). שם זה דווקא התחיל בעלייה והוא החליף אחר כך לאופני נג"ש. זוכר שזה דווקא די השתלם לו.

    2. ואגב יש הקפדה של UCI על מיקום ההחלפה, איזשהו שטיח שרק עליו מותר לעשות את זה לפני העלייה (מן הסתם כדי לא להפריע לרוכבים אחרים).

  3. פרימו 177 על 65 קג אלו נתונים של מטפס על ,לא שען , ונתונים המעידים על מישהו חרוץ מאד ,שעובד קשה כל השנה.
    אז איך הוא שען ?
    נחזור לקפיצות סקי,פרופיל של קופץ הוא פרופיל של מישהו בעל קואורדינציה מעולה .
    עובדים המון על קואורדינציה ושיווי משקל , בסירטוני המיאוצים של פרימו שתי התכונות בולטות שיווי משקל מעולה ,יכולת גלישה במורד מרשימה ,וכאשר הוא יוצא לבריחה הוא מבזבז הרבה פחות אנרגיה מהמתחרים על נדנוד האופניים יכולת הדיווש שלו חלקה ,תענוג לראות אותה.
    אז הנה עוד כמה,שניות כל קמ בסיכום שלושים קמ יש לו יתרון גדול על מתחרים גדולים וחזקים ממנו בשל קואורדינציה משופרת.

      1. אולי אתה חושב כך כי אתה אולי לא מכיר את האימונים שעוברות נבחרות הקפיצות סקי מאחר ואני קצת מכיר ובחלק השיווי משקל ובחלק הסקי קצת התאמנתי אני יכוללהגיד שיש לו פור גדול על הרוכב כביש רגיל.
        הוא יכל גם ללכת לריצות ארוכות רטה חאסה ווירן פאבו נורמי שהתאמנו באימונים דומים ולהצליח לא פחות.

  4. במה עלתה לפרימו החלפת האופניים בזמן ?
    מישהו יכוצ להעלות נתונים או קישור לתחנות ביניים לא הצלחתי למצוא ,טום ופרום לא החליפו אגב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט