מחשבות כדורסל של חמישי בבוקר / רועי ויינברג

גרנט היל ראוי למקום בהיכל התהילה

בשנה הבאה השמות הבולטים שיהיו זמינים לראשונה לבחירה בהיכל התהילה הם ג'ייסון קיד וגרנט היל, שניים שבמקרה זכו בפרס רוקי העונה של 1995 ביחד. במקרה של קיד אין ספק בקשר לבחירתו (כשחקן כמובן): 5 בחירות לחמישיית הליגה הראשונה, 4 בחירות לחמישיית ההגנה הראשונה, כמות מסחרית של אסיסטים בקריירה (12,091, מקום שני בכל הזמנים), 2 הגעות לגמר עם ניו ג'רזי חלשה ותפקיד משמעותי באליפות ב-2011 של דאלאס מצדיקים מקום.

השאלה היא מה עם היל? הקריירה שלו ב-NBA הרבה פחות מרשימה. הוא לא הגיע לאף הישג קבוצתי בליגה מלבד תפקיד משני בפניקס של גמר המערב ב-2010, והקריירה הארוכה שלו הייתה מלאת פציעות. הוא לא היה שחקן היסטורי, אלא שחקן טוב מאוד במימדי נבא. זה מצדיק מקום?

אני חושב שכן. היו לו 6 עונות של 20 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים לפחות, לצד עוד 2 באורלנדו (בהן שיחק 4 ו-14 משחקים בהתאמה ולכן לא נכללו בספירה). חוסר ההצלחה בפלייאוף, בו עבר פעם אחת את הסיבוב הראשון עם אותה פניקס, בעוכריו. הוא נבחר פעם אחת לחמישיית הליגה הראשונה ו-4 פעמים לשנייה.

בנוסף, הוא נבחר 7 פעמים לאול-סטאר. מכל השחקנים שנבחרו 7 פעמים או יותר לאול-סטאר ויכולים להבחר להיכל, רק 2 לא נכנסו. אחד מהם שיחק בליגה בשנות ה-50' והשני, ג'ק סיקמה, היה שחקן משמעותי בקבוצה אלופה בסיאטל. הקריטריון הזה יכול להיות שווה מקום.

היתרון הכי משמעותי של היל, לצד קריירת ה-NBA הלא ממומשת ברובה, הוא קריירת המכללות. היל היה שחקן חמישייה בדיוק האגדית של בובי הארלי וכריסטיאן לייטנר. הוא הוביל אותה ל-2 אליפויות מכללות כשחקן חמישייה ב-1991 וב-1992. אחרי שלייטנר והארלי עזבו לאנ.בי.איי הוא היה הכוכב של המכללה וב-1994 הוביל סגל די בינוני (מלבדו רק שחקן אחד מאותה קבוצה הגיע ל-NBA והיה שחקן לא משמעותי) עד לגמר ה-NCAA. זה מצדיק מקום בהיכל.

מה קורה עם ניקולה מירוטיץ'?

העונה כבר בפתח. מחנות האימונים הולכים להתחיל בקרוב, הלו"ז כבר פורסם והקבוצות יודעות, בגדול, מה המצב שלהן. שחקנים חופשיים בולטים מתחילים למצוא קבוצות, וגם הסיטואציות הבעייתיות, של השחקנים המוגבלים שעדיין במו"מ עיקש עם הקבוצות שלהן, מתקרבות להכרעה. נרלנס נואל נשאר בדאלאס על חוזה לשנה אחת ויש שיחות בין ממפיס וג'מייקל גרין על חוזה של 8-9 מיליון דולר לעונה.

מה עם מירוטיץ'? אין יותר מדי חדש. שיקגו שלו הולכת לבנייה מחדש ויש דיבורים על שחרור של דווין וויד, מה שישאיר שם רק את רובין לופז מהשחקנים המרכזיים בשנה שעברה, להוציא מירוטיץ'. הם הולכים על ליבה צעירה יותר ויש להם בעמדה של מירוטיץ' את לורי מרקנן שנתן יורובאסקט נהדר ונבחר שביעי בדראפט ובובי פורטיס שהראה לא מעט ניצוצות בשנתיים האחרונות ובגיל 21 יכול להוציא מעצמו יותר.

מירוטיץ' לא שחקן הגנה טוב מספיק בשביל לשחק כסנטר ולא מהיר מספיק בשביל לשחק כסמול פורוורד, וזה משאיר אותנו עם העמדה של מרקנן ופורטיס בלבד. בגיל 26 הוא בשיא והוא הציג כדורסל נהדר בסיום העונה שעברה, עם 17.2 נקודות ב-46.9% מהשלוש בתקופה של 13 משחקים, כשוויד בחוץ וההתקפה מבוססת על רונדו. יחד עם היכולת הלא רעה שלו בקאץ'-אנד-שוט יש כאן פאוור פורוורד שיהיה נכס משמעותי לכל קבוצה שמחפשת קלעי שלשות טובים, כמו דטרויט, פורטלנד או מילווקי.

לכן יש פה סיטואציה בעייתית. לשיקגו אין רווח מהחתמתו, כשהוא כבר עכשיו בשיא הקריירה והם מכוונים לעונות הבאות. למרות זאת, הם יכולים להשיג עליו תמורה סבירה (בחירות/שחקנים צעירים) בטרייד כלשהו על הנייר, ולכן יש סיכון בלהפוך אותו לשחקן חופשי בלתי מוגבל. כמובן שיש גם את האפשרות שאף קבוצה לא תרצה אותו ואז הבולס תקועים איתו מתחת לתקרת השכר. אכן דילמה.

לדעתי הפתרון הכי טוב הוא ניסיון להחתים אותו על חוזה ל-3 שנים כשהם עושים בנייה מחדש וניסיון טרייד תמורת שחקנים צעירים או בחירות דראפט. שיקגו יכולה להשיג פוטנציאלים כמו לוק קנארד בתמורה למירוטיץ', או בחירות דראפט עתידיות. זה יהיה המהלך הטוב ביותר לקבוצה.

חוזי מחנה אימונים שעברו מתחת לראדאר

בכל קבוצה יש 17 מקומות – 15 חוזים רגילים ו-2 חוזים כפולים של שחקנים שיכולים לשחק גם בליגה וגם בליגת ההתפתחות. לא כל קבוצה יודעת מי יהיו ה-15 שיפתחו אצלה את העונה הקרובה. קבוצות יכולות לזמן עד 20 שחקנים למחנה האימונים של כל אחת. יש כמה חוזי מחנה אימונים מעניינים שלא זכו ליותר מדי פרסום ויכולים להפוך לאקס פקטורים עבור הקבוצות בעונה הקרובה, בדומה לג'אבל מגי שנה שעברה.

דאנטה קנינגהאם. עדיין בלי קבוצה ולא שחקן שינסה להרוויח את מקומו דרך מחנה האימונים. גם מינסוטה וגם ניו אורלינס מאוד רוצות להביא אותו ובצדק. יש לו קליעה טובה מהשלוש (39.2% שנה שעברה), הפליקנס נראו טוב בהרבה איתו על המגרש והוא נראה כשחקן דבק חשוב, מי שיכול למצוא את עצמו 20-25 דקות על הפרקט בלי מספרים ויותר מדי באזז.

איזייאה בריסקו וארצ'י גודווין (פורטלנד). אחת החולשות של הטרייל בלייזרס בשנה שעברה הייתה העדר המחליפים לדמיאן לילארד וסי ג'יי מקולום. השניים קלעים מצויינים שמצליחים ליצור הרבה נקודות למשחק, והמחליפים שלהם, שבאז נאפייר ופט קנהוגטון, לא הצטיינו במשחק ההתקפה בלשון המעטה. גודווין ובריסקו יכולים להיות שמות מעניינים. הראשון היה שחקן של 8 נקודות למשחק ב-12 משחקים העונה ומחליף לגיטימי עם 9 נקודות בערב בפניקס ב-2015/16. אין לו קליעה מהשלוש אבל הוא יכול לשים את הכדור בסל.

השני שם יותר מעניין. גם הוא בוגר קנטקי שהיה סביר בליגת הקיץ עם פילדלפיה 76' כשהוא לא בולט לטוב ולרע. בעונה האחרונה באחת המכללות הטובות ביותר הוא קלע 12.4 נקודות עם 5.4 ריבאונדים ו-4.2 אסיסטים, שמראים מה הוא מסוגל לעשות ואת היכולת שלו להיות מחליף למקולום בעת הצורך. אין פה שחקן של שלשות והגנה שיכול להשלים בצורה טובה על הנייר את לילארד, אבל כל אחד מהם יכול להפוך משחק נתון.

ניקולאס בוריסנו (אטלנטה). שחקן גבוה וחכם שיכול לשחק כשוטינג גארד וסמול פורוורד ועשה כמה קמפיינים נחמדים עם נבחרת ארגנטינה. ב-NBA הוא לא זכה ליותר מדי צ'אנס בדאלאס ומייק בודנהולצר יכול להפוך אותו לכלי התקפי בעל ערך. יש לו יכולת מסירה טובה ובקבוצה שהולכת לבנייה מחדש הוא יכול להפוך לשם שאוהדי NBA יאהבו יותר ויותר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. תודה רועי, לחוזים החדשים תוסיף את ג'וש ריצ'רדסון שחתם במיאמי ל 4 שנים תמורת 42 מיליון.
    שבאז מוחמד חתם בימים האחרונים על חוזה מינימום של ווטרנים במינסוטה. יופי של החתמה לוולבס.
    לגבי מירוטיץ'. אמנם לא מסוג השחקנים שתיבודו אוהב ולא יודע איך הסתדר עם באטלר, אבל יכול להיות החתמה טובה במינסוטה.

    1. אני לא חושב שריצ'רדסון שווה את הכסף למיאמי. 10.5 מיליון דולר בשנה לשוטינג גארד מחליף, כשיש גם את טיילר ג'ונסון, זה יותר מדי

      1. כן, זה הרבה. מיאמי מהמרים אבל שישתפר לשנים קדימה וחוזים ארוכי טווח בסכומים האלו לשחקנים עם קו עלייה יכולים להיות מאוד משתלמים ויותר קלים להעביר בטרייד. אבל זה בהחלט הימור.

      2. 1.98 שמשחק בעמדה החלשה בליגה (SG),
        ששומר לא רע בכלל,
        שיש לו 37.5% (קריירה) מהשלוש,
        והוא רק בן 24

        לצורך השוואה:
        מקולם בעונתו השנייה בליגה קלע באחוזים דומים לאלו של ריצ'ארדסון,
        אבל בהגנה הוא אפילו לא קרוב (וגם לא בגובה – 8 סנטימטר פחות).
        אלן קראב נתן נתונים פחות טובים משל ריצ'ארדסון השנתיים הראשונות שלו בליגה
        (קראב הוא דוגמה טובה – אותו גובה, משחק דומה)

        והכי חשוב –
        ריילי וההיט ממש טובים בלזהות מתי פוטנציאל בדרכו להתממש.

        1. שניכם צודקים. יכול להיות שנראה אותו לצד וויטרס כמה דקות, כי אין להיט סמול פורוורד אמיתי שיכול לפתוח.

  2. מה אפשר לצפות מליגה עלובה כל כך? הליגה הזאת הופכת להיות wwf משנה לשנה, עיקר הדרמה נמצא מחוץ למגרש, בגידות (עלק) ודיבורים על מורשת של הכי טוב בכל הזמנים (עלק) וההוא שלא מדבר עם ההנהלה, וההוא שמשחק כשהוא לא קם מהשבעה וההוא ואבא שלו לא מפסיק לדבר וההוא שמתחפש לדובי גל ממלך הסלים ועוד ועוד דרמות כדי לכסות על ערוות הליגה – היא לא מעניינת בשיט. עכשיו קחו את העולב הזה ותוסיפו לו יוקרה מלאכותית כמו בחירה להיכל התהילה המפוקפק והמלא בשחקנים שלא הותירו חותם פרט לכמה היילייטים (והרי חזות הליגה היא היילייט) ותבינו שבקרוב יאכלסו את ההיכל שחקנים כמו סטיב פרנסיס ודוויט הווארד. הליגה פושטת את הרגל מבחינה ערכית

    1. האווארד היה בשנותיו הטובות הציר הטוב בליגה, הריבאונדר הטוב בליגה, החוסם הטוב בליגה ומשחקני ההגנה הטובים ביותר.

    2. אני חושב שבמקום היכל התהילה צריך לקרוא לזה היכל השחקנים הסבבה ואז להכניס את דוויט שהיה במשך שנים הציר הטוב בליגה, וגרנט היל שהיה הפצוע הטוב בליגה, וקייל קורבר שהיה במשך שנים הקלע הכי טוב בליגה, ושון מריון עם הזריקה המכוערת בליגה, וג'ימי באטלר עם התספורת הכי מוזרה, ודרק רוז כי הוא היה פעם אמ.וי.פי וכולם יהיו שמחים כי הם שיחקו פעם באולסטאר ולכן זכו לתהילת עולם

  3. לא היה פה מישהו שאמר שהמקורות שלו אמרו ששבאז מוחמד יחתום בלייקרס?

    נההה.. זה סתם הדמיון המפותח שלי.

  4. אם אני הייתי מתפרע, אבל ממש מתפרע. הייתי גונב מממפיס את ג'מייקל גרין תמורת 12 מליון ונפטר בטריידים מלמרקוס תמורת בחירת דראפט טופ 5 ומגרין (תמורת בחירת דראפט סיבוב ראשון )

    גרין קולע פחות נקודות אבל נותן גנה טובה יותר בצבע ומתאים טוב יותר לאופי של הקבוצה. השילוב שלו עם קאווי יכול לעשות נפלאותותמורת בניית העתיד של הספרס, היינו נפטרים שנתיים קודם מהחוזה של למרקוס.

    אין שום סיכוי שפופ או ביופורד יהיו אמיצים עד כדי כך.

    1. איך בדיוק אתה מתכוון לעשות את זה?
      גרין שחקן חופשי מוגבל אז ממפיס כנראה ישוו. מעבר לזה איך תבטיח בחירה טופ 5 עתידית? יש לך כדור בדולח?

      1. גרין שחקן חופשי מוגבל,
        ולספרס אין מקום מתחת לתקרת השכר.
        גם אם הסיקסרס משחררים להם 15 מיליון –
        הספרס עדיין יהיו 4 מיליון מעל תקרת השכר.

        ואז כל מה שהם יכולים לעשות זה סיין אנד טרייד.

        בקיצר –
        לא ראלי (בלשון ההמעטה)

          1. לא התנגדתי למה שכתבת,
            חיזקתי את הנקודה.
            וציינתי בנוסף שקשה לראות איך הספרס בכלל מגישים הצעה לגרין,
            היות ואין להם מקום מתחת לתקרת השכר,
            וגם להטוטים של טריידים כמעט בלתי אפשריים,
            לא יפנו מספיק מקום (מה שמשאיר רק את האופציה של סיין אנד טרייד)

          2. אי אפשר להבטיח בחירת טופ 5 –
            אבל הבחירה של ברוקלין,
            זו שהתגלגלה לקאבס.
            זה לא בלתי סביר שהיא שווה 1 – 7 .

    2. מי יתן לספרס בחירת דראפט אפילו טופ 10 על אולדריג'? חצי ליגה על הטנק בכל מקרה.
      והסיכון בהצעת חוזה כזה לגרין הוא שממפיס ישוו אותו ובכל מקרה לדעתי צריך להיות מתחת לתקרה כדי להציע כזה חוזה.

      1. תאורטית זה אפשרי אם הספרס מצליחים להזיז את החוזה של אלדרידג'.
        הבעיה שאין קבוצה שגם יש לה מקום לקחת את החוזה של אלדרידג',
        וגם רוצה שכזה.
        פילדלפיה יכולים לקחת את אלדרידג' ולפנות לספרס 15 מיליון,
        אבל למה שהם יסכימו?

        הסאנס וברוקלין יכולים תאורטית לפנות לספסרס 5 – 6 מיליון,
        אבל שוב –
        למה להם?

        1. ותוסיף לזה שממפיס ישוו כל הצעה הגיונית על גרין ותבין שאין סיכוי. גרין ניסה ליצור bidding war אבל לא ממש הלך לו. השוק רווי וכנראה שיחתום על חוזה של 8 מיליון לעונה. חוזה נהדר לממפיס שיוכלו להעביר בטרייד תמורת בחירת דראפט טובה אם ירצו ללכת על הטנק או להמשיך איתו קדימה לשנים הבאות אם יבחרו ללכת על הפלייאוף ולהוכיח לגאסול שהם מנסים.
          עכשיו הבקשה שלי לממפיס. #Free Manboobs
          כל הליגה רוצה שיעבור לאנשהו, רק שלא יתבזבז אצלכם. יאללה תעשו משהו.
          אם הייתי קליבלנד אתמול הייתי מעביר את הבחירה של ברוקלין.

          1. כבר התחלתי לכתוב תגובה שמסבירה איך 6 המיליון שמתפנים לספרס לא מספיקים…

            מה זה משנה ???

            במהות –
            אתה צודק.
            אצל מקדונו הכל יכול לקרות…

          1. למה?
            בשנה הבאה אלדרידג' יהיה שחקן חופשי,
            וכאשר לוקחים בחשבון שטרייד מול הספרס יעבוד רק אם הנטס ישלחו 16 מיליון לספרס,
            אז בכלל זה נהיה לא סביר.
            (איכשהו לא נראה לי שהספרס יסכימו לקחת את מוזגוב בתמורה…)

    3. השנה זה לא יקרה. שנה הבאה, במקרה הסביר שג'מייקל גרין יהיה שחקן חופשי, זה אפשרי. אם הספרס יביאו אותו במקום אולדריג' ואת אייברי בראדלי במקום דני גרין יש להם קבוצה מעולה

      1. גיא, עידו ורועי, מכל מלמדיי השכלתי.
        גיא צודק. אם היתה קבוצה שיכולה וגם רוצה את החוזה של אולדרידג' זה כבר היה קורה.
        אני חושש שאנחנו תקועים איתו לעוד שנתיים. כי הכי טוב לו יהיה לממש את השנה הרביעית.
        כשאני מפנטז על ג'מייקל, אני רואה בעיני רוחי את התשובה של הספרס לגרין השני מהמפרץ.
        ונגיד שדוראנט וקאווי מאזנים פחות או יותר אחד את השני, נשארנו
        עם קארי וקליי מול 10 שחקני קו אחורי של הספרס, באסה.

    4. ג'מייקל גרין עוד לא הוכיח כלום בליגה הזו מלבד עונה סבירה והייפ שאולי ישתפר.
      אולריג' טוב ממנו עשרות מונים, זאת לא אותה רמת ולא אותו שחקן.
      לגרין יש פוטנציאל – יופי! עכשיו שיהיה עקבי ובאמת ישתפר (אם כי בספרס יותר קל) אבל להעביר אותו תמורת אחד הPF הטובים בNBA זה לא הגיוני

    1. נכון. באמת עושה רושם של מותק של בחור. אבל יאלץ לחכות כמה שנים. לא חייבים להיבחר בשנת הבחירה הראשונה. תשאל את כריס וובר.

  5. אין מצב שדטרויט יסכימו לטרייד של קנארד על מירוטיץ' ככה סתם…
    אם הם לא היו בטוחים בקנארד הם היו משאירים את kcp

      1. שכחתי את הטרייד המטומטם של בוסטון… בכמ היה נראה שהכיווו שלהם היה לנסות את קנארד ואז באה ההצעה המפתה מהסלטיקס

  6. 1. גראנט היל – היה כוכב עולה עד שהפציעות הרגו את האיש שיכל לאיים על טריפל דאבל. יבחר אני מניח כי הייתה לו קריירת מכללות מרשימה בנוסף והוא אחד האנשים הנחמדים שהיו ועודם בNBA.
    2. מירוטיץ' – שחקן של התקפה בלבד, אבל הוא סטרץ' 4 שיכול לרווח ובהחלט לעזור להרבה קבוצות. אני לא ממש משתגע עליו והפתרון לבולס זה בהחלט לבדוק מה אפשר לקבל עליו.
    3. אין לי ממש את הרשימה הכוללת של שחקנים חופשיים, אבל ממה שאני זוכר יש עדיין הרבה שמות מעניינים שנשארו בלי חוזה ומחכים להזדמנות שתגיע.

    1. דרון וויליאמס, בוגוט, בוריס דיאו, דיוויד לי, ברנדון ג'נינגס, מונטה אליס, רמון סשנס. ב-2010 החבורה הזאת הייתה שווה סיבוב שני בפלייאוף.

      השם המעניין שחופשי, יחד עם מירוטיץ', זה מייסון פלאמלי. מאוד לא ברור מה יקרה איתו בדנבר

  7. למרות שהוא בחור נהדר – לא נראה לי שמגיע להיל. כואב להגיד, כי אתה רוצה ש"יגיע לו" – אבל אין שם מספיק בשר לטעמי.

  8. להיל אין מקום בהיכל התהילה, חד וחלק.
    היו לו 4-5 שנים יפות, אבל הפציעות חיסלו לו את הקריירה.
    אם לא היה נפצע, והיה ממשיך באותו קצב, כנראה שהיה מגיע לו, אבל אי אפשר להכניס אנשים למה שאמור להיות רשימת שחקני העילית של כל הזמנים על סמך "what if".

    1. הוא לא יכנס בגלל ה-What if, אלא בגלל הקריירה במכללות. טיפה דומה לראלף סמפסון, האל אוף פיימר עם קריירה מאוד קצרה (6 עונות כשחקן משמעותי) וקריירת מכללות אגדית. הקריירה שלו ב-2 המסגרות הייתה מוצלחת יותר מזאת של היל, אבל סיפור די דומה

        1. אין מה להשוות בין הקריירה של איש הקש הזה לקריירה של היל, אבל אהבתי את התגובה הזאת וצחקתי בקול

  9. היל ייכנס בדיוק כמו טי מאק ופני הארדווי. מעבר ל-4 או 5 שנים עם יכולת אישית בטופ של הליגה, היה לו כדורסל מאוד אטרקטיבי והוא טיפוס חיובי ביותר בסגנון ריי אלן ושות'.

  10. האם מגיע לו להיות בהיכל התהילה? לפי מבחן ביל ראסל? או לפי מבחן יאו מינג?
    היכל התהילה הוא מקום לא מוגבל, אפשר להכניס את כל המועמדים, ואז לפתוח היכל התהילה של היכל התהילה.

  11. נראה כאילו מירוטיץ' מתאמן כרגע במתחם של שיקגו, או בחדר אחר עם יותר מדי רהיטים אדומים-שחורים, לפי הדבר האחרון שהוא העלה לטוויטר. הוא אומר שהעלה 11 ק"ג של שרירים

  12. גראנט היל ייכנס בטוח. אמנם לפי מה שעשה ב-NBA קיים סימן שאלה, אבל הוא היווה כוכב לאן שפנה, ויש מאחוריו קריירת מכללות נפלאה, אב מפורסם, והיום הוא אנליסט מעולה בטיווי. ע"פ מה שעשה ב-NBA נטו לא מגיע לו אבל הוא ייכנס על בטוח.

    מירוטי? איזו אכזבה לשיקגו, אבל, כרגיל, מחכים לפריצה.

    שיחכו.1

כתיבת תגובה

סגירת תפריט