חם מהתנור: הרוקטס נמכרו ב-2.2 מיליארד דולר / רועי ויינברג

פרטיטה (במרכז). עבד בדירקטוריון הקבוצה בעבר.

הבעלים הותיק של יוסטון רוקטס (27-55), לס אלכסנדר, סיכם על דיל במסגרתו הקבוצה תמכר למיליארדר טילמן פרטיטה תמורת סכום שיא של 2.2 מיליארד דולר (השיא הקודם, 2 מיליארד דולר, שייך למכירת הקליפרס מדונלד סטרלינג לסטיב באלמר). המגזין הכלכלי פורבס העריך את שווי המועדון ב-1.65 מיליארד דולר בפברואר.

פרטיטה, תושב יוסטון, חבר בדריקטוריון הקבוצה לתקופה ממושכת, כולל התקופה בה הם זכו ב-2 אליפויות רצופות (1994 ו-1995). הוא עשה את מרבית הונו מרשת מסעדות ובתי מלון מצליחה בארצות הברית, ושוויו הוערך לאחרונה ב-3.1 מיליארד דולר.

אלכסנדר היה בעלי הרוקטס מאז 1993 עד היום, והכיר את פרטיטה סמוך לתקופה בה קנה את הקבוצה. פרטיטה היה בעלים שותף ביוסטון טקסנס, קבוצת הפוטבול, מ-2002 עד 2008, ורצה לרכוש הקבוצה ב-1993 אך הפסיד לאלכסנדר.

*

הניקס (51-31) עדיין מחפשים טרייד שיעביר את כרמלו אנטוני ליוסטון, ומחפשים קבוצה שלישית שתקח את חוזהו של ראיין אנדרסון (60 מיליון דולר ל-3 שנים). מילווקי (40-42) הוזכרה כיעד פוטנציאלי לאנדרסון, ושמו של ג'בארי פארקר עלה כמועמד לשחקן שיכול לעבור קבוצה בטרייד המשולש הזה. העונה אנטוני קלע 22.4 נקודות עם 5.9 ריבאונדים למשחק, אנדרסון 13.6 נקודות (40.3% מהשלוש) עם 4.6 ריבאונדים ופארקר, שנפצע וגמר את העונה לאחר 51 משחקים בשל פציעה בברכו, קלע 20.1 נקודות עם 6.2 כ"ח בערב.

*

פילדלפיה (54-28) מדברת עם ג'ואל אמביד על הארכת חוזה. נכון לעכשיו יתכן שהחוזה יהיה חוזה של 100 מיליון דולר ל-4 שנים, עבור השחקן שפספס את 2 העונות הראשונות של חוזה הרוקי שלו, והשנה ב-31 משחקים קלע 20.2 נקודות (36.7% מהשלוש) עם 7.8 ריבאונדים, 2.5 חסימות ו-2.1 אסיסטים ב-25.4 דקות למשחק.

*

מילווקי שוקלת להחתים מחדש את ג'ייסון טרי, הרכז הותיק שקלע 4.1 נקודות למשחק העונה כשחקן הבאקס.

*

יוטה (31-51) התחילה עם רודני הוד בשיחות על הארכת חוזהו. הוד, אמביד, וכל השחקנים שנבחרו בדראפט 2014, יכולים לחתום על הארכת חוזה עד ה-31.10 או שיהפכו לשחקנים חופשיים מוגבלים, אם קבוצתם תרצה בכך, בקיץ. העונה הוד קלע 12.7 נקודות למשחק.

*

פרנק ג'קסון, הבחירה ה-31 בדראפט, יצטרך ניתוח שני ב-3 חודשים ברגלו הפצועה. לא ידוע כמה זמן ג'קסון יפספס מתחילת העונה של ניו אורלינס (49-33).

*

לאחר ששוחרר מפורטלנד (41-41), אנדרו ניקולסון חתם בליגה הסינית. הוא קלע 2.6 נקודות עם 1.6 ריבאונדים למשחק העונה בוושינגטון וברוקלין.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 88 תגובות

  1. תודה רועי.
    חיכיתי לחם מהתנור שהגיע כמו לחמניה טריה.
    קודם כל מברוק ללס אלכסנדר שהפך 85 מיליון ל2.2 מיליאד ב 20 שנה. בעלים נהדר ואנחנו עוד נתגעגע אליו.
    אלכסנדר רק תרם 10 מיליון דולר לנפגעי האסון ביוסטון. אני מניח שהוא יכול להרשות לעצמו.
    לא יודע מה אני מרגיש על טילמן שהיה המועמד המוביל כבר מהתחלה. למעשה הוא ניסה לקנות את יוסטון כבר ב93 והפסיד ב4 מיליון דולר לאלכסנדר. עכשיו משלם קצת יותר.
    בעבר ניסה לקנות את הטקסנס אבל הליגה לא אישרה בגלל מעורבותו בעסקי הקזינו. מניח שלnba לא תהיה בעיה עם זה, אבל המכירה עדיין צריכה לעבור אישור מהליגה.
    עוד נתון קצת מרתיע הוא שהשווי של טילמן הוא פחות מ3 מיליארד דולר והוא כנראה יהיה הבעלים היחיד ולא בחברת שותפים. צריך לקחת בחשבון שיוסטון נקנו בכל כך הרבה בגלל ההנהלה המצויינת שלהם שהצליחה לשמור על רווח תפעולי כל השנים. אבל השנים הקרובות צפויות להיות קשות כלכלית והקבוצה עלולה לשלם המון כסף במס מותרות עד כדי עבודה בהפסדים תפעוליים. לא רואה מאיפה לטילמן הגב הכלכלי לזה, אלא אם הוא עובד בפייננס שזה מטריד בפני עצמו.
    בקיצור מקווה לטוב ועצוב לי שלס עוזב, הוא היה הבעלים הכי טוב שאפשר לאחל לקבוצה.

    1. אלכסנדר היה בעלים נהדר. ברמה של אריקסון במיאמי, גרוסבך מבוסטון והולט מהספרס. אני במקומך הייתי מעודד בקשר לפרטיטה – תושב יוסטון שהיה מעורב בקבוצה שנים. עדיף על איזו קבוצת רוכשים מסתורית

      1. נכון. ברור שעדיף בעלים יחיד על קבוצת רוכשים עם כל מיני בעלים משניים שמפריעים לתהליך קבלת ההחלטות. אבל קיוויתי למישהו עם קצת יותר עומק בכיס כדי להיות רגוע לשנים הקרובות.
        בכל מקרה פרטיטה מאוד אוהב ספורט ומאוד מחוייב לעיר שזה תמיד דבר טוב.

          1. לאלכסנדר היה מאוד חשוב לעבוד ברווחים תפעוליים. אחת הסיבות שהוא בחר למכור דווקא עכשיו זה כי הוא הבין שהקבוצה עומדת לעבוד בהפסדים בשנים הקרובות. ותודה לדוראנט.

      1. אלו היו הסכומים שדיברו עליהם כל הזמן. אני חשבתי שתהיה דחייה כי זה סכום מנופח ולא מציאותי אבל כנראה שהיו לא מעט מתעניינים רציניים.
        דווקא צריך להבין שמבחינת יוסטון הארווי זה אחד הדברים החיוביים לטווח הרחוק. המדינה תקצה מיליארדים לשיפור תשתיות ותכנון מחדש. חרא בזמן הקרוב אבל לא מרתיע השקעות כלכליות.
        מיותר לציין שכל החברות הכלכליות הגדולות בארה"ב מבוססות בדאון טאון יוסטון.

        1. לא יודע, קראתי לאחרונה מאמר שזה כרוניקה של אסון ידוע מראש. כל התכנונים שם או טויחו או זרקו זין או סתם התעלמו לגמרי מהתקנות הסביבתיות שנועדו למנוע את ההצפות האלו ואף אחד לא טרח לפקח על העניין או לעשות דבר בנידון. אם התנהלות הפיתוח הנדלנית שם ממשיכה באותה דרך זה ימשיך לקרות פעם אחר פעם אחר פעם.

          1. אני לא מכיר את טוואי התכנון העירוני אבל מהיכרות קלה עם התחום בטוח שהיו טיוחים. בכל מקרה רוב התשתיות היו ישנות ומיושנות ולא היה כלכלי להחליף ולשדרג. עכשיו אין ברירה ויש הזדמנות.
            האם יעשו את זה נכון הפעם? סביר להניח שלא. כי אנשים זה קקה.

  2. הNBA זה כמו לקנות נדלן בסביון: יקר מאוד, אבל כנראה שווה את זה. למי שמחפש עסקה קצת יותר מסוכנת, עם פוטנציאל גדול יותר לרווח, מומלץ לחפש שווקים אחרים. אני מארגן קבוצת רכישה למכבי באר יעקב, אם מישהו בעניין

      1. ההפסד הקריטי הוא של הכבוד העצמי שלך, פלוס מינוס עוד שקל שניים על צריכת האינטרנט בוויז כדי לברר איפה זה בכלל באר יעקב

    1. צורך קיומי בקליעה וריווח יחד עם רצון להצליח עכשיו ואי רצון לשלם לפארקר סכום גדול בקיץ. ומן הסתם יצפו גם לבחירת דראפט על פארקר.
      בכל זאת זה קצת לונג שוט. דווקא מינסוטה נראית לי קבוצה שצריכה אותו יותר.

  3. רק אני חושב שזה מטורף לתת לאמביד 100 מליון לארבע שנים תמורה שלושים משחקים !!..
    כן מגיע לו חוזה מכובד אבל 100 מליון ?!!

    1. זה אחת הבעיות בכל הפרוסס הזה. הזמן עובר מהר מדי.
      אבל זה הימור שיהיו חייבים לקחת. להחתים אותו בהזדמנות הראשונה. אם כבר הימרו עליו מההתחלה, אסור להתקפל עכשיו.

  4. כל הכבוד לאלכסנדר על השנים שהוא נתן.
    הבחור זקן ורוצה לממש את הכסף.
    היו שלום ותודה על הדגים והאליפויות.
    לגבי פרטיטה, גם אותי קצת מדאיג שהוא לא עשיר מספיק (מצחיק לומר דבר כזה על מישהו ששווה 3 מיליארד דולר, אה?).
    אבל כמו שרועי אמר הוא עם הקבוצה הרבה שנים, זה לא בעלים סיני/ערבי/רוסי קיקיוני שנפל מהירח.

  5. הוריקן אירמה הולך לפגוע בדרגה 4 בקריכיים פורטו ריקו תלוי היכן , אבל סיכוי טוב שיעבור ממזרח למיאמי , אם כך יקרה הוא עלול לגלח את החוף עם הצד הדרום מערביי ולהוריד להטביע חלקים נרחבים ממדינת פלןרידה החל ממיאמי ביץ.
    עד היום ארצות הברית לא נפגעה ממש קשה להוציא ניו אורלינס , שהיא בכלל ארהב או אפריקה…?
    יתכן שהשנה דברים ישתנו .

    1. הוא כרגע בדרגה 5. מפנים את קי ווסט. הם לוקחים את זה מאוד ברצינות. ההוריקן הכי חזק שנראה מאז 1915 והולך לפגוע ישירות בקריביים. אסון נוראי

      1. תיקון אני כנראה מאד עייף.
        אם ההוריקן הזה פוגע , ממערב מיאמי ביץ הוא פוגע עם החלק הדרום מזרחי עוצמה 5+ ומוחק את פלורידה אם פוגע ממזרח אז רוח במהירות 15-20 קשר פחות, פגיעה בפלורידה בדרגה 4 ותרד לשלוש הרבה הצפות אבל לא הרסני כמו התטחיש הקודם מפת חום פני האוקינוסים כולה להצביע במדוק על הצפוי אך אין לי זמן לבדוק כרגע .

    1. הוא מרוכז ואינטנסיבי בעוצמה אדירה.
      מדברים על ארה"ב אבל מזרח הקריביים הולכים לקבל את הבומבה הרצינית. יש תקווה שידלג על ארה"ב או שיחלש אבל הקריביים לא יכולים לברוח לשום מקום.

      1. עברתי על הנקודות הכי חמות באזור.
        התוצאה מטורפת, המסלול החם של הסופה לפני המעבר מזרחה לאטלנטי עובר ממערב למיאמי ,על פניו ההוריקן נראה עובר ממערב למיאמי לתוך מפרץ מקסיקו ונכנס צפונה דוך ליבשת כדי לדלג חזרה לאטלנטי.
        תוך מעבר מאות קמ על היבשת או נתקע על מיאמי ממערב .
        זוהי תחזית בלהות.

  6. עידו ופומה נמשיך את דיוני ההוריקנים כאן ברשותכם, כאן נהיה לבד ואפשר להתפרע.
    אז מניח שאנחנו מבינים מה גורם להוריקנים: טמפ' שטח מי ים גבוהה, מהירות רוח נמוכה ומערכות מזג אוויר (באטלנטי רמת ברמודה בעיקר) ואיפה הן יושבות והמרחב שיש להוריקן להתפתח ולצבור אנרגיה.
    נתחיל מזה. אין הוכחה שיש יותר הוריקנים ושהם חזקים יותר מבעבר. יש יותר אנשים ויש שיטות מדידה ותקשורת יותר מבעבר. זה בטוח.
    מכירים את כל הקטע של אל ניניו ולה ניניה. עד לא מזמן חשבו שיש קשר בין שנת לה ניניה לבין הוריקנים באטלנטי.
    אז כנראה שהקשר הוא די רופף. אם כבר דווקא בשנה שאין אל ניניו (שם ישנה פעילות עודפת בפסיפי) ואין לה ניניה, ולמעשה הפעילות בפסיפי די מינורית, יש יותר פעילות באטלנטי.
    לא באמת יודעים למה ואיך. מנחשים בעיקר.
    הסיבה שארה"ב מושפעת מזה השנה היא המיקום של רמת ברמודה. בשנים קודמות היה נראה שהרמה הזו זזה צפונה מהמיקום הרגיל שלה. השנה היא זזה דרומה, מה שדוחף את ההוריקנים לכיוון ארה"ב.
    האמת שלא יודעים מספיק כי אין מספיק נתונים אמינים משנים עברו.
    לגבי הקשר לגלובל וורמינג, בהודעה נפרדת.

  7. אז ככה.
    גלובל וורמינג קיימת.
    יש קשר ישיר בין שחרור co2 לאטמוסיפירה ועליית הטמפ'. (למרות שיכול להיות שהיו עולות בכל מקרה כחלק ממחזור טבעי, אבל לא משנה).
    העובדה שיש גלובל וורמינג ויש המסת קטבים ויש עלייה בטמפ' פני הים.
    האם הפחתה בגזי חממה יביא להאטה או עצירה של התהליך? כנראה שלא. יביא לתרומה בדברים אחרים אבל אנחנו די בטוחים שהתהליך ימשך. האם לקצב התהליך יכול להיות הקשר עם הפחתת גזי החממה? אולי, אבל ספק גדול. בטח לא בקצב ההפחתה שגם אמנת קיוטו וגם כל האמנות הסביבתיות מדברות עליהן.
    האם זה אומר שצריך להמשיך כרגיל ופשוט להתכונן לחיות בעולם משוגע? ממש לא.
    יש לנו חובה לצריכה מופחתת של מכוניות, מחשבים, טיסות, אכילה תעשייתית והתרבות אנושית. לא בגלל שנידפק אם לא. כי מזג האוויר ימשיך להיות משוגע ואנחנו נידפק בכל מקרה.
    אלא כי כדי לתחזק חיים ברי קיימא בכדור הארץ למאות שנים הקרובות נהיה חייבים לעשות את זה. וצריך להתחיל מתישהו.
    אז בוא לא נאשים את טראמפ, ואמריקה והממשלות. זה מתחיל מאיתנו. כל אחד בבית הקטן שלו.

    1. אני אנסה לתרום איפה הזיהום גורם ליצירת הוריקנים. סליחה אם אני לא מדייק, 25 שנה מאז שסיימתי קורס מטרו .

      תהליך ההתעבות (הפיכת אדי מים לעננים) מייצר לחץ ברומטרי . וההיפרדות משררת לחץ ברומטרי. ההוריקנים של האטלנטי מתחילים בסהרה החמה ועוברים לאטלנטי לסופות טרופיות.

      הפחמן באוויר הוא גרעין התעבות, ככל שזיהום האוויר גדל יש יותר גרעיני התעבות באטמוספירה ->

      תהליך ההתאבות וההיפרדות שקורא לעננים הטרופים מקבל מכפיל מסויים שלא היה קיים בעבר (התאבות של יותר מיים = ירידה בלחץ הברומטרי) ->

      ההוריקנים העוצמתיים שיש לנו היום.

      להתחממות כדור הארץ אין בהכרח קשר על כמות ההוריקנים. אבל בטח שגן ללחץ הברומטרי בתוך ההוריקן וכמות המיים שיש בכל סופה כזאת.

      1. האמת היא שגם במקרה הזה כנראה שהטבע אשם. גרגירי חול מהסהרה הם ה"מקור" יותר מאשר חלקיקי זיהום באוויר.
        "אפקט הפרפר" בשלמותו. איך גרגר חול בצד אחד של האוקיאנוס, גורם לסופה קטסטרופית בצידו השני.

          1. מולקולות המים בגודל דומה לאלו של הפחמן הדו חמצני. אם כבר אולי חלקיקי עשן של מה שלא נשרף עד הסוף.

          2. נראה לי שהכיוון הוא ל"הזרעת עננים". בישראל היו חזקים בזה בתקופתו של מוריה.
            האמת שמחקרים מצאו שאירוסולים דווקא מונעים התפתחויות של הוריקנים. אם כבר הפחתה שלהם באוויר הם הגורם להיווצרותם של יותר הוריקנים.

          3. ברור.
            מרבית הבעיה עם הco2 הוא דווקא בהחמצת האוקיאנוס ופחות ההשפעה שלו על עננות, התפתחות סופות או אפקט החממה (למרות שגם הוא סופח חום במידה).
            אני חושב שמוריה התכוון לאירוסולים שגם היוו חלק משמעותי בזיהום האוויר וגם חלק מרכזי בזריעת עננים.

          4. 🙂 כן מכיר את החומר הנורא הזה. טפו עליו.
            לדעתי זה בגלל הנסיגה במרקורי או ליקוי החמה. או אלוהים. או גלובל וורמינג. אחד מהם. בטוח.

  8. ואפלטון – אני כן שם דגש על ממשלות.

    בעיניים שלי ממשלה זה רצון העם ואני מצפה מהנבחרים שלי לייצג את רצוני. הלכה בשטח הם פועלים נרצעים של לוביסטים של מלירדרים.

    בפינה הקטנה שלי ההמון ממזמן כבר הרבה יותר פרוגרסיבי מהמדינה.

    לדוגמא: אני תושב ויקטוריה. לפני 5 שבועות סגרנו את המזהם הכי גדול . מפעל חשמל על פחם. למה?

    כי אנשים היו מוכנים לשלם יותר בחשבון החשמל על מנת לקבל חשמל ממקורות מתקלים. אז לא היה צורך בחשמל על פחם .

    בדרום אוסטרליה הם כבר על 100% RENEWABLE. למה? כי שם נבחרים פוליטיקאים עצמאיים שלא שמים זיין על קנברה.

    לאוסטרליה אין מטרה קבועה בחוק להפחתת זיהום האוויר כי … פוליטיקה. אז אני כאזרח קטן יעשה הכל כולל הכל בשביל להחליף את חבר הפרלמנט שלי למשהו עצמאי ונראה לי שבחירות הבאות נעשה את ה 5% הנוספים כי לאנשים נשבר הזיין.
    אבל – זה רק בגלל שיש דיון ואנשים לא מוכנים לאכול יותר את החרא של הספינים בחדשות.

    1. אין ספק שצריך להיות דיון.
      אבל צריך להיזהר מ"הדתה" של הדיון.
      פוליטיקאים מתים על זה. חיים מזה.
      להשתמש במונחים סקסים כמו "התחממות גלובלית", כמקור הצרות בעולם יכול לגרום לנזק גדול יותר מתועלת.
      בתואר השני למדתי תחום די מבאס של sustainable development. זה די מבאס כי אתה מבין שזה הרוב חרטא.
      קבוצה של אקטיביסטים שמנסים לשכנע את עצמם, מבלי להיות קשורים למציאות ולאפשרות לייצר שינוי.
      ממשלות לא ישנו כלום. אנחנו כצרכנים נשנה. כל אחד בסביבתו הקרובה. באוסטרליה המעורבות הקהילתית גבוהה לכן באמת יש שם שינוי (וגם העובדה שאנשים ליטרלי נשרפים בעודם בחיים, אז קצת יותר קל להבין את הסכנות).
      כשתגיע מסה קריטית של צרכנים שמוכנים לשנות קצת מאורחות חייהם אז יתחיל להגיע שינוי, לא מממשלות ולא מתאגידים.
      אני מבין את הקטע של ניצול אסונות כדי לשכנע אנשים לעשות שינוי בחיים שלהם, אבל זה מדרון חלקלק.

      1. לא מספיק מהר לטעמי. ופה אקטיביסטים כמוני ירצו להאיץ את התהליך ע"י חקיקה .

        יכול להיות שזה יבאס כמה. אני יכול לחיות עם זה..

        1. חקיקה בלי בסיס תמיכה מלמטה לא משנה כלום. ברגע שאתה הופך דיון לצעקת ססמאות כדי לקדם חקיקה הכי קל להפריך אותו וללגלג עליו, כך שמרבית האנשים לא יתייחסו אליו ברצינות. (כמו האורתודוקסים הדתיים).
          דווקא בישראל המאבקים היחידים שהצליחו היו מאבקים מקומיים של תושבים.

          1. אני אתן לך דוגמא מישראל.
            אם היה מגיע צו ממשלתי שמורה לסגור את מיכלי האמוניה במפרץ חיפה. ככה פתאום אלפי אנשים מאבדים את עבודתם.
            המפעלים היו יוצאים בלחץ ציבורי ותקשורתי כאילו הממשלה מתקפלת בפני חיזבאללה והיינו מגיעים למצב שהדיון הציבורי מוסט מהדבר המרכזי. שהקמת מפעלי אמוניה, והסתמכות על ייצור אמוניה בשטח עירוני מסוכנת לציבור.
            ככה הדיון נבנה במשך זמן עד שיש מספיק הבנה בחיפה ובקריות ש'שווה' לאלפי אנשים לאבד את עבודתם למען בריאות הציבור. אלו תהליכים שלוקחים זמן ומעורבות חברתית מקומית כדי לייצר. קפיצה לחקיקה יכולה להגביל ולהפריע לכאלו תהליכים.
            אני יכול לתת לך אלף דוגמאות, החל מדייג, דרך בנייה על קו החוף ועד זיהום אוויר ואכיפתו (שלא מתבצעת כי יש חקיקה אבל אין פעילות מקומית מספקת, ולא 'תינוקות עם ראשים גדולים' לא תורמת לדיון אמיתי בנושא, טקטיקה בזויה).

          2. אצלי מיכל האמוניה הוא לא רק בחדשות כי אני גר קרוב ועברתי לידו פעמים רבות.
            אך מאז שנסללו כבישים חדשים באזור, לא צריך ליסוע שם בנסיעות דרומה.

          3. בעולם מתוקן המנהיגים הנבחרים הם מובילים ולא מובלים.

            אני אתן לך דוגמא יותר טובה ( :
            אני גר ביערות הגשם של ויק. ביעוא יערות לטובת תעשיית הנייר זה בעייה רצינית אצלנו.

            אבל מה הציבור כבר מזמן קונה נייר ננוחזר או נייר מעשב מיובש שלא מגיע מעצים. והחוטבים עובדים על ריק. והמנסרות נסגרות אחת אחרי השנייה. רק מה הם ממשיכים לקבל רשיונות מהמדינה לקרות עצים כי.. אבטלה.

            ותעשיית הפחם לא נסגרת כי.. אבטלה.

            ומצד שני פתחו טרקטור שיודע לקצור חיטה בלי נהג, ומשאית שנוסעת כסישים בלי עוזר נהג ובבת אחת האבטלה גדלה פי -2.

            אז אבטלה זה לא תירוץ בעייני.

            טובת הפלמטה חשובה מהאינדבודאל במקרים האלו

          4. נכון.
            אבל השינוי מגיע מלמטה, פה אנחנו קובעים.
            כוחות השוק מכתיבים לאן הפלנטה תלך (הפלנטה לא זזה לשום מקום), וזה כבר תלוי בנו.
            המנסרות נסגרות כי לכם אכפת. יש לנו כוח עצום כצרכנים וזה אחריות שלנו. אנחנו יכולים להכתיב לשוק מה נכון, לא הממשלה.
            כצרכן, האחריות שלי היא לקנות מקומי, גם כשזה עולה יותר. לצמצם בכמות הבשר. למעשה לצמצם בהכל.
            בדברים הגדולים לא תמיד יש לנו שליטה, אבל עכשיו אפילו על צריכת החשמל יש לנו כוח. כן, עדיף לעבור לסולרי ולאנרגיה "ירוקה", והכי נכון לצמצם בצריכת החשמל.
            אבל האחריות שלנו כבודדים היא לשנות את החיים של עצמנו, ושל סביבתנו הקרובה. (מבלי להישמע טרחנים ומציקים כי אז אנחנו עושים בעיקר נזק). הפלת האחריות על ממשלות מורידה מעצמנו אחריות, וכאן הטעות הגדולה.

    2. עדו, בעצם אתה אומר פה שני דברים:
      1. שהאנשים לוקחים עניינים לידיים, הם מקדמים דברים יותר מהפוליטיקה, ובמצטבר אנשים הם טובים ופועלים גם במקום בו לכאורה ניתן לצפות לכשל שוק.
      2. אם כבר פוליטיקאים לפחות שיהיה נציג איזורי שאמור על הנייר לייצג ובעיקר להכיר היטב את רצון התושבים.
      הנקודה הראשונה, אם תאמץ רגע את זכרונך, היא נקודה עליה דיברנו אני ואפלטון לפני זמן מה, בהקשר של ליברטיאניזם (אז זה צץ בהקשר של דיונים על דת).
      ובהתייחס לנקודה השנייה – עכשיו תבין למה בישראל המצב דפוק כל כך ולא ישתנה בעתד הנראה לעין. אין בחירות אזוריות כלל!

      1. הלוואי וזה היה ככה.

        אם אתה מעלים שלטון מרכזי יבוא אוליגרך בעל עוצמה וימלא את ה VOID . מה שאתה מחפש זה שלטון מקצועני שעובד לטובת הכלל.

        יש כמה כאילו בעולם: קנדה, ניו זילנד, דנמרק ו… זהו פחות או יותר.

        בישראל אני דווקא אוהב את השיטה של הפרלמנט. יש למועמד עצמאי המון סיכוי להצליח. הבעייה היא אחרת כי (1) אין הפרדת רשויות – הכנסת היא גם הקואליציה בממשלה אין את הקונגרס שיאזן שם עניינים.

        אם היתה מקבל אפשרות לבחור נציג (לא מפלגה) לפרלמנט ואז מפלגה לקונגרס. הפרלמנטאי היה צריך להתגיין על כל הצעת חוק עד שהיה מגיע לקונצנזוס מול הקונגרס. והתהליך הזה היה משקף את דעת הרוב טוב יותר מהסכם קואליציוני שנחתם בתוך הפרלמנט.

  9. עדכון להוריקן:
    העין עברה מעל ברבודה יושבת בדיוק מעל סנט בארטס. סנט מרטין וסנט בארטס ימחקו לגמרי כנראה.
    באמת התקווה של כולם שקובה תקבל את מירב עוצמת ההוריקן

    1. צבא ארה"ב מפנה את הבסיסים בפלורידה קיז. וכל איזור הקיז מפונה, בעיקר בגלל שיש רק כביש אחד המחבר בין הקיז ליבשת.

      1. קובה תקבל כי הלחץ הגבוה עדיין דוחף את הסופה לכיוון מערב ולא נותן לה לעלות. אם המודלים החדשים של הבוקר נכונים אז היא תעלה מוקדם יותר וקובה תינצל, הבאהאמאס והקיז יקבלו את רוב הנזק ואם יהיה מזל לא תהיה פגיעה ישירה בחוף המזרחי של פלורידה, אבל זה עדיין ממש מוקדם לקבוע ויותר wishful thinking.
        מה שמניע את ההוריקן זה לא טמפ' המים בשלב הזה אלא מערכת הלחץ הגבוה שתקועה בצפון מזרח. טמפ' המים רק נותן לה יותר אנרגיה להמשיך.

  10. אירמה צפויה להישאר בעוצמה חזקה מאוד של דרגות 5-4 במשך מספר ימים וצפויה לפגוע בחופי פלורידה בעוד שלושה ימים

      1. זה הוריקן מאוד רחב. כנראה כל פלורידה תושפע, מהקיז ועד אורלנדו, ואולי גם החוף המערבי של פלורידה. אלא אם יהיה להם מזל ולקובנים יהיה חוסר מזל.

  11. צפויים עוד שני הוריקנים: חוזה שהולך בעקבות של אירמה וקטיה שכעת היא עדיין סופה טרופית ונוצרה במפרץ מקסיקו.
    השאלה לאיזה עוצמה יגיעו (לא כתוב במקור שקראתי על עוצמת חוזה נכון להיום.

  12. לפני זמן קצר בתחזית בטלוויזיה אמרו ששכשהסופה תפגע בפלורידה היא צפויה להיות בדרגה שלוש כשעכשיו היא בדרגה ארבע.
    ויש לציין שעדיין דרגה שלוש היא עוצמה חזקה.

    1. לא יודע מה אמרו אבל כרגע הסופה עדיין בדרגה 5. רוחות עדיין בסביבות 300 קמ"ש ובסנט מרטן מדדו לחץ ברומטרי של 915 מיליבר.
      הלוואי שיחלש בימים הקרובים אבל היא לא צפויה להיחלש לפחות ל24 או 48 שעות הקרובות.

  13. סופה תחפש את המסלול החם מי מפרץ מקסיקו חמים במעלה שלמה מהאטלנטי הסופה הולכת מערבה , פוגעת בצד המזרחי שלה בפלורידה , עוצמת הרוח בצד המזרחי חזקה ב 30 קשרים מאשר בצד המערבי , 50 קמ"ש הבדל והיא ממשיכה צפונה אל גורגיה.
    זהו החיזוי הכי סביר , אמריקה צריכה להתפלל.

    1. יש סימנים מעודדים אבל מבחינת הלחץ הגבוה מצפון מזרח שמתפנה. יש סיכוי שהיא תעלה צפון מזרח מוקדם מהצפוי ואולי איכשהו פלורידה תינצל עוד פעם מאסון קטסטרופלי. סיכוי לא גבוה אבל קיים.
      לגבי ההיחלשות, זה כבר תלוי בפגיעה אם תהיה בפורטוריקו וקובה.
      מקווה מאוד שהתחזיות האופטימיות יתממשו וגם קובה וגם פלורידה יצליחו לצאת מזה בנזק סביר.
      תמונות ראשונות שהגיעו מסנט מרטן נראות מפחיד.

  14. והיא פוגעת בעווצמה חמש כי מפרץ מקסיקו רותח, ונשארת 4 עד גורגיה .
    זהו התרחיש , אני כבר התקשרתי אתמול לחברים באורלנדו והזהרתי ,
    קיבלתי את התשובות הרגילות אין מה לעשות , אי אפשר לברוח, אבל אני כבר השני שמזהיר מחר יהיה כבר מאוחר מדי לברוח הפגיעה ביום שני , חייבים לזוז כבר היום.

    1. וכן עדיף לצאת. אני דחפתי את המשפחה שלי בפלורידה ובמיוחד בקיז לצאת משם לפני שיהיה בלתי אפשרי. מספיק גשר אחד קורס וזהו, נגמר הסיפור.
      הבעיה שהפלורידיאנים יצאו במזל כל כך הרבה פעמים שהם כבר מזלזלים. לפחות הפעם הארבי הכניס אנשים לכוננות והזיכרון הקצר של בני האדם עוד לא עשה את הדימנציה הקבועה.

  15. בדקתי שוב ממזרח לקובה הטמפ 29.9 ממערב 30 הפרש של 0.1 מעלה לא יספיק להקפיץ את הסופה ממזרח למערב מעל קובה , בדוק מה היה ההפרש בזמן בו ריטה עשתה את הקפיצה הזו ב 2005 , ואז היה הפרש משמעותי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט