US OPEN – MR GOAT

US OPEN – MR GOAT

ברוכים הבאים לאביב! או כמו שקוראים לו אצלכם בחצי הצפוני  – "הסתיו"… אני חושש שבשביל מארגני הטורניר זה מרגיש כמו שיא החורף.
הנה שמות החצי בהתחתון של ההגרלה. אחד מהם הולך להיות פיינליסט ה USOPEN :

סם קאוורי, קווין אנדרסון, קורנו בוסטה, שאפובלוב, איזנר/ זברב הלא נכון, דייגו שוורצמן, לוקה פוויל או לורנזי. מצוקת המארגנים כל כך חמורה שלמשחק המרכזי הערב הם שיבצו את איזנר. איזנר (!!!) חביב הקהל שהמשחקים שלו תמיד כל כך מרתקים ומגוונים… (לא!) , את מי אתם הייתם משבצים למשחק הערב המרכזי??

פדרר שבר השנה כ"כ הרבה שיאים, אז הנה עוד שיא. סיבוב ראשון ושני – 5 מערכות. בשניהם MR GOAT מצא איכשהו דרך לנצח. את המשחק הראשון סיכמתי ב AAAAAHHHHH והסיכום תקף ביותר גם למשחק השני ללא שינוי!  המשחק, למי שלא ראה (אין צורך לחפש, המשחק היה מחריד!), היה בייגל ג'נטלמני בראשונה ואז פדרר עלה ל 4:2. משום מקום יוז'ני הצליח לחזור בעזרת משחק מלא באמונה. בשלישית יוז'ני שוב מנצח, ואז יוז'ני חוטף התכווצויות ברגל ימין, כמה שאני זוכר, אבל ממשיך להילחם עד הסוף. פדרר לעומתו לרגע לא מאבד אמונה ולמרות הר של 60 טעויות הוא ממשיך להאמין וללכת על המכות שלו. המון ווינרים יפיפיים והמון טעויות של WTF MR GOAT!

אני חושב שסך כל 2 המשחקים הראשונים MR GOAT הוציא מעל 100 טעויות. (100? יותר לכיוון של 120 טעויות) אבל, גם 120 ווינרים. בפרשנות למשחק בראט גילברט, אני חושב, אמר שהוא מקווה שניק קיריוס צופה במשחק. ואני מביו לחלוטין את הנקודה שלו. עומדים 2 טניסאים אחד בן 36 השני בן 35. שניהם עשו טונה של הישגים בקריירה (יוזני עשה רבע כמעט בכל מייג'ור וחצי ביו אס). רואים על יוזני שהוא עומד רק על רגל שמאל כי ימין משותקת מהתכווצויות,  ובכל זאת 100% אינטנסיביות. משחק עד השנייה האחרונה. פדרר לעומתו עושה המון שגיאות אבל ממשיך להאמין ולנסות ווינרים בכל מחיר! הלוואי שקיריוס יבין שלא לנצח הוא יהיה הטאלנט הצעיר והמוכשר. בלי אינטנסיביות ומאמץ על כל נקודה הוא לא יגיע לכלום!

אני אעבור במעבר חד למשחק של גרגור דמיטרוב שהיה דיי דומה למשחק של פדרר. דמיטרוב היה ביתרון שבירה במערכה הראשונה. הטעויות החלו להיערם ורובלוב (ששיחק מצויין) הצליח לחזור ולקחת את הראשונה. ואז שוב.  מערכה שנייה דמיטרוב שובר ראשון מגיש לסט, אבל פתאום כמה טעויות ורובלוב סוחב אותו לשו"ש ומשם לוקח את השנייה. במערכה השלישית דמיטרוב מפסיק לנסות ווינרים והולך רק על מכות ראלי בטוחות. וכמובן הוא מפסיד את המשחק – כשאנחנו רואים המערכה השלישית צל חיוור של השחקן שלקח את סינסנטי.

נחזור לפדרר ולמה אני בטוח יותר מתמיד שפדרר הולך לנצח בקלות את 2 המשחקים הבאים שלו ולחכות לנאדאל בחצי!

את השבוע האחרון פדרר בילה באימוני שיקום לגב התחתון, ולא בהכנה הרגילה שלו לקראת מייג'ור. בגלל זה אנחנו רואים את ערימת הטעויות שלו, אבל, יש גם הרבה חיובי! על כל טעות יש גם ווינר יפיפה ומלא השראה. בגלל סגנון המשחק של MR GOAT אין כמעט משמעות למספר המערכות שהוא משחק.

לדוגמה, במשחק הראשון מול טייאפו פדרר גמא 2.5 ק"מ. לנאדאל היה משחק שהוא סגר ב-3 מערכות בסיבוב הראשון והא עבר… 2.5 ק"מ. משחק שני מול יוזני פדר רץ 10500 פוט זה פחות או יותר 3 ק"מ. נאדאל קיבל מולו את טארו דניאל ושיחק 4 מערכות בהם רץ… 11000 פוט. בואו נחפש שחקן שיותר דומה לפדרר , מישהו גבוה שמכה הרבה סרבים ראשונים חזקים ומדוייקים. ציליץ'. במשחק הראשון, שיחק 4 מערכות  ורץ …  +2.5 ק"מ גם…

בנוסף בעוד שנאדאל מבזבז את הצעדים שלו על לרוץ שמאלה וימינה במגרש בשביל להציל כדורים בספירנט מטורף מהפינות, פדרר הרבה יותר קליל על הרגליים וספירת הצעדים שלו הם הרבה צעדים קטנים בשביל להשיג מיקום וטיימינג עדיפים על ההחזרות שלו.

אני לא מתרגש מ 10 מערכות שפדרר שיחק, ולא מ 120 טעויות. MR GOAT כייל את היד המכוונת, ומוכן להמשך הטורניר.

Related image
אני אמחיש את הנקודה בעזרת אומנות זן של האומנית המקומית בלינדה רוג'רס. המון תוכן. המון עומק. דקויות צבעים שלא תמצאו בשום מקום, ומעט מאד תנועה וקווים.

שחקן NEXTGEN שמאמין והולך על כל מכה הוא שאפובלוב. המשחק שלו מול טסונגה היה חוויה. כל מכה באה לשים את טסונגה בעמדת חולשה, ואפילו מתקפה על הרשת והימור פסיכי על ווינרים של טסונגה לא עזרו לא בכלום. זה נגמר ב-3 חלקות. הבוקר הוא שיחק מול אדמונד הבריטי. שיחק אגריסיבי. הפסיד את הראשונה. המשיך לשחק אגרסיבי וניצח את המשחק. (אדמונד בחר לפרוש מהאחרונה. מתי אי פעם פדרר, נאדאל או יוזני אי פעם פרשו ממשחק?)  ממה שנראה לי שאפובלוב כל כך בטוח בעצמו שלא מעניין אותו בכלל מי בצד השני ובאיזה מגרש הוא משחק. הוא יודע שה GROUND STROKE שלו מצויינות והמשחק תלוי רק בו.

שלב הבא מול קורנה בוסטה. זה מאד אפשרי. אח"כ פוויל/דיאגו ואז חצי כנראה מול אנדרסון. האם אנחנו יכולים לחלום על גמר של…

 

שאפובלוב – פדרר ??

 

בזמן שגמרתי לכתוב את הטור. איזנר הצליח להפסיד לזברב הלא נכון. לפחות הקהל קיבל תמורה לכספו…

WINTER IS HERE !

 

https://www.youtube.com/watch?v=foQ41MQcz6Q

 

 

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. אייזנר הוא הלוזר מס' 1 בתולדות הטניס.

    פדרר בסנטרל פארק? כל הכבוד לבנאדם הזה! אני בטוח שזה היה מאורע שמאות התקבצו לראות ויזכרו לתמיד.

    זאת המיוחדות של פדרר. ממש אישיות!

  2. תודה רבה עידו.
    מדהים שאנחנו רק בשמינית והמדורג הבכיר שחלק התחתון הוא קרנו בוסטה. טורניר מטורף. לא זוכר משהו כזה.
    פדרר לא יגיע לגמר עם גב במצב הזה.
    מדהים שעד עכשיו הכי טוב נראים רובלב ושופובלוב.

  3. רק אוסיף
    דיוקוביץ' פרש באוסטרליה, בחצי הגמר נדמה לי נגד טסונגה או בגדאטיס

    כשנחשב לשחקן גדול אבל עוד לא זכה בגראנד סלאם
    ופדרר ביקר אותו על זה.

  4. מוריה ניחסת את כולם כבר.זברב קיריוס ועוד כמה.
    עכשיו אתה מנחס את פדרר.
    הלוואי שיהיה גמר פדרר-שאפובלוב אבל אני פסימי בעקבות הטור שלך

  5. אתם מבינים שיש סיכוי גדול שנדאל לוקח את היו אס אופן כן?
    כולם מדברים על פדרר וזברב וזובי אבל מספר אחד בעולם הולך לאסוף עוד גראנד סלאם.
    Good times

  6. פדרר ורפא מתחרים ביניים מי יקח סלאם בעודו משחק כל כך רע. במשחק מהסוג הזה פדרר עדיף, כי שנדאל משחק רע הוא יכול להפסיד גם למקום 50 בעולם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט