US OPEN צ'וריץ' VS הזברב הנכון

US OPEN צ'וריץ' VS הזברב הנכון

הפרקים הקודמים: אני בחוכמתי האינסופית מתנבא על גמר של ניקו VS זברב.

מוקדם יותר הבוקר ניקו הודח מול ג'ון מילמן . על פי חוקי הבית אני לעולם לא טועה! אבל, במידה והמועמד שלי אכשהוא מפסיד אני מחליף אותו במי שניצח אותו … ולכן אני משנה את נבואתי הקדושה:

גמר US OPEN  זברב VS מילמן.

זברב VS צ'וריץ'.

בורנה צ'וריץ' הקרואטי הוא אחד מהשמות של ה #NEXTGEN , הוא ניצח את נאדאל ועשה 3 נצחונות על טופ 10. הוא חזק, יציב, אמין מהקו האחורי ויהנה מקריירת ATP ארוכה. האם הוא אלוף עתידי? לא ממש נראה לי. האם הוא אי פעם ניצח את זברב? לא! זברב ניצח אותו בג'וניור ובסבב כבר פעמיים.  היום הם נפגשים בסיבוב שני של אליפות USA לטניס.

מערכה ראושנה . זברב ניצח 6:3.

מערכה שנייה .  צוריץ' ניצח 5:7

מערכה שלישית: שובר שיוויון. צוריץ' קורא את זברב מדוייק ורץ לענות על הסרב עוד לפני שהכדור פוגע ברקטה. הוא לא משנה שום דבר דרסטי. הוא למד את היריב היטב. זברב ניצח עד כה מ-3 סיבות עיקריות: (1) הוא מכה (מאד מאד) חזק בכדור (2) הוא לא עושה טעויות. (3) אם הכדור מגיע ל BH לאורך הקו הוא ניצח!
כתוצאה מזה צ'וריץ' נותן לזברב רק(!) כדורים ל FH. ורודף  כל כדור. הקהל אומנם בא לראות התקפה, אבל משחק הגנה מנצח משחקים. צ'וריץ' משחק מהקו האחורי בסבלנות אבל, שולח קטנות שזברב רחוק מידי מאחורה, או עולה בעצמו שהכדור שלו נכנס לאחד הכיסים. 7:1 בשובר שיוויון ל צ'וריץ', ללא תחרות בכלל

מערכה רביעית: במשחקון החמישי זברב מכה כדור שנוחת על הקו בסיס, צ'וריץ' שם עליו רקטה ומייד מבקש ערעור. זברב משתגע! "בורנה אם אתה רוצה לערער על תכה את הכדור!" השופט מקבל את הערעור, ומסכים את צ'וריץ' שהרקטה עפה אינסטנקטיבית על הכדור (מה שנכון…), הערעור אומנם נדחה. הכדור פגע בקו אבל זברב לא עבר הלאה.

משחקון הבא צ'וריץ' ב LOVE GAME, משחקון הבא זברב נקלע ל 30:0. מכאן אנחנו עדים לגדולה של זברב הוא שוכח את התקרית עם השופט ומעלה את רמת ההגשות. צ'וריץ' לא יגיע למצבי שבירה יותר במשחק!

במצב של 6:5 לזברב הוא עולה ל 40:0. 3 נקודות שבירה.

את הכדור הראשון צ'וריץ' מהמר על SERVE VOLLEY. זברב מחזיר לו כדור לנעליים אבל צ'וריץ' מצליח לתת דרופ שוט אלכסוני מרהיב.

הכדור השני נכנס לראלי מסרב שני. צ'וריץ' פוגע בטיפ הרשת והכדור מקפץ לכדור קצר לזברב. זברב מוריד PUT DOWN אבל שוב הכדור פוגע בטיפ הרשת ועף לפינה משם צ'וריץ' מעיף את הכדור מעל זברב. זברב חוזר אחוריה לראלי רגיל, אבל את המכה הבאה צ'וריץ' מייצר זווית חדה ביותר לווינר על הקו.

צ'וריץ' מצליח בעזרת סרבים ראשונים טובים לנצח את הנקודה ולעלות לשובר שיוויון. בשום שלב לא רואים עליו עצבנות או התרגשות מהמעמד.

את שובר השיוויון הוא שוב מנצח בקלות. בראיון לטלויזיה שואלים את צ'וריץ' איך הוא חזר מ 40:0 במשחקון ה-12?

צ'וריץ' עונה שהוא רק התרכז בלהכניס את הסרב הראשון. תשובה של אלוף. אין מה להתרגש רק לחשוב על הכדור הבא!

הנקודות הטקטיות של הנצחון. רק 4 BH ווינר לזברב. (זה בד"כ הרבה יותר), ו 28/35 מהעליות לרשת של צ'וריץ' הסתיימו בנקודה. 80%.
זברב לעומתו נשאר תקוע מאחורה רק 18/32.

הנקודה האסטתית של המשחק:  זברב לבש תלבושת פסים אופקיים. שחור על לבן. האם זו הצדעה לגיבור ילדותי ביורן בורג? (שניהם גם מחזיקים באותו רוטינת סרב). צ'וריץ' לבש חליפה שחורה שנראה כאילו הוא שכח בכיסים סוכריות M&M , כי היו כתמי צבע בכל מקום.

הזווית האמריקאית של המשחק: השדר האמריקאי בסטרים שלי קרא לצ'וריץ' , ג'ורג'!  אין לכם בושה אנשים??

שינוי תחזית לגמר:  בעקבות ההפסד של זברב אני נאלץ לשנות שוב את התחזית לגמר … מילמן VS צ'וריץ' !?!

 

 

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה עידו. הרבה הפתעות ואנחנו כולה אחרי סיבוב וחצי.
    יצא לפדרר ונדאל טוב שהיריבים שלהם עבדו קשה הלילה ויגיעו מעט עייפים למפגש מולם.
    אמנם עדיין מוקדם מאד בטורניר, אבל צ'יליץ' נראה בדרך לגמר מייג'ור שני ברציפות.

  2. לא קניתי את ההתלהבות והקפיצה על עגלת זברב בכלל והנה אנחנו רואים למה, אז לקח טורניר אחד או שניים, משתלט על הטניס העולמי – זה אולי ייקח זמן ואולי לא יקרה.

  3. אני מהמר כי התחזית המתוקנת שחך תפגע בול.
    ויותר מכל,אני מהמר כי התחזית המתוקנת שלך תמיד תפגע בול.
    ולסיכום אין תחזית כמו תחזית.מתוקנת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט