רודפים אחרי הרבה יותר מטבעת – דרק רוז / יובל עוז

רודפים אחרי הרבה יותר מטבעת – דרק רוז

הרגע שלו חיכיתי יותר מכל במהלך העונה שעברה היה הרגע בו דרק רוז יחזור לפרקט לקול תשואות חסרות פרופורציה ביונייטד סנטר. תקראו לי משוגע, אבל אני באמת האמנתי שאם רוז יחזור במהלך העונה, לשיקאגו יהיה סיכוי אמיתי להציק לדב הגדול ממיאמי ואולי עם קצת מזל לשחזר את הימים היפים משנות ה-90. מיותר לציין שכל זה היה חלומות באספמיא.

אם ניקח טיול down memory lane (ניסיתי לתרגם את המשפט הזה לעברית, אבל הקאתי קצת בפה) ניזכר שבמשך רבע העונה האחרונה, בערך ממרץ, הייתה תחושה שהנה זה קורה, הנה השחקן היחיד שהצליח למנוע מלברון ג'יימס את תואר ה-MVP חוזר למגרשים ונותן בראש. באיזשהו שלב כבר ויתרנו את הלתת בראש והיינו מסתפקים רק בחזרה סטייל וויליס ריד למשחק אחד בפלייאוף שיעיף את הקהל באוויר, אבל גם כששחקני הבולס החלו ליפול כמו זבובים והחלו להישמע ביקורות על מחויבותו לקבוצה, רוז דבק בעמדתו שהוא יחזור רק כאשר הוא ירגיש 110%.

אז עכשיו רוז אומר שהוא בריא, ונראה טוב במשחקי ההכנה, ועכשיו זה הזמן בו סימני השאלה הרבים מהעונה שעברה יתחילו להפוך לסימני קריאה. האם רוז מסוגל לחזור ליכולת של לפני הפציעה? האם יש לו את היכולת לבצע קאמבק סטייל אדריאן פיטרסון ב-NFL? האם האקספוליסיביות תיפגע? ושאלת השאלות, האם הוא מסוגל, עם ברכיים כל כך פריכות, להוביל קבוצה עם כל כך הרבה ציפיות?

תמונההקאמבק הכי מרתק בשנים האחרונות. דרק רוז

הרי הבולס נמצאים בשיא התהליך של הקונטנדריות שלהם. ג'ואקים נואה, כאשר הוא בריא, הוא אחד הסנטרים היעילים בליגה, במיוחד בצד ההגנתי, ג'ימי באטלר הפך בעונה שעברה לבורג חשוב במכונה של טום ת'יבודו ואפילו קרלוס בוזר נראה בשלבים מסוימים כמו השחקן שהבולס חשבו שהם מחתימים בזמנו כשהגיע מיוטה. הסגל הזה, גם ללא רוז, הצליח להגיע לחצי גמר המזרח ואפילו שדד משחק אחד ממיאמי, כך שאפשר להסתכל על רוז כחתיכה החסרה, כמי שיחבר את הפאזל של הבולס למועמדת ראויה לתואר, עבור חובבי Breaking Bad, אפשר להסתכל על רוז כסוג של מייק, זה שבלעדיו, העסק של וולט וג'סי לעולם לא יהפוך לאימפריית סמים. זה שעושה את ההבדל בין קבוצה טובה מאוד לקונטנדרית מאיימת.

עומס הציפיות מרוז הוא עצום, וקשה לי להיזכר בשחקן שנאלץ להתמודד עם מטען ציפיות כל כך גדול בשנים האחרונות חוץ מלברון אולי בעונה הראשונה שלו במיאמי. הציפייה מרוז היא לשכוח מהפציעה, לחזור ולהמשיך בדיוק מהנקודה בה הפסיק, לסחוב תקוות של עיר שלמה על גבו ולקחת אליפות על חשבון שאר האריות במזרח. זו הולכת להיות התמודדות כמעט בלתי אפשרית, ורוז יצטרך הרבה מאוד עזרה מחבריו לקבוצה.

החדשות הטובות הן שבניגוד לקווין דוראנט וראסל ווסטברוק, למשל, לדרק רוז יש על מי לסמוך מסביבו. כאמור, נואה ובאטלר מתאימים כמו כפפה ליד לשיטה של ת'יבודו, ובוזר, טאג' גיבסון, קירק היינריך ומייק דאנליבי משלימים סגל איכותי וקשוח, אבל עדיין ישנן שתי סוגיות שיכולות להאפיל ולהפריע לאספירציות האליפות של רוז והבולס, וכדאי מאוד לשים לב אליהן.

תמונהיכול למממש תקוות של עיר שלמה?

הסוגיה הראשונה היא מצבו של לואל דנג. הפורוורד הבריטי נכנס לשנתו האחרונה בחוזה, בה הוא צפוי להרוויח קצת מעל 14 מיליון דולר. לאף אחד אין ספק שלדנג, שהוא רק בן 28, יש המון מה לתרום. הוא אחד הסטופרים הטובים בליגה לעמדה שלו, וביחד עם באטלר יכול ליצור ציוות שמסוגל לשמור על כל צמד סקוררים בליגה (כשלברון ג'יימס ודוויין ווייד כמובן נמצאים בראש הרשימה), אבל הרקורד הבריאותי שלו בתוספת הרצון של שיקאגו להימנע מתשלום מס מותרות גבוה יכולים להוביל למצב בו דנג ייכנס לטרייד בלוק במהלך העונה. הדרך בה הנהלת הבולס תתמודד עם סוגיית דנג תשפיע על כל העונה של הבולס.

אבל הנהלת הבולס היא הסוגייה השנייה. אחד הדברים הכי מטרידים שקרו בקיץ באילינוי הוא הפיטורים של עוזר המאמן המוערך, רון אדאמס, ע"י הג'נרל מנג'ר, גר פורמן. האירוע הוביל לדיווחים על תרעומת מצדו של טום ת'יבודו, ועל פתיחתה של מלחמה קרה בין פורמן, אחד הג'נרל מנג'רים הטובים בליגה שזכה בתואר ה-GM של העונה ב-2011, לת'יבודו, שזכה בתואר מאמן העונה באותה שנה ונחשב לדעת רבים לאחד מחמשת המאמנים הטובים בליגה. לפי חלק מהאתרים, מערכת היחסים בין פורמן לת'יבודו כונתה רעילה וחלקם אף טוענים שעם הזמן החזית הזו תדחוק את ת'יבודו מחוץ לשיקאגו.

את כל נבואות הזעם הללו דרק רוז יכול למנוע. הוא כרגע הילד ההולנדי עם האצבע בסכר. רוז הוא שחקן של פעם בדור, ואם וכאשר הוא יחזור במלוא היכולת, הריבים בין פורמן לת'יבס יפסקו והשמועות על דנג ייעלמו, כי בקבוצה מנצחת לא מתעסקים בשטויות. אבל אם רוז יגמגם, או חס וחלילה יפצע שוב, הסכר יפתח ואי אפשר לדעת מה יקרה. המשרה של ת'יבודו תהיה בסכנה, דנג יהפוך לסחורה חמה בשוק הטריידים או אפילו יותר גרוע, בשוק השחקנים החופשיים ומעמדה של שיקאגו כקבוצת העתיד צפוי להיפגע.

תמונההיכולת של רוז יכולה למנוע את הפיצוץ בין ת'יבודו להנהלה

כל הדברים הללו מובילים למסקנה אחת. דרק רוז חייב לתת עונה מהסרטים. לא רק בשביל עצמו, לא רק בשביל הקהל שחיכה לשובו במשך למעלה משנה, אלא גם בשביל הקבוצה שלו, שהקרקע מתחתיה מתחילה לבעבע, והדרך היחידה לקרר אותה היא לנצח ולחזור לצמרת.

אין ספק שמבין כל השחקנים שיבחנו תחת זכוכית מגדלת העונה, עבור רוז הסיטואציה הכי קשה. אמנם הסגל שמסביבו הוא מוכשר מאוד ונראה מוכן לעשות את הצעד הנוסף לעבר התואר, אבל יש כל כך הרבה משתנים במשוואה הזו שקשה מאוד לראות איך רוז מצליח לצאת מזה בשלום. הקטע הוא שאם הוא יצליח, אם הוא יתגבר על הפציעה, אם הוא יוביל את הבולס לשלבים האחרונים של הפלייאוף, אם הוא ימנע את הפיצוץ בין המאמן להנהלה, ואם, אלוהים ישמור, הוא יצליח להשיג טבעת העונה, זה החומר שממנו עושים סרטים בהוליווד. אני מחזיק לו אצבעות. רק שלא יגמור כמו מייק ב-Breaking Bad.

באדיבות

YUVALOZ.WORDPRESS.COM

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. פורמן הוא אחד ה GM'S הטובים בליגה? בחייאת יובל, שעוד לא יאמינו לזה. מי הוא בכלל, אתה יודע מה הוא עשה לפני שהוא הגיע לבולס?

    טריידים במגרש מכוניות בתקווה לא הייתי נותן לו לנהל.

    אגב, הם לפני חודש הם קידמו את רנדי בראון להיות 'העוזר' שלו. על כל מקרה שתסמונת נפוליאון תחליט לתקוף אותו שוב.

    בוא נעשה לך חשבון פשוט שגם הבולס כבר מודעים אליו: במידה ותיבודו מפוטר הוא מקבל הצעות לפחות מ 20 קבוצות בליגה

    במידה והטרוריסט הזה מפוטר, אתה לא תשמע עליו יותר.

  2. אחלה כתבה, מקווה שאכן התסריט האופטימי יקרה.
    בכל מקרה, GM שיעיף מאמן כמו ת'יבס הוא מטומטם במקרה הטוב, מקווה שזה לא יגיע לזה…

  3. הלוואי והוא יצליח אבל אני שב ואומר אחרי שהוא לא חזר בעונה שעברה אני מטיל ספק במחויבות האמיתית שלו וצר לי שחקן שכל הרופאים אומרים שהוא כשיר והוא מחליט שלא(נכון זה הגוף שלו וכל הדברים האלו) אבל רק תראו את קובי שרק רוצה לשחק ולרוז כנראה אין את זה ולכן לא נראה לי שיש לו את זה

  4. לפי דעתי רוז אוברייטד הוא ממש לא ברמה של דוראנט ולברון לא חושב שהוא באמת סוחב את שיקגו ובאמת נותן לה ערך מסוך כל כך גדול אם הייתם שמים אותו בקליבלנד במקום קיירי לפי דעתי הוא היה מגיע איתם לאותו מקום , שיקגו טובה בגלל המאמן שלה ורואים את זה שגם שהוא לא נמצא שיקגו בפליאוף ונותנת פייט מול כל קבוצה אם תורידו לאוקלהומה את דוראנט בטוח שהם לא יהיו בפליאוף , גם מבחינת מספרים הוא לא נותן מספרים מטורפים , מספרים של רכז כוכב בליגה (ווסט, דרון וילאימס ,פול) , .. מקווה שיחזור כדי שיהיה עונה מעניינת ושלברון יזיע קצת בפליאוף

    1. בטח אוברייטד, לקח MVP בגיל 22 והוביל נגריה שלמה ב 2010 לגמר המזרח. אחלה אוברייטד שבעולם הוא, בעוד שדוראנט המדהים קיבל בראש 4-1 מלברון עם ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, וסרג' איבקה וירד לבכות על הכתף של אמא שלו כמו ילדה קטנה.

      חחח דביל ..

  5. ליאור את הכסף סופרים במדרגות. אני אישית ביקרתי את דריל מורי בעונה שעברה על הצעדים שעשה אבל תראה מה יצא מזה בסוף. פורמן בנה קונטנדרית, עם זה אי אפשר להתווכח. הוא חבר בדראפט את גיבסון ובאטלר והוא זה שהחתים את ת׳יבודו מלכתחילה כשהיה רק עוזר מאמן מבטיח. מבחינתי הוא עושה את העבודה שלו

  6. שאול.. קראת משהו ממה שרשמתי הוא הוביל אותם בזכות המאמן לא בזכותו זאת קבוצה שיש בא מאמן ושיטה הגנה התקפה ותרגילים לאוקלהומה אין את זה יש רק את ווסט ודוראנט גם שאקיל וקובי לא עשו כלום עד שפיל הגיע אני אומר דוראנט בשקגו במקום רוז שיקגו לוקחת אליפות כי יש חבורה של לוחמים סביבו רוז באוקלהומה עפים סיבוב שני .. נו ודוראנט היה בפינלס בגיל 22 ומלך הסלים הצעיר ביותר 3 פעמים מלך הסלים כל גנרל מנגר היום שיבנה קבוצה יקח קודם את דוראנט רוז לא יהיה אפילו בחירה 3 (כשוהא בריא)

  7. אחלה כתבה. שחקן ענק!
    הייתי כבר עם כסף בכיס, לפני שאני מוציא אותו ומניח על השולחן, מוכן להמר על רוז ושיקגו, ואז דווח על כאבים ( soreness) בברך וכמו דוראנט בכיתי על הכתף של אמא שלי…
    שיהיה בריא – זה חשוב לליגה.
    ולי, כאוהד.

  8. מצטרף להסתייגות מהספוילר….. ראיתי 2 עונות והבנתי שמייק (??..) לא יצא לפנסיה… מילא. תגידו, זה מה שהפיטרסון הזה מהפוטבול עשה? חזר מקרע בצולבת לעונת שיא? בכל אופן, זה לא יקרה לרוז, לצערי. זה נס של אחד למיליארד. הוא יחזור פחות טוב משמעותית ואולי אולי ישתקם עם השנים ל-70% ממה שהיה. עדיין יכול להיות שחקן ענק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט