87:98 להפועל ירושלים על מכבי תל אביב בקלאסיקו הישראלי / עידן ארווץ

תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה

הפועל ירושלים עשתה אתמול היסטוריה. אחרי שניצחה את מכבי בגמר גביע ווינר, הדיחה אותה ברבע גמר גביע המדינה וניצחה אותה אתמול במסגרת הליגה הירושלמים הפכו לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמנצחת את מכבי 3 פעמים בעונה ב-3 מסגרות שונות. ואיזה ניצחון זה היה!

בצל וירוס הקורונה, שהגביל את כמות האוהדים בארנה אתמול ל-9000, באולם שמכיל 11,000, הפועל ירושלים אירחה את מכבי תל אביב לקלאסיקו הגדול של הכדורסל הישראלי. אותו וירוס שעושים ממנו סיפור גדול בתקשורת הפחיד הרבה אוהדים ומנע מהם להגיע למשחק, ולכן הגיעו רק 8235 צופים, מספר קטן מאוד יחסית לקלאסיקו.

שתי הקבוצות הגיעו אל המשחק בעיצומם של הקמפיינים האירופאיים שלהם. הפועל ירושלים שיחקה ביום רביעי את משחקה הראשון בשלב שמינית גמר ליגת האלופות נגד פרישטרי היוונית במשחק בית שהתקיים ללא קהל בשל נגיף הקורונה, ועלתה ל-0:1. כבר ביום רביעי יתקיים המשחק השני בסדרה, שם אם ירושלים תנצח היא עולה ואם תפסיד יתקיים בירושלים משחק שלישי ומכריע. מנגד, מכבי תל אביב הבטיחה את מקומה בפלייאוף היורוליג, אבל היא מגיעה לאחר תבוסה לכוכב האדום בבלגרד. התל אביביים נמצאים בעיצומו של המאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף היורוליג.

כמובן ששתי הקבוצות מובילות את הטבלה וגם את רוב הסטטיסטיקות האפשריות.

מבחינת הסגלים: בירושלים תמיר בלאט לא עבר מבחן כשירות ולכן לא שיחק, ובמקומו רשמו את הזר שלבין מאק, שיחפה בקו האחורי. 2 הזרים שנשארו בחוץ אצל ירושלים היו עמנואל טרי שלא נרשם עדיין לליגה ומשחק כעת רק באירופה, וג'ון הולנד. במכבי לא נרשמו הפצועים עומרי כספי, ג'ון דיברתולומיאו, נייט וולטרס וטאריק בלאק, והזרים ריינולדס, קלויארו, סנדי כהן וג'קסון.

מי שכן ישחק אצל הצהובים, הוא אמארה סטודמאייר, שחוזר לקבוצה בה שיחק בישראל וכמובן החזיק בבעלות בה.

לפני תחילת המשחק, התקיימו מספר טקסים. הראשון היה הענקת פרס מאמן החודש ושחקן החודש לעודד קטש וג'ייקובן בראון הירושלמים. עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים ונבחרת ישראל אימן 7 משחקים בחודש הכי קצר של השנה – וניצח בכולם. בפברואר הגיעו האדומים לכמות נקודות תלת-ספרתית בשני משחקיהם – כולל 115 במשחק שובר שיאים בחולון – וביססו את עצמם במקום השני בטבלה. מעבר לכך, הם זכו בגביע המדינה בפעם השנייה ברציפות והשישית אי פעם, לאחר ניצחון בגמר מרתק על עירוני נהריה. מיד לאחר מכן המשיך קטש עם 4 משחקניו לפתיחת מוקדמות יורובאסקט 2021 עם נבחרת ישראל, שתפסה את ראשות הבית לאחר ניצחון חוץ מרשים בפולין וניצחון בית בפער גדול על רומניה.

בראון עזר לאדומים להבטיח את יתרון הביתיות בפלייאוף ליגת האלופות בינואר, ובחודש החולף הוא הוביל אותם למאזן 0:5 בכל המסגרות. בגמר גביע המדינה הוא עלה מהספסל, הוביל את הריצה הירושלמית במחצית ראשונה מדהימה וסיים עם 26 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

שנה בדיוק אחרי שזכה לראשונה בתואר שחקן החודש בליגת ווינר סל, ג'ייקובן בראון עושה זאת שוב. פברואר הוא כנראה החודש האהוב בשנה על רכזה של הפועל "בנק יהב" ירושלים ואחרי ששוב חגג את יום הולדתו עם זכייה בגביע המדינה, הוא גרף את מירב הקולות של פאנל הבוחרים, המורכב מעיתונאים מכל גופי התקשורת המסקרים את הליגה.

בראון עזר לאדומים להבטיח את יתרון הביתיות בפלייאוף ליגת האלופות בחודש ינואר, ובחודש החולף הוא הוביל אותם למאזן 0:5 בכל המסגרות. בגמר הגביע הוא עלה מהספסל, הוביל את הריצה של החבורה של עודד קטש במחצית ראשונה מדהימה וסיים עם 26 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בניצחון הדרמטי על עירוני נהריה.

בראון וקטש מקבלים את הפרסים. תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה

הטקס השני היה הנפת דגל הזכייה בגביע המדינה לתקרת הארנה:

תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה

טקס השלישי היה קבלת פנים לאמארה סטודמאייר, שחזר בפעם הראשונה לארנה מאז שעזב את הפועל ועבר ליריבה הגדולה ביותר, מכבי תל אביב. הוא קיבל פרחים מהמועדון ובוז צורם מהקהל במשך דקה שלמה.

תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה

רבע 1: 27-39 לירושלים

החמישייה של ירושלים: ג'ייקובן בראון, שלבין מאק, ג'יימס פלדין, נמרוד לוי וטיישון תומאס. החמישייה של מכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, יובל זוסמן, ג'ייק כהן ואות'לו האנטר. המשחק נפתח בקצב רצחני, כש-2 הקבוצות קולעות את 5 הזריקות הראשונות שלהן מהשדה, והרצף הסתיים ביתרון 12-17 צהוב. 5 נקודות רצופות של ירושלים נענו ב-5 רצופות של מכבי, ובאמצע הרבע הראשון זה 17-22 למכבי. אין הגנה לאף אחת מהקבוצות וירושלים עם לייאפ של שלבין מאק ועוד, תקשיבו טוב, 5 שלשות רצופות, עולה ליתרון 27-34. חשבתם שזה יעצור כאן? לא ולא. עוד 2 קליעות עונשין ושלשה בסיום הרבע, ה-9 (!!!) במספר ברבע הראשון, הפעם של עידן זלמנסון שאפילו הוא קלע שלשה, קבעו 27:39 אדום בסוף הרבע. איזה רבע של האדומים: רבע של 39 נקודות, 9/10 לשלוש, 14/16 מהשדה, 8 אסיסטים, 9 נקודות ממתפרצות.

ג'ייקובן בראון עם הכדור. תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה

מחצית: 41-61 לירושלים

הריצה האדומה המשיכה גם ברבע השני. ירושלים התחילה את הרבע עם עוד 5 נקודות רצופות, שלבין מאק סגר ריצת 2:16 עם עוד שלשה וזה כבר 17 הפרש אדום, 27-44. אות'לו האנטר עצר את הריצה הירושלמית ואת הבצורת התל אביבית של שבע דקות ללא סל שדה בדאנק, מכבי עם ריצת 2:7 ורידה טיפה את ההפרש ל-12, 34-46. בריימו עם עוד אנד-וואן, לייאפ של זלמנסון ועוד 6 רצופות של ג'ייקובן בראון קבעו יתרון שיא של 23, 38-61. קווינסי אייסי צמצם את ההפרש עם שלשה במהלך האחרון, וסגר את המחצית בפיגור 61:41.

בר טימור עולה לשלשה. תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה

רבע 3: 60-82 לירושלים

גם את הרבע השלישי ירושלים ניצחה. ריצת 2:7 של מכבי בתחילת הרבע, הורידה את ההפרש ל-15 בלבד והכניסה תקווה לאוהדים הצהובים. אבל במשחק הזה לכל ריצה קטנה של מכבי יש תשובה ירושלמית. נמרוד לוי ענה בשלשה, ועוד 4 נקודות אדומות החזירו את ההפרש ל-22. ג'אמפ של טיילר דורסי הוריד את ההפרש ל-21, ג'ייקובן בראון ואלייז'ה בראיינט החליפו ביניהם סלים, אבל 3 קליעות עונשין רצופות של האדומים החזירו את היתרון ל-24, 54-78. פלדין עם עוד שלשה, אמארה עם נקודות בכורה והרבע נסגר ביתרון 60-82 אדום. במהלך הרבע, התמוטט ג'ייקובן בראון ליד הספסל וירד לקבל טיפול בחדר ההלבשה.

ווילבקין עולה לזריקה. תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה

סיום המשחק: 87-98 להפועל ירושלים

ברבע האחרון ירושלים הורידה את הרגל מהגז. שלבין מאק וסולימאן בריימו העלו את ההפרש ל-27, 8 דקות לסיום, ומאז מכבי התחילה לצמצם את ההפרש, בעיקר בעזרת דני אבדיה. ריצת 2-15 הורידה את ההפרש ל-15 בלבד, 5 דקות לסיום. נמרוד לוי ודני אבדיה החליפו סלים, סל של טיישון תומאס ושלשה של אבדיה וזה רק 13, 2:20 לסוף. שוב דני אבדיה עם דאנק מוריד ל-11, אבל שלבין מאק מבטיח ניצחון ירושלמי עם 2 קליעות מהקו. 87:98 בסוף לאדומים.

טיישון תומאס חוגג. תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה
האדומים מודים לקהל. תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה

קלעים בהפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 22 (22 דקות, 3-3 לשלוש, 9-10 מהקו, 7 אסיסטים, 3 חטיפות), שלבין מאק 20 (4-8 לשלוש, 7 אסיסטים), טיישון תומאס 19 (9-9 מהשדה, 6 ריבאונדים, 4 הטבעות), סולימאן בריימו 16 (4-7 מהשדה, 6-11 מהקו, 8 ריבאונדים), ג'יימס פלדין 11 (3-7 לשלוש), עידן זלמנסון ונמרוד לוי 5 כל אחד. כן שותפו: בר טימור, דניאל רוזנבאום וכריס סמית'.

קלעים במכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 20 (10 ברבע הרביעי, 4-7 לשלוש), אות'לו האנטר 13 (7 ריבאונדים), אלייז'ה בראיינט 12 (2-7 מהשדה, 4 אסיסטים), דני אבדיה (8 ברבע הרביעי, 1-5 לשלוש) וקווינסי אייסי 10 כל אחד, ג'ייק כהן 9 (4-9 מהשדה), יובל זוסמן 8, טיילר דורסי 3 (1-8 מהשדה, 1-4 מהקו), אמארה סטודמאייר 2.

יכול מאוד להיות שהאדומים יצליחו לזכות העונה בכל התארים. הם לא רחוקים מזה – זכו בגביע ווינר, בגביע המדינה, יש להם יתרון ביתיות בליגת האלופות שם הם לגמרי הפייבוריטים, וכשהמאזן העונתי שלהם נגד מכבי הוא 1-3 חיובי, כנראה שגם אליפות היא לא מילה גסה.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. ירושלים חיכו למשחק הזה, מכבי אפילו לא עשו אימון מסכם.
    תוסיפו את העומס לפצועים תקבלו ניצחון אדום

  2. מכבי המשיכו בקו המאפשר קליעות שלוש פתוחות ומול קלעים כמו פלדין,בראון ומאק חטפו על זה בראש.
    ג'ייקובן בראון זה המנהיג האמיתי של י-ם, באסה שבגלל השיטה לא נוכל לקבל סדרה של שתי הקבוצות.

    1. למכבי אכפת רק מהיורוליג באופן כמעט מוצהר. אף אחד לא שמח להפסיד כמובן, אבל אין למשחקי הליגה משמעות עד לפלייאוף והפיינל-פור, ומכבי מודעים לזה

  3. חיים הכל נכון על החשיבות ועדיין מכבי הפסידה כבר בשני משחקי נוקאאוט לי-ם העונה (אחד משני ואחד יותר חשוב)
    וזה יכול לשבת לשחקנים בראש כשנגיע להכרעה

  4. לא ראיתי את מכבי השנה הרבה. שאלה למי שרואה יותר, אמרה סטודמאייר, עוד שייך לענף? שתי נקודות במשחק בישראל? וסחטיין על הפועל שהנחיתה את מאק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט