ליגות הקיץ של ה- NBA – מולי
NBA summwr league 2017 logo

ליגות הקיץ של ה- NBA – מולי

NBA summwr league 2017 logo

והנה, בימים אלו של העברות והחתמות מרעישות יותר ומרעישות פחות מתחילה לה ליגת הקיץ.

בעצם זו אינה "ליגת הקיץ" אלא "ליגות הקיץ" כי למרות שזו הנערכת בלאס וגאס (בהשתתפות עשרים וארבע קבוצות) היא היחידה המכונה "ליגת הקיץ של ה-NBA", הרי יש לנו גם את "ליגת הקיץ של יוטה ג'אז" (ארבע קבוצות) ואת "ליגת הקיץ המקצוענית של אורלנדו" (עשר קבוצות).

מטרתן של הליגות היא לתת במה לשחקנים מתוך ה-NBA ומחוצה לו. הקבוצות רוצות לבחון אותם בתנאים חצי מקצוענים, אך גם לתת להם ניסיון ברמות יותר גבוהות מהקולג'.

כל נושא ליגת הקיץ גרם לי כנראה לחלום הלילה על ראיון עבודה ומחשבות עליו. המשונה הוא שהעבודה כבר הובטחה לי (בליגת הקיץ משתתפים גם שחקנים עם חוזה מובטח, בעיקר כדי "לשפשף" אותם), הם אלו שפנו אלי, ופתאום הם החלו לבחון אותי.

בשורה התחתונה הם הוציאו תמונה וביקשו ממני לספר להם מה אני יודע על יצירות האמנות שבתמונה, אני לא ידעתי מאומה ואמרתי זאת, אבל תוך כדי החלום התגבש בי נאום-הכרה מה ואיך אני הייתי מחפש ממישהו שבא לקבל ממני עבודה…

הקבוצות בליגות הקיץ מתחלקות לשני סוגים, קבוצות השייכות למועדון NBA כלשהו וקבוצות המהוות אוסף של שחקנים (למשל קבוצה המורכבת משחקני קבוצות ליגת הפיתוח של ה- NBA), ועדיין, כל קבוצת NBA רשאית להחתים  אחרי סיום הליגה כל שחקן חופשי בלי קשר לקבוצה ששיחק בה במהלך הליגה.

כמו בסקאוטרים בליגה וכמו הגברת עם החיוך הנוקשה שנתנה לי את התמונה בראיון שבחלומי, בהחלט היה מעניין אותי לדעת מה המועמד יודע, ולכן אין לי בעיה עם המבחן שעשו לי, הבעיה היא דווקא מה שלא עשו, ושאני שואל את עצמי אם זה נעשה בליגות הקיץ של ה- NBA.

בליגת הקיץ ישנם משחקים כחלק מהטורניר, ומשחקי ראווה שאינם חלק ממנו. חלק מהחוקים שונה מאלו הנהוגים ב- NBA, למשל: המשחקים נמשכים רק ארבעים דקות וההארכה רק שתי דקות. במשחקים שלא נחשבים כחלק מהטורניר כל הארכה מעבר להארכה הראשונה תסתיים בשיטת "מוות פתאומי".

מבחינתי האישית, ישנן למועמד לעבודה שתי תכונות שהן החשובות ביותר ומהוות יחד לפחות שבעים אחוז מן ההערכה שלי אותו. התכונה הראשונה היא אמינות, אין לי מושג אם תפוח אחד רקוב בארגז גורם לריקבון של כולם, אבל אני בטוח שחבר צוות אחד "רקוב" מרעיל את האווירה אצל כולם, ויכול בהחלט ליצור "מוות פתאומי" במקום העבודה. אני לכן חושב שקיבלתי נקודות בזה שהודייתי באי הכרת הפסלים שבתמונות.

גם שיטת הניקוד שונה. למשל, ב"ליגת הקיץ של ה-NBA", זו של לאס וגאס, יש שיטה ייחודית ואני מצטט מוויקיפדיה:

"בליגה זו משחקות 23 קבוצות NBA משתנות ונבחרת של שחקנים מקבוצות שונות בליגת הפיתוח של ה-NBA. בחמשת הימים הראשונים כל קבוצה משחקת שלושה משחקים במסגרת הטורניר, ואז נערך דירוג לפי שיטה מיוחדת שבה מקבלים נקודה על כל רבע שנוצח על ידי הקבוצה. הקבוצות שמדורגות במקומות 9–24 בסיום שלושת המשחקים הראשונים משחקות בסיבוב הראשון בשיטה שבה הקבוצה המדורגת במקום 9 משחקת נגד מקום 24, 10 משחקת נגד 23 וכן הלאה. לכל סיבוב נוקאאוט שכזה (ישנם חמישה בסך הכל, כולל חצי הגמר והגמר) מוקדש יום אחד."

חצי מההערכה שלי לעובד חדש תהיה האם הוא מסוגל ללמוד, להתפתח. פחות מעניין אותי מה הוא יודע כעת והרבה יותר מה הוא יוכל לדעת עוד שנה או חמש. אני תמיד אבחר במי שיש לו תכונה אחת שאני אוהב בעצמי (ובבת זוגי): במי שהוא "סקרן בלתי נלאה", כזה שילמד תמיד – ורצוי שבמגוון נושאים. (בשידור החי, היום באחת בבוקר מליגת הקיץ, למדתי שבמקרה של שוויון התוצאה ברבע, כל קבוצה מקבלת חצי נקודה).

את זה, קצת לצערי, אני לא בטוח שתמצאו בליגות הקיץ. אני בהחלט מקווה שגם בקרב אנשי הליגה, תהיה העדפה מוחלטת לא ל WYSIWYG   (שזה ב"מחשבית" ראשי תיבות של  What You See Is What You Get) אלא לכאלו שברור שמה שיש בהם היום, הוא אפס קצהו של מה שיהיה מחר.

נ.ב.

אני לא בטוח מה האנשים בראיון שבחלום חשבו על הנאום הזה שלי, אבל משום נראה לי שלמרות שהתפקיד כבר הובטח לי, לא תמצאו אותי מחר בתפקיד האוצר הראשי של הבריטיש מוזיאום, סביר יותר שתמצאו אותי משוחח על מנועי חוקה, מנועי תהליכים ומנועי קישוריות, "יצורים", אגב, שעד לפני חודש כלל לא ידעתי על קיומם…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אני מת על ליגות הקיץ. בעיקר הזדמנות לצפות ברוקים החדשים ושחקני שנה ראשונה ושנייה שלא קיבלו הזדמנות בליגה.
    גם כיף לצפות בכל מיני טריי אאוטס שבאים לנסות את מזלם ולראות אם הם ברמת משחק nba.
    קצת כמו לראות משחקים בספורטק אבל עם שחקנים שאשכרה יודעים לשחק

  2. תודה, מולי.

    השנה אני מחכה בקוצר רוח לליגת הקיץ.
    יש שנים בהן ליגת הקיץ משמשת "קדימון" לקבוצות שהופכות למעצמות.
    זה קרה לאחרונה לגולדן סטייט,
    ואני, אופטימי שכמותי, מאמין שזה יקרה גם לסאנס.

  3. אחלה פוסט. יחסית חסר משמעות, אבל באם אדביו שחקן. החתמה לא רעה של ריילי ומלא פוטנציאל. סנטר מחליף נהדר לעתיד ואולי גם יוכל לשחק ליד וויטסייד. התאמה נהדרת לצרכי הקבוצה.

  4. הרוקי של אורלנדו, אייזק, נראה נהדר, בחירה מעולה שלהם. מימדים פיזייים של דוראנט, כולל פוטנציאל הקליעה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט