השבוע בבייסבול / חנן קרן (עם תרומה קצרה ממנחם)

מצטיין השבוע, קודי בלינג'ר.

מילים ספורות על השבוע שהיה:

AL East

היאנקיז עם שבוע לא מספיק טוב מבחינה קבוצתית. שתי סדרות ביתיות שנגמרות בהפסדים 2-1. מבחינה אישית ארון ג'אדג' ממשיך עונה פשוט מדהימה. כמו שציינו כאן באתר השבוע, והוא קרוב לטריפל קראון – הובלת הליגה בשלושת הקטגוריות של החבטה (כמות הום ראנס,כמות בישולים "RBI", אחוזי הצלחה).
למזלם גם לרד סוקס היה שבוע דומה אז המצב בבית נשאר כפי שהיה.

 

AL Central

אמרנו כבר שאין ארוחות חינם בבייסבול? מיניסוטה אחרי שבשבוע שעבר חטפה סוויפ בייתי מאינדיאינס, יצאה לנקום והשיגה סוויפ בקליבלנד. במשחק האחרון בסדרה ארווין סנטנה נתן 6 איניגס יציבים עם 7 סטרייקאווטס בשביל להעלות את מינסוטה למקום הראשון.
קנזס סיטי בשעה טובה עברה 50 אחוזי הצלחה והיא לא רחוקה משני המובילות, הרבה בזכות הפיצ'ר שלה ג'ייסון וארגס שרשם את הניצחון ה11 שלו העונה.

AL West

יוסטון הזכירה לנו למה היא עומדת כבר על מעל 50 ניצחונות עם שבוע מצוין, כשהכניעה ללא תנאי את אוקלנד וניצחה את הסדרה מול סיאטל.

NL East

וושינגטון ממשיכים להוביל בבטחה את הבית הזה גם אחרי שבוע סביר בו הם מסיימים אותו עם מאזן חצוי.  מקס שרצר היה רחוק 6 אווטס מ"נו היטר" ובסוף הפסיד.

NL Central

מילווקי בראש אחרי שחצו סדרה עם פיסבורג ווהפסידו 2-1 לאטלנטה. במהלך הבא אפשר לראות איך הקבוצה הזאת לא מוותרת על שום כדור.

בקאבס משיקאגו סגרו שבוע חיובי, אנתוני ריזו ממשיך לפרוח במקום הראשון ברשימת החובטים.

NL West

הדוג'רס כבר עם 10 נצחונות רצופים (למרות ש4 מתוכם היו על המטס אז אולי זה לא כזה חכמה…) והם בכושר פנטסטי. מי שתפס כותרות הוא הרוקי קודי בלינג'ר עם 21 הום ראנס ב51 משחקים, הכי מהיר בהיסטוריה להגיע לכמות כזאת. בסרטון הוא כבר חובט את ה23 וה24 ומראה שגם הגנה הוא יודע לעשות. 

 

מילים ספורות על השבוע שיהיה :

AL East

גם ליאנקיז וגם לרד סוקס מחכה שבוע מעניין כאשר היאנקיז יפגשו למנה ראשונה את הוויט סוקס ואז יצאו לסדרה מרתקת מול יוסטון האימתנית. הרד סוקס יתחילו מול מינסוטה בסדרה מאתגרת ואז יסעו לטורנטו.

AL Central

מינסוטה כאמור תהיה בבוסטון ואז תשלים שבוע קשה בקנזס סיטי. קליבלנד עם שבוע יותר קל מול טקסס ודטריוט.

AL West

יוסטון ינסו להמשיך את רצף הנצחונות על אוקלנד ואז יארחו את היאנקיז.

NL East

וושינגטון עם סדרה מעניינת מול הקאבס ואחר כך ישחקו בסנט לואיס.

NL Central

למילווקי מחכה שבוע סולידי מול סינסנטי ומיאמי. הזדמנות טובה בשבילם להגדיל את הפער מהקאבס שכנראה תתקל בבעיות מול וושינגטון.

NL West

הדוג'רס ינסו להמשיך את רצף הנצחוות מול האיינג'לס וסן דייגו בזמן שאריזונה וקולוראדו יחטיפו אחת לשנייה בסוף השבוע.

טבלאות

 

המלצות השבוע:

מינסוטה מול בוסטון – כי מינסוטה בשוונג ובוסטון חייבת נצחונות.

יאנקיז ביוסטון – כי יוסטון חזרה למסלול והיאנקיז עם ארון ג'אדג'. 

קולוראדו באריזונה – שתי הקבוצות צמודות צמודות וכל נקודה תקבע בקרב הזה. 

 

 

שתי מפלצות כובשות את הבייסבול – ההום-ראנס והסטרייק-אאוטס

(ואיש לא יודע אם זה ישפיע לטובה או לרעה על המשחק)

מנחם לס

טום וורדוצ'י, אחד מעתונאי SI הוותיקים והמוערכים ביותר, כותב שמשחק הבייסבול הפך למשחק חדש: משחק של סטרייק-אאוטים והום ראנס.

הוא מביא לדוגמא את משחק השבוע שעבר בו הדודג'רס ניצחה את מילווקי 1-2. בד"כ משחק עם תוצאה כזאת בעבר היה משחק מרתק עם הגנות מצויינות, פיצ'ינג מדוייק, נסיונות גניבה לדאבל-פלייס שניכשלו  ומלא באנטים להזיז שחקנים קדימה.

אבל המשחק הזה היה משחק בו הכדור כמעט לא נמצא בשדה המשחק. הכדור כמעט לא נגע בדשא. הכל היה סטרייקאאוטים או הום-ראנים. שחקני אינפילד ואאוטפילד יכולים היו לשכב על הדשא ולהשתזף.

במשחק שנמשך כמעט 4 שעות, 90 חובטים הגיעו לחבוט, אבל רק 40 מהם חבטו בכדור ל-PLAYS, או כל 6 דקות קרה משהו מעניין. 5 דקות ו-59 שניות הקהל יכול היה לעצום את עיניו. היו 9 פיצ'רים במשחק וכולם ירו כדורים מהאיטי ביותר מהם היה 93 מייל לשעה, והמהיר ביותר 99 מייל לשעה. פיצ'ר אחרי פיצ'ר, כולל קלייטון קרשאו מהדוד'רס, עלו על גבעת הפיצ'רים לזרוק רקיטות ששרפו שחקן אחרי שחקן. 42 שחקנים – שיא NL למשחק – נשרפו בסטרייקאאוטים. היו 13 שחקנים בעמדות טובות להביא ראן, ואף חובט לא הצליח להביאם הביתה בגלל הסטרייקאאוטים.

כל ה-3 ראנס במשחק ה-1-2 היו ב-SOLO HOME RUNS (הום ראן יחיד כשאין אף חובט על הבסיסים).

קן וורדוצ'י טוען שהמשחק הולך לאיבוד ובמקומו הגיעה הצגה של כוח, עוצמה, וספיד. עוצמה וספיד של פיצ'רים, ועוצמה וספיד של חובטים, שתי עובדות שמקטינות את חשיבות הגנת השדה  לכמעט USELESS, כולל ריצות בסיסים, משחק קבוצתי, וערמומיות של שחקני בסיס ורצי בסיסים.

מספר הסטרייקאאוטס במייג'ור ליג צמח ב-48.8% – לא יאומן כי יסופר. הסטרייקאאוטים הם נשק הגנתי שאין טוב ממנו, אבל באותו זמן הם הדבר המשעמם ביותר בספורט כשהתוצאה היא 3-0 או 4-1, ואפילו בתוצאות צמודות יותר.

פעם המשחק היה משחק שחמט. היום הוא הפך להרבה יותר משחק של דמקה.

פעם הג'וב של המנג'ר היה לחשוב איזה פיצ'ר יכול לגרום ל-GROUND BALL או ל-DOUBLE PLAY אם אתה צריך אחד. היום המנג'ר חושב רק איך הוא יכול למנוע הום ראן כי הכדורים מהפיצ'רים באים במהירות כזאת גדולה, ובגלל שהמומנטום של הכדור העף והמחבט הם שווים לפני ואחרי החבטה, ככל שהכדור מהפיצ'ר מהיר יותר, אם אתה מצליח לחבוט בו, הכדור יעוף רחוק יותר.

השינוי במשחק גרם להארכתו. משנת 2007 ועד 2017, הזמן שלוקח בין פיצ'ינגס (זריקות הפיצ'ר) גדל כל שנה מ-21.5 שניות בין זריקה אחת לשנייה ל-23.8 שניות היום. בגלל שהפיצ'רים היום זורקים זריקות מהירות הרבה מהעבר, מספר הזריקות מהפיצ'ר למשחק גדל בהדרגה מ-217.1  ב-2007 ל-293.7 היום (כי ישנם הרבה יותר 'בולס' בגלל הזריקות המהירות שהן יותר 'פרועות'), ומספר הדקות 'המתות' במשחק עלה מ-104.9 קות מתות ב-2007 ל-117.8 דקות מתות היום.

ה6ם זו בעייה שתפגע בבייסבול?

בינתיים לא. כמות הצופים עולה מעשור לעשור, ואחרי PLATEAU (יישורת) של כמה שנים, ישנה שוב עלייה במספר הצופים ב-2016 שהיתה 32,978 צופים למשחק, ולפי מס' הצופים העונה נראה שהשנה יישבר השיא ויגיע ל-33,000 צופים למשחק.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. סטרייקאאוט הוא הכלי ההגנתי החשוב ביותר והום ראן הוא הכלי ההתקפי החשוב ביותר.
    לכן המצב לא הולך להשתנות ולא לחזור אחורה אלא המצב הזה רק יתחזק.

  2. תודה חנן, ותודה מנחם. אחלה פוסט, מת על סיכומי השבוע האלה.
    אם אפשר הייתי שמח למשהו כמו "משחק השבוע" שהיה, לקבל המלצה על איזה משחק לצפות בשידור חוזר ולמשחק השבוע שיהיה, כדי שיהיה אפשר למה לצפות 🙂
    ראיתי את הדודג'רס הרבה השנה, הם ממש נראים חזקים והיו להם הרבה משחקים של חזרה מאחור באינינגים האחרונים (לפי מה שראיתי).
    לגבי קרשאו, אחד הפיצ'רים הגדולים במשחק היום, יש לו משהו קצת מוזר בהגשה לא? נראה תמיד כאילו הוא סוג של נופל בהגשה, כאילו עוד רגע הוא יאבד שיווי משקל. לא ברור איך הוא מצליח לדייק ככה עם זריקה כזו

  3. קראתי משהו לא מזמן על זה שלפני שנתיים בערך עשו שינוי בכדור ומאז יש עלייה מטורפת בהומראנס. לא יודע עד כמה זה נכון באמת. מה שכן כשמנסים לחבוט הומראנס באופן טבעי גם עולה כמות הסטרייקאאוטס.

  4. מה שאבסורדי זה שרוב האלופות בשנים האחרונות לא היו קבוצות של הום-ראנס אלא קבוצות של אחוזי חבטה גבוהים וסוג של סמול-בול.
    הרויאלס ב-2015 והג'אינטס ב-2014 היו בתחתית הליגה בהקפות מלאות ועדיין זכו באליפות.
    הבעיה היא שחלום של כל מגיש זה להיות מלך הסטרייקאאוט ושל כל חובט זה להשיג 40 הום-ראן בעונה – זה כמו שחקני NBA שחולמים להיות מלכי ההטבעות והשלשות.

  5. שלא במפתיע (או שכן?), לקבוצה עם הכי הרבה הום ראנס, והכי הרבה סטרייקאאוטס, יש את המאזן הכי טוב ב-MLB (יוסטון).

  6. תודה חנן ותודה מנחם
    ה NL די גמור
    3 קבוצות המערב בפור ענק על הווילד קארד
    המטס בעונת פציעות מהגיהנום בלי רוטציה ובלי פמיליה
    שיקגו תתאושש

כתיבת תגובה

סגירת תפריט