פינת הבייסבול / חנן קרן

הפעם נדבר על דאבל פליי שנוצר לאחר חבטה של הכדור באוויר. החוק אומר שרץ לא יכול לנצל כדור שנתפס מהאוויר כדי להתקדם בבסיסים. לכן חובה על הרץ לצאת לדרכו רק לאחר שהכדור נתפס. במידה ואכן הרץ יצא לפני שהכדור נתפס, מספיק לגעת עם הכדור בבסיס שממנו הוא יצא והוא נפסל.

במקרה הזה ניתן לראות שחוסר ריכוז מצד הרץ בתוספת הצגה של שחקן ההגנה גורמים למצב בו הרץ נתפס רחוק מידי מהבסיס כשהכדור נתפס.

 

כאן לעומת זאת הכדור נחבט באוויר והרץ מחכה שהכדור ייתפס, ורק אז יוצא לדרך. בניגוד למקרה הקודם כאן בהחלט אפשר לשבח את הרץ שניצל את ההזדמנות להתקדם לבסיס הבא.

במהלך הזה אפשר לראות שכל הרצים מתקדמים אחרי התפיסה. שימו לב שבסוף המהלך ההגנה מנצלת חוסר ריכוז של הרץ ומצליחה להוציא אותו אחרי שהגיע לשלישי בבטחה.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה, חנן.

    קצת לא קשור, אבל בכל זאת:
    חובה לעקוב העונה אחרי היאנקיס.
    אארון ג'אדג' נותן עונה לפנתאון,
    ו-73 משחקים לתוך העונה הוא בפוזיציה לטריפל קראון (כרגע הוא מוביל ב-3 קטגוריות החבטה החשובות).
    אם הוא שומר על הקצב (יש לו 26 הום ראנס ב-70 משחקים) אז הוא בהחלט יכול לסיים את העונה עם 50+ הום ראנס (הוא בקצב של 57 הום ראנס לעונה).
    ב-6 השנים האחרונות רק כריס דייויס ב-2013 עבר את 50 הום ראנס בעונה (סיים את העונה עם 53 הום ראנס).

    מאז סוף מלחמת העולם השנייה היו ב-MLB רק 5 זוכים בטריפל קראון (האחרון – מיגל קבררה, 2012), ורק לאחד מהם היו 50+ הום ראנס (מיקי מנטל האגדי, 1956)

  2. תודה חנן. יש לי קצת שאלות לגבי השיפוט. כמה שופטים יש מלבד השופט הראשי? האם יש שימוש במצלמות ו- review? יש דגל שהמאמנים יכולים לערער על קריאה כמו בפוטבול? ראיתי שיש טלפונים בספסלים שם המאמנים מדברים עם השופטים? מה הם בדיוק מדברים שם?

  3. 1. בגדול יש 4 שופטים . אחד בכל בסיס.
    2. שימוש במצלמות הוכנס לפני כמה שנים. לכל קבוצה יש הזדמנות אחת לערער. במידה והיא זוכה בערעור יש לה עוד הזדמנות. בפלייאוף יש שני הזדמנויות.
    3. אין דגל, פשוט פונים לשופט. יש שמסמנים עם שני הידיים כאילו "שימו אוזניות".
    4. הטלפונים הם להיות בקשר עם הבולפן, איפה שהפיצ'רים המחליפים מתחממים. כמו כן זה להיות בקשר עם צוות שידור החוזר של הקבוצה שבוחנים האם כדאי לערער.

  4. חנן, זבו טור כיפי. קצר וקולע, ומסביר נקודות חשובות לחובבי המשחק החדשים. אל תתייאש ממספר התגובות הקטן. הוא יגדל בהתמתה. כל אוהדי הבייסבול באתר קוראים, אבל הרוב לא מגיבים.

  5. חנן אני קורא כמו שעון. אני רק מתבייש בעצמי שכבר חצי עונה עברה,מזג אוויר נהדר בחוץ, ואני קבור במשרד כמו כלב ולא הלכתי עדיין לראות משחק בריגלי למרות שאנחנו עוברים שם כמעט כל יום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט